quote:Falcon 9
Falcon 9 is een tweetrapsraket uit de Falcon-reeks, ontworpen en gebouwd door SpaceX. De Falcon 9 maakte in 2010 zijn introductievlucht. Het raketontwerp is sindsdien stapsgewijs gepgraded waardoor de prestatiekracht flink toenam. De "9" in de naam "Falcon 9" verwijst naar de samenstelling van negen Merlin 1-raketmotoren in de "core-booster". Deze eerste trap is ontwikkeld om meerdere keren te gebruiken en werd in "vlucht 32" op 31 maart 2017 voor het eerst daadwerkelijk opnieuw ingezet na gebruik in "vlucht 23" op 8 april 2016. Door deze ontwikkeling kan Spacex naar verwachting tot 30% besparen op de kosten per lancering vanaf begin 2018. De Falcon 9 is sinds 2017 op jaarbasis de meest gelanceerde draagraket van de wereld. In november 2018 werd de Falcon 9 Block-5 door NASA's Launch Services Program gecertificeerd als categorie 3 lanceertuig. Daarmee wordt de Falcon 9 uiterst betrouwbaar geacht en is de raket goedgekeurd voor lanceringen van NASA's duurste satellieten en ruimtesondes. SpaceX groeide door het succes van de Falcon 9, waarmee er in 2018 twintig lanceringen werden uitgevoerd, uit tot de marktleider op het gebied van lanceringen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_9
quote:Falcon Heavy
De Falcon Heavy is een zeer krachtige deels herbruikbare commercile draagraket uit de Falconraketfamilie van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX die gebaseerd is op de Falcon 9. Hij maakte op 6 februari 2018 zijn ingebruiknamevlucht en werd een half jaar later door de USAF EELV-gecertificeerd. De Falcon Heavy wordt in staat geacht 63.800 kg aan nuttige lading in een lage aardbaan te brengen, 26.700 kg naar een geostationaire baan, 16.800 kg naar Mars en 3.500 kg naar Pluto. Daarmee is de Falcon Heavy de krachtigste nu beschikbare raket van de wereld, en de krachtigste commercile raket ooit. Alleen de Saturnus V maanraket (laatste vlucht in 1973) en de Russische Energia (die na slechts twee proefvluchten werd geannuleerd) konden meer vracht vervoeren. De Falcon Heavy is een gedeeltelijk herbruikbare draagraket waarbij de twee boosters en de eerste trap (centercore) in principe kunnen landen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Falcon_Heavy
quote:Dragon 1 (cargo)
Dragon, ook bekend als Dragon 1 of Cargo Dragon was het eerste ruimtevaartuig uit de Dragon-reeks van het Amerikaanse ruimtevaartbedrijf SpaceX. Het was een herbruikbaar, onbemand, commercieel bevoorradingsschip dat met subsidies van NASA werd ontwikkeld onder het Commercial Orbital Transportation Services-programma. Met zijn eerste onbemande vlucht in december 2010 werd Dragon het eerste commercile ruimtevaartuig dat succesvol op aarde terugkeerde. Op 25 mei 2012 voltooide een Dragon als eerste commercile ruimtevaartuig een rendez-vous met het ISS. NASA had SpaceX gecontracteerd om met de Dragon vracht naar het ISS te brengen onder het CRS-1 contract van het Commercial Resupply Services-programma. Regelmatige vluchten werden tussen oktober 2012 april 2020 uitgevoerd. Nadat de Dragon van missie CRS-20 op 7 april 2020 in de Grote Oceaan landde wordt de Dragon 1 opgevolgd door de Dragon 2-Cargo. SpaceX heeft dertien Dragon-1-capsules gebouwd, waarvan er n verloren ging.
https://nl.wikipedia.org/wiki/SpaceX_Dragon
quote:Dragon 2 (Cargo en Crew)
De Dragon 2, met de versies Crew Dragon en Cargo Dragon is de tweede generatie Dragon-ruimtevaartuigen van het Californische ruimtevaartbedrijf SpaceX die samen met de Boeing Starliner namens NASA-bemanningen naar het ISS moet gaan brengen onder het Commercial Crew-programma. De Crew Dragon wordt ook voor commercile klanten ingezet en kan maximaal vier ruimtevaarders vervoeren. De Dragon 2 is een doorontwikkeling van de Dragon 1 waarmee SpaceX van 2012 tot en met 2020 vracht naar het ISS bracht. Naast een bemande uitvoering werkt SpaceX ook aan een uitgekleed Dragon 2-ontwerp voor onbemande bevoorradingsmissies van NASA's CRS 2-programma, dat in 2019 van start ging.
De eerste onbemande testvlucht van de Crew Dragon werd op 2 maart 2019 gelanceerd. De bemande testvlucht werd op 30 mei 2020 gelanceerd. Reguliere bemande vluchten beginnen volgens planning eind augustus 2020.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dragon_2
quote:Starship
Starship is een tweetrappig al dan niet bemand zeer zwaar lanceersysteem in ontwikkeling van SpaceX. De boostertrap van Starship, die nodig is om de aarde te verlaten, heet Super Heavy. De Naam Starship slaat op zowel tweedetrap met een compartiment voor bemanning, vracht of satellieten als op de eerste-en-tweede trap als geheel.
Starship vormt een volledig herbruikbaar ruimtevaartuig dat is bedoeld om 100 tot 150 ton aan vracht of tot 100 mensen per vlucht in de ruimte te brengen. In expendable mode zou dat zelfs 250 ton kunnen zijn. Vluchten naar Mars (en terug) behoren tot de mogelijkheden. Door de mogelijkheid tot bijtanken in de ruimte kunnen die hoeveelheden ook op mars of op de maan landen.
Een aangepast Starship is ook een van de drie ontwerpen die NASA heeft opgenomen in de voorselectie voor de bemande maanlander(s) van het Artemisprogramma en in de race zijn voor definitieve selectie.
Het eerste conceptontwerp werd op 27 september 2016 door SpaceX oprichter en ceo Elon Musk op het International Astronatical Congress gepresenteerd als Interplanetairy Transport System. Een jaar later werd een verkleind, makkelijker haalbaar ontwerp met een bredere inzetbaarheid gepresenteerd met de naam Big Falcon Rocket. In 2018 werden nog enkele aanpassingen aan het ontwerp gedaan waaronder een verlenging, een versimpeld landingsgestel met gentegreerde stuurvleugels en de keuze om de raket van roestvaststaal in plaats van koolstofvezel te bouwen. Het project staat onder directe leiding van Musk zelf. Met de ontwikkeling van de Starship is zo'n vijf miljard dollar gemoeid.
Het eerste prototype van het Starship werd op 28 september 2019 voltooid. Een maand daarvoor werd het voorbereidende Starhopperprogramma waarbij men met een testraket korte vluchten maakte om met de voor Starship ontwikkelde Raptormotoren te leren vliegen en landen afgerond. Anno 2020 worden in hoog tempo prototypes gebouwd en getest waarbij de brandstoftanks de eerste bottleneck waren en verschillende prototypes explodeerden. Op 27 april 2020 doorstond voor het eerst een brandstoftank de cryogene druktest. Elon Musk wil Starship zo snel als mogelijk in bedrijf kunnen nemen. Er wordt gestreefd naar een eerste bemande vlucht langs de Maan in 2023.
Elon Musk wil in de toekomst met Starship, de Falcon 9, de Falcon Heavy en de (bemande en onbemande) Dragon 2 vervangen. Bemande maanlandingen en marslandingen, satellietlanceringen, bijtankvluchten en eventueel zelfs langeafstandsvluchten op aarde behoren tot de mogelijkheden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Starship_(SpaceX)
Starhopper:![]()
Starship Mk1:![]()
Starship:
Starship Moon:
quote:Launch schedule (21-07) (SpaceXNow):
NET Jul 25 2020 - Falcon 9 - SAOCOM 1B
Launch site: SLC-40
NET Jul 2020 - Falcon 9 - Starlink-9 (L10)/SXRS-1
Launch site: LC-39A
NET Jul 2020 - Falcon 9 -Starlink-10 (L11)
NET Aug 2020 - Falcon 9 - SXM-7
NET Aug 2020 - Falcon 9 -Starlink-11 (L12)
NET Aug 2020 - Falcon 9 -Starlink-12 (L13)
Launch site: LC-39A or SLC-40
NET Aug 2020 - Falcon 9 -Starlink-13 (L14)
NET Aug 2020 - Falcon 9 -Starlink-14 (L15)
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-15 (L16)
NET Sep 2020 - Falcon 9 - SXM-8
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-16 (L17)
NET Sep 2020 - Falcon 9 -Starlink-17 (L18)
30 Aug 2020 - Falcon 9+Dragon 2 (Crew) - Crew-1
NET Sep 30 2020 - Falcon 9 -GPS III-4
NET Oct 2020 - Falcon 9 - Turksat 5A
NET Oct 30 2020 - Falcon 9+Dragon 2 (Cargo)- CRS-21
NET Nov 10 2020 - Falcon 9 - Sentinel-6A Michael Freilich
Launch site: VAFB, SLC-4E
NET Nov 2020 - Falcon 9 - Smallsat Rideshare 1
TBD 2020 - Falcon 9 - SARah 1
TBD 2020 - Falcon 9 - Smallsat Rideshare 2
NET Dec 2020 - Falcon 9 - SSO-1
NET Jan 2021 - Falcon 9 -GPS III-5
NET Oct 2021 - Falcon 9+Dragon 2 (Crew) - Space Adventures
TBD 2023 - Starship - Dear Moon/Yusaku Maezawa
Launch site: -
NET May 2024- Starship - Mars Cargo
NET Sep 2024- Starship - Mars Crew
TT heeft wel een mooie update gehad nuquote:Op maandag 27 juli 2020 19:40 schreef puzziepie het volgende:
Kom er net pas achter dat ik lapo had![]()
![]()
Dat wilde ik nou juist vermijden
Eindelijk!!quote:
Het wachten is op Pad clearquote:Op maandag 27 juli 2020 19:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
TT heeft wel een mooie update gehad nu
[..]
Eindelijk!!![]()
Duurt langquote:Op maandag 27 juli 2020 19:57 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Het wachten is op Pad clear![]()
Damn ik ben weer een beetje hyper![]()
Maar het is zo spannend
Veel te langquote:Op maandag 27 juli 2020 20:01 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Duurt lang
Politie heeft nu zwaailampen aan zie ik. Zal wel niet lang duren voor de weg dicht gaat gok ik.
Ik zie idd nog wel iets op dat dakquote:Op maandag 27 juli 2020 20:31 schreef Mano_ het volgende:
Er zit er nog eentje op toch? Z'n ritje naar beneden is al vertrokken
Dat lijkt me welquote:Op maandag 27 juli 2020 20:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat iedereen die daar werkt weer waarvoor 'ie getekend heeft
Ik vind het ook tof om te zienquote:Op maandag 27 juli 2020 20:41 schreef tjoptjop het volgende:
Ik vind het best leuk om te zien hoe de ontwikkelingen een beetje gaan. Normaal gesproken wordt een raket aangekondigd en hoor je er, afgezien van de bekende budgetoverschrijdingen, nauwelijks meer van tot de eerste testvlucht gemaakt kan worden.
Toch een klein kijkje in de keuken.
quote:Op maandag 27 juli 2020 21:58 schreef puzziepie het volgende:
Vliegtuig van Elon is net geland in Brownsville , grote kans dat hij bij de test is
Ben benieuwd of we nog iets van hem zienquote:Op maandag 27 juli 2020 22:24 schreef puzziepie het volgende:
Ontvangstcomit voor Elon?
[ afbeelding ]
Dat maakt het allemaal nog spannenderquote:Op maandag 27 juli 2020 22:29 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we nog iets van hem zien
Ze zullen wel wachten met testen tot ie is gearriveerd
Wisten we maar of het T-34 min isquote:Op maandag 27 juli 2020 23:26 schreef Mano_ het volgende:
T - 34min ish
Morgen maar even kijken of er clips staan ergens, nu maffen
Al een half uurquote:
quote:Op maandag 27 juli 2020 23:47 schreef puzziepie het volgende:
Dan kijk je vast ook al een half uur naar NSF
Hij is ook al een tijdje geleden onder druk gebrachtquote:
Spannendquote:Op maandag 27 juli 2020 23:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij is ook al een tijdje geleden onder druk gebrachtTis nu wachten tot ze beginnen met tanken
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 00:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kijkt er iemand mee met de Everyday Astronaut?
Oh, ik zie hem nu in de OP staan![]()
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 07:13 schreef Nikonlover het volgende:
Ik was in slaap gevallen maar ik heb blijkbaar niets gemist[ twitter ]
quote:Op dinsdag 28 juli 2020 14:07 schreef puzziepie het volgende:
Over een uur begint het (hopelijk) weer
Ik keek net en toen wist ik al : vandaag gaat het em niet wordenquote:
Ze hebben nog ruim 11 uurquote:Op dinsdag 28 juli 2020 15:38 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik keek net en toen wist ik al : vandaag gaat het em niet worden
Dat is ook weer zoquote:Op dinsdag 28 juli 2020 15:40 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze hebben nog ruim 11 uurtijd zat
De regen nu is alleen maar positief. Dat koelt de boel lekker afquote:Op dinsdag 28 juli 2020 15:42 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo![]()
Wat ik zo zie op die streams is het niet echt lekker weer
Damn!! Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 28 juli 2020 15:45 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
De regen nu is alleen maar positief. Dat koelt de boel lekker afdan hebben we straks een rustiger beeld op de stream
Elk nadeel heeft zn voordeelquote:
quote:
Ja nu is de weg weer openquote:Op woensdag 29 juli 2020 17:21 schreef puzziepie het volgende:
Wat zijn ze toch aan het hannesen met die hekken![]()
Er zijn 2 van dit soort dingen naar het launchpad vervoerd. Ik ben benieuwd wat het voor iets is.quote:
Als dit op Aarde kan, waarom dan niet op Mars of Europa?quote:Op woensdag 29 juli 2020 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
Stel je voor dat we op Mars of in de vloeibare zeeen onder het ijs van Europa ook zulke microben vinden
=============
Wetenschappers: miljoenen jaren oude microben gevonden die ’herleven’
https://www.telegraaf.nl/(...)evonden-die-herleven
Ah dat heb ik gemistquote:Op woensdag 29 juli 2020 20:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Er zijn 2 van dit soort dingen naar het launchpad vervoerd. Ik ben benieuwd wat het voor iets is.
[..]
Als dit op Aarde kan, waarom dan niet op Mars of Europa?
Zie ook bijv deze ontdekking van 10 jaar geleden:
https://www.trouw.nl/nieu(...)iftig-meer~bd3d5b83/
Hopelijk vandaag!quote:Op donderdag 30 juli 2020 14:13 schreef puzziepie het volgende:
Nu static fire en de 150 meter hop graag
Ik heb in de chat van LabPadre gelezen dat de bewoners voor vandaag weer een NOTAM hadden gehad ? Kan het niet meer terug vindenquote:
Een NOTAM zal het wel niet zijn, een NOTAM is namelijk voor pilotenquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:38 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb in de chat van LabPadre gelezen dat de bewoners voor vandaag weer een NOTAM hadden gehad ? Kan het niet meer terug vinden
Oh nou dat bedoelde ikquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:41 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een NOTAM zal het wel niet zijn, een NOTAM is namelijk voor piloten![]()
Nja, dat ze een brief hebben gehad is iig positief!Dan zijn ze iig van plan weer te testen. Nu maar duimen dat het doorgaat
Vandaag ook de 150m hop lijkt me niet zo realistisch toch?quote:
Als er wat fout gaat maakt de mass simulator misschien een 150m hopquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag ook de 150m hop lijkt me niet zo realistisch toch?
Zou wel interessant zijnquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vandaag ook de 150m hop lijkt me niet zo realistisch toch?
Dat zou dus best interessant kunnen zijnquote:Op donderdag 30 juli 2020 14:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als er wat fout gaat maakt de mass simulator misschien een 150m hop
Liever een echte hopquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:15 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Dat zou dus best interessant kunnen zijn
Mjaquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:19 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Liever een echte hopeen vliegende mass simulator hebben we al gezien bij SN4
Een spektakel was het zeker!quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:22 schreef puzziepie het volgende:
[..]
MjaDat was wel een spektakel
![]()
Maar ik zou heel graag die hop willen zien, niet perse nu , want ik begreep (en mijn technisch kennis gaat niet zo heel erg verdat er in de afgelopen dagen wat technische probleempjes waren?
Heb de test van maandag(?) ook gemist , in slaap gevallen
Ik ben daarom ook heel erg benieuwd hoe het vandaag zal gaanquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:39 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een spektakel was het zeker!ik vind t wel balen, een 4 dagen later zou de hop plaatsvinden. We waren zoooo dichtbij
![]()
Ja, tijdens de orkaan heeft eea problemen gekregen. Ik gok op waterschade. Ze waren druk bezig bij de Tesla accu. Maandag heb je niet veel gemist. Vlak voor ze de raptor zouden onsteken hebben ze het afgeblazen omdat er nieuwe problemen waren. Dit was rond een uurtje of 6 in de morgen dacht ik (onze tijd). Ik heb het ook gemist omdat ik in slaap was gevallen
Weg is dicht. Pad is clear. Tanks staan onder drukquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:41 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik ben daarom ook heel erg benieuwd hoe het vandaag zal gaan
Ik zag het net ineensquote:Op donderdag 30 juli 2020 15:44 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Weg is dicht. Pad is clear. Tanks staan onder druk![]()
Volgooien die tanks en laat de raptor zn werk doen
Ja same herequote:
quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:49 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja same hereHad niet verwacht dat het al zo snel zou gebeuren. Ben nu snel onderweg naar huis
ik wil niets missen! Haha
quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:49 schreef puzziepie het volgende:
Maar nu staan die schotels nog niet gericht op de SN5, draaien ze die zo meteen in die richting?
Zin inquote:Op donderdag 30 juli 2020 16:15 schreef Nikonlover het volgende:
Jij was eerder![]()
Eindelijk! Het gaat gebeuren![]()
![]()
quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:20 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zin in![]()
Ik moet altijd lachen om die lui van NSF![]()
Dat heb ik gehoord , daar hadden ze het gisteren in de chat van LP al over , maar ik was dat alweer vergetenquote:Op donderdag 30 juli 2020 16:23 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ze hebben tot 12 uur middenacht de tijd![]()
Dus tot 7 uur morgenochtend onze tijd
Ja!quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:29 schreef puzziepie het volgende:
Hij stoomt lekker![]()
Beeld van LP is deze keer wel wat van mindere kwaliteit
Zeeziek?quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:32 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja!![]()
![]()
Eindelijk actie!
Yep, als het winderig is, is het beeld altijd wat minder helaasSoms is het zo erg dat het je zeeziek maakt
![]()
Ja, er zit nu een stabilisator op volgens mij. Tot een tijdje terug wiebelde de camera echt flink af en toe.quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:38 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zeeziek?![]()
Het beeld is de laatste dagen sowieso minder, denk door de regenval en die wind idd.
Maar ik zit hier met diverse streams, NSF aan het luisteren , mijn dag kan niet meer stuk![]()
Dat was niet te doen toenquote:Op donderdag 30 juli 2020 16:40 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, er zit nu een stabilisator op volgens mij. Tot een tijdje terug wiebelde de camera echt flink af en toe.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:57 schreef Digi2 het volgende:
Static fire attempt aborted due to idiots entering the exclusionzone by boat
Huh?quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:57 schreef Digi2 het volgende:
Static fire attempt aborted due to idiots entering the exclusionzone by boat
quote:
Bizar ditquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:05 schreef Nikonlover het volgende:
Politieachtervolging op t water![]()
[ afbeelding ]
ik ga even soep snel maken en dan krijg je dit. WTFquote:
We hebben wel actie nuquote:
Neequote:Op donderdag 30 juli 2020 17:10 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
We hebben wel actie nuAlleen niet wat we willen
![]()
Hopelijk handelen ze het snel af en kunnen we weer verder
Ja...nog lang geen middernachtquote:
Op LabPadre, de Sapphire cam is het goed te zienquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:09 schreef puzziepie het volgende:
Ik ga zo ff een van de streams terug kijken
En ze hebben tot morgenquote:
ik ben het nu aan het terugkijken ..stelletje debielen daarquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Op LabPadre, de Sapphire cam is het goed te zien![]()
Vanaf 09:32:24 komt de boot het beeld binnen varen. Op 09:55:57 komt de politieboot het beeld binnen varen.
Heb het even teruggekeken maar is geen achtervolging volgens mij. De voorste boot is de politieboot denk ik. Ze zullen wel via megafoon gevraagd zijn het gebied te verlaten.
Ik heb al de Perseverance launch in tha pocket dus al dik tevreden. Maar het zou fijn zijn als dit ook door zou gaanquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:19 schreef puzziepie het volgende:
[..]
En ze hebben tot morgen![]()
Ik hoop dat het doorgaat, maar ja
Ik hoor geen gepiep. Wel enorm gesisquote:
Detanking vent helaasquote:
Ook ! Maar dat gepiep, of getuut zeg maar was volgens mij van die boot , een alarm?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:28 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik hoor geen gepiep. Wel enorm gesis
quote:
Dat gepiep komt van heftrucks en manlifts die hard aan t werk zijnquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:32 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ook ! Maar dat gepiep, of getuut zeg maar was volgens mij van die boot , een alarm?
vanaf 9:32:23 AM zie je dat bootje rechts in beeld komen racen op cam 3
Niet zo snel opgeven!quote:
Het kwam iig ergens vandaan , ik hoorde van allesquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dat gepiep komt van heftrucks en manlifts die hard aan t werk zijn
Ik lees nu pas dat je de tijd al gafquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:16 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Op LabPadre, de Sapphire cam is het goed te zien![]()
Vanaf 09:32:24 komt de boot het beeld binnen varen. Op 09:55:57 komt de politieboot het beeld binnen varen.
Heb het even teruggekeken maar is geen achtervolging volgens mij. De voorste boot is de politieboot denk ik. Ze zullen wel via megafoon gevraagd zijn het gebied te verlaten.
Zo snel?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:36 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Niet zo snel opgeven!Als het veilig is kunnen ze weer aan de slag
![]()
quote:
Ik ben benieuwd...quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
Zal mij niets verbazen als ze binnen een half uurtje weer een nieuwe poging wagen. Er vanuit gaande dat het gebied weer veilig is.
Een korte tijd heeft er een manlift onder SN5 gestaan. Lijkt erop dat ze de raptor gecheckt hebben. Het lijkt erop dat ze zich klaarmaken om te vertrekken, hij is weer naar beneden en er liepen mensen op de parkeerplaats.quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:03 schreef Digi2 het volgende:
Er zijn ondertussen autos teruggekeerd naar het platform met SN5.
quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:51 schreef Nikonlover het volgende:
2-3 augustus en 3-4 augustus een NOTAM voor de 150 meter hop!!!!!!!!!!!![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Godverrrquote:Op donderdag 30 juli 2020 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Het was geen politieboot maar SPadre met zijn boot![]()
![]()
[ twitter ]
Haastige spoed is zelden goedquote:Op donderdag 30 juli 2020 20:08 schreef Asschen_sukar het volgende:
Op dit tempo gaan ze de 150m hop niet halen op 2 augustus
daar gaan we weerquote:
Ik zat al te kijken of ze al live warenquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:26 schreef Nikonlover het volgende:
Daar gaan we weer![]()
![]()
Hopelijk NSF snel live
Hoe doe jij datquote:
Voorkennisquote:
Mijn Control Centre draait weer op volle toerenquote:
Ik vind die schotels ook zo tofquote:Op donderdag 30 juli 2020 21:32 schreef Prisha het volgende:
[..]
Mijn Control Centre draait weer op volle toeren
quote:
jaquote:Op donderdag 30 juli 2020 22:03 schreef Nikonlover het volgende:
Lol! Ik hoorde een SpaceX'er "it's still there" roepen![]()
quote:
yeahquote:
jaquote:
Ik mis 3 augustusquote:
De fotoooow!! Pracht plaatjequote:
Hij durft niet meer met zn bootje te gaan vissen?quote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2020 15:50 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hij durft niet meer met zn bootje te gaan vissen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.UPDATE:
T -2:14 hold.
UPDATE:
'Ground support equipment problem', volgens NASA Spaceflight.
UPDATE:
En SRUBBED..
[ Bericht 13% gewijzigd door Wertha op 01-08-2020 00:10:05 ]
Yessss!!quote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:39 schreef Nikonlover het volgende:
Gezien deze tweet nog aanpassingen en gaan we zondag voor de 150m hop![]()
![]()
[ twitter ]
Ohja, die komen ook weer terug.quote:
Splashdown morgen 20:42 onze tijdquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 16:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ohja, die komen ook weer terug.
Weet jij hoe laat ze landen?
Hier verder niks meer over gehoord, staat dit nog en verwachten we daadwerkelijk een hop morgen? Ik ben bang voor valse hoopquote:Op vrijdag 31 juli 2020 22:39 schreef Nikonlover het volgende:
Gezien deze tweet nog geen aanpassingen en gaan we zondag voor de 150m hop![]()
![]()
[ twitter ]
quote:
hahaha ja die kreeg ik ook. Toch even meepakken ditquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 23:31 schreef beantherio het volgende:
Altijd leuk SpaceX-alerts van Youtube vlak voor middernacht.
Daar kwam ik gisteren achter. Bijzonder verhaal.quote:Op zondag 2 augustus 2020 00:14 schreef Nikonlover het volgende:
Ik lees net dat de vrouw van Bob Behnken is geselecteerd voor de Crew-2 missie volgend jaarZe mag dus op dezelfde Dragon vliegen als haar man
quote:Op zondag 2 augustus 2020 11:54 schreef Nikonlover het volgende:
Bewoners van Boca Chica hebben een brief gehad ivm de 150m hop vandaag. Dubbel plezier dus
quote:Op zondag 2 augustus 2020 12:50 schreef heywoodu het volgende:
Maar echt serieus he, gebruik aub die mentionlijst als er enige duidelijkheid is over wanneer we misschien een hop kunnen verwachten
Awwquote:Op zondag 2 augustus 2020 13:44 schreef Nikonlover het volgende:
Bob en Doug zijn wakkerBericht van hun kinderen
![]()
Dat is dan toch wel weer leuk wakker wordenquote:
quote:
quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 21:29 schreef Tourniquet het volgende:
Tijdlijn van DM-2 vertrek en splashdown (NL-tijden)
23:35 Dragon hatch closure
01:34 Dragon autonomously undocks from the International Space Station
01:35 Departure burn 0
01:40 Departure burn 1
02:27 Departure burn 2
03:14 Departure burn 3
19:44 Trunk jettison
19:49 Deorbit burn
20:41 Dragon splashdown
NSF is al live:
quote:Op zondag 2 augustus 2020 18:42 schreef Vriezzer het volgende:
*Zet kermisstem op*
Laatste rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrronde!
[ afbeelding ]
Hopelijk splashdown en hop niet tegelijkertijdquote:
Mjaquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hopelijk splashdown en hop niet tegelijkertijd
keuze stressquote:Op zondag 2 augustus 2020 18:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Hopelijk splashdown en hop niet tegelijkertijd
Gelukkig heb ik sinds kort een 2e schermquote:
Daar ben ik Divinity Original Sin aan het spelenquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik sinds kort een 2e scherm
Haha! Nice!!quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:35 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Daar ben ik Divinity Original Sin aan het spelen![]()
Ik vertrouw dus op je mentionlijst
Er zijn twee 'het''s vandaag, ik neem aan dat je op Dragon doelt?quote:
Zeker weten dat dat 'm is. Niet voor niks dat iemand met een grote camera speciaal op een stoeltje recht voor zijn neus is gaan zittenquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:46 schreef Vriezzer het volgende:
Is het mijn fantasie, of is Elon Musk daar net aangeschoven met een kop koffie?
[ afbeelding ]
Ik zat er ook al naar te kijken jaquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:46 schreef Vriezzer het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik edit mijn bericht net. Kon bijna niet meer missen.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker weten dat dat 'm is. Niet voor niks dat iemand met een grote camera speciaal op een stoeltje recht voor zijn neus is gaan zitten
Beste anti-mondkapjes maatregel: een kop koffie.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:48 schreef heywoodu het volgende:
Eerst nog even een vette hap gehaald zo te zien
Hij heeft zich in dit hele gebeuren met enige regelmaat vrij achterlijk gedragen, dus daar lijkt het wel op ja.quote:
quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Er zijn twee 'het''s vandaag, ik neem aan dat je op Dragon doelt?
Zal mij niets verbazenquote:
Misschien even een nog kleiner plaatje uploaden zodst we het goed kunnen zienquote:Op zondag 2 augustus 2020 19:46 schreef Vriezzer het volgende:
[ afbeelding ]
Er zit iemand daar te filmen. Ik denk dat het 'm is.
Limburgse held.quote:Op zondag 2 augustus 2020 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Toen ik naar de Apollo splashdowns keek zaten Chriet Titulaer en Henk Terlingen tenminste nog met schaalmodellen uit te leggen wat er gebeurde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |