quote:
Ik heb gezocht, maar kan niet vinden of een B777F fire suppression heeft op het maindeck. Zal wel niet, he?quote:Op woensdag 22 juli 2020 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Op de luchthaven van Shanghai is brand uitgebroken een toestel van Ethiopian Airlines Cargo:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is dat niet verplicht?quote:Op woensdag 22 juli 2020 17:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb gezocht, maar kan niet vinden of een B777F fire suppression heeft op het maindeck. Zal wel niet, he?
Volgens mij is het verplicht op plaatsen waar vracht is geladen en die niet bereikbaar zijn gedurende de vlucht, zoals de normale vrachtruimen. Maar het maindeck kunnen ze zelf bereiken en dus ook handmatig brandje blussen als dat nodig is.quote:
Wellicht een positieve Coronatest aan boord?quote:Op zondag 26 juli 2020 13:24 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.flightradar24.com/KLM129/250a56bc
Technische problemen?
quote:KLM zit in een crisis van ongekende omvang. Sinds de uitbraak van het COVID-19-virus begin 2020 zijn al tal van maatregelen genomen om de huidige situatie het hoofd te bieden. De vooruitzichten zijn dat de weg naar herstel lang zal zijn en veel onzekerheden kent. Dat betekent dat de structuur en omvang van KLM in de komende jaren nog verder en ingrijpend aangepast zullen moeten worden. Bij de KLM Groep verdwijnen daardoor in totaal 4.500 tot 5.000 arbeidsplaatsen (fte).
quote:Om het voortbestaan van KLM op de langere termijn te waarborgen, moet KLM zich in omvang aanpassen aan de nieuwe realiteit. Daarom is KLM genoodzaakt om het aantal arbeidsplaatsen te verminderen naar het aantal dat nodig is voor de geplande operatie in 2021/2022. In de loop van 2021 moet, op een huidig totaal van 33.000 fte in de gehele KLM Groep, het aantal arbeidsplaatsen worden verminderd met 4.500 tot 5.000 naar 28.000 fte.
Door reeds genomen maatregelen, zoals het niet-vernieuwen van tijdelijke contracten (1.500 fte) en de Vrijwillige Vertrekregeling (2.000 fte) is en wordt de omvang van KLM al kleiner. Daarnaast is er door onder andere pensioneringen in 2020 en 2021 ook nog natuurlijk verloop (500 fte) dat bijdraagt aan de benodigde reductie.
Dit betekent dat, ondanks de reeds genomen maatregelen, er de komende jaren nog steeds minder mensen nodig zullen zijn bij KLM. Daarnaast geldt voor de grond dat we te maken hebben met een mismatch in functionele vaardigheden.
Daarom zullen voor ca. 1.500 arbeidsplaatsen helaas alternatieve oplossingen gevonden moeten worden. Dit betreft tot 500 arbeidsplaatsen bij de grond, 300 bij cabine en 300 bij cockpit en zo’n 400 bij KLM-dochterondernemingen en Air France-KLM-groepsfuncties.
Gezien de hoge mate van onzekerheid, houdt KLM de mogelijkheid open om het aantal arbeidsplaatsen verder te reduceren, mocht het productieniveau lager uitkomen in 2021/2022 dan de huidige geplande -20%.
quote:British Airways has pulled the plug on its all-business class flight between London and New York, with the airline retiring the Airbus A318 jet which was dedicated to the premium transatlantic route.
BA parent company IAG confirmed this evening it was "exiting (the) A318 fleet" as part of a sweeping response to what is described as the "worst quarterly result" in its history, with a loss of over ¤1.3 billion across April-June 2020 and the expectation that "it will take until at least 2023 for passenger demand to recover to 2019 levels."
quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 13:10 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
idem dito! niet veel meters meer over, of wel?
Momenteel is het niet het fijnste vak om in te zittenquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 20:40 schreef kree het volgende:
Lang filmpje, maar ik vindt deze altijd wel leuk om te kijken. NL crew dit keer.
Lang filmpje, maar altijd wel de moeite waard het geeft wel een leuk totaal beeld van hoe alles nu gaat.
Ha was ik maar piloot, zit er voor mij niet meer in denk
Dat klopt maar blijft toch een beetje soort droom van me. Afgezien dat ik er redelijk oud al voor ben om nog mee te starten. Financieel is het totaal al niet haalbaar. Maarja dromen mag he,quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 20:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Momenteel is het niet het fijnste vak om in te zitten
Maar leuk filmpje idd!
Dit is wel een heerlijk stukje software, maar dan moet er eerst een nieuwe computer gekocht wordenquote:Op zaterdag 1 augustus 2020 21:08 schreef shiz het volgende:
Kun je doen alsof met de nieuwe Microsoft Flight Simulator die deze maand uitkomt. AFP95 laat ff zien hoe het moet.
Ik ben daar fan van, vroeger ook veel gedaan, wil niet zeggen dat ik nu een vliegtuig kan besturen. Maar heb wel de realistische dingen gedaan met FMS ILS de hele handel en het is heel interssant. Durf wel beetje te zeggen dat ik iig snap wat ze zeggen nu met al die systemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 21:08 schreef shiz het volgende:
Kun je doen alsof met de nieuwe Microsoft Flight Simulator die deze maand uitkomt. AFP95 laat ff zien hoe het moet.
Dit zo no way ongetwijfelijk in een onwijze crash uitlopen haha.quote:Op zaterdag 1 augustus 2020 21:08 schreef shiz het volgende:
Kun je doen alsof met de nieuwe Microsoft Flight Simulator die deze maand uitkomt. AFP95 laat ff zien hoe het moet.
Is dat de broer van Tom en zijn vuurwerkjequote:Op zondag 23 augustus 2020 16:42 schreef RipCity het volgende:
Vliegtuigspotter legt ‘spectaculaire landing’ vast: ‘Dit had heel anders af kunnen lopen’
https://www.ad.nl/binnenl(...)nnen-lopen~a9e6375b/
Wat een onzinbericht. Gewoon normale landing
Die serie over Transavia is dus seizoen 2 en start komende donderdag (27 augustus)quote:Op RTL 4 is vanaf maandag 31 augustus om 21:30 uur een nieuwe serie over KLM in coronatijd te zien: KL2020: terug in de lucht. In deze serie krijg je een inkijkje achter de schermen van het bedrijf.
Openhartig
Onder meer Pieter Elbers vertelt over de beslissingen die hij als CEO moet nemen in deze tijden. Daarnaast zijn negen andere KLM’ers aan het woord. Volgens RTL spreken zij ‘openhartig en zonder een blad voor de mond te nemen hoe ze omgaan met deze onzekere situatie’. Ook vertellen zij over hun uitdagingen en welke invloed de crisis heeft op hun professionele- en privéleven.
Transavia
Deze week start er op RTL 5 ook een serie over Transavia: Bij ons aan boord. Zes maanden lang is de luchtvaartmaatschappij gevolgd door de makers. Een bijzondere periode, waarin de overgang naar corona te zien is. In zes afleveringen wordt het contrast in het werken voor en tijdens coronatijd duidelijk weergegeven en komen verschillende medewerkers aan het woord.
Ik hoorde het ook maar zag niks. Rond negen bij Hoogeveenquote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Wat vliegt er nu (vanaf 21u ofzo) boven ZO Drenthe, hoop lawaai maar niks op flighradar te zien, afgezien van een E190 van AMS naar HAM
Luchtmacht vanuit Leeuwarden is bezig met avondvluchten boven Twente. Dus dikke kans dat er wat F-16's overgekomen zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2020 21:17 schreef derLudolf het volgende:
Wat vliegt er nu (vanaf 21u ofzo) boven ZO Drenthe, hoop lawaai maar niks op flighradar te zien, afgezien van een E190 van AMS naar HAM
Aha, dat is zeer goed mogelijk jaquote:Op woensdag 26 augustus 2020 10:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Luchtmacht vanuit Leeuwarden is bezig met avondvluchten boven Twente. Dus dikke kans dat er wat F-16's overgekomen zijn.
En die andere, die is ook al pleite?quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:43 schreef Iemand91 het volgende:
Na meer dan 27 jaar de laatste uurtjes voor "City of Nairobi" op Schiphol.
[ afbeelding ]
Bron
Morgenvroeg rond 9 uur vertrekt PH-BFN naar Chicago en dan door naar Mojave.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |