Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 12:56 |
Geniale zet volgens expert Jort Kelder Eerst 14% aandelen kopen met nu meer dan 50% verlies, vervolgens miljarden steun rechter aan gooien omdat de tent anders failliet gaat | |
tfors | woensdag 29 juli 2020 @ 12:58 |
Als ze even gewacht hadden zonder steun hadden ze het bedrijf of wat er van over was voor rond de nul kunnen kopen | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:00 |
Dat is de beurswaarde die je berekent. Je kan niet in 1x alle aandelen opkopen voor die 2.3 euro per stuk. Of denk je dat elke aandeelhouder verplicht is tegen die prijs te verkopen aan jou? | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:02 |
Jeetje, wat enorm dom van de economen die deze steun bedacht hebben! Of elke andere airline of bedrijf die steun ontvangt van zijn overheid! Ze hadden het beter allemaal aan tfors kunnen vragen. Dat je een bedrijf graag kapot ziet gaan is prima, maar ga dat dan niet verkopen als een gelijk alternatief aan een redding. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 13:07 |
nee dat hoeft ook niet in een keer , als er alvast 51% is Maar de aankoop van een aandeel tegen 4 euro is beter dan 4,3 miljard / 400.000 stuks geen zinnig mens zou een bedrijf kopen tegen 2,3 miljard te veel [ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2020 20:16:15 ] | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:11 |
Ook 51% koop je echt niet tegen het huidige tarief hoor als ze überhaupt al verkocht worden aan je. Het volume tegen de huidige prijs is echt heel klein. De rest van het volume is niet te koop of alleen tegen een veel hogere prijs. Waarom denk je dat de prijs omhoog gaat als er meer aandelen gekocht worden? Omdat het volume tegen de huidige prijs op raakt en je dus meer moet uitgeven voor het duurdere volume. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 13:13 |
Ja dan kunnen we de AEX wel opheffen als jij voor iedere aandeel het dubbele geeft | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:14 |
Ben je nou aan het trollen of heb je echt geen notie hoe aandelenhandel of überhaupt vraag en aanbod werkt? | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 13:44 |
een bedrijf met een waarde van 2 miljard geef je geen 3,5 miljard euro steun dan beter een winstgevende KLEM te beginnen en het personeel over te nemen | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:49 |
Het bedrijf heeft geen waarde van 2 miljard en voor 2 miljard ga je ook niet alle aandelen kunnen kopen. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 13:50 |
dan niet , dan begin je een nieuwe KLEM Dat zou mijn voorkeur hebben | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 13:52 |
Of je redt de huidige. Allemaal keuzes met hun eigen voor en nadelen. Ik vraag me af of jij dat kunt inschatten als je al niet eens begrijpt hoe een aandelenhandel werkt. Wat ik wel weet is dat als het zo makkelijk was als jij doet overkomen dat niet zoveel landen hun flag carrier overeind zouden houden ipv ‘gewoon’ een nieuwe beginnen. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 14:03 |
Nee dat is niet slim geen goed geld naar kwaad geld gooien zegt je dan Het is beter als Air France hun aankoop omdoopt tot air France en de vliegtuigen overschilderd, dan zijn we van dat gezeur af [ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2020 14:31:16 ] | |
tfors | woensdag 29 juli 2020 @ 14:32 |
Het zijn niet economen maar politici die deze steun bedacht hebben of iig er voor gekozen hebben. Ik zie het helemaal niet graag kapot gaan, maar ik zie nog minder graag dat de overheid van onze belastingcenten lobbies ondersteund op dubieuze gronden. | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 14:37 |
Maar die maken keuzes toch niet zonder onderbouwing van experts lijkt me? En zo dubieus vind ik het niet verder. KLM draaide hartstikke prima tot aan corona en heeft direct 35.000 man in dienst. Laat staan indirect zoals afhankelijke bedrijven en bijvoorbeeld personeel van Schiphol. Tuurlijk zal een deel daarvan kunnen blijven bestaan maar verder zou het echt een flinke klap zijn in deze toch al heftige tijd qua ontslagen en werklozen. Laten we eerst eens afwachten vrijdag wat KLM bedacht heeft aan reorganisatie. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 14:41 |
Ik ben bang van wel Air France gaat van KLM een soort Transavia maken met laag betaalde Aziatische piloten en stewardesseen, vliegt dan 10 keer per dag naar Turkije , de Hub van Europa en 2 x terug via Burgas en 2 x terug via Rome en 10 keer per dag naar Parijs e londen Ben Smith, de Baas van Air france [ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 29-07-2020 16:31:01 ] | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 16:30 |
.dat klopt, dat is ook de waarde | |
JannekeC5 | woensdag 29 juli 2020 @ 16:57 |
Het is altijd makkelijk uitgeven: Andermans geld, de betrokken ambtenaren en bewindslieden moeten daarvoor aangesproken en verantwoording afleggen. | |
Drekkoning | woensdag 29 juli 2020 @ 17:01 |
Jij denkt dus serieus dat je nu gewoon alle aandelen kan kopen van de aandeelhouders tegen de huidige koers? Hoe denk je dat aandelen meer of minder waard worden? Hint: het heeft iets met vraag en aanbod te maken. | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 17:42 |
alle weet ik niet maar als bekend wordt dat de Ned Staat niet miljarden weg zal geven, dan wordt AF/KLM nog goedkoper , overigens kan bedien tegelijkertijd , en KLEM starten en Aandelen AF / KLM opkopen daar kan gerust een paar jaar over gedaan worden | |
Idisrom | woensdag 29 juli 2020 @ 19:44 |
Istanboel is al de grote concurrent van de West-Europese luchthavens. En de Turken hebben zelf wel de maatschappijen en allianties om de Europese reizigers uit de rest van Europa vandaan te hubben. Daar is geen KLM of AF voor nodig. De oude luchthaven Ataturk Istanbul kwam niet hoger uit dan jaar zo'n 19 miljoen passagiers op jaarbasis. De nieuwe luchthaven heeft vanaf april 2019 tot maart 2020 in elf maanden al meer dan 47 miljoen passagiers gehad. Daarna kwam de coronacrisis. [ Bericht 1% gewijzigd door Idisrom op 29-07-2020 20:00:17 ] | |
michaelmoore | woensdag 29 juli 2020 @ 20:01 |
klopt , ik zie verder ook helemaal geen toekomst voor AF KLM Die 3,4 miljard zag ik liever naar ons MKB gaan toerisme zal ook minder worden | |
Idisrom | woensdag 29 juli 2020 @ 20:06 |
Je merkte afgelopen jaar ook al, als je een vlucht naar de USA wilde, hoe vaak sites als Vliegtickets je dan via Istanboel wilde laten vliegen. Je moest scrollen om meer rechtstreekse vluchten te vinden vanaf Schiphol. | |
TheoddDutchGuy | woensdag 29 juli 2020 @ 20:14 |
Die 1% moet daar wel mee akkoord gaan hè, anders word het een gevalletje agressieve take over. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 08:38 |
Ja ik zie liever steun voor de visserij dan voor dure piloten Misschien wil de Nederlandse Staat ook wel een paar miljard aan Renault schenken https://www.telegraaf.nl/(...)diep-in-rode-cijfers
| |
TheoddDutchGuy | donderdag 30 juli 2020 @ 09:01 |
Dure piloten? Dat is sterk afhankelijk van rang en functie. Gemiddeld verdient een piloot nog minder dan een (basisschool)leraar zowel minimum als maximum. Valt allemaal wel mee dus. | |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 09:11 |
Dan neem je werkloze piloten mee in je berekening ofzo? | |
TheoddDutchGuy | donderdag 30 juli 2020 @ 09:30 |
Hoe bedoel je? Gemiddeld salaris piloten kun je in 3 seconden googlen. Tussen de 2500 en 4500euro met uitschieters die wel honderdduizenden per jaar kunnen binnenslepen maar dan heb je dus een hoge rang en functie. | |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 09:35 |
Bij de KLM? Netto misschien. In je allereerste functie. Bruto begin je daar volgens mij rond de 4K. Al is die salarisformule in de CAO niet zo makkelijk even in te vullen. | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 09:36 |
Want van 0 een gigantisch bedrijf opzetten met alle operationele poespas er om heen gaat goed werken? Kost je jaren om dat in te regelen | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 09:40 |
gigantisch bedrijf ?? klets niet zo dom KLM is gewoon een vervoerder , geen bussen maar vliegtuigen Turkish Airlines is ruim 2 keer zo groot
[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2020 09:48:45 ] | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 09:56 |
Tuurlijk, dat is binnen een maandje wel geregeld Daarnaast heeft de KLM nauwelijks minder mensen in dienst dan die Turkse bende uit Istanbul. Het gaat niet om het aantal vliegtuigen, het gaat om logistiek, organisatie, processen, personeelszaken etc. Maar goed, dat begrijp jij blijkbaar niet. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 09:58 |
KLM heeft dus teveel en veel te duur personeel in dienst ,dat weten we allang | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 10:02 |
Prima, maar daarmee ga je voorbij aan het feit dat je niet een dergelijke organisatie vanaf 0 kan opzetten en dan binnen een jaar volledig operationeel is. Je denkt te simplistisch. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 10:05 |
Afbouwen en eruit Je kunt niet Franse bedrijven blijven steunen , ook al zou de EU dat graag willen KLM is nog slechts een vervoerder en niks meer dan dat , niet groter dan TAP Portugal | |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 10:09 |
En ik maar denken dat KLM fietsenmaker was Bedankt voor deze schokkende realisatie. | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 10:31 |
Wat probeer je nu te vertellen? Je hebt nog steeds geen onderbouwing gegeven hoe het klonen van een ingewikkelde organisatie zoals KLM zou gaan werken, ook niet op de lange termijn. | |
Idisrom | donderdag 30 juli 2020 @ 10:57 |
Dat nieuwe vliegveld van Istanboel lijkt wel een beetje een kloon van Schiphol. Je zag op het promotiefilmpje het logo van 'Istanbul' op dezelfde wijze als 'Iamsterdam" gepresenteerd, en een filmpje op de achtergrond van de Amsterdamse grachten. Dat laatste lijkt meer op dat de Turken willen laten zien, dat zij ook de centrale hub voor West-Europa kunnen zijn. | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 10:59 |
Erdolf wil dat Istanbul de nieuwe hub tussen oost en west wordt, een rol die Schiphol nu vooral vervult. Dan begrijp ik dat hij ook wat Amsterdamse grachten in zijn promotievideo wil. Schiphol moet zich trouwens wel zorgen maken, want Istanbul is ideaal gelegen voor een dergelijke hub-functie. | |
Idisrom | donderdag 30 juli 2020 @ 11:07 |
Het nieuwe vliegveld van Istanboel zat binnen elf maanden al op meer dan 47 miljoen passagiers. Terwijl het oude vliegveld niet hoger uit kwam dan 19 miljoen passagiers op jaarbasis. Het is duidelijk dat Istanboel behoorlijk gaat concurreren met de West-Europese vliegvelden. Al denk ik wel dat Schiphol nog steeds gunstig ligt, ook nog vanuit Oost-Azië (Korea, Japan en China). Als je boven Rusland afbuigt naar Istanboel of naar Amsterdam, dat maakt qua afstand niet zoveel uit. Het gaat er in de toekomst er om, dat je genoeg bestemmingen overhoudt als centrale hub. Ik denk dat dat belangrijker is, dan een hogere frequentie. | |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 11:13 |
Vergeet niet dat Schiphol daarnaast ook een belangrijke rol vervult voor overstappers van intercontinentale landen naar Europese bestemmingen en vv. | |
Idisrom | donderdag 30 juli 2020 @ 11:20 |
Maar daar is Istanboel nu ook mee bezig. Toen ik vorig jaar op vluchten naar Atlanta, Georgia zocht bij Vliegtickets.nl, gingen de bovenste opties allemaal via Istanboel. | |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 11:24 |
Het ligt niet echt gunstig voor hub/spoke op veel populaire Europese bestemmingen. Eigenlijk ligt het alleen voor Italië gunstiger. Maargoed, het is niet allemaal in beton gegoten en er spelen meer belangen dan afstand en vliegtijd natuurlijk. We gaan het meemaken | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 11:26 |
Als Air France de zin krijgt dan gaat de KLM een stuk afgeslankt worden de komende jaren, tot een busonderneming in de lucht | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 11:27 |
Istanbul is een veel betere hub dan Dubai Als je daarheen vliegt kun je ook nog een paar dagen genieten voor je verder vliegt, Istanbul gaat de Hub van de wereld worden KLM kan dan 40 keer per dag naar Istanbul | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 11:49 |
Ok, leuk geruchtje. Nog steeds geen onderbouwing van de uitspraak die je aan het begin van dit topic doet. Ik mag dus concluderen dat jij ook vind dat dit onmogelijk is, anders had je het inmiddels wel onderbouwd. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 13:13 |
Air France-KLM 3.569 EUR --0.176 (--4.7%) Air France kost nog maar 1,6 miljard euro dan gaat de Staat nu toch kopen ?? Voor 12 euro wilden ze wel en nu dan ?? | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 13:14 |
x [ Bericht 100% gewijzigd door michaelmoore op 30-07-2020 13:15:02 ] | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 13:29 |
Nog steeds geen antwoord. Hoe kan de staat zelf een maatschappij van 0 beginnen? Want mochten ze KLM uitkopen dan is dat dus niet wat ze doen, laten we even duidelijk zijn. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 13:42 |
Maar dit is miljarden aan Air France geven helpt helemaal niets KLM wordt een platte bus maatschappij in de lucht met goedkoop Aziatisch personeel Beter bij Solmar gaan werken dan | |
JeMoeder | donderdag 30 juli 2020 @ 14:23 |
Laat maar dan, het enige wat je doet is whataboutism. Succes ermee. | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 17:42 |
https://www.telegraaf.nl/(...)00-banen-weg-bij-klm Joh KLM is toch vergane glorie uit de jaren 60 Dat heet nu Air France
| |
Drekkoning | donderdag 30 juli 2020 @ 17:46 |
michaelmoore: KLM heeft te veel personeel KLM: inderdaad, we gaan flink snijden michaelmoore: KLM is vergane glorie | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 17:49 |
beurswaarde Air France 1,5 miljard en de Ned staat gaat 3,4 miljard weggeven voor de piloten van Air France Zou jij 1 miljard geven voor Air France ?? ik nog geen dubbeltje | |
michaelmoore | donderdag 30 juli 2020 @ 19:11 |
https://www.telegraaf.nl/(...)omzet-krimpt-ruim-75 ik ga niet meer vliegen en ik heb wat landen gezien
| |
michaelmoore | vrijdag 4 september 2020 @ 15:44 |
https://www.telegraaf.nl/(...)nbewaker-aan-bij-klm Daar zal Wopke blij mee zijn Jongens laat die tent toch failliet gaan en maak een nieuwe KLEM . De kostencontroleur uit Parijs , ha ha hah a
|