abonnement Unibet Coolblue
pi_194367863
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:18 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Valt allemaal in het water als je geen goeie games aanlevert.
Tuurlijk, daar heeft Microsoft de afgelopen generatie wel van geleerd. Games maak je eenmaal niet snel, dat soort dingen hebben tijd nodig. Ze hebben aardig wat studio’s gekocht en de eerste exclusives zijn recent aangekondigd, ik ben benieuwd hoe het over 5 jaar is.

Ik ben nog niet overtuigd om een Xbox te kopen maar met games als Fable en Vavowed (ofzo?) maken ze het heel interessant. Ben ook beniewd of STALKER 2 naar de PS5 komt anders is dat voor mij nog een exclusive want ik heb geen PC. Ik denk dat ik over 3 jaar wel een SeX haal.
pi_194368110

90% zeker dat multiplayer gratis gaat worden.
Anders gaat het duurder worden en plaats vinden onder Game Pass Ultimate.
SOONY
  zondag 2 augustus 2020 @ 13:11:39 #53
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194368174
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 13:06 schreef DKUp het volgende:
[ afbeelding ]
90% zeker dat multiplayer gratis gaat worden.
Anders gaat het duurder worden en plaats vinden onder Game Pass Ultimate.
Ja, dat is nu al tijden hoor. Als je Ultimate hebt worden XBL of GP codes geconverteerd.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194368924
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2020 12:15 schreef DKUp het volgende:

[..]

Een goede selling point was het natuurlijk wel op de PS3 tegenover de 360.

SOONY heeft veel meer te verliezen dan Microsoft momenteel.

Microsoft die het aantrekkelijk maakt door Game Pass, gratis online multiplayer en krachtigere hardware :9
En minder innovatie omdat ze alles backwards willen houden. Dus nog steeds gelimiteerde level-opbouw want moet kunnen draaien op een Xbox one. Dat is eigenlijk waar ik het meest voor vrees, dat de games geen leap maken. Leuk als je hardware het op 4k@120 kan doen, maar als de games qua gameplay nog steeds niets nieuws bieden...
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194369150
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

En minder innovatie omdat ze alles backwards willen houden. Dus nog steeds gelimiteerde level-opbouw want moet kunnen draaien op een Xbox one. Dat is eigenlijk waar ik het meest voor vrees, dat de games geen leap maken. Leuk als je hardware het op 4k@120 kan doen, maar als de games qua gameplay nog steeds niets nieuws bieden...
De meeste spellen die Microsoft heeft aangekondigd komen niet op de Xbox One. Is alleen in 2020 en 2021 zo.. dus dat valt heus wel mee.
  zondag 2 augustus 2020 @ 14:46:31 #56
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194369355
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194371072
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:32 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

De meeste spellen die Microsoft heeft aangekondigd komen niet op de Xbox One. Is alleen in 2020 en 2021 zo.. dus dat valt heus wel mee.
Nou ja, dat betekent dus iig nog een jaar met backwards games. Tijdens die presentatie waren het er aardig veel. Tuurlijk kracht is leuk, maar als ze developers alsnog beperken met het ‘minste’ systeem schiet het niet echt op.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194371240
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

En minder innovatie omdat ze alles backwards willen houden. Dus nog steeds gelimiteerde level-opbouw want moet kunnen draaien op een Xbox one. Dat is eigenlijk waar ik het meest voor vrees, dat de games geen leap maken. Leuk als je hardware het op 4k@120 kan doen, maar als de games qua gameplay nog steeds niets nieuws bieden...
Rekening moeten houden met een Xbox One of PS4 is natuurlijk enorm armoedig. Daarom verwacht ik pas eind 2021 echt nieuwe dingen.

De nieuwe Forza slaat de One ook over. Avowed, Fable, The Medium, Hellblade 2 hetzelfde verhaal.

Je ziet al aan Halo Infinite dat heel dat crossgen slecht is voor een nieuwe console.

Opflikkkeren met die Lockheart.
SOONY
pi_194372955
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nou ja, dat betekent dus iig nog een jaar met backwards games. Tijdens die presentatie waren het er aardig veel. Tuurlijk kracht is leuk, maar als ze developers alsnog beperken met het ‘minste’ systeem schiet het niet echt op.
Avowed, Fable, Everwild, Forza Motorsport, Hellblade en State of Decay 3 allemaal geen Xbox One logo.

Dit waren de Xbox One games van hun eigen studios die ze hebben getoond:
- Halo Infinite
- Tell Me Why (die al in augustus uitkomt)
- The Outer Worlds DLC (duh)
- Grounded (al uit op Xbox One)
- Psychonauts 2 (uitgesteld naar 2021)

Valt dus allemaal erg mee.

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 16:30 schreef DKUp het volgende:

[..]

Rekening moeten houden met een Xbox One of PS4 is natuurlijk enorm armoedig. Daarom verwacht ik pas eind 2021 echt nieuwe dingen.

De nieuwe Forza slaat de One ook over. Avowed, Fable, The Medium, Hellblade 2 hetzelfde verhaal.

Je ziet al aan Halo Infinite dat heel dat crossgen slecht is voor een nieuwe console.

Opflikkkeren met die Lockheart.
Lockhart zal games niet veel gaan tegenhouden qua game design en dergelijke. De SSD en CPU zijn daarin het belangrijkst. Op het gebied van de GPU is het terugschalen naar 1080p, waardoor die goedkoper in de markt kan maar toch op eenzelfde prestatieniveau (behalve resolutie) games kan draaien.

Niet iedereen heeft behoefte aan 4K games.
pi_194373039
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:08 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Avowed, Fable, Everwild, Forza Motorsport, Hellblade en State of Decay 3 allemaal geen Xbox One logo.

Dit waren de Xbox One games van hun eigen studios die ze hebben getoond:
- Halo Infinite
- Tell Me Why (die al in augustus uitkomt)
- The Outer Worlds DLC (duh)
- Grounded (al uit op Xbox One)
- Psychonauts 2 (uitgesteld naar 2021)

Valt dus allemaal erg mee.
[..]

Lockhart zal games niet veel gaan tegenhouden qua game design en dergelijke. De SSD en CPU zijn daarin het belangrijkst. Op het gebied van de GPU is het terugschalen naar 1080p, waardoor die goedkoper in de markt kan maar toch op eenzelfde prestatieniveau (behalve resolutie) games kan draaien.

Niet iedereen heeft behoefte aan 4K games.
Dat verhaal heb ik wel vaker gehoord. Toch moet iedereen weer rekening houden met nog een platform.
SOONY
pi_194373096
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:16 schreef DKUp het volgende:

[..]

Dat verhaal heb ik wel vaker gehoord. Toch moet iedereen weer rekening houden met nog een platform.
Tuurlijk. Het zal vast een effect hebben. Maar de grootste bottleneck van de Xbox One is die verschrikkelijke jaguar cpu. Lockhart zal rondjes rennen om de Xbox One X.
pi_194373188
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:19 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het zal vast een effect hebben. Maar de grootste bottleneck van de Xbox One is die verschrikkelijke jaguar cpu. Lockhart zal rondjes rennen om de Xbox One X.
Daar heb je gelijk in. Hopelijk is Lockheart krachtiger dan verwacht dan maar.
SOONY
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:25:28 #63
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194373201
Developers moeten al 40 jaar rekening houden met een miljoen soorten pc's. Dit is echt geen probleem.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194373247
quote:
3s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Developers moeten al 40 jaar rekening houden met een miljoen soorten pc's. Dit is echt geen probleem.
Oneens. Consoles zijn juist interessant omdat het één vaste samenstelling is waar ontwikkelaars eindeloos voor kunnen optimaliseren. Hoe meer verschillende varianten, hoe moeilijker het optimaliseren wordt.

PC's zijn altijd gevarieerder geweest, maar in vergelijking met de kracht van PC's hebben console versies altijd redelijk bij kunnen blijven. Ondanks een groot verschil in kwaiteit hardware.
  zondag 2 augustus 2020 @ 18:32:30 #65
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194373326
quote:
3s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Developers moeten al 40 jaar rekening houden met een miljoen soorten pc's. Dit is echt geen probleem.
Het is geen probleem, maar wel een stuk goedkoper.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_194373384
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 18:27 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Oneens. Consoles zijn juist interessant omdat het één vaste samenstelling is waar ontwikkelaars eindeloos voor kunnen optimaliseren. Hoe meer verschillende varianten, hoe moeilijker het optimaliseren wordt.

PC's zijn altijd gevarieerder geweest, maar in vergelijking met de kracht van PC's hebben console versies altijd redelijk bij kunnen blijven. Ondanks een groot verschil in kwaiteit hardware.
Ik vind het altijd knap hoeveel developers nog uit consoles kunnen trekken. Logisch wel als je kijkt naar het verloop; ze leren er meer van en weten beter hoe het systeem werkt. Heel veel gamers zaten bijvoorbeeld te wachten tot ze konden beginnen met Silent Hill 2 op PS2 na de cutscene in dat toilet, terwijl het allang kon. En laten we ook Team Ninja niet vergeten die het uiterste uit de Xbox wist te persen met Ninja Gaiden/Black.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:18:15 #67
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_194375993
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 14:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

En minder innovatie omdat ze alles backwards willen houden. Dus nog steeds gelimiteerde level-opbouw want moet kunnen draaien op een Xbox one. Dat is eigenlijk waar ik het meest voor vrees, dat de games geen leap maken. Leuk als je hardware het op 4k@120 kan doen, maar als de games qua gameplay nog steeds niets nieuws bieden...
Je bedoelt dat de xbox one ook nog ondersteund moet worden? Want oudere spellen houden een nieuwe console niet tegen qua innovatie...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_194378048
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:18 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de xbox one ook nog ondersteund moet worden? Want oudere spellen houden een nieuwe console niet tegen qua innovatie...
De nieuwe spellen die met de hele Xbox-familie in het achterhoofd gemaakt zijn wel :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194378080
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

De nieuwe spellen die met de hele Xbox-familie in het achterhoofd gemaakt zijn wel :+
Welke zijn dat dan?
pi_194378246
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:20 schreef PjotterFRL het volgende:

[..]

Welke zijn dat dan?
Je hebt ze zelf al eerder opgenoemd :{w
Zo gauw een nieuwe game op beide draait moet de developer rekening houden met de zwakste schakel. Zeker qua design.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194378608
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je hebt ze zelf al eerder opgenoemd :{w
Zo gauw een nieuwe game op beide draait moet de developer rekening houden met de zwakste schakel. Zeker qua design.
Ja, maar dat blijkt dus een beetje een storm in een glas water te zijn. Ik snap dus niet waarom het relevant is.
We moeten eerst de onthulling van de Lockhart maar afwachten om te weten of het ook écht effect gaat hebben op de 'next-gen' titels van Microsoft zoals Fable.

Dat hele gezeur op Microsoft omdat ze één jaar wat titels op beide consoles uitbrengen vind ik allemaal wat overdreven. Alle third parties doen dat ook.
  maandag 3 augustus 2020 @ 02:25:11 #72
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_194379189
quote:
10s.gif Op zondag 2 augustus 2020 23:32 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je hebt ze zelf al eerder opgenoemd :{w
Zo gauw een nieuwe game op beide draait moet de developer rekening houden met de zwakste schakel. Zeker qua design.
Daarom was Fallen Order op een classic One ook flink minder dan op een One X, rekenkracht schaalt wel degelijk. Maar op dit moment is het gewoon lastig voor developers om ineens naar alleen Next Gen te gaan...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_194380472
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 02:25 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Daarom was Fallen Order op een classic One ook flink minder dan op een One X, rekenkracht schaalt wel degelijk. Maar op dit moment is het gewoon lastig voor developers om ineens naar alleen Next Gen te gaan...
Het gaat niet om graphics, het gaat om bv leveldesign etc. Iets wat je niet even omzet (of beter gezegd de vraag is of devvers daar moeite in willen steken). Er worden ook op de huidige consoles trucjes uitgehaald om details toe te voegen. De nog steeds aanwezige onzichtbare muren, of toevallig overal rotspartijen op je pad zodat ze niet veel hoeven te renderen. Als je binnen bent textures die in ramen wordt gebruikt om maar het gevoel te geven dat daar buiten ook nog leven is. Enfin, je kent het wel.

Als je spel wil dat je spel ook Xbox One moet ondersteunen dan zul je die zooi allemaal zo moeten blijven doen of dubbel werk moeten doen omdat je dan twee games aan het maken bent. Dat houdt innovatie tegen. Het eerstkomende jaar verwacht ik dan ook niet veel op echt wow-factor op XSX, want de spellen die komend jaar uit gaan komen zijn volgens mij allemaal backwards compatible. En dat vind ik jammer. Zie de leap die Assassins Creed met de PS3/X360 naar PS4/X1 maakte, twee spellen die redelijk tegelijkertijd uitkwamen. Rogue was wat je er compleet van verwachtte, maar in Unity was het allemaal en mooier en anders. (en ook flink wat bugs door de nieuwe versie van de Anvil engine :+ ).

Dus ik hoop idd dat die 'optimized for XSX' weer ophoepelt. Game moet gewoon worden gemaakt voor dat apparaat, anders krijg je een game met de zwakste schakel (X1) in het achterhoofd.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194380921
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2020 08:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het gaat niet om graphics, het gaat om bv leveldesign etc. Iets wat je niet even omzet (of beter gezegd de vraag is of devvers daar moeite in willen steken). Er worden ook op de huidige consoles trucjes uitgehaald om details toe te voegen. De nog steeds aanwezige onzichtbare muren, of toevallig overal rotspartijen op je pad zodat ze niet veel hoeven te renderen. Als je binnen bent textures die in ramen wordt gebruikt om maar het gevoel te geven dat daar buiten ook nog leven is. Enfin, je kent het wel.

Als je spel wil dat je spel ook Xbox One moet ondersteunen dan zul je die zooi allemaal zo moeten blijven doen of dubbel werk moeten doen omdat je dan twee games aan het maken bent. Dat houdt innovatie tegen. Het eerstkomende jaar verwacht ik dan ook niet veel op echt wow-factor op XSX, want de spellen die komend jaar uit gaan komen zijn volgens mij allemaal backwards compatible. En dat vind ik jammer. Zie de leap die Assassins Creed met de PS3/X360 naar PS4/X1 maakte, twee spellen die redelijk tegelijkertijd uitkwamen. Rogue was wat je er compleet van verwachtte, maar in Unity was het allemaal en mooier en anders. (en ook flink wat bugs door de nieuwe versie van de Anvil engine :+ ).

Dus ik hoop idd dat die 'optimized for XSX' weer ophoepelt. Game moet gewoon worden gemaakt voor dat apparaat, anders krijg je een game met de zwakste schakel (X1) in het achterhoofd.
Van de twee nieuwe spellen die MS uitbrengt in het eerste jaar (daar zou de discussie over moeten gaan) moet één wel uitkomen op de Xbox One (die game is gestart als crowdfund) en de ander is Halo Infinite.

Next-gen begint eigenlijk pas eind 2021. Met of zonder crossgen titels.
pi_194381169
Dat is mijn punt, een beetje een verloren jaar dus ;)
Ik twijfel of ik de xsx meteen moet gaan halen of rustig nog een jaar of wat kan wachten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')