Stoer manquote:Op donderdag 20 augustus 2020 15:54 schreef Onderdeurtje het volgende:
Daar heb ik dus even een stokje voor gestoken.
Als je het allemaal zo goed weet: Die vrachtwagen had je vast al gezien voor je 100 reed, dus je had er sowieso op kunnen rekenen dat je achter die vrachtwagen uitkwam.quote:Als ik voorop rij en de maximumsnelheid rij ben ik toch de eerste die mag inhalen.
Treurige figuren zijn dat, terwijl dit mag én veiliger is dan achter hem ook met 60 invoegen.quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?quote:Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef F.Sinatra het volgende:
Vanochtend weer zo'n knuppeltje die met 60 de oprit blijft oprijden en gelijk naar links. En dan met z'n licht gooien als je er rechts langs de blokmarkering voorbij gaat.
Doei pikkie
En de oorzaak daarvan is óók dat hij geen vaart maakt?quote:Op maandag 7 september 2020 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Misschien omdat je de halve oprit 5m achter hem zat?
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is, en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt
.. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
![]()
![]()
![]()
![]()
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.quote:Op dinsdag 8 september 2020 00:56 schreef Sounddragon het volgende:
Stomvervelend idd als je achter zo'n slowmo zit.. ik doe trouwens hetzelfde als Mr. Sinatra, ze duiken toch direct na het verdrijvingsvlak het ravijn in, dan is er nog 350 meter over om fatsoenlijk vaart te maken om normaal in te kunnen voegen, jammer dan als iemand dat aso vindt, het is veiliger voor mij en voor iedereen.
Vanavond 19.30 ofzo, weer zo'n gevalletje verkeerskurk; net na de spits, lekker luw verkeer vanuit Arnhem de A50 naar beneden, A73, ACC lekker op 140, soms even remmen... en ineens is het druk, zomaar.. vanaf Nijmegen tot Cuijk ofzo, auto's links hangen en alles, harmonica egeneuzel, rechts inhalende slimmerikjes uiteraard, alsof het f@cking half 6 is, en net voor de afslag A77 richting Oosterburen, zit ik in een treintje links met 95 ofzo een kudde bloemen, bier hout, staalplaten en inlegkruisjes in te halen van 300 meter lang ofzo, we naderen de voorkant van de kudde, ik zie auto's naar rechts gaan en het gas erop gooien, rijdt er links een lambal in een Duster met 95, iedereen rost hem er rechts langs, en het enige wat 'ie kan bedenken is seinen naar iedereen die hem rechts inhaalt
.. voor hem was de snelweg dus gewoon zo ver als je kon kijken leeg- leeg.. die knakworst veroorzaakte even een 5 km lange 'prive avondspits' achter zich, en een giga verkeers vacuüm voor hem met zijn irritante principe-gedrag
![]()
![]()
![]()
![]()
Subklacht: de afrit erna moest ik eraf, heel het eind van mijn rit verpest
[ afbeelding ]
P.I.T.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:28 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen grote auto nodig hoor... zo doe ik het altijd:
[ afbeelding ]
Gebeurt vaak inderdaadquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Ik wil die eerder door mij aangekaarte optie met de hydraulische bokshandschoen ipv airbag in het stuur en die 5 SMSjes.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:49 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Soms zou ik dan gewoon een F150 met Bullbar willen hebben. Gewoon een klein kusje, meer niet.
Jeh, drama, echt.. ik rijd echt heel vaak vanuit hier naar Rotterdam en vv. En dat stukkie noord naar zuid is echt bizar, heel bijzonder, want de andere kant op is het eigenlijk veel minder.. Als je Cuijk voorbij bent wordt het iets beter, al gaan er daar nog steeds niet veel mensen vanaf, en na de A77 weer iets beter, maar het blijft echt een kutstuk om te rijden als het druk isquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Dat stuk A73, van Nijmegen tot Cuijk, is eigenlijk altijd gekut.
Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs manquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:19 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, ik weet, haten op een lesauto is eigenlijk not-done. De dooddoeners als "we hebben het allemaal moeten leren" kunnen achterwege blijven
Maar gister zat ik echt tien minuten lang op een 1-baans weg hier in de stad, waar ik dus niet kon inhalen, achter een lesauto die serieus 20 a 25 km/u reed. Op een doorgaande weg waar je 50 mag en waar je ook gemakkelijk 50 kan rijden.
Echt, ik werd gek
Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef Fer het volgende:
Kan mij nog wel herinneren van rijles dat er weleens iemand na mij kwam met rijangst, of iemand die in de nieuwe lesauto niet snapte dat de snelheid en toerenteller omgewisseld zaten.
Of even een paar rondjes extra rotonde zodat iedereen erlangs kan.. doe ik wel eens met de kraan als ik een goede bui hebquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Heb dat ook eens gehad met een paar plekken waar een kleine inhaalpoging mogelijks was dus ik liet een beetje zien dat ik haast had, misschien dat de instructeur dat doorhad. Ging ie stoppen JA ZIE JE NIET DAT DIT EEN LESAUTO IS. Ja zie ik, laat me er ff langs manje krijgt toch betaald per uur. Maar gelukkig doordat hij uitstapte kon ik er mooi langs dus dat was prima.
Ik vind dat net zo asociaal als tractors. Zet dan af en toe even dat ding aan de kant bij zo'n N-weg zodat iedereen er langs kan en dan ga je weer verder, je weet dat het andere mensen hindert en je gaat zelf toch al traag dus als je even 30 sec. moet wachten is dat ook niet erg (sommige doen dat trouwens weleens).
Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:30 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat voor een afwijking dat je op de invoegstrook gewoon met 80 de rijbaan op gaat en daarna pas gas gaat geven? Vaak rij ik ook gewoon met 100 door, waardoor ze vaak invoegstrook tekort komen, voegen ze achter mij in en gaan ze me vervolgens met 110 inhalen.
Schiet mij maar lek, ik snap het niet meer.
Hoef je op de motor niet te proberen...quote:Op dinsdag 8 september 2020 17:50 schreef Nobu het volgende:
[..]
Sowieso ook niet kijken voor je halverwege de invoegstrook bent natuurlijk, gewoon blind naar links rammen dat ding.
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zal heus wel bij korte stukjes, maar als je zo'n vrije lange 50 km/u weg hebt en je gaat constant 25 dan doe je als instructeur toch ook wat fout hoor. Dat is hetzelfde als je de snelweg opgaat met de leerling en dan met 60 gaat invoegen. Je moet het allemaal wel een beetje veilig houden. Ik heb geen idee eigenlijk aan welke regels zij zich allemaal moeten houden. Mag een lesauto hele stukken veel te langzaam rijden? Mijn rijinstructeur had volgens mij alleen rem + koppeling, geen gaspedaal, maar volgens mij is dat wel mogelijk en ik denk soms ook zeker geen gek idee.
Ok is dat zo? Weet eigenlijk helemaal niet meer of mijn instructeur een gaspedaal had of niet, op dat moment denk je daar allemaal nog niet over na. Ben je rijinstructeur?quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Dat deed mijn rijinstructeur. Liet me een afgesloten weg inrijden, en trapte toen op de rem toen ik het nog niet doorhadquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je moet een leerling fouten laten maken, van preventief ingrijpen leren ze niks. Maar het mag natuurlijk nooit onveilig worden.
Zelf had ik wel een gaspedaal in mijn lesauto en ik had zeer zeker geen 10 minuten gewacht om die in te trappen!
En in bepaalde situaties is het soms ook beter om gas te teven ipv niks doen/remmen. Wmb hoort er in elke lesauto een gaspedaal.
Ik heb trouwens ook nooit begrepen waarom het 2e gaspedaal er bij een examen uit moet....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |