quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Weet ik maar ik wilde eens kijken of paniek zaaien wat voor mij is.
En je denkt dat er genoeg politie is om dat door heel Rotterdam te gaan handhaven of controleren? Laat staan dat het privé feestjes tegen houdt? Mensen gaan gewoon eerder naar huis (en beginnen eerder met feesten) of blijven gewoon slapen...quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Het is nog met name een Rotterdams en in mindere mate een Amsterdams probleem. Ook vandaag weer 121 van de 372 positieve tests uit de regio Rotterdam.
Enige wat effect zou hebben om privé feestjes tegen te gaan is om gewoon een avondklok in te stellen.
Dan pit je gewoon met zijn allen bij diegene thuis. Wat vrij normaal is. Weer een onzinnige maatregel puur voor de bühne dus.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:22 schreef Breekfast het volgende:
Enige wat effect zou hebben om privé feestjes tegen te gaan is om gewoon een avondklok in te stellen.
Dat is niet puur voor de buhne, dat is om een lockdown te voorkomen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan pit je gewoon met zijn allen bij diegene thuis. Wat vrij normaal is. Weer een onzinnige maatregel puur voor de bühne dus.
Een avondklok gaat dus niks helpen tegen het organiseren van privé feestjes met zijn tienen in de woonkamer. Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen er geirriteerd van raken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet puur voor de buhne, dat is om een lockdown te voorkomen.
Ja hoor, die avondklok gaat het virus wel even een lesje leren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is niet puur voor de buhne, dat is om een lockdown te voorkomen.
Die maatregelen.
Wil jij wel weer een lockdown??
quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En je denkt dat er genoeg politie is om dat door heel Rotterdam te gaan handhaven of controleren? Laat staan dat het privé feestjes tegen houdt? Mensen gaan gewoon eerder naar huis (en beginnen eerder met feesten) of blijven gewoon slapen...
Waterdicht is het natuurlijk niet nee. Maar als het 80% van de jeugd overtuigd om toch maar niet met grote groepen een feestje/verjaardag/BBQ te plannen dan heb je al heel wat bereikt natuurlijk.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dan pit je gewoon met zijn allen bij diegene thuis. Wat vrij normaal is. Weer een onzinnige maatregel puur voor de bühne dus.
Ja, dat is het punt eigenlijk niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een avondklok gaat dus niks helpen tegen het organiseren van privé feestjes met zijn tienen in de woonkamer. Het enige wat je ermee bereikt is dat mensen er geirriteerd van raken.
Leg mij vooral eens uit hoe je denkt dat het van de straat houden van mensen 's avonds ervoor zorgt dat we geen 'lockdown' (als je het echt zo wil noemen) meer krijgen.
Dat is geen "feit" want ik heb niemand nog horen praten over een mondkapjesplicht of een avondklok, het kabinet niet, Halsema niet, Aboutaleb ook niet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan een mening over de maatregelen hebben, je kan ze ontzettend k*t vinden, maar het is gewoon een feit dat er strengere maatregelen komen, als je je er niet aan houdt.
Ik wens je veel succes. In maart zat leek het nog wel vrij serieus en bleef het gros wel thuis een aantal weken maar de schrik zit er gewoon niet meer in bij veel mensen. Die jongeren (waaronder ik) gaan gewoon door zoals het voor corona was, is het niet in de discotheek dan maar bij iemand thuis. Wij lopen toch nauwelijks risico.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
[..]
Waterdicht is het natuurlijk niet nee. Maar als het 80% van de jeugd overtuigd om toch maar niet met grote groepen een feestje/verjaardag/BBQ te plannen dan heb je al heel wat bereikt natuurlijk.
Maar we laten gewoon de introweken van universiteiten doorgaan hoor, wat kan daar nou mis gaanquote:Amsterdamse corps beëindigt ontgroening per direct na positieve tests onder leden
Het Amsterdamse corps A.S.C./A.V.S.V. heeft per direct de ontgroening van nieuwe leden beëindigd vanwege meerdere coronabesmettingen. Alle leden en aspirantleden worden op advies van de GGD opgeroepen om twee weken in thuisquarantaine te gaan. Dat bevestigt de senaat van de vereniging maandag tegenover NRC.
Vier leden van het corps die in het verenigingsgebouw waren geweest, zijn positief getest op het coronavirus. De besmettingen „zijn hoogstwaarschijnlijk niet opgelopen bij een activiteit van onze vereniging”, is te lezen in interne berichtgeving.
Het A.S.C./A.V.S.V. was net begonnen aan de kennismakingstijd, waar ongeveer vijfhonderd aspirantleden aan meededen. Vanwege de coronacrisis was het programma al aangepast, benadrukt de senaat. Zo gingen activiteiten alleen in kleine groepen door. Ook werd van te voren de temperatuur gemeten van aspirantleden. Het is nog niet duidelijk wat het beëindigen van de groentijd zal betekenen voor het nieuwe jaar van het Amsterdamse corps.
DONE: 'De besmettingen nemen niet toe dus niks aan de hand'quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-bezetting~b68fd04f/
Volgens de Volkskrant, dus die even bellen om te zeggen dat ze paniek zaaien.
Mocht iemand die behoefte voelen.![]()
Je hoeft alleen maar naar andere plaatsen in de wereld te kijken om tot de conclusie te komen dat die maatregelen strenger gaan worden, zodra het aantal besmettingen toeneemt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is geen "feit" want ik heb niemand nog horen praten over een mondkapjesplicht of een avondklok, het kabinet niet, Halsema niet, Aboutaleb ook niet.
Alleen een paar media die heel hard lopen te schreeuwen dat het moet "omdat de Belgen het ook doen".
Als je dan ook zo netjes bent om niet meer bij je ouders en grootouders langs te gaan is dat primaquote:Op maandag 3 augustus 2020 20:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes. In maart zat leek het nog wel vrij serieus en bleef het gros wel thuis een aantal weken maar de schrik zit er gewoon niet meer in bij veel mensen. Die jongeren (waaronder ik) gaan gewoon door zoals het voor corona was, is het niet in de discotheek dan maar bij iemand thuis. Wij lopen toch nauwelijks risico.
Mondkapjes, avondklok klinkt spannend ja. Een hippe hype is het.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:38 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is geen "feit" want ik heb niemand nog horen praten over een mondkapjesplicht of een avondklok, het kabinet niet, Halsema niet, Aboutaleb ook niet.
Alleen een paar media die heel hard lopen te schreeuwen dat het moet "omdat de Belgen het ook doen".
Een hype is meestal van korte duur.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mondkapjes, avondklok klinkt spannend ja. Een hippe hype is het.
Dat heeft top mij meer de impact van "werken" en uitproberen van gadgets gericht op communicatie als middel.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Videobellen met Zoom of Discord. Hiervoor nooit gedaan met vrienden, maar nu is het bijna wekelijkse kost.
Dat is dus geen "feit" maar een verwachting. Voorlopig kun je veel meer doen dan de maatregelen van andere landen na-apen want er is geen bewijs dat die effectiever zijn dan de situatie die wij in mei of in juni hadden. Daar kun je heel makkelijk naar terug.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:39 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar naar andere plaatsen in de wereld te kijken om tot de conclusie te komen dat die maatregelen strenger gaan worden, zodra het aantal besmettingen toeneemt.
Maatregelen hebben alleen nut als je er ook echt iets mee bereikt. Die mondkapjes die ze nu buiten verplichten op drukke plekken van Amsterdam en Rotterdam? Maatregel voor de sier. Besmettingen vinden daar amper plaats. Ze kunnen het binnen niet handhaven bij mensen thuis (verreweg de belangrijkste plek waar mensen het oplopen naast werkplekken), dus dan gaan ze buiten iets doen voor de sier. Avondklok zou hetzelfde resultaat geven. Meeste jongeren vinden er wel wat op hoor. Het doet niks.quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:36 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt eigenlijk niet.
Je kan een mening over de maatregelen hebben, je kan ze ontzettend k*t vinden, maar het is gewoon een feit dat er strengere maatregelen komen, als je je er niet aan houdt.
Omdat het nu gewoon zo geregeld is.
Mijn ouders staan er precies zo in. Een dag niet geleefd...quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je dan ook zo netjes bent om niet meer bij je ouders en grootouders langs te gaan is dat prima
2 ipv 1 of 300 ipv 150?quote:Op maandag 3 augustus 2020 20:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
Jeetje, op 2 augustus bijna 2x meer doden in Australië dan op 1 augustus... niet echt iets om blij van te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |