abonnement Unibet Coolblue
pi_194371863
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:48 schreef AgentS het volgende:

[..]

Welke wensen? Ik wil een 2 kamer appt. Geen vrijstaande villa.
Midden in een grote stad in de Randstad.
pi_194371926
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:53 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Omdat wij in Nederland met basispakketten werken, die in principe dit soort apparatuur dekken. Welk medisch apparaat van 5000 euro heb je nodig?
Is dat relevant?
pi_194372028
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:57 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Is dat relevant?
Aangezien het een antwoord op deze vraag van jou is:

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:46 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Goh waarom denk je uberhaupt dat iets door je verzekering gedekt moet zijn? Verzekeringen zijn geen liefdadigheidsinstellingen.
Ja, dat is relevant.
pi_194372086
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:57 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Is dat relevant?
Zodra jij het opbrengt als argument waarom jij zo zielig bent en geen woning kan kopen wel.

En ik ben geen arts, dus als de ziektekostenverzekering denkt dat jij het niet nodig hebt, wie ben ik dan om het beter te weten?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194372122
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:16 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

We roepen er even een expert bij. @:pferdfahrer , hoeveel kost het ongeveer om jezelf te ontdekken in Australië of Azië?
Volgens het internet heb je in Azië op zijn minst 25 euro per dag nodig om te backpacken. Met vliegtickets en wat activiteiten er bij zit je dus na een half jaartje jezelf ontdekken wel aan je kosten koper voor een appartementje van ¤150.000 euro ongeveer.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194372151
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:06 schreef knoopie het volgende:

[..]

Zodra jij het opbrengt als argument waarom jij zo zielig bent en geen woning kan kopen wel.

En ik ben geen arts, dus als de ziektekostenverzekering denkt dat jij het niet nodig hebt, wie ben ik dan om het beter te weten?
Nou wat fijn voor je dat je er niet mee te maken hebt :)
pi_194372264
Dus mogelijk telt de studieschuld vanaf januari minder zwaar mee, je kunt alleen nog steeds geen huis kopen https://www.google.com/am(...)dieschuld-onmogelijk

Je kunt maar beter een loser zonder baan zijn of anders toch een rijkeluiskindje waar papa en mama alles voor je betalen
pi_194372267
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 19:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Huizenprijzen zijn volledig gebaseerd op een dubbel inkomen.
Precies dit ;(
Dus als alleenstaande is het vrijwel onmogelijk.
pi_194372449
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:17 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Precies dit ;(
Dus als alleenstaande is het vrijwel onmogelijk.
Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.

Met een zoekopdracht tot 175.000 vind ik op funda 191 koopwoningen in Rotterdam.

Ik zou altijd adviseren hier een stukje onder te gaan zitten: voor 150k nog altijd meer dan 80 koopwoningen in het hartje van de o zo gewilde randstad.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe koopwoning in de randstad als alleenstaande

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 17:33:16 ]
pi_194372666
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.

Met een zoekopdracht tot 175.000 vind ik op funda 191 koopwoningen in Rotterdam.

Ik zou altijd adviseren hier een stukje onder te gaan zitten: voor 150k nog altijd meer dan 80 koopwoningen in het hartje van de o zo gewilde randstad.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe koopwoning in de randstad als alleenstaande
En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...
  zondag 2 augustus 2020 @ 17:50:38 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194372709
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 13:01 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De aanvrager ontvangt het en maakt het rechtstreeks over naar zijn ouders.

Had gedacht dat dat wel duidelijk was omschreven. Maar sommige mensen hebben wat extra uitleg nodig. Dat kan.
Tuurlijk, maar dat stond er niet, daarbij was het trucje in de tijd van de huursubsidie idd dat het rechtstreeks naar de verhuurder ging, sinds het huurtoeslag is niet meer.
"Linea recta" is geen heel breed begrip, dat betekent van B naar V niet van B via H naar V.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194372757
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:47 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...
191 stuks. Er is genoeg. En als je met een km of 20 omtrek zoekt al helemaal

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 17:54:36 ]
pi_194372800
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:54 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Midden in een grote stad in de Randstad.
Waar ik ben geboren en opgegroeid ja.
pi_194372831
Daarom moet je op d66 vvd cda pvda gl sp blijven stemmen. Die jagen de boeren weg met rotsmoezen. En willen dan huizen bouwen op hun grond. Ik denk echter dat de afrikaanse immigranten voorrang gaan krijgen. Dus blijf lekker sparen ;)
pi_194372908
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:59 schreef jerry-airfryer het volgende:
Daarom moet je op d66 vvd cda pvda gl sp blijven stemmen. Die jagen de boeren weg met rotsmoezen. En willen dan huizen bouwen op hun grond. Ik denk echter dat de afrikaanse immigranten voorrang gaan krijgen. Dus blijf lekker sparen ;)
Trots dat ik nooit op deze partijen heb gestemd :@
pi_194372918
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

191 stuks. Er is genoeg. En als je met een km of 20 omtrek zoekt al helemaal
Er is helemaal niet genoeg want er bieden heel veel meer dan 191 potentiele kopers op. Dat is juist het hele probleem.
pi_194372984
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:57 schreef AgentS het volgende:

[..]

Waar ik ben geboren en opgegroeid ja.
En?
pi_194373010
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:05 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Er is helemaal niet genoeg want er bieden heel veel meer dan 191 potentiele kopers op. Dat is juist het hele probleem.
Ik onderbouw voor jou dat er feitelijk zat mogelijkheden zijn en wat je daarmee doet mag je dan zelf bepalen.
pi_194373016
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2020 23:30 schreef AgentS het volgende:

[..]

Daar kom je pas na 15 jaar in.
Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
pi_194373040
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:47 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

En waar massaal (flink) op overboden wordt en dus niet de feitelijke verkoopprijzen zijn. Dat was laatst ook in het nieuws...
https://www.funda.nl/koop(...)4-ganzerikplein-8-a/

Staat al 4 maanden op Funda. 5% onder de vraagprijs en je hebt het.

https://www.funda.nl/koop(...)artensdijkstraat-56/ 3 maanden aangeboden.

Vraagprijs en bingo.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 18:18:17 ]
pi_194373056
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
Kan pas vanaf je 18e he. Dus dan heb je pas op je 33e een kans.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:19:27 #222
338319 ZarB
Piña colada
pi_194373093
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
Dan lach je je toch rot met zo'n salaris en een lage huur (ga ik even vanuit want sociale huur). :D
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194373143
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:14 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Mja je moet je wel op tijd inschrijven natuurlijk. Zit zelf nog in een sociale huurwoning met een 2x modaal salaris. Op zich wil ik liever wat kopen maar niet tegen deze exorbitant hoge prijzen. Voorlopig zit ik hier nog prima; nieuwbouw en op een goede locatie.
Als je geen last van tokkieburen hebt niets meer doen ouwe. Don't try to fix this!
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:22:48 #224
36461 Joppy
geen colaboy
pi_194373153
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:30 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Met een modaal salaris kun je volgens de hypotheker in je eentje 172.721 euro lenen voor een hypotheek.

Met een zoekopdracht tot 175.000 vind ik op funda 191 koopwoningen in Rotterdam.

Ik zou altijd adviseren hier een stukje onder te gaan zitten: voor 150k nog altijd meer dan 80 koopwoningen in het hartje van de o zo gewilde randstad.

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe koopwoning in de randstad als alleenstaande
En filter nu eens de parkeerplaatsen en woningen reeds in onderhandeling of verkocht onder voorbehoud eruit? Dan blijven er 43 over. Het lijkt mij een veilige aanname dat er in een stad als Rotterdam meer dan 43 alleenstaanden op zoek zijn naar een woning in deze prijsklasse.

Dus ja, er zijn woningen te vinden in die prijsklasse. Maar dat aanbod is verre van voldoende.
Let the beat control your body!
pi_194373170
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:19 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dan lach je je toch rot met zo'n salaris en een lage huur (ga ik even vanuit want sociale huur). :D
Zo laag vind ik de huur niet. De markt is gewoon zwaar overpriced door kunstmatige schaarste. Deze huur is te betalen op een enkel modaal salaris. Dat zou juist de norm moeten zijn. Het is een krankzinnig idee dat je haast alleen nog maar kunt kopen met 2 inkomens.
pi_194373202
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zo laag vind ik de huur niet. De markt is gewoon zwaar overpriced door kunstmatige schaarste. Deze huur is te betalen op een enkel modaal salaris. Dat zou juist de norm moeten zijn. Het is een krankzinnig idee dat je haast alleen nog maar kunt kopen met 2 inkomens.
Sociale huurprijzen gaan tot ongeveer 650 euro. Hier zou je ook een hypotheek mee kunnen aflossen. Dat de overheid wel huren tot 650 toelaat maar niet het aflossen van een hypotheek. Best raar.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:30:11 #227
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194373295
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:56 schreef knoopie het volgende:

[..]

Ik zat in dezelfde situatie toen ik begon met werken. Weinig verdient en studieschuld en van mijn ouders kreeg ik niks mee behalve liefde (en dat was heel fijn, maar daar kan je geen hypotheek op krijgen). Dus een paar jaar in een kutflatje gewoond. Weinig geld uitgegeven en veel gespaard. En uiteindelijk een eerste woning kunnen kopen met een hypotheek van 80% van de woningwaarde omdat ik de rest uit eigen zak kon betalen. Alleen toen ben ik inderdaad niet veel en/of ver op vakantie geweest, of “mijzelf ontdekt” tijdens zes maanden backpacken. Ook heb ik pas na een heel aantal jaren een auto gekocht, en dat was een Peugeot 106 met 200.000 op de teller.

Als TS niet kan sparen, dan is dat voornamelijk een kwestie van prioriteiten. Bijvoorbeeld een nieuwe iPhone is al snel 5% van de kosten koper die je zogenaamd niet bij elkaar kan sparen...
Dan heb je dus gestudeerd en een goed modaal salaris of 120% modaal en dan kun je nog niet reizen of niks leuks kopen. Ik kon dat alsnog omdat ik een flatje van 70K had gekocht. Maar nu ik de 2 x modaal aantik kan ik pas echt leven.

Ik vind dat in Nederland de middeninkomens sowieso al veel te zwaar belast worden. Er is weinig motivatie om van werkloos naar een minimaal betaald baantje te gaan. En net zo weinig om van zo'n baantje naar modaal te gaan. Als je dan ook nog die kromme woningmarkt erbij rekent en huurtoeslag/zorgtoeslag etc. Kan het zelfs nadelig uitpakken als je modaal verdient. Want je vindt geen woning en als je die al vindt mag je langer wachten, meer betalen en je hebt ook nog eens een mindere woning.

Eigenlijk is die motivatie er dus gewoon niet. Je gaat er niks op vooruit. Als je een beetje zwart werkt en steelt heeft een werkloze al makkelijk meer dan modaal.

In Nederland breek je pas echt lekker los als je anderhalf keer modaal gaat verdienen en meer. Dan ben je pas gedreven om verder te gaan. Maar als je onder modaal zit en je weet dat je met hard werken het hoogste dat je ooit kunt halen modaal is, dan kan ik me voorstellen dat het dan niet meer hoeft allemaal.

In mijn geval had het zin omdat 2x modaal haalbaar was. Maar anders had ik gewoon een leuke relaxte baan gekozen in plaats van kiezen voor geld.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:32:33 #228
338319 ZarB
Piña colada
pi_194373327
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:23 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zo laag vind ik de huur niet. De markt is gewoon zwaar overpriced door kunstmatige schaarste. Deze huur is te betalen op een enkel modaal salaris. Dat zou juist de norm moeten zijn. Het is een krankzinnig idee dat je haast alleen nog maar kunt kopen met 2 inkomens.
Bij sociale huur denk ik aan een huur die nog onder de toeslaggrens valt, dus dat is rond de 800? Als je dan 2 x modaal verdient heb je bakken met geld over om aan andere dingen uit te geven. Dat bedoel ik.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:34:21 #229
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194373354
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar dat stond er niet, daarbij was het trucje in de tijd van de huursubsidie idd dat het rechtstreeks naar de verhuurder ging, sinds het huurtoeslag is niet meer.
"Linea recta" is geen heel breed begrip, dat betekent van B naar V niet van B via H naar V.
Linea recta van H naar V.

B plukt dat geld ook niet van een boom. Dus als je het zo interpreteert is niets linea recta.
pi_194373718
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan heb je dus gestudeerd en een goed modaal salaris of 120% modaal en dan kun je nog niet reizen of niks leuks kopen. Ik kon dat alsnog omdat ik een flatje van 70K had gekocht. Maar nu ik de 2 x modaal aantik kan ik pas echt leven.
Maakt niet zo veel uit, maar heb na het studeren vijf jaar in een kutflatje gewoond en nog even de studentenleef doorgetrokken en daarmee behoorlijk kunnen sparen. En ik zie niet in waarom andere dat niet ook zouden kunnen, of in ieder geval de kosten koper.

Maar de belangrijkste les is dat ik kennelijk elite ben, omdat ik woon. Goed om te weten toch?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194374123
Geen paniek mensen, "De Markt ™" lost het allemaal voor ons op.

Stem Mark Rutte. :')

Terechte klacht.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_194374132
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:22 schreef Joppy het volgende:

[..]

En filter nu eens de parkeerplaatsen en woningen reeds in onderhandeling of verkocht onder voorbehoud eruit? Dan blijven er 43 over. Het lijkt mij een veilige aanname dat er in een stad als Rotterdam meer dan 43 alleenstaanden op zoek zijn naar een woning in deze prijsklasse.

Dus ja, er zijn woningen te vinden in die prijsklasse. Maar dat aanbod is verre van voldoende.
En als ik de filter op +20km zet komen er weer vele opties bij.

De stelling was dat een alleenstaande geen woning kan betalen. Het zou onmogelijk zijn. Dat is antoonbare flauwekul. Zelfs in hartje randstad zijn er legio opties. En heb in mijn omgeving mensen huizen zien kopen met nog heel wat minder opties dan 43. Laat staan 191.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2020 19:30:55 ]
pi_194374271
Als ik dit soort topics lees ben ik blij dat ik 2 woningen heb 😎

De markt is nu behoorlijk verziekt. In de straat waar wij wonen is onlangs een huis verkocht voor bijna 4 ton, toen wij het 5 jaar terug kochten hebben we iets meer dan 2 ton betaald. En dan heb je het over een simpel rijtjeshuis met 2 slaapkamers en een postzegel tuin. Dan wel in de randstad maar gewoon in een dorp buiten de grote stad... gaat nergens meer over
No bitch to me
pi_194374550
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 17:17 schreef Ananaszot het volgende:
Dus mogelijk telt de studieschuld vanaf januari minder zwaar mee, je kunt alleen nog steeds geen huis kopen https://www.google.com/am(...)dieschuld-onmogelijk

Je kunt maar beter een loser zonder baan zijn of anders toch een rijkeluiskindje waar papa en mama alles voor je betalen
je hoeft niet te vermelden dat je een studieschuld hebt, de banken kunnen dit niet zien
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_194374602
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan heb je dus gestudeerd en een goed modaal salaris of 120% modaal en dan kun je nog niet reizen of niks leuks kopen. Ik kon dat alsnog omdat ik een flatje van 70K had gekocht. Maar nu ik de 2 x modaal aantik kan ik pas echt leven.

Ik vind dat in Nederland de middeninkomens sowieso al veel te zwaar belast worden. Er is weinig motivatie om van werkloos naar een minimaal betaald baantje te gaan. En net zo weinig om van zo'n baantje naar modaal te gaan. Als je dan ook nog die kromme woningmarkt erbij rekent en huurtoeslag/zorgtoeslag etc. Kan het zelfs nadelig uitpakken als je modaal verdient. Want je vindt geen woning en als je die al vindt mag je langer wachten, meer betalen en je hebt ook nog eens een mindere woning.

Eigenlijk is die motivatie er dus gewoon niet. Je gaat er niks op vooruit. Als je een beetje zwart werkt en steelt heeft een werkloze al makkelijk meer dan modaal.

In Nederland breek je pas echt lekker los als je anderhalf keer modaal gaat verdienen en meer. Dan ben je pas gedreven om verder te gaan. Maar als je onder modaal zit en je weet dat je met hard werken het hoogste dat je ooit kunt halen modaal is, dan kan ik me voorstellen dat het dan niet meer hoeft allemaal.

In mijn geval had het zin omdat 2x modaal haalbaar was. Maar anders had ik gewoon een leuke relaxte baan gekozen in plaats van kiezen voor geld.
Dit. Ik zit nu net onder 2x modaal en ben nu hard aan het aflossen. Over een jaartje of 10 ga ik kiezen om of zo verder te gaan en lekker vroeg met pensioen te gaan, of een lekker rustig koeriersbaantje te nemen oid en dan al freewheelend door het leven te gaan.
pi_194374850
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:55 schreef gers het volgende:

[..]

je hoeft niet te vermelden dat je een studieschuld hebt, de banken kunnen dit niet zien
Zolang alles goed gaat, is dat inderdaad geen probleem. Maar mocht je ongewenst toch gebruik moeten maken van de nationale hypotheek garantie, dan heb je wel een probleem als je iets verzwegen hebt bij het afsluiten...

Of jij dat risico wilt lopen, dat is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar dan kan je beter meteen een hypotheek zonder nhg uitzoeken en een lagere rente betalen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_194374885
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:55 schreef gers het volgende:

[..]

je hoeft niet te vermelden dat je een studieschuld hebt, de banken kunnen dit niet zien
Het is naief om te denken dat dat 0,0 gevolgen heeft. En daarnaast nog onjuist ook.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:13:57 #238
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_194374895
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 19:57 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dit. Ik zit nu net onder 2x modaal en ben nu hard aan het aflossen. Over een jaartje of 10 ga ik kiezen om of zo verder te gaan en lekker vroeg met pensioen te gaan, of een lekker rustig koeriersbaantje te nemen oid en dan al freewheelend door het leven te gaan.
Wat lul jij het gaat hier over negers.
pi_194374910
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik vind dat in Nederland de middeninkomens sowieso al veel te zwaar belast worden. Er is weinig motivatie om van werkloos naar een minimaal betaald baantje te gaan. En net zo weinig om van zo'n baantje naar modaal te gaan. Als je dan ook nog die kromme woningmarkt erbij rekent en huurtoeslag/zorgtoeslag etc. Kan het zelfs nadelig uitpakken als je modaal verdient. Want je vindt geen woning en als je die al vindt mag je langer wachten, meer betalen en je hebt ook nog eens een mindere woning.

Dit inderdaad. En wij kunnen ook nooit in de sociale huurwoningen komen door ons salaris + de wachttijden.

Eigenlijk kan je maar beter op je 18de fulltime bij de Action gaan werken dan gaan studeren.
pi_194374961
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:16 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

https://www.funda.nl/koop(...)4-ganzerikplein-8-a/

Staat al 4 maanden op Funda. 5% onder de vraagprijs en je hebt het.

https://www.funda.nl/koop(...)artensdijkstraat-56/ 3 maanden aangeboden.

Vraagprijs en bingo.
Dat weet je helemaal niet.
pi_194374977
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:15 schreef Ananaszot het volgende:
Eigenlijk kan je maar beter op je 18de fulltime bij de Action gaan werken dan gaan studeren.
Als je dan toch bij de Action gaat werken, dan lijkt het me ook onnodig om je middelbare school af te maken. Dus kan je net zo goed op je 16e beginnen. Toch weer twee jaren extra minimumloon binnen geharkt!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:20:40 #242
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194374980
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dan heb je dus gestudeerd en een goed modaal salaris of 120% modaal en dan kun je nog niet reizen of niks leuks kopen. Ik kon dat alsnog omdat ik een flatje van 70K had gekocht. Maar nu ik de 2 x modaal aantik kan ik pas echt leven.

Ik vind dat in Nederland de middeninkomens sowieso al veel te zwaar belast worden. Er is weinig motivatie om van werkloos naar een minimaal betaald baantje te gaan. En net zo weinig om van zo'n baantje naar modaal te gaan. Als je dan ook nog die kromme woningmarkt erbij rekent en huurtoeslag/zorgtoeslag etc. Kan het zelfs nadelig uitpakken als je modaal verdient. Want je vindt geen woning en als je die al vindt mag je langer wachten, meer betalen en je hebt ook nog eens een mindere woning.

Eigenlijk is die motivatie er dus gewoon niet. Je gaat er niks op vooruit. Als je een beetje zwart werkt en steelt heeft een werkloze al makkelijk meer dan modaal.

In Nederland breek je pas echt lekker los als je anderhalf keer modaal gaat verdienen en meer. Dan ben je pas gedreven om verder te gaan. Maar als je onder modaal zit en je weet dat je met hard werken het hoogste dat je ooit kunt halen modaal is, dan kan ik me voorstellen dat het dan niet meer hoeft allemaal.

In mijn geval had het zin omdat 2x modaal haalbaar was. Maar anders had ik gewoon een leuke relaxte baan gekozen in plaats van kiezen voor geld.
En hetzelfde hoor je de hogere middeninkomens tot topinkomens ook weer zeggen. Immers gaat (of eiglk ging) er in die laatste schijf ook wel bijzonder veel naar de fiscus.
  zondag 2 augustus 2020 @ 20:21:53 #243
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194374996
Lol, wat een drama.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194375014
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:20 schreef knoopie het volgende:

[..]

Als je dan toch bij de Action gaat werken, dan lijkt het me ook onnodig om je middelbare school af te maken. Dus kan je net zo goed op je 16e beginnen. Toch weer twee jaren extra minimumloon binnen geharkt!
Als je dan een havodiploma hebt krijg je ook geen leerplichtboetes _O-
pi_194375239
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:19 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet.
Uhm, jawel? Als een huis in deze tijden niet binnen 2 maanden verkocht is, dan is de vraagprijs gewoon te hoog.
pi_194375297
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 20:35 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Uhm, jawel? Als een huis in deze tijden niet binnen 2 maanden verkocht is, dan is de vraagprijs gewoon te hoog.
Ik heb naar die makelaar in Pendrecht (die ene met de meeste m2 en betere energielabel) een bericht gestuurd maar ik vraag me toch af wat de werkelijke reden is dat die niet verkocht wordt.
  maandag 3 augustus 2020 @ 01:06:53 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194378943
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:48 schreef AgentS het volgende:

[..]

Welke wensen? Ik wil een 2 kamer appt. Geen vrijstaande villa.
Kennelijk is mijn vraag vorige keer over het hoofd gezien, maar hoelang sta je ingeschreven als woningzoekende voor een sociale huurwoning?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194379186
Huis verkopen is makkelijk.

De mijne is verkocht in een week.
En daar koop ik me boot van.
En mijn anderen huis is verhuurd .
Kan me zelf altijd in me ouwe huis in schrijven als post adres voor de belastingdienst.
Maar heb me ingeschreven bij me broertje .
Dus binnen kort mijn boot en een dikke midde vinger naar de rest .

Het gaat dadelijk nog duurder worden omdat de overheid dadelijk alles terug gaat draaien met box 3.
Dan versnelt hr
Dan extra belasting.

Er komen zware tijden aan dankzij de corona en de lockdown .
Nederland heeft een schade post

Stukje tekst

De staatsschuld loopt op van 48% naar 65% (489 miljard) en overtreft daarmee het plafond van 60% van het BNP
En dan hebben niet over de gif naar de EU van 32miljard.

https://www.dagelijksesta(...)ooit-kan-aanrichten/

Geld gaat toch terug via de rug van de burger komen.
Aangezien Rutte echt niet boven de 60% wilt komen.

We gaan het niet zuur krijgen
We gaan nu gif krijgen en slikken zullen we.

Dus nee ik zal geen huis meer kopen en zeker niet huren.
Blijf maar bij je ouders zitten anders lig je dadelijk op je gat met schulden .
pi_194379197
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 02:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
Huis verkopen is makkelijk.

De mijne is verkocht in een week.
En daar koop ik me boot van.
En mijn anderen huis is verhuurd .
Kan me zelf altijd in me ouwe huis in schrijven als post adres voor de belastingdienst.
Maar heb me ingeschreven bij me broertje .
Dus binnen kort mijn boot en een dikke midde vinger naar de rest .

Het gaat dadelijk nog duurder worden omdat de overheid dadelijk alles terug gaat draaien met box 3.
Dan versnelt hr
Dan extra belasting.

Er komen zware tijden aan dankzij de corona en de lockdown .
Nederland heeft een schade post

Stukje tekst

De staatsschuld loopt op van 48% naar 65% (489 miljard) en overtreft daarmee het plafond van 60% van het BNP
En dan hebben niet over de gif naar de EU van 32miljard.

https://www.dagelijksesta(...)ooit-kan-aanrichten/

Geld gaat toch terug via de rug van de burger komen.
Aangezien Rutte echt niet boven de 60% wilt komen.

We gaan het niet zuur krijgen
We gaan nu gif krijgen en slikken zullen we.

Dus nee ik zal geen huis meer kopen en zeker niet huren.
Blijf maar bij je ouders zitten anders lig je dadelijk op je gat met schulden .
Pierdolony studieschuld verkapte vorm van belasting betalen
pi_194379202
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 01:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kennelijk is mijn vraag vorige keer over het hoofd gezien, maar hoelang sta je ingeschreven als woningzoekende voor een sociale huurwoning?
7 en 15 jaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')