Wat is sober?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:48 schreef FYazz het volgende:
Tja, het blijft gedoe met KLM.
Grond- en cabinepersoneel heeft al ingestemd met sobere voorwaarden.
Dan heb je dat verkeerd voorspeld, want het KLM-personeel levert fors in.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:39 schreef riazop het volgende:
Zoals ik al voorspelde: KLM personeel wil nauwelijks inleveren.
De combinatie KLM-Schiphol is goed voor 10 miljard aan inkomsten voor de Staat per jaar.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
KLM is inderdaad cruciaal genoeg om voor een paar miljard euro te steunen, maar niet oneindig. Of bijvoorbeeld voor meer dan 10 miljard euro. Er is ergens een kritieke grensbedrag qua steun.
nee dat doen ze helemaal nietquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan heb je dat verkeerd voorspeld, want het KLM-personeel levert fors in.
Kom maar met getallen, dan. Als je het zo goed weet. Dan vertel ik je wel of het klopt.quote:
Samen met mijn werkgever verdien ik ook goed. Hoeveel draagt KLM bij aan dat bedrag?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De combinatie KLM-Schiphol is goed voor 10 miljard aan inkomsten voor de Staat per jaar.
Dat is een beetje het vreemde, dat laten ze niet exact weten. Vervolgens liggen er al enkele weken de (principe)akkoorden, en pas een dag voor er besloten gaat worden is het opeens niet goed genoeg.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:48 schreef FYazz het volgende:
Tja, het blijft gedoe met KLM.
Ik vraag mij wel af hoe concreet de vraag/eis vanuit de overheid is.
Grond- en cabinepersoneel heeft al ingestemd met sobere voorwaarden.
Personeel wat boven modaal verdient krijgt er niets bij en personeel wat 1,5x modaal verdient levert (stapsgewijs) tot 20% salaris in.
Verder zullen er ruim 4500 KLM verlaten en is een vrijwillige vertrekregeling opgesteld.
Dus wat wil onze overheid concreet?
Dat net als bij de Duitsers de piloten 45% inleveren? Vraag of eis dat dan gewoon ipv zo te draaien of te wachten op dit gebaar vanuit KLM zelf komt.
Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef Lurf het volgende:
Samen met mijn werkgever verdien ik ook goed.
Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Laat die lui op kosten van de overheid meedraaien in de zorg, onregelmatige tijden zijn ze toch al gewend.
Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, waarmee je de suggestie wekt dat Schiphol niet zonder KLM kan en de bijdrage van KLM aan de staatskas wel 10 miljard kan zijn, dus het lijkt me een legitieme vraag.quote:
Zeker. Is logisch. Is overduidelijk een synergie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:06 schreef Lurf het volgende:
Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, .
Daar gaat het mij niet om in deze discussie.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat is sober?
Die mensen zitten gewoon thuis.
Veel andere luchtvaartmaatschappijen ontslaan hun werknemers of zetten ze op 50%
Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maandquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?
En sowieso zijn deze looptijden al weken bekend. Waarom nu opeens een dag voor de deadline zeggen dat het niet genoeg is (terwijl wel gewoon aan de staffels van 20% en 15% overall bezuinigen is voldaan met het hele pakket.)quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:15 schreef FYazz het volgende:
[..]
Daar gaat het mij niet om in deze discussie.
Mij gaat het erom dat de overheid niet concreet is en daardoor de discussie over het eisenpakket maar voortsleept.
Blijkbaar is dit voor de overheid niet genoeg. Wees dan concreet in de offers die je eist.
Ja, die kunnen de schoonmaak in.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?
Hoe wil je ze laten meedraaien in de zorg dan? Ze hebben geen zorgdiploma, geen BIG, geen ervaring.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Laat die lui op kosten van de overheid meedraaien in de zorg, onregelmatige tijden zijn ze toch al gewend.
Beetje betaald thuis gaan zitten slaat nergens op.
Dit, en ze kunnen ook fitness trainingen geven in bejaarden tehuizen, net als die instructies in het vliegtuig. Beetje met de armen zwaaien.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:27 schreef FYazz het volgende:
[..]
Hoe wil je ze laten meedraaien in de zorg dan? Ze hebben geen zorgdiploma, geen BIG, geen ervaring.
Ze kunnen hooguit ingezet worden op operationeel ondersteunende afdelingen of bij testlocaties e.d.
Daar is echter geen personeelsgebrek maar eerder een gebrek aan middelen.
Irrelevant. Het ging om het concept 'de staat betaalt, dus je moet werken'. Overigens kan ik je verzekeren dat er geen managers thuis zitten. En dat die geen 22k per maand verdienen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
Overigens ben je vergeten om de getallen te leveren, waarop jij baseert dat het personeel niets inlevert.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, en ze kunnen ook fitness trainingen geven in bejaarden tehuizen, net als die instructies in het vliegtuig. Beetje met de armen zwaaien.
Tevens kunnen ze ze leren hoe ze een mondkapje opzetten.
Geldt voor alle werknemers van bedrijven die gebruik maken van de NOW? Of alleen voor KLM-personeel?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.
Genoeg ondersteunende taken die ze kunnen uitvoeren, als ze een vliegtuig vol passagiers kunnen verzorgen moeten een stel bejaarden ook lukken.
Juistquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Inderdaad, ten opzichte van sectoren als de horeca kun je dit niet maken. Wilden de piloten echt inleveren, dan toonde je tenminste je goede wil naar de andere getroffen sectoren.
Het punt om er dan helemaal geen geld meer in te stoppen, komt zo wel dichterbij.
Juist die piloten zitten gewoon thuis in hun dikke villa en rijden met de Tesla naar de super, wat nou soberquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat is sober?
Die mensen zitten gewoon thuis.
Veel andere luchtvaartmaatschappijen ontslaan hun werknemers of zetten ze op 50%
Ait France KLM is reddeloos verloren al die miljarden gaan toch naar de Franse staat en de Franse pilotenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:06 schreef Lurf het volgende:
[..]
Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, waarmee je de suggestie wekt dat Schiphol niet zonder KLM kan en de bijdrage van KLM aan de staatskas wel 10 miljard kan zijn, dus het lijkt me een legitieme vraag.
Juist de Nederlandse Bevolking had al jaren terug het plan getrokken , weg met die Fransen hoogmoed waanzinquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef Confetti het volgende:
Asociaal tuig. Tijd voor de nucleare optie, nationalisatie vanwege de nationale veiligheid. Dit bedrijf is alleen vanwege strategische redenen nog in leven. Een commerciele eigenaar past daar niet meer bij.
Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.
Genoeg ondersteunende taken die ze kunnen uitvoeren, als ze een vliegtuig vol passagiers kunnen verzorgen moeten een stel bejaarden ook lukken.
Maar we gaan lekker wel de klimaatdoelen halen met geen vliegtuigen in de luchtquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?
De personele problemen liggen niet zozeer bij de dagbesteding of het verzorgen van koffie en thee.
Het personeelsgebrek zit in het verzorgend personeel, dus personeel wat bv. een stoma verwisseld, medicatie toedient, personeel aan het bed etc.
Die taken kun je niet laten uitvoeren door onbevoegde en onbekwame medewerkers.
Kunt ze inzetten voor bedden verschonen, maar daarmee zet je ook geen 4500 man aan het werk.
Ook besef je niet geheel met welke complexe vraagstukken verzorgenden te maken krijgen en ook niet dat je ouderen niet zomaar wisselde verzorgers kunt geven. Zeker patiënten met dementie of complexe zorgvraag zijn gebaat bij een vaste verzorger of vast gezicht. Steeds wisselende gezichten of teveel gezichten is niet goed voor deze patiënten.
Het zijn immers ook geen toeristen het, het zijn mensen met een (complexe) hulpvraag.
Kortom, ik vind je oproep makkelijk gedacht, zelfs wat populistisch en ook denigrerend naar het zorgpersoneel (alsof iedereen zomaar even ouderen kan verzorgen).
Omscholen is uiteraard wel mogelijk, maar dan ben je wel anderhalf jaar verder.
Ze zijn toch niet zo dom dat ze anderhalf jaar nodig hebben voor omscholing?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?
De personele problemen liggen niet zozeer bij de dagbesteding of het verzorgen van koffie en thee.
Het personeelsgebrek zit in het verzorgend personeel, dus personeel wat bv. een stoma verwisseld, medicatie toedient, personeel aan het bed etc.
Die taken kun je niet laten uitvoeren door onbevoegde en onbekwame medewerkers.
Kunt ze inzetten voor bedden verschonen, maar daarmee zet je ook geen 4500 man aan het werk.
Ook besef je niet geheel met welke complexe vraagstukken verzorgenden te maken krijgen en ook niet dat je ouderen niet zomaar wisselde verzorgers kunt geven. Zeker patiënten met dementie of complexe zorgvraag zijn gebaat bij een vaste verzorger of vast gezicht. Steeds wisselende gezichten of teveel gezichten is niet goed voor deze patiënten.
Het zijn immers ook geen toeristen het, het zijn mensen met een (complexe) hulpvraag.
Kortom, ik vind je oproep makkelijk gedacht, zelfs wat populistisch en ook denigrerend naar het zorgpersoneel (alsof iedereen zomaar even ouderen kan verzorgen).
Omscholen is uiteraard wel mogelijk, maar dan ben je wel anderhalf jaar verder.
klm vindt thuiswerken niet nodig?quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
. Overigens kan ik je verzekeren dat er geen managers thuis zitten. .
Nogmaals, ik vind dat je er te gemakkelijk over praat.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze zijn toch niet zo dom dat ze anderhalf jaar nodig hebben voor omscholing?
Las vanmorgen een artikel dat die specifieke snelcursussen twee a drie weken duren.
Lees steunkousen aantrekken en mensen helpen aankleden. Die reguliere zorg kan dan ook opgeschoond worden voor medische ondersteuning.
De andere helft kan worden ingezet in de onderwijs, of zij ze daar ook te dom voor?
Problemen zijn er om te worden opgelost, klmpersoneel lijkt liever een slachtofferrol aan te nemen.
Ja maar, ja maar kom op zeg.
Er wordt nu onderhandeld over nog meer steun voor de luchtvaartmaatschappij. 'Een scheiding kan een optie zijn', zegt luchtvaartjournalist Yteke de Jong van De Telegraaf.quote:Nederland moet de portemonnee trekken als we aandeelhouder van Air France-KLM willen blijven. Dat zegt de Franse minister van Vervoer Djebbari
quote:“Het is bizar dat de Nederlandse regering, die andere overheden de les leest over begrotingsregels, heeft besloten voor iedere vrouw, kind en man in Nederland 200 euro te besteden aan één bedrijf in een volledig geliberaliseerde markt”, zo stelt het bedrijf.
er gaat ooit wel weer een keer iets ontstaan van luchtvaart in NL, maar dat hoeft niet in de vorm van KLM natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
200 euro de man uitgeven voor een zinkend schip
Ryan Air heeft zelf ook een overheidslening geaccepteerd ivm corona.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:04 schreef riazop het volgende:
[..]
er gaat ooit wel weer een keer iets ontstaan van luchtvaart in NL, maar dat hoeft niet in de vorm van KLM natuurlijk.
Ryan Air heeft zeker een punt. Die zijn zelf keihard aan het saneren om te overleven.
Mooi.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ryan Air heeft zelf ook een overheidslening geaccepteerd ivm corona.
Ten eerste is de looptijd 4 jaar, ten tweede loopt gedurende die vier jaar hun loon weer langzaam terug naar 100%.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 17:34 schreef riazop het volgende:
[..]
Mooi.
De piloten daar hebben het voorbeeld gegeven met een korting van 20% op hun loon voor minstens 5 jaar
gaat bij klm niet lukken hoor
https://fd.nl/ondernemen/(...)ule-van-de-vakbondenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 12:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voorspelling: Bonden tekenen na een nacht overleg een intentieverklaring dat ze ook na de looptijd inleveren als het bedrijf nog geen winst maakt. Oid.
Als je het mij vraagt komt dit hele één-tweetje juist uit de hoge hoed van Elbers.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Flinke deuk voor topman Elbers
https://www.telegraaf.nl/(...)ie-klm-topman-elbers
Inderdaad, en gelukkig laat Hoekstra ruim in zijn kaarten kijkenquote:Op vrijdag 30 oktober 2020 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
....Wordt een interessant nachtje blufpoker
Meer staatssteunquote:"Stel dat je 10 miljard wil ophalen, dat is tien keer de huidige marktwaarde van het bedrijf. Dat is bij beleggers niet op te halen." Ze hebben een te hoge schuld om geld op te halen van de markt."
Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:41 schreef Nicksanders het volgende:
Maar hun hypotheek is natuurlijk gebaseerd op hun salaris dus kan mij ook voorstellen dat het niet zomaar gaat.
KLM is van AIR FRANCE , KLM heeft niets uit te geven en zeker Hoekstra nietquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 05:49 schreef raptorix het volgende:
Wees creatief, geef opnieuw aandelen uit, en geef personeel opties in ruil voor loonsverlaging waar mogelijk.
Heb jij daar een bron van?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 02:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.
Als ze een hypotheek hebben voor een villa van een miljoen in Amstelveen, verkopen ze die maar.
Het is niet dat de markt slecht is of zo. Er is enorm veel vraag naar huizen.
Veel zorgmanagers komen om in hun bonussen. Die kopen dat graag.
Ja dus? Het personeel heeft nu ook al een minderheidsaandeel.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
KLM is van AIR FRANCE , KLM heeft niets uit te geven en zeker Hoekstra niet
https://www.telegraaf.nl/(...)or-minister-hoekstra
Air France is de baas en dat is een Frans bedrijfquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dus? Het personeel heeft nu ook al een minderheidsaandeel.
Ja want Wopke verkoopt zijn miljoenen villa ook?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 02:45 schreef riazop het volgende:
[..]
Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.
Als ze een hypotheek hebben voor een villa van een miljoen in Amstelveen, verkopen ze die maar.
Het is niet dat de markt slecht is of zo. Er is enorm veel vraag naar huizen.
Veel zorgmanagers komen om in hun bonussen. Die kopen dat graag.
wat wil je nu zeggen dat je het zielig vind voor piloten dat ze van 200.000 euro per jaar terug moeten naar 170.000 euro ?quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 10:53 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ja want Wopke verkoopt zijn miljoenen villa ook?
Of de koning ?
Ik ben het met je eens crisis en ze kunnen ook ontslagen worden.
En snap de overheid als wij steun geven van belastingcenten moeten er wel offers komen maar in de tweede kamer brengen ze 0 offers er is niemand die daar salaris inlevert.
Die kunnen ook hun miljoenen villa verkopen en in een rijtjeshuis gaan wonen.
Daarom is die hele slogan samen tegen corona grote bullshit.
De overheid probeert hier en daar wel bedrijven te redden door salarissen over te nemen maar hier zit een grens aan logisch.
Ik heb niet het gevoel dat de overheid offers brengt terwijl die ook betaalt krijgen van belastingcenten dit zelfde geld voor elke willekeurige ambtenaar niet dat ik het die mensen op de gemeentehuizen gun ook hun hebben een hypotheek te betalen gezin te onderhouden etc.
Deze rekening gaan we vanaf 2028 terug betalen dat zijn de tieners/twintigers/dertigers van nu en een beetje veertigers.
De mensen die we nu redden voornamelijk 65+ en Boomers gaan hier niks aan terug betalen maar bij veel mensen van die generatie zit wel geld.
Huizen bezit ooit gekocht in de jaren 80 voor 180.000 gulden en nu waard 300.000 euro.
Dan heb ik persoonlijk niks te klagen maar ik sluit niet mijn ogen voor de velen die dat wel hebben door overheidsbeleid omdat we 2% van de bevolking proberen te redden.
Nee moeilijk hé begrijpend lezen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat wil je nu zeggen dat je het zielig vind voor piloten dat ze van 200.000 euro per jaar terug moeten naar 170.000 euro ?
Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopicquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 11:58 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Maar wanneer trekken ze in het koningshuis en de tweede kamer de broekriem aan die leveren in tijden van crisis niet in.
Maar Wopke en consorten kunnen ook inleveren.
.
Het is toch samen tegen corona en met ze alen om die 2% te beschermen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopic
Moeten er piloten hun boot gaan verkopen of wat is het probleem ??
Die komen in problemen met de alimentatie van hun eerste en tweede leg...quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopic
Moeten er piloten hun boot gaan verkopen of wat is het probleem ??
Dit dus.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Verschrikkelijk drama in de luchtvaars speelt zich af, veroorzaakt door externe factoren.
Mijn inschatting is dat je zou kunnen overwegen om het te laten klappen, en wanneer de luchtvaart weer opkrabbelt dan naar behoefte activa terug te kopen en te werven.
Dit bedrijf is teveel verstrengeld geraakt in spelletjes met vakbonden en politiek, schulden, langlopende leasecontracten, en personeel met arbeidsvoorwaarden boven marktniveau.
"KLM heeft gisteren de vakorganisaties verzocht om een expliciet commitment, in aanvulling op de afspraken die op 1 oktober overeengekomen zijn. Deze specifieke aanpassing van ons akkoord is op deze termijn niet realiseerbaar."quote:In die reactie stelde de VNV uiteindelijk dat ze geen clausule gaat tekenen
Nee het gaat erom , moeten we KLM volledig laten toevallen aan de Fransen of moeten we de Fransen gaan steunen in hun hulp aan Air Francequote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Het is toch samen tegen corona en met ze alen om die 2% te beschermen.
Van mij mogen ze klm failliet laten gaan bus met vleugels zijn er genoeg van.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee het gaat erom , moeten we KLM volledig laten toevallen aan de Fransen of moeten we de Fransen gaan steunen in hun hulp aan Air France
Air France / KLM is sowieso reddeloos verloren
https://www.telegraaf.nl/(...)en-klm-clausule-niet
ho ff he, ik ben 68, ik kom niet in de bijstandquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Van mij mogen ze klm failliet laten gaan bus met vleugels zijn er genoeg van.
Maar ja ze mogen iedereen kapot laten gaan maar ja dan zit iedereen in de bijstand misschien worden ze wel opstandiger en voelen ze t harder.
Dat de overheden destructief beleid voeren om dor hout te redden.
KLM is niet eens een serieuze concurrent voor Ryanair. Laat die gast lekker zelf bij de Ierse overheid aankloppen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ryanair vecht Nederlandse staatssteun voor KLM aan – de Ierse prijsvechter is boos over marktverstoring
Ryanair stapt naar de rechter om groen licht van de Europese Commissie voor de Nederlandse noodsteun aan KLM aan te vechten.
De Ierse budget luchtvaartmaatschappij vindt het bizar dat Nederland zoveel geld aan één bedrijf geeft.
Ryanair heeft al zeven rechtszaken lopen. Het concern wil de noodsteun aan Europese concurrenten blokkeren.
Luchtvaartmaatschappij Ryanair stapt naar een Europese rechter om de overheidssteun van 3,4 miljard euro die KLM van Nederland krijgt te blokkeren.
De budgetvlieger maakte zich deze zomer al kwaad over de leningen en kredietgaranties, die de Europese luchtvaartmarkt zouden verstoren.
Het Ierse concern richt zijn pijlen op de Europese Commissie. Die oordeelde in juli dat de steun voor het in crisis verkerende KLM in orde was. Volgens Ryanair moet deze beslissing worden teruggedraaid.
“Bizar dat Nederland zoveel besteed aan één bedrijf”
[..]
Ryanair voert al langer strijd tegen de staatssteun die andere luchtvaartmaatschappijen hebben gekregen wegens de coronacrisis.
In totaal diende het bedrijf zeven klachten in bij Europese rechtbanken tegen de steunpakketten voor zijn concurrenten.
KLM-baas Pieter Elbers zei eerder dat de steun aan de voorwaarden van Brussel voldoet en is geenszins sprake van een “free ride”.
De steun aan KLM komt bovenop een steunpakket van de Franse overheid van 7 miljard euro, waarmee de steun aan Air France-KLM uitkomt op 10,4 miljard euro.
https://www.businessinsider.nl/ryanair-klm-rechtszaken-noodsteun/
200 euro de man uitgeven voor een zinkend schip
Heeft hij al gedaan, bij de UK dan.quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:19 schreef Collide het volgende:
[..]
KLM is niet eens een serieuze concurrent voor Ryanair. Laat die gast lekker zelf bij de Ierse overheid aankloppen.
To big to fail ??quote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef Collide het volgende:
KLM kan niet zonder de overheid en vice versa. Uiteindelijk zullen ze wel ergens in het midden uitkomen.
Zullen we dat koninklijk dan ook maar gelijk eraf halenquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
To big to fail ??
nee hoor, ze richten gewoon een nieuwe echt Nederlandse KLEM op
goed planquote:Op zaterdag 31 oktober 2020 13:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zullen we dat koninklijk dan ook maar gelijk eraf halen
Na dat Griekenland uitje met regeringstoestel lijkt me dat een prima idee
NLM dus en laat Willempie lekker het heen en weer krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |