Hoe willen jullie het doen? Afwachten? Of toch op een gegeven moment inleiden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:16 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nope! Helaas, nog steeds in de "wachtkamer"...
Morgenmiddag hebben we een afspraak bij de vk om te strippen als dat mogelijk is. Wij hopen wel dat ie zich vannacht gewoon aandient... met de volle maan van afgelopen nacht is er helaas niks gebeurd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe willen jullie het doen? Afwachten? Of toch op een gegeven moment inleiden?
Succes morgen! Hoop voor jullie dat het strippen niet meer nodig gaat zijn!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Morgenmiddag hebben we een afspraak bij de vk om te strippen als dat mogelijk is. Wij hopen wel dat ie zich vannacht gewoon aandient... met de volle maan van afgelopen nacht is er helaas niks gebeurd.
Hopelijk dient ie zich gewoon spontaan aan!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Morgenmiddag hebben we een afspraak bij de vk om te strippen als dat mogelijk is. Wij hopen wel dat ie zich vannacht gewoon aandient... met de volle maan van afgelopen nacht is er helaas niks gebeurd.
Hoe gaat het met jou, al enige voortekenen of nog helemaal niks?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Succes morgen! Hoop voor jullie dat het strippen niet meer nodig gaat zijn!
Nah, niet veel. Ik baal er wel een beetje van... Gek dat je opeens die omslag hebt. Vorige week vond ik het nog absoluut niet erg om zwanger te zijn, maar nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hopelijk dient ie zich gewoon spontaan aan!
[..]
Hoe gaat het met jou, al enige voortekenen of nog helemaal niks?
Jij natuurlijk ook veel succes, hopelijk komt jouw kindje lekker uit zichzelf!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nah, niet veel. Ik baal er wel een beetje van... Gek dat je opeens die omslag hebt. Vorige week vond ik het nog absoluut niet erg om zwanger te zijn, maar nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk.
Fysiek ook, of alleen mentaal?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nah, niet veel. Ik baal er wel een beetje van... Gek dat je opeens die omslag hebt. Vorige week vond ik het nog absoluut niet erg om zwanger te zijn, maar nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk.
Oh, lijkt me echt zo spannend, die laatste dagen. Fingers crossed. Hoe voelt ze zich?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:53 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Mentaal omdat het fysiek ook niet meer top gaat. Ik kom amper meer overeind als ik even gezeten heb. En voor de rest moeeeequote:
ik denk niet dat je de rest van de vakantie veel mobieler bent hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mentaal omdat het fysiek ook niet meer top gaat. Ik kom amper meer overeind als ik even gezeten heb. En voor de rest moeeeeEn ik vind het jammer voor mijn dochter dat ze zo haar eerste deel van de vakantie moet doorbrengen. Dagjes weg zit er echt niet in. Morgen ga ik wel eventjes met een vriendin naar 't strandje hier, kunnen de kinderen even lekker ravotten en zwemmen
Nee, da's ook weer waarquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:38 schreef SQ het volgende:
[..]
ik denk niet dat je de rest van de vakantie veel mobieler bent hoor
Hopelijk duurt het niet lang meer
Best goed, vandaag een beetje misselijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oh, lijkt me echt zo spannend, die laatste dagen. Fingers crossed. Hoe voelt ze zich?
Zet een zwembadje voor haar op, koop veel ijsjes en wees lief voor haar.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 07:45 schreef Toekito het volgende:
Hier nog 6 dagen op de teller tot UD. Maar nog geen tekenen die wijst op een vervroegde entree.
Heb medelijden met mijn vrouw, het is al zwaar en komt er een hittegolf van 9 dagen (telegraaf) aan. Ze is vooral moe en er wel beetje klaar mee.
Komende dinsdag afspraak bij de VK ben benieuwd wat het plan van aanpak gaat zijn.
Aai over de bol van je vrouw!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 07:45 schreef Toekito het volgende:
Hier nog 6 dagen op de teller tot UD. Maar nog geen tekenen die wijst op een vervroegde entree.
Heb medelijden met mijn vrouw, het is al zwaar en komt er een hittegolf van 9 dagen (telegraaf) aan. Ze is vooral moe en er wel beetje klaar mee.
Komende dinsdag afspraak bij de VK ben benieuwd wat het plan van aanpak gaat zijn.
Ah wat kut Tinkquote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Ik (ja, zakdoekje dus), ben net opgenomen. Uitgedroogd... Stom gedoe.
Och meisie wat naarquote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Emesafene mag ik niet hebben, primperan gebruik ik nu, maar heb ik veel bijwerkingen van. Zofran zou nog kunnen, maar wrs eerst morgen de sonde erin.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:41 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Ah wat kut TinkHopelijk knap je gauw op. Kun je nog medicijnen krijgen tegen het spugen of heb je alle opties al gehad? Sterkte
Bah, wat stom. Hopelijk is er snel een draaglijke oplossing voor je zodat je weer thuis bij je gezin kunt zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Hyperemesis is een bitch. Weet er alles van. Heel veel sterkte en durf te vragen om Zofran. Als je er over wil praten, stuur me gerust een DM. 😘quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
He wat naar, heel veel sterkte!quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Ach nee... Sterktequote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Dat is ook wel erg onhandig om naast zo iemand te liggen als je zo ziek bentquote:Op woensdag 5 augustus 2020 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal! Ik krijg wrs morgen sondevoeding en hoop dan relatief snel naar huis te mogen. Ik baal vooral van de buurvrouw op m'n kamer (geen zwangerenafdeling, maar acute opname) die omelet eet bij de lunch. En continu hoest, belt en tv kijkt.
/zeurpost
Ah joh die kadootjes zijn ook meestal niks waard hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:54 schreef MaJo het volgende:
Ik heb vandaag mijn kraampakket ontvangen en ik ben een beetje teleurgesteldik had gehoopt dat ze met een premie van 190 euro per maand op z’n minst een klein cadeautje erbij zouden doen. Nu is het allemaal zo klinisch
Waarom mag je emesafene niet hebben? Er zijn geen harde contra-indicaties voor dit middel.. Van ondansetron is veel minder ervaring, met name jn 1e trimester, hoewel het veilig lijkt. Bovendien heeft ondansetron veel meer bijwerkingen (obstipatie). Zou toch eens navragen waarom emesafene niet mag.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Emesafene mag ik niet hebben, primperan gebruik ik nu, maar heb ik veel bijwerkingen van. Zofran zou nog kunnen, maar wrs eerst morgen de sonde erin.
Weet ik, maar het gaat om het idee. En mijn hormonen willen hetquote:Op woensdag 5 augustus 2020 14:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Ah joh die kadootjes zijn ook meestal niks waard hoor
Had je wel een thermometer? Die is veel belangrijker dan een polyester knisperdoekje met "CZ" er op
Daarom! Voor dat bedrag had ik toch op z'n minst heel veel een aantal goodies verwachtquote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kraampakket staat hier nog steeds mooi ingepakt. Heb alleen de onderleggers eruit gehaald.
190 euro is een best bedrag wel
Wel heel fijn je hier weer in het topic te zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 13:33 schreef Tink89 het volgende:
Txs allemaal! Ik krijg wrs morgen sondevoeding en hoop dan relatief snel naar huis te mogen. Ik baal vooral van de buurvrouw op m'n kamer (geen zwangerenafdeling, maar acute opname) die omelet eet bij de lunch. En continu hoest, belt en tv kijkt.
/zeurpost
Haha! Ja dat geloof ik graag. Ik zet in de nacht alle ramen open dus dan koelt het prima af. En dan zodra de zon warm wordt alles potdicht houden en de gordijnen en deuren dicht.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nouja, overdag gaat het wel. Maar als je 's avonds in bed ligt... Dan begint de horror
Dat werkt alleen als het ook daadwerkelijk afkoelt en/of er een briesje is. Vorige week was het 's nachts ook 26 graden en het had geen enkele zin om de ramen open te zettenquote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha! Ja dat geloof ik graag. Ik zet in de nacht alle ramen open dus dan koelt het prima af. En dan zodra de zon warm wordt alles potdicht houden en de gordijnen en deuren dicht.
Hoezo dat? De kinderen vinden het vast ook leuk als uitjequote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:50 schreef SQ het volgende:
Zo'n hoteloptie is ook alleen leuk als je nog geen kinderen rond hebt lopen
Hier koelt het gelukkig best goed af in de nacht maar wij hebben een grote tuin met veel bomen. Als je omgeven bent door steen blijft het inderdaad wel vies warm
Je zou Strijkviertel nog kunnen proberen, maar volgens mij is het met deze temperaturen gewoon overal druk.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:51 schreef MaJo het volgende:
Even een vraag aan de mensen uit de omgeving van Utrecht: hebben jullie nog een idee waar je dit weekend ergens aan het water kunt chillen waar niet gelijk de hele provincie op af komt? Henschotermeer, Maarsseveense plassen etc. vallen al af want daar is het vast te druk.
De eerste weken van m'n zwangerschap had ik het bloedheet! Dus ook lang niet hoogzwanger kan het een drama zijn.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Heb ook echt weinig zin in die hitteAl ben ik nog lang niet vol zwanger. Maar moet zaterdag (6 uur dienst) en zondag en maandag (allebei 12 uur diensten) werken. In een warm uniform, mond masker en een verzorgingstehuis zonder airco.
Wordt niet tof.
En afhankelijk wat woensdag gaat doen qua weer hier in Engeland (voorlopig staat er bewolkt en 28 graden), nog een 12 uur dienst.
Vrienden waren vorig weekend toen het ook warm was bij de Maarsseveense plassen, en die vonden het prima te doen. Als je echt naar het strandbad gaat dan in elk geval, daar moet je ook een kaartje reserveren zodat ze de aantallen kunnen reguleren. Dus misschien toch een optie?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:51 schreef MaJo het volgende:
Even een vraag aan de mensen uit de omgeving van Utrecht: hebben jullie nog een idee waar je dit weekend ergens aan het water kunt chillen waar niet gelijk de hele provincie op af komt? Henschotermeer, Maarsseveense plassen etc. vallen al af want daar is het vast te druk.
hyperthyreoïdie is een contrainciatie.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 15:29 schreef June. het volgende:
[..]
Waarom mag je emesafene niet hebben? Er zijn geen harde contra-indicaties voor dit middel.. Van ondansetron is veel minder ervaring, met name jn 1e trimester, hoewel het veilig lijkt. Bovendien heeft ondansetron veel meer bijwerkingen (obstipatie). Zou toch eens navragen waarom emesafene niet mag.
Hopelijk voel je je snel wat beter
Voor mezelf valt het wel mee, of ja, ik werk ook met die 36 graden gewoon 12-14 uur per dag helaas, maar vooral voor thuis.. M'n vriendin heeft het goed zwaar en uiteraard het weekend onze oudste (klinkt zo gekquote:Op woensdag 5 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
Gewoon rustig blijven en veel binnen blijven, nj. Niet allemaal dingen willen gaan doen. Dan komt het heus goed!
Ik kijk eigenlijk wel uit naar het warme weer, maar ik heb makkelijk praten met een huis dat binnen rond de 25 graden blijft.
Sterkte aan iedereen die het wel zwaar heeft
Txs. Idd hyperthyreoidie en lactose-intolerant.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 18:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
hyperthyreoïdie is een contrainciatie.
Emesafene bevat lactose als ik het goed heb en Tink is lactose intolerant.
Edit:Vind het wat raar om hier op deze manier medisch advies te gaan geven. Hou het gewoon bij de vraag waarom ze geen emesafene mag hebben.
Hopelijk mag je snel weer naar huis toe.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs. Idd hyperthyreoidie en lactose-intolerant.
Man is daarstraks even met prul langs geweest, dat was fijn. Even lekker bij mama liggen en de teletubbies kijken. Ze moest wel even huilen omdat mama niet mee ging, maar inmiddels slaapt ze thuis.
Txs, er ja in ronde 1. Waren nog geen drie weken met de anticonceptie gestopt toen ik begon met spugen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 19:28 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Hopelijk mag je snel weer naar huis toe.
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Was snel raak, dus.
Balen! Geen ontsluiting?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:01 schreef wolfrolf het volgende:
Strippen was nog niet mogelijk... zaterdag weer een controle of het wel kan.
Hopelijk komt het alsnog uit zichzelf op gang voor die tijd.
to be continued...
Veel sterkte er mee. Hopelijk ben je snel van je irritante roomie af, of gauw weer thuis.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs, er ja in ronde 1. Waren nog geen drie weken met de anticonceptie gestopt toen ik begon met spugen.
quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:01 schreef wolfrolf het volgende:
Strippen was nog niet mogelijk... zaterdag weer een controle of het wel kan.
Hopelijk komt het alsnog uit zichzelf op gang voor die tijd.
to be continued...
Als ze in de komende 9 dagen bevalt, dan is het wel iets dat je voor altijd mee zult nemen in het 'toen jij geboren werd' verhaalquote:Op woensdag 5 augustus 2020 07:45 schreef Toekito het volgende:
Ah, wat klote voor jequote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Bedankt voor de tip, ik heb hier nu inderdaad kaartjes voor gekochtquote:Op woensdag 5 augustus 2020 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Vrienden waren vorig weekend toen het ook warm was bij de Maarsseveense plassen, en die vonden het prima te doen. Als je echt naar het strandbad gaat dan in elk geval, daar moet je ook een kaartje reserveren zodat ze de aantallen kunnen reguleren. Dus misschien toch een optie?
Beetje late reactie van mij haha, ja zowel vriend als ik waren bijna in de volle overtuiging van een meisje. Alleen op de dag van de echo had ik sterk het gevoel van een jongen. De vrouw die de pretecho deed zei , vergelijk het met chips. stel je verwacht dat het paprika chips is maar het blijkt naturel te zijn, net zo lekker maar je denkt wel even ‘huhhh?’ Aparte vergelijking maar klopt wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:17 schreef MaJo het volgende:
@:Framblij89 leuk een jochie! Had je eigenlijk een meisje verwacht?
Hoe gaat het vandaag?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 20:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs, er ja in ronde 1. Waren nog geen drie weken met de anticonceptie gestopt toen ik begon met spugen.
Redelijk. Ik geef wat minder over, maar ben nog steeds kotsmisselijk. De gyn heeft het druk, dus niemand weet hoe laat hij langskomt en in de tussentijd ben ik al 28 uur nuchter, waar ik alleen maar beroerder van word.quote:
Kut zeg... Ik begreep dat je dit bij de vorige ook had? En niks egopost, bij zwangerschappen horen leuke dingen, maar het hoeft ook zeker niet van een leien dakje te gaan zoals bij o.a. jou. Dat mag ook besproken worden tochquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Redelijk. Ik geef wat minder over, maar ben nog steeds kotsmisselijk. De gyn heeft het druk, dus niemand weet hoe laat hij langskomt en in de tussentijd ben ik al 28 uur nuchter, waar ik alleen maar beroerder van word.
En sorry voor de egoposts.
Herkenbaar! Wij dachten ook een meisje te krijgen (maar vooral omdat IEDEREEN dat zei, zelf dachten we toen puntje bij paaltje kwam aan een jongetje) dus wij hadden precies dezelfde reactiequote:Op donderdag 6 augustus 2020 10:33 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Beetje late reactie van mij haha, ja zowel vriend als ik waren bijna in de volle overtuiging van een meisje. Alleen op de dag van de echo had ik sterk het gevoel van een jongen. De vrouw die de pretecho deed zei , vergelijk het met chips. stel je verwacht dat het paprika chips is maar het blijkt naturel te zijn, net zo lekker maar je denkt wel even ‘huhhh?’ Aparte vergelijking maar klopt wel.
Sterkte Tink!!en gefeliciteerd met je zwangerschap. Heel snel gegaan.
En iedereen veel succes met die bloed hitte![]()
Niks geen sorryquote:Op donderdag 6 augustus 2020 11:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Redelijk. Ik geef wat minder over, maar ben nog steeds kotsmisselijk. De gyn heeft het druk, dus niemand weet hoe laat hij langskomt en in de tussentijd ben ik al 28 uur nuchter, waar ik alleen maar beroerder van word.
En sorry voor de egoposts.
Oh fijn ja! Geniet er vanquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen
Dat zijn de goede dingen die mensen nu kunnen doen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen
Mee eens! Mijn ervaring is dat mensen echt wel graag willen helpen met dit soort dingen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
en anders: VRAAG het ook gewoon
Ik vertelde de verloskundige dat ik me bezwaard voelde om mijn buren als oppas-backup te vragen terwijl ze pas over een week daar gaan wonen. Toen zei ze ook: "Wat zou jíj zeggen als het andersom was en ze jouw hulp nodig had?'
Zolang je die vraag volmondig met ja kan beantwoorden is het niet bezwaarlijk om te vragen
Dat zijn de betere berichten! Geniet lekker van de rustquote:Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ken je deze buren ook al? Anders zou ik me wel bezwaard voelenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
en anders: VRAAG het ook gewoon
Ik vertelde de verloskundige dat ik me bezwaard voelde om mijn buren als oppas-backup te vragen terwijl ze pas over een week daar gaan wonen. Toen zei ze ook: "Wat zou jíj zeggen als het andersom was en ze jouw hulp nodig had?'
Zolang je die vraag volmondig met ja kan beantwoorden is het niet bezwaarlijk om te vragen
Leuk een update! Je klinkt nog steeds zo gelukkigquote:Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Hilmo het volgende:
Tink wat heftig zeg. Ik had met mijn huisarts toen besproken dat ik na primperan, snel zofran zou willen. Dat heb ik via hem toen gewoon gekregen. Niets pas toen ik uitgedroogd was en het al veel te laat was maar gewoon na paar dagen klooien met primperan. Misschien kan dat nog, via huisarts? Ik stond er gewoon op en werd geregeld. Denk dat ik geluk heb gehad.
Sun nog niet bevallen dus. Jongens wat erg die hitte voor jullie![]()
En inderdaad, oudste laten spelen ergens anders is zo waardevol. Hier ook vaak gedaan en soms gevraagd ook. Ook onder bevalling en gister bijv toen we naar het zkh met F moesten.
Hier gaat alles goed, ook al hoort dit hier niet natuurlijk. F is nog geel, en ik moet twee dagen kolven en flessen geven van 90 ml om de vier uur. Voor mijn en zijn rust maar vooral om hem goed te spoelen en alert te krijgen. Heftig, soms moet ik veel huilen maar het gaat super en hij groeit en plast nu eindelijk beter. Heb twee dagen extra kraam, die trouwens geweldig is en waar ik ook van geluk vaak om moet huilen![]()
eigenlijk om alles huilen. Haha. F is nu een week oud! En het is zoooo heerlijk. Ik zou dit zo nog eens willen. Dat kleine popje, zoo lief. Hij huilt ook nooit, door zwakte ook nog wat, dus wij maken nachten, niet normaal
maar ben zo ontzettend verliefd
ik raak bijna in paniek als de tijd voorbij vliegt en ik die niet vast kan houden, omdat deze tijd nooit meer terugkomt en het zo mooi is.
Gelukkig maar! Aan de andere kant was het ook onze stok achter de deurquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
Nee hoor MaJo. Ze komen niet naar je babykamer kijken. Hier is ze bij de intake alleen in mijn keuken geweest
Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Gelukkig maar! Aan de andere kant was het ook onze stok achter de deurAl hebben we inmiddels wel het kamertje leeggehaald en staat het nu vol met de dozen meubels. Dat alleen nog in elkaar zetten en een likje verf over de muur, zo gedaan toch?
True! En goede reminder, we hebben nog geen matrasje. Toch wel essentieelquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:36 schreef SQ het volgende:
Ah, uiteindelijk is een bedje echt het belangrijkst. En die zet je binnen 30 minuten wel in elkaar
Uiteraard! Maar ook de bovenkant van de deuren toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomen
Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffiequote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomen
Bij mijn praktijk was het ervoor, zo hadden ze tijd om een geschikte kraamzuster in te plannen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffie![]()
Eerste intake weet ik niet eens meer echt. Volgens mij werd er alleen verteld wat we nodig hadden. Nu bij de tweede keer werd het telefonisch gedaan. Hoe gaat dat trouwens bij jullie? Kraam bellen voordat de bevalling begint en erna? Of alleen erna? Mevrouw aan de telefoon zei het eerste, maar op het kaartje staat het laatste![]()
Leek mij op zich ook wel het meest logische inderdaad. Ik bel wel gewoon ervoor, als het niet goed is horen we het vanzelf welquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:58 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Bij mijn praktijk was het ervoor, zo hadden ze tijd om een geschikte kraamzuster in te plannen.
Zelfgebakken toch? Zodat de geur nog in het huis zitquote:Op donderdag 6 augustus 2020 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffie![]()
Eerste intake weet ik niet eens meer echt. Volgens mij werd er alleen verteld wat we nodig hadden. Nu bij de tweede keer werd het telefonisch gedaan. Hoe gaat dat trouwens bij jullie? Kraam bellen voordat de bevalling begint en erna? Of alleen erna? Mevrouw aan de telefoon zei het eerste, maar op het kaartje staat het laatste![]()
Bij de vorige was ik rond half 4 snachts bevallen en ik ging pas rond lunchtijd naar huis diezelfde dag. Volgens mij duurde het iets van een half uurtje voordat kraam er was. Dus in dat geval had het na de bevalling denk ik nog wel gekund. Beval je thuis, dan moet je wel van te voren bellen lijkt me.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:03 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zelfgebakken toch? Zodat de geur nog in het huis zitIk moet natuurlijk wel overkomen als een super mama
Ik zou ook denken ervoor, dan kunnen ze het makkelijkst plannen. De kraamzorg komt toch in principe meteen na de bevalling?
Ach het is goed bedoeld. Hyperemesis is sowieso erg naar en nog extra vervelend als je jezelf bepaalde medicatie onthoud om verkeerde redenen. Zowel het kompas als de kennisbank benoemen hyperthyreoidie namelijk niet als contra indicatie. Je moet extra voorzichtig zijn en je TSH vaker controleren, maar dat is iets anders.. De hoeveelheid lactose is minimaal dus dat is een eigen afweging of je het wel of niet wil proberen.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 18:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
hyperthyreoïdie is een contrainciatie.
Emesafene bevat lactose als ik het goed heb en Tink is lactose intolerant.
Edit:Vind het wat raar om hier op deze manier medisch advies te gaan geven. Hou het gewoon bij de vraag waarom ze geen emesafene mag hebben.
Maar dan belt de vlos toch? Dat hoef je niet zelf te doen...quote:Op donderdag 6 augustus 2020 17:20 schreef lunapuella het volgende:
Bij een thuisbevalling assisteert de kraamzorg vaak nog, dus dan is bij het begin bellen wel zo handig ja.
Klopt, die bellen als je richting persen gaat dacht ik. Echt voor hulp bij de bevalling en eerste zorg erna.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar dan belt de vlos toch? Dat hoef je niet zelf te doen...
Ik kreeg wel het verzoek om zelf te bellen, omdat de kraam de vorige keer te laat wasquote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Maar dan belt de vlos toch? Dat hoef je niet zelf te doen...
Bij mij was het zo:quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:49 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Klopt, die bellen als je richting persen gaat dacht ik. Echt voor hulp bij de bevalling en eerste zorg erna.
Je maakt het er met deze reactie echt niet beter op.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 19:32 schreef June. het volgende:
[..]
Ach het is goed bedoeld. Hyperemesis is sowieso erg naar en nog extra vervelend als je jezelf bepaalde medicatie onthoud om verkeerde redenen. Zowel het kompas als de kennisbank benoemen hyperthyreoidie namelijk niet als contra indicatie. Je moet extra voorzichtig zijn en je TSH vaker controleren, maar dat is iets anders.. De hoeveelheid lactose is minimaal dus dat is een eigen afweging of je het wel of niet wil proberen.
#exitinternistmodus
Ik heb wel van wat vriendinnen gehoord dat ze niet zo'n leuke kraamzorg hadden wat het 'vertroetelen' betreft inderdaad. Andersom ook weer wel hele positieve verhalen hoor, maar zal je net zien dat ik 1 tref die daar niet aan doet haha.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:03 schreef SQ het volgende:
Hoor je dat vaak? Ik hoor dat eigenlijk maar zelden. De kraamvrouw is zorg #1.
Ze poetsen niet allemaal je huis en ze maken ook niet allemaal fruitkunst, maar dat de kraamvrouw maar een beetje aan haar lot wordt overgelaten, nee.
Oh, dat eerste zou ook nog kunnen jaquote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:43 schreef Aure het volgende:
Waren je katten niet gewoon van de leg door de baby?
Hier poetste de kraamhulp trouwens elke dag de badkamer en wc, volgens mij moet dat ook?
Verder ontbijtjes en fruitsalades op bed, maar niet kunstig. Hoeft ook niet. Ze had wel de was helemaal weg gewerkt
Wij hebben bij G. specifiek gezegd dat we dat niet willen en ook dat ze van de was af blijft. Ik ben nog al precies (kuch) en ik vind dat ook een stukje privé waar een ander niet in/aan hoeft te zitten. Was geen probleem, als m'n vriend het dan maar wel gewoon netjes deed.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:43 schreef Aure het volgende:
Waren je katten niet gewoon van de leg door de baby?
Hier poetste de kraamhulp trouwens elke dag de badkamer en wc, [b]volgens mij moet dat ook?[/b]
Verder ontbijtjes en fruitsalades op bed, maar niet kunstig. Hoeft ook niet. Ze had wel de was helemaal weg gewerkt
Van de was kan ik helemaal snappen dat dat privé is. Bij de was buiten ophangen bijvoorbeeld doe ik al mijn ondergoed helemaal achteraan. Vind het geen fijn idee dat mijn buurman weet welk ondergoed ik draagquote:Op donderdag 6 augustus 2020 21:50 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij hebben bij G. specifiek gezegd dat we dat niet willen en ook dat ze van de was af blijft. Ik ben nog al precies (kuch) en ik vind dat ook een stukje privé waar een ander niet in/aan hoeft te zitten. Was geen probleem, als m'n vriend het dan maar wel gewoon netjes deed.![]()
Nou viel dat dus voor ons sowieso in het water, maar op dag 9 en 10 toen er wel kraamzorg was is er ook niks gepoetst, zoals we wilden.
Jammer alleen dat m'n schoonmoeder de babywas gedaan had, m'n vriend vond dat wel prima, mij was niks gevraagd. Haar eerste pakje is helemaal vaal, na 1x! Hoe krijg je het voor elkaar.![]()
Goed bedoeld, maar nee. Afblijven, haha!
Bij mij is dat wel gebeurd ja. Die gaf ook gelijk de hielprik.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
Mijn VK vertelde dat er in de week van de bevalling ook nog een VK thuis bij je langskomt uit het ziekenhuis ter controle. Is dat gebruikelijk? Ik had daar nog nooit van gehoord
Ik moest een losse VK regelen voor m’n nacontrole. Heb daar kort een kennismakingsgesprek mee gehad, want ik had al m’n controles vanaf het begin in het ziekenhuis. Vanuit het ziekenhuis kwamen ze hier niet aan huis.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:02 schreef MaJo het volgende:
Mijn VK vertelde dat er in de week van de bevalling ook nog een VK thuis bij je langskomt uit het ziekenhuis ter controle. Is dat gebruikelijk? Ik had daar nog nooit van gehoord
Wat hield de nacontrole precies in? Want de kraamzorg checkt en verzorgt de wond toch? Ik vind het netjes dat mijn ziekenhuis het in ieder geval zelf aanbiedt en dat ik niets hoef te regelenquote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:05 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik moest een losse VK regelen voor m’n nacontrole. Heb daar kort een kennismakingsgesprek mee gehad, want ik had al m’n controles vanaf het begin in het ziekenhuis. Vanuit het ziekenhuis kwamen ze hier niet aan huis.
Hielprik deed een andere organisatie.
Dat lijkt me ook maar dagelijks poetsen lijkt me wel wat overdreven?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:13 schreef Aure het volgende:
Als je partner poetst zal het ook wel prima zijn ja, maar het schoonmaken is toch bedoeld voor de hygiëne van de kraamvrouw? Om het infectiegevaar zo klein mogelijk te maken. Ze maken je badkamer niet schoon omdat ze daar zelf nou zo veel zin in hebben
Dat is mij wel zo verteld door Naviva vorige week. En ze vroegen ook 'wat verwacht je zelf van de kraamverzorgster?'quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:13 schreef Aure het volgende:
Als je partner poetst zal het ook wel prima zijn ja, maar het schoonmaken is toch bedoeld voor de hygiëne van de kraamvrouw? Om het infectiegevaar zo klein mogelijk te maken. Ze maken je badkamer niet schoon omdat ze daar zelf nou zo veel zin in hebben
Vergeet niet dat je wss veel nabloedingen zal hebben. Hygiëne is dan extra belangrijk. Dus ja, je badkamer en toilet wordt iedere dag gepoetst en je lakens worden dagelijks verschoond.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat hield de nacontrole precies in? Want de kraamzorg checkt en verzorgt de wond toch? Ik vind het netjes dat mijn ziekenhuis het in ieder geval zelf aanbiedt en dat ik niets hoef te regelen
[..]
Dat lijkt me ook maar dagelijks poetsen lijkt me wel wat overdreven?
Ik had er ook nog nooit van gehoord tot voor kort.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dunstan babytaal? Nog nooit van gehoord... Weer wat geleerd hierIk word nog eens een volleerde babymoeder dankzij jullie
De eerstelijnsverloskundigen komen in de kraamweek zelfs 4x langs. (Of ze hebben telefonisch contact nu met corona).quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat hield de nacontrole precies in? Want de kraamzorg checkt en verzorgt de wond toch? Ik vind het netjes dat mijn ziekenhuis het in ieder geval zelf aanbiedt en dat ik niets hoef te regelen
[..]
Dat lijkt me ook maar dagelijks poetsen lijkt me wel wat overdreven?
Een kopje koffie, beschuit met muisjes, baby kijken en een kletspraatje was het hier.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je “moet” iemand regelen, omdat als er iets niet goed is met jou of je kindje, dan moet de kraamhulp met de verloskundige schakelen. Zij is neemt dan beslissingen. Bijvoorbeeld als je kindje geel ziet.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja dit, mocht er s nachts iets met je kindje of jou zijn dan bel je ook de verloskundige, zij zijn verantwoordelijk voor jullie zorg tot een aantal weken na je bevalling.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:52 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Je “moet” iemand regelen, omdat als er iets niet goed is met jou of je kindje, dan moet de kraamhulp met de verloskundige schakelen. Zij is neemt dan beslissingen. Bijvoorbeeld als je kindje geel ziet.
En ze controleren ook de wond. Ik had een keizersnede, dus dat is ook handig. Ze kwamen om de dag en de laatste dag kreeg ik het anticonceptie praatje
Als ze dat vanuit jouw ziekenhuis aanbieden, top! Ik heb maar een praktijk in de buurt gebeld haha. Steld ervoor hun ook weinig voor natuurlijk. Emotioneel had ik er weinig mee, want zij waren er natuurlijk niet bij of bij betrokken geweest.
Ja helaas wel. Als ik op m'n werk ben (2 trappen) dan vraag ik me echt af waar de kracht gebleven is. Heel naar gevoel. Bij G. had ik dat alleen in het begin van de zwangerschap, maar bij deze zwangerschap nog steeds (en dus al vanaf het begin).quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:21 schreef SQ het volgende:
Ik ben constant zo verzuurd man, niet normaal. Mijn benen lijken wel van lood en ik heb nergens kracht voor. Traplopen is echt als een berg beklimmen momenteel. Herkennen meer mensen dit?
Ik ben een echte buikslaper maar nu lig ik op mijn zij, wel met 2 kussens dus ik lig al iets hoger. Maar echt hoog liggen dan moet ik op mijn rug en dan kan ik echt niet in slaap vallenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 11:01 schreef SQ het volgende:
Oh jakkes MaJo, dat klinkt echt heel naar!
Zou het helpen om wat hoger te liggen met je hoofd / torso? Mijn schoonvader heef tdit probleem om een heel andere reden, maar die kan ook niet plat liggen.
Fijn dat je weer naar huis mag Tink!
Nog niks hoor. Maar 8 is mijn geluksgetal, dus ik gok op morgenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:00 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben een echte buikslaper maar nu lig ik op mijn zij, wel met 2 kussens dus ik lig al iets hoger. Maar echt hoog liggen dan moet ik op mijn rug en dan kan ik echt niet in slaap vallenGek genoeg word ik dus wel vaak op mijn rug wakker
En yay Tink, fijn dat je naar huis mag en het iets beter gaat!
Hoe is het met Sunshine en Wolfrolf?
8-8 is een hele mooie datumquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog niks hoor. Maar 8 is mijn geluksgetal, dus ik gok op morgen
7 de mijnequote:Op vrijdag 7 augustus 2020 12:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog niks hoor. Maar 8 is mijn geluksgetal, dus ik gok op morgen
Leuk! En het klinkt precies zoals mijn eerste, qua groei en verhoudingen. Die was bij 40 weken 4 kilo. Lekker groot maar geen monsterquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 14:58 schreef MaJo het volgende:
Net de groeiecho gehad en de kleine man (hij heeft nog steeds een piemel!) loopt aardig voor op groei. Hoofdje en buikje zijn p90, bovenbeen p50. Gewicht wordt nu geschat op 1500 gram wat zo’n 3 weken voor zou lopen. Nu weet ik dat schattingen niet alles zeggen, we gaan het zien
Ik moet nu toch voor de suikertest vanwege zijn grootte en dan over 3 weken weer echo.
De echoscopist zette even de 3D stand aan, hij zat te smakken en heeft lekkere bolle wangenEcht bijzonder dat je dit allemaal kunt zien!
Enkels nog wel. Mijn tenen beginnen te verdikken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
hebben jullie nog enkels trouwens? Ik zag net dat de mijne zijn verdwenen
Ik ga me er ook maar niet te druk om maken, dat schiet toch niet op. Liever een spekkie dan een kindje met ondergewichtquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Leuk! En het klinkt precies zoals mijn eerste, qua groei en verhoudingen. Die was bij 40 weken 4 kilo. Lekker groot maar geen monster
Dat wel! Maar kwam er gisteren achter dat ik mijn foef niet meer kan zienquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:35 schreef SQ het volgende:
hebben jullie nog enkels trouwens? Ik zag net dat de mijne zijn verdwenen
Een keer gedaan, nooit meer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:09 schreef SQ het volgende:
Ik ben laatst maar gewoon voor de full Brazilian gegaan. Iets anders was echt geen optie meer.
Haha ja!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:00 schreef Burdie het volgende:
Ah, Je faalde voor de befaamde Limone-test.
"Bij een Brazilian wax worden alle haren verwijderd in het schaamstreekgebied: venusheuvel (= pubis), vagina, het perineum en rond de anus"quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:09 schreef SQ het volgende:
Ik ben laatst maar gewoon voor de full Brazilian gegaan. Iets anders was echt geen optie meer.
Ik had het dus op de tast gedaan en werd uitgelachen door mijn manquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Een keer gedaan, nooit meer.
Sommigen laten het doen door hun vriend. Zou ik ook niet doen.Spiegel en op de tast.
Jup. Alles weg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Haha ja!
[..]
"Bij een Brazilian wax worden alle haren verwijderd in het schaamstreekgebied: venusheuvel (= pubis), vagina, het perineum en rond de anus"
Oh ja?
[..]
Laten doen dan?quote:
Ik ga toch niet mijn schaamstreek laten doenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Laten doen dan?
Ik heb een keer een wax laten doen, alles weg aan de voorkant maar de achterkant namen ze niet mee (ze noemden het wel "brazilian"). Ik heb een week pijn gehad en daarna een week profijt gehad van dat alles weg was, maar daarna groeide het weer. Ik vond het niet bepaald de moeite voor die ene week
Hier ook team #allesweg, ben te weinig/licht behaard om er mooie kunstwerken van te makenquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ga toch niet mijn schaamstreek laten doengaat prima, alleen een landingsbaan modelleren lukt me niet meer. Ik heb weinig moeite met kaal
Ik doe het alleen wel met een mesje, niet met wax
Nee, geen pijltjes of letters?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:43 schreef SQ het volgende:
Oh nee, ik bedoel gewoon het model van je schaamhaarnever have and never will, no thanks
Helemaal kaal bij een piemel vind ik ook raar, maar een beetje bijgewerkt met een schaar/geschoren aan de zijkanten heeft wel de voorkeurquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 17:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Persoonlijk vind ik een kale foef niet heel erg charmant. Maar dat heb ik ook met kale piemels. Ik kan daar echt niet warm of koud van worden.
Ik doe het scheren op de tast. Ik zorg dat schaamlippen kaal zijn en venusheuvel getrimt. Dan vind ik het wel prima
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:34 schreef Tink89 het volgende:
Ik mag naar huis! Zonder iphonekabel (sondevoeding) zelfs, omdat het in een keer wat beter lijkt te gaan. Nu vasthouden dit, en drinken, drinken, drinken de komende dagen.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 10:56 schreef MaJo het volgende:
Ik heb echt een vreselijke nacht achter de rugIk schrok wakker omdat ik geen adem kon halen. Mijn man was gelukkig super alert dus die heeft me vastgehouden, gerustgesteld maar ook laten proberen over te geven. Op een gegeven moment schoot mijn luchtpijp weer open maar het was een ontzettend angstige minuut, ook voor mijn man.
Ik heb het idee dat het te maken heeft met maagzuur en ik lees net op internet dat als maagzuur je luchtpijp in dreigt te lopen dat je lichaam automatisch deze afsluit. Uiteindelijk schiet het klepje wel open maar je stikt dus echt even
Ik zal de huisarts nog eens bellen want dit lijkt me niet echt normaal![]()
In ander nieuws: we gaan zo weer baby spieken
Neen! Ik meld me hier zeker als er iets te melden valt, morgen of eventueel zondag kijken of er gestript kan worden.quote:
Lekkerrrr!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Ons ziekenhuis hier in Engeland heeft de corona regels versoepelt. Met de 20 weken scan, vooralsnog ALLEEN voor de 20 weken scan, mag de partner mee!Hopelijk zet deze versoepeling door en mag manlief gewoon mee met alle afspraken daaropvolgend!
Zeg! Noem jij mij oud?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:52 schreef SQ het volgende:
Telefoonboeken![]()
1995 belde, ze willen hun tip terug
Wat fijn!quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Ons ziekenhuis hier in Engeland heeft de corona regels versoepelt. Met de 20 weken scan, vooralsnog ALLEEN voor de 20 weken scan, mag de partner mee!Hopelijk zet deze versoepeling door en mag manlief gewoon mee met alle afspraken daaropvolgend!
Ik heb het er met de VK over gehad en die leek niet heel erg onder de indruk van mijn verhaalquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 18:31 schreef Seven. het volgende:
[..]![]()
Wat zei je huisarts?
Mijn man heeft dit soort klachten ook trouwens, door jarenlang maagzuur heeft hij nu Barret's slokdarm en met enige regelmaat loopt het zuur zijn luchtpijp in. Heel vervelend. Ook gaat het soms wel eens fout met eten doorslikken.![]()
Leuk dat je 3D hebt kunnen zien
Ik zat net ook te denken misschien kan ik het voor de bevalling even laten waxen. Maar als het weer zo'n pijn doet ga ik met een beurse foef de bevalling in, ook niet handigquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 19:28 schreef Miezziej het volgende:
Bij M. liet ik elke maand waxen. Sinds de bevalling niet meer gedurfd(door het litteken). Nu doe ik het op de tast
Soms helpt een soort Squat positie wel om er beter bij te kunnen maar dat gaat niet zo soepel meer
Team geen enkels en cocktailworstjes als tenen.
Leuk dat je even 3D kon kijken MaJo
Wat fijn! Bij ons begon het ook met de 20 weken echo en nu mag manlief elke keer mee, zelfs naar reguliere afspraken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat is ook wel een idee ja, om dat eens te proberen. Alleen hebben we wel inderdaad 1 matras(topper) dus dan zou man ook omhoog gaan jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:49 schreef BE het volgende:
@:Majo Om wat omhoog te komen in je bed kan je evt ook dingen onder je matras leggen bij het hoofdeinde. Kussens, badlakens, reserve dekbed etc. Zo komt het geheel wat omhoog en heb je er met slapen ietsje minder last van dan als je op 4 kussens zou gaan liggen.
(Bij een tweepersoonsmatras betekent dat alleen dat je lieftallige ook mee de hoogte in gaat.)
Ooit eens vrienden vluchtig de tip gedaan van telefoonboeken onder het bedje bij een baby met oorpijn. 'Nou, echt??? Dat ligt toch niet lekker???
Eh, onder de poten van het bedje, niet onder je kind!![]()
Heel anders, maar zelfde idee.![]()
Alleen onlinequote:
Ach, na een bevalling is ie ook "beurs", dus dat beetje beursigheid kan er dan wel bij denk ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2020 23:09 schreef MaJo het volgende:
...
Ik zat net ook te denken misschien kan ik het voor de bevalling even laten waxen. Maar als het weer zo'n pijn doet ga ik met een beurse foef de bevalling in, ook niet handig
[..]
...
Ja ok. Maar dat is echt de onderkant. Die hou ik ook netjes bij. Maar de voorkant helemaal kaal, nee. Persoonlijk vind ik alles kaal er niet zo vrouwelijk uit zien, maar dat is voor iedereen natuurlijk andersquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:29 schreef SQ het volgende:
Ik heb ooit van een zekere FOK- verloskundige begrepen dat hechten op een kale doos iets makkelijker gaat dan op een harige. Maar verder is het iets wat je vooral voor jezelf doet ja
Bij mij is het de vetkwab onderaan mijn buik die roet in het eten gooit. Bij sommige zwangeren groeit die kwab mee naar voren, maar de mijne blijft vrolijk onderaan hangenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:53 schreef Donna het volgende:
Ik kan op gevoel redelijk scheren nog. Wordt wel anders als hurken niet meer wil 😅
Ja dat moment komt bij mij ook nog. Die kwab is nu nog enigszins flexibelquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij mij is het de vetkwab onderaan mijn buik die roet in het eten gooit. Bij sommige zwangeren groeit die kwab mee naar voren, maar de mijne blijft vrolijk onderaan hangenen omhoog trekken gaat ook niet want er is geen plek meer omhoog
![]()
#fwp
Hopelijk na de geboorte ook zo een relaxed karaktertje.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Baby schopt en draait nog vrolijk in mijn buik en ik denk alleen maar: wanneer kom je nouuuuuuu![]()
Onze kerels zitten wel lekker daarbinnen volgens mijquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Baby schopt en draait nog vrolijk in mijn buik en ik denk alleen maar: wanneer kom je nouuuuuuu![]()
Haha! Hij zwemt lekker in het water met die hitte buitenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog zo'n chillbaby. Hang in there!
Nou, ik ben hier wel een beetje klaar mee. Ik kan ook gewoon overal om janken, de spanning wordt me wat teveel denk ik.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 11:19 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Onze kerels zitten wel lekker daarbinnen volgens mij
Hier ook een prutnacht, ik was zo bang om weer te stikkenquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 07:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
Pfff wat een ruknacht. Zo warm. Dochter lag bij mij in bed, bij haar was het al helemaal verschrikkelijk. Ze was al om 6 uur wakker![]()
Ik ga denk ik heel de dag in het badje liggen
Maar even over het waxen/scheren/etc. van je foef voor je bevalling... doen jullie dat voor julliezelf of voor degene die wat uurtjes naar jullie foef aan het kijken zijn? Want die zijn wel wat gewend lijkt me.
Onder het mom je komt er toch beurs uit dan maakt het allemaal niet zo uit?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 08:06 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ach, na een bevalling is ie ook "beurs", dus dat beetje beursigheid kan er dan wel bij denk ik![]()
Ik heb overigens geen van die capriolen uitgehaald, beetje bijgehouden, en de laatste weken niet meer. Ik vond het wel prima, er hoort toch sowieso wat haar te zitten (vind ik).
Ik kan me voorstellen dat je er wel een beetje klaar mee bent! Maar misschien niet eens zo erg als hij nog een weekje blijft qua hitte?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 10:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vergelijken heeft geen zin, zo kun je alles wel downplayen. Vervelend dat je er zo last van hebtquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 12:18 schreef Aure het volgende:
Wat een geduld moeten jullie hebben wolf en sun
Ik trek deze week maar slecht, misselijkheid wordt steeds erger met vandaag het hoogtepunt (of nouja, dat hoop ik dan maar). Ik weet niet of het alleen door de hormonen komt of ook door de hitte, maar fijn is anders
geuren zijn nog meer intens dan de afgelopen weken en er is hier een mondkapjesplicht, maar door de geur van de mondkapjes ga ik dus ook over m'n nek
lekker handig. Nu vermijd ik het naar buiten gaan maar of ik loop snel illegaal de straat uit zonder mondkapje
gedoe. Ik hoop dat het snel weer afzwakt. En ik bedenk steeds maar dat het nog een stuk heftiger kan (de dames met HG). Dan is dit nog niets geloof ik.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, ik ben hier wel een beetje klaar mee. Ik kan ook gewoon overal om janken, de spanning wordt me wat teveel denk ik.
Ik krijg ook fijne hulp. Ik krijg de laatste dagen wat aanbod van moeders of Nora wil komen spelen. Nu is ze ook bij een vriendinnetje en blijft ze daar lekker eten. Ik vind het zo lief dat mensen meedenken. En Noor is niet tot last thuis nu ofzo, maar ze vraagt wel aandacht wat natuurlijk normaal is.quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:57 schreef SQ het volgende:
[..]![]()
die laatste dagen zijn echt vreselijk als je de 40 weken eenmaal voorbij bent. Hou vol!
Nog even over je kraam: ontzettend fijn dat je zo'n lieve getroffen hebt. Ik was ook verdrietig toen ze weg was, ik voelde een bepaald soort leegte. Ik moet wel zeggen dat ik er wel snel overheen was. Hoop dat dat bij jou ook zo is! Hoe gaat het met de kleine?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 15:52 schreef Hilmo het volgende:
Herkenbaar sun! Fijn dat het aangeboden wordt! En nog even doorzetten, kan nooit lang meer duren! Sterkte! Wolf ook!
Ja is ook zo sq. Heb al sporen uitgewist zoals celstofmatje op bevalbed voor de controles![]()
Sterkte dames met deze hitte! Wat een afzien nu zeg.
Mijn vrouw heeft nauwelijks problemen eigenlijk en ze is nu 41+2...quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 14:57 schreef SQ het volgende:
[..]![]()
die laatste dagen zijn echt vreselijk als je de 40 weken eenmaal voorbij bent. Hou vol!
Fijn, dan is ze 1 van de lucky fewquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 16:39 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft nauwelijks problemen eigenlijk en ze is nu 41+2...
Wanneer ben jij bij je twee kinderen bevallen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn, dan is ze 1 van de lucky few
Ik vond het wachten echt slopend.
Eerste was inleiding met 40+0 dus toen had ik er geen last van. Tweede kwam bij 41+2 en met name de laatste 3 dagen duurden gevoelsmatig een maandquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wanneer ben jij bij je twee kinderen bevallen?
Poeh, bij die laatste ook best ver. Vond je de natuurlijke bevalling makkelijker (as in minder pijnlijk) dan je inleiding? Daar hoop ik eigenlijk een beetje op. Ik vond de inleiding echt niet leukquote:Op zaterdag 8 augustus 2020 17:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Eerste was inleiding met 40+0 dus toen had ik er geen last van. Tweede kwam bij 41+2 en met name de laatste 3 dagen duurden gevoelsmatig een maand
Die smiley hebben we niet maar doe ik hoop wel met jullie meequote:Op zondag 9 augustus 2020 12:55 schreef wolfrolf het volgende:
Nou, er kon een beetje gestript worden... hopelijk komt er wat op gang, anders morgen naar ziekenhuis voor hartfilmpje en nog een keer strippen... fingers crossed!
Spannend!quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:55 schreef wolfrolf het volgende:
Nou, er kon een beetje gestript worden... hopelijk komt er wat op gang, anders morgen naar ziekenhuis voor hartfilmpje en nog een keer strippen... fingers crossed!
quote:Op zondag 9 augustus 2020 12:55 schreef wolfrolf het volgende:
Nee we mochten naar de praktijk komen, is hier niet ver vandaanquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar komt er op zondag dan een VK om te strippen? Ik dacht dat het weekend alleen voor noodgevallen en bevallingen waren eigenlijk.
Oh, da's fijnquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:47 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee we mochten naar de praktijk komen, is hier niet ver vandaan
🤞🏻quote:Op zondag 9 augustus 2020 13:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die smiley hebben we niet maar doe ik hoop wel met jullie mee.
Thuisbevalling is de wens. Als het nog gaat lukken dat is.quote:Op zondag 9 augustus 2020 14:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, da's fijnWilt ze thuis bevallen of in het ziekenhuis?
Overdag gaat het prima, snachts is het verschrikkelijk. Wij wonen in een wat ouder huis met niet echt noemenswaardige isolatie, dus in bed is het niet fijn. Maar ik ga vanavond een andere tactiek proberen. Ik ga voordat ik naar bed ga nog in het badje in de tuin en vervolgens met nat ondergoed naar bed. Ik heb vanmorgen gemerkt dat dat heerlijk is. En ik heb toch het één en het ander op mijn matras liggenquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:50 schreef wolfrolf het volgende:
Hoe maak jij het @:sunshine1982 ... weer kokend heet vandaag natuurlijk
Ha, klinkt als een puike taktiekquote:Op zondag 9 augustus 2020 14:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Overdag gaat het prima, snachts is het verschrikkelijk. Wij wonen in een wat ouder huis met niet echt noemenswaardige isolatie, dus in bed is het niet fijn. Maar ik ga vanavond een andere tactiek proberen. Ik ga voordat ik naar bed ga nog in het badje in de tuin en vervolgens met nat ondergoed naar bed. Ik heb vanmorgen gemerkt dat dat heerlijk is. En ik heb toch het één en het ander op mijn matras liggen
Maar ik heb uiteraard al wat gegoogled op 41 weken en strippen en volgens mij komt het in die periode dan vaak wel op gangquote:Op zondag 9 augustus 2020 15:00 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ha, klinkt als een puike taktiek
Ons werd een vochtdichte molton van de hema aangeraden een tijdje geleden. Best een kek ding!
Klinkt op zich goed, maar kietelt dat niet enorm? En dan kon je gelijk terecht?quote:Op zondag 9 augustus 2020 15:20 schreef LeSage het volgende:
Dames die zwaar over tijd lopen: ik heb met 41+4 een voetreflexmassage gepland op aanraden van mijn verloskundige. Het was sowieso geen straf en bij mij zijn een paar uur later mijn vliezen gebroken en de weeën begonnen.
Ik voelde daar al van alles gebeuren in mijn buik.
Het is natuurlijk gissen of het de bevalling op gang heeft gebracht, maar echt kwaad kan het niet.
En verder succes met wachten
Och nee...quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:59 schreef Tink89 het volgende:
En ik lig weer in het ziekenhuis. Nu met de belofte van morgen iphonekabel en dan naar huis. Stom gedoe dit. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
quote:Op zondag 9 augustus 2020 16:59 schreef Tink89 het volgende:
En ik lig weer in het ziekenhuis. Nu met de belofte van morgen iphonekabel en dan naar huis. Stom gedoe dit. Waarom kan ik niet gewoon zwanger zijn?
quote:
Nee, kietelt helemaal niet, want het is bij je enkelsquote:Op zondag 9 augustus 2020 16:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Klinkt op zich goed, maar kietelt dat niet enorm? En dan kon je gelijk terecht?
Ik ga het vanavond eens aan vk voorleggenquote:Op zondag 9 augustus 2020 22:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Nee, kietelt helemaal niet, want het is bij je enkels![]()
Ik kon dezelfde middag nog terecht. Misschien weet je verloskundige iemand in de buurt, daardoor maakte de masseuse nog een plekje vrij. Ze stuurde daarna zelf ook nog een berichtje hoe het gegaan was
OMG morgen al! Jij dus ook lekker voor de 6 weken van tevoren gegaan? EDIT: ik zie nu dat jij al voor 10 september op de planning staat, ik had eind september in mijn hoofd.quote:Op maandag 10 augustus 2020 11:11 schreef Miezziej het volgende:
Vluchttas? Wat is dat?Moet er nog aan beginnen dus
Ze gaat inderdaad helemaal weg uit de omgeving, verhuist naar het hoge noorden
Morgen laatste werkdag![]()
quote:Op zondag 9 augustus 2020 22:17 schreef SQ het volgende:
Sterkte Tink
Ik las toch iets intrigerends
https://www.rtlnieuws.nl/(...)jaar-tijd-5-kinderen
Het zal je maar gebeuren
quote:Op maandag 10 augustus 2020 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Net geweest voor controle en geen ontsluiting. Baarmoedermond was wel al wat weker. Ze bood nog aan om morgen te langs te komen om te kijken of ik morgen te strippen ben, maar ik heb gezegd dat ik dat in het ziekenhuis woensdag wel weer laat checken. Morgrn belt ze me met een ziekenhuisafspraak.
Hartje klopte wel prima
quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om bij de ziekenhuiscontrole op vrijdag aan te geven dat ik ingeleid wil worden, mits er natuurlijk nog niks gebeurt is. Dan ben ik 41+5 en dan vind ik het wel mooi geweest.
Standaard in deze regio zei ze. Dus blijkbaar is dat standaard niet landelijk. Wat ik eigenlijk best wel vreemd vind.quote:Op maandag 10 augustus 2020 21:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Snap ik. Is er een standaard protocol dat ze volgen of kun je zelf nog kiezen uit meerdere opties?
Landelijk is het 42 weken toch?quote:Op maandag 10 augustus 2020 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Standaard in deze regio zei ze. Dus blijkbaar is dat standaard niet landelijk. Wat ik eigenlijk best wel vreemd vind.
Ja, landelijk is het met 42 weken inleiden. Maar wat er allemaal in week 41 gebeurd schijnt regio gebonden te zijnquote:Op maandag 10 augustus 2020 22:59 schreef MaJo het volgende:
[..]
Landelijk is het 42 weken toch?
Ik hoop dat je baby zich nu gewoon snel aandient, kan me voorstellen dat je er klaar mee bent
Ja, best gek eigenlijk. Je zou verwachten dat er een landelijke organisatie is die de protocollen maakt waar vervolgens elke verloskundige zich aan houdt.quote:Op maandag 10 augustus 2020 23:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, landelijk is het met 42 weken inleiden. Maar wat er allemaal in week 41 gebeurd schijnt regio gebonden te zijn
Zo is dat. Luister naar je gevoelquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien dat ik gewoon morgen al de soort van handdoek in de ring gooi en vraag om een inleiding. Ik zou momenteel niets liever willen dan een lichaam die aangeeft klaar te zijn voor de bevalling, maar misschien is zoiets niet voor elk lichaam weggelegd. Het moet wel te doen blijven. Voor de baby, maar ook zeker voor jezelf.
Ja joh, maar je hoeft het ook echt niet tot in den treure te rekken hoor! Klaar is klaar, en je bent ook 41 en een halve week, niet 37 weken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien dat ik gewoon morgen al de soort van handdoek in de ring gooi en vraag om een inleiding. Ik zou momenteel niets liever willen dan een lichaam die aangeeft klaar te zijn voor de bevalling, maar misschien is zoiets niet voor elk lichaam weggelegd. Het moet wel te doen blijven. Voor de baby, maar ook zeker voor jezelf.
Nog steeds in het ziekenhuis. Hoop discussie hier. Ik wil een sonde, maar krijg hem niet. In de tussentijd vindt m'n gyn dat hg 'perceptie' is en 'hoe je ermee omgaat'. Lamlul...quote:
Niet! Op welke planeet leeft hij?! Wat rot zeg. Ik hoop dat er gauw een einde aan de discussie komtquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nog steeds in het ziekenhuis. Hoop discussie hier. Ik wil een sonde, maar krijg hem niet. In de tussentijd vindt m'n gyn dat hg 'perceptie' is en 'hoe je ermee omgaat'. Lamlul...
Jemig, wat is dit nou... Soms vraag je je af waarom mensen voor een bepaald beroep gekozen hebben hè.... Vaak is het ook helaas zo dat je op je strepen moet staan voordat er wat gebeurd. Iets waar jij nu geen zin en kracht voor hebt lijkt me..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nog steeds in het ziekenhuis. Hoop discussie hier. Ik wil een sonde, maar krijg hem niet. In de tussentijd vindt m'n gyn dat hg 'perceptie' is en 'hoe je ermee omgaat'. Lamlul...
De baby is meer dan "af", en ik kan me voorstellen dat geduld en lijf ook een beetje op zijn nu, lijkt me helemaal niet gek dat je nu een inleiding wil. Geen handoek in de ring, maar weloverwogen keuzequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 07:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hier schieten toch je nekharen van overeind. Moest gelijk aan die scene van Friends denken: "No uterus, no opinion" of in dit geval "No pregnancy hormones experienced, no opinion."quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik zie het niet onder de 28 komen in de voorspellingen hier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:10 schreef Tink89 het volgende:
Nog twee dagen warm, nog heel eventjes.
En ik ga naar huis. Tegen medisch advies weliswaar, maar dan kan ik met m'n eigen huisarts (die zelf twee keer hg had) overleggen over een sonde.
True, maar da's al een graad of 8 minder heet dan van de week. Fris is het niet, maar wel al beter...ofzoiets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie het niet onder de 28 komen in de voorspellingen hier.
Ja precies, al is het bij ons niet zo warm geweest haha.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, maar da's al een graad of 8 minder heet dan van de week. Fris is het niet, maar wel al beter...ofzoiets.
Dat maakt voor je binnentemperatuur wel degelijk uit, de nachttemperatuur daalt ook flink namelijk, en als je dan 's nachts alles gewoon open blijft gooien koelt het binnen echt wel afquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja precies, al is het bij ons niet zo warm geweest haha.
Voornamelijk voor de temp binnen maakt het niet echt uit of het buiten nou al dagenlang 28 of 34 is.![]()
Gelukkig waait het hier wel een beetje, dus buiten onder de boom is het nog wel te doen.
Als ik de voorspellingen zie blijven die nachten ook gewoon op 20 hangen hier. En dat is het nu ook steeds in de nachten, maar het koelt binnen max. 2 graden af. Het blijft bij ons in huis altijd heel lang hangen helaas. En om nou de openslaande deuren en voordeur open te laten terwijl we slapen is ook niet zo verstandig. Die zetten we om 5 uur 's ochtends open.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat maakt voor je binnentemperatuur wel degelijk uit, de nachttemperatuur daalt ook flink namelijk, en als je dan 's nachts alles gewoon open blijft gooien koelt het binnen echt wel af![]()
Goede beslissing tink. Hopelijk kan je huisarts meer voor je betekenen!
Veel plezier met de Bellyprint ook!quote:Op maandag 10 augustus 2020 20:42 schreef MaJo het volgende:
Spannend Sun! Ik denk echt dat de kleine de hittegolf afwacht
Ik heb net een offerte voor airco aangevraagd, ik ben er wel klaar meeMaar nu eerst lekker vakantie
Morgen vertrekken we voor 3 nachtjes naar Arnhem en daarna een week naar Oostenrijk. Als we er nog in mogen tenminste
Fijn dat alles goed gaat. Maar jullie hebben toch nog wel even?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hier weer check gehad. Bloeddruk goed, gewicht goed, heel veel vruchtwater.. Niets dat er op wijst dat er al een baby aankomt.![]()
Wél helemaal ingedaald. Maar dat had ze al wel gevoeld!
Jaa, nog bijna 3 weken tot de UD.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed gaat. Maar jullie hebben toch nog wel even?
Paas eens een paar van die weeën deze kant uit please 😜quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:54 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Jaa, nog bijna 3 weken tot de UD.
Alleen de voorweeën zijn nu weer begonnen, dus was toch even uitsluiten dat er al iets aan het gebeuren was.
Kan wel toch? Dat doe ik ook niet-zwanger.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 16:56 schreef SQ het volgende:
Fijn ggirl, verlof!
Oké, ik krijg zelfs mijn degelijke sandalen met klittenband nu niet meer dicht
Dat wordt autorijden met teenslippers...
Ik kan dat echt nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 17:25 schreef BE het volgende:
[..]
Kan wel toch? Dat doe ik ook niet-zwanger.
Bij mijn oudste leefde ik de laatste maand volledig op birkenstocks. Het was december!![]()
Ik heb nog crocsquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:32 schreef BE het volgende:
[..]
Dan over op de orthopedische schoenen?![]()
Whutquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 09:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dank je! Morgenochtend gaan we. Hebben jullie al iets ontvangen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:44 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Veel plezier met de Bellyprint ook!
Fijn dat de baby nog goed binnenboord zitquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:45 schreef NicolasJoy het volgende:
Vandaag hier weer check gehad. Bloeddruk goed, gewicht goed, heel veel vruchtwater.. Niets dat er op wijst dat er al een baby aankomt.![]()
Wél helemaal ingedaald. Maar dat had ze al wel gevoeld!
Als ik me niet vergis kwam de vorige baby een paar weken te vroeg? Dan snap ik de opluchting welquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed gaat. Maar jullie hebben toch nog wel even?
Same herequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 13:47 schreef SQ het volgende:
ik gedij eigenlijk best prima in deze temperaturen, had ik niet verwacht. Maar het redelijk hoogzwanger zijn helpt daar wel bij hoor. Want dan hoef ik niet zo veel te doen en hoef ik me ook niet zo schuldig te voelen dat ik niet zo veel doe.
Waar in Oostenrijk zat je? Wij zitten in Salzburgerland, een uurtje onder Salzburg. Het is daar een graad of 25 als wij er heen gaan dus dat klinkt al beter. En fijn dat je verlof hebt!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 15:43 schreef Ggirl het volgende:
Fijne vakantie Majo! Wij zijn net terug van twee weken Oostenrijk. Heerlijk weer gehad, overdag 30 graden maar het koelt daar ‘s avonds zo heerlijk af!
Ik moest echt wennen toen we zaterdag in de plakkerige hitte thuis kwamen.
Sinds gisteren 34 weken en verlof!
Ooooh! Dan komt het wel goed! En die trek je dan op bestemming uit en snel je hippe slippers aan!quote:
M.b.t. Bellyprint; kregen te horen dat het nu ~ 12 weken zou duren. Corona, vakantieperiode.. In elk geval langer dan gewoonlijk. Nog geen updates gehad helaas, maar lijkt me ook wel mooi hem te krijgen rond of na de kraamtijd!quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
WhutDat is echt belachelijk, ik zou daar wel een klacht over indienen
Hopelijk helpt de huisarts je snel aan een sonde
[..]
Dank je! Morgenochtend gaan we. Hebben jullie al iets ontvangen?
[..]
Fijn dat de baby nog goed binnenboord zit
[..]
Als ik me niet vergis kwam de vorige baby een paar weken te vroeg? Dan snap ik de opluchting wel
[..]
Same hereIk laat het me prima welgevallen
Ik hou sowieso wel van de seizoenen. Zelf is de winter mijn favoriete seizoen maar ik hou ook wel van de extremen. Een zomer zonder echte hitte is ook zo mwah. Al mag het best een paar graadjes koeler zijn
[..]
Waar in Oostenrijk zat je? Wij zitten in Salzburgerland, een uurtje onder Salzburg. Het is daar een graad of 25 als wij er heen gaan dus dat klinkt al beter. En fijn dat je verlof hebt!
Nu lekker aan het chillen in Arnhem. Het begint te onweren en het betrekt, laat de regen maar even komen
Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat ze tussen 40 en 42 proberen op te wekken met strippen etc, maar dat er met 42 weken inderdaad meestal wel ingegrepen wordt.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Straks controle in het ziekenhuis, ik ben benieuwd.... Q
Wat me nog niet geheel duidelijk is: wordt de zwangerschap na 42 weken verplicht beëindigd? Nee toch?
Verplicht beëindigen, dat klinkt heftigquote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Straks controle in het ziekenhuis, ik ben benieuwd.... Q
Wat me nog niet geheel duidelijk is: wordt de zwangerschap na 42 weken verplicht beëindigd? Nee toch?
Nope, dat is flugeltje met 43 weken voor zover ik weetquote:Op woensdag 12 augustus 2020 09:44 schreef Mariposas het volgende:
Het is net andersom; zij moeten een arts voor jou vinden die er wel in meegaat. #wijsneus
Is trouwens @:Burdie niet Fok! recordhouder met 42+4 ofzo? Pfoe!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |