Typisch kenmerk van iemand met een NPS (narcistische persoonlijkheidsstoornis). In het bijzonder is het ontvangen van kritiek dan iets dat extréém persoonlijk wordt opgevat, dus hier kan zo iemand gewoonweg niet mee omgaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:00 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Er staat ook een docusoap over Trump op Netflix waarbij je ziet dat hij, vanaf de eerste momenten waarop hij in de pers komt, deze toon aanslaat wanneer hij wordt tegengesproken. Al in de jaren '70 toen de eerste bouwprojecten van hem in Manhattan controverse opriepen zat hij als jong mannetje te liegen en te schreeuwen als hij kritische vragen kreeg.
Nog meer militairen is de oplossing.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
Victoria has recorded 439 new cases on Tuesday. Eleven people have died overnight, all residents of aged care facilities.
Wat een dombo's ook, behoorlijk faalbeleid daar.
Inderdaad, en dat 1 persoon van een gezin nog naar buiten mag overdag om boodschappen te doen is ook onzin, ze kunnen gewoon online bestellen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog meer militairen is de oplossing.
We leven inmiddels een week verder en het is gestegen naar +/- 2%quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:31 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Nog steeds maar 1% positief getesten in de week van 22 tot en met 28 juli. Tweede golf....
Het schommelt al wekenlang tussen 1 en 2 procent (niet gecorrigeerd voor false positives, mind you).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We leven inmiddels een week verder en het is gestegen naar +/- 2%
Als dit zo zou zijn dan heb je helemaal gelijk, echter het geld wordt besteed om de economie te redden en het zorgsysteem te redden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:02 schreef _serial_ het volgende:
Wellicht zijn we echt wel een klein tikkeltje doorgeslagen in het ultiem beschermen van onze bevolking.
Waar we een paar jaar nog discussieerden of een medische behandeling van 1 miljoen per jaar voor een individueel wel te verantwoorden was, is het uitgeven van nu toe ruim 7 miljard aan NOW-steunmaatregelen in Nederland, gedeeltelijke lockdowns, sluiten van bedrijven, verbieden van de halve wereld, en andere maatregelen nu heel gewoon, en het is nog niet voorbij.
Maar tegen welke prijs, dat weet niemand.
Ook niet voor false negativesquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het schommelt al wekenlang tussen 1 en 2 procent (niet gecorrigeerd voor false positives, mind you).
Ja want die online supermarkten hebben onbeperkte bezorgcapaciteit.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat 1 persoon van een gezin nog naar buiten mag overdag om boodschappen te doen is ook onzin, ze kunnen gewoon online bestellen.
Die er overigens veel meer zijn dan false positives. Wel benieuwd eigenlijk naar hoeveel van de false negatives alsnog opnieuw positief getest worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ook niet voor false negatives
Bron? False positives zijn juist relatief hoog met de gebruikte methode van testen (PCR), false negatives komen vooral voor als mensen "te vroeg" getest worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:49 schreef trustychords het volgende:
[..]
Die er overigens veel meer zijn dan false positives. Wel benieuwd eigenlijk naar hoeveel van de false negatives alsnog opnieuw positief getest worden.
Daar heb je een punt, dan moet het leger maar noodrantsoenen uit gaan delen zodat niemand de deur uit hoeft.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja want die online supermarkten hebben onbeperkte bezorgcapaciteit.
Prima joh, trend is gewoon opwaarts in de afgelopen 4-6 weken en dat valt niet te ontkennen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het schommelt al wekenlang tussen 1 en 2 procent (niet gecorrigeerd voor false positives, mind you).
Nee hoor... het zat onder de 1%... heeft toen 2 weken precies op 1% gehangen en is nu gestegen naar iets boven de 2%.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Wat een fantastisch en realistisch plan, binnen alle proporties ook enzoquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, dan moet het leger maar noodrantsoenen uit gaan delen zodat niemand de deur uit hoeft.
Uitdelen is ook riskant. Voedseldroppings zijn de oplossing.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, dan moet het leger maar noodrantsoenen uit gaan delen zodat niemand de deur uit hoeft.
Misschien dat ze met drones van die emergency food bars kunnen bezorgen, drinken kunnen ze uit de kraan dus dat is geen probleem.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:05 schreef alpeko het volgende:
[..]
Uitdelen is ook riskant. Voedseldroppings zijn de oplossing.
Dat laatste twijfel ik ook niet over, maar dit soort maatregelen gaan wat mij betreft echt veel te ver.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:11 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Only one person per household is allowed to leave their homes once a day -- outside of curfew hours -- to pick up essential goods, and they must stay within a 5 kilometer (3.1 miles) radius of their home.
Jij mag dan wel klaar zijn met het virus, het virus is nog lang niet klaar met ons.
gewoon wat glucose aan het drinkwater toevoegen, eet je uit de kraan!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Misschien dat ze met drones van die emergency food bars kunnen bezorgen, drinken kunnen ze uit de kraan dus dat is geen probleem.
Het aantal false positives is marginaal. Kans op false negatives is groter door onjuist testen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan in een landquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:02 schreef Molo het volgende:
Wat een fantastisch en realistisch plan, binnen alle proporties ook enzo
Ik kan er ook echt niet bij.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
Victoria has recorded 439 new cases on Tuesday. Eleven people have died overnight, all residents of aged care facilities.
Wat een dombo's ook, behoorlijk faalbeleid daar.
Steriele soylent voor iedereenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:13 schreef Abdus18 het volgende:
[..]
gewoon wat glucose aan het drinkwater toevoegen, eet je uit de kraan!
Tofquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan in een landIk zag op imgur foto's van de voedselpakketten die je van de regering kreeg. Z-Korea of zo. Ergens in Oost Azië.
Kijk nou eens! Snel gevonden https://mothership.sg/2020/07/south-korea-care-packages/
Ja, maar in een noodsituatie kan die regering dus zoiets voor elkaar krijgenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:17 schreef Molo het volgende:
Tof![]()
Al verkies ik toch het zelf naar de supermarkt kunnen
Die regering wel jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar in een noodsituatie kan die regering dus zoiets voor elkaar krijgen
Dat is nog eens een noodpakketjequote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel gedaan in een landIk zag op imgur foto's van de voedselpakketten die je van de regering kreeg. Z-Korea of zo. Ergens in Oost Azië.
Kijk nou eens! Snel gevonden https://mothership.sg/2020/07/south-korea-care-packages/
Dan moet je toch alsnog de deur uit om bier te halen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarvan akte. Mijn punt is dat enige mate van zelf nadenken en vermogen tot relativeren gewenst is in deze tijden (waar ik overigens niet impliceer dat jij dit niet doet).quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima joh, trend is gewoon opwaarts in de afgelopen 4-6 weken en dat valt niet te ontkennen.
Aan de ene kant: ja, zeker relativeren en zien dat het op dit moment gewoon reuze mee valt. Er is feitelijk niks aan de hand. Aan de andere kant: twijfel en lichte angst dat het toch vrij hard omhoog schiet in een paar weken tijd en dan met name de vraag: wat staat ons te wachten in het najaar? Nieuwe maatregelen, sluitingen etc. met alle menselijke en financiële gevolgen van dien?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:26 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Waarvan akte. Mijn punt is dat enige mate van zelf nadenken en vermogen tot relativeren gewenst is in deze tijden (waar ik overigens niet impliceer dat jij dit niet doet).
Er is een stijging. Volledig ingecalculeerd. Valt ook weinig aan te ontkennen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima joh, trend is gewoon opwaarts in de afgelopen 4-6 weken en dat valt niet te ontkennen.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 10:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Beetje overdreven niet om voor 1 slachterij alle bedrijven te sluiten..quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Werknemers van slachterij Van Rooi Meat in Helmond hebben gewerkt terwijl sommigen van hen klachten hadden die passen bij een besmetting met het coronavirus. Dat vertellen ze aan de NOS.
Wat mij betreft sluiten ze per direct alle bedrijven.
Klopt, het gaat mij ook meer om het domino/sneeuwbaleffect dat daarna wellicht komt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is een stijging. Volledig ingecalculeerd. Valt ook weinig aan te ontkennen.
Precies, alle bedrijven sluiten! Dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Werknemers van slachterij Van Rooi Meat in Helmond hebben gewerkt terwijl sommigen van hen klachten hadden die passen bij een besmetting met het coronavirus. Dat vertellen ze aan de NOS.
Een oude grijze blanke vrouw?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:34 schreef Simmertje het volgende:
[ afbeelding ]
Weer extreem genieten dit hoor, precies het volk dat ik had verwacht
Absoluut!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, alle bedrijven sluiten! Dat zal ze leren.
Met dromenvanger en/of een kleikralenketting omquote:
Er heeft ergens in Zuid-Holland een barman doorgewerkt met symptomen en diverse mensen zijn in dat café besmet geraakt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Oh ja dat had ik nog niet eens gezien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Met dromenvanger en/of een kleikralenketting om
Neenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er heeft ergens in Zuid-Holland een barman doorgewerkt met symptomen en diverse mensen zijn in dat café besmet geraakt.
Ook alle horeca onmiddelijk weer op slot?
Man man, doe eens realistisch.
Wat mij betreft wel. Er moet met harde hand opgetreden worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er heeft ergens in Zuid-Holland een barman doorgewerkt met symptomen en diverse mensen zijn in dat café besmet geraakt.
Ook alle horeca onmiddelijk weer op slot?
Man man, doe eens realistisch.
Helemaal mee eens! Ik heb hier wel eens gelezen dat het virus het expres rustiger aan deed de laatste maanden (misschien wel aan het trainen was in de sportschool van Noek) om dan in het najaar keihard toe te kunnen slaan!quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Precies, alle bedrijven sluiten! Dat zal ze leren.
Maar.. de economie moest volgens jou toch op 1 staan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Er moet met harde hand opgetreden worden.
Voor de zekerheid de deuren dichtlassen en voedsel aanreiken via het raam/balkon.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut!
Alle huizen ook op slot en mensen met ziekteverschijnselen die zich op straat begeven direct afschieten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |