abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194328653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 13:38 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Die kan mij gestolen worden, echt.
Maar een registratie ivm fraude is echt onwerkbaar voor mij. Ik doe veel consultancywerk voor banken en die klanten kan ik afschrijven. Wij hebben een verbouwing gepland die deels in de lopende hypotheek wordt gefinancieerd. Die dan ik ook afschrijven. En als ik ooit weer een nieuw product wil afsluiten, moet ik eerst even 8 jaar wachten.
Gaat het nou om een ING- of om een ABN-AMRO rekening??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194328662
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 07:58 schreef GewoonKees het volgende:

[..]

Thanks! Al iets beter geslapen. 5 uurtjes :-)

Ik weet dat ik met een overboeking betaald ben. Bedoel je dat? Die heeft hij vanuit internetbankieren uitgevoerd. Maar ik heb niet meegekeken. Waarom zou dat invloed hebben op mijn rechtspositie?
In BW 7 lees zijn voor de verschillende type betalingstransacties ook verschillende regels.

Ik heb geen ervaring verder wat het doet met jou als begunstigde, maar het wijzigt heel veel aan de kant van de betaler en daardoor mogelijk iets bij jou.
pi_194328713
quote:
Ik weet dat ik met een overboeking betaald ben. Bedoel je dat? Die heeft hij vanuit internetbankieren uitgevoerd. Maar ik heb niet meegekeken. Waarom zou dat invloed hebben op mijn rechtspositie?
Het gaat erom dat je te goeder trouw hebt gehandeld. Ander voorbeeld: als een zwervertype een dure KogaMyata te koop aanbiedt en jij gaat 'm kopen voor ¤150,-….dan ligt een aanklacht voor heling voor de hand. Goede kans dat je de fiets en je geld kwijt bent, als de rechtmatige eigenaar op het toneel verschijnt.

Koop je dezelfde gestolen fiets bij een bekende voormalige prof.-renner, dan liggen de zaken iets gunstiger voor jou als koper.

De vraag is dus nog steeds: wat heeft de koper gedaan en op welke wijze met welk geld betaald.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194329066
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Gaat het nou om een ING- of om een ABN-AMRO rekening??
Lees dan eens! De betaling ging via een ABN rek. De ING is de gez. Rek. En die is ook geblockt
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je te goeder trouw hebt gehandeld. Ander voorbeeld: als een zwervertype een dure KogaMyata te koop aanbiedt en jij gaat 'm kopen voor ¤150,-….dan ligt een aanklacht voor heling voor de hand. Goede kans dat je de fiets en je geld kwijt bent, als de rechtmatige eigenaar op het toneel verschijnt.

Koop je dezelfde gestolen fiets bij een bekende voormalige prof.-renner, dan liggen de zaken iets gunstiger voor jou als koper.

De vraag is dus nog steeds: wat heeft de koper gedaan en op welke wijze met welk geld betaald.
dat staat er ook allang.
Een horloge 4K en de betaling per overschrijving.
Man man man
Vakman pur sang
pi_194329086
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:18 schreef Lospedrosa het volgende:
. De ING is de gez. Rek. En die is ook geblockt
:? Waar staat dat dan?
pi_194329185
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 09:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ING moet niet vergeten dat ze niet onbegrensd zomaar rekeningen kunnen sluiten.

De zorgplicht geldt immers voor alle relaties dus ook met TS.

Ze moeten wel onderbouwing verstrekken.

Daarbij moet TS voldoende gemotiveerd onderbouwen dat hij niks te maken heeft met oplichting.

Edit : vergeet ook niet dat dankzij die ING actie, die naar mijn mening niet mag want er ligt geen aangifte tegen TS en de politie weet blijkbaar van niks, kom je in dat IVR/EVR register en dat moet je aanvechten want dat wil je niet.
Nee. De ABN behandelt de fraudezaak en verwerkt dat in de IVR/EVR. Het gaat om een nog lopend onderzoek waar ING al kennis van heeft omdat zij de bank is van de betaler. Op basis van het lopende onderzoek is het risicoprofiel van TS al gewijzigd en met het gewijzigde risicoprofiel wenst ING geen zaken te doen. ING heeft blijkbaar aangegeven, dat indien ABN besluit dat TS niets te verwijten valt TS wel weer welkom is als klant.

De politie en justitie is in dit deel van IVR/EVR geen partij.

Het aanvechten van het besluit voor IVR/EVR kan wel en dat is een procedure bij de bank die de zaak heeft aangemaakt. Het is daar alleen nog te vroeg over, omdat er nog geen besluit is.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:12 schreef BertV het volgende:

[..]

Ja, dat kon dus al veel eerder. Kwalijke zaak.
[..]

Dat was al vaag, maar volgens mij is er bij TS helemaal geen politie bij geweest?
Er is dan ook geen politie nodig. In feite is de klantrelatie met een bank gewoon een civiele zaak. De bank en jij mogen beide bepalen of je wel of niet een relatie wil. De bank mag de relatie net zo goed opzeggen als jij dat mag.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:20 schreef BertV het volgende:

[..]

AFM, toezichthouder Wft

Een bank kan een overeenkomst met de houder van de basisbetaalrekening of een raamovereenkomst waarin toegang tot een basisbetaalrekening wordt geregeld eenzijdig beëindigen indien de houder van die rekening:

Artikel 4:71i

f.de basisbetaalrekening opzettelijk heeft gebruikt voor het plegen van strafbare feiten.
Ja, maar let wel op dat een basisbetaalrekening eigenlijk niet helemaal is wat je denkt. De basisbetaalrekening is puur de betaalrekening en in de meeste gevallen hebben wij een betaalrekening met extra opties zoals bepaalde mogelijkheden voor opnemen van geld in het buitenland of roodstand. Een basisbetaalrekening kan gesloten worden, maar je mag niet totaal buiten de samenleving geplaatst worden dus je zal er wel 1 kunnen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door snabbi op 30-07-2020 20:35:45 ]
pi_194329215
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:19 schreef blomke het volgende:

[..]

:? Waar staat dat dan?
Hier:
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 21:35 schreef GewoonKees het volgende:
Maar hoe kan dit? Die gezamenlijke rekening wordt alleen gebruikt voor het afschrijven van de hypotheek.

Het kan geen toeval zijn natuurlijk. Mijn vriendin is uiteraard ook over de zeik nu.

Edit: de koper heeft bij mijn betaald met een ing rekening. Onze gezamenlijke rekening is bij ING. Ik vermoed dus dat mijn gegevens bij ing ook gevlagd zijn. Door een aangifte of wat dan ook.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 30 juli 2020 @ 21:16:40 #258
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_194330126
Wat een klotesituatie. Hoe had je dit kunnen voorkomen? En wat had je dan redelijkerwijs moeten doen? ID controleren? Ik wil geen slapende honden wakker maken bij een toevallig meelezende ABN/ING, maar werkelijk, hoe had je dit moeten weten? Kring waarin aangever A moet zoeken om oplichter B te vinden lijkt vrij klein. Of eigen dommigheid door op een stomme link te klikken, de Marktplaats-account gehackt. Aangever A mag even een flinke uitbrander bij de popo krijgen hoe dom hij of zij geweest is. Die heeft eerder op een linkje geklikt om de Marktplaats-gegevens lekker in te tikken, en die is ook zelf nalatig geweest om zomaar zo’n bedrag over te maken zonder het product te bekijken, en dan ook nog eens handelen met een onbetrouwbaar account. Of de transactie tussen A en B is opgezet doordat B voor de eigen advertentie de Marktplaats-account van persoon D heeft gehackt om zelf geheel buiten beeld te blijven.

En TS C heeft het nakijken. De groeten. Wat een absolute klotesituatie.

Heeft de aangever inmiddels weer de beschikking over het gehackte account? Zou proberen een pb te sturen waar hij/zij mee bezig is geweest. Ik zou net als TS het naadje van de kous willen weten en ook bij aangever mijn naam willen zuiveren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Andromache op 30-07-2020 21:24:45 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_194330994
quote:

[..]

Gewoon even uit nieuwsgierigheid he? Hoe doe je dat? Was hij thuis en maakte hij het over, en reed hij toen naar je toe? (wat een vertrouwen vanuit de koper...)
Stond hij naast je en opende hij bij het zien van het product z'n bank-app en maakte hij het over zonder dat je meekeek, en liet hij na afloop zien dat het was overgeboekt?

Ik vind die tweede manier nog wel een optie voor mezelf voor een MP-transactie (al wordt daar ook mee gefraudeerd, schijnt), maar die eerste manier vind ik wel bijzonder. Dus ik vraag me af hoe dat werkt en waarom je het zo doet.
Somebody that I used to know
  donderdag 30 juli 2020 @ 22:10:26 #260
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_194331028
Ik zou het ook verdacht vinden als iemand zomaar duizenden euro’s overmaakt zonder iets gezien te hebben. En ik snap in dat licht de aangever van oplichting ook volstrekt niet.

Ik ben heel benieuwd wat hier nou allemaal gehackt is, alleen de Marktplaats-account of ook de bankrekening. Want heeft de aangever het nou overgemaakt of de oplichter?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_194331044
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:08 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Gewoon even uit nieuwsgierigheid he? Hoe doe je dat? Was hij thuis en maakte hij het over, en reed hij toen naar je toe? (wat een vertrouwen vanuit de koper...)
Stond hij naast je en opende hij bij het zien van het product z'n bank-app en maakte hij het over zonder dat je meekeek, en liet hij na afloop zien dat het was overgeboekt?

Ik vind die tweede manier nog wel een optie voor mezelf voor een MP-transactie (al wordt daar ook mee gefraudeerd, schijnt), maar die eerste manier vind ik wel bijzonder. Dus ik vraag me af hoe dat werkt en waarom je het zo doet.
De vraag is weliswaar niet aan mij, maar met instant payment is het toch bijgeschreven waar je bij staat? Je kijkt niet met de ander mee, maar ziet een bijschrijving in je eigen bank app.

Nooit vertrouwen op de bank app van de ander, dat kan prima een simulatie app zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194331084
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:11 schreef baskick het volgende:
De vraag is weliswaar niet aan mij, maar met instant payment is het toch bijgeschreven waar je bij staat? Je kijkt niet met de ander mee, maar ziet een bijschrijving in je eigen bank app.
Dat ook nog eens ja. (vroeger was dat vooral bij dezelfde bank, maar tegenwoordig is dat volgens mij ook bij interbancair verkeer, of niet?)
Somebody that I used to know
  donderdag 30 juli 2020 @ 22:27:53 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194331348
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:13 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat ook nog eens ja. (vroeger was dat vooral bij dezelfde bank, maar tegenwoordig is dat volgens mij ook bij interbancair verkeer, of niet?)
Ja, klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194332929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 22:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, klopt.
Bizar verhaal dit.
Had verwacht dat met instant payments een overschrijving ter plekke een veilige optie zou zijn bij een marktplaats transactie waarbij je gelijk wil oversteken. Ook bij verkoop van een auto bijvoorbeeld.
In de praktijk loop je dus nog steeds een aardig risico.
pi_194332985
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 15:49 schreef Koral het volgende:

[..]

Die vragen naar je motivatie voor het openen van een rekening. Als je daar geen volledige openheid geeft dan kunnen ze later de rekening alsnog sluiten en mag je melding gaan maken waarom je geweigerd bent bij andere banken bij het openen van een rekening. Van iets kleins onschuldigs (waar geduld het enige is wat er benodigd is om je te distantiëren van verdachte transacties) maak je jezelf dan alsnog verdacht en onacceptabel. Ik zeg niet dat het gebeurd maar het kan een flinke backfire geven, in deze situatie overstappen naar een andere bank.
Whut? Ik heb 5 rekeningen ofzo en die vraag nog nooit gehad.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_194333108
Het is een bank, geen rechtbank. Ze kunnen niet op basis van ''vermoedens'' en zonder enig vorm van bewijs oftewel een rechtspraak rekeningen blokkeren. Wat is dat voor flauwekul?

Meteen advocaat inschakelen en een brief laten schrijven naar de bank.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 01:18:37 #267
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194333150
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:07 schreef Werkperd het volgende:
Het is een bank, geen rechtbank. Ze kunnen niet op basis van ''vermoedens'' en zonder enig vorm van bewijs oftewel een rechtspraak rekeningen blokkeren.
Jawel
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194333153
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:07 schreef Werkperd het volgende:
Het is een bank, geen rechtbank. Ze kunnen niet op basis van ''vermoedens'' en zonder enig vorm van bewijs oftewel een rechtspraak rekeningen blokkeren. Wat is dat voor flauwekul?

Meteen advocaat inschakelen en een brief laten schrijven naar de bank.
Zal ongetwijfeld iets over in de algemene voorwaarden staan.
zie email 27 oktober
pi_194333167
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:18 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Jawel
Wat jawel
  vrijdag 31 juli 2020 @ 01:28:11 #270
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194333170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:25 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat jawel
Ze kunnen op basis van ''vermoedens'' en zonder enig vorm van bewijs oftewel een rechtspraak rekeningen blokkeren
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194333173
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niks mee te maken. Klant heeft betaalplichten die hij moet nakomen. Houding van de bank is vrij scheef omdat ze helemaal geen informatie willen strekken. Als er iets mankeert dan is het de taak van de officier van justitie of rechter om onderzoeksbevel af te geven aan de recherche of wat dan ook.

Daarom, meteen advocaat inschakelen. Een brief zal ze wel leren.
pi_194333174
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:28 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ze kunnen op basis van ''vermoedens'' en zonder enig vorm van bewijs oftewel een rechtspraak rekeningen blokkeren
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:28 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Nee, kan niet.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 01:31:50 #273
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194333177
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

[..]

Nee, kan niet.
Ze zijn het zelfs verplicht
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194333184
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:31 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ze zijn het zelfs verplicht
Bedrag is gestort via internetbankieren. Tegenrekening is bekend. Naam adres is bekend etc. etc. Wat kan er fout gaan?
pi_194333236
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 01:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

[..]

Niks mee te maken. Klant heeft betaalplichten die hij moet nakomen. Houding van de bank is vrij scheef omdat ze helemaal geen informatie willen strekken. Als er iets mankeert dan is het de taak van de officier van justitie of rechter om onderzoeksbevel af te geven aan de recherche of wat dan ook.

Daarom, meteen advocaat inschakelen. Een brief zal ze wel leren.
Ik denk dat je even moet onderzoeken hoe ver de onderzoeksplicht van banken tegenwoordig gaat.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')