abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194196236
Zilveren foto van onze strandwandeling vanmiddag.

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 21-07-2020 20:26:03 ]
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:23:33 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194196304
De zich onaantasbare voelende groep twintigers die denken dat ze zich niet zo aan de regels hoeven te houden:

quote:
Mensen tussen 20 en 29 jaar vormen inmiddels de grootste groep besmette Nederlanders. In maart waren zij nog de groep die juist het minst door het coronavirus werd getroffen.

Toen waren uitsluitend 90-plussers en kinderen van 19 jaar en jonger minder vaak besmet en was maar 6,9 procent van alle coronapatiënten een twintiger. Nu is dat bijna 23 procent. De twintigers worden op de voet gevolgd door dertigers en veertigers.
50-plussers maken inmiddels nog maar 29 procent van alle coronagevallen uit, terwijl dat in maart maar liefst 73 procent was.
bron:
https://nos.nl/artikel/23(...)al-besmettingen.html
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194196419
Ik weet niet of je die conclusie echt kunt trekken. In maart werden mensen pas getest wanneer daar vanwege een eventuele behandeling reden toe was. Die reden was er bij gezonde jongeren vaak niet, zij konden gewoon uitzieken.

Nu testen ze iedereen (die wil) met symptomen. Dus is het logisch dat de groep waarbij de risico's kleiner zijn ineens wel groter lijkt.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:33:49 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194196461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:30 schreef Myraela het volgende:
Ik weet niet of je die conclusie echt kunt trekken. In maart werden mensen pas getest wanneer daar vanwege een eventuele behandeling reden toe was. Die reden was er bij gezonde jongeren vaak niet, zij konden gewoon uitzieken.

Nu testen ze iedereen (die wil) met symptomen. Dus is het logisch dat de groep waarbij de risico's kleiner zijn ineens wel groter lijkt.
Hmm ja deels mee eens. Maar denk ook dat dat de groep is die naar illegale feesten gaat, uit gaat en die je in grotere groepen bijeen ziet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 juli 2020 @ 20:33:51 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194196463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:30 schreef Myraela het volgende:

Is inderdaad ook het geval, maar ik zou mij als twintiger toch wel achter de oren krabben:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 20:41:18 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194196601
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Is inderdaad ook het geval, maar ik zou mij als twintiger toch wel achter de oren krabben:
[ afbeelding ]
Op een of andere manier ben ik dat soort grafieken gewend met 'man vs vrouw' maar dat snapte ik niet in dit verband :')
pi_194196696
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Hmm ja deels mee eens. Maar denk ook dat dat de groep is die naar illegale feesten gaat, uit gaat en die je in grotere groepen bijeen ziet.
Zou kunnen. Het zou ook kunnen dat het een leeftijdscategorie is met juist meer baantjes met hogere risico's. Zoals de horeca, winkels of andere contactberoepen. Of misschien gaan ze gewon sneller naar de teststraat. Dat is een beetje het nadeel van zulke aantallen. Je kunt er heel veel conclusies uit trekken, terwijl je eigenlijk gewoon onvoldoende informatie hebt.

Ik had gelezen dat familiebijeenkomsten juist een belangrijke bron van besmetting zijn.
pi_194196877
Het duurt nog veel te lang, maar ik ben nu vast restaurants aan het zoeken voor Berlijn. Geen standaardkeukens, dat zoek ik wel uit wanneer ik er ben. Maar gewoon de originele dingen die ik echt niet wil missen. Bovenaan mijn lijstje staat nu Häppies. Die hebben een kleine menukaart met alleen maar verschillende stoombroodjes. Zowel hartig als zoet. Lijkt me echt supertof. :D

pi_194196898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:57 schreef Myraela het volgende:
Het duurt nog veel te lang, maar ik ben nu vast restaurants aan het zoeken voor Berlijn. Geen standaardkeukens, dat zoek ik wel uit wanneer ik er ben. Maar gewoon de originele dingen die ik echt niet wil missen. Bovenaan mijn lijstje staat nu Häppies. Die hebben een kleine menukaart met alleen maar verschillende bao's. Zowel hartig als zoet. Lijkt me echt supertof. :D

[ afbeelding ]
Dr. To's. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194196949
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:58 schreef Lonaa het volgende:
Dr. To's. :Y
Ziet er op het eerste oog uit als iets wat je overal wel kan vinden. Wat maakt het bijzonder?
pi_194197013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ziet er op het eerste oog uit als iets wat je overal wel kan vinden. Wat maakt het bijzonder?
Het zijn Aziatische tapas en het is echt heel erg goed. Ook verrassend en niet je ge-ijkte Aziatische hapjes.
pi_194197016
Vanaf morgen ons jaarlijkse halfweekje met logees. Zin an!
Eerst morgenochtend even vlot naar Duitsland, pils en eten halen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194197090
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het zijn Aziatische tapas en het is echt heel erg goed. Ook verrassend en niet je ge-ijkte Aziatische hapjes.
Thanks! Ik ga hem opschrijven, maar ben nog niet enthousiast genoeg voor een must-try.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:09:58 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_194197101
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Omdat nu iedereen getest wordt met verschijnselen. Terwijl die groep eerst weg gestuurd werd.
Dat er nu wel personeel bij zowel de witte als blauwe hulpverlening getest wordt.
Zonder enige verdere info over de cijfers weet je nog niets. En dit zijn besmettingen. Kan dus zeer milde klachten zijn.

Er werd en wordt nog steeds met info gestrooid zonder verder toelichting.
Wetenschappers en virologen zijn het nog steeds niet met elkaar eens.
Elk doet dat wat het denkt dat goed is. Enkel de 1.5 meter is men het over eens.

Daarbij is er vanaf het begin aan geroepen dat voornamelijk ouderen en zieken tot de risico groepen behoren.
Verwacht je dan ander gedrag van de "niet" risico groep na een paar maanden netjes gedrag, en nu los gelaten worden?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_194197537
Maar de niet-risico groep, de onsterfelijken (want wij worden maar een beetje ziek) die kunnen wel hun ouders/grootouders besmetten. En als die groep, de niet-risico groep groter en groter gaat worden, kun je makkelijk bedenken hoe het gaat met hun ouders/grootouders/docenten etc.
We have far more in common than that which devides us..
pi_194197600
Maar als dat virus blijft rondwaren - en dat blijft het voorlopig wel, dan zullen we toch met z'n allen een normaal leefbare openbare ruimte nodig hebben. En het is onrealistisch om te denken dat we met z'n allen kunnen blijven leven alsof we alle anderen een dodelijke besmetting onder de leden hebben. Misschien is dat stom, of dom, maar dat is wel de realiteit: "we" gaan dat niet langdurig volhouden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_194197615
Het is toch een beetje zoals met aids in de jaren '90 - tuurlijk was dat een enge ziekte die zomaar iedereen zóu kunnen hebben, maar je denkt toch niet dat vervolgens iedereen enkel netjes met condoom neukte?
pi_194197667
Nou, dat straatfeestje op afstand...wij waren ongeveer de enigen op afstand: zonder knuffel en zoenen en polonaise, want een feestbus blèrde muziek met zanger en confettikanon en rook en discolichten. Dat duurde wel een half uurtje.
De jarige was verbluft. Surprais.

Daarna in alle rust een rondje gefietst door de polder.

Waar vind je dat leuke bankje, sigme! 👍🏼
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:45:49 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194197709
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:40 schreef sigme het volgende:
Het is toch een beetje zoals met aids in de jaren '90 - tuurlijk was dat een enge ziekte die zomaar iedereen zóu kunnen hebben, maar je denkt toch niet dat vervolgens iedereen enkel netjes met condoom neukte?
Mwoah, HIV is makkelijker te voorkomen. En minder verspreiding. Waar een HIV besmette op een festival misschien 10 mensen besmet, kan dat op in het geval van Corona veel hoger liggen.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 21:46:40 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194197731
https://www.volkskrant.nl(...)t-zij-niet~b642843c/

'Wij creëren onze identiteit door hoe we zijn. Zij hebben daar kleding voor nodig.'
  dinsdag 21 juli 2020 @ 21:48:31 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_194197764
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:38 schreef sigme het volgende:
Maar als dat virus blijft rondwaren - en dat blijft het voorlopig wel, dan zullen we toch met z'n allen een normaal leefbare openbare ruimte nodig hebben. En het is onrealistisch om te denken dat we met z'n allen kunnen blijven leven alsof we alle anderen een dodelijke besmetting onder de leden hebben. Misschien is dat stom, of dom, maar dat is wel de realiteit: "we" gaan dat niet langdurig volhouden.
Het is een vervelend virus. Je kunt er goed last van hebben. Maar hoeveel procent krijgt de ernstige klachten? En hoe dodelijk is het virus? De laatste 10 dagen is er in Nederland slechts 1 officiële corona doden geregistreerd.
pi_194197788
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:40 schreef sigme het volgende:
Dat was een risico dat je voor jezelf nam, geen condoom (laten) gebruiken.
Maar je zal toch je ouders aansteken omdat je zelf er op los knuffelt
pi_194197836
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat was een risico dat je voor jezelf nam, geen condoom (laten) gebruiken.
Maar je zal toch je ouders aansteken omdat je zelf er op los knuffelt
Och, als je besmet raakte was je toch wel degelijk ook zonder sex een risico voor je omgeving hoor. In elk geval ging men destijds gillend op de loop als er iemand HIV had.
pi_194197908
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Och, als je besmet raakte was je toch wel degelijk ook zonder sex een risico voor je omgeving hoor. In elk geval ging men destijds gillend op de loop als er iemand HIV had.
terwijl toch al snel bekend was dat je van hoesten niet besmet raakte. Kan me niet herinneren dat wij ons gedrag aangepast hebben toen een vriend HIV bleek te hebben. Alleen dat wij hem er steeds op moesten attenderen dat hij op tijd z'n medicijnen in nam. Thuis ging er een wekker, maar bij anderen thuis niet :D
pi_194197927
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:43 schreef AnneX het volgende:
Waar vind je dat leuke bankje, sigme!
Het is een strandkorf, een traditioneel ding op de noordzee-stranden in Duitsland (en dus op Borkum, zoals @Lienekien al scherp opmerkte ;)). Ik wens mij er al 20 jaar een, en ze op Borkum in het echt zien hielp de wens wat vooruit.

Dure krengen, en momenteel kan je ze bijna niet kopen want corona heeft een run op strandkorven -voor-in-eigen-tuin veroorzaakt. Als je er een wil vinden, googelen op strandkorf dus!
pi_194197968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:48 schreef z80 het volgende:

[..]

Het is een vervelend virus. Je kunt er goed last van hebben. Maar hoeveel procent krijgt de ernstige klachten? En hoe dodelijk is het virus? De laatste 10 dagen is er in Nederland slechts 1 officiële corona doden geregistreerd.
Dat is nog niet duidelijk.
Juist de mensen die geen zorg nodig hadden, hebben nu er nog lang last van.
Dit gaat veel verder dan de doden en IC gevallen.
pi_194198125
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 21:59 schreef Sarabi het volgende:

Dat is nog niet duidelijk.
Juist de mensen die geen zorg nodig hadden, hebben nu er nog lang last van.
Dit gaat veel verder dan de doden en IC gevallen.
Nee hoor, het is maar een griepje.

Snap nog steeds niet dat mensen dit denken 8)7
pi_194198136
Ik vind het in de openbare ruimte echt prima toeven op dit moment. Er zijn geen dingen die ik enorm mis of waar ik me ontzettend beperkt voel. Voor mij persoonlijk is het prima vol te houden op deze manier.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194198177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het in de openbare ruimte echt prima toeven op dit moment. Er zijn geen dingen die ik enorm mis of waar ik me ontzettend beperkt voel. Voor mij persoonlijk is het prima vol te houden op deze manier.
Ik heb dat ook niet zo, maar ik kan gelukkig ook goed alleen zijn.

Maar vandaag een huilende collega op teams. Zij mist mensen, concerten, feesten etc. Zij heeft echt die prikkels nodig. Zo moeilijk lijkt me dat
pi_194198306
quote:
Heerlijk juist. Ik hoef geen reden meer te bedenken waarom ik niet naar een feest of de stad in wil. :’)

Ik mis alleen de sociale contacten met collega’s. Dat is nu toch eerder functioneel contact. En soms is het jammer dat je meer moet plannen qua uitjes, maar ach, dat valt ook nog wel mee.
pi_194198405
Precies :+ ik ben redelijk vaak op locatie aan het werk, dus wel sociale contacten. Maar met een collega met dezelfde skillset zeg maar wissel ik af dus die zie ik nooit, en dat is best onhandig en onzellig. Meer nadenken of wat je wel en niet doet en hoe vind ik ergens ook wel prettig. Ik kies bewuster merk ik en dat geeft rust.
pi_194198429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 22:20 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heerlijk juist. Ik hoef geen reden meer te bedenken waarom ik niet naar een feest of de stad in wil. :’)

Ik mis alleen de sociale contacten met collega’s. Dat is nu toch eerder functioneel contact. En soms is het jammer dat je meer moet plannen qua uitjes, maar ach, dat valt ook nog wel mee.
Ik heb nu juist meer contact met collega's. Omdat mijn werk vrij solistisch is heb ik niet heel veel contact met anderen, en ik zit een eind van iedereen af, in een rustig hoekje (da's m'n eigen keus, te veel herrie in het andere deel), maar nu iedere dag contact met een aantal collega's en dan niet functioneel maar sociaal.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 21 juli 2020 @ 23:18:40 #33
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194199672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:57 schreef Myraela het volgende:
Het duurt nog veel te lang, maar ik ben nu vast restaurants aan het zoeken voor Berlijn. Geen standaardkeukens, dat zoek ik wel uit wanneer ik er ben. Maar gewoon de originele dingen die ik echt niet wil missen. Bovenaan mijn lijstje staat nu Häppies. Die hebben een kleine menukaart met alleen maar verschillende stoombroodjes. Zowel hartig als zoet. Lijkt me echt supertof. :D

[ afbeelding ]
Kopps. Beste vegetarische eten dat ik ooit heb gehad. In een leuke wijk, leuk restaurant.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:48:18 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194200046
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 20:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lokquote
Heeft die dame die boeren aan het 'corrigeren' was over die drijftonnetjes nog gereageerd?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:49:12 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194200061
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:18 schreef Kreator het volgende:

[..]

Kopps. Beste vegetarische eten dat ik ooit heb gehad. In een leuke wijk, leuk restaurant.
Veganistisch zelfs zie ik. Ziet er lekker uit

Ik heb over tijdje een fokmeet in Berlijn, ik kan hier terecht voor de eetadressen begrijp ik?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 23:50:57 #36
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194200089
quote:
Dit; ik zie niet in waarom dit niet vol te houden is.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194200110
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Willekeurig of er toen meer werd getest... doen blijkbaar die 20ers iets waar ze regelmatig besmet door raken.
Dan zou je bij jezelf moeten gaan nadenken... of jij ook dingen doet waarbij je in theorie relatief snel besmet raakt... En daar dus zsm mee stoppen.

Of dat nou wilde illegale feesten of knuffelen met al je vrienden is. Dat doet er dan niet zo toe.
Als je maar voor jezelf vaststelt wat je doet dat wellicht risicovol is.
pi_194200124
Even leuk spelletje gedaan hier trouwens.
Stiekem toch best wel even bezig.
  woensdag 22 juli 2020 @ 00:00:01 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194200183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:52 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Willekeurig of er toen meer werd getest... doen blijkbaar die 20ers iets waar ze regelmatig besmet door raken.
Dan zou je bij jezelf moeten gaan nadenken... of jij ook dingen doet waarbij je in theorie relatief snel besmet raakt... En daar dus zsm mee stoppen.

Of dat nou wilde illegale feesten of knuffelen met al je vrienden is. Dat doet er dan niet zo toe.
Als je maar voor jezelf vaststelt wat je doet dat wellicht risicovol is.
Je kunt die cijfers niet zo vergelijken en zulke conclusies trekken verder wat Sigme zegt, en op wat aparte fokkers na die prima in afzondering kunnen leven is aanraking en sociale omgang bijzonder goed voor de psyche
pi_194201243
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Je kunt die cijfers niet zo vergelijken en zulke conclusies trekken verder wat Sigme zegt, en op wat aparte fokkers na die prima in afzondering kunnen leven is aanraking en sociale omgang bijzonder goed voor de psyche
Het doet er niet toe of je die cijfers kunt vergelijken zei ik dus.
Maar over de realiteit op dit moment.
En gezond voor je psyche of niet... nadenken over risico’s en je daar naar gedragen zegt niet dat je nooit meer iemand kunt zien of spreken lijkt me.
  woensdag 22 juli 2020 @ 03:18:43 #41
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194201412
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 02:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Het doet er niet toe of je die cijfers kunt vergelijken zei ik dus.
Maar over de realiteit op dit moment.
En gezond voor je psyche of niet... nadenken over risico’s en je daar naar gedragen zegt niet dat je nooit meer iemand kunt zien of spreken lijkt me.
Dan klopt je stelling 'doen blijkbaar die 20ers iets waar ze regelmatig besmet door raken' ook niet.
Iig niet zeker, is een enorme aanname en zeker niet te onderbouwen met die cijfers

Laatste ben ik met je eens
  woensdag 22 juli 2020 @ 06:57:03 #42
370431 drakin
vurig typje
pi_194202161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 23:53 schreef Uhmmpie het volgende:
Even leuk spelletje gedaan hier trouwens.
Stiekem toch best wel even bezig.
[ afbeelding ]
Nadeel van die escape spellen is dat je ze maar 1 keer kunt doen
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_194202221
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 00:00 schreef Molo het volgende:

[..]

:') Ik knuffel me suf en heb genoeg sociaal contact (met sommige mensen, zoals de buren, juist veel meer dan voorheen), want beide hoef ik nou net niet uit eindeloos handen schudden met vrijwel onbekenden, uit propvolle treinen of uit de Ikea op zaterdagmiddag te halen. Het ging namelijk over 'de openbare ruimte', niet over lichamelijk en/of sociaal contact met naasten.
pi_194202286
Mogge!

Zo maar even auto volladen met lege kratten, mondkapje opzoeken en dan naar Duitsland. Voor mij is het allemaal prima te doen, de sociale isolatie. Het is niet anders dan normaal, afgezien van dat mondkapje bij de Duitslandboodschappen. En het vele thuiswerken is wat anders, maar prima te doen.

Mijn opmerking dat "we" dat niet vol gaan houden gaat dan ook niet over mijzelf, of over mensen zoals ik. Maar er zijn veel mensen die of stukken socialer zijn dan ik en/of beduidend minder luxe gehuisvest en/of minder luxe werk hebben. En die mensen, en die omstandigheden, zijn wel ook realiteit.
pi_194202357
quote:

[..]

Oh dat ziet er wel tof uit! Ik ben nog nooit naar zo'n verfijnd helemaal vega restaurant geweest.
pi_194202383
Oh, we kunnen een ^O^ geven aan een post. Een likie. Een duimpie omhoog :D
Alleen niet bij je eigen post :(
pi_194202449
Ik kan zelf prima zonder alle verjaardagsfeestjes, voel me verder ook niet eenzaam, maar toch ook: nog een jaar enkel digitaal les en ik hou de studie voor gezien ben ik bang. Dat ga ik vermoed simpelweg niet redden, ik ben niet goed in eindeloze dagen alleen zijn en geen/ amper interactie met docenten en medestudenten. En geen praktijklessen e.d.

(Kenuzelve....)

Zover is het nog niet, maar de kans op weer een lock down is zeker in België best reëel. Dus dat stemt me wel wat zorgelijk.

En verder eens met sigme. Ik denk dat je niet kunt zeggen dat het voor iedereen even gemakkelijk vol te houden is. Heel afhankelijk van waar je woont, werkt en hoe graag je je met andere mensen omringt.
pi_194202530
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
Oh, we kunnen een ^O^ geven aan een post. Een likie. Een duimpie omhoog :D
Alleen niet bij je eigen post :(
Grappig, kunnen we tijdens relletjes lekker popcorn erbij pakken en anoniem de grootste relnichten liken.
pi_194202533
Goedemorgen :W

De afgelopen 2 weken voor ons doen best veel sociaal contact gehad. Ik zou het niet erg vinden als het weer wat minder werd zoals 2 maanden geleden.
Maar goed ik ben ook raar :+
pi_194202540
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:57 schreef Candaasje het volgende:
Ik kan zelf prima zonder alle verjaardagsfeestjes, voel me verder ook niet eenzaam, maar toch ook: nog een jaar enkel digitaal les en ik hou de studie voor gezien ben ik bang. Dat ga ik vermoed simpelweg niet redden, ik ben niet goed in eindeloze dagen alleen zijn en geen/ amper interactie met docenten en medestudenten. En geen praktijklessen e.d.

(Kenuzelve....)

Zover is het nog niet, maar de kans op weer een lock down is zeker in België best reëel. Dus dat stemt me wel wat zorgelijk.

Oh dat zou echt heel jammer zijn!
pi_194202666
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:07 schreef Blues het volgende:

[..]

Oh dat zou echt heel jammer zijn!
Ja, zeker, en het voelt ook wel een beetje laf... want als je er écht voor wil gaan moet het ook digitaal wel kunnen..... eigenlijk...... maar ik ga niet ontkennen dat ik het heel lastig vind om de motivatie te vinden op deze manier.

Het helpt echt wel om er niet enkel in theorie mee bezig te zijn, maar ook meer in praktijk. Dus ik ben blij dat ik nu kan helpen met de verzorging van de lama's, hoe eenvoudig het ook is. :)

Oh en, mijn vriend begroette me gisteravond met een jonge merel. Onderburen hadden die uit de klauwen van een kat gered (broertjes/zusjes waren al dood), maar hebben zelf een huis vol honden en katten.
Ik moet alleen morgenavond terug naar België (en dan voor weer een aantal dagen), dus ik ga denk ik toch maar even een opvang bellen. Die hebben ook een volière waarin ie kan leren vliegen enzo.

Maar hij.zij eet goed en poept goed, (en zit compleet onder de mijt :X ik moet nu even oppassen met de konijnen, want mijt is overdraagbaar.) O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194202689
quote:

[..]

Wanneer deden we hier een CULmeet? :9~
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:29:35 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wanneer deden we hier een CULmeet? :9~
Niet :P
pi_194202730
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 06:57 schreef drakin het volgende:

[..]

Nadeel van die escape spellen is dat je ze maar 1 keer kunt doen
Jup.. voordeel is dat ik deze heb gekregen :)
En net als mijn voorganger hebben we niet op dit spel geschreven.. dus wellicht is ruilen met iemand een optie.
En anders geef ik hem gewoon weer door denk ik.
Anders blijft het maar stofhappen in de kast.

(En op zich... avondje cafe is duurder... deze kost 10¤ zo’n beetje)
pi_194202738
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet :P
Ik had het tegen de leuke mensen :{w
pi_194202772
Môgge

Ach die vogel, helemaal "van de leg"

Culmeet bij Konijnenvoer is ook wel een idee. Binnenkort daar maar weer eens heen, ze hebben een mooie tuin daar.
pi_194202784
Ik deed een like op Kaatje 8-)
pi_194202802
Oh god, weer zo'n Danny-feature :')
pi_194202830
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:38 schreef Lonaa het volgende:
HAHA IK LIKE DEZE POST
pi_194202831
Krijg je ook een melding wie jouw bericht liked?
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:40:40 #61
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194202834
quote:
Wees blij dat het geen Ad is van 32x32 pixels.
pi_194202835
Waarom kun je niet disliken? Zo'n boze smiley? Nu is het wel heel eenzijdig...
pi_194202837
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

HAHA IK LIKE DEZE POST
Oh god, en hij zit op de plek van de quoteknop. Dat worden heel veel likes.

Tevens kan je jezelf niet liken. ;(
pi_194202839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg niks. ;(
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:41:08 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202840
quote:
Vind ik niet leuk :P

Wees blij dat er met de beperkte middelen tenminste iets aan ontwikkeling/vernieuwing wordt gedaan :@
pi_194202843
quote:
8s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wees blij dat het geen Ad is van 32x32 pixels.
Tweets embedden hier nog steeds niet.
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:41:25 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_194202844
quote:
Alleen een beetje stuk.
pi_194202847
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Candaasje het volgende:
Fok! gaat positief jeweetz.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:42:09 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Candaasje het volgende:
Staat wel ergens in FB uitgelegd geloof ik.
pi_194202856
quote:
Ik wilde het voor je uitproberen door je bericht te liken...maar ik denk dat je maar 1 likeje per dag mag geven? ;(
pi_194202859
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:22 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, zeker, en het voelt ook wel een beetje laf... want als je er écht voor wil gaan moet het ook digitaal wel kunnen..... eigenlijk...... maar ik ga niet ontkennen dat ik het heel lastig vind om de motivatie te vinden op deze manier.

Het helpt echt wel om er niet enkel in theorie mee bezig te zijn, maar ook meer in praktijk. Dus ik ben blij dat ik nu kan helpen met de verzorging van de lama's, hoe eenvoudig het ook is. :)

Oh en, mijn vriend begroette me gisteravond met een jonge merel. Onderburen hadden die uit de klauwen van een kat gered (broertjes/zusjes waren al dood), maar hebben zelf een huis vol honden en katten.
Ik moet alleen morgenavond terug naar België (en dan voor weer een aantal dagen), dus ik ga denk ik toch maar even een opvang bellen. Die hebben ook een volière waarin ie kan leren vliegen enzo.

Maar hij.zij eet goed en poept goed, (en zit compleet onder de mijt :X ik moet nu even oppassen met de konijnen, want mijt is overdraagbaar.) O+
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een lieve foto O+ jammer van de mijt
pi_194202861
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:41 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tweets embedden hier nog steeds niet.
Ál je cookies weggooien, niet alleen de afgelopen week, deed hier de trick.
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:42:39 #73
63722 z80
I fink you freaky
pi_194202863
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh god, en hij zit op de plek van de quoteknop. Dat worden heel veel likes.

Tevens kan je jezelf niet liken. ;(
Waarom zou je jezelf een duim geven?
pi_194202864
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik wilde het voor je uitproberen door je bericht te liken...maar ik denk dat je maar 1 likeje per dag mag geven? ;(
Ik zit al op m'n derde like. :7
pi_194202872
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staat wel ergens in FB uitgelegd geloof ik.
Oh zal eens lezen.

Ik mis ook de "medeleven' smiley *; :{w en de "GEWELDIG! O+ ' en de verdrietig ;(
pi_194202874
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ál je cookies weggooien, niet alleen de afgelopen week, deed hier de trick.
Volgens mij had ik ze allemaal weggegooid. Lemme check.
pi_194202877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:42 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarom zou je jezelf een duim geven?
Because I am awesome?
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:43:33 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202878
quote:
Gelukkig niet. Nog meer mention terreur.
pi_194202879
Overigens, deze immer pessimistische zeiksnor als het gaat om FOK!ontwikkelingen, vindt deze verandering niet storend.
pi_194202886
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:43 schreef derLudolf het volgende:

Gelukkig niet. Nog meer mention terreur.
Zoveel likes ga je toch niet krijgen.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:44:11 #81
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202888
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Because I am awesome?
Dat is net zoiets als jezelf een kerstkaart sturen.
pi_194202891
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

O+
pi_194202894
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Hey, hij doet het weer, de Like-functie. I like 8-)
pi_194202899
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik heb een kaartenmuur. Maar omdat ik nooit kaartjes krijg, koop ik gewoon zelf kaartjes die ik mooi vind. :7
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:46:03 #85
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202907
quote:
10s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ach ja, gelukkig hoef ik geen gevoel van zelfverzekerdheid uit likes te halen...
pi_194202922
Over virus en leven; sinds het virus dans ik niet meer en zwemmen ga ik vanavond voor het eerst weer proberen. M'n moeder is al geweest en vond het prettig. Goede instructies en routes en voldoende afstand (beperkte reserveringen per activiteit).
Wat nieuw is is dat ik veel loop en fiets dus in zoverre heb ik mij aangepast. Daardoor kom ik veel buiten. Heel goed voor m'n vitamine d en humeur.
Het is niet moeilijk om een kleine aanpassing doen. Het enige wat moet is 1,5m maar kom op; erg is dat zeker niet. Je kunt nog steeds met iemand praten hoor op 1,5m afstand...

Maar ik werk wel op kantoor. Zoals het hele bedrijf, want het wordt hier niet gewaardeerd als je thuis werkt dus zeker niet ondersteund. Je moet je eigen spullen gebruiken dan en dan zijn ze nog chagrijnig dat je thuis zit :')
Maar goed; ik duim hard dat er hier niets uitbreekt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:48:15 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_194202926
pi_194202934
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ach ja, gelukkig hoef ik geen gevoel van zelfverzekerdheid uit likes te halen...
Wat een onnozel iets hier.
pi_194202945
Oh mensen, ik moet nog even een recent trauma met jullie bespreken. Ik ben gewend dat ik altijd de jongste ben. Want vaak oudere vrienden, oudere vriend, jongste in de familie, alles.

Maar het zusje van de verloofde van mijn stiefbroer is 18. En die zei laatst tegen me 'ja, dat is ook niet van jullie generatie'. Dus nu ben ik officieel al een oude generatie. Janken.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:51:33 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194202965
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:50 schreef Myraela het volgende:
Oh mensen, ik moet nog even een recent trauma met jullie bespreken. Ik ben gewend dat ik altijd de jongste ben. Want vaak oudere vrienden, oudere vriend, jongste in de familie, alles.

Maar het zusje van de verloofde van mijn stiefbroer is 18. En die zei laatst tegen me 'ja, dat is ook niet van jullie generatie'. Dus nu ben ik officieel al een oude generatie. Janken.
In de lengterichting snijden ^O^
pi_194202975
quote:
9s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:50 schreef Myraela het volgende:

Volgende stap is, dat ze in het OV voor je opstaan..."gaat u hier maar zitten mevrouw" :P
pi_194202976
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:51 schreef derLudolf het volgende:
In de lengterichting snijden ^O^
Banaanvraag.
pi_194202980
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgende stap is, dat ze in het OV voor je opstaan..."gaat u hier maar zitten mevrouw" :P
Doen ze al omdat ik zo'n vetzak ben dat ze denken dat ik zwanger ben. Heb het nooit tegengesproken. Win.
  Moderator woensdag 22 juli 2020 @ 08:57:02 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194203013
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Doen ze al omdat ik zo'n vetzak ben dat ze denken dat ik zwanger ben. Heb het nooit tegengesproken. Win.
Van die stoelen waarbij staat "65+"

65 wat? Maanden, weken, kilogram? Ik kan alles met ja beantwoorden dus mag er gewoon zitten :+
  woensdag 22 juli 2020 @ 08:57:07 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194203014
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 07:11 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

:') Ik knuffel me suf en heb genoeg sociaal contact (met sommige mensen, zoals de buren, juist veel meer dan voorheen), want beide hoef ik nou net niet uit eindeloos handen schudden met vrijwel onbekenden, uit propvolle treinen of uit de Ikea op zaterdagmiddag te halen. Het ging namelijk over 'de openbare ruimte', niet over lichamelijk en/of sociaal contact met naasten.
Daar was mijn reactie niet op gericht :?
pi_194203050
quote:

[..]

Nou nou niet zo denken.
pi_194203057
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:57 schreef derLudolf het volgende:
Van die stoelen waarbij staat "65+"

65 wat? Maanden, weken, kilogram? Ik kan alles met ja beantwoorden dus mag er gewoon zitten :+
En als er toch een oudje komt, mogen ze best op schoot. Zolang ze niet incontinent zijn, natuurlijk. Hoeven ze meteen ook minder kracht op de knietjes te zetten bij het opstaan.
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:01:46 #98
13783 Anthraxx
pi_194203061
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 08:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vind ik niet leuk :P

Wees blij dat er met de beperkte middelen tenminste iets aan ontwikkeling/vernieuwing wordt gedaan :@
Als je "zoveel mogelijk Ads op de meest irritante plekken neerzetten" ontwikkeling noemt... :+
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:02:22 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194203069
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

En als er toch een oudje komt, mogen ze best op schoot. Zolang ze niet incontinent zijn, natuurlijk. Hoeven ze meteen ook minder kracht op de knietjes te zetten bij het opstaan.
Tricky wel, straks krijg je van die mannetjes die zeggen dat je ook wel bij hun op schoot mag plaatsnemen ;(
  woensdag 22 juli 2020 @ 09:02:29 #100
13783 Anthraxx
pi_194203070
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 09:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Die 76 jarige man heeft wel dan de tijd van zijn leven.
pi_194203077
quote:

[..]

Dat excuus heb je tegenwoordig niet meer ;)

Ik ben benieuwd of ik mij vandaag weer moet legitimeren als AH langs komt _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')