Wat mij betreft in alles een opwaartse trend zichtbaar, hoe kleinschalig die ook is. Het valt gewoon niet te ontkennen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:54 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)-bezetting~b68fd04f/
Volgens de Volkskrant, dus die even bellen om te zeggen dat ze paniek zaaien.
Okay, werd er vaak gevochten daar of iets illegaals gedaan zodat de politiebezoeken waren geweest?quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:33 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Redelijk vaak, ja. Heb een van de politiebezoeken meegemaakt.
Ja.quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat mij betreft in alles een opwaartse trend zichtbaar, hoe kleinschalig die ook is. Het valt gewoon niet te ontkennen.
Het neemt ook gewoon toe.quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat het toeneemt? Het gaat mij er om dat er weer 6 bij zijn gekomen.
Nee. Maar je kan wel gewoon typen dat het toeneemt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:00 schreef Rlz12 het volgende:
Op het dashboard is ook het geschat aantal besmettelijke mensen in Nederland te zien sinds het begin van de epidemie. Op het hoogtepunt (22 maart) wordt het aantal geschat op 274.348 mensen.
Op 14 maart (het laatste weekend voor de grootschalige landelijke maatregelen) waren dit er 178.115. Alertheid is prima, maar extra maatregelen zijn echt in de verste verte niet nodig en de huidige situatie met een lichte stijging is echt totaal niet te vergelijken met maart.
Dat blijkt dat dat kan.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee. Maar je kan wel gewoon typen dat het toeneemt.
Tja dat kan.maar het rivm's conclusie dat het het geen rol heeft gespeeld omdat er ook andere manieren kunnen zijn vanwege de opzet van het onderzoek is ook vergezocht. Vind je niet?quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is lastig over inhoud praten als jij die (zoals gewoonlijk) niet aandraagt.
[..]
Peer-review is een beetje lastig in deze tijd. Maar als je wil dat je mening serieuzer genomen wordt dan Henk en Ingrid van op de hoek zou ik inderdaad aanraden om daadwerkelijk met bewijs te komen en het niet te laten bij 'ik zie dat anders'. Nog even en je gaat beweren dat 'wetenschap ook maar een mening is'.
Ik heb wel gehoord dat er veel seks bedreven werd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, werd er vaak gevochten daar of iets illegaals gedaan zodat de politiebezoeken waren geweest?
Seks feestjes bedoel je?quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik heb wel gehoord dat er veel seks bedreven werd.
Ik zie 1,4.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
R-waarde op het corona dashboard naar 1.7....
Fake news.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
R-waarde op het corona dashboard naar 1.7....
Wordt dat dashboard niet pas morgen bijgewerkt, na de update van de weekcijfers?quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik heb mij vergist, IC opnames voor R aangezien.
Nouja, zoals gezegd.quote:Op maandag 3 augustus 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:
https://lci.rivm.nl/aerog(...)ystemen-onderbouwing
@:Cesare-Borgia
Staan toch een dozijn artikelen in. Het verhaal komt mij behoorlijk genuanceerd en transparant over. Maar laat er vooral jouw verhelderende blik over schijnen, want ik laat me graag overtuigen of en waar het dan niet lijkt te kloppen.
Maarja dat ik hun conclusie afkraak betekent niet dat ik het met het tegenovergestelde eens ben:) alleen dat we dan beter het zekere voor het onzekere moeten nemen.quote:Lu et al. (2020) stellen dat mogelijk transmissie heeft plaatsgevonden door de airconditioning, maar door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten. Vooralsnog is daarom de conclusie dat de rol van deze installaties in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd is, maar dat dit geen rol lijkt te hebben gespeeld in de epidemie en dat er geen reden is het huidige beleid aan te passen.
Volgens mij niet, grafieken bevatten data van de afgelopen dagen en update tijd is van vandaag.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wordt dat dashboard niet pas morgen bijgewerkt, na de update van de weekcijfers?
Er staat bij ieder kopje wanneer het voor het laatst is bijgewerkt en hoe vaak dat gebeurt. Bij R staat wekelijks.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Volgens mij niet, grafieken bevatten data van de afgelopen dagen en update tijd is van vandaag.
Inderdaad je hebt gelijk, die R is blijkbaar wel wekelijks.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er staat bij ieder kopje wanneer het voor het laatst is bijgewerkt en hoe vaak dat gebeurt. Bij R staat wekelijks.
Die wordt ook bepaald als een schatting aan de hand van de besmettingen van afgelopen week en de trend die daarin zit.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad je hebt gelijk, die R is blijkbaar wel wekelijks.
Welk contact en bij/met wie ?quote:Op maandag 3 augustus 2020 16:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Deze tijd biedt meer mogelijkheden dan ooit om contacten te onderhouden, ook als je eventjes niet naar massale bijeenkomsten kan gaan hè. In tegenstelling tot het populaire woordgebruik zijn we hier nooit in lockdown geweest, dus je kon gewoon met andere mensen afspreken.
Videobellen met Zoom of Discord. Hiervoor nooit gedaan met vrienden, maar nu is het bijna wekelijkse kost.quote:
In principe leven we in een tijd waarin het ontzettend gemakkelijk is om contacten te onderhouden. Je kunt gewoon bellen, videolbellen, whatsappen, e-mailen en elkaar via allerlei social media op de hoogte houden van elkaars wetenswaardigheden. Ik ben het er helemaal mee eens dat dat, zeker als dat de enige manier is, een pover alternatief is voor echt contact en echte nabijheid en verbinding, maar het is wél mogelijk. Was deze pandemie een jaar of 25 eerder gekomen, was dat toch een stuk lastiger geweest. En uiteraard kunnen al deze opties niet maanden of jaren alle echte contact vervangen, maar het maakte wat mij betreft (en velen om mij heen, waaronder mijn dochter) de weken van de "lockdown" wel gemakkelijker.quote:Op maandag 3 augustus 2020 19:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Welek contanct en bij/met wie ?
Niet voor het e.o.a. maar het verenigingsleven v.w.b. sociaal gebeuren ligt ongeveer op zijn kont en zo maar ergens binnenwaaien is ook niet meer fatsoenlijk.
Ik zie niet goed hoe je nu "meer dan ooit" contacten kunt onderhouden in een tijd waar mensen elkaar min of meer ontlopen. Ik vind het vrij ingewikkeld om in één ruimte; rekening te blijven houden en bij mij heeft het gezorgd voor een flinke schifting in de - weliswaar losse - contacten. Ook een praatje maken is al snel een schreeuwpartij.
Massabijeenkomsten zijn bij mij juist geen plaatsen om - persoonlijke - contacten te maken maar vooral te genieten van wat zich daar voordoet. Een drukke/lawaai/aftstandsomgeving is veelal geen plek om te komen tot een goed gesprek... wat ik (toegegeven) zie als contact maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |