Dank voor het meedenken, maar dat is 'm niet.quote:Op donderdag 3 februari 2022 22:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Het is nogal anders, maar ja, soms wil het brein in de loop der jaren het wat omgooien. Dus een shot op de openingszin van Anita Meyer's ' They don't play our love song anymore'
Het was dus niet in harmony, maar 'Please come with me'.quote:1974 - 1979
Genre: MOR, pop
Highlight
Limburgse groep die muziek maakt in de stijl van Pussycat en enkele grote hits scoort in de jaren zeventig.
quote:Op zondag 20 februari 2022 21:44 schreef DX11 het volgende:
Er was in de jaren 90 gok ik een Mental Theo / andere happy harcore artiest nummer, die de "aahaahaahaa" (eerste 30 sec) van dit nummer gebruikte, of iets wat er heel erg op leek, waarschijnlijk ook wat sneller. Iemand een idee? Whosampled heeft hem niet er bij staan.
Volgens mij begon het nummer wat ik zoek, ook gelijk met die klanken.
Topperrrrrrrquote:
Is het een nummer dat je nog wel regelmatig op de radio hoort?quote:Op zondag 20 maart 2022 19:51 schreef Modus het volgende:
Een balladachtig nummer, denk laat 80s of vroeg 90s, beetje Randy Crawford stijl.
Enige tekstregel die ik kan bedenken is "....... this is nonsense, nonsense" in het refrein, maar kan ook "conscience" of combi van die 2 zijn o.i.d.
Alstu…quote:Op zondag 20 maart 2022 19:51 schreef Modus het volgende:
Een balladachtig nummer, denk laat 80s of vroeg 90s, beetje Randy Crawford stijl.
Enige tekstregel die ik kan bedenken is "....... this is nonsense, nonsense" in het refrein, maar kan ook "conscience" of combi van die 2 zijn o.i.d.
Wellicht hier een remix van?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:14 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Ik hoorde laatst nog een superchill deephouse / lounge muziek met KOKO HA
er doorheen, was als enige lyric
KOKO HA of hoe je het ook typt.... shit man kan het niet vinden
JAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 25 april 2022 15:32 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wellicht hier een remix van?
KOKO HA zou dan cold cold heart moeten zijn, te horen op 0:53
quote:
Trance gaat alle kanten op, maar denk dat je in jouw geval eens zou moeten zoeken naar progressive, dat voldoet wel aan je omschrijving van dromerige rustige beats.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:09 schreef Bessensap het volgende:
Hallo allen,
Vorige keer ontzettend goed geholpen hier, waarvoor dank. Ik hoop dus dat ik nu weer zo goed geholpen wordt. Waar ik op naar op zoek ben?
Ik ben ontzettend gecharmeerd van het nummer "Future Funland" van Perpetuous Dreamer:
Welk genre is dit? Allereerst is het voor mij de perfecte mix tussen beats maar ook de ontzettend dromerige, rustige toon er in. Ik kan er werkelijk waar op wegdromen maar ook lekker losgaan op de beat. Mooi ook dat er niet in gezongen wordt, maar puur de melodie zelf.
Had al een beetje zitten zoeken op "dream trance", maar vind niet veel. Iemand de gouden tip in welke richting ik het moet zoeken?
Super bedankt alvast weer.
Ik moet hier aan denken, al is die volgens mij al een paar jaar ouderquote:Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.
Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.
Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?
Ik denk deze:quote:Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.
Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.
Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?
Wat anderen al zeiden, trance, progressive.quote:Op vrijdag 29 april 2022 23:09 schreef Bessensap het volgende:
Hallo allen,
Vorige keer ontzettend goed geholpen hier, waarvoor dank. Ik hoop dus dat ik nu weer zo goed geholpen wordt. Waar ik op naar op zoek ben?
Ik ben ontzettend gecharmeerd van het nummer "Future Funland" van Perpetuous Dreamer:
Welk genre is dit? Allereerst is het voor mij de perfecte mix tussen beats maar ook de ontzettend dromerige, rustige toon er in. Ik kan er werkelijk waar op wegdromen maar ook lekker losgaan op de beat. Mooi ook dat er niet in gezongen wordt, maar puur de melodie zelf.
Had al een beetje zitten zoeken op "dream trance", maar vind niet veel. Iemand de gouden tip in welke richting ik het moet zoeken?
Super bedankt alvast weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |