abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:26:15 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194323566

Oei die Belgen in Baarle-Nassau
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:26:36 #122
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323570
+ 76 in rdam en +68 in adam. :%
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194323574
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
+ 76 in rdam en +68 in adam. :%
Dat is bijna 1/2 van het aantal gevallen
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 14:27:57 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194323586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In theorie zou het gewoon moeten werken, maar er is ook gewoon vrijwel geen handhaving. Daarom denkt/dacht iedereen al snel: boeiend!
Tja er zijn ook wel plekken waar gewoon gelijk al heel raar met het gegeven omgegaan wordt. Zo staan er in rotterdam pijlen op de grond die 1,20m aangeven (vier tegels) waar dan met grote letters 1,5m onder staat. ook heb ik kroegen gezien waar ze vlakken van 1,5m bij 1,5m hebben getekend en in 1 zo'n vlak een tafel hebben gezet en in het volgende vlak ook. Dan kun je dus effectief nooit 1,5m van de andere tafel af zitten. Enzovoort enzovoort. Het lijkt makkelijk maar gaat op zoveel plekken al compleet mis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 30-07-2020 14:33:27 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:28:58 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323597
quote:
88s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja er zijn ook wel plekken waar gewoon gelijk al heel raar met het gegeven omgegaan wordt. Zo staan er in rotterdam pijlen op de grond die 1,20m aangeven (vier tegels) waar dan met grote letters 1,5m onder staat. Heb ik kroegen gezien waar ze vlakken van 1,5m bij 1,5m hebben getekend en in 1 zo'n vlak een tafel hebben gezetten en in het volgende vlak ook. Dan kun je dus effectief nooit 1,5m van de andere tafel af zitten. Enzovoort enzovoort. Het lijkt makkelijk maar gaat op zoveel plekken al compleet mis.
Haha dat laatste is wel een bijzondere redenatie inderdaad.
pi_194323627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:21 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Probleem is wel nogal dat we er in zijn totaliteit nog veel te weinig van af weten. Dus of 'leven met het virus' uberhaubt mogelijk is is nog een vraag. Nog los van de daadwerkelijk invulling.
Er is zeker te leven met het virus, maar dan moeten we eerst accepteren dat het leven uit meer bestaat dan covid-19. Iets wat natuurlijk ook gewoon zo is.
pi_194323629
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Flinke stijging hoor - zorgwekkend hoe het in de grote(re) steden zich ontwikkelt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194323642
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:48 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien dat wanneer het dragen van mondkapjes gemeengoed is, het niet nodig is om horeca, sportscholen, scholen etc. te sluiten wanneer de nood weer aan de man is.
Wellicht ook niet. Zie bv België of Spanje.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 14:31:48 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194323643
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:25 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Eerste deel kan ik redelijk in meegaan.

Je ridiculiseerde het wel door een vergelijking te trekken met het inrijden op een menigte en dan roepen dat mensen aan de kant moeten. Ook mee eens dat gedeelde verantwoordelijkheid niet 50/50 is, maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat we doorslaan en we werken naar een situatie waarin we alle risico's uit willen sluiten en de nevenschade nemen we voor lief. Lijkt mij een doodlopende weg.
Volgens mij volgen wij juist een weg waarin we de risico's zowel kwa gezondheid en economie willen balanseren. We zijn in Nederland juist nooit vol op de rem gaan staan om zo ook de economische gevolgen te minimaliseren en de zorg niet te veel te belasten. Daarom zijn we nu aan het monitoren wanneer we bij moeten remmen omdat de zorgrisico's weer wat omhoog gaan en die willen we ook niet.

Alleen klinkt er nu een grote roep voor "Ja daahaaag we gaan niet weer remmen hoor" we hebben nu het gas er weer op en nu willen we door ook. Hogere risico's of niet.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:32:22 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194323660
quote:
88s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf ben bang dat een mondkapjes verplichting de 1,5m maatregel te niet doet. Al lijken er ook gevallen te zijn waar het dragen van een mondkapje de bewustwording verhoogt. Ik denk dat de 1,5m regel een hele goede is alleen de houdbaarheid van de regel is in de praktijk niet zo heel hoog en daar ligt hem het probleem. Je zou een maatregel moeten hebben die virus overdracht verminderd en eenvoudig uit te houden is voor een sociaal ingestelde diersoort.

Waar ik me ook wel een beetje zorgen over maak in de tegenstelingen die ik in dit topic veel lees is de eenvoud waarmee het anti-maatregelen kamp over de aandoening covid heen stapt. Deze hele pandemie begon in nederland met een "het is maar een griepje" argument die volgensmij goed genoeg ontkracht is, alleen er lijkt een grote groep te zijn die toch weer terug is bij dit standpunt. Covid is geen griepje het is een voor ons nog onbekende en onduidelijke immuun/bloed aandoening, de ernst van de gevolgen wisselt per patient maar het is geen simpele verkoudheid. En daarom is er voorzichtigheid geboden.

Alleen heb ik het idee dat veel mensen niet voorzichtig willen zijn helaas.
Punt is dat ziekte sws een persoonlijke beleving is die in ons systeem economische zorg/gevolgen heeft.

Het is erg lastig om op grond van algemene gezondheid, individuele beschermingsmaatregelen op te leggen die niet effectief, laat staan nuttig blijken te zijn. Mensen zijn uiterst redelijk wezens mits je ze met argumenten overtuigd.
Het is geen kwestie van kop op de wind omdat het gaat om een smaak. Het is het negeren omdat de argumentatie daarvan onzuiver zijn en tegen het (vermeende) eigenbelang in gaat.
Je kunt hierbij tig andere situaties inbrengen (roken, drinken, drugs, stress etc.) waarbij de kern is dat mensen zelf uiteindelijk die afweging van schadeliikheid zullen/willen maken. De overheid is er om grenzen daaraan te stellen, vooral voor hen die die veiligheidsgrenzen niet willen of kunnen inschatten.

Inzake Covid19 is het maar zeer de vraag of dat op zichzelf zo een erg virus is. Medisch is het een duidelijke aandoening die vooral schadelijk is wanneer je een wat verminderd afweersysteem hebt. Doorgaans heb je dan wat onder de eigen leden en/of is je immuniteit gedegenereerd. Gezonde mensen die het virus oplopen zullen doorgaans weinig last hebben. Er is ook nauwelijks onbekendheid vwb het virus en gevolgen zelf.
Waar "we" mee worstelen is hoe om te gaan met snelheid van besmetting en het vergrote risico dit vervolgens heeft voor kwetsbaren en de belasting op onze gezondhsheidseconomie.

De vraag is dan is of het zo noodzakelijk dat een meerderheid zich (onnodige) maatregelen aanmeet om een risicogroep te beschermen ?
Vooral wanneer je gaat beseffen dat die kwetsbare groep zichzelf - hoe wrang ook - kan beschermen door zelf de afstand te houden waarbij dit laatste natuurlijk wel weer mogelijk moet worden gemaakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 14:32:35 #131
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194323664
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:26 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Oei die Belgen in Baarle-Nassau
Dat zijn op een bevolking van 6800 inwoners 2 besmettingen :P
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:32:36 #132
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194323665
Schijnbaar was er een uitbraak onder Rotterdamse studenten.

Hopelijk zijn die nu wel voorzichtiger. En zijn die niet van het kamp "Nou en, ik ben gezond, en ja ik ga gewoon naar dat feestje hoor het is maar een verkoudheid"
pi_194323666
Status 30-07

Positief getest 53.963, toename: 342
Ziekenhuisopnames 11.927 (22,1% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 2.942 (5,5% van positief getest)
Overleden 6.147 (11,4% van positief getest), toename: 0

Uitschieters
+76 Rotterdam (was +43)
+68 Amsterdam (was +27)
+14 Utrecht (was +11)
+12 Den Haag (was +8)
+9 Breda (was +14)
+7 Haarlemmermeer (was +2)
+5 Gouda (was +5)

Toch wel benieuwd waarom er 1 dag ineens dubbele hoeveelheden zijn gevonden in Rotterdam en Amsterdam.
Zouden ze toch die clusters nog verder uitgediept hebben ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194323678
quote:
88s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja er zijn ook wel plekken waar gewoon gelijk al heel raar met het gegeven omgegaan wordt. Zo staan er in rotterdam pijlen op de grond die 1,20m aangeven (vier tegels) waar dan met grote letters 1,5m onder staat. Heb ik kroegen gezien waar ze vlakken van 1,5m bij 1,5m hebben getekend en in 1 zo'n vlak een tafel hebben gezetten en in het volgende vlak ook. Dan kun je dus effectief nooit 1,5m van de andere tafel af zitten. Enzovoort enzovoort. Het lijkt makkelijk maar gaat op zoveel plekken al compleet mis.
Het mooiste wat ik zag was op een groot veld vakken van 1,5m en per vak 1 persoon. Je zou maar in het midden van het veld staan en naar de wc moeten. Dan moet je het in het open veld doen.

Of tafeltjes netjes op 1,5m afstand. Als he er zit mag je niet meer weg en bediening mag ook.niet komen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194323680
RIVM schat het aantal besmettelijke mensen in NL nu op 10.437
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:33:36 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194323683
Als je Amsterdam en Rotterdam van de kaart afhaalt is er niet zoveel aan de hand. Maarja op en gegeven moment breidt dat uit buiten die steden.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:34:00 #137
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194323687
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
RIVM schat het aantal besmettelijke mensen in NL nu op 10.437
Ben benieuwd hoe ze dat bepalen als maar 12% van de mensen met klachten willen testen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:34:22 #138
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194323694
Nog steeds keurig qua ziekenhuis, dat zou je toch moeten gaan zien ondertussen?

Grote steden verdienen aandacht. Ben benieuwd of dit nog steeds komt door meer tests.

Verder prima.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194323714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:33 schreef Momo het volgende:
Als je Amsterdam en Rotterdam van de kaart afhaalt is er niet zoveel aan de hand. Maarja op en gegeven moment breidt dat uit buiten die steden.
Dat zie je ook op de kaarten, langzaam zie je in geheel Westelijk Nederland besmettingen ontstaan.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:35:24 #140
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194323717
Waar we toen riepen dat de oudjes maar thuis moeten blijven stel ik voor dat de studenten nu maar binnen moeten blijven :P
pi_194323751
twitter

33% krimp in de VS het laatste kwartaal.. :%
pi_194323753
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:30 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Er is zeker te leven met het virus, maar dan moeten we eerst accepteren dat het leven uit meer bestaat dan covid-19. Iets wat natuurlijk ook gewoon zo is.
tja, jij zegt dat dat zeker te leven is met dit virus, ik weet dat nog zo net niet. Als we daardoor weer in een situatie komen dat er dagelijks vele mensen sterven en verzorgend personeel met horrorverhalen naar buiten komt vind ik dat daar helemaal niet mee te leven is. Tenzij je dat voor lief neemt, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
Probleem is dat we net zo min weten of zo'n situatie zal ontstaan als dat we weten dat dat deze keer niet kan ontstaan.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:20 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194323755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Status 30-07

Positief getest 53.963, toename: 342
Ziekenhuisopnames 11.927 (22,1% van positief getest), toename: 5
IC-opnames 2.942 (5,5% van positief getest)
Overleden 6.147 (11,4% van positief getest), toename: 0

Uitschieters
+76 Rotterdam (was +43)
+68 Amsterdam (was +27)
+14 Utrecht (was +11)
+12 Den Haag (was +8)
+9 Breda (was +14)
+7 Haarlemmermeer (was +2)
+5 Gouda (was +5)

Toch wel benieuwd waarom er 1 dag ineens dubbele hoeveelheden zijn gevonden in Rotterdam en Amsterdam.
Zouden ze toch die clusters nog verder uitgediept hebben ?
Als iemand op een feest de rest besmet, volgt dat niet zo'n standaard 'Bell Curve' in welke dag mensen ziek worden.

Op dag 1 word en dag 13 krijgt maar 1% symptomen zeg maar, op dag 2 en 12, 5%, op dag 3 en 11... etc.

Of in ieder geval iets in die richting. Er is in ieder geval een mediaan waarop de meeste mensen ziek worden na een besmetting. Dag 6 ofzo geloof ik. Dan heb je dus opeens die flinke piek.
pi_194323756
quote:
88s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Volgens mij volgen wij juist een weg waarin we de risico's zowel kwa gezondheid en economie willen balanseren. We zijn in Nederland juist nooit vol op de rem gaan staan om zo ook de economische gevolgen te minimaliseren en de zorg niet te veel te belasten. Daarom zijn we nu aan het monitoren wanneer we bij moeten remmen omdat de zorgrisico's weer wat omhoog gaan en die willen we ook niet.

Alleen klinkt er nu een grote roep voor "Ja daahaaag we gaan niet weer remmen hoor" we hebben nu het gas er weer op en nu willen we door ook. Hogere risico's of niet.
Waarschijnlijk verschillen we niet eens zoveel qua mening, maar meer de interpretatie wat proportioneel is qua maatregelen en mate van solidariteit.

Die laatste groep heb ik inderdaad ook helemaal niks mee en dat schiet dan weer totaal de andere kant op. Krijg je weer twee kampen: mensen voor wie er nooit genoeg maatregelen zijn en mensen voor wie elke regel er één te veel is. Daar schiet niemand wat mee op.
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 14:37:46 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194323763
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar was er een uitbraak onder Rotterdamse studenten.

Hopelijk zijn die nu wel voorzichtiger. En zijn die niet van het kamp "Nou en, ik ben gezond, en ja ik ga gewoon naar dat feestje hoor het is maar een verkoudheid"
Blijkbaar was er een volleybal tournooi en zijn er wat studentenhuizen besmet. Ik hoop dat het ze wel wakker schud want er heerste wel een ik ben jong dus geen probleem ik krijg het toch niet. Dat ik krijg het toch niet stukje is hopelijk minder geworden.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:38:23 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194323768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Waar we toen riepen dat de oudjes maar thuis moeten blijven stel ik voor dat de studenten nu maar binnen moeten blijven :P
Als je ook naar het nieuws kijkt in onze buurlanden heb je 2 groepen waar veel besmettingen zijn:
1. studenten 2. immigranten
Studenten binnen laten blijven gaat ook niet echt gebeuren voor de meeste studenten die zitten nog veel te veel in de YOLO mentaliteit. Bepaalde groepen immigranten zijn gewoon moeilijk te bereiken voor de overheid en leven in hun eigen community vooral.
  donderdag 30 juli 2020 @ 14:40:36 #147
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194323795
Gaat lekker in Rotterdam en Amsterdam
pi_194323810

Overigens wel interessant die vrij forse correcties van rond de 50 besmettingen van 27 en 28 juli
pi_194323827
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:34 schreef Drekkoning het volgende:
Nog steeds keurig qua ziekenhuis, dat zou je toch moeten gaan zien ondertussen?

Grote steden verdienen aandacht. Ben benieuwd of dit nog steeds komt door meer tests.

Verder prima.
Ja, dat zou deze week wel zichtbaar moeten zijn, want twee weken geleden was het ook al aan het stijgen.

Stijging qua besmettingen zet wel goed door in de grote steden. Wellicht dat ze gewoon goed bezig zijn met het opsporen van clusters. Er word nu veel meer getest dan begin van het jaar - toentertijd zullen er ook veel meer besmettingen zijn geweest die gewoon onopgemerkt gingen. Wat je nu dus ook ziet, gezien de opnames laag blijven. Pas wanneer het bij de risico groepen komt op grote schaal zullen de opnames wel weer stijgen. Als dat al gebeurd.
pi_194323833
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

33% krimp in de VS het laatste kwartaal.. :%
Valt mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')