abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 augustus 2020 @ 22:28:50 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194391909


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194391920
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:15 schreef Dven het volgende: [..] Lol, dat is altijd wel een schattige opmerking van een volk dat dit alleen maar zegt omdat ze simpelweg wat onbewoonbare plekken zoals bergen en grote bossen missen. Zie eventjes Beetje hetzelfde als Hollanders die zeggen dat Limburgers aan het einde van de wereld wonen terwijl ze naast het Ruhrgebied zitten. Of dat België zonder de tamelijk onherbergzame Ardennen een hogere bevolkingsdichtheid heeft als Nederland. Of dat miljoenenstad Sofia waar iedereen strikt kapjes draagt binnendeurs gisteren maar 8 besmettingen had.
Ik snap waar je het over hebt maar ik bedoel dan eigenlijk de urbanisatiegraad.
I'll give you something to do
pi_194391924
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Gelet op de catastrofale economische gevolgen van een nieuwe lockdown is het onbegrijpelijk ja. Organisatoren van feestjes kan de maatschappij zo miljarden kosten.

Feesten organiseren moet je nu criminaliseren. Maatschappelijk belang is veel te groot.
Slaat hierbij mijn sarcasme meter terecht uit?
pi_194391945
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

festivals zijn nu gewoon geen slim idee....hoe hard het ook is
Het mag dan wellicht geen goed idee zijn, maar er is niemand die echt weet of dit daadwerkelijk zo is, laat staan of het ergens onderzocht is, anders dan aannames.

Dat is het natuurlijk gevolg van heel veel maatregelen tegelijk op hetzelfde moment nemen, en dat is prima op het hoogtepunt van een crisis, daar hoor je mij absoluut niet over.

We weten ondertussen echter allang dat in de buitenruimte waarschijnlijk geen enorm aandeel hebben in de besmettingen, desondanks houden we krampachtig vast aan de 1,5 meter in de buitenruimte, als er even geen 1,5 meter wordt gehouden op de strandopgang wordt meteen heel de pers volgeschreven over levensgevaarlijke situaties op de stranden, moeten ministers terugkomen van zomerreces, wordt er om mondkapjes gevraagd, maar ondertussen sluiten we wel parken, stranden, natuurgebieden, en recreatiegebieden bij "te" grote drukte,
waardoor feestjes van jongeren en grote families naar de binnenruimte verhuizen volkomen uit het zicht van gemeentes en instanties, en laait corona dankzij dit soort zaken weer volkomen op. Iets wat we naar mijn idee gedeeltelijk hadden kunnen voorkomen door zeker in de buitenruimte iets minder krampachtig hadden gedaan, want ik heb nergens na geen enkele van die gebeurtenissen iets gelezen over besmettingen vanuit die "incidenten"

Ondanks ik er echt 100% achter sta dat we zeker voorlopig in de binnenruimte de 1,5 meter gewoon moeten handhaven, moeten we toch echt een keer serieus gaan kijken naar de situatie buiten, maar dat is voor nu even een brug te ver.

En dit alles is niet omdat ik zonodig een festival wil, maar we deze situatie niet in de lengte van eeuwig kunnen blijven handhaven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194391955
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Slaat hierbij mijn sarcasme meter terecht uit?
Als een meter uit slaat, is het dan wel of niet? :?
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 3 augustus 2020 @ 22:32:36 #6
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194391964
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

maar we deze situatie niet in de lengte van eeuwig kunnen blijven handhaven.
Dit
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194392027
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Slaat hierbij mijn sarcasme meter terecht uit?
Sarcasme meter mag niet hè. Het is sarcasme anderhalvemeter.
I'll give you something to do
pi_194392210
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Slaat hierbij mijn sarcasme meter terecht uit?
Oh nee. Het is geen sarcasme. We moeten niet onderschatten welke enorme gevolgen een 'gezellig' feestje kan hebben. We hebben het letterlijk over maatschappij-ontwrichtende gevolgen. In dit land zijn we nog in onze eigen bubbel aan het leven, waar alles nog maar moet kunnen.

Als ik een valse bommelding doe worden de kosten ook op mij verhaald. Waarom zouden organisatoren niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden als hun daden zoveel verwoesting kunnen aanrichten?
pi_194392230
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:31 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het mag dan wellicht geen goed idee zijn, maar er is niemand die echt weet of dit daadwerkelijk zo is, laat staan of het ergens onderzocht is, anders dan aannames.

Dat is het natuurlijk gevolg van heel veel maatregelen tegelijk op hetzelfde moment nemen, en dat is prima op het hoogtepunt van een crisis, daar hoor je mij absoluut niet over.

We weten ondertussen echter allang dat in de buitenruimte waarschijnlijk geen enorm aandeel hebben in de besmettingen, desondanks houden we krampachtig vast aan de 1,5 meter in de buitenruimte, als er even geen 1,5 meter wordt gehouden op de strandopgang wordt meteen heel de pers volgeschreven over levensgevaarlijke situaties op de stranden, moeten ministers terugkomen van zomerreces, wordt er om mondkapjes gevraagd, maar ondertussen sluiten we wel parken, stranden, natuurgebieden, en recreatiegebieden bij "te" grote drukte,
waardoor feestjes van jongeren en grote families naar de binnenruimte verhuizen volkomen uit het zicht van gemeentes en instanties, en laait corona dankzij dit soort zaken weer volkomen op. Iets wat we naar mijn idee gedeeltelijk hadden kunnen voorkomen door zeker in de buitenruimte iets minder krampachtig hadden gedaan, want ik heb nergens na geen enkele van die gebeurtenissen iets gelezen over besmettingen vanuit die "incidenten"

Ondanks ik er echt 100% achter sta dat we zeker voorlopig in de binnenruimte de 1,5 meter gewoon moeten handhaven, moeten we toch echt een keer serieus gaan kijken naar de situatie buiten, maar dat is voor nu even een brug te ver.

En dit alles is niet omdat ik zonodig een festival wil, maar we deze situatie niet in de lengte van eeuwig kunnen blijven handhaven.
er zijn zoveel praktijkvoorbeelden met uitbraken over de hele wereld van festivals, restaurants, clubs ....
reken er maar gewoon op dat het niet word toegestaan tot een vaccin.

ik ben het wel met je eens over buiten maar ik denk niet dat de overheid dat risico gaat nemen.....en nog maar 10 weekjes in we zitten in de herfst natuurlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator40 op 03-08-2020 23:00:33 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194392362
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Oh nee. Het is geen sarcasme. We moeten niet onderschatten welke enorme gevolgen een 'gezellig' feestje kan hebben. We hebben het letterlijk over maatschappij-ontwrichtende gevolgen. In dit land zijn we nog in onze eigen bubbel aan het leven, waar alles nog maar moet kunnen.

Als ik een valse bommelding doe worden de kosten ook op mij verhaald. Waarom zouden organisatoren niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden als hun daden zoveel verwoesting kunnen aanrichten?
Ten eerste zijn illegale feestjes geen voornamelijke bron van besmetting, dus als je verspreiding wilt tegen gaan dan kun je beter ergens anders optreden/maatregelen verzinnen.

Daarnaast houden waarschijnlijk de bulk van de jongeren zich prima aan de afspraken dus dat zal wel meevallen.

Als laatste kunnen we moeilijk van alle jongeren vragen dan maar een hele zomer thuis moeten gaan zitten. Ze zitten niet in de risicogroep en laat ze dan af en toe een uitlaatklep hebben.
pi_194392398
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:01 schreef Kickinalfa het volgende:

Als laatste kunnen we moeilijk van alle jongeren vragen dan maar een hele zomer thuis
als je een illegaal feestje bezoekt hou je je al niet aan de afspraken.... :D
er raken nu echt wel veel jongeren nu besmet en gaan vaak niet in quarantine.
de jongeren zorgen voor een "2de" golf.

een uitlaatklep mogen ze volgend jaar weer hebben.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194392492
Hoe zit het met het rioolwater? Hierin konden ze toch het verloop zien, een stijging of een daling bijvoorbeeld.
Die tests zeggen mij niks. Ik wil rioolwater uitslagen hebben m.b.t. het coronavirus. Deze gegevens schijnen het best betrouwbaar te zijn toch?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194392494
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je een illegaal feestje bezoekt hou je je al niet aan de afspraken.... :D
er raken nu echt wel veel jongeren nu besmet en gaan vaak niet in quarantine.
de jongeren zorgen voor een "2de" golf.

een uitlaatklep mogen ze volgend jaar weer hebben.....
Dan zorgen jongeren zélf wel voor die uitlaatklep. Is het niet in illegale feestjes en zuipschuren, dan gaan ze gewoon jatten en ruzie zoeken. Kun je mondkapjes eisen en feestjes criminaliseren tot je een ons weegt -- if parties are outlawed, only outlaws will have a party.

Enige alternatief wat je dan hebt is alle jongeren in de cel gooien. Maar ik denk niet dat dat erg realistisch is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194392536
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:05 schreef Predator40 het volgende:

[..]

als je een illegaal feestje bezoekt hou je je al niet aan de afspraken.... :D
er raken nu echt wel veel jongeren nu besmet en gaan vaak niet in quarantine.
de jongeren zorgen voor een "2de" golf.

een uitlaatklep mogen ze volgend jaar weer hebben.....
Het is niet alsof ze veel keuze hebben waar ze naar toe gaan.
Alle clubs/festivals etc zijn afgelast en dicht. En verwachten dat ze dan maar thuis gaan zitten skypen is ook niet reëel.
Vervolgens horen ze ook niet bij een risicogroep dus het is logisch dat het gebeurt.

Daarnaast is het aandeel jongeren helemaal niet zo extreem. Het percentage positief geteste jongeren is redelijk vergelijkbaar met het percentage 45 tot 60.

Beter zorgen ze er gewoon voor dat er een snelle testuitslag is en betere voorlichting dat ze in quarantaine moeten.
Ja daar bereik je niet iedereen mee, maar willen we iedereen nu harde maatregelen opleggen omdat een klein groepje zich misdraagt?
pi_194392571
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:12 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hoe zit het met het rioolwater? Hierin konden ze toch het verloop zien, een stijging of een daling bijvoorbeeld.
Die tests zeggen mij niks. Ik wil rioolwater uitslagen hebben m.b.t. het coronavirus. Deze gegevens schijnen het best betrouwbaar te zijn toch?
staan op het dashboard en inderdaad een factor 10+ omhoog de laatste weken
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194392584
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan zorgen jongeren zélf wel voor die uitlaatklep. Is het niet in illegale feestjes en zuipschuren, dan gaan ze gewoon jatten en ruzie zoeken. Kun je mondkapjes eisen en feestjes criminaliseren tot je een ons weegt -- if parties are outlawed, only outlaws will have a party.

Enige alternatief wat je dan hebt is alle jongeren in de cel gooien. Maar ik denk niet dat dat erg realistisch is.
Deze maatschappij, en dan met name die van jongeren, valt gewoon niet aan te passen aan zo'n virus, alle pogingen maatregelen te bagatelliseren of romantiseren ten spijt.
Een vaccin is de enige oplossing. Of ultrazware repressie maar dan wordt het middel op den duur erger dan de kwaal.
I'll give you something to do
pi_194392608
En als ik nog even iets verder wil gaan, op basis van de data is het zeer waarschijnlijk dat de jongeren nog thuiswonen waardoor het hele gezin besmet raakt.

De voornaamste bron van besmetting naast de thuis situatie is de zorg en het werk.

Op basis van de statistieken is de kans dus vele malen groter dat Sophie de student het krijgt van mama, die het op haar werk heeft opgelopen dan andersom.
pi_194392637
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:22 schreef Kickinalfa het volgende:
En als ik nog even iets verder wil gaan, op basis van de data is het zeer waarschijnlijk dat de jongeren nog thuiswonen waardoor het hele gezin besmet raakt.

De voornaamste bron van besmetting naast de thuis situatie is de zorg en het werk.

Op basis van de statistieken is de kans dus vele malen groter dat Sophie de student het krijgt van mama, die het op haar werk heeft opgelopen dan andersom.
of Sophie de student loopt het ergens op ( vakantie/kroeg/feestje ) en besmet het gezin.....
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194392683
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:24 schreef Predator40 het volgende:

[..]

of Sophie de student loopt het ergens op ( vakantie/kroeg/feestje ) en besmet het gezin.....
Ja die kans is ook aanwezig, maar volgens de cijfers is 4,8% terug te leiden naar de horeca de afgelopen twee weken en 12,2% werkgerelateerd.

Neemt niet weg dat er niet naar gekeken moet worden, maar persoonlijk ben ik niet zo van de regels waarbij de goede onder de kwaden leiden.

Dat er een illegaal feestje is zal vast, maar om daar meteen alle jongeren maar op aan te kijken of maatregelen op te treffen voor alle personen van een bepaalde groep omdat een klein groepje zich niet aan de regels houdt liever niet.
pi_194392813
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:18 schreef Predator40 het volgende:

[..]

staan op het dashboard en inderdaad een factor 10+ omhoog de laatste weken
Sewage samples from 29 July
https://www.kwrwater.nl/e(...)ewage-water-samples/
The upward trend in Amsterdam this week shows a slight decline.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Amsterdam

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Amsterdam. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

The rising trend in Utrecht has turned into a sharp decline.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Utrecht

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Utrecht. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In Amersfoort the concentration has remained the same over the past four weeks.
2007029 Rioolwateronderzoek KWR curve Amersfoort

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Amersfoort. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In The Hague a slight decrease in concentration this week, after a slight increase last week.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Den Haag

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in The Hague. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In Tilburg a slight increase in concentration this week, after a slight decrease last week.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Tilburg

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Tilburg. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

At the Rotterdam Dokhaven location, the signal remains almost the same (sampling 19 July).
200719 Rioolwateronderzoek KWR curve Rotterdam van 19 juli

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Rotterdam. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 19 July.

In the other locations measured by the KWR, we found (sampling 15 July):

In Apeldoorn and Terschelling: Still below the detection limit.
Franeker: Slight increase compared to last week, but still in the same range.
Schiphol: Slight decrease compared to last week.

A close eye on the graphs

We are now at the end of the first wave. The increase in the SARS-CoV-2 RNA concentration in sewers at the beginning of the first COVID-19 wave proved to be indicative at that stage of a later increase in the number of hospital admissions. It seems reasonable to assume that the same pattern will be seen in a second wave. However, there is a difference between the first and second wave. In the first, the virus (RNA) was not present at all beforehand. We are now at the tail end of the first wave and the virus (RNA) is still present in the sewers. That is why it is now important to keep a close eye on any increase.

By looking at whether the increase continues, and by comparing the sewage data on the national dashboard with the other sources of information: the cases reported to the municipal health services and hospital admissions. Gertjan Medema, the principal microbiologist at KWR: ‘None of these sources of data are perfect but, together, they do provide a more complete picture of how the virus is circulating. That is the work of the municipal health services.’

So far, the national corona dashboard does not show similar curves from locations in The Netherlands (including all provincial capitals) measured in recent months.
pi_194392938
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:55 schreef ppi het volgende:

Sewage samples from 29 July
https://www.kwrwater.nl/e(...)ewage-water-samples/
The upward trend in Amsterdam this week shows a slight decline.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Amsterdam

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Amsterdam. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

The rising trend in Utrecht has turned into a sharp decline.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Utrecht

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Utrecht. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In Amersfoort the concentration has remained the same over the past four weeks.
2007029 Rioolwateronderzoek KWR curve Amersfoort

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Amersfoort. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In The Hague a slight decrease in concentration this week, after a slight increase last week.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Den Haag

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in The Hague. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

In Tilburg a slight increase in concentration this week, after a slight decrease last week.
200729 Rioolwateronderzoek KWR curve Tilburg

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Tilburg. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 29 July.

At the Rotterdam Dokhaven location, the signal remains almost the same (sampling 19 July).
200719 Rioolwateronderzoek KWR curve Rotterdam van 19 juli

The concentration of genetic particles in the sewer (red), the number of reported infections at the City Health Service (blue) and the number of hospital admissions (grey) in Rotterdam. The measurement results are from water samples taken on Wednesday, 19 July.

In the other locations measured by the KWR, we found (sampling 15 July):

In Apeldoorn and Terschelling: Still below the detection limit.
Franeker: Slight increase compared to last week, but still in the same range.
Schiphol: Slight decrease compared to last week.

A close eye on the graphs

We are now at the end of the first wave. The increase in the SARS-CoV-2 RNA concentration in sewers at the beginning of the first COVID-19 wave proved to be indicative at that stage of a later increase in the number of hospital admissions. It seems reasonable to assume that the same pattern will be seen in a second wave. However, there is a difference between the first and second wave. In the first, the virus (RNA) was not present at all beforehand. We are now at the tail end of the first wave and the virus (RNA) is still present in the sewers. That is why it is now important to keep a close eye on any increase.

By looking at whether the increase continues, and by comparing the sewage data on the national dashboard with the other sources of information: the cases reported to the municipal health services and hospital admissions. Gertjan Medema, the principal microbiologist at KWR: ‘None of these sources of data are perfect but, together, they do provide a more complete picture of how the virus is circulating. That is the work of the municipal health services.’

So far, the national corona dashboard does not show similar curves from locations in The Netherlands (including all provincial capitals) measured in recent months.
En deze aantallen zeggen, niets?

Om de schaal van infectie in een populatie te kwantificeren uit afvalwatermonsters, zeggen onderzoekers dat de groepen moeten uitzoeken hoeveel viraal RNA wordt uitgescheiden in de feces, en het aantal geïnfecteerde mensen in een populatie extrapoleren uit concentraties viraal RNA in afvalwatermonsters .

Onderzoekers zullen er ook voor moeten zorgen dat ze kijken naar een representatief monster van wat door de bevolking wordt uitgescheiden en niet slechts één momentopname, en dat hun tests het virus op lage niveaus kunnen detecteren, zeggen wetenschappers die de Queensland Alliance for Environmental vertegenwoordigen Health Sciences in Australië.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:46:04 #22
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_194393009
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Oh nee. Het is geen sarcasme. We moeten niet onderschatten welke enorme gevolgen een 'gezellig' feestje kan hebben. We hebben het letterlijk over maatschappij-ontwrichtende gevolgen. In dit land zijn we nog in onze eigen bubbel aan het leven, waar alles nog maar moet kunnen.

Als ik een valse bommelding doe worden de kosten ook op mij verhaald. Waarom zouden organisatoren niet strafrechtelijk vervolgd moeten worden als hun daden zoveel verwoesting kunnen aanrichten?
:D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:56:29 #23
3542 Gia
User under construction
pi_194393060
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:50 schreef Predator40 het volgende:
en nog maar 10 weekjes in we zitten in de herfst natuurlijk

Eh, 5 weekjes.
21 september.
pi_194393075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, 5 weekjes.
21 september.
Op 1 dag na nog 7 weken
Leipe shit ouwe
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 4 augustus 2020 @ 02:44:01 #25
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194393270
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:12 schreef Stoney3K het volgende:


Enige alternatief wat je dan hebt is alle jongeren in de cel gooien. Maar ik denk niet dat dat erg realistisch is.
Breng ze hier nu niet op ideeën
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_194393557
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Eh, 5 weekjes.
21 september.
:D
Go hard or go home
pi_194394182
Als de zomervakanties afgelopen zijn en iedereeen weer binnen moet werken komt de tweede golf hard hoor.
En niemand checkt of mensen netjes twee weken in quarantaine blijven na de vakanties in het buitenland want je kan het ook in Nederland oplopen.
Dus het maakt allemaal niks uit.
Niemand houd meer afstand, winkelwagens worden niet meer schoongemaakt en die Corona testen die pijnlijk zijn zijn ook onzin want je kan het na de uitslag evengoed hebben ookal test je negatief.
Je kan beter testen als je koorts hebt dan alleen maar een hoestje. Iedereen loopt weer door het rare weer een verkoudheid op en daar moet je toch mee werken. :')
pi_194394397
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:30 schreef quirina het volgende:
Als de zomervakanties afgelopen zijn en iedereeen weer binnen moet werken komt de tweede golf hard hoor.

Je kan beter testen als je koorts hebt dan alleen maar een hoestje. Iedereen loopt weer door het rare weer een verkoudheid op en daar moet je toch mee werken. :')
De GGD neemt het mee naar achteren.
Go hard or go home
pi_194394448
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:30 schreef quirina het volgende:

Je kan beter testen als je koorts hebt dan alleen maar een hoestje. Iedereen loopt weer door het rare weer een verkoudheid op en daar moet je toch mee werken. :')
Dan test je hooguit voor de statistieken en als bevestiging voor mensen die al ziek zijn.

Om bv verspreiding het effectief te stoppen is het belangrijk dat mensen zo vroeg mogelijk, juist ook als ze nog asymptomatisch zijn.

Vervolgens is het ook essentieel dat de uitslag vroeg komt, liefst binnen 24 uur.

Uit een wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd in The Lancet bleek dat het eigenlijk het meest effectief is als de uitslag binnen 6 uur na afnemen van de rest gegeven wordt, en bij zo vroeg mogelijk afnemen van tests (dus bv via brede contactonderzoeken).
De onderzoekers gaven ook aan dat als de uitslag bv 3 dagen duurt en de patiënten al duidelijk ziek zijn, er eigenlik weinig meerwaarde van testen is bij het voorkomen van besmettingen.

De meeste besmettingen gebeuren nu eenmaal als mensen nog geen of weinig symptomen hebben, zelfs als de besmettingskans dan iets geringer is zijn mensen dan sociaal actiever
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_194394544
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Om bv verspreiding het effectief te stoppen is het belangrijk dat mensen zo vroeg mogelijk, juist ook als ze nog asymptomatisch zijn.

Vervolgens is het ook essentieel dat de uitslag vroeg komt, liefst binnen 24 uur.
En dat mensen zich houden aan de consequenties van een positieve testuitslag. Dus ook 14 dagen in quarantaine als je geen symptomen hebt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194394557
Het Australische leger gaat in de deelstaat Victoria toezien op de naleving van het uitgaansverbod, melden autoriteiten in de qua bevolking op een na grootste deelstaat van het land. Wie betrapt wordt op het overtreden van de lockdown-regels in verband met het nieuwe coronavirus, kan rekenen op een hoge boete.

De regering van Victoria stelde eerder deze week onder meer een avondklok in en beval veel bedrijven om te sluiten. Bij controles bleek echter dat bijna een derde van de mensen bij wie het coronavirus was vastgesteld en die in thuisisolatie moesten gaan, niet thuisbleven.

Dat leidde er volgens deelstaatpremier Daniel Andrews toe dat de autoriteiten in Victoria een boete van bijna 5000 Australische dollar (ongeveer 3000 euro) gaan opleggen aan mensen die de regels aan hun laars lappen. Alleen voor dringende medische zorg wordt nog een uitzondering gemaakt. Zo'n 500 militairen gaan toezien op het naleven van de lockdownregels.


Kijk, zo hoort het, wat een helden daar.
pi_194394573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het Australische leger gaat in de deelstaat Victoria toezien op de naleving van het uitgaansverbod, melden autoriteiten in de qua bevolking op een na grootste deelstaat van het land. Wie betrapt wordt op het overtreden van de lockdown-regels in verband met het nieuwe coronavirus, kan rekenen op een hoge boete.

De regering van Victoria stelde eerder deze week onder meer een avondklok in en beval veel bedrijven om te sluiten. Bij controles bleek echter dat bijna een derde van de mensen bij wie het coronavirus was vastgesteld en die in thuisisolatie moesten gaan, niet thuisbleven.

Dat leidde er volgens deelstaatpremier Daniel Andrews toe dat de autoriteiten in Victoria een boete van bijna 5000 Australische dollar (ongeveer 3000 euro) gaan opleggen aan mensen die de regels aan hun laars lappen. Alleen voor dringende medische zorg wordt nog een uitzondering gemaakt. Zo'n 500 militairen gaan toezien op het naleven van de lockdownregels.


Kijk, zo hoort het, wat een helden daar.
Tja, denk je echt dat dat zo effectief zal zijn?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194394574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het Australische leger gaat in de deelstaat Victoria toezien op de naleving van het uitgaansverbod, melden autoriteiten in de qua bevolking op een na grootste deelstaat van het land. Wie betrapt wordt op het overtreden van de lockdown-regels in verband met het nieuwe coronavirus, kan rekenen op een hoge boete.

De regering van Victoria stelde eerder deze week onder meer een avondklok in en beval veel bedrijven om te sluiten. Bij controles bleek echter dat bijna een derde van de mensen bij wie het coronavirus was vastgesteld en die in thuisisolatie moesten gaan, niet thuisbleven.

Dat leidde er volgens deelstaatpremier Daniel Andrews toe dat de autoriteiten in Victoria een boete van bijna 5000 Australische dollar (ongeveer 3000 euro) gaan opleggen aan mensen die de regels aan hun laars lappen. Alleen voor dringende medische zorg wordt nog een uitzondering gemaakt. Zo'n 500 militairen gaan toezien op het naleven van de lockdownregels.


Kijk, zo hoort het, wat een helden daar.
Vooroorlogs is het wel. Mijn god.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194394626
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, denk je echt dat dat zo effectief zal zijn?
Als ze dit blijven doen totdat er een vaccin is, zeker weten.
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:06 #35
186611 Haags
pi_194394631
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Vooroorlogs is het wel. Mijn god.
Van zo'n situatie zou ik niet vrolijk worden hoor.
Zonder wrijving geen glans
pi_194394716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:

Van zo'n situatie zou ik niet vrolijk worden hoor.
En die viruswaanzin-mensen vergelijken Nederland met N-Korea :D :D :D
Volgens mij hebben we de mildste maatregelen van alle westerse landen. Nou ja, misschien samen met Zweden, vooruit. Of is het daar ook drastisch veranderd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194394730
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:19 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Als ze dit blijven doen totdat er een vaccin is, zeker weten.
Tot elke Australiër blut is. Gaan ze dan deuren dicht lassen?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194394750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tot elke Australiër blut is. Gaan ze dan deuren dicht lassen?
Het is niet anders, wen er maar aan.
pi_194394765
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het Australische leger gaat in de deelstaat Victoria toezien op de naleving van het uitgaansverbod, melden autoriteiten in de qua bevolking op een na grootste deelstaat van het land. Wie betrapt wordt op het overtreden van de lockdown-regels in verband met het nieuwe coronavirus, kan rekenen op een hoge boete.

De regering van Victoria stelde eerder deze week onder meer een avondklok in en beval veel bedrijven om te sluiten. Bij controles bleek echter dat bijna een derde van de mensen bij wie het coronavirus was vastgesteld en die in thuisisolatie moesten gaan, niet thuisbleven.

Dat leidde er volgens deelstaatpremier Daniel Andrews toe dat de autoriteiten in Victoria een boete van bijna 5000 Australische dollar (ongeveer 3000 euro) gaan opleggen aan mensen die de regels aan hun laars lappen. Alleen voor dringende medische zorg wordt nog een uitzondering gemaakt. Zo'n 500 militairen gaan toezien op het naleven van de lockdownregels.


Kijk, zo hoort het, wat een helden daar.
En mensen die hier staan te protesteren en een vergelijking maken met de tweede wereldoorlog :')

Mensen hebben geen idee hoe mild onze "lockdown" is geweest en nog steeds is.
pi_194394812
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:27 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tot elke Australiër blut is. Gaan ze dan deuren dicht lassen?
Elk besmet persoon een enkelband geven totdat deze weer beter is. En de boetes komen dan vanzelf wel op de mat. Waarom toch zo moeilijk doen terwijl er zulke makkelijke technologische oplossingen zijn waarbij mensen gewoon op hun eigen gedrag meteen afgerekend kunnen worden ipv de random ontmoetingen met handhavers die dan nog eens veel werk moeten doen om de persoon te controleren. 8-)
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:37:53 #41
5428 crew  miss_sly
pi_194394820
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:12 schreef Wirelessmouse het volgende:
Het Australische leger gaat in de deelstaat Victoria toezien op de naleving van het uitgaansverbod, melden autoriteiten in de qua bevolking op een na grootste deelstaat van het land. Wie betrapt wordt op het overtreden van de lockdown-regels in verband met het nieuwe coronavirus, kan rekenen op een hoge boete.

De regering van Victoria stelde eerder deze week onder meer een avondklok in en beval veel bedrijven om te sluiten. Bij controles bleek echter dat bijna een derde van de mensen bij wie het coronavirus was vastgesteld en die in thuisisolatie moesten gaan, niet thuisbleven.

Dat leidde er volgens deelstaatpremier Daniel Andrews toe dat de autoriteiten in Victoria een boete van bijna 5000 Australische dollar (ongeveer 3000 euro) gaan opleggen aan mensen die de regels aan hun laars lappen. Alleen voor dringende medische zorg wordt nog een uitzondering gemaakt. Zo'n 500 militairen gaan toezien op het naleven van de lockdownregels.


Kijk, zo hoort het, wat een helden daar.
Het is allemaal nogal overkill, maar het lijkt me daadwerkelijk een probleem dat een derde van de mensen waarbij een besmetting is vastgesteld niet thuisblijft. En ik kan dat persoonlijk ook niet echt begrijpen. Maar dan nog zou ik eerder inzetten op controle van de thuisquarantaine of het inrichten van een quarantainehotel ofzo, om die groep mensen in isolatie te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194394903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:32 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En mensen die hier staan te protesteren en een vergelijking maken met de tweede wereldoorlog :')

Mensen hebben geen idee hoe mild onze "lockdown" is geweest en nog steeds is.
Ik ben wel benieuwd wat de inwoners er daar over denken.
Leger patrouilles die mensen oppakken als ze naar buiten gaan klinkt als china/korea ja.

Vinden ze dit in australie acceptabel?
pi_194394908
twitter
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_194394931
quote:
Ik zit dit oprecht net te kijken en kan het eigenlijk gewoon niet geloven. Zijn we de afgelopen jaren niet gewoon in een slechte film beland met ze allen? The Truman Show ofzo.
pi_194394938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is allemaal nogal overkill, maar het lijkt me daadwerkelijk een probleem dat een derde van de mensen waarbij een besmetting is vastgesteld niet thuisblijft. En ik kan dat persoonlijk ook niet echt begrijpen. Maar dan nog zou ik eerder inzetten op controle van de thuisquarantaine of het inrichten van een quarantainehotel ofzo, om die groep mensen in isolatie te houden.
Dit soort maatregelen zijn echt een voorbeeld van totale overkill ja.
pi_194395030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik zit dit oprecht net te kijken en kan het eigenlijk gewoon niet geloven. Zijn we de afgelopen jaren niet gewoon in een slechte film beland met ze allen? The Truman Show ofzo.
Er staat ook een docusoap over Trump op Netflix waarbij je ziet dat hij, vanaf de eerste momenten waarop hij in de pers komt, deze toon aanslaat wanneer hij wordt tegengesproken. Al in de jaren '70 toen de eerste bouwprojecten van hem in Manhattan controverse opriepen zat hij als jong mannetje te liegen en te schreeuwen als hij kritische vragen kreeg.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194395045
Wellicht zijn we echt wel een klein tikkeltje doorgeslagen in het ultiem beschermen van onze bevolking.

Waar we een paar jaar nog discussieerden of een medische behandeling van 1 miljoen per jaar voor een individueel wel te verantwoorden was, is het uitgeven van nu toe ruim 7 miljard aan NOW-steunmaatregelen in Nederland, gedeeltelijke lockdowns, sluiten van bedrijven, verbieden van de halve wereld, en andere maatregelen nu heel gewoon, en het is nog niet voorbij.

Maar tegen welke prijs, dat weet niemand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194395052
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:50 schreef Simmertje het volgende:
The Trumanp Show ofzo.
Of de True man show in een fake reality. Of zoiets.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194395112
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:51 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Dit soort maatregelen zijn echt een voorbeeld van totale overkill ja.
Only one person per household is allowed to leave their homes once a day -- outside of curfew hours -- to pick up essential goods, and they must stay within a 5 kilometer (3.1 miles) radius of their home.

Jij mag dan wel klaar zijn met het virus, het virus is nog lang niet klaar met ons.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:16:35 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194395154
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:30 schreef quirina het volgende:
Als de zomervakanties afgelopen zijn en iedereeen weer binnen moet werken komt de tweede golf hard hoor.
Ik zie niet in hoe; men werkt nog steeds voornamelijk thuis, dat is straks ook niet anders. Nu met vakantie is kans juist groter dat men elkaar besmet omdat men steeds meer bij elkaar komen.
quote:
En niemand checkt of mensen netjes twee weken in quarantaine blijven na de vakanties in het buitenland want je kan het ook in Nederland oplopen.
Die kans is nu toch veel groter dan wanneer iedereen straks weer thuis werkt :?
quote:
Dus het maakt allemaal niks uit.
Oh oke
quote:
Niemand houd meer afstand,
Het wordt wel steeds minder ja.
quote:
winkelwagens worden niet meer schoongemaakt
Worden gewoon schoongemaakt bij mijn supermarkt
quote:
en die Corona testen die pijnlijk zijn zijn ook onzin want je kan het na de uitslag evengoed hebben ookal test je negatief.
Ja die kans bestaat maar wil je hiermee zeggen dat we maar niet meer moeten testen want je kan het ook morgen oplopen? Men die het nu wel hebben kunnen nu thuis blijven zodat ze niet nog meer mensen gaan besmetten. Dat is alleen maar goed.
quote:
Je kan beter testen als je koorts hebt dan alleen maar een hoestje.
Iedereen loopt weer door het rare weer een verkoudheid op en daar moet je toch mee werken. :')
Nee, klachten = testen. Niet nu zelf excuses gaan bedenken om geen test te gaan halen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')