abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194786411
McDonnell Douglas DC-10-10 N10DC begint aan de allereerste DC-10 vlucht.
Vandaag exact 50 jaar geleden op 29 augustus 1970.

  PR/Manusje van alles zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:05:47 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_194786553
quote:
'pas op! laagvliegende vliegtuigen' _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_194809080
HISTORISCHE EL AL-VLUCHT ONDERWEG NAAR ABU DHABI
quote:
TEL AVIV - Een El Al-vliegtuig is maandagochtend vertrokken vanaf de luchthaven Tel Aviv met als bestemming Abu Dhabi. De rechtstreekse vlucht voert de Boeing 737-900ER door het luchtruim van Saoedi-Arabië naar de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Vlucht LY971 schrijft daarmee historie.

Het is namelijk voor het eerst dat een Israëlisch verkeersvliegtuig naar de Golfstaat vliegt, en ook het feit dat gebruik wordt gemaakt van Saoedisch luchtruim is een unicum. Het gaat niet om een reguliere passagiersvlucht: aan boord bevindt zich een Israëlisch-Amerikaanse delegatie die voor overleg naar Abu Dhabi reist in het kader van de toenadering tussen Israël en de Emiraten.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu, die overigens niet aan boord is, staat op Twitter stil bij de speciale vlucht: “Voor het eerst in de geschiedenis: een Israëlische commerciële vlucht naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dit is hoe vrede voor vrede eruit ziet”, zo meldt hij bij een afbeelding van de videoschermen bij de incheckbalie op Ben-Gurion Airport met daarop 'Abu Dhabi'.

Het El Al-vliegtuig die wordt ingezet op de vlucht is voor de gelegenheid voorzien van het woord ‘vrede’ in het Arabisch, Engels en Hebreeuws boven de cockpitramen. Hoewel het vooralsnog gaat om een eenmalige vlucht, zijn er plannen voor reguliere passagiersvluchten tussen Israël en de Verenigde Arabische Emiraten.
Op FR24: https://www.flightradar24.com/ELY971/255e1320

pi_194831114
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
So we just called him Fred too
pi_194843023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Ik hoop het wel. Ik vloog regelmatig op deze route als ik in Amsterdam moest zijn. Met de trein was ik vele uren langer onderweg in een IC-trein zonder internet of ICE met brak internet - dus veel werk krijg je onderweg dan ook niet gedaan. EuroWings vliegt gelukkig ook nog.
pi_194843159
quote:
Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194844370
Iemand een idee wat dit toestel aan het doen is? Veel boeiends op de grond zal er niet te zien zijn.

https://www.flightradar24.com/C550/2562d925
pi_194844525
quote:
Godverdomme _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194844527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:20 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.
Ik denk dat de schade meevalt, gezien de glijbaan zo te zien niet is gedeployed. Geen idee hoe makkelijk zo'n deur weer dicht te maken is, misschien net zo makkelijk als de hoofddeuren?
  woensdag 2 september 2020 @ 14:28:32 #72
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194845454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Godverdomme _O- _O- _O-
Die van dat muntje in de engine gooien was ook wel apart...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_194851752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:29 schreef Rectum het volgende:
Iemand een idee wat dit toestel aan het doen is? Veel boeiends op de grond zal er niet te zien zijn.

https://www.flightradar24.com/C550/2562d925
twitter
pi_194852336
CHICAGO - United Airlines is van plan om 16.370 medewerkers te ontslaan, wanneer per 1 oktober het Amerikaanse steunpakket voor de luchtvaartsector afloopt. Het gaat onder meer om 6.920 cabinemedewerkers, 1.400 administratieve- en managementbanen en 2.850 piloten.

United had in juli al zo’n 36.000 werknemers de wacht aangezegd, maar mede door een vrijwillige vertrekregeling hoeven zij niet allemaal ontslagen te worden. Concurrent American Airlines maakte onlangs bekend 19.000 banen te schrappen. Van Delta zijn de complete cijfers nog niet bekend.

Ondertussen blijven de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen lobbyen voor een nieuw steunpakket. President Trump zei dinsdag dat hij ze wilde helpen, maar gaf geen details.

bron https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

Dat zijn flinke aantallen helaas....
pi_194898476
De 'nieuwe' 777-200ER van Surinam Airways is vanmorgen voor het eerst naar Amsterdam gevlogen.
Omdat de maatschappij de ETOPS nog niet volledig heeft geregeld heeft de kist een behoorlijke omweg moeten maken:


pi_194963643
Meestal gewoon een glitch in de matrix/radar/gps.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 08:05:54 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194965174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Idealiter komt er een directe treinverbinding zodat er naar Bremen en Hamburg niet meer geboren gevlogen hoeft worden. Vooralsnog ontbreekt er wel een redelijk belangrijk stukje infrastructuur, een brug over de Eems bij Weener :+
En het spoor vanuit Groningen zou dan gelectrificeerd moeten worden, kortom, het duurt nog wel 10 jaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:58:20 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971406
Is dit een filmpje uit 2012?
Zo'n low pass is dat gepland of noodzakelijk omdat het landingsgestel niet uit wou klappen?
Ziet er wel bruut uit :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194971542
Lol, daar lijkt me geen andere reden voor dan puur 'showboaten'. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2020 @ 15:10:55 #82
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194971638
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_194972035
Vorige week op vakantie stond de hele village facebook group vol vanwege 2 laag overvliegende B52's. :o. Die had ik wel willen zien.
Schijnbaar onderweg naar RAF Fairford, waar ook een U2 staat, en op google maps zie je er ook B2's staan.
pi_194982906
-nvm-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194985178
Covid vaccine: '8,000 jumbo jets needed' to deliver doses around world

Industry body IATA warns of capacity shortage for ‘biggest aviation challenge ever’

Julia Kollewe

Thu 10 Sep 2020 09.48 BSTFirst published on Thu 10 Sep 2020 09.15 BST

Shipping a coronavirus vaccine around the world will be the airline industry’s biggest ever challenge, requiring the equivalent of 8,000 jumbo jet planes to get a single dose to 7.8 billion people, according to the aviation industry.

The International Air Transport Association warned of severe capacity constraints that could hamper efforts to get a vaccine out quickly around the globe. While drugmakers are racing to develop a vaccine and get it approved by regulators, the international aviation group is working with airlines, airports, health bodies and pharmaceutical firms to draft an airlift plan.

IATA’s director general, Alexandre de Juniac, said: “Safely delivering Covid-19 vaccines will be the mission of the century for the global air cargo industry. But it won’t happen without careful advance planning. And the time for that is now. We urge governments to take the lead in facilitating cooperation across the logistics chain so that the facilities, security arrangements and border processes are ready for the mammoth and complex task ahead.”

Although just providing a single dose to 7.8 billion people would fill 8,000 Boeing 747 cargo aircraft, IATA said, any vaccine may require several doses. Vaccines also have to be stored at a certain temperature, which means not all planes are suitable.

Vaccines can be shipped by land, especially in developed economies with local manufacturing capacity, but will have to be flown to other countries.

IATA warned that, with the severe downturn in passenger traffic, airlines had scaled back their fleets and put many aircraft into long-term storage.

Sign up to the daily Business Today email or follow Guardian Business on Twitter at @BusinessDesk
On Wednesday, AstraZeneca and the University of Oxford said they had halted trials of their Covid-19 vaccine to investigate the “potentially unexpected illness” of one volunteer. GSK and France’s Sanofi are also working on a coronavirus vaccine, and other vaccines are in development around the world, in China, Russia and the US. Around two dozen are being tested on humans.

“Even if we assume that half the needed vaccines can be transported by land, the air cargo industry will still face its largest single transport challenge ever. In planning their vaccine programmes, particularly in the developing world, governments must take very careful consideration of the limited air cargo capacity that is available at the moment,” said De Juniac.

“If borders remain closed, travel curtailed, fleets grounded and employees furloughed, the capacity to deliver life-saving vaccines will be very much compromised.”

bron https://www.theguardian.c(...)warns-aviation-group

Tsja....?
pi_194985275
Die vent heeft wel een punt. Iedereen wil dat vaccin natuurlijk hebben zodra het er is. En dat gaat niet zo 1,2,3
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:07:22 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194985330
Er zijn natuurlijk nog wel meer transportvliegtuigen anders dan 747's... Dit lijkt me ook wel iets waar overheden hun transportvliegtuigen van de luchtmacht in gaan zetten.

Daarnaast zullen niet alle vaccins tegelijkertijd klaar zijn. Oftewel meer tijd om transport te spreiden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 september 2020 @ 15:35:17 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194987304
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 15:43:46 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194987432
Uhu, een eerlijk gezegd lijkt me ook niet dat daar de grootste uitdaging ligt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194991324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:35 schreef flipsen het volgende:
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Inderdaad, Serum Institute India heeft een licentie voor een miljard doses, die ze voor het eind van het jaar klaar willen hebben, vooral voor India en ontwikkelingslanden.
Maar ook het glas moet naar de producent vervoerd worden, de dopjes, de adjuvants etc. Grote logistieke operatie, en die is er niet goedkoper op geworden met de gestegen prijzen van vrachtvervoer door de lucht.

Die 2 B52's kwamen net tijdens een rondje hardlopen in de verte voorbij. Hangt een behoorlijke streep uitlaatgassen achter die dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')