Midden in een grote stad in de Randstad.quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:48 schreef AgentS het volgende:
[..]
Welke wensen? Ik wil een 2 kamer appt. Geen vrijstaande villa.
Is dat relevant?quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:53 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat wij in Nederland met basispakketten werken, die in principe dit soort apparatuur dekken. Welk medisch apparaat van 5000 euro heb je nodig?
Aangezien het een antwoord op deze vraag van jou is:quote:
Ja, dat is relevant.quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:46 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
Goh waarom denk je uberhaupt dat iets door je verzekering gedekt moet zijn? Verzekeringen zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Zodra jij het opbrengt als argument waarom jij zo zielig bent en geen woning kan kopen wel.quote:
Volgens het internet heb je in Azië op zijn minst 25 euro per dag nodig om te backpacken. Met vliegtickets en wat activiteiten er bij zit je dus na een half jaartje jezelf ontdekken wel aan je kosten koper voor een appartementje van ¤150.000 euro ongeveer.quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:16 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
We roepen er even een expert bij. @:pferdfahrer , hoeveel kost het ongeveer om jezelf te ontdekken in Australië of Azië?
Nou wat fijn voor je dat je er niet mee te maken hebtquote:Op zondag 2 augustus 2020 17:06 schreef knoopie het volgende:
[..]
Zodra jij het opbrengt als argument waarom jij zo zielig bent en geen woning kan kopen wel.
En ik ben geen arts, dus als de ziektekostenverzekering denkt dat jij het niet nodig hebt, wie ben ik dan om het beter te weten?
Precies ditquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 19:57 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Huizenprijzen zijn volledig gebaseerd op een dubbel inkomen.
Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:17 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Precies dit![]()
Dus als alleenstaande is het vrijwel onmogelijk.
En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.
Met een zoekopdracht tot 175.000 vind ik op funda 191 koopwoningen in Rotterdam.
Ik zou altijd adviseren hier een stukje onder te gaan zitten: voor 150k nog altijd meer dan 80 koopwoningen in het hartje van de o zo gewilde randstad.
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe koopwoning in de randstad als alleenstaande
Tuurlijk, maar dat stond er niet, daarbij was het trucje in de tijd van de huursubsidie idd dat het rechtstreeks naar de verhuurder ging, sinds het huurtoeslag is niet meer.quote:Op zondag 2 augustus 2020 13:01 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De aanvrager ontvangt het en maakt het rechtstreeks over naar zijn ouders.
Had gedacht dat dat wel duidelijk was omschreven. Maar sommige mensen hebben wat extra uitleg nodig. Dat kan.
191 stuks. Er is genoeg. En als je met een km of 20 omtrek zoekt al helemaalquote:Op zondag 2 augustus 2020 17:47 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...
Waar ik ben geboren en opgegroeid ja.quote:Op zondag 2 augustus 2020 16:54 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Midden in een grote stad in de Randstad.
Trots dat ik nooit op deze partijen heb gestemdquote:Op zondag 2 augustus 2020 17:59 schreef jerry-airfryer het volgende:
Daarom moet je op d66 vvd cda pvda gl sp blijven stemmen. Die jagen de boeren weg met rotsmoezen. En willen dan huizen bouwen op hun grond. Ik denk echter dat de afrikaanse immigranten voorrang gaan krijgen. Dus blijf lekker sparen
Er is helemaal niet genoeg want er bieden heel veel meer dan 191 potentiele kopers op. Dat is juist het hele probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
191 stuks. Er is genoeg. En als je met een km of 20 omtrek zoekt al helemaal
En?quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:57 schreef AgentS het volgende:
[..]
Waar ik ben geboren en opgegroeid ja.
Ik onderbouw voor jou dat er feitelijk zat mogelijkheden zijn en wat je daarmee doet mag je dan zelf bepalen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:05 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
Er is helemaal niet genoeg want er bieden heel veel meer dan 191 potentiele kopers op. Dat is juist het hele probleem.
Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.quote:
https://www.funda.nl/koop(...)4-ganzerikplein-8-a/quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:47 schreef Ananaszot het volgende:
[..]
En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...
Kan pas vanaf je 18e he. Dus dan heb je pas op je 33e een kans.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
Dan lach je je toch rot met zo'n salaris en een lage huur (ga ik even vanuit want sociale huur).quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
Als je geen last van tokkieburen hebt niets meer doen ouwe. Don't try to fix this!quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En filter nu eens de parkeerplaatsen en woningen reeds in onderhandeling of verkocht onder voorbehoud eruit? Dan blijven er 43 over. Het lijkt mij een veilige aanname dat er in een stad als Rotterdam meer dan 43 alleenstaanden op zoek zijn naar een woning in deze prijsklasse.quote:Op zondag 2 augustus 2020 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.
Met een zoekopdracht tot 175.000 vind ik op funda 191 koopwoningen in Rotterdam.
Ik zou altijd adviseren hier een stukje onder te gaan zitten: voor 150k nog altijd meer dan 80 koopwoningen in het hartje van de o zo gewilde randstad.
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe koopwoning in de randstad als alleenstaande
Zo laag vind ik de huur niet. De markt is gewoon zwaar overpriced door kunstmatige schaarste. Deze huur is te betalen op een enkel modaal salaris. Dat zou juist de norm moeten zijn. Het is een krankzinnig idee dat je haast alleen nog maar kunt kopen met 2 inkomens.quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:19 schreef ZarB het volgende:
[..]
Dan lach je je toch rot met zo'n salaris en een lage huur (ga ik even vanuit want sociale huur).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |