quote:Op donderdag 23 juli 2020 14:43 schreef LuNaTiC het volgende:
Hallo vrinden,
Ik ben op zoek naar een (volgens mij al wat ouder) vocal trance nummer met vrouwelijke vocalen.
Ze zingt ik het refrein: dream on, ooohooh dream on (beetje zacht galmend neuriënd daarna).
En nog een zin als “the sky is not the limit”.
Ik had gedacht het makkelijk te kunnen vinden, denk ook nog steeds dat in de titel iets met dreams of dream on verwerkt zit. Maar helaas, ik zie door alle dromen het nummer niet meer
Enkele weken/maanden geleden nog grhoord in een van mn vaste trance podcasts, maar dat zijn er ook een hoop (oa Armin van Buuren, Ferry Corsten, Solarstone, Markus Schulz), dus voelt als een speld in een hooiberg.
Voor een beetje doorgewinterde tranceliefhebber moet het een eitje zijn, ook stom dat ik er niet op kan komen of adequaat kan googlen
Maakt toch niet uitquote:Op donderdag 23 juli 2020 16:10 schreef LuNaTiC het volgende:
Yep dat is hem thanks!
Echt lomp van mezelf dat het me niet is gelukt met googlen 🤦
Het doet me denken aan het breakgedeelte van Popcorn. Vanaf 1.08':quote:Op woensdag 29 juli 2020 11:45 schreef MilkTea het volgende:
Dit deuntje ken ik ergens van, weet iemand wat het origineel is?
quote:Op donderdag 13 augustus 2020 16:28 schreef delano.888 het volgende:
Gezocht: nummer van vermoedelijk jaren 80, stem is vergelijkbaar met Elvis,
Tekst in refrein: look about it look about it look about it, en: oh oh oh oh.
Heel bekend nummer vermoed ik, maar het is geen Elvis.
Shazam zegtquote:Op vrijdag 14 augustus 2020 11:31 schreef Hyperdude het volgende:
Kan nergens vinden wie de muziek heeft gemaakt.
Een computer, schat ik. Maar wie heeft de stekker er er in gestopt?
Lelijk horloge voor 5K btw.
Iemand een idee?
Thnx. Die handel gebruik ik eigenlijk nooit/was ik vergeten.quote:
Doet me vooral denken aan Pitbulls Feel this moment (wat natuurlijk weer n sample is van take on me, maar t stukje bij pitbull zit er net voor)quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:03 schreef delano.888 het volgende:
Waarvan is het refrein melodietje gejat / gesampled? Herken het duidelijk maar kom er niet op.
Dat is inderdaad wel wat het meest in de buurt komt dankje!quote:Op woensdag 19 augustus 2020 18:59 schreef PietPossum het volgende:
[..]
Doet me vooral denken aan Pitbulls Feel this moment (wat natuurlijk weer n sample is van take on me, maar t stukje bij pitbull zit er net voor)
Haha true true hoewel ik die Younotus toch wel een lekker plaatje vindt. Erg 'uitwisselbare' muziek, maar t klinkt wel lekker hoor. Kende 'm niet, dus dank daarvoorquote:Op woensdag 19 augustus 2020 19:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel wat het meest in de buurt komt dankje!
Maarja echt wie maakt er nog nieuwe muziek tegenwoordig, hoor dit bijvoorbeeld:
Echt veel moeite hebben ze niet gedaan volgens mij, zelfde nummer, 10% sneller, beetje bass er onder, klaar?
Gokje.quote:Op maandag 21 september 2020 20:25 schreef Keano het volgende:
Ik ben nu al een paar uur gericht aan het zoeken en geef het op. FOK! is mijn laatste strohalm
- Het gaat om een vrij recent nummer dat ik in de synth pop hoek zou willen plaatsen
- Vrij ingetogen/rustig gezongen gezongen
- Ik vermoed dat het de afgelopen 6 maanden in de top 40 geeft gestaan
- Ik heb het al enkele keren op Radio 2 gehoord (playlists terugzoeken heeft niets opgeleverd)
- Intro is meteen de synthesizer
(het is geen nummer van The Weekend)
Het is hem niet. De stijl van het nummer komt wel redelijk overeen. Het nummer dat ik zoek is een stukje langzamer wel.quote:
Bij je eerste omschrijving dacht ik aan deze, maar is ook wat te snel denk ikquote:Op maandag 21 september 2020 20:53 schreef Keano het volgende:
[..]
Het is hem niet. De stijl van het nummer komt wel redelijk overeen. Het nummer dat ik zoek is een stukje langzamer wel.
Ja klopt! Te snel inderdaadquote:Op maandag 21 september 2020 20:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Bij je eerste omschrijving dacht ik aan deze, maar is ook wat te snel denk ik
Vrouwelijke zanger maar wel met mannelijke meezangers.quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef Verregende_Otter het volgende:
Ik zoek een nummer van een band, ik denk uit de jaren 70 (maar misschien 60). Elektrische gitaren zijn duidelijk aanwezig. Mannelijke stem.
Het nummer eindigt (soort van fadend) met de volgende tekst die een aantal keer herhaald wordt:
"Got to play... hear/hide away...." of iets wat heel erg klinkt als die tekst.
Nee, helaas. Maar wel een leuk liedje! Dank voor de poging :quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:59 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Vrouwelijke zanger maar wel met mannelijke meezangers.
Gokje:
70’s en gitaren. Is het dan nog een pop-song of wat meer 'rock'?quote:Op woensdag 14 oktober 2020 22:05 schreef Verregende_Otter het volgende:
Ik zoek een nummer van een band, ik denk uit de jaren 70 (maar misschien 60). Elektrische gitaren zijn duidelijk aanwezig. Mannelijke stem.
Het nummer eindigt (soort van fadend) met de volgende tekst die een aantal keer herhaald wordt:
"Got to play... hear/hide away...." of iets wat heel erg klinkt als die tekst.
quote:Op dinsdag 3 november 2020 19:58 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik zoek dus een nummer:
Jaren 70, beetje funk/soul-achtige plaat.
Gezongen door een zwarte man. Stijl lijkt 'n beetje op Grover Washington/ Bill Withers / Marvin Gaye / George Benson maar ik kan er niet opkomen wie dat lied nou echt zingt:
Heb zelf een stukje ingezongen, hopelijk kan iemand er wat mee en herkent je wat ik bedoel:
https://voca.ro/12iWNjRBs3m4
Mag graag in het algemene Help! Ik zoek-topic maar die zie ik nergens meer staan
Gevonden. "Green" was in ieder geval goed!quote:Op dinsdag 3 november 2020 20:54 schreef Charmian het volgende:
[..]doe maar niet meer inzingen...of toch wel! Maar ehm iets van Al Green misschien?
Mooi omschreven!:Dquote:Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.
Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.
Iemand enig idee wat ik gehoord zou kunnen hebben? Dank alvast!
Kunnen we Marco Borsato met Ik Leef Niet Meer Voor Jou uitsluiten?quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Ik ben op zoek naar een stevig rockende Nederlandstalige band waarvan ik vanmorgen uit de verte, door drielagig isolatieglas, een paar feestelijk klinkende nummers hoorde die timmerlieden een flat verderop op hun gigantische bouwradio ten gehore brachten.
Nederlandstalig dus, maar niet het gebruikelijke geschmier, gekweel of gehoempapa, maar echte onversneden stevige bluesrock. Nooit eerder zoiets gehoord.. een soort Nederlandse Jim Mayall, maar dan opgewekter. Van de tekst heb ik weinig meegekregen, maar ik geloof dat deze flarden er in zaten: "..dromen.. ..heb jij me afgenomen.. ..leven.. ..heb ik jou gegeven.." Er zat geen accent in de zang. De muziek liep als een trein, werd vermoedelijk gespeeld en gezongen door geroutineerde 50-plussers.
Ahmed Romel is een uplifting trance DJ/producer uit de Verenigde Arabische Emiraten die veel gebruik maakt van digitale 'strijkers'.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 23:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zoek een dance / trance achtig nummer waarvan de titel geloof ik (gedeeltelijk) “Rain” is. Het heeft geen lyrics en bevat continu strijkinstrumenten (viool?) die van toonhoogte wisselen. Kan me herinneren dat het van een Aziatische artiest/dj is..
Al de hele dag in m’n kop maar krijg het niet gevonden..
Bij bouwvakkers+nederlandstalige feestelijke rockmuziek moet ik als eerste aan Bertus Staigerpaip denken. Al zit daar wel accent in...quote:Op dinsdag 22 december 2020 19:48 schreef dvr het volgende:
Helaas, het is veel relaxer.. bijna zweverigquote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ahmed Romel is een uplifting trance DJ/producer uit de Verenigde Arabische Emiraten die veel gebruik maakt van digitale 'strijkers'.
Is het iets zoals dit:
Alex Shevchenko - Dancing In The Rain (Allen Ma's Emotional Remix) [Airstorm Recordings] Support by Ahmed Romel?
Goede tip, vooral qua stevige gitaren en ook de stem van de zanger komt in de buurt. Toch is het helaas niet wat ik zoek.. ik heb op Youtube en Bol hun halve repertoire beluisterd en dat nummer zit er niet tussen. Ze halen muzikaal ook niet helemaal het niveau van de gezochte band (dat vind ik zo raar, het klonk echt als een tierelier en je zou daarom verwachten dat het een bekende band was).quote:Op zaterdag 2 januari 2021 13:50 schreef cafca het volgende:
Bij bouwvakkers+nederlandstalige feestelijke rockmuziek moet ik als eerste aan Bertus Staigerpaip denken.
Saberiosiaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 19:42 schreef Arcee het volgende:
Sabberejosia, sabberejeejeje holadio! Of zoiets. Uit welk Amsterdams Jordaan-achtig lied komt dat?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef mittie78882773 het volgende:
Ik zoek een wat ouder nummer (ik denk rond de jaren 1990/2000 en heb het vroeger een aantal keer gehoord maar kom er niet uit. Weet wel dat het een beetje een zielig liedje is als je snapt wat is bedoel en weet alleen zo beetje de eerste zin. Het begint als volgt:
“Niemand meer op
Straat er is niemand meer op straat.......
De rest is me heel vaag helaas, mocht iemand iets weten zou ik enorm blij zijn. Alvast bedankt
Ik zoek een wat ouder nummer (ik denk rond de jaren 1990/2000 en heb het vroeger een aantal keer gehoord maar kom er niet uit. Weet wel dat het een beetje een zielig liedje is als je snapt wat is bedoel en weet alleen zo beetje de eerste zin. Het begint als volgt:
“Niemand meer op
De rest is me heel vaag helaas, mocht iemand iets weten zou ik enorm blij zijn. Alvast bedankt
“Niemand meer op
“Niemand meer op
De playlist helpt je vast verderquote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:35 schreef ManianMan het volgende:
Slam fm draait een nummer vaak savonds techno trance achtig met dit nummer kan ik goed mijn concentratie houden maar kan hem niet shazammen op het werk. Het liedje heeft een bepaalde zelfde ritme gevolgd door een andere beat weet iemand het?![]()
Nog niet gevonden. Zal wel in de nonstop mix zitten danquote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De playlist helpt je vast verder.
https://playlist24.nl/slamfm-playlist/
Ik denk aan Size 9 - I am Ready maar dit is redelijk oud. Het is een dance-nummer wat na de break overgaat in hip-hop, dit versnelt weer en gaat terug over naar dancequote:Op dinsdag 26 januari 2021 12:35 schreef ManianMan het volgende:
Slam fm draait een nummer vaak savonds techno trance achtig met dit nummer kan ik goed mijn concentratie houden maar kan hem niet shazammen op het werk. Het liedje heeft een bepaalde zelfde ritme gevolgd door een andere beat weet iemand het?![]()
Nope is het helaas niet.quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:50 schreef Geslachtsmatig het volgende:
[..]
Ik denk aan Size 9 - I am Ready maar dit is redelijk oud. Het is een dance-nummer wat na de break overgaat in hip-hop, dit versnelt weer en gaat terug over naar dance
Dit moet sowieso gezongen/geneuried worden!quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Tyr80 het volgende:
House muziek:
Bom.....badumdom.....
Bom.....badumdumdumduh-dom....
Duh-dela-dut....duh duuh dut.
Duh-dela dut....duh dut dut dut duh-dut.
Ja, jaren 90 gok ik? Tijd van Grooveryard - Mary Go Wild ofzo...Kadoc, Nighttrain....maar is het allemaal niet.quote:
Eerste ingeving:quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:38 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Ja, jaren 90 gok ik? Tijd van Grooveryard - Mary Go Wild ofzo...Kadoc, Nighttrain....maar is het allemaal niet.
quote:
Dat moet haast deze wel zijn:quote:Op donderdag 4 februari 2021 13:02 schreef Tyr80 het volgende:
House muziek:
Bom.....badumdom.....
Bom.....badumdumdumduh-dom....
Duh-dela-dut....duh duuh dut.
Duh-dela dut....duh dut dut dut duh-dut.
Dut-dut-dut dut duh-duuuh-dut.
Dut-dut-dut dut duh-duuuh-dut.
Dut-dut-dut dut duh-duuuh-duh-duh-dut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |