Oke meid.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, ik heb een vrijheidsminnende inborst.
dit, maar we moeten allemaal met de wolven meehuilenquote:Op donderdag 30 juli 2020 12:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het tweede kwartaal was sowieso het meest beroerde kwartaal qua corona, dus als het derde en vierde kwartaal een beetje meevallen kom je wel ongeveer uit op de ramingen toch?
Heb juist eerder het gevoel dat men corona de schuld gaat geven van de aankomende crisis, die eigenlijk al min of meer voorspeld was (gezien de natuurlijke golfbeweging van de beurs in het verleden)quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zeur niet zo, het is enkel de economie en werkloosheid. Covid-19 is het enige wat telt. Eerst het aantal doden en ic-opnames, toen ging het om ziekenhuisopnames, nu de besmettingen en als die ook geen verschil maken dan verzint men wel wat nieuws (restschade van het virus waarschijnlijk, maar dat gebeurt nu al).
10% is ook zo'n slecht cijfer niet maar goed, je zou maar eens verder moeten kijken dan je neus lang is.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit, maar we moeten allemaal met de wolven meehuilen
quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:06 schreef _serial_ het volgende:
Maar ik ben echt wel een klein beetje klaar met de mondkapjesdiscussie. Het is gewoon niet het heilige middel tot het oplossen van besmettingen, maar men blijft er over bezig.
Die 10% is alleen ook de meest voorspelbare geweest, vraag is nu of de economische krimp gigantisch doorzet of juist redelijk aantrekt. Daar hebben we nu allerlei verschillende verhalen en theorieën over gehoord.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
dit, maar we moeten allemaal met de wolven meehuilen
ja nu strengere maatregelen dan ooit... het is afzien. maar we proberen nog steeds het virus zo veel mogelijk te stoppen. ik snap het wel, als je een stad(staat) bent waar het virus nog vrijwel niet rondging, dna probeer je die situatie weer te herstellen. het zal vele doden schelen, als dat lukt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Klopt, maar zie ook de maatregelen die ze genomen hebben. Bv. de scholen zijn heel lang dicht geweest en relatief snel nadat ze weer open gingen moesten ze weer dicht een paar weken terug. Kortom, tegen welke prijs?
Zoals het nieuwsbericht zegt: Duitsland verwacht pas in 2022 break even te zijn. Dit zal een flinke nasleep hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Die 10% is alleen ook de meest voorspelbare geweest, vraag is nu of de economische krimp gigantisch doorzet of juist redelijk aantrekt. Daar hebben we nu allerlei verschillende verhalen en theorieën over gehoord.
Een crisis biedt gelukkig ook nieuwe kansen, dus ik zie het allemaal niet zo somber in.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals het nieuwsbericht zegt: Duitsland verwacht pas in 2022 break even te zijn. Dit zal een flinke nasleep hebben.
Buiten dat valt binnen 2 jaar weer break even draaien voor zogenaamd de grootste economische crisis die ons ooit gaat overkomen nog best mee.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Een crisis biedt gelukkig ook nieuwe kansen, dus ik zie het allemaal niet zo somber in.
jij bent niet optimistisch geboren hèquote:Op donderdag 30 juli 2020 12:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoals het nieuwsbericht zegt: Duitsland verwacht pas in 2022 break even te zijn. Dit zal een flinke nasleep hebben.
Ja, als ik me niet vergis zijn we op sommige vlakken nog steeds niet, of net pas uit de crisis van 2008.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Buiten dat valt binnen 2 jaar weer break even draaien voor zogenaamd de grootste economische crisis die ons ooit gaat overkomen nog best mee.
Ik ben er wel van overtuigd dat de (Europese) economie zich snel kan herstellen, maar dat is afhankelijk van vele factoren en dan met name een vaccin en/of het uitblijven van een tweede/derde coronagolf.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij bent niet optimistisch geboren hè
quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zeur niet zo, het is enkel de economie en werkloosheid. Covid-19 is het enige wat telt. Eerst het aantal doden en ic-opnames, toen ging het om ziekenhuisopnames, nu de besmettingen en als die ook geen verschil maken dan verzint men wel wat nieuws (restschade van het virus waarschijnlijk, maar dat gebeurt nu al).
Ja, want iederee is uit om de economie naar de klote te helpen. Enige wat telt ... want dat is goed voor .... Ja, waarvoor eigenlijk?quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:12 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zodat de 1% rijker kan worden! En vast iets met nanochip technologie en 1984 van George Orwellquote:Op donderdag 30 juli 2020 12:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want iederee is uit om de economie naar de klote te helpen. Enige wat telt ... want dat is goed voor .... Ja, waarvoor eigenlijk?
Daar hebben ze geen antwoord op inderdaad.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, want iederee is uit om de economie naar de klote te helpen. Enige wat telt ... want dat is goed voor .... Ja, waarvoor eigenlijk?
Nou ja, het probleem ligt in mijn ogen eerder aan het feit dat men de maatregelen tegen corona toeschrijft. Deze crisis is heel duidelijk het gevolg van de corona. Dat is deels omdat er maatregelen zijn getroffen om de economie te sluiten, maar ook gewoon omdat zo'n epidemie van zichzelf al heel veel lamlegt. In de VS wenst de president het virus ook weg en dat werkt ook niet bepaald. Mondkapjes zijn verder misschien irritant, maar ik zie er niet direct een economisch negatief effect vanuit gaan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb juist eerder het gevoel dat men corona de schuld gaat geven van de aankomende crisis, die eigenlijk al min of meer voorspeld was (gezien de natuurlijke golfbeweging van de beurs in het verleden)
Omdat het het enige is wat lijkt te tellen hoeft het nog niet per se ergens goed voor te zijn. Het is gewoon het gevolg van sensatiebeluste media en massahysterie erachteraan. Nu moet ik wel zeggen dat dat in NL mee lijkt te vallen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rutte vindt het leuk om zijn achterban te pesten ofzo ..... Als men stemmen/zieltjes wil winnen moet men juist zorgen voor een sterke economie, prima zorg, goede aanpak van noodsituaties etc. en niet de economie naar de klote helpen. Beweren dat men opzettelijk economie loopt te verneuken is gewoon totale onzin.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar hebben ze geen antwoord op inderdaad.
Dat maak jij er van. Hoezo is het enige wat telt het verneukek van de economie? Is het voorkomen van een grotere uitbraak dan zo slecht voor ons? Jij wil wel het liefst een zo'n groot mogelijke kans lopen op littekenweefsel in je longen of hart?quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Omdat het het enige is wat lijkt te tellen hoeft het nog niet per se ergens goed voor te zijn. Het is gewoon het gevolg van sensatiebeluste media en massahysterie erachteraan. Nu moet ik wel zeggen dat dat in NL mee lijkt te vallen.
Ze mogen nu wel aansluiten bij het ministeriele overleg vwb het corona dashboard dus zo’n onzin presenteren ze niet.quote:Op donderdag 30 juli 2020 10:30 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen ja. Bierviltjesstatistiek van iemand die een basiscursus statistiek gehad heeft. Met alle respect, maar ik kan datzelfde ook doen, er net een twist aangeven en op diametrale conclusies uitkomen.
Nee ik heb het over dat corona het enige is wat lijkt te tellen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat maak jij er van. Hoezo is het enige wat telt het verneukek van de economie? Is het voorkomen van een grotere uitbraak dan zo slecht voor ons? Jij wil wel het liefst een zo'n groot mogelijke kans lopen op littekenweefsel in je longen of hart?
Er zijn nog zoveel vraagtekens bij dit virus. Waarom is het toch zo'n issue als men relatief voorzichtig wil doen. Economie trekt wel weer bij, als het niet morgen is dan wel volgend jaar of jaar er op. Littekenweefsel in je hart komt nooit meer goed .....
Vreemde insinuaties die je maakt. Nergens beweer ik opzet van welke partij dan ook, dus geen idee waarom je dat erbij moet betrekken?quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Rutte vindt het leuk om zijn achterban te pesten ofzo ..... Als men stemmen/zieltjes wil winnen moet men juist zorgen voor een sterke economie, prima zorg, goede aanpak van noodsituaties etc. en niet de economie naar de klote helpen. Beweren dat men opzettelijk economie loopt te verneuken is gewoon totale onzin.
Niemand wordt hier beter van. Ook niet diegenen die om een betere aanpak van COVID-19 willen, want een slechtere economie betekent ook automatisch minder beschikbaar geld voor de gezondheidszorg.
Maar waar haal je dat soort onzin dan toch vandaan? Het overgrote deel van de Nederlandse economie is gewoon blijven draaien. Het is mensen niet verboden om naar hun werk te gaan, niet-essentiële winkels mochten gewoon grotendeels openblijven en ga zo maar door. Ja sectoren als de horeca en evenementenbranch worden hard geraakt, maar feitelijk zijn de maatregelen daar nu niet anders dan het veelgeroemde Zweden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 12:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Nee ik heb het over dat corona het enige is wat lijkt te tellen.
Tuurlijk is niemand erop uit om de economie om zeep te helpen.
Maar men lijkt te onnozel om te zien wat voor desastreuze effecten economische achteruitgang hebben op jawel, de volksgezondheid. Voor ieder extra persoon op bijstandsniveau is X aantal verloren levensjaren. Deze balans wordt door niemand opgemaakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |