abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:31:28 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194374199
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap ook echt niet waarom ze zich zo blind staren op een nummer. Lijkt me inmiddels toch vrij duidelijk dat het pas een probleem word als de (IC) opnames stijgen, of wanneer er procentueel gezien een echte stijging is qua positieve tests. Besmetting nummer is het enige nummer dat stijgt, dus ik snap dat ze die gebruiken voor clicks, maar je zou verwachten dat men daar niet in trapt. Zelfs de overheid heeft geen indicator gehangen aan de besmettingen (die drie indicatoren waarmee ze kunnen kijken of er weer maatregelen moeten komen).

Alert zijn is goed en ik ben ook echt voorstander van ingrijpen (sneller dan vorige keer ook) als de ziekenhuizen weer vol lijken te lopen, maar er is nu totaal geen aanleiding om van het ergste uit te gaan. Dezelfde mensen die toentertijd roepen dat het enkel ging om de ziekenhuizen (en het aantal besmettingen was irrelevant - moesten we ons niet op kapot staren toen die daalden) raken nu wel in paniek van de besmettingen. Het ging toch om de ziekenhuizen? :+ ik snap dat we nu een stijgende lijn is en toen een dalende qua besmettingen, maar het blijft apart. Plus dat die stijging al zo vaak is uitgelegd (meer testen).
Het is vooral heel oppervlakkige berichtgeving in veel media, er wordt niet verder gekeken dan de neus lang is.
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:36:46 #152
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194374273
Iedereen klagen op sociale media dat het druk is in Amsterdam, Rotterdam, Efteling, strand.

Alleen iedereen die klaagt is daar zelf ook dus je werkt mee aan de drukte waar je over klaagt.

Je bent niet verplicht erheen te gaan lijkt mij (of er moet een pistool op je gericht staan) blijf dan lekker thuis doe je dat niet doe dan niet hulie hulie aub in de media.

zucht, moest je de kwijt
  zondag 2 augustus 2020 @ 19:40:06 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194374325
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Er zijn er hier ook een paar die kicken op drama, chaos, negativiteit en maatregelen.

Treurig leven heb je dan. Ik zal geen namen noemen verder.
Blij wel dat we hier in Nederland nog niet zo in paniek zijn gegaan als die Belgen.

Lijkt me wel echt deprimerend om daar nu te moeten wonen.
pi_194374494
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Blij wel dat we hier in Nederland nog niet zo in paniek zijn gegaan als die Belgen.

Lijkt me wel echt deprimerend om daar nu te moeten wonen.
Vergeleken met NL is België sowieso vrij deprimerend om te wonen, ook zonder corona
pi_194374692
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Blij wel dat we hier in Nederland nog niet zo in paniek zijn gegaan als die Belgen.

Lijkt me wel echt deprimerend om daar nu te moeten wonen.
Klopt in België zijn de weg echt kwijt. Het toppunt was wel dat er in 1 gemeente zelfs een mondkapje verplicht is in auto als het een cabrio is. Ben benieuwt wat ze nu weer gaan verzinnen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:02:52 #156
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194374707
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vergeleken met NL is België sowieso vrij deprimerend om te wonen, ook zonder corona
Hangt wel af welk gedeelte.
Vlaanderen is goed Waals is na mijn idee minder
pi_194374848
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vergeleken met NL is België sowieso vrij deprimerend om te wonen, ook zonder corona
Hey! :( :(
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:12:20 #158
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194374870
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:36 schreef AlwaysConnected het volgende:
Iedereen klagen op sociale media dat het druk is in Amsterdam, Rotterdam, Efteling, strand.

Alleen iedereen die klaagt is daar zelf ook dus je werkt mee aan de drukte waar je over klaagt.

Je bent niet verplicht erheen te gaan lijkt mij (of er moet een pistool op je gericht staan) blijf dan lekker thuis doe je dat niet doe dan niet hulie hulie aub in de media.

zucht, moest je de kwijt
LOL en als ik naar de foto's kijk valt het IMO best wel mee. Het zal alleen op bepaalde plaatsen wel drukker zijn. Tsja dat had je van te voren ook kunnenn weten.https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-druk-onverantwoord
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194374896
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:02 schreef 5thencounter het volgende:
Maar wel vrijheidbeperkende en persoonlijke dwangmaatregelen afdwingen vanwege coronadoden,
Dat gebeurt niet in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:16:14 #160
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194374919
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet in NL.
Nog niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194374929
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:16 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Nog niet.
Met de huidige regering zie ik dat niet gebeuren... Coronadoden horen erbij, het is vervelend, maar meer niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:36:43 #162
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194375267
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zijn lage weekend cijfers, hoge dinsdag piek nog steeds een ding?
Meestal wel ja, maar soms kan het ook zijn dat de cijfers lager kunnen uitvallen dan wij zelf kunnen verwachten.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_194375324
https://www.ad.nl/binnenl(...)-is-voor-u~a0a7ed4e/

Restaurant laat gasten contract ondertekenen
Go hard or go home
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:49:50 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194375512
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:39 schreef Noek het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-is-voor-u~a0a7ed4e/

Restaurant laat gasten contract ondertekenen
Dit houdt nooit stand joh.

Maar wellicht ontmoedigt het mensen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:54:09 #165
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194375600
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

LOL en als ik naar de foto's kijk valt het IMO best wel mee. Het zal alleen op bepaalde plaatsen wel drukker zijn. Tsja dat had je van te voren ook kunnenn weten.https://www.rtlnieuws.nl/(...)o-druk-onverantwoord
Klopt de media is zo erg tegenwoordig.
pi_194375644
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Blij wel dat we hier in Nederland nog niet zo in paniek zijn gegaan als die Belgen.

Lijkt me wel echt deprimerend om daar nu te moeten wonen.
Had niet verwacht dat de Belgen zo repressief te werk zouden gaan. Normaliter is het juist besluiteloosheid die de boventoon voert door hun ingewikkelde bestuursstructuren.
Ik had sowieso verwacht dat de Vlamingen meer 'onze taal' van nuchterheid en compromissen zouden spreken. En dat Wallonië dan meer neigt naar het Franse autoritaire. Maargoed dit is ook maar een gevoel.
I'll give you something to do
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:56:40 #168
432997 Ven1972
Man met humor
pi_194375645
Aboutaleb sluit drie cafés en een sportkantine wegens negeren coronaregels
Burgemeester Aboutaleb heeft als voorzitter van de Veiligheidsregio vanavond drie cafés en een sportkantine in Rotterdam per direct voor de duur van twee weken gesloten. Aanleiding is dat ze zich niet aan de coronaregels hielden en waarschuwingen in de wind sloegen.
Het gaat om bar-restaurant Noah op de Wijnhaven, café Fame op de Nieuwe Binnenweg, café Lebbink op de Bergse Dorpsstraat en sportkantine Vreelust op sportpark Vreelust aan de Spaanseweg.

Volgens de woordvoerder van de burgemeester waren bij Noah en Fame de afgelopen weken al meerdere keren overtredingen geconstateerd en mondelinge waarschuwingen gegeven.

In beide gelegenheden werd volgens toezichthouders in de nacht van zaterdag op zondag niet voldoende afstand gehouden, zaten de mensen niet ver genoeg uit elkaar en werd in het geval van Fame meegezongen en in het geval van Noah gedanst.

Geen verbetering
,,Er is tijd gegeven voor verbetering maar bij een hercontrole was er niets veranderd. Daarop is de exploitatie stilgelegd’’, legt de zegsman van Aboutaleb uit.

Ook bij café Lebbink constateerden medewerkers van team Horeca van de gemeente Rotterdam dat er onvoldoende afstand werd gehouden, mensen niet ver genoeg uit elkaar zaten en werd gedanst. De beheerders kregen de gelegenheid dit te verbeteren maar omdat dat niet gebeurde, is ook deze horecagelegenheid gesloten.

Besmet
De sportkantine Vreelust zou deze zondagavond weer open gaan, maar daar heeft Aboutaleb ook een stokje voor gestoken. Hier werd zondag 26 juli geconstateerd dat er een feest plaatsvond, waarbij veel mensen waren die zich niet aan de afstandsregels hielden.

De politie sprak de organisator hierop aan en omdat de sfeer volgens de zegsman dreigend werd trok de politie zich terug. Uit aanvullende informatie blijkt dat één van de aanwezig besmet was met het coronavirus en contact heeft gehad met vrijwilligers van de vereniging, meldt hij.

Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/rotterd(...)ronaregels~a1ae8760/
Humor, serieus en vrolijk!
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:04:40 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194375791
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
Aboutaleb sluit drie cafés en een sportkantine wegens negeren coronaregels
Burgemeester Aboutaleb heeft als voorzitter van de Veiligheidsregio vanavond drie cafés en een sportkantine in Rotterdam per direct voor de duur van twee weken gesloten. Aanleiding is dat ze zich niet aan de coronaregels hielden en waarschuwingen in de wind sloegen.
Het gaat om bar-restaurant Noah op de Wijnhaven, café Fame op de Nieuwe Binnenweg, café Lebbink op de Bergse Dorpsstraat en sportkantine Vreelust op sportpark Vreelust aan de Spaanseweg.

Volgens de woordvoerder van de burgemeester waren bij Noah en Fame de afgelopen weken al meerdere keren overtredingen geconstateerd en mondelinge waarschuwingen gegeven.

In beide gelegenheden werd volgens toezichthouders in de nacht van zaterdag op zondag niet voldoende afstand gehouden, zaten de mensen niet ver genoeg uit elkaar en werd in het geval van Fame meegezongen en in het geval van Noah gedanst.

Geen verbetering
,,Er is tijd gegeven voor verbetering maar bij een hercontrole was er niets veranderd. Daarop is de exploitatie stilgelegd’’, legt de zegsman van Aboutaleb uit.

Ook bij café Lebbink constateerden medewerkers van team Horeca van de gemeente Rotterdam dat er onvoldoende afstand werd gehouden, mensen niet ver genoeg uit elkaar zaten en werd gedanst. De beheerders kregen de gelegenheid dit te verbeteren maar omdat dat niet gebeurde, is ook deze horecagelegenheid gesloten.

Besmet
De sportkantine Vreelust zou deze zondagavond weer open gaan, maar daar heeft Aboutaleb ook een stokje voor gestoken. Hier werd zondag 26 juli geconstateerd dat er een feest plaatsvond, waarbij veel mensen waren die zich niet aan de afstandsregels hielden.

De politie sprak de organisator hierop aan en omdat de sfeer volgens de zegsman dreigend werd trok de politie zich terug. Uit aanvullende informatie blijkt dat één van de aanwezig besmet was met het coronavirus en contact heeft gehad met vrijwilligers van de vereniging, meldt hij.

Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/rotterd(...)ronaregels~a1ae8760/
Tja, genoeg kansen gehad zo te horen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:30 #170
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194375809
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:06:37 #171
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194375828
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:54 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Klopt de media is zo erg tegenwoordig.
De media is de grootste kanker van deze hele corona crisis. By far.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:08:46 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194375856
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

De media is de grootste kanker van deze hele corona crisis. By far.
Alles wat maar kranten verkoopt en dat is nu eenmaal sensatie en slecht nieuws.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:10:33 #173
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194375891
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
quote:
In de Australische stad Melbourne geldt vanaf vanavond een avondklok, heeft premier Andrews van deelstaat Victoria bekendgemaakt. Van 20.00 uur tot 05.00 uur mogen mensen hun huis niet uit. Zo moet de verspreiding van het coronavirus worden gestopt. Inwoners mogen alleen hun huis verlaten om medische redenen of om te werken. Vanaf woensdag geldt de regel ook voor gebieden buiten Melbourne.

Daarnaast mogen inwoners van Melbourne niet verder dan 5 kilometer van hun huis verwijderd zijn. Ook mag in ieder huishouden slechts één persoon maximaal eenmaal per dag boodschappen doen. Morgen worden restricties voor bedrijven bekendgemaakt.

De noodtoestand, die al van kracht was in het gebied, gaat nu over in een rampenplan. De maatregelen gelden voor ten minste zes weken.
https://nos.nl/liveblog/2(...)et-now-regeling.html

In hetzelfde liveblog valt trouwens ook te lezen dat hoogleraar staatsrecht Brouwer vindt dat de Tweede Kamer zo snel mogelijk terug moet komen van reces om de Corona-noodwet aan te nemen, zodat de virusbestrijding voortvarend én grondwettelijk verantwoord kan worden voortgezet en aangepast.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:10:52 #174
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194375897
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alles wat maar kranten verkoopt en dat is nu eenmaal sensatie en slecht nieuws.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194376019
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
[..]

In hetzelfde liveblog valt trouwens ook te lezen dat hoogleraar staatsrecht Brouwer vindt dat de Tweede Kamer zo snel mogelijk terug moet komen van reces om de Corona-noodwet aan te nemen, zodat de virusbestrijding voortvarend én grondwettelijk verantwoord kan worden voortgezet en aangepast.
Gehaast wetgeving er doorheen drukken is eigenlijk nooit een goed plan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194376071
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:49 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dit houdt nooit stand joh.

Maar wellicht ontmoedigt het mensen :)
Om daar te gaan eten, ja. Lekker klantvriendelijk. Voorgerecht een lekkere mosterdsoep en een flinke portie wantrouwen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:23:21 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194376075
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)et-now-regeling.html

In hetzelfde liveblog valt trouwens ook te lezen dat hoogleraar staatsrecht Brouwer vindt dat de Tweede Kamer zo snel mogelijk terug moet komen van reces om de Corona-noodwet aan te nemen, zodat de virusbestrijding voortvarend én grondwettelijk verantwoord kan worden voortgezet en aangepast.
Ze pakken het extremer aan, dat is niet per definitie serieuzer en al helemaal niet per definitie beter.

Het gaat prima hier. Ga weg met je overtrokken maatregelen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:26:16 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194376132
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:23 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Om daar te gaan eten, ja. Lekker klantvriendelijk. Voorgerecht een lekkere mosterdsoep en een flinke portie wantrouwen.
_O-

Ik zou ook gelijk wegzijn inderdaad als ik zo een briefje onder mijn neus krijg. Zoek het uit met je zooitje.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194376306
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)et-now-regeling.html

In hetzelfde liveblog valt trouwens ook te lezen dat hoogleraar staatsrecht Brouwer vindt dat de Tweede Kamer zo snel mogelijk terug moet komen van reces om de Corona-noodwet aan te nemen, zodat de virusbestrijding voortvarend én grondwettelijk verantwoord kan worden voortgezet en aangepast.
Wat voor sneu leven moet je hebben om elke dag vurig te zitten hopen dat de overheid iedereen komt opsluiten. Lekker iedereen gelijk maken, net zolang tot iedereen net zo miserabel is.

Het enige wat je in Australië ziet, is dat ze zo weinig gevallen en doden hebben gehad dat ze denken dat ze het virus volledig de kop in moeten drukken. Dan denken ze dat ze het virus verslagen hebben en gooien ze alles weer open. Dan neemt het aantal besmettingen rap toe en gaan ze onmiddellijk weer in een extreme lockdown. Het is onmogelijk om zo door te gaan.

Heeft allemaal niks te maken met serieus nemen maar met totaal doordraaien. Maar goed ik neem aan dat de mensen die dit toejuichen ook consequent thuisblijven en alle boodschappen laten bezorgen en alle sociale contacten afbreken? Of wachten jullie tot de overheid het oplegt, net als de mensen die om mondkapjes roepen maar ze zelf niet dragen?
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:43:31 #180
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194376461
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wat voor sneu leven moet je hebben om elke dag vurig te zitten hopen dat de overheid iedereen komt opsluiten. Lekker iedereen gelijk maken, net zolang tot iedereen net zo miserabel is.

Het enige wat je in Australië ziet, is dat ze zo weinig gevallen en doden hebben gehad dat ze denken dat ze het virus volledig de kop in moeten drukken. Dan denken ze dat ze het virus verslagen hebben en gooien ze alles weer open. Dan neemt het aantal besmettingen rap toe en gaan ze onmiddellijk weer in een extreme lockdown. Het is onmogelijk om zo door te gaan.

Heeft allemaal niks te maken met serieus nemen maar met totaal doordraaien. Maar goed ik neem aan dat de mensen die dit toejuichen ook consequent thuisblijven en alle boodschappen laten bezorgen en alle sociale contacten afbreken? Of wachten jullie tot de overheid het oplegt, net als de mensen die om mondkapjes roepen maar ze zelf niet dragen?
Gepaste maatregelen nu voorkomen nog steviger maatregelen in de toekomst.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:53:31 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194376663
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:43 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Gepaste maatregelen nu voorkomen nog steviger maatregelen in de toekomst.
Oke Henk.
pi_194376670
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:56 schreef Ven1972 het volgende:
Aboutaleb sluit drie cafés en een sportkantine wegens negeren coronaregels
Burgemeester Aboutaleb heeft als voorzitter van de Veiligheidsregio vanavond drie cafés en een sportkantine in Rotterdam per direct voor de duur van twee weken gesloten. Aanleiding is dat ze zich niet aan de coronaregels hielden en waarschuwingen in de wind sloegen.
Het gaat om bar-restaurant Noah op de Wijnhaven, café Fame op de Nieuwe Binnenweg, café Lebbink op de Bergse Dorpsstraat en sportkantine Vreelust op sportpark Vreelust aan de Spaanseweg.

Volgens de woordvoerder van de burgemeester waren bij Noah en Fame de afgelopen weken al meerdere keren overtredingen geconstateerd en mondelinge waarschuwingen gegeven.

In beide gelegenheden werd volgens toezichthouders in de nacht van zaterdag op zondag niet voldoende afstand gehouden, zaten de mensen niet ver genoeg uit elkaar en werd in het geval van Fame meegezongen en in het geval van Noah gedanst.

Geen verbetering
,,Er is tijd gegeven voor verbetering maar bij een hercontrole was er niets veranderd. Daarop is de exploitatie stilgelegd’’, legt de zegsman van Aboutaleb uit.

Ook bij café Lebbink constateerden medewerkers van team Horeca van de gemeente Rotterdam dat er onvoldoende afstand werd gehouden, mensen niet ver genoeg uit elkaar zaten en werd gedanst. De beheerders kregen de gelegenheid dit te verbeteren maar omdat dat niet gebeurde, is ook deze horecagelegenheid gesloten.

Besmet
De sportkantine Vreelust zou deze zondagavond weer open gaan, maar daar heeft Aboutaleb ook een stokje voor gestoken. Hier werd zondag 26 juli geconstateerd dat er een feest plaatsvond, waarbij veel mensen waren die zich niet aan de afstandsregels hielden.

De politie sprak de organisator hierop aan en omdat de sfeer volgens de zegsman dreigend werd trok de politie zich terug. Uit aanvullende informatie blijkt dat één van de aanwezig besmet was met het coronavirus en contact heeft gehad met vrijwilligers van de vereniging, meldt hij.

Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/rotterd(...)ronaregels~a1ae8760/
_O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:54:15 #183
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194376677
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)et-now-regeling.html


We have always been at war with Eastasia.
pi_194376712
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Wat voor sneu leven moet je hebben om elke dag vurig te zitten hopen dat de overheid iedereen komt opsluiten. Lekker iedereen gelijk maken, net zolang tot iedereen net zo miserabel is.

Het enige wat je in Australië ziet, is dat ze zo weinig gevallen en doden hebben gehad dat ze denken dat ze het virus volledig de kop in moeten drukken. Dan denken ze dat ze het virus verslagen hebben en gooien ze alles weer open. Dan neemt het aantal besmettingen rap toe en gaan ze onmiddellijk weer in een extreme lockdown. Het is onmogelijk om zo door te gaan.

Heeft allemaal niks te maken met serieus nemen maar met totaal doordraaien. Maar goed ik neem aan dat de mensen die dit toejuichen ook consequent thuisblijven en alle boodschappen laten bezorgen en alle sociale contacten afbreken? Of wachten jullie tot de overheid het oplegt, net als de mensen die om mondkapjes roepen maar ze zelf niet dragen?
Met dat lockdown uit/aan gepingpong ben je op den duur de samenleving helemaal murw aan het beuken.
I'll give you something to do
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:57:33 #185
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194376757
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:55 schreef galantis het volgende:

[..]

Met dat lockdown uit/aan gepingpong ben je op den duur de samenleving helemaal murw aan het beuken.
Het is nogal funest dat niemand meer weet waar hij aan toe is en er amper vooruit gepland kan worden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194376888
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het is nogal funest dat niemand meer weet waar hij aan toe is en er amper vooruit gepland kan worden.
Maar dat is toch al tijden bekend dat het op die manier gaat, tot er een vaccin is?
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:08:18 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194376963
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:04 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Maar dat is toch al tijden bekend dat het op die manier gaat, tot er een vaccin is?
Ja, dus nu weet iedereen dat ze niet weten waar ze aan toe zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194377031
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja, dus nu weet iedereen dat ze niet weten waar ze aan toe zijn.
Je weet wel waar waar je aan toe bent; we gaan, indien er weer een opleving is, maatregelen strenger maken. Dat heeft Rutte volgens mij wel 100 keer gezegd.
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:12:57 #189
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194377084
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je weet wel waar waar je aan toe bent; we gaan, indien er weer een opleving is, maatregelen strenger maken. Dat heeft Rutte volgens mij wel 100 keer gezegd.
Het ging hier over Australie. In Nederland weten we wel dat Rutte niet stante pede bij de kleinste toename van het aantal besmettingen de hele boel op slot gooit, dat geeft al iets van zekerheid.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194377110
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:10 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je weet wel waar waar je aan toe bent; we gaan, indien er weer een opleving is, maatregelen strenger maken. Dat heeft Rutte volgens mij wel 100 keer gezegd.
Dan moet je eerst nog opleving gaan definieren. Daar zit wat marge op want ik heb nog niets strenger zien worden. Neem aan dat de signaalwaarden uit het dashboard hier een rol in spelen.
I'll give you something to do
pi_194377117
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het ging hier over Australie. In Nederland weten we wel dat Rutte niet stante pede bij de kleinste toename van het aantal besmettingen de hele boel op slot gooit, dat geeft al iets van zekerheid.
Oh, excuus. Dan moet ik even verder teruglezen.
pi_194377142
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:14 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan moet je eerst nog opleving gaan definieren. Daar zit wat marge op want ik heb nog niets strenger zien worden. Neem aan dat de signaalwaarden uit het dashboard hier een rol in spelen.
Dat denk ik wel ja.
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:17:31 #193
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_194377189
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Anonymousz op 02-08-2020 22:17:49 ]
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_194377231
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:17 schreef Anonymousz het volgende:
.
Wat wilde je ons vertellen? Corona.rar
pi_194377254
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:17 schreef Anonymousz het volgende:
.
Wat stond hier?

pi_194377321
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:54 schreef TheVulture het volgende:

[..]

_O_
Er werd gedanst in het café, de criminelen!
Zelfs gezongen in een ander café dat ze niet direct op water en brood werden gezet!
pi_194377350
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het ging hier over Australie. In Nederland weten we wel dat Rutte niet stante pede bij de kleinste toename van het aantal besmettingen de hele boel op slot gooit, dat geeft al iets van zekerheid.
En ook gelukkig dat wij dit soort extreme maatregelen niet hebben.

Verplicht thuiszitten na 20:00,het is geen gevangenis.

Alleen je huis uit als je moet werken en een medische reden hebt.
pi_194377388
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:10 schreef hooibaal het volgende:
In Australië pakken ze de bestrijding van het virus in elk geval wat serieuzer aan dan hier:
[..]

https://nos.nl/liveblog/2(...)et-now-regeling.html

In hetzelfde liveblog valt trouwens ook te lezen dat hoogleraar staatsrecht Brouwer vindt dat de Tweede Kamer zo snel mogelijk terug moet komen van reces om de Corona-noodwet aan te nemen, zodat de virusbestrijding voortvarend én grondwettelijk verantwoord kan worden voortgezet en aangepast.
Dat was allang duidelijk, al vanaf het begin
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 2 augustus 2020 @ 22:30:57 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194377397
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:27 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En ook gelukkig dat wij dit soort extreme maatregelen niet hebben.

Verplicht thuiszitten na 20:00,het is geen gevangenis.

Alleen je huis uit als je moet werken en een medische reden hebt.
En dat blijkbaar 6 weken lang. En als er een tijdje daarna weer een haardje blijkt te zijn gooien ze de boel gewoon opnieuw dicht. Ondertussen gaat de helft van de streek failliet en worden mensen knettergek, maar dat mag de pret niet drukken. Allemaal met het idee dat er binnen afzienbare tijd een vaccin komt.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194377435
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 22:30 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat was allang duidelijk, al vanaf het begin
Ik had liever gehad dat een hoogleraar staatsrecht had verteld wat er mogelijk is binnen de wet, dan dat we de wet maar moeten aanpassen :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')