Prima dan toch?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Redelijk deel van mensen werken thuis. Sommigen hebben wellicht zelfs twee auto's. Politie heeft gewoon netjes gevraagd of ze auto mee konden nemen voor onderzoek. Ze hebben die auto's niet in beslag genomen.
Waar hebben we het over...
Marken wel, maar de weg er naartoe...quote:Op zondag 26 juli 2020 19:03 schreef amaranta het volgende:
Ik dacht dat Marken een autovrij dorp was. Maar dAn ben ik misschien in de war.
En dit dus.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Redelijk deel van mensen werken thuis. Sommigen hebben wellicht zelfs twee auto's. Politie heeft gewoon netjes gevraagd of ze auto mee konden nemen voor onderzoek. Ze hebben die auto's niet in beslag genomen.
Ik zeg helemaal niet dat ze een fundamenteel recht is ontnomen, alleen dat het knap kut is als je ineens je auto kwijt bent.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maak toch eens niet zo'n drama; 4 auto's, allemaal met verse aanrijdingssporen.
Degenen die de aanrijding voor vrijdagavond al bij de verzekeraar gemeld hadden hebben hem zo weer terug hoor.
Je doet net alsof die mensen een fundamenteel recht ontnomen is, ze mogen nog steeds auto rijden, alleen nu kan het even niet met die ene auto. Maar goed, die zouden ze toch al even kwijt zijn, want aanrijding gehad.
Tja, shit happens. Er is een meisje van 14 dood en jij denkt alleen even aan het missen van je auto?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze een fundamenteel recht is ontnomen, alleen dat het knap kut is als je ineens je auto kwijt bent.
Ja, maar toen je die aanrijding had wist je al dat je ineens je auto even kwijt zou zijn.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat ze een fundamenteel recht is ontnomen, alleen dat het knap kut is als je ineens je auto kwijt bent.
Ja dat is het enige wat ik denk. Daarom reageer ik ook in dit topic, omdat dat meisje me he-le-maal niets boeit natuurlijk.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:24 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tja, shit happens. Er is een meisje van 14 dood en jij denkt alleen even aan het missen van je auto?
Ik heb het nog niet eens over vakantie, eigenlijk.quote:Als je een bijdrage kan leveren aan een onderzoek doe ik dat met plezier. En mocht je toevallig die volgende dag op vakantie gaan met de auto is het even zuur, ja. Die kans is klein.
Lijkt mij ook. Net als dat elk fatsoenlijk mens zonder twee keer nadenken die auto afstaat voor dat onderzoek. En dan is de derde gedachte "jezus, die arme ouders, ik kende dat meiske" en de vierde misschien "oh kut, Marietje is bijna uitgerekend" of "shit, ik zou ma naar het ziekenhuis brengen" of "oei, nu moet ik voor mijn werk morgen een auto lenen/huren".quote:Maar als je er niks mee te maken hebt, aantoonbaar hebt waar die schade is ontstaan hebt heb je die auto ook zo terug verwacht ik.
Oh nou bah zeg. En dat is het het enige waar jij aan denkt? Dat jij je geïntimideerd voelt!? Dat mag niet hoor.quote:Het lijkt me vooral intimiderend als er ineens politie of recherche voor je deur staat om je auto te vorderen. Bah.
"Verse schade" kan ook zijn dat je je eigen tuinhek hebt geschaafd. Net genoeg voor een zichtbare deuk/schaaf maar niet erg genoeg om stante pede die auto naar de garage te moeten brengen. Het is vast niet zo dat er in Marken vier auto's stonden met een verpulverde voorruit met bloedsporen erop.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar toen je die aanrijding had wist je al dat je ineens je auto even kwijt zou zijn.
Je zal dit weekend een hert op je voorkant hebben gehad. Heb je toch wat uit te leggen. Hiervoor heb ik dus een dashcam.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Verse schade" kan ook zijn dat je je eigen tuinhek hebt geschaafd. Net genoeg voor een zichtbare deuk/schaaf maar niet erg genoeg om stante pede die auto naar de garage te moeten brengen. Het is vast niet zo dat er in Marken vier auto's stonden met een verpulverde voorruit met bloedsporen erop.
Ja, die kans is ook erg groot tussen Uitdam en Marken..... Maar het zou kunnen, en ook in dat geval heb je waarschijnlijk melding gemaakt van een aangereden hert, en zo niet dan was dat al een flinke faal.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zal dit weekend een hert op je voorkant hebben gehad. Heb je toch wat uit te leggen. Hiervoor heb ik dus een dashcam.
Nou, inderdaad. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken op de lange duur want het verschil tussen een hert en een meisje is vrij snel te maken bij een onderzoek. Lijkt me trouwens ontzettend ongemakkelijk als je auto dan afgevoerd wordt met schade en bloed terwijl de hele gemeenschap in shock is over de dood van dat meisje.quote:Op maandag 27 juli 2020 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zal dit weekend een hert op je voorkant hebben gehad. Heb je toch wat uit te leggen. Hiervoor heb ik dus een dashcam.
Nou...je gaat natuurlijk eerst zelf zoeken en rondvragen omdat je er niet meteen vanuit gaat dat het zo uit de klauwen loopt. Ik ben ook een aantal malen een kind kwijt geraakt en dan ga je eerst alle adressen af van vrienden, familie etc terwijl anderen rondjes door de buurt fietsen. Dan ben je zo een paar uur verder. Je hartkleppen ook, kan ik je vertellenquote:Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef Gia het volgende:
Kind loopt om 1.00 uur van huis weg. Ouders doen om 4.00 aangifte van vermissing.
Beetje raar.
NOS staat dat de auto's gewoon in beslag zijn genomen, waar lees jij dat?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hier is er ook weleens een met een boze kop de deur uitgelopen, 's nachts. Die is dan weggelopen, toch niet meteen vermist!quote:Op maandag 27 juli 2020 11:06 schreef Qarrad het volgende:
Nou...je gaat natuurlijk eerst zelf zoeken en rondvragen omdat je er niet meteen vanuit gaat dat het zo uit de klauwen loopt. Ik ben ook een aantal malen een kind kwijt geraakt en dan ga je eerst alle adressen af van vrienden, familie etc terwijl anderen rondjes door de buurt fietsen. Dan ben je zo een paar uur verder. Je hartkleppen ook, kan ik je vertellen
Ja? Als jouw puber om 01.00 uur (met een kwaaie kop) van huis wegloopt (terwijl je op een schiereiland woont, met maar 1 weg van en naar het eiland) dan bel je direct de politie zodra het kind de deur achter zich dichtgetrokken heeft?quote:Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef Gia het volgende:
Kind loopt om 1.00 uur van huis weg. Ouders doen om 4.00 aangifte van vermissing.
Beetje raar.
Maar toen er een met een boze kop de deur uitgelopen is 's nachts heb je ook direct de politie gebeld dus?quote:Op maandag 27 juli 2020 11:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier is er ook weleens een met een boze kop de deur uitgelopen, 's nachts. Die is dan weggelopen, toch niet meteen vermist!
Meestal komen ze vanzelf terug.
Je kunt natuurlijk de angst hebben dat ze zichzelf iets aandoet.
Maar dan is het verhaal: onze dochter is om 1 uur boos het huis uitgelopen en wij vrezen dat ze zich iets aandoet.
Toch niet "vermist"
Nee, dus niet. Toch niet bij pubers.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar toen er een met een boze kop de deur uitgelopen is 's nachts heb je ook direct de politie gebeld dus?
De combinatie van de jonge leeftijd van het meisje en haar gedrag in het verleden, maakt dat een verdwijning veel sneller als een vermissing wordt gezien door de politie.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dus niet. Toch niet bij pubers.
IK heb het niet over een kleuter en daar gaat het hier ook niet om.
Wat ik zeg is dat ik me voor kan stellen dat die ouders bang zijn dat ze zichzelf iets aandoet.
Maar dan bel je toch niet dat je kind 'vermist' is! Ze is weggelopen.
Dus dat vermist-verhaal vind ik raar.
Volgens mij spreekt de politie ook pas van vermissing na 48 uur of zo.
Niet na 3 uur.
Als je de politie belt dat je kind is weggelopen dan noteert de politie dat als een vermissing, en wanneer ze van een vermissing spreken hangt af van de situatie, dat zal bij een klein kind anders zijn dan bij een volwassene, en bij een schiereiland waar je met goed fatsoen alleen met de auto kunt vertrekken als je fiets nog gewoon thuis staat en je nergens meer te vinden bent dan is het ook niet heel raar dat de politie daar wat mee doet na 3 uur.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat ik zeg is dat ik me voor kan stellen dat die ouders bang zijn dat ze zichzelf iets aandoet.
Niet na 3 uur.
Een jongen had nog contact gehad met haar, die kon ze waarschijnlijk vertellen wat haar plannen waren. Staat er ook gewoon dat de politie wist waarom ze daar liep.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet na 3 uur.
Wellicht hebben de ouders het woord vermist niet genoemd en is dat gewoon hoe de politie het uitdrukt.quote:Op maandag 27 juli 2020 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet na 3 uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |