Maar helaas geen history meer, (vanwege de kosten) tenzij je de registratie van de desbetreffende kist weet.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 11:52 schreef shiz het volgende:
Moet je op: https://globe.adsbexchange.com/ kijken. Krijg je ook vaak militair e.d. te zien.
Zoals nu AWACS, C17, Chinook, Apaches etc in ons luchtruim.
PH-BFL op de achtergrond? Nee, die staat nog op Schiphol, foto is van afgelopen zaterdag.quote:Op woensdag 26 augustus 2020 12:42 schreef Adrie072 het volgende:
En die andere, die is ook al pleite?
quote:BOEKAREST - Een Boeing 767-300ER van de Amerikaanse chartermaatschappij Omni Air is vrijdag tijdens de landing in Boekarest door het linkerdeel van het hoofdlandingsgestel gezakt. Het toestel was onderweg van Kaboel naar de VS en zou in Boekarest een tankstop maken.
Het linker hoofdlandingsgestel stortte ongeveer twee tot drie seconden na touchdown in. Vervolgens gleed het vliegtuig op de linker motor, het rechter hoofdlandingsgestel en later ook de achterkant van de romp nog een stuk over de baan, voordat het op de middenstreep tot stilstand kwam.
Aan boord zaten ruim tachtig passagiers (vermoedelijk militairen). Zij hebben de Boeing ongedeerd via de noodglijbanen kunnen verlaten. Het incident vond plaats op Băneasa Airport, een zakenluchthaven. Daar is het vliegverkeer nog zeker tot zaterdag gestremd.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Omni_Air_Internationalquote:Omni Air is one of the few airlines willing to cooperate with Immigration and Customs Enforcement (ICE) in controversial (sometimes termed "high-risk") deportations.[4] The company has been characterized as engaging in price-gouging over its role in deportation flights.[4] For its role in deporting 163 people on Nov. 18, 2019, Omni Air charged U.S. taxpayers $1.8 million.[4] In 2020, Omni Air obtained $67 million in coronavirus relief aid, as well as a $77.65 million contract with the Trump administration's Department of Defense for "international charter airlift services."[5]
Tja, als niemand anders het wil doen kan je wat meer vragen he.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Omni_Air_International
'pas op! laagvliegende vliegtuigen'quote:
Op FR24: https://www.flightradar24.com/ELY971/255e1320quote:TEL AVIV - Een El Al-vliegtuig is maandagochtend vertrokken vanaf de luchthaven Tel Aviv met als bestemming Abu Dhabi. De rechtstreekse vlucht voert de Boeing 737-900ER door het luchtruim van Saoedi-Arabië naar de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Vlucht LY971 schrijft daarmee historie.
Het is namelijk voor het eerst dat een Israëlisch verkeersvliegtuig naar de Golfstaat vliegt, en ook het feit dat gebruik wordt gemaakt van Saoedisch luchtruim is een unicum. Het gaat niet om een reguliere passagiersvlucht: aan boord bevindt zich een Israëlisch-Amerikaanse delegatie die voor overleg naar Abu Dhabi reist in het kader van de toenadering tussen Israël en de Emiraten.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu, die overigens niet aan boord is, staat op Twitter stil bij de speciale vlucht: “Voor het eerst in de geschiedenis: een Israëlische commerciële vlucht naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dit is hoe vrede voor vrede eruit ziet”, zo meldt hij bij een afbeelding van de videoschermen bij de incheckbalie op Ben-Gurion Airport met daarop 'Abu Dhabi'.
Het El Al-vliegtuig die wordt ingezet op de vlucht is voor de gelegenheid voorzien van het woord ‘vrede’ in het Arabisch, Engels en Hebreeuws boven de cockpitramen. Hoewel het vooralsnog gaat om een eenmalige vlucht, zijn er plannen voor reguliere passagiersvluchten tussen Israël en de Verenigde Arabische Emiraten.
Ik hoop het wel. Ik vloog regelmatig op deze route als ik in Amsterdam moest zijn. Met de trein was ik vele uren langer onderweg in een IC-trein zonder internet of ICE met brak internet - dus veel werk krijg je onderweg dan ook niet gedaan. EuroWings vliegt gelukkig ook nog.quote:Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.quote:Op woensdag 2 september 2020 12:13 schreef MaxMark het volgende:
In other news:
https://www.dumpert.nl/item/7977331_6f291208
Meer info: https://www.ladbible.com/(...)was-too-hot-20200901
Het was mevrouw te warm
Godverdommequote:Op woensdag 2 september 2020 12:13 schreef MaxMark het volgende:
In other news:
https://www.dumpert.nl/item/7977331_6f291208
Meer info: https://www.ladbible.com/(...)was-too-hot-20200901
Het was mevrouw te warm
Ik denk dat de schade meevalt, gezien de glijbaan zo te zien niet is gedeployed. Geen idee hoe makkelijk zo'n deur weer dicht te maken is, misschien net zo makkelijk als de hoofddeuren?quote:Op woensdag 2 september 2020 12:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.
Die van dat muntje in de engine gooien was ook wel apart...quote:
quote:Op woensdag 2 september 2020 13:29 schreef Rectum het volgende:
Iemand een idee wat dit toestel aan het doen is? Veel boeiends op de grond zal er niet te zien zijn.
https://www.flightradar24.com/C550/2562d925
Idealiter komt er een directe treinverbinding zodat er naar Bremen en Hamburg niet meer geboren gevlogen hoeft worden. Vooralsnog ontbreekt er wel een redelijk belangrijk stukje infrastructuur, een brug over de Eems bij Weenerquote:Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Inderdaad, Serum Institute India heeft een licentie voor een miljard doses, die ze voor het eind van het jaar klaar willen hebben, vooral voor India en ontwikkelingslanden.quote:Op donderdag 10 september 2020 15:35 schreef flipsen het volgende:
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
quote:Deutsche Lufthansa AG plans to eliminate its biggest passenger jets as it deepens fleet cuts, creating a knock-on in additional job losses, people with knowledge of the proposals said.
Lufthansa is looking at retiring remaining Airbus SE A380 double-deckers, the bulk of smaller A340s, and all of its older Boeing Co. 747-400 jumbos, according to the people, who asked not to be named discussing a confidential matter. There would also be a cull of narrow-body planes that feed longer routes, they said.
The fleet cuts would surpass the 100-aircraft reduction so far disclosed by Lufthansa, net of new deliveries, with job losses exceeding the 22,000 that the carrier had said such a contraction would entail, said the people. No final decision has been made on the measures, they said.
Boot is lastig als het maar kort houdbaar is. Zeker met de potentiele mRNA vaccins die op -80 bewaard moeten blijven.quote:Op vrijdag 11 september 2020 18:15 schreef Fred2 het volgende:
IATA is het fenomeen "boot" vergeten?
En dan maken ze al de aanname dat iedereen dat vaccin wíl hebben.
En de aanname dat het überhaupt gaat werken...
Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.quote:Op vrijdag 11 september 2020 19:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar moet IATA dan lekker achterover gaan leunen tot iemand zegt: "Hey, ik komende twee een vrachtlading voor 5000 vliegtuigen die gekoeld de hele wereld over moet, kun je dat ff regelen". Of moeten ze misschien toch iets meer voorbereid zijn?
Dit is wellicht een duidelijkere uitleg, maar het blijft een vrij technisch verhaal: https://www.pilotgeorge.c(...)r-transfer-unit-ptu/quote:Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:
De keren dat ik met een Airbus heb gevlogen, hoorde ik voor de start en na de landing een raar geluid. Sommigen noemen het een blafgeluid, ik vond het tussen zagen en Pacman in zitten.
Op YouTube vond ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat het te maken heeft met een bepaald apparaat dat draait als hulpmotor. Ik begreep het nog niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?
quote:Milieuorganisatie Greenpeace stapt naar de rechter om het steunpakket van de Nederlandse overheid aan KLM teruggedraaid te krijgen. Reden hiervoor is dat er naar mening van Greenpeace niet genoeg klimaatvoorwaarden aan worden gesteld
Rechtszaak
“Wij willen dat het kabinet de crisismiljarden wel inzet voor een groene en eerlijke toekomst. Het steunpakket voor KLM moet in deze vorm van tafel. Doet de overheid dat niet deze maand, dan stappen we naar de rechter”, zo staat op de website van de milieuorganisatie te lezen.
Steunpakket
Het staatssteunpakket van de overheid bestaat uit een bedrag van 3,4 miljard euro, opgebouwd uit een directe lening van 1 miljard euro en kredietgaranties van 2,4 miljard euro. Aan deze steun is wel een aantal voorwaarden gekoppeld, zoals een reorganisatie om kosten te besparen en een verdere verduurzaming van het bedrijf. Juist op dit laatste punt is Greenpeace van mening dat dit niet ver genoeg gaat en stelt zelfs dat KLM geen serieus klimaatplan heeft.
Verduurzaming
De claim dat KLM geen klimaatplan heeft gaat enigszins voorbij aan de maatregelen die de luchtvaartmaatschappij al genomen heeft. Zo worden er (steeds meer) zuinigere vliegtuigen ingezet, wordt er gevlogen met biobrandstof en wordt op de grond elektrisch vervoer ingezet. Ook lanceerde KLM tijdens het 100-jarig bestaan de Fly Responsibly-campagne. Onderdeel hiervan is het CO2Zero-programma voor CO2 compensatie. Daarnaast worden de vluchten naar Brussel steeds meer verruilt voor de trein.
Het virus is niet minder dodelijker. Als het virus zo zou muteren dat er een variant ontstaat die minder dodelijk is, dan moet die variant zich gaan verspreiden. Dat gaat dan vanuit die ene persoon, waarin die mutatie heeft plaatstgevonden. En dan moet die ene persoon net iemand anders besmetten (de gemiddelde R is misschien >1, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen iemand anders besmet).quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:19 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.
Daarnaast vraag ik me sterk af of er nog wel een wereldwijde behoefte is voor dat vaccin nu het virus dagelijks minder dodelijk wordt.
Het is geen vliegtuig, dus hoort eigenlijk niet hier. Maar we zien het door de vingers.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 12:41 schreef Hyperdude het volgende:
Begin augustus gestrand op weg naar museum
[ afbeelding ]
Meer plaatjes/artikel: https://www.rferl.org/a/p(...)noplan/30777774.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Lun-class_ekranoplan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |