abonnement Unibet Coolblue
pi_194387308
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Geen commentaar op mensen met psychische klachten? Depressiviteit? De GGD heeft het aardig druk gekregen de afgelopen maanden.
Die percentages zijn inderdaad enorm; in de VS meer dan 37% van de bevolking (weliswaar zelfrapportage) ten opzichte van zo'n 10% vorig jaar. Dat zal, helemaal daar, een belangrijke economische component hebben, maar het zijn toch enorme cijfers.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194387343
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Val je in een risicogroep of je bepaalde aandoeningen die je daartoe bewegen?
Ik zit op het randje, het is niet helemaal duidelijk of ik in een risicogroep zit, dus daardoor ben ik ook angstig.
Tap tap tap
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 17:18:03 #103
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194387359
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Top, dank je, moest ik echt even horen.
Tja, ik ben eind februari verkouden/grieperig geweest ongeveer 1.5 week. Heb me nooit laten testen omdat de hele covid pandemie toen nog in zo'n beginstadium was dat het simpelweg niet eens in me was opgekomen dat het eventueel covid had kunnen zijn. Geen idee of ik het toen dus gehad heb of dat het een "normale" verkoudheid is geweest.

Bottom line is dat ik niet ga lopen gokken met mijn gezondheid. Ik val -voor zover ik weet- niet in een risicogroep. Maar ook kerngezonde mensen kunnen er zwaar van naar de klote gaan en ik wil die loterij niet trekken. Dus ja, daarom doe ik ook liever iets te voorzichtig. En nee het heeft me nog niet depressief gemaakt.
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 17:23:38 #104
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_194387444
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Die percentages zijn inderdaad enorm; in de VS meer dan 37% van de bevolking (weliswaar zelfrapportage) ten opzichte van zo'n 10% vorig jaar. Dat zal, helemaal daar, een belangrijke economische component hebben, maar het zijn toch enorme cijfers.
Neem wel even in acht dat Amerikanen zéér gevoelig zijn voor "anxiety & depression". Ze slikken bij de vleet anti depressie medicijnen of kalmeringsmiddelen. Dat is echt ingebakken in de maatschappij daar. Was pre-covid al zo. Als je ooit in de States bent geweest en daar willekeurig TV hebt gekeken, zou je moeten hebben gezien dat in ieder reclameblok minimaal een a twee commercials voorbij komen over medicatie en/of pijnstillers etc...
pi_194387538
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:23 schreef dick_laurent het volgende:
Neem wel even in acht dat Amerikanen zéér gevoelig zijn voor "anxiety & depression". Ze slikken bij de vleet anti depressie medicijnen of kalmeringsmiddelen. Dat is echt ingebakken in de maatschappij daar. Was pre-covid al zo. Als je ooit in de States bent geweest en daar willekeurig TV hebt gekeken, zou je moeten hebben gezien dat in ieder reclameblok minimaal een a twee commercials voorbij komen over medicatie en/of pijnstillers etc...
Dat is absoluut waar. Hogere pieken, diepere dalen zijn natuurlijk (wel heel veralgemeniserend) ook wat inherent aan de VS. Maar het is naar mijn mening wel een belangrijke factor om ook de gevolgen op wat middellangere termijn te kunnen duiden, bijvoorbeeld economisch herstel (geen consumentenvertrouwen = geen herstel), nog verdere politisering van debatten, verdere onrust in de samenleving enz.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:34:35 #106
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194387591
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk nog helemaal niets. Ben nog niet eens naar de kapper geweest. Zat elke week in de bios en die sla ik ook nog over. Musea? Durf ik ook nog niet aan, en het OV ook niet.
Ik zit nog in april qua gedrag geloof ik.
Ik heb mij ongeveer 1 maand wat anders gedragen tijdens de lock-down.
En zelfs ten tijde van de lock-down minimaal 2 keer per week met het OV naar mijn werk geweest (OV was toen helemaal leeg).

Afgelopen 2 maanden is het leven weer gewoon als voor COVID. Dagelijks OV of auto naar werk. In de weekenden veel weg. Geregeld bij familie langs en minimaal 2 keer in de week uit eten...... we zien het allemaal wel gebeuren.

Laat jezelf niet te bang maken door de mensen op dit forum. Ik denk dat je jezelf ermee te kort doet.
(zelfs mensen die op de grens van een risico-groep zitten).
pi_194387598
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dit dus. Niet alleen in het kader van de Corona-crisis trouwens. Er zijn zat mensen die even niet op vakantie kunnen en doen alsof hen iets fundamenteels afgenomen is.

Elk jaar in juni ergens heb je van die artikelen op het AD "Annie kan tóch op vakantie, tranen van vreugde" en dan blijkt dat ze vorig jaar een keer niet kon wegens weet ik het en ze dit jaar "in het zonnetje wordt gezet". En dan gaat het niet over bejaarden die nu ze nog goed zijn nog één keer naar hun campingstekkie kunnen, nee gewoon dertigers en veertigers in de bijstand die een jaar (!) vakantie gemist hebben en nu zo lijkt het hun menselijkheid terugkrijgen voor even omdat ze vanuit de sociale dienst een weekje op een camping kunnen.

Ik gun het ze, leuk voor ze, maar hou op met dat dramatische gedoe over vakantie. Applaus voor die ouders die er niet intrappen en het thuis of in Nederland zelf leuk houden voor hun kinderen. Poeh poeh, wat een armoe, ouders die er iets van maken vanuit huis. Trauma!

Weet je waar die kinderen trauma's van krijgen? Een achterlijk bestedingspatroon met valse prioriteiten waardoor ze denken dat elke maaltijd een feestje moet zijn, elke vakantie verder en extremer moet zijn en waarbij je jezelf uitdrukt door je consumptie. Komt er iets voorbij dat echt een levensbehoefte sloopt, zoals je gezondheid, dan doen we massaal oogkleppen op en beginnen "viruswaanzin!" te krijsen want tja, een groot deel van de economie draait op consumptie van niet-essentiële zaken. Die mogen we niet beschadigen!

Einde rant. Het ligt natuurlijk iets genuanceerder ;)
Prima post dit. Helemaal mee eens ^O^
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:36:12 #108
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_194387613
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk nog helemaal niets. Ben nog niet eens naar de kapper geweest. Zat elke week in de bios en die sla ik ook nog over. Musea? Durf ik ook nog niet aan, en het OV ook niet.
Ik zit nog in april qua gedrag geloof ik.
Ik net zo hoor. We gaan normaal best regelmatig uit eten, naar theater, musea enzovoort, maar heb er nu gewoon geen zin in. Waarom zou ik het extra risico lopen? Het komt wel weer.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_194387758
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik doe eigenlijk nog helemaal niets. Ben nog niet eens naar de kapper geweest. Zat elke week in de bios en die sla ik ook nog over. Musea? Durf ik ook nog niet aan, en het OV ook niet.
Ik zit nog in april qua gedrag geloof ik.
Hier hetzelfde
pi_194387786
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:

[..]

er is een pandemie gaande.......iets "nodig" hebben is gewoon even niet van toepassing.
en er kan nog genoeg
Dit is echt veel te simplistisch gedacht...

Sowieso vind ik het ironisch dat men dit dan bestempeld als egoïstisch, maar dit komt gewoon veel duidelijker naar voren dan tal van andere voorbeelden waarin wij egoïstisch zijn, maar de gevolgen niet zien...

Zie de gevolgen van onze leefstijl... hebben we echt vlees nodig? Hebben we echt snoepreizen naar Zuid-Oost-Azië nodig? Hebben we echt die prullaria van de Action nodig? Allemaal individuele keuzes die ook een rechtstreeks gevolg hebben op de levenssfeer van andere mensen.

Zal wel weer te vergezocht zijn deze metafoor voor sommigen, maar ik vind het gewoon lachwekkend hoe er nu een hetze tegen jongeren lijkt te zijn en daarbij totaal voorbij wordt gegaan aan de complexiteit van een maatschappij en iemands persoonlijke situatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194387840
Klopt het dat wetenschappers het erover eens zijn dat het Coronavirus vooral wordt overgedragen via de lucht in plaats van door bijvoorbeeld een hand te geven of een winkelwagentje te pakken dat niet is schoongemaakt...? Ik vraag me af hoe nuttig het vaak handen wassen precies is. De afstandsregel (vooral binnen) lijkt mij veel belangrijker.
pi_194387862
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:52 schreef nelsonwarm het volgende:
Klopt het dat wetenschappers het erover eens zijn dat het Coronavirus vooral wordt overgedragen via de lucht in plaats van door bijvoorbeeld een hand te geven of een winkelwagentje te pakken dat niet is schoongemaakt...? Ik vraag me af hoe nuttig het vaak handen wassen precies is. De afstandsregel (vooral binnen) lijkt mij veel belangrijker.
welke wetenschappers bedoel je?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194387887
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

welke wetenschappers bedoel je?
De wetenschappers die daar onderzoek naar doen. Vind ik toch wel interessante informatie...
pi_194387898
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:56 schreef nelsonwarm het volgende:

[..]

De wetenschappers die daar onderzoek naar doen. Vind ik toch wel interessante informatie...
die zijn het niet met elkaar eens.
Ik dacht misschien bedoel je alleen het rivm.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194387976
http://www.telegraaf.nl/n(...)mettingen-niet-nodig

Eigenlijk is het risico om te komen overlijden/überhaupt op de IC terecht te komen dus met 30% gedaald.
blablablabla
pi_194388039
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:15 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)al-toe-via-aerosolen

En weer een aanwijzing in de richting van Aerosolen.
Aanwijzing is inderdaad een goede omschrijving. Kijk deze idioot grote betrouwbaarheidsintervallen:

quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe trek je dan die conclusie dat het geen rol speelde denk ik dan, maar goed.
Ik ga het nog één keer proberen bij jou en dan geef ik het op. :')

Als het RIVM zegt dat niet bewezen is dat aerosolen een (belangrijke) rol gespeeld hebben, zeggen ze dus niet het tegenovergestelde (dat aerosolen geen rol spelen). Zelfs iemand met een matige hbo-scriptie zou dat onderscheid moeten kunnen maken, maar blijkbaar lukt het jou na tal van pogingen van mijn kant niet. 8)7

Bovendien, als je daadwerkelijk het onderzoek zou lezen (wat ik betwijfel dat jij gedaan hebt), lees je het volgende:
quote:
The current prevailing position is that coronavirus disease 2019 (COVID-19) is transmitted primarily through large respiratory droplets within close proximity (i.e., 1-2 m) of infected individuals.
Kortom: niets positie van het RIVM, de "current prevailing position".
quote:
In the absence of empirical studies using controlled exposures to elucidate transmission pathways,23 mathematical modeling approaches can offer insights into the likely importance of the different modes of disease transmission among human populations,24–28 provided that sufficiently accurate inputs are available.
Kortom: er is nauwelijks gedegen (eenduidig) wetenschappelijk bewijs voor de invloed van aerosolen.

De enige met oogkleppen op ben jij. Dit is hoe wetenschap werkt. Het feit dat jij hierin het 'ongelijk' ziet van het RIVM geeft gewoon aan dat je geen idee hebt hoe het opbouwen van een wetenschappelijke kennisbasis gaat.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388099
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:52 schreef nelsonwarm het volgende:
Klopt het dat wetenschappers het erover eens zijn dat het Coronavirus vooral wordt overgedragen via de lucht in plaats van door bijvoorbeeld een hand te geven of een winkelwagentje te pakken dat niet is schoongemaakt...? Ik vraag me af hoe nuttig het vaak handen wassen precies is. De afstandsregel (vooral binnen) lijkt mij veel belangrijker.
Als iets door de lucht verspreid kan het nog steeds op je handen komen, en als je dan je gezicht aanraakt voordat je je handen wast kun je jezelf zo dus besmetten. Ook kun je het omdraaien, dat je zelf besmet bent en het via-via overgeeft aan anderen kan ook gebeuren.

De kans dat dit via producten gebeurd lijkt vooralsnog zeer klein, dus in die zin lijkt de afstandsregel belangrijker dan het handen wassen ja.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 18:10:48 #118
408813 crew  trein2000
pi_194388120
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aanwijzing is inderdaad een goede omschrijving. Kijk deze idioot grote betrouwbaarheidsintervallen:

[ afbeelding ]
[..]

Ik ga het nog één keer proberen bij jou en dan geef ik het op. :')

Als het RIVM zegt dat niet bewezen is dat aerosolen een (belangrijke) rol gespeeld hebben, zeggen ze dus niet het tegenovergestelde (dat aerosolen geen rol spelen). Zelfs iemand met een matige hbo-scriptie zou dat onderscheid moeten kunnen maken, maar blijkbaar lukt het jou na tal van pogingen van mijn kant niet. 8)7

Bovendien, als je daadwerkelijk het onderzoek zou lezen (wat ik betwijfel dat jij gedaan hebt), lees je het volgende:
[..]

Kortom: niets positie van het RIVM, de "current prevailing position".
[..]

Kortom: er is nauwelijks gedegen (eenduidig) wetenschappelijk bewijs voor de invloed van aerosolen.

De enige met oogkleppen op ben jij. Dit is hoe wetenschap werkt. Het feit dat jij hierin het 'ongelijk' ziet van het RIVM geeft gewoon aan dat je geen idee hebt hoe het opbouwen van een wetenschappelijke kennisbasis gaat.
Haha :') Riooljournalistiek van de televaag dus, what else is new.

Verder, om even advocaat van de duivel te spelen er staat “primaire weg” wat betekend natuurlijk niet dat er geen secundaire wegen zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194388140
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:05 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aanwijzing is inderdaad een goede omschrijving. Kijk deze idioot grote betrouwbaarheidsintervallen:

[ afbeelding ]
[..]

Ik ga het nog één keer proberen bij jou en dan geef ik het op. :')

Als het RIVM zegt dat niet bewezen is dat aerosolen een (belangrijke) rol gespeeld hebben, zeggen ze dus niet het tegenovergestelde (dat aerosolen geen rol spelen). Zelfs iemand met een matige hbo-scriptie zou dat onderscheid moeten kunnen maken, maar blijkbaar lukt het jou na tal van pogingen van mijn kant niet. 8)7

Bovendien, als je daadwerkelijk het onderzoek zou lezen (wat ik betwijfel dat jij gedaan hebt), lees je het volgende:
[..]

Kortom: niets positie van het RIVM, de "current prevailing position".
[..]

Kortom: er is nauwelijks gedegen (eenduidig) wetenschappelijk bewijs voor de invloed van aerosolen.

De enige met oogkleppen op ben jij. Dit is hoe wetenschap werkt. Het feit dat jij hierin het 'ongelijk' ziet van het RIVM geeft gewoon aan dat je geen idee hebt hoe het opbouwen van een wetenschappelijke kennisbasis gaat.
Jij zal het rivm verdedigen als van Dissel zegt dat de aarde plat is.
Je hoeft het niet met alles eens te zijn hoor.

quote:
Uit de studie van Xu et al. (2020) bleek het ventilatiesysteem van het cruiseschip de Diamond Princess geen rol te spelen in de verspreiding. Lu et al. (2020) stellen dat mogelijk transmissie heeft plaatsgevonden door de airconditioning, maar door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten. Vooralsnog is daarom de conclusie dat de rol van deze installaties in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd is, maar dat dit geen rol lijkt te hebben gespeeld in de epidemie en dat er geen reden is het huidige beleid aan te passen.
Dit deel blijf ik dus onzin vinden.
"Door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten dus is is de rol hiervan nog niet opgehelderd. "

Tot zover logisch.

"Maar dat dit geen rol heeft gespeeld in de epidemie en geen reden om hrt beleid aan te passen"

Huh ok, flinke jump opeens door stellig te beweren dat het geen rol gespeeld heeft. Voorzorgsmaatregelen en het zekere voor het onzekere nemen lijkt mij logischer om te doen dan bij twijfel, toch?


Blijkbaar kan het rivm niks fout doen voor jou maar ik vind dat mensen het met sommige conclusies oneens mogen zijn.
Niet alles hoeft maar ja en amen te zijn.
Kan me er niet in vinden
pi_194388179
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Jij zal het rivm verdedigen als van Dissel zegt dat de aarde plat is.
Je snapt het gewoon echt niet, hè? 8)7

Als ik jouw conclusies afkraak betekent dat niet gelijk dat ik het met het tegenovergestelde eens ben... Ik verdedig het RIVM helemaal niet, ik val jou aan op je redenaties die nergens op slaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388240
Kan Rutte uitspraak doen of je wel of geen muntje uit de winkelwagen moet halen, het is momenteel vrij verwarrend :')
pi_194388264
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:10 schreef trein2000 het volgende:
Verder, om even advocaat van de duivel te spelen er staat “primaire weg” wat betekend natuurlijk niet dat er geen secundaire wegen zijn
Met het onderzoek op zichzelf lijkt niet zoveel mis, in die zin dat dit waarschijnlijk het beste resultaat is dat je gaat krijgen a.d.h.v. de beperkte data die je hebt. Bovendien suggereert het dat aerosolen wel een rol kúnnen spelen. Gewoon weer het zoveelste puzzelstukje.

Overigens om een voorbeeld te geven hoe makkelijk je je eigen narratief kunt creëren. Zie de derde boxplot. Daarin zie je dat het vooral aerosolen zijn die zorgen voor de besmettingen ná de quarantaine. Ja, nogal wiedes, omdat als iedereen netjes afstand houdt, kun je niet meer via droplets besmet raken en moet het eigenlijk wel via aerosolen gaan. Zo'n boxplot zegt alleen maar wat als je het afzet tegen het totale aantal besmettingen voor en na de quarantaine.

Bv.
Voor de quarantaine: 500 besmettingen (90% droplets, 10% aerosolen)
Na de quarantaine: 5 besmettingen (0% droplets, 100% aerosolen)

Uiteraard zijn dit fictieve cijfers (en zo gekozen om een bepaald punt te maken), maar simpelweg om te illustreren hoe problematisch het is om zomaar wat highlights eruit te pikken. Het artikel is redelijk genuanceerd, de Telegraaf niet (uiteraard, water is nat).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:21:17 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194388273
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:19 schreef byah het volgende:
Kan Rutte uitspraak doen of je wel of geen muntje uit de winkelwagen moet halen, het is momenteel vrij verwarrend :')
De ene week weer anders dan de andere week ja, bij dezelfde winkel ook nog _O-

Onzinsymboliek, maar goed

Neem nu wel weer gewoon een winkelmandje, mag weer O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194388296
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kan me er niet in vinden
Doe mij een plezier, en geef even een lijst van die onderzoeken waaruit blijkt dat aerosolen daadwerkelijk een rol spelen. Graag een robuust onderzoeksdesign.

Tot dan beschouw ik een dergelijke uitspraak gewoon als gebakken lucht.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:23:24 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194388310
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:52 schreef nelsonwarm het volgende:
Klopt het dat wetenschappers het erover eens zijn dat het Coronavirus vooral wordt overgedragen via de lucht in plaats van door bijvoorbeeld een hand te geven of een winkelwagentje te pakken dat niet is schoongemaakt...? Ik vraag me af hoe nuttig het vaak handen wassen precies is. De afstandsregel (vooral binnen) lijkt mij veel belangrijker.
Ja, en klopt.

Al is handen wassen enorm veel nuttiger dan dat constante ontsmetten van objecten wat mensen doen.
Ook omdat snot wel een fantastische overdrager is en je dat erg makkelijk aan je tengels krijgt en dus verspreidt.

Maar dan nog blijft de lucht heel erg dichtbij het belangrijkste om over te dragen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:23:50 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194388317
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Doe mij een plezier, en geef even een lijst van die onderzoeken waaruit blijkt dat aerosolen daadwerkelijk een rol spelen. Graag een robuust onderzoeksdesign.

Tot dan beschouw ik een dergelijke uitspraak gewoon als gebakken lucht.
I saw what you did there O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194388328
+6 op de IC dus.. niet echt iets om blij van te worden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194388349
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
+6 op de IC dus.. niet echt iets om blij van te worden.
Zucht. Het gaat al weken met pieken en dalen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:26:14 #129
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194388353
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:27:16 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194388373
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
Hoe is het in jouw atoombunker intussen dan?
pi_194388374
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zucht. Het gaat al weken met pieken en dalen.
Vorige week maandag was idd ook al +5.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:27:32 #132
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194388376
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe is het in jouw atoombunker intussen dan?
Warm.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 3 augustus 2020 @ 18:28:25 #133
408813 crew  trein2000
pi_194388390
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
Ik ben geneigd het met je eens te zijn op dit punt. Echter, in maart hebben we ook pas laat en relatief ligt in gegrepen en de Nederlandse cijfers zijn niet heel erg afwijkend ten opzichte van ons omringende landen. Dus kennelijk doen we toch iets goed.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194388395
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
ga ergens anders ff paniekzaaien
pi_194388442
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
ordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Government spokeswoman Ulrike Demmer also came out in favour of masks on Monday, telling a press conference the measure "sounds like a reasonable consideration". Other regions have already decided on compulsory masks in schools. In Berlin, where school starts on August 10, pupils and teachers will have to wear them in all parts of the school apart from classrooms and playgrounds.

Read more at: https://www.deccanherald.(...)g-polite-869052.html

Kortom, overal, behalve in de klas en op het speelplein. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388445
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
En wat moeten we precies doen? Horeca weer dicht, bioscopen sluiten? ik las op nu.nl mensen die een avond klok wel zagen zitten.

Vaccinatie laat mogelijk jaren opzich wachten, het is goed om voorzichtig te zijn maar er moet ook geleefd worden.
pi_194388460
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 09:44 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ga je vaak naar Fame dan?
Redelijk vaak, ja. Heb een van de politiebezoeken meegemaakt.
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:33:56 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194388469
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Government spokeswoman Ulrike Demmer also came out in favour of masks on Monday, telling a press conference the measure "sounds like a reasonable consideration". Other regions have already decided on compulsory masks in schools. In Berlin, where school starts on August 10, pupils and teachers will have to wear them in all parts of the school apart from classrooms and playgrounds.

Read more at: https://www.deccanherald.(...)g-polite-869052.html

Kortom, overal, behalve in de klas en op het speelplein. :')
Alleen als je zit te kakken op de school-wc.
pi_194388477
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen als je zit te kakken op de school-wc.
Als die kaklucht eenmaal in je mondkapje komt. :X
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388478
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:22 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Doe mij een plezier, en geef even een lijst van die onderzoeken waaruit blijkt dat aerosolen daadwerkelijk een rol spelen. Graag een robuust onderzoeksdesign.

Tot dan beschouw ik een dergelijke uitspraak gewoon als gebakken lucht.
Haha beetje een ontwijkende reactie voor iemand die zo hamert op inhoud.

Mooi, dus we kunnen het nergens over hebben zonder verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen?
Ook nog peer reviewed alleen zeker?

Dan reageer je toch alleen op zulke reacties als het je zo erg vindt
Genoeg topics immers:)
pi_194388489
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
Nordrhein-Westfalen voert mondkapjesplicht in op scholen.

Overal om ons heen worden de maatregelen aangescherpt om de stijging te keren, maar wij zijn natuurlijk weer gekke henkie. De vakantie van de regering is belangrijker.
Scholen zijn nu dicht wereldvreemd genie. Dat heeft niks te maken met de stijging in het aantal besmettingen. Je maatregel fetisjisme begint behoorlijk vermoeiend te worden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194388498
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:24 schreef Jor_Dii het volgende:
+6 op de IC dus.. niet echt iets om blij van te worden.
Zeker niet, volgens de nice site blijft het aantal ook maar oplopen....
pi_194388519
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Haha beetje een ontwijkende reactie voor iemand die zo hamert op inhoud.
Het is lastig over inhoud praten als jij die (zoals gewoonlijk) niet aandraagt. Ik ben niet coûte que coûte voor of tegen het RIVM, maar ondertussen heb ik nog geen bewijs gezien dat hun ongelijk bewijst.

quote:
Mooi, dus we kunnen het nergens over hebben zonder verwijzingen naar wetenschappelijke artikelen?
Ook nog peer reviewed alleen zeker?
Peer-review is een beetje lastig in deze tijd. Maar als je wil dat je mening serieuzer genomen wordt dan Henk en Ingrid van op de hoek zou ik inderdaad aanraden om daadwerkelijk met bewijs te komen en het niet te laten bij 'ik zie dat anders'. Nog even en je gaat beweren dat 'wetenschap ook maar een mening is'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388520
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zeker niet, volgens de nice site blijft het aantal ook maar oplopen....
Zucht NICE rekent ook verdachte COVID-19 mensen mee. Die andere instantie niet.
pi_194388527
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:37 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zucht NICE rekent ook verdachte COVID-19 mensen mee. Die andere instantie niet.
Weet ik maar ik wilde eens kijken of paniek zaaien wat voor mij is.
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:40:04 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194388537
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Weet ik maar ik wilde eens kijken of paniek zaaien wat voor mij is.
:D
pi_194388553
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:26 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Zucht. Het gaat al weken met pieken en dalen.
Zeg ik dan dat het toeneemt? Het gaat mij er om dat er weer 6 bij zijn gekomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194388567
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zeg ik dan dat het toeneemt? Het gaat mij er om dat er weer 6 bij zijn gekomen.
Gewoon weer op zo'n sensatie toontje.
pi_194388587
https://lci.rivm.nl/aerog(...)ystemen-onderbouwing

@Cesare-Borgia

Staan toch een dozijn artikelen in. Het verhaal komt mij behoorlijk genuanceerd en transparant over. Maar laat er vooral jouw verhelderende blik over schijnen, want ik laat me graag overtuigen of en waar het dan niet lijkt te kloppen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194388629
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:42 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Gewoon weer op zo'n sensatie toontje.
Als jij dat zo leest ligt dat meer aan jou denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')