abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194726388
https://www.radarbox.com/ deze al eens gezien?
pi_194726935
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 11:52 schreef shiz het volgende:
Moet je op: https://globe.adsbexchange.com/ kijken. Krijg je ook vaak militair e.d. te zien. :)
Zoals nu AWACS, C17, Chinook, Apaches etc in ons luchtruim.
Maar helaas geen history meer, (vanwege de kosten) tenzij je de registratie van de desbetreffende kist weet.
Alle lof overigens voor de site, maar de eigenaar -O-

Heb overigens ook even gekeken of mijn ADS-B installatie gisteravond daar wat heeft zien vliegen maar helaas heeft die niets opvallends gevolgd.
Maar de installatie is nu ook minder (hangt binnen i.p.v. buiten) dus ontvangst is ook minder. ;(
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 12:42 schreef Adrie072 het volgende:
En die andere, die is ook al pleite?
PH-BFL op de achtergrond? Nee, die staat nog op Schiphol, foto is van afgelopen zaterdag.
-BFL zal binnenkort ook wel die kant op gaan.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:41:33 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194760411
Begin augustus gestrand op weg naar museum



Meer plaatjes/artikel: https://www.rferl.org/a/p(...)noplan/30777774.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Lun-class_ekranoplan
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194762136
Heel cool om te zine van binnen. En die bewaker krijgt nog wel een standje denk ik (of, is logischer is gewoon omgekocht door deze fotograaf)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194767452
OMNI AIR BOEING 767 ZAKT DOOR LANDINGSGESTEL TIJDENS LANDING
quote:
BOEKAREST - Een Boeing 767-300ER van de Amerikaanse chartermaatschappij Omni Air is vrijdag tijdens de landing in Boekarest door het linkerdeel van het hoofdlandingsgestel gezakt. Het toestel was onderweg van Kaboel naar de VS en zou in Boekarest een tankstop maken.

Het linker hoofdlandingsgestel stortte ongeveer twee tot drie seconden na touchdown in. Vervolgens gleed het vliegtuig op de linker motor, het rechter hoofdlandingsgestel en later ook de achterkant van de romp nog een stuk over de baan, voordat het op de middenstreep tot stilstand kwam.

Aan boord zaten ruim tachtig passagiers (vermoedelijk militairen). Zij hebben de Boeing ongedeerd via de noodglijbanen kunnen verlaten. Het incident vond plaats op Băneasa Airport, een zakenluchthaven. Daar is het vliegverkeer nog zeker tot zaterdag gestremd.



  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:42:05 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194767532
quote:
Omni Air is one of the few airlines willing to cooperate with Immigration and Customs Enforcement (ICE) in controversial (sometimes termed "high-risk") deportations.[4] The company has been characterized as engaging in price-gouging over its role in deportation flights.[4] For its role in deporting 163 people on Nov. 18, 2019, Omni Air charged U.S. taxpayers $1.8 million.[4] In 2020, Omni Air obtained $67 million in coronavirus relief aid, as well as a $77.65 million contract with the Trump administration's Department of Defense for "international charter airlift services."[5]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Omni_Air_International
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:47:03 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194767614
quote:
Tja, als niemand anders het wil doen kan je wat meer vragen he.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 01:23:33 #58
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_194771862
Enkele dagen geleden zijn de A321’s van Level Europe vertrokken vanuit Schiphol.

Kan iemand mij uitleggen waarom Level überhaupt bestaat? Binnen IAG heb je al een low-cost carrier in de vorm van Vueling. Was het niet goedkoper geweest om die tak uit te breiden met langestafstandsvluchten in plaats van een heel nieuw merk oprichten? Als ik het mij goed herinner was de vlieglicentie van Level Europe origineel bedoelt voor een Oostenrijkse tak van Vueling (Anisec).
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_194777681
twitter


pi_194783361
twitter
pi_194786411
McDonnell Douglas DC-10-10 N10DC begint aan de allereerste DC-10 vlucht.
Vandaag exact 50 jaar geleden op 29 augustus 1970.

  PR/Manusje van alles zaterdag 29 augustus 2020 @ 23:05:47 #62
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_194786553
quote:
'pas op! laagvliegende vliegtuigen' _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_194809080
HISTORISCHE EL AL-VLUCHT ONDERWEG NAAR ABU DHABI
quote:
TEL AVIV - Een El Al-vliegtuig is maandagochtend vertrokken vanaf de luchthaven Tel Aviv met als bestemming Abu Dhabi. De rechtstreekse vlucht voert de Boeing 737-900ER door het luchtruim van Saoedi-Arabië naar de hoofdstad van de Verenigde Arabische Emiraten. Vlucht LY971 schrijft daarmee historie.

Het is namelijk voor het eerst dat een Israëlisch verkeersvliegtuig naar de Golfstaat vliegt, en ook het feit dat gebruik wordt gemaakt van Saoedisch luchtruim is een unicum. Het gaat niet om een reguliere passagiersvlucht: aan boord bevindt zich een Israëlisch-Amerikaanse delegatie die voor overleg naar Abu Dhabi reist in het kader van de toenadering tussen Israël en de Emiraten.

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu, die overigens niet aan boord is, staat op Twitter stil bij de speciale vlucht: “Voor het eerst in de geschiedenis: een Israëlische commerciële vlucht naar de Verenigde Arabische Emiraten. Dit is hoe vrede voor vrede eruit ziet”, zo meldt hij bij een afbeelding van de videoschermen bij de incheckbalie op Ben-Gurion Airport met daarop 'Abu Dhabi'.

Het El Al-vliegtuig die wordt ingezet op de vlucht is voor de gelegenheid voorzien van het woord ‘vrede’ in het Arabisch, Engels en Hebreeuws boven de cockpitramen. Hoewel het vooralsnog gaat om een eenmalige vlucht, zijn er plannen voor reguliere passagiersvluchten tussen Israël en de Verenigde Arabische Emiraten.
Op FR24: https://www.flightradar24.com/ELY971/255e1320

pi_194831114
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
So we just called him Fred too
pi_194843023
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Ik hoop het wel. Ik vloog regelmatig op deze route als ik in Amsterdam moest zijn. Met de trein was ik vele uren langer onderweg in een IC-trein zonder internet of ICE met brak internet - dus veel werk krijg je onderweg dan ook niet gedaan. EuroWings vliegt gelukkig ook nog.
pi_194843159
quote:
Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194844370
Iemand een idee wat dit toestel aan het doen is? Veel boeiends op de grond zal er niet te zien zijn.

https://www.flightradar24.com/C550/2562d925
pi_194844525
quote:
Godverdomme _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_194844527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 12:20 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat zou zoiet nu kosten voor die maatschappij.
Ik denk dat de schade meevalt, gezien de glijbaan zo te zien niet is gedeployed. Geen idee hoe makkelijk zo'n deur weer dicht te maken is, misschien net zo makkelijk als de hoofddeuren?
  woensdag 2 september 2020 @ 14:28:32 #72
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194845454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Godverdomme _O- _O- _O-
Die van dat muntje in de engine gooien was ook wel apart...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_194851752
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:29 schreef Rectum het volgende:
Iemand een idee wat dit toestel aan het doen is? Veel boeiends op de grond zal er niet te zien zijn.

https://www.flightradar24.com/C550/2562d925
twitter
pi_194852336
CHICAGO - United Airlines is van plan om 16.370 medewerkers te ontslaan, wanneer per 1 oktober het Amerikaanse steunpakket voor de luchtvaartsector afloopt. Het gaat onder meer om 6.920 cabinemedewerkers, 1.400 administratieve- en managementbanen en 2.850 piloten.

United had in juli al zo’n 36.000 werknemers de wacht aangezegd, maar mede door een vrijwillige vertrekregeling hoeven zij niet allemaal ontslagen te worden. Concurrent American Airlines maakte onlangs bekend 19.000 banen te schrappen. Van Delta zijn de complete cijfers nog niet bekend.

Ondertussen blijven de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen lobbyen voor een nieuw steunpakket. President Trump zei dinsdag dat hij ze wilde helpen, maar gaf geen details.

bron https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter

Dat zijn flinke aantallen helaas....
pi_194898476
De 'nieuwe' 777-200ER van Surinam Airways is vanmorgen voor het eerst naar Amsterdam gevlogen.
Omdat de maatschappij de ETOPS nog niet volledig heeft geregeld heeft de kist een behoorlijke omweg moeten maken:


pi_194963643
Meestal gewoon een glitch in de matrix/radar/gps.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 08:05:54 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194965174
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:02 schreef Fred2 het volgende:
Ben benieuwd of de vluchten naar Hamburg de 110 jaar halen...
Idealiter komt er een directe treinverbinding zodat er naar Bremen en Hamburg niet meer geboren gevlogen hoeft worden. Vooralsnog ontbreekt er wel een redelijk belangrijk stukje infrastructuur, een brug over de Eems bij Weener :+
En het spoor vanuit Groningen zou dan gelectrificeerd moeten worden, kortom, het duurt nog wel 10 jaar :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:58:20 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971406
Is dit een filmpje uit 2012?
Zo'n low pass is dat gepland of noodzakelijk omdat het landingsgestel niet uit wou klappen?
Ziet er wel bruut uit :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194971542
Lol, daar lijkt me geen andere reden voor dan puur 'showboaten'. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 september 2020 @ 15:10:55 #82
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_194971638
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_194972035
Vorige week op vakantie stond de hele village facebook group vol vanwege 2 laag overvliegende B52's. :o. Die had ik wel willen zien.
Schijnbaar onderweg naar RAF Fairford, waar ook een U2 staat, en op google maps zie je er ook B2's staan.
pi_194982906
-nvm-
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_194985178
Covid vaccine: '8,000 jumbo jets needed' to deliver doses around world

Industry body IATA warns of capacity shortage for ‘biggest aviation challenge ever’

Julia Kollewe

Thu 10 Sep 2020 09.48 BSTFirst published on Thu 10 Sep 2020 09.15 BST

Shipping a coronavirus vaccine around the world will be the airline industry’s biggest ever challenge, requiring the equivalent of 8,000 jumbo jet planes to get a single dose to 7.8 billion people, according to the aviation industry.

The International Air Transport Association warned of severe capacity constraints that could hamper efforts to get a vaccine out quickly around the globe. While drugmakers are racing to develop a vaccine and get it approved by regulators, the international aviation group is working with airlines, airports, health bodies and pharmaceutical firms to draft an airlift plan.

IATA’s director general, Alexandre de Juniac, said: “Safely delivering Covid-19 vaccines will be the mission of the century for the global air cargo industry. But it won’t happen without careful advance planning. And the time for that is now. We urge governments to take the lead in facilitating cooperation across the logistics chain so that the facilities, security arrangements and border processes are ready for the mammoth and complex task ahead.”

Although just providing a single dose to 7.8 billion people would fill 8,000 Boeing 747 cargo aircraft, IATA said, any vaccine may require several doses. Vaccines also have to be stored at a certain temperature, which means not all planes are suitable.

Vaccines can be shipped by land, especially in developed economies with local manufacturing capacity, but will have to be flown to other countries.

IATA warned that, with the severe downturn in passenger traffic, airlines had scaled back their fleets and put many aircraft into long-term storage.

Sign up to the daily Business Today email or follow Guardian Business on Twitter at @BusinessDesk
On Wednesday, AstraZeneca and the University of Oxford said they had halted trials of their Covid-19 vaccine to investigate the “potentially unexpected illness” of one volunteer. GSK and France’s Sanofi are also working on a coronavirus vaccine, and other vaccines are in development around the world, in China, Russia and the US. Around two dozen are being tested on humans.

“Even if we assume that half the needed vaccines can be transported by land, the air cargo industry will still face its largest single transport challenge ever. In planning their vaccine programmes, particularly in the developing world, governments must take very careful consideration of the limited air cargo capacity that is available at the moment,” said De Juniac.

“If borders remain closed, travel curtailed, fleets grounded and employees furloughed, the capacity to deliver life-saving vaccines will be very much compromised.”

bron https://www.theguardian.c(...)warns-aviation-group

Tsja....?
pi_194985275
Die vent heeft wel een punt. Iedereen wil dat vaccin natuurlijk hebben zodra het er is. En dat gaat niet zo 1,2,3
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 13:07:22 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194985330
Er zijn natuurlijk nog wel meer transportvliegtuigen anders dan 747's... Dit lijkt me ook wel iets waar overheden hun transportvliegtuigen van de luchtmacht in gaan zetten.

Daarnaast zullen niet alle vaccins tegelijkertijd klaar zijn. Oftewel meer tijd om transport te spreiden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 10 september 2020 @ 15:35:17 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_194987304
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 15:43:46 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194987432
Uhu, een eerlijk gezegd lijkt me ook niet dat daar de grootste uitdaging ligt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194991324
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:35 schreef flipsen het volgende:
De vaccins worden niet allemaal op 1 plaats gemaakt natuurlijk. Dat Oxford vaccin (wat nu stil ligt) wordt bijvoorbeeld voor Latijns Amerika in zowel Mexico als Argentinië gefabriceerd. Mja, blijft nog steeds wel een punt hoe dat te vervoeren naar de andere landen en van daaruit weer verder natuurlijk.
Inderdaad, Serum Institute India heeft een licentie voor een miljard doses, die ze voor het eind van het jaar klaar willen hebben, vooral voor India en ontwikkelingslanden.
Maar ook het glas moet naar de producent vervoerd worden, de dopjes, de adjuvants etc. Grote logistieke operatie, en die is er niet goedkoper op geworden met de gestegen prijzen van vrachtvervoer door de lucht.

Die 2 B52's kwamen net tijdens een rondje hardlopen in de verte voorbij. Hangt een behoorlijke streep uitlaatgassen achter die dingen.
pi_195007299
IATA is het fenomeen "boot" vergeten?

En dan maken ze al de aanname dat iedereen dat vaccin wíl hebben.

En de aanname dat het überhaupt gaat werken...
So we just called him Fred too
pi_195007850
Nou, kans is groot dat de 6 Boeing 747-400's van Lufthansa Twente nooit meer zullen verlaten; geruchten gaan rond dat Lufthansa alle 747-400's, alle A380's en alle A340-300's zal uitfaseren.
Een handvol A340-600's en de 747-8i's lijken te blijven.

Lufthansa to Shed Biggest Planes in Deepening Fleet Shakeup
quote:
Deutsche Lufthansa AG plans to eliminate its biggest passenger jets as it deepens fleet cuts, creating a knock-on in additional job losses, people with knowledge of the proposals said.

Lufthansa is looking at retiring remaining Airbus SE A380 double-deckers, the bulk of smaller A340s, and all of its older Boeing Co. 747-400 jumbos, according to the people, who asked not to be named discussing a confidential matter. There would also be a cull of narrow-body planes that feed longer routes, they said.

The fleet cuts would surpass the 100-aircraft reduction so far disclosed by Lufthansa, net of new deliveries, with job losses exceeding the 22,000 that the carrier had said such a contraction would entail, said the people. No final decision has been made on the measures, they said.
pi_195008468
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:15 schreef Fred2 het volgende:
IATA is het fenomeen "boot" vergeten?

En dan maken ze al de aanname dat iedereen dat vaccin wíl hebben.

En de aanname dat het überhaupt gaat werken...
Boot is lastig als het maar kort houdbaar is. Zeker met de potentiele mRNA vaccins die op -80 bewaard moeten blijven.
Maar moet IATA dan lekker achterover gaan leunen tot iemand zegt: "Hey, ik komende twee een vrachtlading voor 5000 vliegtuigen die gekoeld de hele wereld over moet, kun je dat ff regelen". Of moeten ze misschien toch iets meer voorbereid zijn?
pi_195008887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 19:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar moet IATA dan lekker achterover gaan leunen tot iemand zegt: "Hey, ik komende twee een vrachtlading voor 5000 vliegtuigen die gekoeld de hele wereld over moet, kun je dat ff regelen". Of moeten ze misschien toch iets meer voorbereid zijn?
Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.

Daarnaast vraag ik me sterk af of er nog wel een wereldwijde behoefte is voor dat vaccin nu het virus dagelijks minder dodelijk wordt.
So we just called him Fred too
pi_195010027
Dat het een flinke uitdaging gaat worden is zeker. Dat de IATA overdrijft is op basis van mijn ervaring met die gasten ook redelijk zeker ;)

Onderschat niet dat boten erg langzaam zijn & lastig om het zo goed gekoeld te houden (zoals hier boven al benoemd). Dat koud houden is in een vliegtuig overigens ook een uitdaging op zichzelf. Ben heel benieuwd hoe dat er straks uit gaat zien, maar zoals je met de mondkapjes/handschoenen etc zag is dat het uiteindelijk toch wel geregeld wordt.
pi_195048520
De keren dat ik met een Airbus heb gevlogen, hoorde ik voor de start en na de landing een raar geluid. Sommigen noemen het een blafgeluid, ik vond het tussen zagen en Pacman in zitten.
Op YouTube vond ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat het te maken heeft met een bepaald apparaat dat draait als hulpmotor. Ik begreep het nog niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?
  zondag 13 september 2020 @ 22:55:54 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195049084
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:
De keren dat ik met een Airbus heb gevlogen, hoorde ik voor de start en na de landing een raar geluid. Sommigen noemen het een blafgeluid, ik vond het tussen zagen en Pacman in zitten.
Op YouTube vond ik een filmpje waarin werd uitgelegd dat het te maken heeft met een bepaald apparaat dat draait als hulpmotor. Ik begreep het nog niet helemaal. Weet iemand hoe dat zit?
Dit is wellicht een duidelijkere uitleg, maar het blijft een vrij technisch verhaal: https://www.pilotgeorge.c(...)r-transfer-unit-ptu/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195054919
Greenpeace wil via rechter einde steunpakket KLM afdwingen
quote:
Milieuorganisatie Greenpeace stapt naar de rechter om het steunpakket van de Nederlandse overheid aan KLM teruggedraaid te krijgen. Reden hiervoor is dat er naar mening van Greenpeace niet genoeg klimaatvoorwaarden aan worden gesteld

Rechtszaak
“Wij willen dat het kabinet de crisismiljarden wel inzet voor een groene en eerlijke toekomst. Het steunpakket voor KLM moet in deze vorm van tafel. Doet de overheid dat niet deze maand, dan stappen we naar de rechter”, zo staat op de website van de milieuorganisatie te lezen.

Steunpakket
Het staatssteunpakket van de overheid bestaat uit een bedrag van 3,4 miljard euro, opgebouwd uit een directe lening van 1 miljard euro en kredietgaranties van 2,4 miljard euro. Aan deze steun is wel een aantal voorwaarden gekoppeld, zoals een reorganisatie om kosten te besparen en een verdere verduurzaming van het bedrijf. Juist op dit laatste punt is Greenpeace van mening dat dit niet ver genoeg gaat en stelt zelfs dat KLM geen serieus klimaatplan heeft.

Verduurzaming
De claim dat KLM geen klimaatplan heeft gaat enigszins voorbij aan de maatregelen die de luchtvaartmaatschappij al genomen heeft. Zo worden er (steeds meer) zuinigere vliegtuigen ingezet, wordt er gevlogen met biobrandstof en wordt op de grond elektrisch vervoer ingezet. Ook lanceerde KLM tijdens het 100-jarig bestaan de Fly Responsibly-campagne. Onderdeel hiervan is het CO2Zero-programma voor CO2 compensatie. Daarnaast worden de vluchten naar Brussel steeds meer verruilt voor de trein.
pi_195055128
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:19 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Ik zie het als een smeekbede om geld, met het dreigement dat we straks "ons" vaccin niet krijgen omdat er niet voldoende vliegtuigen zijn.

Daarnaast vraag ik me sterk af of er nog wel een wereldwijde behoefte is voor dat vaccin nu het virus dagelijks minder dodelijk wordt.
Het virus is niet minder dodelijker. Als het virus zo zou muteren dat er een variant ontstaat die minder dodelijk is, dan moet die variant zich gaan verspreiden. Dat gaat dan vanuit die ene persoon, waarin die mutatie heeft plaatstgevonden. En dan moet die ene persoon net iemand anders besmetten (de gemiddelde R is misschien >1, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen iemand anders besmet).
Het wordt wel minder dodelijk doordat de behandelingen beter worden, maar behandelen van virussen is lastig. Zo zijn er geen goede medicijnen voor polio, mazelen, bof, gele koorts, hondsdolheid etc.
In maart/april werd er gewoon nauwelijks getest, waarschijnlijk werden toen 10-20x meer mensen per dag besmet dan nu, en de kwetsbare groepen worden nu beter beschermd, dus onder die groepen is het aantal besmettingen nu nog een stuk lager.
De herfst staat voor de deur, mensen gaan meer tijd binnen doorbrengen. Nu zou de tijd moeten zijn om te zorgen dat het virus zo veel mogelijk onder controle is, zodat het niet teveel oplaait in de winter.
  woensdag 16 september 2020 @ 13:25:56 #100
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195088282
quote:
Het is geen vliegtuig, dus hoort eigenlijk niet hier. Maar we zien het door de vingers. 8-)
Wel een van de gaafste apparaten die de Russen ooit gebouwd hebben. Moet je het gesprek van de chief engineer met de testcrew voorstellen:

Crew: 300knots 13 feet above the water?
Engineer: Sure. Is no problem.

"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')