abonnement Unibet Coolblue
pi_195942287
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:48 schreef FYazz het volgende:
Tja, het blijft gedoe met KLM.


Grond- en cabinepersoneel heeft al ingestemd met sobere voorwaarden.

Wat is sober?

Die mensen zitten gewoon thuis.

Veel andere luchtvaartmaatschappijen ontslaan hun werknemers of zetten ze op 50%
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:51:33 #77
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:39 schreef riazop het volgende:
Zoals ik al voorspelde: KLM personeel wil nauwelijks inleveren.

Dan heb je dat verkeerd voorspeld, want het KLM-personeel levert fors in.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:52:32 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]

KLM is inderdaad cruciaal genoeg om voor een paar miljard euro te steunen, maar niet oneindig. Of bijvoorbeeld voor meer dan 10 miljard euro. Er is ergens een kritieke grensbedrag qua steun.
De combinatie KLM-Schiphol is goed voor 10 miljard aan inkomsten voor de Staat per jaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942319
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan heb je dat verkeerd voorspeld, want het KLM-personeel levert fors in.
nee dat doen ze helemaal niet

en dat hoeven ze ook niet, want ze weten dat de NL overheid toch de stekker er nooit uit zal trekken
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:53:38 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:52 schreef riazop het volgende:

nee dat doen ze helemaal niet

Kom maar met getallen, dan. Als je het zo goed weet. Dan vertel ik je wel of het klopt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942383
Laat die lui op kosten van de overheid meedraaien in de zorg, onregelmatige tijden zijn ze toch al gewend.

Beetje betaald thuis gaan zitten slaat nergens op.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:57:12 #82
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195942391
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

De combinatie KLM-Schiphol is goed voor 10 miljard aan inkomsten voor de Staat per jaar.
Samen met mijn werkgever verdien ik ook goed. Hoeveel draagt KLM bij aan dat bedrag?
Never explain, never apologize.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:57:52 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195942400
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:48 schreef FYazz het volgende:
Tja, het blijft gedoe met KLM.

Ik vraag mij wel af hoe concreet de vraag/eis vanuit de overheid is.

Grond- en cabinepersoneel heeft al ingestemd met sobere voorwaarden.
Personeel wat boven modaal verdient krijgt er niets bij en personeel wat 1,5x modaal verdient levert (stapsgewijs) tot 20% salaris in.
Verder zullen er ruim 4500 KLM verlaten en is een vrijwillige vertrekregeling opgesteld.

Dus wat wil onze overheid concreet?
Dat net als bij de Duitsers de piloten 45% inleveren? Vraag of eis dat dan gewoon ipv zo te draaien of te wachten op dit gebaar vanuit KLM zelf komt.
Dat is een beetje het vreemde, dat laten ze niet exact weten. Vervolgens liggen er al enkele weken de (principe)akkoorden, en pas een dag voor er besloten gaat worden is het opeens niet goed genoeg.

Tja, wees dan duidelijk in wat je wilt hebben van tevoren. Dit klinkt meer als een ouderwets spelletje “het onderste uit de kan halen”.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:59:19 #84
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942424
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:57 schreef Lurf het volgende:

Samen met mijn werkgever verdien ik ook goed.
Lekker belangrijk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:05:58 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942520
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Laat die lui op kosten van de overheid meedraaien in de zorg, onregelmatige tijden zijn ze toch al gewend.

Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:06:52 #86
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_195942529
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Lekker belangrijk.
Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, waarmee je de suggestie wekt dat Schiphol niet zonder KLM kan en de bijdrage van KLM aan de staatskas wel 10 miljard kan zijn, dus het lijkt me een legitieme vraag.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:12:08 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195942617
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:06 schreef Lurf het volgende:

Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, .
Zeker. Is logisch. Is overduidelijk een synergie.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195942686
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat is sober?

Die mensen zitten gewoon thuis.

Veel andere luchtvaartmaatschappijen ontslaan hun werknemers of zetten ze op 50%
Daar gaat het mij niet om in deze discussie.
Mij gaat het erom dat de overheid niet concreet is en daardoor de discussie over het eisenpakket maar voortsleept.

Blijkbaar is dit voor de overheid niet genoeg. Wees dan concreet in de offers die je eist.
pi_195942746
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?
Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:20:12 #90
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195942757
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:15 schreef FYazz het volgende:

[..]

Daar gaat het mij niet om in deze discussie.
Mij gaat het erom dat de overheid niet concreet is en daardoor de discussie over het eisenpakket maar voortsleept.

Blijkbaar is dit voor de overheid niet genoeg. Wees dan concreet in de offers die je eist.
En sowieso zijn deze looptijden al weken bekend. Waarom nu opeens een dag voor de deadline zeggen dat het niet genoeg is (terwijl wel gewoon aan de staffels van 20% en 15% overall bezuinigen is voldaan met het hele pakket.)

Riekt naar een vuil spelletje inderdaad. Wellicht willen ze er nog iets uitslepen op deze manier.

Voorspelling: Bonden tekenen na een nacht overleg een intentieverklaring dat ze ook na de looptijd inleveren als het bedrijf nog geen winst maakt. Oid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195942884
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Iedereen die in Nederland een uitkering trekt, zit ook thuis op kosten van de Staat. Ook allemaal verplicht werken?
Ja, die kunnen de schoonmaak in.
pi_195942885
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Laat die lui op kosten van de overheid meedraaien in de zorg, onregelmatige tijden zijn ze toch al gewend.

Beetje betaald thuis gaan zitten slaat nergens op.
Hoe wil je ze laten meedraaien in de zorg dan? Ze hebben geen zorgdiploma, geen BIG, geen ervaring.

Ze kunnen hooguit ingezet worden op operationeel ondersteunende afdelingen of bij testlocaties e.d.
Daar is echter geen personeelsgebrek maar eerder een gebrek aan middelen.
pi_195942914
Asociaal tuig. Tijd voor de nucleare optie, nationalisatie vanwege de nationale veiligheid. Dit bedrijf is alleen vanwege strategische redenen nog in leven. Een commerciele eigenaar past daar niet meer bij.
pi_195942928
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
Dit, en ze kunnen ook fitness trainingen geven in bejaarden tehuizen, net als die instructies in het vliegtuig. Beetje met de armen zwaaien.

Tevens kunnen ze ze leren hoe ze een mondkapje opzetten.
pi_195942968
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:27 schreef FYazz het volgende:

[..]

Hoe wil je ze laten meedraaien in de zorg dan? Ze hebben geen zorgdiploma, geen BIG, geen ervaring.

Ze kunnen hooguit ingezet worden op operationeel ondersteunende afdelingen of bij testlocaties e.d.
Daar is echter geen personeelsgebrek maar eerder een gebrek aan middelen.
Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.

Genoeg ondersteunende taken die ze kunnen uitvoeren, als ze een vliegtuig vol passagiers kunnen verzorgen moeten een stel bejaarden ook lukken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:33:54 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195943015
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:

Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
Irrelevant. Het ging om het concept 'de staat betaalt, dus je moet werken'. Overigens kan ik je verzekeren dat er geen managers thuis zitten. En dat die geen 22k per maand verdienen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:40:53 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195943180
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:19 schreef riazop het volgende:

[..]

Ik vind een thuiszittende piloot of manager met 22.000 ¤ p/maand wel iets anders dan een bijstand van 1060 ¤ p/maand
Overigens ben je vergeten om de getallen te leveren, waarop jij baseert dat het personeel niets inlevert.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:42:51 #98
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195943203
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dit, en ze kunnen ook fitness trainingen geven in bejaarden tehuizen, net als die instructies in het vliegtuig. Beetje met de armen zwaaien.

Tevens kunnen ze ze leren hoe ze een mondkapje opzetten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.

Genoeg ondersteunende taken die ze kunnen uitvoeren, als ze een vliegtuig vol passagiers kunnen verzorgen moeten een stel bejaarden ook lukken.
Geldt voor alle werknemers van bedrijven die gebruik maken van de NOW? Of alleen voor KLM-personeel?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:45:43 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195944188
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Inderdaad, ten opzichte van sectoren als de horeca kun je dit niet maken. Wilden de piloten echt inleveren, dan toonde je tenminste je goede wil naar de andere getroffen sectoren.

Het punt om er dan helemaal geen geld meer in te stoppen, komt zo wel dichterbij.
Juist

Failliet laten gaan , uithuilen opnieuw beginnen met een KLEM

Dan zijn we ook van die fransen af

beter een harde leermeester dan een zachte hand
Dit is een bodemloze put, heel kLM is niet meer waard dan 1 miljard, dan ga je er niet 3,5 miljard aan de Fransen geven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:46:47 #100
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195944207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef riazop het volgende:

[..]

Wat is sober?

Die mensen zitten gewoon thuis.

Veel andere luchtvaartmaatschappijen ontslaan hun werknemers of zetten ze op 50%
Juist die piloten zitten gewoon thuis in hun dikke villa en rijden met de Tesla naar de super, wat nou sober

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:06 schreef Lurf het volgende:

[..]

Je veegt de verdiensten van Schiphol en KLM op één hoop, waarmee je de suggestie wekt dat Schiphol niet zonder KLM kan en de bijdrage van KLM aan de staatskas wel 10 miljard kan zijn, dus het lijkt me een legitieme vraag.
Ait France KLM is reddeloos verloren al die miljarden gaan toch naar de Franse staat en de Franse piloten

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:29 schreef Confetti het volgende:
Asociaal tuig. Tijd voor de nucleare optie, nationalisatie vanwege de nationale veiligheid. Dit bedrijf is alleen vanwege strategische redenen nog in leven. Een commerciele eigenaar past daar niet meer bij.
Juist de Nederlandse Bevolking had al jaren terug het plan getrokken , weg met die Fransen hoogmoed waanzin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195944368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Koffie inschenken en bedden verschonen, wandelen en dagactiviteiten, tafels opruimen en eten geven.

Genoeg ondersteunende taken die ze kunnen uitvoeren, als ze een vliegtuig vol passagiers kunnen verzorgen moeten een stel bejaarden ook lukken.
Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?

De personele problemen liggen niet zozeer bij de dagbesteding of het verzorgen van koffie en thee.
Het personeelsgebrek zit in het verzorgend personeel, dus personeel wat bv. een stoma verwisseld, medicatie toedient, personeel aan het bed etc.
Die taken kun je niet laten uitvoeren door onbevoegde en onbekwame medewerkers.

Kunt ze inzetten voor bedden verschonen, maar daarmee zet je ook geen 4500 man aan het werk.

Ook besef je niet geheel met welke complexe vraagstukken verzorgenden te maken krijgen en ook niet dat je ouderen niet zomaar wisselde verzorgers kunt geven. Zeker patiënten met dementie of complexe zorgvraag zijn gebaat bij een vaste verzorger of vast gezicht. Steeds wisselende gezichten of teveel gezichten is niet goed voor deze patiënten.
Het zijn immers ook geen toeristen het, het zijn mensen met een (complexe) hulpvraag.

Kortom, ik vind je oproep makkelijk gedacht, zelfs wat populistisch en ook denigrerend naar het zorgpersoneel (alsof iedereen zomaar even ouderen kan verzorgen).

Omscholen is uiteraard wel mogelijk, maar dan ben je wel anderhalf jaar verder.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:11:54 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195944750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?

De personele problemen liggen niet zozeer bij de dagbesteding of het verzorgen van koffie en thee.
Het personeelsgebrek zit in het verzorgend personeel, dus personeel wat bv. een stoma verwisseld, medicatie toedient, personeel aan het bed etc.
Die taken kun je niet laten uitvoeren door onbevoegde en onbekwame medewerkers.

Kunt ze inzetten voor bedden verschonen, maar daarmee zet je ook geen 4500 man aan het werk.

Ook besef je niet geheel met welke complexe vraagstukken verzorgenden te maken krijgen en ook niet dat je ouderen niet zomaar wisselde verzorgers kunt geven. Zeker patiënten met dementie of complexe zorgvraag zijn gebaat bij een vaste verzorger of vast gezicht. Steeds wisselende gezichten of teveel gezichten is niet goed voor deze patiënten.
Het zijn immers ook geen toeristen het, het zijn mensen met een (complexe) hulpvraag.

Kortom, ik vind je oproep makkelijk gedacht, zelfs wat populistisch en ook denigrerend naar het zorgpersoneel (alsof iedereen zomaar even ouderen kan verzorgen).

Omscholen is uiteraard wel mogelijk, maar dan ben je wel anderhalf jaar verder.
Maar we gaan lekker wel de klimaatdoelen halen met geen vliegtuigen in de lucht
Toch iets positief, van mij mag KLM wel weg hoor
Turkije heeft een grote Hub , vliegen we allemaal via Turkije

Schiphol sluiten en daar woningbouw en dan gebruiken we Lelystad wel voor te vliegen


https://www.telegraaf.nl/(...)klimaatdoel-te-halen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195945304
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:55 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij bent niet werkzaam in de ouderenzorg begrijp ik?

De personele problemen liggen niet zozeer bij de dagbesteding of het verzorgen van koffie en thee.
Het personeelsgebrek zit in het verzorgend personeel, dus personeel wat bv. een stoma verwisseld, medicatie toedient, personeel aan het bed etc.
Die taken kun je niet laten uitvoeren door onbevoegde en onbekwame medewerkers.

Kunt ze inzetten voor bedden verschonen, maar daarmee zet je ook geen 4500 man aan het werk.

Ook besef je niet geheel met welke complexe vraagstukken verzorgenden te maken krijgen en ook niet dat je ouderen niet zomaar wisselde verzorgers kunt geven. Zeker patiënten met dementie of complexe zorgvraag zijn gebaat bij een vaste verzorger of vast gezicht. Steeds wisselende gezichten of teveel gezichten is niet goed voor deze patiënten.
Het zijn immers ook geen toeristen het, het zijn mensen met een (complexe) hulpvraag.

Kortom, ik vind je oproep makkelijk gedacht, zelfs wat populistisch en ook denigrerend naar het zorgpersoneel (alsof iedereen zomaar even ouderen kan verzorgen).

Omscholen is uiteraard wel mogelijk, maar dan ben je wel anderhalf jaar verder.
Ze zijn toch niet zo dom dat ze anderhalf jaar nodig hebben voor omscholing?
Las vanmorgen een artikel dat die specifieke snelcursussen twee a drie weken duren.

Lees steunkousen aantrekken en mensen helpen aankleden. Die reguliere zorg kan dan ook opgeschoond worden voor medische ondersteuning.

De andere helft kan worden ingezet in de onderwijs, of zij ze daar ook te dom voor?

Problemen zijn er om te worden opgelost, klmpersoneel lijkt liever een slachtofferrol aan te nemen.
Ja maar, ja maar kom op zeg.
pi_195945472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
. Overigens kan ik je verzekeren dat er geen managers thuis zitten. .
klm vindt thuiswerken niet nodig?
pi_195946328
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:36 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze zijn toch niet zo dom dat ze anderhalf jaar nodig hebben voor omscholing?
Las vanmorgen een artikel dat die specifieke snelcursussen twee a drie weken duren.

Lees steunkousen aantrekken en mensen helpen aankleden. Die reguliere zorg kan dan ook opgeschoond worden voor medische ondersteuning.

De andere helft kan worden ingezet in de onderwijs, of zij ze daar ook te dom voor?

Problemen zijn er om te worden opgelost, klmpersoneel lijkt liever een slachtofferrol aan te nemen.
Ja maar, ja maar kom op zeg.
Nogmaals, ik vind dat je er te gemakkelijk over praat.

Het gaat niet om dom zijn, het gaat gewoon om wet- en regelgeving. Onbevoegde en onbekwame mensen mogen nu eenmaal van de verzekeraar en inspectie niet aan het bed of medicatie toedienen. Dat kun je het KLM-personeel niet aanrekenen.

Net als dat de zorg werkt met functie differentiatie op basis van opleiding.
Hetgeen betekent dat een Helpende niet zonder meer het werk mag uitvoeren van een Verpleegkundige. Dus piloten inzetten aan de onderkant en dan doorschuiven van personeel gaat niet zomaar.

We moeten zeker kijken naar oplossingen en het zou heel mooi zijn als KLM-personeel zich, al dan niet versneld, laat omscholen (en die initiatieven zijn in samenwerking met ActiZ ook al ingezet).
Je doet nu alleen alsof het KLM-personeel de slachtofferrol uitspeelt, dat daar ook het hele en enige probleem zit en een overstap naar de zorg zo gepiept is en daar ga ik niet in mee.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:33:17 #106
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195947592
Crisisoverleg KLM met bonden, miljardensteun op losse schroeven

KLM houdt crisisberaad met de vakbonden over het inleveren van salaris, nu minister Wopke Hoekstra het voorgestelde loonoffer onvoldoende vindt. Daardoor staat de miljardensteun voor de luchtvaartmaatschappij op losse schroeven. En dat terwijl vanochtend duidelijk werd dat moedermaatschappij Air France-KLM afgelopen kwartaal 1,7 miljard verlies heeft geboekt en wellicht nog dieper moet snijden in het personeelsbestand.

Minister Wopke Hoekstra houdt vast aan de besparingsopdracht die hij aan de KLM-directie heeft meegegeven als voorwaarde voor miljardensteun om de coronacrisis door te komen. Daar kan ‘geen onsje vanaf’, zegt de bewindsman. Het kabinet stelde KLM afgelopen zomer miljarden aan noodleningen en garantstellingen in het vooruitzicht. Maar dan moet de luchtvaartmaatschappij wel de kosten structureel verlagen, onder meer via een loonoffer van het personeel. Eind deze maand moet daarvoor een door de minister goedgekeurd voorstel op tafel liggen.

Reisbranche zet zich schrap voor ‘de grootste ramp ooit’
KLM diende onlangs een besparingsplan in, na overleg met de vakbonden. Maar volgens ingewijden mist Hoekstra daarin een blijvende kostenverlaging die het bedrijf ook op de langere termijn weerbaarder maakt. De minister wil nu nog geen finaal oordeel geven, maar zegt wel dat de race nog niet gelopen is. ,,De maand is nog niet om, ik hoop dat het lukt.”

Opgehoest
Hoekstra noemt de voorwaarden die het kabinet gesteld heeft ‘een redelijk en afgewogen pakket’. Er wordt rekening gehouden met de belangen van de werknemers en het toekomstperspectief van KLM. ,,Maar de steun wordt wel opgehoest van belastinggeld dat Nederlanders met hard werken verdienen.”

KLM houdt daarom vanmiddag crisisberaad met de vakbonden over aanpassingen van de arbeidsvoorwaarden, om zich zo toch te verzekeren van noodsteun van de Nederlandse overheid. Bij KLM voelen ze zich op het laatste moment voor het blok gezet, zeggen ingewijden, omdat Hoekstra al langer wist dat de looptijd van de overeenkomst korter was dan de looptijd van het steunpakket. KLM heeft nog anderhalve dag om een akkoord te bereiken. Een woordvoerder van de maatschappij kon nog geen indicatie geven van de duur van de gesprekken. ,,Misschien zijn we er zo uit, mogelijk duurt het een tijd en wordt morgen verder vergaderd.”

Miljardenverlies
Vanochtend liet Air France-KLM weten dat het belangrijke derde kwartaal van het jaar afgesloten is met een verlies van 1,7 miljard euro. De onderneming kampte net als branchegenoten met de gevolgen van de coronacrisis in de zomermaanden. De pandemie drukt op de reislust wereldwijd, ook door opgelegde restricties, en de luchtvaart is als gevolg daarvan een van de zwaarst getroffen sectoren.

Air France-KLM heeft naar eigen zeggen al verscheidene maatregelen genomen om de kosten omlaag te krijgen. Daarvoor werden akkoorden bereikt met verschillende vakbonden. De luchtvaartmaatschappij heeft voor de aanpassingen in het derde kwartaal alleen al 565 miljoen euro opzij gezet. In de eerste negen maanden van het jaar liep het nettoverlies op tot dik 6 miljard euro.

Eind dit jaar heeft KLM afscheid genomen van 5000 werknemers, wat neerkomt op een reductie van 15 procent van de ruim 30.000 KLM’ers. Maar dat is mogelijk dus niet genoeg. KLM zegt dat rekening gehouden moet worden met verdere ‘neerwaartse aanpassingen in de organisatie’. Aantallen werden niet genoemd. ,,Deze cijfers maken wederom duidelijk hoe slecht het nog steeds gaat in de luchtvaart”, aldus KLM-baas Pieter Elbers.

Dat ziet ook minister Hoekstra, die de cijfers ‘ronduit rampzalig’ noemt. ,,Dat laat zien in wat voor situatie de luchtvaart, en ook KLM, zich bevindt.”

Vakantiegangers
De maanden juli, augustus en september worden doorgaans benut door veel vakantiegangers. Maar dat was dit jaar wel anders. Alleen al het Air France-KLM-onderdeel Transavia, dat normaal gesproken veel vakantievluchten uitvoert, zag het aantal passagiers in de meetperiode met ruim 63 procent dalen tot 2 miljoen reizigers.

Toch werden vluchten van de prijsvechter naar vakantieoorden als Spanje, Griekenland, Portugal en Italië nog met enige regelmaat uitgevoerd. Daarbij was volgens het luchtvaartconcern sprake van geruststellende passagiersaantallen op vluchten en goede marges, maar ook van reisbeperkingen. Transavia hield met een operationeel verlies van 13 miljoen euro de schade enigszins beperkt. Bij KLM was sprake van een operationeel tekort van 234 miljoen euro. Bij zusterbedrijf Air France was dit resultaat min 807 miljoen euro. De omzet van Air France-KLM zakte bij elkaar met ruim twee derde op jaarbasis tot 2,5 miljard euro. Het aantal passagiers daalde met 71 procent tot 6,8 miljoen reizigers.

Sinds het begin van de crisis heeft Air France-KLM al 1,8 miljard euro aan terugbetalingen moeten doen. Dat is inclusief 300 miljoen euro aan vouchers die zijn uitgegeven.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)-schroeven~a9bcfca7/

Popcorn iemand :?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:37:17 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195947670
De afwijzing van het loonoffer van KLM-personeel is als een bom ingeslagen op de werkvloer.

Dat melden betrokkenen aan De Telegraaf.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-als-bom-bij-klm

Nog een beetje popcorn :?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:43:57 #108
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195947787
Gaan AIR FRANCE en KLM uit elkaar?

quote:
Nederland moet de portemonnee trekken als we aandeelhouder van Air France-KLM willen blijven. Dat zegt de Franse minister van Vervoer Djebbari
Er wordt nu onderhandeld over nog meer steun voor de luchtvaartmaatschappij. 'Een scheiding kan een optie zijn', zegt luchtvaartjournalist Yteke de Jong van De Telegraaf.

Aandelenemissie
Volgens De Jong zei topman Ben Smith enkele weken geleden al dat er waarschijnlijk een aandelenemissie moet komen. 'Daar is in Nederland vrij weinig aandacht voor geweest omdat minister Hoekstra nog steeds die 3,4 miljard aan KLM moet toezeggen. Dat gaat om leningen, dat tweede zou gaan om een aandelenemissie. Nederland is voor 40 procent aandeelhouder in Air France-KLM en bij een emissie is de vraag: gaat Nederland mee of niet?'

Nationalisatie
Volgens De jong is het opvallend dat de Franse minister zich afvraagt hoe beide maatschappijen nu verder met elkaar gaan. 'Het feit dat hij zegt dat er meerdere opties zijn, toont toch wel aan dat een scheiding ook tot de opties behoort. Volgens sommige bronnen is het geld bij Air France begon volgend jaar op :o , dan komt zo'n emissie heel snel dichterbij. Ik denk dat het al verder is dan wij hier denken, een volgende stap zou een nationalisatie kunnen zijn. Maar is het politiek te verkopen voor Hoekstra dat hij geld steekt in een Frans bedrijf? Er zijn meerdere opties.'

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ce-en-klm-uit-elkaar

Gelukkig hebben we 14% van de aandelen al in bezit, en op 0.01 kan je dat belang makkelijk en goedkoop uitbreiden naar 100%
Aldus een expert genaamd Jort Kelder :')
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:49:42 #109
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195947868
Ryanair vecht Nederlandse staatssteun voor KLM aan – de Ierse prijsvechter is boos over marktverstoring

Ryanair stapt naar de rechter om groen licht van de Europese Commissie voor de Nederlandse noodsteun aan KLM aan te vechten.

De Ierse budget luchtvaartmaatschappij vindt het bizar dat Nederland zoveel geld aan één bedrijf geeft.

Ryanair heeft al zeven rechtszaken lopen. Het concern wil de noodsteun aan Europese concurrenten blokkeren.

Luchtvaartmaatschappij Ryanair stapt naar een Europese rechter om de overheidssteun van 3,4 miljard euro die KLM van Nederland krijgt te blokkeren.

De budgetvlieger maakte zich deze zomer al kwaad over de leningen en kredietgaranties, die de Europese luchtvaartmarkt zouden verstoren.

Het Ierse concern richt zijn pijlen op de Europese Commissie. Die oordeelde in juli dat de steun voor het in crisis verkerende KLM in orde was. Volgens Ryanair moet deze beslissing worden teruggedraaid.

“Bizar dat Nederland zoveel besteed aan één bedrijf”

quote:
“Het is bizar dat de Nederlandse regering, die andere overheden de les leest over begrotingsregels, heeft besloten voor iedere vrouw, kind en man in Nederland 200 euro te besteden aan één bedrijf in een volledig geliberaliseerde markt”, zo stelt het bedrijf.
:o

Ryanair voert al langer strijd tegen de staatssteun die andere luchtvaartmaatschappijen hebben gekregen wegens de coronacrisis.

In totaal diende het bedrijf zeven klachten in bij Europese rechtbanken tegen de steunpakketten voor zijn concurrenten.

KLM-baas Pieter Elbers zei eerder dat de steun aan de voorwaarden van Brussel voldoet en is geenszins sprake van een “free ride”.

De steun aan KLM komt bovenop een steunpakket van de Franse overheid van 7 miljard euro, waarmee de steun aan Air France-KLM uitkomt op 10,4 miljard euro.

https://www.businessinsider.nl/ryanair-klm-rechtszaken-noodsteun/

200 euro de man uitgeven voor een zinkend schip :R
pi_195948171
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:


200 euro de man uitgeven voor een zinkend schip
er gaat ooit wel weer een keer iets ontstaan van luchtvaart in NL, maar dat hoeft niet in de vorm van KLM natuurlijk.

Ryan Air heeft zeker een punt. Die zijn zelf keihard aan het saneren om te overleven.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 17:20:28 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195948544
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:04 schreef riazop het volgende:

[..]

er gaat ooit wel weer een keer iets ontstaan van luchtvaart in NL, maar dat hoeft niet in de vorm van KLM natuurlijk.

Ryan Air heeft zeker een punt. Die zijn zelf keihard aan het saneren om te overleven.
Ryan Air heeft zelf ook een overheidslening geaccepteerd ivm corona.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195948888
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ryan Air heeft zelf ook een overheidslening geaccepteerd ivm corona.
Mooi.

De piloten daar hebben het voorbeeld gegeven met een korting van 20% op hun loon voor minstens 5 jaar

gaat bij klm niet lukken hoor
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 18:26:00 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195949824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 17:34 schreef riazop het volgende:

[..]

Mooi.

De piloten daar hebben het voorbeeld gegeven met een korting van 20% op hun loon voor minstens 5 jaar

gaat bij klm niet lukken hoor
Ten eerste is de looptijd 4 jaar, ten tweede loopt gedurende die vier jaar hun loon weer langzaam terug naar 100%.

Dus hoe je erbij komt dat ze minstens 5 jaar 20% inleveren is mij een groot raadsel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:41:43 #114
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195951126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 12:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]


Voorspelling: Bonden tekenen na een nacht overleg een intentieverklaring dat ze ook na de looptijd inleveren als het bedrijf nog geen winst maakt. Oid.
https://fd.nl/ondernemen/(...)ule-van-de-vakbonden

Daar heb je de intentieverklaring.

Voorspelling twee: Alle bonden tekenen behalve de pilotenvakbond.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:42:46 #115
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:47:48 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195951267
quote:
Als je het mij vraagt komt dit hele één-tweetje juist uit de hoge hoed van Elbers.

Wordt een interessant nachtje blufpoker :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:52:46 #117
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195951394
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 19:47 schreef Drekkoning het volgende:
....Wordt een interessant nachtje blufpoker :Y
Inderdaad, en gelukkig laat Hoekstra ruim in zijn kaarten kijken :')
Die heeft een 14% belang tegen de hoofdprijs gekocht a 750 miljoen
Laat hij de KLM vallen dan is hij dat dus helemaal kwijt
Gelukkig weten de vakbonden dat niet :') en maken ze daar geen misbruik van :')
Hoekstra is gewoon gierend incompetent :r
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:23:45 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195954631
Air France-KLM in de knel: '10 miljard euro extra nodig' :')

Pieter Elbers (topman KLM) en Ben Smith (topman Air France-KLM) in februari 2020.Beeld © Archieffoto ANP
Luchtvaartmaatschappij Air France-KLM kan maar beter zorgen dat het goede vrienden blijft met de Franse en Nederlandse overheid. Het bedrijf heeft misschien wel 10 miljard euro extra nodig en de kans dat banken of beleggers dit aan het bedrijf willen uitlenen is heel klein, schatten analisten.

Het bedrijf leed tot nu toe een verlies van ruim 6 miljard euro dit jaar en verwacht dat het vierde, nu lopende kwartaal ook beroerd zal zijn. En dus moet Air France-KLM op zoek naar geld, ondanks de 10,4 miljard aan noodsteun van de Franse en Nederlandse staat. :')

Dankzij die miljardensteun heeft het bedrijf 12,4 miljard in kas, maar dat is zo op, verwachten analisten. Ze wijzen op het gemiddelde van een half miljard per maand dat het bedrijf in het afgelopen halfjaar verbrandde.

VEB: 10 miljard nodig
Het bedrijf heeft daarom nog eens 10 miljard euro aan extra leningen nodig, berekende de VEB. "Met covid is het ook in 2021 nog niet afgelopen en dus heb je waarschijnlijk een uitgifte nodig van aandelen of andere vormen van financiering van rond de 10 miljard", zegt Paul Koster, voorzitter van de belangenvereniging voor beleggers.

Het bedrijf had eind september al een negatief eigen vermogen van 4,6 miljard en dat zal het komende half jaar oplopen tot 7 miljard, verwacht Koster. "Reken daar nog drie miljard buffer bij om niet meteen opnieuw geld op te hoeven halen, en je zit aan tien miljard", rekent hij voor.

"Het wordt een lange zware winter."
De komende maanden zijn dus cruciaal, alleen niemand weet hoe die zullen verlopen. "Zolang landen in lockdown zijn, is er nauwelijks inkomen. En dus is het onmogelijk om in te schatten hoeveel geld je nodig hebt", zegt Mark Manduca, luchtvaartspecialist van de Britse zakenbank Citigroup. "Ze zien door de bomen het bos niet."

Het grootse probleem: de meest lucratieve bestemming voor maatschappijen zoals Lufthansa en AF-KLM is Noord-Amerika en daar wordt nu nauwelijks op gevlogen. Wanneer dit wel kan, is onzeker. "Het wordt een lange zware winter voor ze", verwacht Manduca.

Geen V- maar W-vormig herstel
Zolang er geen zicht is op een medicijn, durven mensen niet te boeken, aldus een analist die niet bij naam genoemd wil worden omdat het bedrijf waar hij voor werkt ook als adviseur betrokken is bij de ontwikkelingen rond de luchtvaartmaatschappij. "Het probleem is de tweede golf: er was gerekend op een V-vormig herstel, maar het blijkt een W-vorm te zijn." De komende drie kwartalen zijn daarom cruciaal, verwacht hij.

Om die door te komen, is nieuw kapitaal waarschijnlijk onvermijdelijk. De schuldenberg wordt op een gegeven moment te hoog, en dan moeten maatschappijen 'terug naar de bron', zoals Manduca dat zegt. "Financiering." Daar zijn meerdere opties voor. "Verkopen van onderdelen, toestellen of schuld omzetten naar aandelen", somt hij op.

Nieuwe aandelen? 'Geen optie'
Nieuwe aandelen uitgeven is geen reële optie volgens hem. "Ze hebben een te hoge schuld om geld op te halen van de markt", legt hij uit. Met de huidige onzekerheid over de luchtvaart is er geen enkel pensioenfonds dat zal investeren in het bedrijf, vult zijn collega aan.

Dat wordt een hele complexe operatie, denkt ook Koster.

quote:
"Stel dat je 10 miljard wil ophalen, dat is tien keer de huidige marktwaarde van het bedrijf. Dat is bij beleggers niet op te halen." Ze hebben een te hoge schuld om geld op te halen van de markt."
Meer staatssteun
En dus zal de overheid verder moeten bijspringen. De meest voor de hand liggende optie volgens de door RTL Z geraadpleegde analisten is dat de staatsleningen van in totaal 4 miljard uit het noodsteunpakket worden omgezet naar aandelen.

Dat verlaagt de schuld, die eind september 9 miljard bedroeg. Een consequentie is alleen dat de Nederlandse en Franse staat een groter belang krijgen in het bedrijf.

Een nationalisatie of het opsplitsen van het bedrijf ligt minder voor de hand. Air France-KLM weer opsplitsen is een slecht idee, ondanks het 'slechte huwelijk'. De twee zusterbedrijven kunnen niet zonder elkaar. "Als ze ieder op zichzelf moeten gaan onderhandelen over contracten met leveranciers, zijn ze slechter af", legt de anonieme analist uit. En nationalisatie dan? Het is mogelijk, maar niet per se nodig, denkt hij. "Het gaat om nieuw kapitaal, daar hoef je niet alle aandelen voor op te kopen", legt hij uit.

Meerdere opties
Het bedrijf heeft zichzelf tot mei volgend jaar de tijd gegeven om nieuw kapitaal op te halen. Er worden meerdere opties onderzocht en besproken met de belangrijkste aandeelhouders, laat woordvoerder Maureen Sluiter desgevraagd weten.

Behalve de Franse en Nederlandse heeft AF-KLM nog vier grote aandeelhouders: de twee luchtvaartmaatschappijen Delta Air Lines en China Eastern Airlines en twee investeringsmaatschappijen.

Eerst goedkeuring Hoekstra
Een klein doch niet onbelangrijk detail: zolang het bezuinigingsplan van KLM nog niet is goedgekeurd door minister Hoekstra van Financiën, heeft het bedrijf een nog veel acuter probleem. Geen goedkeuring betekent namelijk dat er geen geld uit het huidige steunpakket wordt overgemaakt naar KLM.

Het bedrijf heeft de vakbonden nu een ultimatum gesteld. Zij moeten beloven dat het loonoffer dat zij moeten doen in ruil voor de overheidsteun, net zo lang duurt als de steun. En die loopt tot 2025. KLM heeft de bonden tot morgenmiddag de tijd gegeven om akkoord te gaan.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)onalisatie-opknippen

20 miljoen per dag verbranden :') _O- En Hoekstra maar blijven pompen 8)7 _O-
Wat een idioot, gelukkig is het niet mijn geld ......... Oh wacht belastinggeld :X
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 22:37:00 #119
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195954892
Ondertussen bij het CDA :') _O-

Tien CDA'ers trekken zich terug: partij worstelt met kandidatenlijst

En ook als het om financiële specialisten gaat, ziet het er heel schraal uit, benadrukken christendemocraten. Minister van Financiën Wopke Hoekstra staat niet op de lijst :') _O- , nummer twee Pieter Omtzigt weet van financiën, maar zijn kracht ligt elders en de relatief onbekende doch talentvolle Evert Jan Slootweg staat nu onverkiesbaar op plek zeventien.

https://www.ad.nl/politie(...)datenlijst~aa3d3299/

Nou komt de ware aard van de tactiek van Wopke naar buiten ......
Pappen en nathouden en de echte shit is voor zijn opvolger na de verkiezingen wie dat dan ook mag zijn
Die krijgt een hele leuke erfenis van Wopke mee, een bodemloze put van 20 miljoen per dag waar al miljarden ingegooid zijn en een 14% aandelen belang met een kostprijs van 750 miljoen :') in een failliete toko :B
pi_195955972
Verschrikkelijk drama in de luchtvaars speelt zich af, veroorzaakt door externe factoren.

Mijn inschatting is dat je zou kunnen overwegen om het te laten klappen, en wanneer de luchtvaart weer opkrabbelt dan naar behoefte activa terug te kopen en te werven.

Dit bedrijf is teveel verstrengeld geraakt in spelletjes met vakbonden en politiek, schulden, langlopende leasecontracten, en personeel met arbeidsvoorwaarden boven marktniveau.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:41:59 #121
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195956116
Aan de ene kant logisch dat ze moeten inleveren.
Maar hun hypotheek is natuurlijk gebaseerd op hun salaris dus kan mij ook voorstellen dat het niet zomaar gaat.

Hebben ze bij de tweede kamer en het koningshuis al ingeleverd want die doen dat natuurlijk niet :')
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 00:24:07 #122
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195956560
Laat klappen de bende en ga verder met een nieuwe KLEM

sterf maar die Fransen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195957207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:41 schreef Nicksanders het volgende:

Maar hun hypotheek is natuurlijk gebaseerd op hun salaris dus kan mij ook voorstellen dat het niet zomaar gaat.


Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.
Als ze een hypotheek hebben voor een villa van een miljoen in Amstelveen, verkopen ze die maar.
Het is niet dat de markt slecht is of zo. Er is enorm veel vraag naar huizen.
Veel zorgmanagers komen om in hun bonussen. Die kopen dat graag.
pi_195957296
Klm piloten ontduiken over het algemeen al massaal belasting, deels ook door over de grens te gaan zitten: https://nos.nl/l/2330909
pi_195957608
Wees creatief, geef opnieuw aandelen uit, en geef personeel opties in ruil voor loonsverlaging waar mogelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:21:47 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195959398
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 05:49 schreef raptorix het volgende:
Wees creatief, geef opnieuw aandelen uit, en geef personeel opties in ruil voor loonsverlaging waar mogelijk.
KLM is van AIR FRANCE , KLM heeft niets uit te geven en zeker Hoekstra niet

https://www.telegraaf.nl/(...)or-minister-hoekstra
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195959421
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 02:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.
Als ze een hypotheek hebben voor een villa van een miljoen in Amstelveen, verkopen ze die maar.
Het is niet dat de markt slecht is of zo. Er is enorm veel vraag naar huizen.
Veel zorgmanagers komen om in hun bonussen. Die kopen dat graag.
Heb jij daar een bron van?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_195959669
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

KLM is van AIR FRANCE , KLM heeft niets uit te geven en zeker Hoekstra niet

https://www.telegraaf.nl/(...)or-minister-hoekstra
Ja dus? Het personeel heeft nu ook al een minderheidsaandeel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:45:13 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195959698
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dus? Het personeel heeft nu ook al een minderheidsaandeel.
Air France is de baas en dat is een Frans bedrijf

Laat maar gaan en richt weer een Nederlands Luchtvaart bedrijf op een KLEM of zo, daarnaast mag Schiphol ook wel wat inbinden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 10:53:31 #130
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195959771
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 02:45 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je de KLM piloten nog 30% van hun salaris geeft, kunnen ze nog steeds een rijhuis kopen.
Als ze een hypotheek hebben voor een villa van een miljoen in Amstelveen, verkopen ze die maar.
Het is niet dat de markt slecht is of zo. Er is enorm veel vraag naar huizen.
Veel zorgmanagers komen om in hun bonussen. Die kopen dat graag.
Ja want Wopke verkoopt zijn miljoenen villa ook?
Of de koning ?

Ik ben het met je eens crisis en ze kunnen ook ontslagen worden.
En snap de overheid als wij steun geven van belastingcenten moeten er wel offers komen maar in de tweede kamer brengen ze 0 offers er is niemand die daar salaris inlevert.
Die kunnen ook hun miljoenen villa verkopen en in een rijtjeshuis gaan wonen.

Daarom is die hele slogan samen tegen corona grote bullshit.

De overheid probeert hier en daar wel bedrijven te redden door salarissen over te nemen maar hier zit een grens aan logisch.
Ik heb niet het gevoel dat de overheid offers brengt terwijl die ook betaalt krijgen van belastingcenten dit zelfde geld voor elke willekeurige ambtenaar niet dat ik het die mensen op de gemeentehuizen gun ook hun hebben een hypotheek te betalen gezin te onderhouden etc.

Deze rekening gaan we vanaf 2028 terug betalen dat zijn de tieners/twintigers/dertigers van nu en een beetje veertigers.
De mensen die we nu redden voornamelijk 65+ en Boomers gaan hier niks aan terug betalen maar bij veel mensen van die generatie zit wel geld.
Huizen bezit ooit gekocht in de jaren 80 voor 180.000 gulden en nu waard 300.000 euro.

Dan heb ik persoonlijk niks te klagen maar ik sluit niet mijn ogen voor de velen die dat wel hebben door overheidsbeleid omdat we 2% van de bevolking proberen te redden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nicksanders op 31-10-2020 11:04:46 ]
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_195960219
Instemming VNC met KLM commitment clausule omwille van behoud steun

31 okt. 2020
Gisteren zijn alle bonden, waaronder de VNC, met urgentie door de KLM directie bijeen geroepen op het hoofdkantoor. Daar vertelde CEO Elbers dat minister Hoekstra (Financiën) de 2-jarige termijn van het loonoffer van het personeel te kort vindt. Volgens Elbers wordt er vanuit de overheid nu de eis gesteld om te tekenen voor een zogeheten commitment-clausule.

In dit document staat dat er arbeidsvoorwaardelijke bijdragen - bezuinigingen - van het personeel worden verwacht voor de volledige looptijd (zo’n 5 jaar) van het leningenpakket en de garantstelling vanuit de overheid. Met het ondertekenen van de clausule committeren de werknemersorganisaties zich aan deze langere looptijd. Doen ze dat niet, dan zou het steunpakket van ¤3,4 miljard aan leningen op losse schroeven kunnen komen te staan.

Ingestemd omwille van de kans op overleven crisis
Lange tijd om na te denken, nadat je in feite met de rug tegen de muur bent gezet, was er niet. Vandaag (zaterdag 31 oktober) om 12.00 uur moest er van iedere bond antwoord komen, dus wel of geen instemming met de commitment-clausule. Om het leningenpakket dat KLM moet helpen te overleven niet in gevaar te brengen, heeft de VNC ingestemd. Zonder looptijd van vijf jaar dreigt anders de benodigde goedkeuring voor de steun door het kabinet er niet te komen.

Weerstand tegen de gang van zaken
Ons standpunt over het gehele proces is evenwel onveranderd gebleven: we zijn de overheid zeker erkentelijk voor de leningen en zetten alles op alles om te voorkomen dat KLM omvalt, desalniettemin hebben we grote moeite met de manier waarop het loopt. Zo is er ruis op de lijn ontstaan doordat KLM zelf onderscheid heeft gemaakt in verschillende looptijden en arbeidsvoorwaarden bij de drie personeelsdomeinen tijdens de bilaterale onderhandelingen met de bonden. Dit creëert onnodig verdeeldheid onder je medewerkers, verdeeldheid die je zeker in deze moeilijke crisistijd kan missen als kiespijn. Dat KLM als enige partij vooraf met de overheid zaken afsprak waarbij de werknemersvertegenwoordigers bewust buiten de deur werden gehouden, heeft ook niet bijgedragen aan een transparant en vlot proces. De onrust, ook weer over deze last minute-actie, had grotendeels kunnen worden voorkomen als KLM vanaf het eerste moment en in goed overleg met alle bonden zaken had proberen af te spreken.

KLM sectiebestuur

bron https://vnconline.nl/actu(...)lle-van-behoud-steun
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:37:06 #132
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195960294
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 10:53 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ja want Wopke verkoopt zijn miljoenen villa ook?
Of de koning ?

Ik ben het met je eens crisis en ze kunnen ook ontslagen worden.
En snap de overheid als wij steun geven van belastingcenten moeten er wel offers komen maar in de tweede kamer brengen ze 0 offers er is niemand die daar salaris inlevert.
Die kunnen ook hun miljoenen villa verkopen en in een rijtjeshuis gaan wonen.

Daarom is die hele slogan samen tegen corona grote bullshit.

De overheid probeert hier en daar wel bedrijven te redden door salarissen over te nemen maar hier zit een grens aan logisch.
Ik heb niet het gevoel dat de overheid offers brengt terwijl die ook betaalt krijgen van belastingcenten dit zelfde geld voor elke willekeurige ambtenaar niet dat ik het die mensen op de gemeentehuizen gun ook hun hebben een hypotheek te betalen gezin te onderhouden etc.

Deze rekening gaan we vanaf 2028 terug betalen dat zijn de tieners/twintigers/dertigers van nu en een beetje veertigers.
De mensen die we nu redden voornamelijk 65+ en Boomers gaan hier niks aan terug betalen maar bij veel mensen van die generatie zit wel geld.
Huizen bezit ooit gekocht in de jaren 80 voor 180.000 gulden en nu waard 300.000 euro.

Dan heb ik persoonlijk niks te klagen maar ik sluit niet mijn ogen voor de velen die dat wel hebben door overheidsbeleid omdat we 2% van de bevolking proberen te redden.
wat wil je nu zeggen dat je het zielig vind voor piloten dat ze van 200.000 euro per jaar terug moeten naar 170.000 euro ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 11:58:54 #133
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195960559
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat wil je nu zeggen dat je het zielig vind voor piloten dat ze van 200.000 euro per jaar terug moeten naar 170.000 euro ?
Nee moeilijk hé begrijpend lezen.
Ik snap dat ze een offer moeten doen en misschien daardoor de broekriem moeten aantrekken of niet afhankelijk van hun vaste lasten. Dat is niet meer dan logisch.

Maar wanneer trekken ze in het koningshuis en de tweede kamer de broekriem aan die leveren in tijden van crisis niet in.

Dus ik snap dat Wopke zegt ja we redden jullie met staatssteun maar daar willen de belastingbetalers wat voor terug.
Akkoord.

Maar Wopke en consorten kunnen ook inleveren.
Kan dat geld bijvoorbeeld richting de zorg waar ze zo trots op zijn.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:09:09 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195960701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 11:58 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar wanneer trekken ze in het koningshuis en de tweede kamer de broekriem aan die leveren in tijden van crisis niet in.

Maar Wopke en consorten kunnen ook inleveren.
.
Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopic

Moeten er piloten hun boot gaan verkopen of wat is het probleem ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:10:18 #135
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195960720
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopic

Moeten er piloten hun boot gaan verkopen of wat is het probleem ??
Het is toch samen tegen corona en met ze alen om die 2% te beschermen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_195960776
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik zal het Willem Alexander vragen of ie ook wat wil inleveren, Nu graag weer ontopic

Moeten er piloten hun boot gaan verkopen of wat is het probleem ??
Die komen in problemen met de alimentatie van hun eerste en tweede leg...
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:26:01 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195960957
Minister Hoekstra trekt regie cao-chaos KLM naar zich toe

De duur van de cao's staat niet ter discussie. Wel wil minister Hoekstra van Financiën een extra slot op de deur. Bonden moeten voor zaterdag 12.00 uur tekenen in ruil voor miljardensteun KLM.

https://fd.nl

Inmiddels is het 12.25 :D

Popcorn iemand O-)

Hele grote Biem incoming *O* *O*
pi_195960978
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 23:32 schreef phpmystyle het volgende:
Verschrikkelijk drama in de luchtvaars speelt zich af, veroorzaakt door externe factoren.

Mijn inschatting is dat je zou kunnen overwegen om het te laten klappen, en wanneer de luchtvaart weer opkrabbelt dan naar behoefte activa terug te kopen en te werven.

Dit bedrijf is teveel verstrengeld geraakt in spelletjes met vakbonden en politiek, schulden, langlopende leasecontracten, en personeel met arbeidsvoorwaarden boven marktniveau.
Dit dus.
Het is crisis, daaruit ontstaan eenmaal zware acties/maatregelen. Lees ik nu goed dat alleen de pilotenvakbond dwars ligt?
Helaas berusten deze posts niet op de werkelijkheid
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:29:17 #139
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195961002
Piloten KLM willen niet buigen voor minister Hoekstra

Pilotenvakbond VNV lijkt niet te willen tekenen voor een langer loonoffer, zoals dat door minister Hoekstra is geëist.

https://www.telegraaf.nl/(...)or-minister-hoekstra

BIEM dus :D _O- _O-
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:33:45 #140
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195961060
Aantal bonden akkoord met KLM-clausule, piloten houden slag om de arm

Meerdere bonden bij KLM zijn inmiddels al akkoord met een langere periode van loonmatiging als voorwaarde voor crisissteun van de overheid. Onder meer cabinebond VNC, de grootste vakbond bij KLM, en de bond voor luchtvaarttechnici NVLT zullen hun handtekening onder de clausule zetten. Pilotenvakbond VNV houdt een slag om de arm.

Het ultimatum dat KLM had gesteld aan de vakbonden liep om twaalf uur af. De woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) wilde ook kort na 12.00 uur niet zeggen wat de pilotenvakbond besloten had. "We komen later met een reactie."

'Niet realiseerbaar'
quote:
In die reactie stelde de VNV uiteindelijk dat ze geen clausule gaat tekenen
"KLM heeft gisteren de vakorganisaties verzocht om een expliciet commitment, in aanvulling op de afspraken die op 1 oktober overeengekomen zijn. Deze specifieke aanpassing van ons akkoord is op deze termijn niet realiseerbaar."

De VNV zegt wel 'haar verantwoordelijkheid te willen nemen om KLM door de crisis te loodsen'. Onduidelijk is of het kabinet genoegen neemt met die toezegging.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)onden-klm-ultimatium

Zo Hoekstra laat nu maar eens zien wat je waard bent :')
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:36:24 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195961096
De reactie van de vereniging van verkeersvliegers

https://www.vnv.nl/nieuws(...)heid-te-zullen-nemen
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 12:45:16 #142
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195961234
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:10 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Het is toch samen tegen corona en met ze alen om die 2% te beschermen.
Nee het gaat erom , moeten we KLM volledig laten toevallen aan de Fransen of moeten we de Fransen gaan steunen in hun hulp aan Air France

Air France / KLM is sowieso reddeloos verloren

https://www.telegraaf.nl/(...)en-klm-clausule-niet

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2020 12:59:34 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:02:41 #143
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_195961533
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 12:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee het gaat erom , moeten we KLM volledig laten toevallen aan de Fransen of moeten we de Fransen gaan steunen in hun hulp aan Air France

Air France / KLM is sowieso reddeloos verloren

https://www.telegraaf.nl/(...)en-klm-clausule-niet
Van mij mogen ze klm failliet laten gaan bus met vleugels zijn er genoeg van.

Maar ja ze mogen iedereen kapot laten gaan maar ja dan zit iedereen in de bijstand misschien worden ze wel opstandiger en voelen ze t harder.

Dat de overheden destructief beleid voeren om dor hout te redden.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:16:34 #144
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195961733
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Van mij mogen ze klm failliet laten gaan bus met vleugels zijn er genoeg van.

Maar ja ze mogen iedereen kapot laten gaan maar ja dan zit iedereen in de bijstand misschien worden ze wel opstandiger en voelen ze t harder.

Dat de overheden destructief beleid voeren om dor hout te redden.
ho ff he, ik ben 68, ik kom niet in de bijstand

Er gaan er wel meer failliet die het waard zijn om te redden

Echt Nederlandse bedrijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195961787
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 16:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ryanair vecht Nederlandse staatssteun voor KLM aan – de Ierse prijsvechter is boos over marktverstoring

Ryanair stapt naar de rechter om groen licht van de Europese Commissie voor de Nederlandse noodsteun aan KLM aan te vechten.

De Ierse budget luchtvaartmaatschappij vindt het bizar dat Nederland zoveel geld aan één bedrijf geeft.

Ryanair heeft al zeven rechtszaken lopen. Het concern wil de noodsteun aan Europese concurrenten blokkeren.

Luchtvaartmaatschappij Ryanair stapt naar een Europese rechter om de overheidssteun van 3,4 miljard euro die KLM van Nederland krijgt te blokkeren.

De budgetvlieger maakte zich deze zomer al kwaad over de leningen en kredietgaranties, die de Europese luchtvaartmarkt zouden verstoren.

Het Ierse concern richt zijn pijlen op de Europese Commissie. Die oordeelde in juli dat de steun voor het in crisis verkerende KLM in orde was. Volgens Ryanair moet deze beslissing worden teruggedraaid.

“Bizar dat Nederland zoveel besteed aan één bedrijf”
[..]

:o

Ryanair voert al langer strijd tegen de staatssteun die andere luchtvaartmaatschappijen hebben gekregen wegens de coronacrisis.

In totaal diende het bedrijf zeven klachten in bij Europese rechtbanken tegen de steunpakketten voor zijn concurrenten.

KLM-baas Pieter Elbers zei eerder dat de steun aan de voorwaarden van Brussel voldoet en is geenszins sprake van een “free ride”.

De steun aan KLM komt bovenop een steunpakket van de Franse overheid van 7 miljard euro, waarmee de steun aan Air France-KLM uitkomt op 10,4 miljard euro.

https://www.businessinsider.nl/ryanair-klm-rechtszaken-noodsteun/

200 euro de man uitgeven voor een zinkend schip :R
KLM is niet eens een serieuze concurrent voor Ryanair. Laat die gast lekker zelf bij de Ierse overheid aankloppen.
pi_195961821
KLM kan niet zonder de overheid en vice versa. Uiteindelijk zullen ze wel ergens in het midden uitkomen.
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:22:06 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195961837
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:19 schreef Collide het volgende:

[..]

KLM is niet eens een serieuze concurrent voor Ryanair. Laat die gast lekker zelf bij de Ierse overheid aankloppen.
Heeft hij al gedaan, bij de UK dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:23:47 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195961866
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:21 schreef Collide het volgende:
KLM kan niet zonder de overheid en vice versa. Uiteindelijk zullen ze wel ergens in het midden uitkomen.
To big to fail ??
nee hoor, ze richten gewoon een nieuwe echt Nederlandse KLEM op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:40:53 #149
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195962138
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
To big to fail ??
nee hoor, ze richten gewoon een nieuwe echt Nederlandse KLEM op
Zullen we dat koninklijk dan ook maar gelijk eraf halen :?
Na dat Griekenland uitje met regeringstoestel lijkt me dat een prima idee
NLM dus en laat Willempie lekker het heen en weer krijgen :7
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:58:41 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195962411
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 13:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zullen we dat koninklijk dan ook maar gelijk eraf halen :?
Na dat Griekenland uitje met regeringstoestel lijkt me dat een prima idee
NLM dus en laat Willempie lekker het heen en weer krijgen :7
goed plan
een echte afgeslankt nieuwe luchtlijn , die met goedkoop personeel vliegt als heen en weer hub
en dat elitaire van KLM ben ik wel goed zat

Nederland ' Dubai vv en Nederland Turkije vv en Nederland New York vv 4 keer per dag en verder binnen Europa
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')