abonnement Unibet Coolblue
pi_194299516
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef Zwansen het volgende:
Interessante discussie in het vorige topic over voeding. Ik moet zelf nog echt leren om minder te eten. Jaren geleden werd me verteld dat ik elk uur een bidon moet leegdrinken én iets moest eten. Dat zit er nog steeds een beetje in, maar als ik lees dat velen hier prima 50-60km fietsen zonder iets te eten dan moet ik dat ook maar eens gaan proberen.

Ik neem aan dat je lichaam daar ook vanzelf aan gaat wennen, je relatief meer vet gaat verbranden en mogelijk zelfs ook gaat afvallen. :P
Ik doe ook vaak gewoon half reepje/ontbijtkoek/whatever ipv direct een hele.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_194299818
Ritten tot 3 uur doe ik ook wel zonder eten, geen probleem als je een normale maaltijd op hebt. Bij langere ritten idd wel om het uur iets.
Demain, on roule
pi_194300399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 18:45 schreef Rikkie99 het volgende:
Wat is de meest efficiente manier om krachttraining en fietstrainingen te combineren? Ik wissel de trainingen tot nu toe af met ongeveer om de dag krachttraining en om de dag wielrennen, maar daardoor ben ik wel iedere dag aan het sporten met maar af en toe een rustdag. En ik wil het aantal uren op de fiets graag nog verder uitbreiden. Is het dan aan te raden om op sommige dagen zowel krachttraining te doen als te fietsen of doet dit elkaar dan teniet?
Ff laatste vlog van dylan johnson kijken op YouTube.. Die heeft het daarover.
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 juli 2020 @ 21:26:24 #54
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194300434
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef Zwansen het volgende:
Interessante discussie in het vorige topic over voeding. Ik moet zelf nog echt leren om minder te eten. Jaren geleden werd me verteld dat ik elk uur een bidon moet leegdrinken én iets moest eten. Dat zit er nog steeds een beetje in, maar als ik lees dat velen hier prima 50-60km fietsen zonder iets te eten dan moet ik dat ook maar eens gaan proberen.

Ik neem aan dat je lichaam daar ook vanzelf aan gaat wennen, je relatief meer vet gaat verbranden en mogelijk zelfs ook gaat afvallen. :P
Nou ja, je skipt vooral die 230kcal van een reepje.

Rondjes met de lokale vriendengroep zijn vaak 60, dan eet ik niet tenzij lekke band of sterke honger.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194301085
Het wanneer en hoeveel ik eet en drink is afhankelijk van de inspanning die ik doe. Het ene ritje is het andere niet.

Zo heb ik laatst bijvoorbeeld met 2 bidons en 1 reepje 70km gedaan, en vorige week 124km ('s avonds) op 3 bidons en 120km ('s ochtends) op 4 bidons, een cola en 2 repen. Ook is het afhankelijk van het eten wat ik voor de rit genuttigd heb en het tijdstip van de rit. Tevens met hogere temperaturen drink ik ook meer.

Dus, er is geen gouden regel voor eten en drinken tijdens een ritje. Je moet gewoon goed weten onder welke omstandigheden je wanneer moet eten en drinken.
pi_194301333
Vanavond voor het eerst met een echt snelle groep gereden. Ze starten hier vanaf het dorp dan met een grote groep, en dan is de afspraak voor de dinsdagavond dat er op niemand gewacht wordt. Maar wat gaat dat hard zeg. In het begin nog 2 kopbeurten gedaan, maar dat moest ik later bekopen. Kon het niet meer bijhouden. Durfde ook nog niet heel kort op het wiel te zitten, en moest na elke bocht ook nog een klein gaatje dichten. De laatste 20km dus alleen gefietst. Alsnog met 36gemm thuisgekomen, de meeste anderen zaten aan de 39. Heb wel het idee dat ik hier wel veel sterker van ga worden, maar het is wel even een reality check om er zo hard af gefietst te worden.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:39:47 #57
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194301404
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:35 schreef papert het volgende:
Vanavond voor het eerst met een echt snelle groep gereden. Ze starten hier vanaf het dorp dan met een grote groep, en dan is de afspraak voor de dinsdagavond dat er op niemand gewacht wordt. Maar wat gaat dat hard zeg. In het begin nog 2 kopbeurten gedaan, maar dat moest ik later bekopen. Kon het niet meer bijhouden. Durfde ook nog niet heel kort op het wiel te zitten, en moest na elke bocht ook nog een klein gaatje dichten. De laatste 20km dus alleen gefietst. Alsnog met 36gemm thuisgekomen, de meeste anderen zaten aan de 39. Heb wel het idee dat ik hier wel veel sterker van ga worden, maar het is wel even een reality check om er zo hard af gefietst te worden.
Waarom zou je met zo’n groep meewillen? 39 gemiddeld haal je niet door netjes te rijden gok ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 28 juli 2020 @ 22:50:52 #58
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_194301536
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je met zo’n groep meewillen? 39 gemiddeld haal je niet door netjes te rijden gok ik.
Klinkt als iets voor een wielerbaan :@
pi_194301558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:35 schreef papert het volgende:
Vanavond voor het eerst met een echt snelle groep gereden. Ze starten hier vanaf het dorp dan met een grote groep, en dan is de afspraak voor de dinsdagavond dat er op niemand gewacht wordt. Maar wat gaat dat hard zeg. In het begin nog 2 kopbeurten gedaan, maar dat moest ik later bekopen. Kon het niet meer bijhouden. Durfde ook nog niet heel kort op het wiel te zitten, en moest na elke bocht ook nog een klein gaatje dichten. De laatste 20km dus alleen gefietst. Alsnog met 36gemm thuisgekomen, de meeste anderen zaten aan de 39. Heb wel het idee dat ik hier wel veel sterker van ga worden, maar het is wel even een reality check om er zo hard af gefietst te worden.
Het schoolvoorbeeld van een groep asociale wielrenners. Proficiat.

Hier is op dinsdag altijd op afgesloten parcours wedstrijd, vorige week 46,9 km/h gemiddeld, vandaag slechts 46,3 km/h gemiddeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 28-07-2020 23:04:51 ]
pi_194301721
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je met zo’n groep meewillen? 39 gemiddeld haal je niet door netjes te rijden gok ik.
Ik wil graag beter worden, en aan die gasten kan ik me optrekken. Ze rijden een route zonder stoplichten, en met weinig opstakels. Toch vond ik dat gewone fietsers door het hoge tempo vrij hard werden ingehaald. En op gevaarlijkere/drukkere punten werd er wel echt een stuk rustiger gereden.
Toch snap ik wel goed wat jullie zeggen, en voelde ik soms ook best wat ongemak als we mensen inhaalde.
pi_194301752
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het schoolvoorbeeld van een groep asociale wielrenners. Proficiat.

Hier is op dinsdag altijd op afgesloten parcours wedstrijd, vorige week 46,9 km/h gemiddeld, vandaag slechts 46,3 km/h gemiddeld.
Ja, ik ben ook nog zoekende naar groepen, en wat mijn doelen zijn. Een wielervereniging is ook zeker iets waar ik een keertje ga kijken.
pi_194301758
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:06 schreef papert het volgende:

[..]

Ik wil graag beter worden, en aan die gasten kan ik me optrekken. Ze rijden een route zonder stoplichten, en met weinig opstakels. Toch vond ik dat gewone fietsers door het hoge tempo vrij hard werden ingehaald. En op gevaarlijkere/drukkere punten werd er wel echt een stuk rustiger gereden.
Toch snap ik wel goed wat jullie zeggen, en voelde ik soms ook best wat ongemak als we mensen inhaalde.
Waarom zou je niet beter kunnen worden door normaal te fietsen?
pi_194301766
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 20:16 schreef Zwansen het volgende:
Interessante discussie in het vorige topic over voeding. Ik moet zelf nog echt leren om minder te eten. Jaren geleden werd me verteld dat ik elk uur een bidon moet leegdrinken én iets moest eten. Dat zit er nog steeds een beetje in, maar als ik lees dat velen hier prima 50-60km fietsen zonder iets te eten dan moet ik dat ook maar eens gaan proberen.

Ik neem aan dat je lichaam daar ook vanzelf aan gaat wennen, je relatief meer vet gaat verbranden en mogelijk zelfs ook gaat afvallen. :P
Wel interessant idd. M’n vriendin ging laatst 180 km fietsen in haar eentje, naar haar ouders. We hadden toen ook helemaal uitgerekend wat ze qua calorieën mee moest nemen. Al snel kwam ze erachter dat ‘t veel te veel was. Gewenning zal ook meespelen dus.

Zelf heb ik nog wel de neiging om te weinig te drinken. Daar word je ook heel rap heel slecht van tijdens je tochtje.
pi_194301818
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet beter kunnen worden door normaal te fietsen?
Ik doe veel solo ritten, dat zijn voornamelijk duurritten. Een inspanning als vanavond, zou ik solo ook niet zo makkelijk kunnen doen. Bovendien wordt ik vaak beter door met betere sporters te trainen.
Dat neemt niet weg dat ik de opmerkingen hier niet meeneem hoor. Dus sowieso dank daarvoor.
pi_194301865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:24 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ff laatste vlog van dylan johnson kijken op YouTube.. Die heeft het daarover.
Dankje! Goede uitleg inderdaad :)
pi_194303083
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:16 schreef papert het volgende:

[..]

Ik doe veel solo ritten, dat zijn voornamelijk duurritten. Een inspanning als vanavond, zou ik solo ook niet zo makkelijk kunnen doen. Bovendien wordt ik vaak beter door met betere sporters te trainen.
Dat neemt niet weg dat ik de opmerkingen hier niet meeneem hoor. Dus sowieso dank daarvoor.
Solo kan je prima diep gaan.. maar als je nu al zegt dat je dat niet makkelijk kunt doen, zal het je ook niet lukken.

Waardeloos zulke groepen en nergens goed voor. Wekt veel ergernissen op in het verkeer. Ga dan koersen op een wielerbaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 29 juli 2020 @ 08:54:19 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194303716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:06 schreef papert het volgende:

[..]

Ik wil graag beter worden, en aan die gasten kan ik me optrekken. Ze rijden een route zonder stoplichten, en met weinig opstakels. Toch vond ik dat gewone fietsers door het hoge tempo vrij hard werden ingehaald. En op gevaarlijkere/drukkere punten werd er wel echt een stuk rustiger gereden.
Toch snap ik wel goed wat jullie zeggen, en voelde ik soms ook best wat ongemak als we mensen inhaalde.
Ik denk dat iedereen hier wel eens met dat soort groepen meegereden heeft, of dingen gedaan hebben die daar op lijken.

Als je met snellere/betere mensen mee wilt rijden en als bonus ook nog eens een beetje wilt meemaken hoe het op TV gaat kan je zoals Patroon zegt prima meedoen met de (trainings)koersjes op de wielerbaan. Dat gaat ook snel, je kan er op kop rijden of juist niet, meedoen om te winnen of om jezelf naar de klote te rijden. En als bijkomend voordeel rij je (over het algemeen) tussen alleen maar mensen die weten wat ze doen. En mocht je op je bek gaan is er altijd EHBO :+

Waar woon je ongeveer?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 29 juli 2020 @ 09:02:02 #68
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194303807
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:52 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Het schoolvoorbeeld van een groep asociale wielrenners. Proficiat.

Hier is op dinsdag altijd op afgesloten parcours wedstrijd, vorige week 46,9 km/h gemiddeld, vandaag slechts 46,3 km/h gemiddeld.
Ik dacht dat ze op Sloten weinig bochten hadden _O-

Dat parcours is de Indianapolis Motor Speedway van Nederland :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194303827
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 08:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier wel eens met dat soort groepen meegereden heeft, of dingen gedaan hebben die daar op lijken.

Als je met snellere/betere mensen mee wilt rijden en als bonus ook nog eens een beetje wilt meemaken hoe het op TV gaat kan je zoals Patroon zegt prima meedoen met de (trainings)koersjes op de wielerbaan. Dat gaat ook snel, je kan er op kop rijden of juist niet, meedoen om te winnen of om jezelf naar de klote te rijden. En als bijkomend voordeel rij je (over het algemeen) tussen alleen maar mensen die weten wat ze doen. En mocht je op je bek gaan is er altijd EHBO :+

Waar woon je ongeveer?
Vlakbij Leiden. Heb nu ook 2 keer meegedaan met de trimmerskoers van sloten. En de volgende keer dat ik kan doe ik dat weer :-) Heb Swift (de Leidse wielervereniging) ook gemaild. Toen was het daar door Corona nog allemaal op een heel laag pitje, maar volgend seizoen ga ik daar ook een keertje kijken. Heb pas tijdens een solorit ook een stukje omstebeurt met iemand op kop gereden die vroeg of ik een keer mee wilde met de speedtour van Swift.
pi_194303903
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 22:35 schreef papert het volgende:
Vanavond voor het eerst met een echt snelle groep gereden. Ze starten hier vanaf het dorp dan met een grote groep, en dan is de afspraak voor de dinsdagavond dat er op niemand gewacht wordt. Maar wat gaat dat hard zeg. In het begin nog 2 kopbeurten gedaan, maar dat moest ik later bekopen. Kon het niet meer bijhouden. Durfde ook nog niet heel kort op het wiel te zitten, en moest na elke bocht ook nog een klein gaatje dichten. De laatste 20km dus alleen gefietst. Alsnog met 36gemm thuisgekomen, de meeste anderen zaten aan de 39. Heb wel het idee dat ik hier wel veel sterker van ga worden, maar het is wel even een reality check om er zo hard af gefietst te worden.
Kneuzen.
pi_194304090
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 23:10 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Wel interessant idd. M’n vriendin ging laatst 180 km fietsen in haar eentje, naar haar ouders. We hadden toen ook helemaal uitgerekend wat ze qua calorieën mee moest nemen. Al snel kwam ze erachter dat ‘t veel te veel was. Gewenning zal ook meespelen dus.

Zelf heb ik nog wel de neiging om te weinig te drinken. Daar word je ook heel rap heel slecht van tijdens je tochtje.
Hmm, het is voor iedereen wel zo dat je sneller herstelt en dat je beter de inspanning volhoudt als je tijdens de rit voldoende koolhydraten eet en je vocht op peil houdt.
Maar goed, er spelen natuurlijk ook wel andere factoren mee, misschien is je maag inderdaad niet gewend aan eten tijdens de inspanning, of vind je het voor ritjes van 60-70 km teveel gedoe en train je niet zo veel dat het je herstel in de weg zit. Tijdens zo'n lange rit vind ik het vaak ook wel fijn om ergens even te stoppen en iets echts te eten ipv alleen maar repen en gels.

Ik zou trouwens niet per se minder gaan eten tijdens het trainen als je wilt afvallen, want dan kom je misschien wel thuis met mega honger en eet je dan 2x zoveel. 1 reepje en 1 bidon per uur is een prima richtlijn, en het afvallen dan vooral doen door overbodige snacks te verminderen en wellicht wat minder eten op niet-trainingsdagen.

Ik ga volgende week ook een keer een welkomstclinic doen bij een wielervereniging! Geen 39km/u over doorgaande wegen-training, maar eerst bochtentraining en daarna een oefenkoersje op het parcours.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194304564
In het verleden deed ik wel eens dat als ik honger had maar nog maar 30min moest ofzo ik niets at want dan dacht ik "ach ben toch zo thuis". Tegenwoordig eet ik dan gewoon mijn banaantje ofzo op, ook al moet ik nog maar 15min. Echt een stuk beter voor je herstel en voorkomt dat je thuis de kasten weer leegtrekt.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194306014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 09:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze op Sloten weinig bochten hadden _O-

Dat parcours is de Indianapolis Motor Speedway van Nederland :D
Megaland is een rondje van 1,7km. de bochten zijn verwaarloosbaar, daar hoef je geen millimeter voor af te remmen.
pi_194306147
Net maar eens even een Friese KOM opgeraapt. :P
pi_194308250
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juli 2020 12:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Megaland is een rondje van 1,7km. de bochten zijn verwaarloosbaar, daar hoef je geen millimeter voor af te remmen.
Het baantje hier in Groningen is ook zo’n racebaan, met allemaal van die notoire brommers die meedoen. Afgelopen week ging ‘t met 49 gemiddeld over een uurtje.

Ik heb een paar jaar terug tegen de 52 gemiddeld over 50 minuten meegemaakt. Dat was zo bizar! Bij 48 per uur dacht je; ‘Oh chill, het gaat ff rustig’ _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')