Als ze even gewacht hadden zonder steun hadden ze het bedrijf of wat er van over was voor rond de nul kunnen kopenquote:Op woensdag 29 juli 2020 12:44 schreef Drekkoning het volgende: [..] Als dat je overtuiging is dan snap ik waar het spaak loopt
Dat het laatste aandeel voor die prijs is gegaan betekent niet dat je het hele volume aan aandelen voor die prijs kan kopen. Verdiep je eens in aandelenhandel
![]()
Dat is de beurswaarde die je berekent.quote:Op woensdag 29 juli 2020 12:51 schreef michaelmoore het volgende: [..] Het is de waarde van het bedrijf , die zijn te koop op de beurs wat is dan de waarde van KPN volgens jou ?/ https://www.telegraaf.nl/(...)inklijke/kerncijfers Aantal Uitstaande Aandelen (X1000) - 4.202.840 x 2,3 euro
Jeetje, wat enorm dom van de economen die deze steun bedacht hebben! Of elke andere airline of bedrijf die steun ontvangt van zijn overheid!quote:Op woensdag 29 juli 2020 12:58 schreef tfors het volgende:
[..]
Als ze even gewacht hadden zonder steun hadden ze het bedrijf of wat er van over was voor rond de nul kunnen kopen
nee dat hoeft ook niet in een keer , als er alvast 51% isquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is de beurswaarde die je berekent.
Je kan niet in 1x alle aandelen opkopen voor die 2.3 euro per stuk. Of denk je dat elke aandeelhouder verplicht is tegen die prijs te verkopen aan jou?
Ook 51% koop je echt niet tegen het huidige tarief hoorquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat hoeft ook niet in een keer , als er alvast 51% is
Maar de aankoop van een aandeel tegen 4 euro is beter dan 4,3 miljard / 400.000 stuks
Ja dan kunnen we de AEX wel opheffen als jij voor iedere aandeel het dubbele geeftquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook 51% koop je echt niet tegen het huidige tarief hoorals ze überhaupt al verkocht worden aan je.
Het volume tegen de huidige prijs is echt heel klein.
De rest van het volume is niet te koop of alleen tegen een veel hogere prijs.
Waarom denk je dat de prijs omhoog gaat als er meer aandelen gekocht worden? Omdat het volume tegen de huidige prijs op raakt en je dus meer moet uitgeven voor het duurdere volume.
Ben je nou aan het trollen of heb je echt geen notie hoe aandelenhandel of überhaupt vraag en aanbod werkt?quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan kunnen we de AEX wel opheffen als jij voor iedere aandeel het dubbele geeft
een bedrijf met een waarde van 2 miljard geef je geen 3,5 miljard euro steunquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ben je nou aan het trollen of heb je echt geen notie hoe aandelenhandel of überhaupt vraag en aanbod werkt?
Het bedrijf heeft geen waarde van 2 miljard en voor 2 miljard ga je ook niet alle aandelen kunnen kopen.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een bedrijf met een waarde van 2 miljard geef je geen 3,5 miljard euro steun
dan beter een winstgevende KLEM te beginnen en het personeel over te nemen
dan niet , dan begin je een nieuwe KLEMquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het bedrijf heeft geen waarde van 2 miljard en voor 2 miljard ga je ook niet alle aandelen kunnen kopen.
Of je redt de huidige. Allemaal keuzes met hun eigen voor en nadelen. Ik vraag me af of jij dat kunt inschatten als je al niet eens begrijpt hoe een aandelenhandel werkt.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dan niet , dan begin je een nieuwe KLEM
Nee dat is niet slimquote:Op woensdag 29 juli 2020 13:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Of je redt de huidige. Allemaal keuzes met hun eigen voor en nadelen.
Het zijn niet economen maar politici die deze steun bedacht hebben of iig er voor gekozen hebben. Ik zie het helemaal niet graag kapot gaan, maar ik zie nog minder graag dat de overheid van onze belastingcenten lobbies ondersteund op dubieuze gronden.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jeetje, wat enorm dom van de economen die deze steun bedacht hebben! Of elke andere airline of bedrijf die steun ontvangt van zijn overheid!
Ze hadden het beter allemaal aan tfors kunnen vragen.
Dat je een bedrijf graag kapot ziet gaan is prima, maar ga dat dan niet verkopen als een gelijk alternatief aan een redding.
Maar die maken keuzes toch niet zonder onderbouwing van experts lijkt me?quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:32 schreef tfors het volgende:
[..]
Het zijn niet economen maar politici die deze steun bedacht hebben of iig er voor gekozen hebben. Ik zie het helemaal niet graag kapot gaan, maar ik zie nog minder graag dat de overheid van onze belastingcenten lobbies ondersteund op dubieuze gronden.
Ik ben bang van welquote:Op woensdag 29 juli 2020 14:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar die maken keuzes toch niet zonder onderbouwing van experts lijkt me?
dat klopt, dat is ook de waardequote:Op woensdag 29 juli 2020 13:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is de beurswaarde die je berekent.
Jij denkt dus serieus dat je nu gewoon alle aandelen kan kopen van de aandeelhouders tegen de huidige koers?quote:Op woensdag 29 juli 2020 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
.
[..]
dat klopt, dat is ook de waarde
alle weet ik niet maar als bekend wordt dat de Ned Staat niet miljarden weg zal geven, dan wordt AF/KLM nog goedkoper , overigens kan bedien tegelijkertijd , en KLEM starten en Aandelen AF / KLM opkopenquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:01 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jij denkt dus serieus dat je nu gewoon alle aandelen kan kopen van de aandeelhouders tegen de huidige koers?![]()
Hoe denk je dat aandelen meer of minder waard worden? Hint: het heeft iets met vraag en aanbod te maken.
Istanboel is al de grote concurrent van de West-Europese luchthavens. En de Turken hebben zelf wel de maatschappijen en allianties om de Europese reizigers uit de rest van Europa vandaan te hubben. Daar is geen KLM of AF voor nodig.quote:Op woensdag 29 juli 2020 14:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel
Air France gaat van KLM een soort Transavia maken met laag betaalde Aziatische piloten en stewardesseen, vliegt dan 10 keer per dag naar Turkije , de Hub van Europa en 2 x terug via Burgas en 2 x terug via Rome en 10 keer per dag naar Parijs e londen
Ben Smith, de Baas van Air france
[ afbeelding ]
klopt , ik zie verder ook helemaal geen toekomst voor AF KLMquote:Op woensdag 29 juli 2020 19:44 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Istanboel is al de grote concurrent van de West-Europese luchthavens. En de Turken hebben zelf wel de maatschappijen en allianties om de Europese reizigers uit de rest van Europa vandaan te hubben. Daar is geen KLM of AF voor nodig.
De oude luchthaven Ataturk Istanbul kwam niet hoger uit dan jaar zo'n 19 miljoen passagiers op jaarbasis. De nieuwe luchthaven heeft vanaf april 2019 tot maart 2020 in elf maanden al meer dan 47 miljoen passagiers gehad. Daarna kwam de coronacrisis.
Je merkte afgelopen jaar ook al, als je een vlucht naar de USA wilde, hoe vaak sites als Vliegtickets je dan via Istanboel wilde laten vliegen. Je moest scrollen om meer rechtstreekse vluchten te vinden vanaf Schiphol.quote:Op woensdag 29 juli 2020 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , ik zie verder ook helemaal geen toekomst voor AF KLM
toerisme zal ook minder worden
Die 1% moet daar wel mee akkoord gaan hè, anders word het een gevalletje agressieve take over.quote:Op woensdag 29 juli 2020 13:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee dat hoeft ook niet in een keer , als er alvast 51% is
Maar de aankoop van een aandeel tegen 4 euro is beter dan 4,3 miljard / 400.000 stuks
geen zinnig mens zou een bedrijf kopen tegen 1,3 miljard te veel
Ja ik zie liever steun voor de visserij dan voor dure pilotenquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die 1% moet daar wel mee akkoord gaan hè, anders word het een gevalletje agressieve take over.
quote:Autobouwer Renault duikt diep in rode cijfers
20 min geleden in FINANCIEEL
PARIJS (ANP/BLOOMBERG) - De Franse automaker Renault heeft in de eerste jaarhelft een recordverlies in de boeken gezet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |