Mannetje hoor, die O'Leary. Slots aan het zoeken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ryanair vecht Nederlandse staatssteun voor KLM aan – de Ierse prijsvechter is boos over marktverstoring
hij heeft gelljk ookquote:
Wat voegt hij toe aan de Nederlandse economie? Enige wat hij heeft gedaan is de basis op Eindhoven sluiten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft gelljk ook
Als wij France gaan steunen dan moet we hem ook miljarden geven en Koeman ook
https://www.telegraaf.nl/(...)gt-voor-fc-barcelona
Nou ja, "wij" hoeven precies niets, maar Ryanair heeft natuurlijk wel gewoon getapt uit de CCFF. Niet vergelijkbaar met de staatssteun die de major carriers hebben gekregen en ik waardeer zijn punt (en de puur liberale aanpak van Ryanair) ook wel, maar een agendaatje zit hier wel achter natuurlijk.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft gelljk ook
Als wij France gaan steunen dan moet we hem ook miljarden geven
Lening heh.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hij heeft gelljk ook
Als wij France gaan steunen dan moet we hem ook miljarden geven en Koeman ook
https://www.telegraaf.nl/(...)gt-voor-fc-barcelona
vrije marktwerkingquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:07 schreef Collide het volgende:
[..]
Wat voegt hij toe aan de Nederlandse economie? Enige wat hij heeft gedaan is de basis op Eindhoven sluiten.
Niet zo raar, aangezien die als een van de weinigen binnen de KLM in moeten leveren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:11 schreef appeleibanaan het volgende:
Wat een drama. Wel typisch dat juist de piloten niet toe willen geven Waarom is er dan eerder een akkoord gesloten met de bonden met een kortere looptijd van loonmatiging en niet tot 2025? Alsof Hoekstra daar akkoord mee zou gaan? Dat wordt nog een lekkere verwatering van die 750M aan aandelen bij een eventuele emissie indien die stokbroden dwars gaan liggen Ik ben benieuwd wat de staat dan gaat doen.
Tja, als je een salaris hebt van 6 cijfers en nog 5-10 jaar denkt te vliegen, zou ik mij ook niet over jaren willen verbinden om flinke percentages in te leveren (als de bonden al die groep daadwerkelijk vertegenwoordigd). De overheid overspeeld(e) haar hand om een langere termijn dan zeg 2 jaar aan de voorwaarden te verbinden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:11 schreef appeleibanaan het volgende:
Wat een drama. Wel typisch dat juist de piloten niet toe willen geven Waarom is er dan eerder een akkoord gesloten met de bonden met een kortere looptijd van loonmatiging en niet tot 2025? Alsof Hoekstra daar akkoord mee zou gaan? Dat wordt nog een lekkere verwatering van die 750M aan aandelen bij een eventuele emissie indien die stokbroden dwars gaan liggen Ik ben benieuwd wat de staat dan gaat doen.
Ze denken te kunnen chanteren omdat de staat bij een faillissement financieel behoorlijk de bietenbrug opgaat volgens mij.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
KLM piloten denken de Nederlandse staat te kunen chanteren , omdat die omhooggevallen sukkels denken dat ze onmisbaar zijn
Op papier ja, maar de kans dat dat ding tzt wordt geconverteerd grenst bijna aan zekerheid natuurlijk.quote:
Wopke heeft al gezegd dat hij klm nooit zal laten omvallenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 14:55 schreef michaelmoore het volgende:
KLM piloten denken de Nederlandse staat te kunen chanteren , omdat die omhooggevallen sukkels denken dat ze onmisbaar zijn
Ja Wopke kan maar zo op zijn besluit terug komenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:02 schreef riazop het volgende:
[..]
Wopke heeft al gezegd dat hij klm nooit zal laten omvallen
groot gelijk dat die piloten het hard spelen. Waarom moeten zij de crisis betalen?
Als ie in een verloren en zwaar verliesgevende toko zonder toekomst van Frankrijk meteen beurswaarde van 1,2 miljard een 3,4 miljard gaat uitlenen, dat gaat niet goed vallen bij de bevolkingquote:Piloten en FNV tekenen KLM-clausule niet
Door YTEKE DE JONG
Updated 2 uur geleden
3 uur geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM2.811.01%
AMSTERDAM - Pilotenvakbond VNV en FNV tekenen niet voor een verlengde termijn van loonmatiging bij KLM. Daardoor staat het steunpakket voor de luchtvaartmaatschappij op losse schroeven.
KLM wordt vooral leeggezogen door het eigen personeel en de leasemaatschappijen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De KLM gaat toch leeggezogen worden door Frankrijk en is eigendom van Air France
Wat een faalhaas en dan nog iedereen laten weten dat je een 14% belang hebt met 500 miljoen koersverliesquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:02 schreef riazop het volgende:
Wopke heeft al gezegd dat hij klm nooit zal laten omvallen
De toekomst van KLM hangt aan een zijden draad nu KLM niet aan de voorwaarden voldoet om in aanmerking te komen voor het steunpakket van de overheid. Dat meldt de luchtvaartmaatschappij zaterdagmiddagquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:02 schreef riazop het volgende:
Wopke heeft al gezegd dat hij klm nooit zal laten omvallen
Je hebt zelf niet veel onderhandelingen gedaan hč. Natuurlijk roept de KLM dit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra had ik al gezegd dat hij gierend incompetent is
We gaan zien wie er gaat winnen, duidelijk is wel dat de belastingbetaler de rekening krijgtquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:49 schreef nostra het volgende:
Je hebt zelf niet veel onderhandelingen gedaan hč. Natuurlijk roept de KLM dit.
Dat ben ik helemaal met je eens, dit is een kansloze exercitie.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
We gaan zien wie er gaat winnen, duidelijk is wel dat de belastingbetaler de rekening krijgt
uiteraard daarom moeten zulke bedrijven gewoon lekker failliet gaan er dan komt er vanzelf een andere soort KLM die de failliete boedel opkoopt en verder gaat met goedkope pilotenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 16:36 schreef riazop het volgende:
[..]
KLM wordt vooral leeggezogen door het eigen personeel en de leasemaatschappijen.
En die zullen daar rustig mee doorgaan de komende jaren. Wees er maar zeker van.
En de enige die zijn handen in onschuld wast en volkomen ten onrechte en er geenhinder van ondervind in de rest van zijn loopbaan is Wopkequote:Op zaterdag 31 oktober 2020 17:54 schreef nostra het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens, dit is een kansloze exercitie.
Die piloten zijn verdeelde bus chauffeurs, maar die hebben geen auto pilot en moeten nog sociale vaardigheden hebbenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:19 schreef osodevo het volgende:
Wat een egoďsten die piloten. 150000-250000 Euro salaris.. en dan nog klagen ook. Wat een bedrijf eigenlijk met zulke mensen... Zullen je collega's maar zijn dit. De hebberigheid, geldzucht ten koste van de rest.
Moet Wopke en Jort nog wel een keer aan het volk uitleggen waarom ze nou die 14% hebben gekocht a 750 miljoen, waarde dan is 0,0quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:22 schreef osodevo het volgende:
Hoop dat ze failliet gaan. Zullen een hoop sluts vrijkomen waardoor andere maatschappijen het gat kunnen opvangen. Tegen een lager tarief.
wat denk je dat het Fyra debacle heeft gekost ?/quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Moet Wopke en Jort nog wel een keer aan het volk uitleggen waarom ze nou die 14% hebben gekocht a 750 miljoen, waarde dan is 0,0
Prietpraat van de bovenste plank incoming
opstijgen op de autopilot?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Die piloten zijn verdeelde bus chauffeurs, maar die hebben geen auto pilot en moeten nog sociale vaardigheden hebben
Piloten sluiten zich op in de cocpit, doen alles op de auto pilot, ja ook landen en opstijgen en vullen hun zakken met hun arrogante gedrag
En worden beloond met gratis reizen
Er zijn er genoeg die het voor 1,5 modaal willen doen, de rest eruit trappen
3 van de 8 bonden hebben niet getekend hequote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:19 schreef osodevo het volgende:
Wat een egoďsten die piloten. 150000-250000 Euro salaris.. en dan nog klagen ook. Wat een bedrijf eigenlijk met zulke mensen... Zullen je collega's maar zijn dit. De hebberigheid, geldzucht ten koste van de rest.
in de dichte mist zeker genoeg gezienquote:
Dit is het vooral. De zondebok is gevondenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hoekstra: KLM krijgt van het kabinet voorlopig geen staatssteun meer
KLM krijgt van het kabinet voorlopig geen staatssteun meer, omdat de vakbond voor piloten niet voor vijf jaar een loonoffer wil doen. Dat heeft minister Hoekstra (Financiën) vanavond gezegd.
,,Het is teleurstellend en risicovol en ik had hier graag gezegd dat we gewoon door konden gaan, maar dat is nu niet het geval”, aldus Hoekstra
https://www.ad.nl/politie(...)steun-meer~af28ed1a/
Ah toegeven zonder toe te geven dus en de belasting betaler krijgt de rekening
Slim mannetje hoor die Hoekstra en wij hebben hem niet door hoor
Er is geen vliegtuig van KLM dat een takeoff automatisch kan doenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
in de dichte mist zeker genoeg gezien
Politieke iemand gestraftquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
wat denk je dat het Fyra debacle heeft gekost ?/
Opgelost zonder rechtszaak , gekocht , betaald, geaccepteerd , verroest en weer weg
Hoeveel A350’s heeft KLM eigenlijk?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)-opstijgen~ba391bfc/
Mja, dan gaan Golfstaten er aan verdienen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:22 schreef osodevo het volgende:
Hoop dat ze failliet gaan. Zullen een hoop sluts vrijkomen waardoor andere maatschappijen het gat kunnen opvangen. Tegen een lager tarief.
0quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hoeveel A350’s heeft KLM eigenlijk?
Uitstaande aandelen 428 miljoenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 19:30 schreef Plots het volgende:
Wat een soap.
Hoeveel verlies heeft Wopke Hoekstra/Nederland op de aandelen als hij ze nu verkoopt (die hij had ingekocht voor 750 miljoen)?
Volgens Hoekstra is het nationale belang te grootquote:
Wopke laat zich niet chanteren door de piloten. Desnoods laat hij de boel klappen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens Hoekstra is het nationale belang te groot
En daar maken de piloten heus geen misbruik van
Dit is natuurlijk een ongerealiseerd verlies, deze aandelen kunnen nog jaren aangehouden worden voordat de overheid besluit deze van de hand te doen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Uitstaande aandelen 428 miljoen
Gekocht 14% = 60 miljoen aandelen
Kostprijs 750 miljoen
Aankoopkoers 12,50 per stuk
Koers vrijdag 2,75
Verlies is 9,75 per aandeel
Totaal verlies is nu 585 miljoen
Ik heb alleen zo een idee dat hij die koers niet gaat krijgen als hij gaat verkopen met zo een belang
En maandag zal de koers ook niet hoger openen met dit soort nieuws
Maar bel gerust even met Jort Kelder dat is onze expert en vindt het een geniale zet
0 ze hadden ze wel besteld maar doorgeschoven naar air france 6 stuksquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 18:48 schreef Drekkoning het volgende:
Hoeveel A350’s heeft KLM eigenlijk?
Dan hij heeft de komende eeuw genoeg pleepapier in de vorm van klm aandelen om zijn reet mee af te vegenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Wopke laat zich niet chanteren door de piloten. Desnoods laat hij de boel klappen.
Die 750 miljoen is vergeleken met al die andere steunfondsen klein bier.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Dan hij heeft de komende eeuw genoeg pleepapier in de vorm van klm aandelen om zijn reet mee af te vegen
Klopt ongerealiseerd, maar met herstel pas in 2025 en een lek van 20 miljoen per dag is de kans niet zo groot dat het ooit maar in de buurt gaat komen van de kostprijsquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is natuurlijk een ongerealiseerd verlies, deze aandelen kunnen nog jaren aangehouden worden voordat de overheid besluit deze van de hand te doen.
Gelukkig hebben we ook nog aandelen abnamro in het magazijn liggen met een kostprijs van 25 euro, koers nu 6 euro en dan 50% belang dan is klm idd klein bierquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:25 schreef Van_Poppel het volgende:
Die 750 miljoen is vergeleken met al die andere steunfondsen klein bier.
Zoals ik al schreef: de KLM is een zepert van heb ik jou daar. Maar de markt hangt daar desondanks toch een andere prijs aan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Klopt ongerealiseerd, maar met herstel pas in 202 en een lek van 20 miljoen per dag is de kans niet zo groot dat het ooit maar in de buurt gaat komen van de kostprijs
En als wel dan gaan de Fransen hun schulden omzetten in aandelen via een emissie en is de boel zo verwaterd dat je nooit meer dubbele cijfers ziet
Maar ik kan het mis hebben, Jort Kelder is de leidende expert in deze
Jeetje, verzilver dan nog het restant van 322 miljoen euro zou je bijna kunnen zeggen... In het scenario dat Wopke nu van plan is om KLM geen geld te lenen, met het geweten dat KLM dan failliet gaat over een paar maanden.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Uitstaande aandelen 428 miljoen
Gekocht 14% = 60 miljoen aandelen
Kostprijs 750 miljoen
Aankoopkoers 12,50 per stuk
Koers vrijdag 2,75
Verlies is 9,75 per aandeel
Totaal verlies is nu 585 miljoen
Ik heb alleen zo een idee dat hij die koers niet gaat krijgen als hij gaat verkopen met zo een belang
En maandag zal de koers ook niet hoger openen met dit soort nieuws
Maar bel gerust even met Jort Kelder dat is onze expert en vindt het een geniale zet
Niet als KLM failliet gaat, omdat de piloten niet akkoord gaan met de loonsverlaging. Dan zijn de aandelen volgens mij helemaal niks meer waard.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een ongerealiseerd verlies, deze aandelen kunnen nog jaren aangehouden worden voordat de overheid besluit deze van de hand te doen.
Klopt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:37 schreef Plots het volgende:
[..]
Jeetje, verzilver dan nog het restant van 322 miljoen euro zou je bijna kunnen zeggen... In het scenario dat Wopke nu van plan is om KLM geen geld te lenen, met het geweten dat KLM dan failliet gaat over een paar maanden.
[..]
Niet als KLM failliet gaat, omdat de piloten niet akkoord gaan met de loonsverlaging. Dan zijn de aandelen volgens mij helemaal niks meer waard.
Piloten weten ook wel dat Flopke KLM niet failliet laat gaan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Volgens Hoekstra is het nationale belang te groot
En daar maken de piloten heus geen misbruik van
Plus, de partijen liggen niet enorm ver uit elkaar. Maar beiden willen geen gezichtsverlies lijden zo lijkt het.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Het is harde speltheorie: immers weten de piloten ook dat de overheid geen kant op kan, anderzijds kan de overheid nu niet meer toegeven door de harde opstelling. Spannend!
Zonder steun heb je natuurlijk best kans dat KLM omvalt. Dan is de zeperd voor Nederland nog veel groter en dus laat Flopke dat vast niet gebeuren.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:44 schreef riazop het volgende:
Dat van die piloten is een symbooldossier
De geldpersen staan aan en iedereen wil meeprofiteren.
KLM valt echt niet om doordat de piloten wel of niet 20% willen inleveren.
Piloten vragen zich terecht af waarom zij dit moeten inleveren terwijl in veel andere sectoren daar de tijdelijk werklozen wél volop doorbetaald krijgen door de NL overheid
Waarschijnlijk is een pr-adviseur nu maximaal aanhet overwerkenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:48 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Plus, de partijen liggen niet enorm ver uit elkaar. Maar beiden willen geen gezichtsverlies lijden zo lijkt het.
Verpissen op hoog niveau
Hoe kom je nou aan 322 miljoen euroquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:37 schreef Plots het volgende:
Jeetje, verzilver dan nog het restant van 322 miljoen euro zou je bijna kunnen zeggen... In het scenario dat Wopke nu van plan is om KLM geen geld te lenen, met het geweten dat KLM dan failliet gaat over een paar maanden.
.........
Inderdaad tegen een tarief waarvan je van je stoel valt en alles voor de beeldvormingquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
Waarschijnlijk is een pr-adviseur nu maximaal aanhet overwerken
Ik heb het idee dat Frankrijk ook van Air France af wil , want op dit salarisniveau blijft het miljarden kosten, dit Air France kan nooit meer concurreren met de rest van de wereld, NEVERquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is een pr-adviseur nu maximaal aanhet overwerken
Denk dat het uitgangspunt is dat ze weer op termijn (over een jaar ofzo) weer hun eigen broek kunnen ophouden, en tot die tijd blijft het gewoon een projectje waar zo nu en dan een paar miljard heen moet. Het is een soort trots symbool voor beide landen. Winst maken is daar nooit een uitgangspunt geweest.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat Frankrijk ook van Air France af wil , want op dit salarisniveau blijft het miljarden kosten, dit Air France kan nooit meer concurreren met de rest van de wereld, NEVER
Bedenk dat Air France de moeder en bijna volledig eigenaar van KLM is
Wat mij betreft laat ze met de pret en begin een nadere luchtvaart bedrijf , De NLM
De voorwaarden van deze overheidslening zijn meer dan redelijk, misschien niet geheel logisch. Niet elke piloot gaat 20% inleveren want het loopt trapsgewijs op tot 20%. Niet accepteren is inderdaad een optie voor de bonden, maar dan moet je ook beseffen dat de kans op baanverlies verder zal toenemen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:41 schreef Drekkoning het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk het breekpunt?
De piloten leveren 20% in, en willen in 2022 kijken hoe de vlag erbij hangt en of er dan meer of minder bij moet toch?
Snap niet helemaal waarom dat zou moeten leiden tot annuleren van de steun, maargoed, er zal wel een grotere agenda zijn
KLM gebruikt dezelfde regelingen als die andere bedrijven. Echter de NOW is gemaximeerd tot salaris van ¤ 9.000, waar de heren piloten bovenzitten.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:44 schreef riazop het volgende:
Dat van die piloten is een symbooldossier
De geldpersen staan aan en iedereen wil meeprofiteren.
KLM valt echt niet om doordat de piloten wel of niet 20% willen inleveren.
Piloten vragen zich terecht af waarom zij dit moeten inleveren terwijl in veel andere sectoren daar de tijdelijk werklozen wél volop doorbetaald krijgen door de NL overheid
kletskoekquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat het uitgangspunt is dat ze weer op termijn (over een jaar ofzo) weer hun eigen broek kunnen ophouden, en tot die tijd blijft het gewoon een projectje waar zo nu en dan een paar miljard heen moet.
Het is een soort trots symbool voor beide landen.
Winst maken is daar nooit een uitgangspunt geweest.
Ik deed op mijn rekenmachine de inkoopprijs van 750 minus 585 miljoen intikken, maar dat ging niet helemaal goed blijkbaar . die 322 had 165 moeten zijn.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Hoe kom je nou aan 322 miljoen euro
60.000.000 x 2.75= 165.000.000
Alleen dump je niet even 60 miljoen aandelen op 1 dag
Er gaan er gemiddeld 3 miljoen per dag om
Dus dan ben je 20 dagen full time bezig
En dan gaat de koers echt niet omhoog
Als Flopke weet dat de tent failliet gaat mag hij niet verkopen, want voorwetenschap
Dit is nou een catch 22 uit het boekje
Ik snap het wel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 20:41 schreef Drekkoning het volgende:
Maar wat is nu eigenlijk het breekpunt?
De piloten leveren 20% in, en willen in 2022 kijken hoe de vlag erbij hangt en of er dan meer of minder bij moet toch?
Snap niet helemaal waarom dat zou moeten leiden tot annuleren van de steun, maargoed, er zal wel een grotere agenda zijn
Flopke dusquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:03 schreef appeleibanaan het volgende:
...En tja, Hoekstra heeft dit niet heel slim aangepakt.
Gast hij heeft vanaf dag 1 alles fout gedaan en liet zich al piepelen door de Fransen en is daar nooit tegen op getredenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:16 schreef Idisrom het volgende:
....Ik vind persoonlijk dat Wopke Hoekstra geen echte fouten gemaakt heeft in het KLM-dossier.
...
quote:Piloten toch in gesprek over langer loonoffer KLM
Door YTEKE DE JONG
Updated 40 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL
Air France-KLM2.811.01%
AMSTERDAM - Pilotenvakbond VNV wil met luchtvaartmaatschappij KLM in gesprek om tot aanvullende afspraken over loonmatiging te komen.
quote:De pijn voor Hoekstra zit hem in de looptijd van de afspraken. De leningen die Hoekstra wil verstrekken worden afgesloten voor vijf jaar. Gedurende die looptijd wil de minister dat de vakbonden zich houden aan een nullijn.
Daarvoor moest een aparte 'commitment-clausule' afgesproken worden.
Minister Wopke Hoekstra: weten KLM-piloten wel hoe groot deze crisis is?
De VNV achtte de afspraken die op 1 oktober met de KLM-directie gemaakt zijn bindend, die voor 1,5 jaar zijn gemaakt.
Maar minister Hoekstra wil nog een extra handtekening voor de inspanning voor vijf jaar.
De KLM vult de verschillen tussen die 9.000¤ en het orginele salaris aanquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 21:03 schreef groenen het volgende:
[..]
KLM gebruikt dezelfde regelingen als die andere bedrijven. Echter de NOW is gemaximeerd tot salaris van ¤ 9.000, waar de heren piloten bovenzitten.
juistquote:Op zondag 1 november 2020 06:10 schreef Fisherman het volgende:
Gewoon failliet laten gaan en kijken wat er overblijft na een eventuele doorstart.
Zo werkt het nu eenmaal in een vrije markt. Daar kiest de meerderheid voor.
Meer geld in een bodemloze put gooien heeft weinig zin, failliet gaat klm toch wel.
quote:Woede op werkvloer KLM uit zich in anonieme briefjes in cockpit: 'Zie je bij het UWV'
Door YTEKE DE JONG
Updated 1 min geleden
14 min geleden in FINANCIEEL
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij KLM moet op zoek naar een bemiddelaar.
Dat is volgens hoge bronnen bij KLM de oplossing om uit de impasse rond het loonoffer te komen.
Zaterdag miste KLM de deadline van het ministerie om in aanmerking te komen voor een leningenpakket van ¤3,4 miljard.
Zonder het geld gaat KLM failliet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |