abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194324263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het valt dan ook mee. Er word gewoon goed en veel meer getest. Ziekenhuizen stabiel.

Zal veel nuttiger zijn om zo’n grafiek te maken met het aantal procentuele positieve testen. Dan is het ook opeens stukken minder spannend allemaal. Zo’n grafiek neemt tenminste mee dat er meer getest word.
Helaas geeft de RIVM dat niet per dag door in de open data :( anders was die grafiek er al geweest
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194324378
The Netherlands Covid Analytics

Afgelopen week al tussendoor een keer gepost, maar best goede site voor IC en ziekenhuisopnames en behandeltijden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194324381
quote:

[..]

Zal veel nuttiger zijn om zo’n grafiek te maken met het aantal procentuele positieve testen. Dan is het ook opeens stukken minder spannend allemaal. Zo’n grafiek neemt tenminste mee dat er meer getest word.
Ja dat zou mooi zijn. Mensen zijn nu ook echt zo bang gemaakt. Bij het minste geringste denken ze al dat het corona is. 1%-2% is het echt corona, andere gevallen is het een verkoudheidje of wat anders.

Dat wordt nog een stormloop in het najaar.
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:23:02 #179
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194324405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
The Netherlands Covid Analytics

Afgelopen week al tussendoor een keer gepost, maar best goede site voor IC en ziekenhuisopnames en behandeltijden.
Thanks
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:27:29 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194324483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Waarom lees je dan enkel wat je wil lezen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:29:16 #181
3542 Gia
User under construction
pi_194324516
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:32 schreef Vallon het volgende:

De vraag is dan is of het zo noodzakelijk dat een meerderheid zich (onnodige) maatregelen aanmeet om een risicogroep te beschermen ?
Vooral wanneer je gaat beseffen dat die kwetsbare groep zichzelf - hoe wrang ook - kan beschermen door zelf de afstand te houden waarbij dit laatste natuurlijk wel weer mogelijk moet worden gemaakt.
Punt is dat dit afstand houden wordt veroordeeld als aanstellerij.

Mantelzorg voor mijn moeder komt nu meer op de schouders van mijn zussen, omdat ik afstand houd, van winkels, zorginstellingen en feestjes.
pi_194324773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:08 schreef Questular het volgende:

[..]

Misschien heel simpel gedacht maar dan valt het toch allemaal mee?
Nee, er is zelfs helemaal niks nada noppes over te zeggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194324789
Overigens nog even aanvullend voor de mensen die beweren dat een mondkapje geen vrijheidsbeperking is, daar denkt de grondwet toch iets anders over en het gaat in tegen de Europese rechten van de mens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tsrecht-wim-voermans
https://eenvandaag.avrotr(...)s-tegen-de-grondwet/

quote:
Een eventuele mondkapjesplicht waarover wordt overlegd, zou door onze grondwet juridisch namelijk helemaal niet mogelijk zijn. En het gaat in tegen de Europese Rechten van de Mens.
Maar blijf vooral volhouden dat een mondkapjesplicht geen vrijheidsbeperking is en mensen die erop tegen zijn niet zo moeten zeuren.
pi_194324792
quote:

[..]

Het valt dan ook mee. Er word gewoon goed en veel meer getest. Ziekenhuizen stabiel.

Ook niet. In maart werd he getest als de ggd dat goedkeurde. Nu kan iedereen zich laten testen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194324817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ook niet. In maart werd he getest als de ggd dat goedkeurde. Nu kan iedereen zich laten testen.
Iedereen met klachten bedoel je neem ik aan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194324844
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee in maart kon je smeken wat je wilde. Je moest tegen ziekenhuisopname aan zitten. Zelfs lichte koorts was niet genoeg. Verlies van reuk en smaak was toen nog niet eens een door het RIVM erkend kenmerk. Ik kon me toen niet laten testen in ieder geval.
pi_194324951
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:48 schreef Rlz12 het volgende:
Overigens nog even aanvullend voor de mensen die beweren dat een mondkapje geen vrijheidsbeperking is, daar denkt de grondwet toch iets anders over en het gaat in tegen de Europese rechten van de mens.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tsrecht-wim-voermans
https://eenvandaag.avrotr(...)s-tegen-de-grondwet/
[..]

Maar blijf vooral volhouden dat een mondkapjesplicht geen vrijheidsbeperking is en mensen die erop tegen zijn niet zo moeten zeuren.
Tenzij het in een wet komt natuurlijk. Maar het kabinet weigert de bestaande wetten te gebruiken (het woordje 'noodtoestand' is politiek kennelijk niet zo handig) en de Coronawet is voorlopig dood.

Ze zullen het in persconferenties wrl weer gaan verdraaien zodat het een verplichting lijkt terwijl dat het niet is.
pi_194325042
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:58 schreef Confetti het volgende:

[..]

Tenzij het in een wet komt natuurlijk. Maar het kabinet weigert de bestaande wetten te gebruiken (het woordje 'noodtoestand' is politiek kennelijk niet zo handig) en de Coronawet is voorlopig dood.

Ze zullen het in persconferenties wrl weer gaan verdraaien zodat het een verplichting lijkt terwijl dat het niet is.
Ook als het in een wet komt, blijft het een vrijheidsbeperking, maar dan eentje die bij wet vastgelegd is. Als blijkbaar een meerderheid daarvoor is, dan is dat maar te accepteren, maar enige kritiek en vraagtekens bij de maatregelen is echt wel op zijn plaats. Die coronawet is een gedrocht. Ik snap best dat een en ander wettelijk vastgelegd moet worden, maar wat er nu ingediend is, staat mijlenver af van het enkel bestrijden van een virus.
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:06:38 #189
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194325084
:') Zonder wetten gebaseerd op vrijheidsbeperking zou het een leeg wetboek zijn. Wat een gedram zeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194325285
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:06 schreef Dven het volgende:
:') Zonder wetten gebaseerd op vrijheidsbeperking zou het een leeg wetboek zijn. Wat een gedram zeg.
Iedere wet kritiekloos accepteren, want er zijn toch al zoveel wetten die ons beperken in doen en laten, dus wat maakt het uit :')
pi_194325334
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ja maar als je wilt kun je die ook faken.
pi_194325347
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:04 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ook als het in een wet komt, blijft het een vrijheidsbeperking, maar dan eentje die bij wet vastgelegd is. Als blijkbaar een meerderheid daarvoor is, dan is dat maar te accepteren, maar enige kritiek en vraagtekens bij de maatregelen is echt wel op zijn plaats. Die coronawet is een gedrocht. Ik snap best dat een en ander wettelijk vastgelegd moet worden, maar wat er nu ingediend is, staat mijlenver af van het enkel bestrijden van een virus.
Ja dat verhaal over grondwettelijkheid kan op twee manieren worden uitgelegd. Je kunt zeggen: oké, duidelijk, niet doen dus.

Of je kunt zeggen: oké, dus onmiddellijk de Tweede Kamer terug van reces om die noodwet er doorheen te rammen.

En ga dan als fractielid van een regeringspartij maar eens tegenstemmen terwijl de ogen van alle media op je gericht zijn. Terwijl het meest drammerige gedeelte van Twitter (wat de lakens uitdeelt) moord en brand schreeuwt. Als ze roepen dat elke seconde telt en er geen tijd is voor feiten en argumenten. Dan is elke dode die er eventueel nog valt ook jouw schuld als kamerlid volgens deze figuren.

Kortom laat ze lekker op vakantie blijven. ;)
pi_194325457
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:19 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Iedere wet kritiekloos accepteren, want er zijn toch al zoveel wetten die ons beperken in doen en laten, dus wat maakt het uit :')
Beetje hetzelfde gezeur over die corona app.. MIJN PRIVÉ! roepen al die complotdenkers, maar ondertussen wel gebruik maken van Facebook, Instagram en Google die werkelijk alles monitoren en meten van je.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juli 2020 @ 16:30:28 #194
12221 Tijn