abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 09:46:35 #51
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195381154
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:39 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Gelukkig heeft hij niemand verteld dat hij 750 miljoen heeft uitgegeven voor een 14% belang dat o zo nodig was :')
En piloten zullen dat natuurlijk nooit tegen hem gebruiken O-)
Hoekstra :') x1000

Ohh wacht hij was alleen even vergeten om het parlement te informeren :')
[..]

https://www.ad.nl/politie(...)france-klm~a8698c12/

En gewoon blijven stemmen op die mongool 8)7
HoekstraGod! *O*
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_195389639
Pilotensalaris van klm gaat dus van 240 k naar 232k per jaar.

En vaak hoeft daar niet eens voor te hoeven gevlogen, want vluchten zijn er weinig...
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:01:44 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195390492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:05 schreef riazop het volgende:
Pilotensalaris van klm gaat dus van 240 k naar 232k per jaar.

En vaak hoeft daar niet eens voor te hoeven gevlogen, want vluchten zijn er weinig...
Weer een succes van Hoektstra |:)

Lekker belastinggeld pompen in thuiszittende piloten :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:13:17 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195390682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 17:05 schreef riazop het volgende:
Pilotensalaris van klm gaat dus van 240 k naar 232k per jaar.

En vaak hoeft daar niet eens voor te hoeven gevlogen, want vluchten zijn er weinig...
Lijkt me sterk, aangezien ze de winstdeling en eindejaarsuitkering en 5% maandloon inleveren. Dat is bij een salaris van 240k wel iets meer dan 8k toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Drekkoning op 02-10-2020 18:24:44 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:24:55 #55
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195390899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:13 schreef Drekkoning het volgende:
Lijkt me sterk, aangezien ze de winstdeling en eindejaarsuitkering en 5% loon inleveren. Dat is bij een salaris van 240k wel iets meer dan 8k toch?
quote:
"De vliegers van KLM leveren minimaal ¤8000 per persoon in als gevolg van de loonoffereis van minister Hoekstra (Financiën). Dat bedrag kan volgens insiders oplopen naar ¤50.000 voor de gezagvoerders met decennialange ervaring. Het gaat echter om een tijdelijke afspraak.
https://www.telegraaf.nl/(...)izenden-euro-s-armer
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:27:19 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195390944
quote:
Precies ja. Minimaal 8k.
Iemand met een loon van 240k levert dus fors meer in (ongeveer 20%, want er wordt voldaan aan de overheidseis, dus 48k.)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195393281
KLM beschermen en Schiphol is gewoon een must.
Kan wel licht over gedacht worden en over bepaalde dingen raar gedaan worden maar is gewoon een must.
pi_195394112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies ja. Minimaal 8k.
Iemand met een loon van 240k levert dus fors meer in (ongeveer 20%, want er wordt voldaan aan de overheidseis, dus 48k.)
Die 50 k is in 5 jaar. Er gaat dus zeg maar elk jaar 8k af
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:12:48 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195394212
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:09 schreef riazop het volgende:

[..]

Die 50 k is in 5 jaar. Er gaat dus zeg maar elk jaar 8k af
Nee. Er wordt gewoon 20% minder loon betaald. Jaarsalaris dus 20% lager. Dus over 5 jaar gaat er bij dat loon in totaal 240k af.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drekkoning op 02-10-2020 21:19:53 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 21:18:40 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195394339
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Drekkoning op 02-10-2020 21:19:34 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:27:04 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195503075
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 20:33 schreef bianconeri het volgende:
KLM beschermen en Schiphol is gewoon een must.
Kan wel licht over gedacht worden en over bepaalde dingen raar gedaan worden maar is gewoon een must.
Die Fransen pissen in hun broek van het lachen over zoveel domheid ........

"Luchtvaartmaatschappij KLM dreigt vluchten, het kas- en liquiditeitsbeheer en delen van het onderhoudsbedrijf aan Air France kwijt te raken door de coronacrisis. Dat melden bronnen aan De Telegraaf."

https://www.telegraaf.nl/(...)t-nederlands-bedrijf

Hoekstra heeft alles onder controle hoor :') slaap zacht :')
Dan roven die Fransen de tent helemaal leeg
pi_195749734
De vakbond van cabinepersoneel VNC heeft opnieuw bakzeil gehaald in een conflict met KLM over ontslagregels. KLM hoeft zich niet te houden aan het last-in-first-out-principe (lifo): wie het laatst in dienst is gekomen, wordt als eerste ontslagen. In de zomer verloor de VNC daar al een kort geding over, nu heeft ze ook in hoger beroep ongelijk gekregen.

Voor beide partijen stond er veel op het spel. KLM schrapt de komende tijd ongeveer vijfduizend banen


https://www.trouw.nl/econ(...)ven-ruzien~ba89e6bc/
pi_195888798
De werknmers van Finnair staan nu in de keuken. Hun maatschappij is nu een belangrijke leverancier van vliegtuigvoeding aan supermarkten. Kant en klaar en hoogwaardig.

Idee voor KLM?
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:15:52 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:20:29 #65
408813 crew  trein2000
pi_195938764
quote:
Pilotenbond heeft groot gelijk. 20% is niet niks. Anderhalf jaar en dan in het najaar van 2021 verder kijken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:20:55 #66
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195938771
quote:
En dus gaat KLM dalijk weer aan tafel met de vakbond, en komt er weer wat nieuws uit, weer naar Wopke, etc.

Als het ministerie nou gewoon zelf aanschuift en duidelijk maakt wat ze willen, dan zou dit kafkaëske kastje-muur niet nodig zijn :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:25:07 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195938805
Geduld kabinet met KLM raakt op’, opnieuw miljardenverlies

Het geduld van het kabinet over de loonoffers van KLM-personeel zou opraken. Daardoor staat mogelijk de miljardensteun voor de luchtvaartmaatschappij op losse schroeven. En dat terwijl vanochtend duidelijk werd dat moedermaatschappij Air France-KLM afgelopen kwartaal 1,7 miljard verlies heeft geboekt en wellicht dieper moet snijden in het personeelsbestand.

Het geduld van het kabinet over de loonoffers van KLM-personeel zou opraken. Daardoor staat mogelijk de miljardensteun voor de luchtvaartmaatschappij op losse schroeven. En dat terwijl vanochtend duidelijk werd dat moedermaatschappij Air France-KLM afgelopen kwartaal 1,7 miljard verlies heeft geboekt en wellicht dieper moet snijden in het personeelsbestand.

Er zou volgens Haagse bronnen veel frustratie bestaan in het kabinet over de weigering van KLM-personeel om ook op de lange termijn salaris in te leveren. Het reorganisatieplan zoals KLM eerder deze maand naar het kabinet heeft gestuurd, is onvoldoende. Dat melden ingewijden aan RTL Nieuws en de Telegraaf.

KLM moest een plan inleveren in Den Haag om te kunnen beschikken over de volledige steun die de overheid had beloofd. Het herstelplan met een pakket aan bezuinigingsplannen was een voorwaarde voor de 3,4 miljard euro aan steun die KLM krijgt van de overheid, in de vorm van leningen en kredietgaranties. Door de coronacrisis stond de luchtvaartmaatschappij op omvallen.

Een van de voorwaarden is dat de personeelskosten structureel omlaag moeten. Vooral de piloten, met wie KLM maar moeizaam tot een akkoord kwam - kunnen wel een deel van hun salaris inleveren, vinden ze in Den Haag. Voor langere termijn ook dan in de afspraken die nu op tafel liggen.

Miljardenverlies
Vanochtend liet Air France-KLM weten dat heeft het belangrijke derde kwartaal van het jaar afgesloten met een verlies van 1,7 miljard euro. De onderneming kampte net als branchegenoten ook met de gevolgen van de coronacrisis in de zomermaanden. De pandemie drukt op de reislust wereldwijd, ook door opgelegde restricties, en de luchtvaart is als gevolg daarvan een van de zwaarst getroffen sectoren.

Air France-KLM heeft naar eigen zeggen al verscheidene maatregelen genomen om de kosten omlaag te krijgen. Daarvoor werden akkoorden bereikt met verschillende vakbonden. De luchtvaartmaatschappij heeft voor de aanpassingen in het derde kwartaal alleen al 565 miljoen euro opzij gezet. In de eerste negen maanden van het jaar liep het nettoverlies op tot dik 6 miljard euro.

Eind dit jaar heeft KLM afscheid genomen van 5000 werknemers, wat neerkomt op een reductie van 15 procent van de ruim 30.000 KLM’ers. Maar dat is mogelijk dus niet genoeg. KLM zegt dat rekening gehouden moet worden met verdere ‘neerwaartse aanpassingen in de organisatie’. Aantallen werden niet genoemd. ,,Deze cijfers maken wederom duidelijk hoe slecht het nog steeds gaat in de luchtvaart”, aldus KLM-baas Pieter Elbers.

Vakantiegangers
De maanden juli, augustus en september worden doorgaans benut door veel vakantiegangers. Maar dat was dit jaar wel anders. Alleen al het Air France-KLM-onderdeel Transavia, dat normaal gesproken veel vakantievluchten uitvoert, zag het aantal passagiers in de meetperiode met ruim 63 procent dalen tot 2 miljoen reizigers.

Toch werden vluchten van de prijsvechter naar vakantieoorden als Spanje, Griekenland, Portugal en Italië nog met enige regelmaat uitgevoerd. Daarbij was volgens het luchtvaartconcern sprake van geruststellende passagiersaantallen op vluchten en goede marges, maar ook van reisbeperkingen. Transavia hield met een operationeel verlies van 13 miljoen euro de schade enigszins beperkt. Bij KLM was sprake van een operationeel tekort van 234 miljoen euro. Bij zusterbedrijf Air France was dit resultaat min 807 miljoen euro. De omzet van Air France-KLM zakte bij elkaar met ruim twee derde op jaarbasis tot 2,5 miljard euro. Het aantal passagiers daalde met 71 procent tot 6,8 miljoen reizigers.

Sinds het begin van de crisis heeft Air France-KLM al 1,8 miljard euro aan terugbetalingen moeten doen. Dat is inclusief 300 miljoen euro aan vouchers die zijn uitgegeven.

https://www.ad.nl/economi(...)denverlies~a9bcfca7/

600 miljoen per maand verlies = 20 miljoen per dag :o
En Wopke maar geld pompen :')
En de cijfers over 4e kwartaal zijn nog erger :|W
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 08:27:40 #68
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_195938834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:20 schreef Drekkoning het volgende:
En dus gaat KLM dalijk weer aan tafel met de vakbond, en komt er weer wat nieuws uit, weer naar Wopke, etc.

Als het ministerie nou gewoon zelf aanschuift en duidelijk maakt wat ze willen, dan zou dit kafkaëske kastje-muur niet nodig zijn :D
Wopke en zeggen wat hij wil en doen wat hij zegt _O-
Vage teksten om zijn eigen hachje te redden en geld pompen om zijn briljante aankoop van 14% belang met 500 miljoen verlies te redden :')

Gevalletje Ongeschikt :7
pi_195941993
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 08:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Pilotenbond heeft groot gelijk. 20% is niet niks. Anderhalf jaar en dan in het najaar van 2021 verder kijken.
Pilotenbond leeft nog in een ander tijdvak. Intussen hebben we concurrentie van Istanboel, en vanaf deze week komt het nieuwe vliegveld van Berlijn er ook nog bij. Dit waarschijnlijk in een krimpende markt..
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:38:59 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195942074
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:33 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Pilotenbond leeft nog in een ander tijdvak. Intussen hebben we concurrentie van Istanboel, en vanaf deze week komt het nieuwe vliegveld van Berlijn er ook nog bij. Dit waarschijnlijk in een krimpende markt..
10 miljard in een failliet KLM pompen waarvan de hele Air France KLM een waard heeft van 1,2 miljard euro ?/

Id dat verantwoord , terwijl de hele Horeca naar de klote gaat ??
De miljarden gaan rechtstreeks naar Frankrijk

https://nos.nl/artikel/23(...)ezuinigingsplan.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195942081
Zoals ik al voorspelde: KLM personeel wil nauwelijks inleveren.

en ze hebben gelijk. De geldpersen staan vol gas aan in Nederland en waarom zouden zij niet mogen meeprofiteren?

https://www.ad.nl/ad-werk(...)-schroeven~a9bcfca7/
pi_195942184
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

10 miljard in een failliet KLM pompen waarvan de hele Air France KLM een waard heeft van 1,2 miljard euro ?/

Id dat verantwoord , terwijl de hele Horeca naar de klote gaat ??
De miljarden gaan rechtstreeks naar Frankrijk

https://nos.nl/artikel/23(...)ezuinigingsplan.html
Inderdaad, ten opzichte van sectoren als de horeca kun je dit niet maken. Wilden de piloten echt inleveren, dan toonde je tenminste je goede wil naar de andere getroffen sectoren.

Het punt om er dan helemaal geen geld meer in te stoppen, komt zo wel dichterbij.
pi_195942212
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:44 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Inderdaad, ten opzichte van sectoren als de horeca kun je dit niet maken.
Ntuurlijk wel. het kabinet heeft meermaals gezegd dat klm voor hen een cruciaal belang is voor Nederland. De horeca in Zwolle of Heerlen is dat niet.
pi_195942257
Tja, het blijft gedoe met KLM.

Ik vraag mij wel af hoe concreet de vraag/eis vanuit de overheid is.

Grond- en cabinepersoneel heeft al ingestemd met sobere voorwaarden.
Personeel wat boven modaal verdient krijgt er niets bij en personeel wat 1,5x modaal verdient levert (stapsgewijs) tot 20% salaris in.
Verder zullen er ruim 4500 KLM verlaten en is een vrijwillige vertrekregeling opgesteld.

Dus wat wil onze overheid concreet?
Dat net als bij de Duitsers de piloten 45% inleveren? Vraag of eis dat dan gewoon ipv zo te draaien of te wachten op dit gebaar vanuit KLM zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door FYazz op 30-10-2020 12:11:51 ]
pi_195942281
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:46 schreef riazop het volgende:

[..]

Ntuurlijk wel. het kabinet heeft meermaals gezegd dat klm voor hen een cruciaal belang is voor Nederland. De horeca in Zwolle of Heerlen is dat niet.
KLM is inderdaad cruciaal genoeg om voor een paar miljard euro te steunen, maar niet oneindig. Of bijvoorbeeld voor meer dan 10 miljard euro. Er is ergens een kritieke grensbedrag qua steun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')