abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 juli 2020 @ 09:45:00 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194276204
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 01:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat je weer eens zelfverzonnen nonsens als feiten zat weg te zetten.
Lol, en dan verwijt hij jou ervan de aasgier te zijn terwijl hij zoals altijd weer vooraan staat met zijn eigen rare hersenspinsels erop los te laten _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 27 juli 2020 @ 09:45:17 #92
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194276210
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja daag, die hebben een hele andere situatie. Als je leven ingericht is als autobezitter kan je compleet onthand raken als je hem ineens niet meer hebt. Dat is iets anders dan "ja ik maak de bewuste keuze om geen auto te bezitten want dat kan best" want dan ben je in de gelegenheid je leven zo in te richten.
Compleet onthand nog wel :')

Je 14-jarige dochter missen en niet weten wat er is gebeurd is er niets bij zeker
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194276240
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja daag, die hebben een hele andere situatie. Als je leven ingericht is als autobezitter kan je compleet onthand raken als je hem ineens niet meer hebt. Dat is iets anders dan "ja ik maak de bewuste keuze om geen auto te bezitten want dat kan best" want dan ben je in de gelegenheid je leven zo in te richten.
Klopt, die moeten eerst in de schuur kijken of de fiets het nog doet. De banden oppompen en vervolgens balen dat ze door elke bejaarde onderweg worden ingehaald aangezien half Nederland een elektrische fiets heeft.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:51:28 #94
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276280
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:45 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Als iemand een baan heeft op flinke reisafstand of waarbij er veel op de weg gezeten moet worden. Lijkt me niet een heel onwerelds scenario, net als dat je met gezinsleden kunt zitten die al dan niet acute zorg nodig hebben.
quote:
Je 14-jarige dochter missen en niet weten wat er is gebeurd is er niets bij zeker
Ja want dat is een heel logische vergelijking. Misschien moet je er de genocide in Rwanda ook even bijhalen, want dat is veel erger nog.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:52:13 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276286
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Klopt, die moeten eerst in de schuur kijken of de fiets het nog doet. De banden oppompen en vervolgens balen dat ze door elke bejaarde onderweg worden ingehaald aangezien half Nederland een elektrische fiets heeft.
Ja want elke autobezitter rijdt uitsluitend met de auto en is ander vervoer verleerd 8)7
pi_194276310
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:45 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Het is zeer spijtig dat mensen een kind/zus/vriendin zijn verloren. Dit betekent echter niet dat iedereen zomaar van alles afstand hoeft te doen. Tenzij er gegronde aanleiding voor is hoef jij jou auto niet beschikbaar te stellen. Die afweging is aan de politie en niet aan ons.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:55:01 #97
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194276321
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja want elke autobezitter rijdt uitsluitend met de auto en is ander vervoer verleerd 8)7
Ja je hele wereld staat op zijn kop als agenten bij je aanbellen met het nieuws dat je auto voorlopig niet thuis komt
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  maandag 27 juli 2020 @ 09:56:44 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194276344
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:55 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Ja je hele wereld staat op zijn kop als agenten bij je aanbellen met het nieuws dat je auto voorlopig niet thuis komt
Ik zou een serieus probleem hebben ja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 27 juli 2020 @ 09:57:38 #99
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276366
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:55 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Oh je gaat gewoon nog even door. Want blijkbaar is opmerken dat het flink vervelend is als je je auto moet missen, ook al werk je mee als autobezitter aan de tijdelijke inbeslagname, hetzelfde als opmerken dat dat minstens zo erg is als je kind te moeten missen in jouw hoofd. Niet dat ik dat gezegd heb, maar dram gerust door.
  maandag 27 juli 2020 @ 10:05:54 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194276500
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh je gaat gewoon nog even door. Want blijkbaar is opmerken dat het flink vervelend is als je je auto moet missen, ook al werk je mee als autobezitter aan de tijdelijke inbeslagname, hetzelfde als opmerken dat dat minstens zo erg is als je kind te moeten missen in jouw hoofd. Niet dat ik dat gezegd heb, maar dram gerust door.
Maak toch eens niet zo'n drama; 4 auto's, allemaal met verse aanrijdingssporen.
Degenen die de aanrijding voor vrijdagavond al bij de verzekeraar gemeld hadden hebben hem zo weer terug hoor.

Je doet net alsof die mensen een fundamenteel recht ontnomen is, ze mogen nog steeds auto rijden, alleen nu kan het even niet met die ene auto. Maar goed, die zouden ze toch al even kwijt zijn, want aanrijding gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 juli 2020 @ 10:07:32 #101
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194276527
Redelijk deel van mensen werken thuis. Sommigen hebben wellicht zelfs twee auto's. Politie heeft gewoon netjes gevraagd of ze auto mee konden nemen voor onderzoek. Ze hebben die auto's niet in beslag genomen.

Waar hebben we het over...
  maandag 27 juli 2020 @ 10:11:05 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194276570
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Redelijk deel van mensen werken thuis. Sommigen hebben wellicht zelfs twee auto's. Politie heeft gewoon netjes gevraagd of ze auto mee konden nemen voor onderzoek. Ze hebben die auto's niet in beslag genomen.

Prima dan toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194276640
Bizar verhaal. En vooral in de wetenschap dat er iemand rondloopt die hier meer van weet.

Overigens is een aanrijding nog niet zeker. Dat is ook interessant.
Love is in the air!
pi_194276647
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 19:03 schreef amaranta het volgende:
Ik dacht dat Marken een autovrij dorp was. Maar dAn ben ik misschien in de war.
Marken wel, maar de weg er naartoe...

Het is op de dijk tussen Monnickendam en Marken gebeurd. Dat is een 80 km weg...
Love is in the air!
  maandag 27 juli 2020 @ 10:19:17 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194276663
quote:

En dit dus.
Overigens zou ik maar wat blij zijn dat ik vrijgepleit zou worden door politie-onderzoek als mijn auto net verse aanrijdingssporen zou hebben.
En ja, wij hebben maar een auto dus het zou ook gelijk onze enige auto zijn die dan onderzocht moest worden.
Als je in zo'n kleine gemeenschap (1.800 inwoners) woont is dat nog eens een ander verhaal, dan is het niet alleen je eigen voordeel als de schade aan jouw auto niet meer ter discussie staat, maar dan is het ook simpelweg een ons kent ons verhaal en dan wil je dat zo'n zaak opgelost wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194276665
Ach, die auto's hebben ze in principe zo terug. Als je een goed alibi hebt die nacht.

En als je daar al moeilijk over gaat doen. Het is gewoon een deel van het onderzoek van een fataal ongeval.

Wel benieuwd hoe ze al die auto's gevonden hebben. Ik las dat een motoragent de hele dag heeft rondgereden opzoek naar schade. Lekker :X

Verder zullen ze misschien ook ergens camera beelden hebben van in of uit bepaalde dorpen? Of misschien getuigen die auto's hebben gezien?

Als diegene in Amsterdam zou wonrnn en het gaat om een aanrijding is dat natuurlijk kansloos en iemand onvindbaar....
Love is in the air!
  maandag 27 juli 2020 @ 10:20:36 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276675
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maak toch eens niet zo'n drama; 4 auto's, allemaal met verse aanrijdingssporen.
Degenen die de aanrijding voor vrijdagavond al bij de verzekeraar gemeld hadden hebben hem zo weer terug hoor.

Je doet net alsof die mensen een fundamenteel recht ontnomen is, ze mogen nog steeds auto rijden, alleen nu kan het even niet met die ene auto. Maar goed, die zouden ze toch al even kwijt zijn, want aanrijding gehad.
Ik zeg helemaal niet dat ze een fundamenteel recht is ontnomen, alleen dat het knap kut is als je ineens je auto kwijt bent.
pi_194276718
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat ze een fundamenteel recht is ontnomen, alleen dat het knap kut is als je ineens je auto kwijt bent.
Tja, shit happens. Er is een meisje van 14 dood en jij denkt alleen even aan het missen van je auto?

Als je een bijdrage kan leveren aan een onderzoek doe ik dat met plezier. En mocht je toevallig die volgende dag op vakantie gaan met de auto is het even zuur, ja. Die kans is klein.

Maar als je er niks mee te maken hebt, aantoonbaar hebt waar die schade is ontstaan hebt heb je die auto ook zo terug verwacht ik.

Het lijkt me vooral intimiderend als er ineens politie of recherche voor je deur staat om je auto te vorderen. Bah.
Love is in the air!
  maandag 27 juli 2020 @ 10:26:52 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194276748
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja, maar toen je die aanrijding had wist je al dat je ineens je auto even kwijt zou zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 juli 2020 @ 10:31:15 #110
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276807
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:24 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Tja, shit happens. Er is een meisje van 14 dood en jij denkt alleen even aan het missen van je auto?

Ja dat is het enige wat ik denk. Daarom reageer ik ook in dit topic, omdat dat meisje me he-le-maal niets boeit natuurlijk.
quote:
Als je een bijdrage kan leveren aan een onderzoek doe ik dat met plezier. En mocht je toevallig die volgende dag op vakantie gaan met de auto is het even zuur, ja. Die kans is klein.
Ik heb het nog niet eens over vakantie, eigenlijk.
quote:
Maar als je er niks mee te maken hebt, aantoonbaar hebt waar die schade is ontstaan hebt heb je die auto ook zo terug verwacht ik.
Lijkt mij ook. Net als dat elk fatsoenlijk mens zonder twee keer nadenken die auto afstaat voor dat onderzoek. En dan is de derde gedachte "jezus, die arme ouders, ik kende dat meiske" en de vierde misschien "oh kut, Marietje is bijna uitgerekend" of "shit, ik zou ma naar het ziekenhuis brengen" of "oei, nu moet ik voor mijn werk morgen een auto lenen/huren".
quote:
Het lijkt me vooral intimiderend als er ineens politie of recherche voor je deur staat om je auto te vorderen. Bah.
Oh nou bah zeg. En dat is het het enige waar jij aan denkt? Dat jij je geïntimideerd voelt!? Dat mag niet hoor.
  maandag 27 juli 2020 @ 10:33:50 #111
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194276841
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar toen je die aanrijding had wist je al dat je ineens je auto even kwijt zou zijn.
"Verse schade" kan ook zijn dat je je eigen tuinhek hebt geschaafd. Net genoeg voor een zichtbare deuk/schaaf maar niet erg genoeg om stante pede die auto naar de garage te moeten brengen. Het is vast niet zo dat er in Marken vier auto's stonden met een verpulverde voorruit met bloedsporen erop.
  maandag 27 juli 2020 @ 10:35:09 #112
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194276854
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]

"Verse schade" kan ook zijn dat je je eigen tuinhek hebt geschaafd. Net genoeg voor een zichtbare deuk/schaaf maar niet erg genoeg om stante pede die auto naar de garage te moeten brengen. Het is vast niet zo dat er in Marken vier auto's stonden met een verpulverde voorruit met bloedsporen erop.
Je zal dit weekend een hert op je voorkant hebben gehad. Heb je toch wat uit te leggen. Hiervoor heb ik dus een dashcam.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 27 juli 2020 @ 10:37:14 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194276876
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je zal dit weekend een hert op je voorkant hebben gehad. Heb je toch wat uit te leggen. Hiervoor heb ik dus een dashcam.
Ja, die kans is ook erg groot tussen Uitdam en Marken..... Maar het zou kunnen, en ook in dat geval heb je waarschijnlijk melding gemaakt van een aangereden hert, en zo niet dan was dat al een flinke faal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 juli 2020 @ 10:52:41 #114
3542 Gia
User under construction
pi_194277080
Kind loopt om 1.00 uur van huis weg. Ouders doen om 4.00 aangifte van vermissing.

Beetje raar.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:04:42 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194277214
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken op de lange duur want het verschil tussen een hert en een meisje is vrij snel te maken bij een onderzoek. Lijkt me trouwens ontzettend ongemakkelijk als je auto dan afgevoerd wordt met schade en bloed terwijl de hele gemeenschap in shock is over de dood van dat meisje.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:06:38 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_194277244
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef Gia het volgende:
Kind loopt om 1.00 uur van huis weg. Ouders doen om 4.00 aangifte van vermissing.

Beetje raar.
Nou...je gaat natuurlijk eerst zelf zoeken en rondvragen omdat je er niet meteen vanuit gaat dat het zo uit de klauwen loopt. Ik ben ook een aantal malen een kind kwijt geraakt en dan ga je eerst alle adressen af van vrienden, familie etc terwijl anderen rondjes door de buurt fietsen. Dan ben je zo een paar uur verder. Je hartkleppen ook, kan ik je vertellen :X
pi_194277246
quote:

NOS staat dat de auto's gewoon in beslag zijn genomen, waar lees jij dat?
  maandag 27 juli 2020 @ 11:32:58 #118
3542 Gia
User under construction
pi_194277591
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:06 schreef Qarrad het volgende:
Nou...je gaat natuurlijk eerst zelf zoeken en rondvragen omdat je er niet meteen vanuit gaat dat het zo uit de klauwen loopt. Ik ben ook een aantal malen een kind kwijt geraakt en dan ga je eerst alle adressen af van vrienden, familie etc terwijl anderen rondjes door de buurt fietsen. Dan ben je zo een paar uur verder. Je hartkleppen ook, kan ik je vertellen :X
Hier is er ook weleens een met een boze kop de deur uitgelopen, 's nachts. Die is dan weggelopen, toch niet meteen vermist!
Meestal komen ze vanzelf terug.

Je kunt natuurlijk de angst hebben dat ze zichzelf iets aandoet.
Maar dan is het verhaal: onze dochter is om 1 uur boos het huis uitgelopen en wij vrezen dat ze zich iets aandoet.

Toch niet "vermist"
  maandag 27 juli 2020 @ 11:35:28 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194277638
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 10:52 schreef Gia het volgende:

Beetje raar.
Ja? Als jouw puber om 01.00 uur (met een kwaaie kop) van huis wegloopt (terwijl je op een schiereiland woont, met maar 1 weg van en naar het eiland) dan bel je direct de politie zodra het kind de deur achter zich dichtgetrokken heeft?
Je gaat niet zelf eerst zoeken?

Toen mijn 5-jarige kwijt was ben ik zelfs eerst zelf een rondje door de wijk gaan maken, pas toen ik hem duidelijk nergens aantrof heb ik de politie gebeld, die me uiteraard eerst vertelden dat ik het hele huis nog eens moest doorzoeken, want ook als zijn rode trekkertje weg was kon hij wel in het huis verstopt zitten.
Dat zat hij niet overigens, hij reed een eind verderop in het park, daar was hij wel via een veilige route naartoe gereden trouwens, dat dan wel weer.

Anyhow, als iemand kwaad of verdrietig de deur uitstormt, dan bel ik niet gelijk de politie, ik ga eerst even wachten of iemand vanzelf weer thuiskomt en daarna ga ik zoeken, overigens zou ik met een kleuter wel direct gaan zoeken, voor de duidelijkheid, voor iemand dat weer gaat framen van "als jouw kleuter om 01.00 uur de deur uitloopt ga je niet direct zoeken dus?! 8)7 ".
En ja, bij een 14-jarige kun je dat best even afwachten, en je belt al helemaal niet binnen een kwartier de politie.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 juli 2020 @ 11:38:47 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194277684
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier is er ook weleens een met een boze kop de deur uitgelopen, 's nachts. Die is dan weggelopen, toch niet meteen vermist!
Meestal komen ze vanzelf terug.

Je kunt natuurlijk de angst hebben dat ze zichzelf iets aandoet.
Maar dan is het verhaal: onze dochter is om 1 uur boos het huis uitgelopen en wij vrezen dat ze zich iets aandoet.

Toch niet "vermist"
Maar toen er een met een boze kop de deur uitgelopen is 's nachts heb je ook direct de politie gebeld dus?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')