abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195024465
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:16 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het effect van goed je handen wassen en afstand houden, is best effectief gebleken, though. Valt niet te ontkennen.

Je voorkomt mogelijk al een hoop ellende als we niet allemaal om dezelfde tijd in het OV gaan zitten. En bij koorts gewoon thuis werken/uitzieken ipv toch koppig aan het werk te gaan, en terloops de halve treincoupé en afdeling op het werk aan te steken. Heb je verder geen lockdown meer nodig.
Ja hallo aub niet zeg moet er echt niet aan denken die 1,5m hel elk jaar te krijgen! Zoals ik eerder zei, als dat vaccin er is (en breed genoeg uitgerold natuurlijk, gewoon na de pandemie bedoel ik dus, niet zodra het op de markt komt natuurlijk...) wil ik weer gewoon normaal leuk gezellig naar m'n conventies mogen en iedereen mogen huggen die wil en heel veel leuke foto's maken samen. Punt. Daarom snacht ik ook zo naar dat vaccin, samen met al m'n vrienden ongeveer, dat we weer gewoon onze vrijheid terugkrijgen en weer lol kunnen hebben in het leven. Die 1,5meter regel wil ik echt nooit meer terugzien, iig niet tot een volgende pandemie die net zo erg of erger is als deze, en ik neem toch aan dat dat nog minstens 1-2 decennia op zich zal laten wachten voor het gemak ;) In de tussentijd wil ik na deze pandemie gewoon weer mogen huggen met iedereen die dat wil, naar een concert mogen, etc, en ook dat de pathe etc niet failliet gaan omdat ze maar een derde van de tickets of minder mogen verkopen.

Maar ik zie hoe oud deze post is en volgens mij waren we het daar ook lang over eens dat dat gewoon weer moest mogen dan en zie ik hieronder dat je alleen wilt dat mensen thuis blijven bij griep en dat is alles right?

In dat geval helemaal eens, maar hoe zorg je er dan voor wat al gezegd wordt dat mensen niet werk kwijt raken etc? Je kan alles wel in de wet leggen, maar hoe controleer je erop? En hoe zorg je ervoor dat in praktijk toch niet iemand ontslagen wordt als hij melding maakt? Etc?

Beste oplossing lijkt me dan een soort UBI maar alleen voor als mensen ziek zijn, betaalt uit het economische voordeel/voorkomen schade van dat zoveel minder mensen thuis hoeven blijven omdat ze minder de griep oplopen. Dan hoeven bedrijven niet te betalen en ook geen loon doorbetalen en hebben ze dus ook geen of iig minder reden om dwars te liggen. Denk je ook niet?

-----

Over het originele idee: Engeland wil exact dit plan nu invoeren ("mensen met tests kunnen zich dan 100% gedragen als voor de pandemie" waren de letterlijke woorden van de UK overheid, plus voetbalstadiums, events, alles kan weer vol zonder 1 maatregel), het gaat in huidige vorm nooit werken.

1: teveel false negatives die het dan toch verspreiden, 2: teveel false negatives die onterecht in quarantine moeten (en extra als je 1) probeert te minimaliseren), 3: te duur (kosten geramed op 100 miljard voor alleen uk al!), 4: hun test is betrouwbaarder maar duurt 90 minuten, moet iedereen zo lang buiten voor deur wachten? Werkt niet.

In theorie leuk plan, in praktijk hopeloos. Wacht op vaccin, dan kunnen we gewoon weer gezellig normaal doen zonder afstand etc, een jaar van nu is dat waarschijnlijk al uitgerold en dat moment er, in de tussentijd tientallen of honderden miljarden uitgeven voor iets wat waarshcijnlijk niet werkt en tegen dat het goed opgezet is misschien nog 3 maanden kan helpen voor het vaccin toch al breed is uitgerold lijkt me de definitie van waanzin. Leuk voor dagdromen though!

[ Bericht 1% gewijzigd door eragon2890 op 12-09-2020 18:47:47 ]
#WeesGeenWhales
pi_195024611
Ook Fauci zegt dat als het vaccin dit jaar er is, we nog tot diep 2021 bezig zijn voordat het weer normaal kan worden.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:04:51 #128
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195024846
Waarom kan zo'n test niet gewoon algemeen gedistribueerd worden, zonder allerlei ingrijpende verplichtingen eromheen te hangen? De meeste mensen willen best weten of ze corona hebben en willen geen anderen besmetten. Als je ze de mogelijkheid geeft om dat regelmatig te testen dan zullen ze dat gewoon doen. Natuurlijk zal er een deel zijn dat schijt heeft, maar volgens mij is de vooruitgang die je boekt met de grote groep normale mensen al voldoende.
pi_195024848
Ga ik niet doen
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_195025084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:04 schreef Aiciu het volgende:
Ga ik niet doen
Ik sta ook niet te springen.
Als mensen hierdoor zichzelf snel kunnen testen, wanneer ze willen, prima. Maar een soort wekelijkse verplichting, nee. :N
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195025193
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:48 schreef capricia het volgende:
Ook Fauci zegt dat als het vaccin dit jaar er is, we nog tot diep 2021 bezig zijn voordat het weer normaal kan worden.

[ twitter ]
DUH.

Maar kleine aantekening: hij hoopt vaccin begin volgend jaar op de markt te hebben, en dan tegen eind volgend jaar zoals hij het zei "be back to our pre-covid way of life" aka alles weer normaal.

Dit omdat het natuurlijk ook nog gemaakt moet worden en verspreid etc. Dus janauari goedkeuring = tweede helft van jaar "back to pre-covid way of life".

Met één belangrijk verschil met hier: Hier hebben, we zelfs nu nog, weinig besmettingen, en zeg maar praktisch geen doden. Daar vele tienduizenden per dag, en 1000 doden per dag, en Fauci gaat er van uit dat het weer richting honderdduizend besm. en duizenden doden per dag gaat komende maanden.

Hij had in een eerder interview al uitgelegd (en logisch ook), dat je het met vaccins eerst nog de grond in moet stampen voor je alle maatregelen kan beindigen. Daarna zorgt vaccinatie er dan voor dat het beheersbaar blijft zonder maatregelen. Logisch.

Verschil is dus dat om wat wij hier hebben aan niveau besmettingen, ook nog in een klein land (één klein staatje daar) met één overheid etc en waar ook nog eens een keer 70-85% dat vaccin wil ipv ~50% daar, waarschijjnlijk véél sneller de grond in te stampen is als vaccin er is dan die tyfus-puinhoop in de VS met 52 regeringen, veel slechtere beginpositie, meer scepsis etc.

Dus wij zouden tegen half volgend jaar waarschijnllijk al weer terug kunnen zijn bij "alles weer normaal", en ik denk dat ook de reden is waarom o.a. Kluytmans, Osterhaus, etc maar ook Rutte en de Jonge hier dat lijken te verwachten.

Persoonlijk zal het me een kanarie zijn of het juni, augustus, of november volgend jaar is though, maar denk dat dat de reden is voor het verschil in verwachte tijdlijn.
#WeesGeenWhales
pi_195025396
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

wil ik weer gewoon normaal leuk gezellig naar m'n conventies mogen en iedereen mogen huggen die wil en heel veel leuke foto's maken samen. Punt. Daarom snacht ik ook zo naar dat vaccin, samen met al m'n vrienden ongeveer, dat we weer gewoon onze vrijheid terugkrijgen en weer lol kunnen hebben in het leven. Die 1,5meter regel wil ik echt nooit meer terugzien
Je geeft dagelijks meerdere keren aan dat je je niets aantrekt van zo'n beetje iedere maatregel tegen corona. Als ooit weer de maatregelen terug gedraaid worden dan veranderd er helemaal niets voor jou.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195025604
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je geeft dagelijks meerdere keren aan dat je je niets aantrekt van zo'n beetje iedere maatregel tegen corona. Als ooit weer de maatregelen terug gedraaid worden dan veranderd er helemaal niets voor jou.
Nee, want de GROTERE events kunnen nu niet doorgaan, omdat die niet gehouden gaan worden met 6 keer minder bezoekers, wat een van de weinige papieren-vergunnings-werkelijkheid dingen is die ook kloppen met de ECHTE werkelijkheid :P Nou had ik idd vorig weekend het hartstikke gezelig, en de rest van de bezoekers ook, maar wil die toch ook wel graag terug. En niet alleen gewoon samen op de foto of een hug doen of enthousiast kunnen kletsen met mensen als men wegkijkt of wat meer afgelegen lol maar gewoon als normaal wanneer we dat allebei willen zonder gezeur - wat dat betreft leende dit evenemententerrein (een motocross veld normaal wat ook nog eens rimboe eromheen heeft) zich daar ook wel erg goed voor maar die in Nijmegen straks wat minder XD

... ik geef wel toe dat maar ~125 mensen in de zaal bij tenet en dus geen schouders in m'n beeld wel een voordeel was, en m'n rugzak op de stoel naast me ipv tussen me tenen ook, maar vind het er toch niet tegen opwegen :P Zelfde voor altijd zitplek in de trein. :D En ik hoop dat men nu eindelijk geleerd heeft zich over de trein te verspreiden ipv de eerste twee wagons te gaan zitten allemaal en dan huilen dat het te druk is terwijl ik met twee mensen achterin zat... die studenten met pijlen die de NS vorig jaar probeerde zullen hierna niet meer nodig zijn hoop ik!

Discotheken enzo heb ik echt he-le-maal niets mee though, voetbalwedstrijden etc ook niet, dus dat is meer voor anderen dat ik hoop dat het weer kan volgend jaar (en verwacht ik dus ook wel). Maar voor mezelf wil ik gewoon weer events zonder maatregelen. Scheelt een hoop gezeur.
#WeesGeenWhales
pi_195025655
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]
<heel verhaal bla bla bla bla bla>

Je geeft aan dat je orgies met 20 man hebt en dat je overal iedereen hugs geeft...zelfs als ze dat niet willen.
Dat zijn dingen die onder de maatregelen zacht gezegd niet toegestaan zijn. Daar veranderd voor jou dus niets aan als de maatregelen geschrapt worden.
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:59:28 #135
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195025734
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je orgies met 20 man hebt en dat je overal iedereen hugs geeft...zelfs als ze dat niet willen.
Dat zijn dingen die onder de maatregelen zacht gezegd niet toegestaan zijn. Daar veranderd voor jou dus niets aan als de maatregelen geschrapt worden.
Ik weet toch wel vrij zeker dat hij dat nooit gezegd heeft hoor.
pi_195025865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

WAT? Nee. Waar haal je dat in godsnaam vandaan? XD Ik legde juist expliciet uit dat ik het ALTIJD vraag of mensen een hug willen, omdat ik er nooit van uit ga dat ze dat willen, zelfs niet als ze een free hug boordje hebben. Waar ik en die ander het over hadden was onze grootte gedeelde frustratie over mensen die zomaar op je afspringen zonder iets te zeggen en dat je het dan moet ontwijken. Waarbij ik nog zei dat dat feitelijk aanranding is - ging verder dan die ander.

Dus nee, ik zei juist expliciet het tegenovergestelde. Wat ik altijd leuk vind daar en niet kan wachten tot gewoon weer kan/mag als de regels er af zijn, is iedereen die dat leuk vind gewoon een free hug geven. Hoe? Door mensen te vragen of ze er een willen, een heel groot deel daar leeft er ongeveer voor net als ik. Wat ik vorig weekend deed was exact hetzelfde, op twee na iedereen daar miste hugs en deed en wilde het gewoon, dus bij hun deed ik het gewoon, vroeg het nog steeds bij iedereen eerst though. Net als ik altijd al deed. XD

Altijd eerst vragen dus, het tegenovergestelde van wat jij zegt. Denk dat je iets verkeerd begrepen hebt. Ik zei dat ik de enkele uitzondering (99,9% vraagt het gelukkig net als ik) die het doet bij mensen die niet willen, super irritant vind...
#WeesGeenWhales
pi_195025939
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:05 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

WAT? Nee. Waar haal je dat in godsnaam vandag. Ik legde juist expliceit uit dat ik het ALTIJD vraag of mensen een hug willen, omdat ik er nooit van uit ga dat ze dat willen, zelfs niet als ze een free hug boordje hebben. Waar ik en die ander het over hadden was onze grootte gedeelde frustratie over mensen die zomaar op je afspringen zonder iets te zeggen en dat je het dan moet ontwijken. Waarbij ik nog zei dat dat feitelijk aanranding is - ging verder dan die ander.

Dus nee, ik zei juist expliciet het tegenovergestelde. Wat ik altijd leuk vind daar en niet kan wachten tot gewoon weer kan/mag als de regels er af zijn, is iedereen die dat leuk vind gewoon een free hug geven. Hoe? Door mensen te vragen of ze er een willen, een heel groot deel daar leeft er ongeveer voor net als ik.

Altijd eerst vragen dus, het tegenovergestelde van wat jij zegt. Denk dat je iets verkeerd begrepen hebt. Ik zei dat ik de enkele uitzondering (99,9% vraagt het gelukkig net als ik) die het doet bij mensen die niet willen, super irritant vind...
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:59 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ik weet toch wel vrij zeker dat hij dat nooit gezegd heeft hoor.
Goed, dan zat ik op het onvrijwillige omhelzen (ik vind hug zo'n raar woord) fout.
Feit blijft dat eragon iedereen omhelst en het op andere manieren maling heeft aan maatregelen. Verdwijnen die maatregelen dan veranderd er niet zo gek veel voor deze user.
pi_195026012
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Goed, dan zat ik op het onvrijwillige omhelzen (ik vind hug zo'n raar woord) fout.
Feit blijft dat eragon iedereen omhelst en het op andere manieren maling heeft aan maatregelen. Verdwijnen die maatregelen dan veranderd er niet zo gek veel voor deze user.
Nah. Dan kan die nog meer klanten thuis ontvangen.. Of gelden daar nu geen regels voor?
In elk geval nog meer mensen huggen en knuffelen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195026028
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Nu ja, behalve dat mijn favoriete evenementen dan dus weer door kunnen gaan. Om er wat dan ook te kunnen doen moeten ze eerst weer gehouden worden volgend jaar, en daarvoor moet die 1,5m etc eraf. Anders wordt het namelijk 6 keer zo duur en kan het meerendeel van de mensen met een kaartje niet komen en is het dus godsonmogelijk. Omdat wat ik zei, het aantal toegelaten mensen ongeveer het enige is waar de papieren en de echte werkelijkheid overeen komen, en dat maakt het gewoon godsonmogelijk. Vorig weekend kon omdat het speciaal hiervoor was opgezet op een ander terrein dan normaal wat tig keer zo groot was ;) Er was een inspecteur van de gemeente, die was zeer tevreden hoorde ik na afloop over de opzet en alles xD
#WeesGeenWhales
pi_195026061
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Nah. Dan kan die nog meer klanten thuis ontvangen.. Of gelden daar nu geen regels voor?
Nope. Geen regels. Dat was toch zo melig maar wel grappig toch eind juni? Rutte in z'n toespraak "ik heb uitgebreid overlegd met het RIVM, maar alle standjes mogen". Moet alleen vragen of ze gezond zijn. En dat deed ik hiervoor ook al. X'D Denk ook niet dat iemand die ziek is er zin in heeft. :/ Maar dat is lettelrijk de enige regel. Bordeel bij mij bied ook gewoon weer trios aan enzo, er is letterlijk niets veranderd qua wat je kan doen enzo. Mag gewoon. Alles wat in maart mocht, mag nu weer.
#WeesGeenWhales
pi_195026089
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hoeft alleen geen anderhalve meter te houden met mensen uit je huishouden. Wat je thuis doet kan niet aangepakt worden, maar de overheid adviseert ten strengste om zo min mogelijk mensen van buiten je huishouden te ontvangen en ten allen tijden de anderhalve meter in stand te houden.

Ik denk niet dat iedereen omhelzen en wat eragon nog meer doet valt onder die aanbevelingen/wettelijke beperkingen.
pi_195026097
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:13 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nope. Geen regels. Dat was toch zo melig maar wel grappig toch eind juni? Rutte in z'n toespraak "ik heb uitgebreid overlegd met het RIVM, maar alle standjes mogen". Moet alleen vragen of ze gezond zijn. En dat deed ik hiervoor ook al. X'D Denk ook niet dat iemand die ziek is er zin in heeft. :/ Maar dat is lettelrijk de enige regel. Bordeel bij mij bied ook gewoon weer trios aan enzo. Mag gewoon. Alles wat in maart mocht, mag nu weer.
Ik dacht dat alleen doggy style aangeraden werd, voor sex-werkers. Geen idee waar ik dat opgevangen heb. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195026106
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:11 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nu ja, behalve dat mijn favoriete evenementen dan dus weer door kunnen gaan. Om er wat dan ook te kunnen doen moeten ze eerst weer gehouden worden volgend jaar, en daarvoor moet die 1,5m etc eraf. Anders wordt het namelijk 6 keer zo duur en kan het meerendeel van de mensen met een kaartje niet komen en is het dus godsonmogelijk. Omdat wat ik zei, het aantal toegelaten mensen ongeveer het enige is waar de papieren en de echte werkelijkheid overeen komen, en dat maakt het gewoon godsonmogelijk. Vorig weekend kon omdat het speciaal hiervoor was opgezet op een ander terrein dan normaal wat tig keer zo groot was ;) Er was een inspecteur van de gemeente, die was zeer tevreden hoorde ik na afloop over de opzet en alles xD
Maar begrijp je ook waarom die maatregelen er zijn en dat die er niet zijn om jou te pesten?
pi_195026141
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen doggy style aangeraden werd. Geen idee waar ik dat opgevangen heb. _O-
Rutte geeft ook weleens zijn mening :P
pi_195026160
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Rutte geeft ook weleens zijn mening :P
Ik wil dat beeld niet in mijn geest. :o
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195026173
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je hoeft alleen geen anderhalve meter te houden met mensen uit je huishouden. Wat je thuis doet kan niet aangepakt worden, maar de overheid adviseert ten strengste om zo min mogelijk mensen van buiten je huishouden te ontvangen en ten allen tijden de anderhalve meter in stand te houden.

Ik denk niet dat iedereen omhelzen en wat eragon nog meer doet valt onder die aanbevelingen/wettelijke beperkingen.
Denk dat deze persoon het hier heeft over m'n, "sidejob/hobby", en dan geld dat advies uiteraard niet ;) Wel vragen of ze gezond zijn. Maar dat deed ik altijd al.

Verder, ja ik hug m'n vrienden gewoon thuis ja. Net als ik geloof 20-30% van de mensen die deelnamen aan het laatste RIVM onderzoek. Realiseer je dan, dat is dus 20-30% van mensen die elke paar weken onbetaald ~45 minuten van hun vrije tijd willen opofferen om het RIVM te helpen, dus het % onder de gehele bevolking zal hoger liggen. Tevens houd meer dan 80% zich niet altijd aan die 1,5m van *die* groep en was dat volgens mij ook de groep waaronder 90% naar buiten ging en mensen bezocht enzo met klachten. Dat laatste zou ik dan weer niet doen en snap ik ook niet - maar goed, met de griep naar buiten gaan heb ik ook altijd vreemd gevonden :/
#WeesGeenWhales
pi_195026223
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik dacht dat alleen doggy style aangeraden werd, voor sex-werkers. Geen idee waar ik dat opgevangen heb. _O-
Dat kwam uit een protocol wat de sekswerkers hadden opgesteld zelf in de hoop weer aan het werk te kunnen vóór de openstelling werd aangekondigd. Net als de nachtclubs recentelijk deden.

Niemand had verwacht dat Rutte daarna zou zeggen "weet je wat, yolo, fuck it, mag open en zonder 1 regel". Toen ging dat concept protocol dus in de vuilstort. :) Lees het maar terug, was toen in de media in RTL enzo geloof ik onder andere, sekswerkers zelf waren hoogstverbaast (natuurlijk wel erg blij, zeker de gene die wel echt nodig hebben om inkomen mee te verdienen) dat ze überhaupt ineens weer open mochten, en zeker zonder restricties. Positief verrast, zeg maar.
#WeesGeenWhales
pi_195026375
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar begrijp je ook waarom die maatregelen er zijn en dat die er niet zijn om jou te pesten?
Opzich wel, maar ik houd het gewoon niet nog een jaar vol, niemand die ik ken niet, het is gewoon te kut. Dus als ik bij mijn oma op bezoek ga (de enige oudere waar ik regelmatig contact mee heb) houd ik wel afstand en doen we het in de tuin, en als ik ook maar een loopneus heb blijf ik thuis en laat me testen (ik snap niet waarom dát zo weinig gebeurt, of nu ja ik snap het wel maar ik snap niet dat de overheid het niet financieël mogelijk maakt...), maar in de tussentijd leef ik gewoon zo prettig en normaal mogelijk door.

En ondertussen hoop ik gewoon op een vaccin wat breed uitgerold kan worden in de komende 12 maanden zodat tegen deze tijd volgend jaar de 1,5m ervan af is, en het gewoon weer officieël kan en mag op tomofair dat jaar, en daar ga ik net als bijjna alle Nederlandse experts en het kabinet ook wel van uit. Ik ga maar niet uit van Kluytmans voorjaar, of Osterhaus's zomer, najaar is wat pessimistischer maar dan kan het warschijnlijk alleen maar meezitten. Osterhaus zei ook nog recentelijk op online lowlands dat het allemaal zo terug zou komen als vorig jaar (kijkend naar 40.000 mensen bij de alpha-tent), dat wist hij "absoluut zeker" / was "overtuigd", en hij had ook ongeveer over die tijdlijn daarvoor. Veel anderen paar maanden eerder (van Gucht in belgie bv. ook) , dus dan zit ik redelijk veilig. :)
#WeesGeenWhales
pi_195026407
Wel fijne avond mensen! :D ik ga verder met de fairy tail game. Hij is zoo gooeeeed :3

Maar fanboyen hoort natuurlijk in het game forum thuis, dus de mazzel! :)
#WeesGeenWhales
pi_195026677
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Gaat er echt niet komen in Nederland hoor :D

Iets met dat het nogal ingrijpend is in de persoonlijke levenssfeer endezo
Hier ben ik het niet mee eens. Wil jij dan liever weer een lockdown? En dat alles weer dicht gaat?
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:28 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het in het openbaar een uitslag bekend maken lijkt mij in NL en omstreken not done inderdaad. Verder denk ik dat het ook niet werkbaar is om iedereen een half uur te laten wachten bij de voordeur.

Wat volgens mij wel kan is mensen verplichten kort tevoren thuis te testen eventueel uit te breiden met de test op naam en nummer beschikbaar te stellen en het resultaat te laten tonen bij binnenkomst. Dus aan je ticket op naam zit onlosmakelijk een test vast en die wordt dus bij binnenkomst gecontroleerd. Indien positief dan via de post insturen en geld retour.

Ja, dat is fraude gevoelig door diehards door speeksel van een ander te testen maar het gros van de mensen zal zich wel verantwoord gedragen verwacht ik.
Ik wil geen enkele uitslag openbaar maken, maar zou er zelf voor kiezen als bij elke openbare ruimte, waar veel bezoekers komen, iedereen een snelle speekseltest krijgt voor hij naar binnen mag.
Thuis testen zou ook kunnen, maar moet bij de speekseltest kort van te voren. Als iemand besmet is, krijgt hij zijn geld altijd terug. Als er zo als jij zei gefraudeerd wordt met de speekseltest krijgt de dader een hoge boete/ schadevergoeding.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')