abonnement Unibet Coolblue
pi_194290933
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kun je toch zelf wel bedenken? In veel westerse landen is het onder controle. Met her en der een lokale uitbraak.
Wat in Texas gebeurt, had niet zo hoeven zijn.
Nee, eigenlijk niet. Ik denk namelijk dat de VS niet te vergelijken is met landen in Europa. Je hebt simpelweg te maken met hele andere omstandigheden. Veel mensen met overgewicht, veel daklozen, slechte medische voorzieningen, geen sociaal vangnet, politieke polarisatie en grote protesten, gebrekkig leiderschap op zowel landelijk als lokaal niveau.

Als ik dit topic soms bekijk krijg ik een beetje het idee dat er een consensus is dat dit allemaal te voorkomen was. Maar ik zie weinig concrete reacties hoe dat dan had moeten gebeuren. Een land (dan wel verschillende staten) als de VS voor een half jaar in lockdown houden? Dat lijkt me geen realistische oplossing :). Ik denk zeker dat er bepaalde zaken beter hadden kunnen worden geregeld, maar de VS was net zoals alle andere grote landen sowieso een enorme hotspot van het virus geworden. Dat an sich was niet te voorkomen lijkt mij.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals krugman het mooi omschrijft in een column van gisteren.

The Cult of Selfishness Is Killing America ^O^
Als ik dit lees krijg ik het gevoel dat het allemaal de schuld is van de egoïstische Republicans. Dat is natuurlijk ook niet zo verbazingwekkend gezien de bron, maar goed :s).
pi_194290975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:
Als ik dit lees krijg ik het gevoel dat het allemaal de schuld is van de egoïstische Republicans. Dat is natuurlijk ook niet zo verbazingwekkend gezien de bron, maar goed :s).
Krugman is inderdaad niet de meest rechtse persoon op deze planeet, maar heeft hij inhoudelijk een punt denk je?
En zo niet, waarom niet?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 10:26:34 #103
236264 crew  capricia
pi_194291077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Ik denk namelijk dat de VS niet te vergelijken is met landen in Europa. Je hebt simpelweg te maken met hele andere omstandigheden. Veel mensen met overgewicht, veel daklozen, slechte medische voorzieningen, geen sociaal vangnet, politieke polarisatie en grote protesten, gebrekkig leiderschap op zowel landelijk als lokaal niveau.

Als ik dit topic soms bekijk krijg ik een beetje het idee dat er een consensus is dat dit allemaal te voorkomen was. Maar ik zie weinig concrete reacties hoe dat dan had moeten gebeuren. Een land (dan wel verschillende staten) als de VS voor een half jaar in lockdown houden? Dat lijkt me geen realistische oplossing :). Ik denk zeker dat er bepaalde zaken beter hadden kunnen worden geregeld, maar de VS was net zoals alle andere grote landen sowieso een enorme hotspot van het virus geworden. Dat an sich was niet te voorkomen lijkt mij.
[..]

Gewoon bij neerleggen dus. Dat is je antwoord?
Defaitisme.
Definitely not CIA
  dinsdag 28 juli 2020 @ 10:53:51 #104
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_194291371
Over fouten gesproken; een beetje jammer van het eufemisme in het bericht. Echter het positieve hieraan is de erkenning.
twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_194291373
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Krugman is inderdaad niet de meest rechtse persoon op deze planeet, maar heeft hij inhoudelijk een punt denk je?
En zo niet, waarom niet?
Ik denk zeker dat hij een punt heeft, zonder twijfel :). Maar als je Krugman zijn artikelen van de afgelopen maanden leest gaat het maar over één ding: Trump en de Republicans. Vanuit dat oogpunt is wel opmerkelijk dat de twee staten met de meeste cases en doden geleid worden door de Democrats. Dus dat wordt dan ook maar eventjes heel wijselijk genegeerd door Krugman, want dat past niet in het gewenste narratief.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Gewoon bij neerleggen dus. Dat is je antwoord?
Defaitisme.
Dat insinueer ik niet. Zoals aangegeven: VS was door verscheidene factoren naar mijn mening altijd een hotspot van het virus geworden. Had men zaken beter kunnen regelen dan momenteel het geval is? Dat lijkt me overduidelijk. Maar de situatie daar vergelijken met pakweg Nederland of Duitsland is geen realistische vergelijking :).
pi_194291503
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat hij een punt heeft, zonder twijfel :). Maar als je Krugman zijn artikelen van de afgelopen maanden leest gaat het maar over één ding: Trump en de Republicans. Vanuit dat oogpunt is wel opmerkelijk dat de twee staten met de meeste cases en doden geleid worden door de Democrats. Dus dat wordt dan ook maar eventjes heel wijselijk genegeerd door Krugman, want dat past niet in het gewenste narratief.
[..]

NY had gisteren 11 doden, Florida 78 en Texas 675 en California 29.
Florida en Texas zijn echt vies Democratisch ja. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194291543
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat hij een punt heeft, zonder twijfel :). Maar als je Krugman zijn artikelen van de afgelopen maanden leest gaat het maar over één ding: Trump en de Republicans. Vanuit dat oogpunt is wel opmerkelijk dat de twee staten met de meeste cases en doden geleid worden door de Democrats. Dus dat wordt dan ook maar eventjes heel wijselijk genegeerd door Krugman, want dat past niet in het gewenste narratief.

Klagen over het narratief van een columnist welke zich in deze tijden begrijpelijk voornamelijk richt op de falende president die landelijk beleid zou moeten uitstippelen en waaruit de presidents gedrag en dus ook het egoïsme voortgekomen is.

Dan even afleiden naar lokale zaken die idd in democratische staten uit de hand gelopen waren. Met deze kennis en dus ook een verbeterd beleid hadden de republikeinse staten waar nu flink uitbraken plaats vinden dit juist moeten kunnen voorkomen. :D
pi_194291578
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Klagen over het narratief van een columnist welke zich in deze tijden begrijpelijk voornamelijk richt op de falende president die landelijk beleid zou moeten uitstippelen en waaruit de presidents gedrag en dus ook het egoïsme voortgekomen is.

Dan even afleiden naar lokale zaken die idd in democratische staten uit de hand gelopen waren. Met deze kennis en dus ook een verbeterd beleid hadden de republikeinse staten waar nu flink uitbraken plaats vinden dit juist [b]moeten kunnen voorkomen. :D[/b]
Dat is echt een stap te ver voor de aanhangers van iq45.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194291672
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk zeker dat hij een punt heeft, zonder twijfel :). Maar als je Krugman zijn artikelen van de afgelopen maanden leest gaat het maar over één ding: Trump en de Republicans. Vanuit dat oogpunt is wel opmerkelijk dat de twee staten met de meeste cases en doden geleid worden door de Democrats. Dus dat wordt dan ook maar eventjes heel wijselijk genegeerd door Krugman, want dat past niet in het gewenste narratief.
Sec kijken naar welke staten het hardst getroffen zijn is dan ook niet echt waar het stuk over gaat. Kijk je kunt best de vraag stellen waarom New York en New Jersey zo hard getroffen zijn, maar dat is natuurlijk ook weer deels vanwege zaken als bevolkingsdichtheid, reispatronen en het feit dat zij als eerste getroffen werden en in mijn ogen ook wel degelijk omdat de Amerikaanse zorg totaal niet ingericht is op dit soort epidemieën. Het is vooral 'fantastische zorg voor de bovenlaag, matige (toegang tot de) zorg voor de rest'. Dat werkt bij besmettelijke ziekten niet al te best.
De insteek van de column is niet zozeer dat je de cijfertjes beschouwt, maar kijkt naar het gevoerde beleid. Hoe dam je de crisis in? Hoe zorg je dat de economische gevolgen binnen de perken blijven? Kijk je naar die zaken dan zie je vooral een president die erop gokt dat zijn beste kans op herverkiezing is om net te doen of het allemaal niets voorstelt en het gewoon lekker 'business as usual' moet zijn zodat de economie niet instort aangezien die economie zijn stokpaardje is. Ironisch genoeg is dat natuurlijk juist heel kortzichtig, want economie is ook sentiment en zo'n woekerende epidemie doet dat sentiment niet heel veel goed.
Wij kunnen daarnaast hier ook wel roepen dat ze in shithole provinces Brabant en Limburg er maar een potje van hebben gemaakt, maar uiteindelijk ligt daar ook landelijk beleid aan ten grondslag (goed, nou hebben staten in de VS wel veel meer autonomie, maar de federale overheid kan heel wat sturen, dwingen en dwarsliggen).
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194291756
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

NY had gisteren 11 doden, Florida 78 en Texas 675 en California 29.
Florida en Texas zijn echt vies Democratisch ja. 8)7
Ik heb het over het totaal.

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:53 schreef dellipder het volgende:
Over fouten gesproken; een beetje jammer van het eufemisme in het bericht. Echter het positieve hieraan is de erkenning. [ twitter ]
quote:
There has been no national lockdown, no national mask mandate, no national testing-and-tracing program. States such as New York have been on their own. Given those constraints, I’d say New York has done a laudable job of dealing with the worst public health emergency in a century.
Interessant. Meeste besmettingen en doden, maar goed, konden ze allemaal niets aan doen want op nationaal niveau lag de fout. Eigenlijk heeft New York het hartstikke goed gedaan. Right.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Klagen over het narratief van een columnist welke zich in deze tijden begrijpelijk voornamelijk richt op de falende president die landelijk beleid zou moeten uitstippelen en waaruit de presidents gedrag en dus ook het egoïsme voortgekomen is.

Dan even afleiden naar lokale zaken die idd in democratische staten uit de hand gelopen waren. Met deze kennis en dus ook een verbeterd beleid hadden de republikeinse staten waar nu flink uitbraken plaats vinden dit juist moeten kunnen voorkomen. :D
Krugman is al maanden bezig over Trump en de Republicans. Dus dat narratief is niet van gisteren. Had men het in de Republican states beter kunnen doen? Zonder twijfel, dat gaf ik ook al aan in een eerdere post :).

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Dat is echt een stap te ver voor de aanhangers van iq45.
Ik moest even zoeken waar iq45 voor staat. Maar nee, ik ben geen aanhanger van Trump. Ik vind hem echt uiterst ongeschikt als president. Vanwaar dacht je dat ik dat wel zou zijn? ;)
  dinsdag 28 juli 2020 @ 11:25:36 #111
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194291836
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:20 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik heb het over het totaal.
[..]

[..]

Interessant. Meeste besmettingen en doden, maar goed, konden ze allemaal niets aan doen want op nationaal niveau lag de fout. Eigenlijk heeft New York het hartstikke goed gedaan. Right.
[..]

Krugman is al maanden bezig over Trump en de Republicans. Dus dat narratief is niet van gisteren. Had men het in de Republican states beter kunnen doen? Zonder twijfel, dat gaf ik ook al aan in een eerdere post :).
[..]

Ik moest even zoeken waar iq45 voor staat. Maar nee, ik ben geen aanhanger van Trump. Ik vind hem echt uiterst ongeschikt als president. Vanwaar dacht je dat ik dat wel zou zijn? ;)
Niet zo heel raar natuurlijk aangezien veel grote steden (en met name NY is veel groter dan de rest van de Amerikaanse steden) altijd al democratisch zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194292132
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:20 schreef Dejannn het volgende:

Krugman is al maanden bezig over Trump en de Republicans. Dus dat narratief is niet van gisteren.
Trump en zijn kontlikkers zitten er dan ook al ruim 3 jaar en is het niet meer dan logisch dat een niet zo'n rechtse opinie columnist dit vaak als onderwerp zal hebben. Met de coronacrisis, de blm protesten en het dramatisch falend beleid vanuit trump daarin is het ook makkelijk schieten voor elke columnist.

Hij gebruikt ook nog eens kloppende logica. Dat is iets wat we bijvoorbeeld bij een tucker carlson totaal niet zien. Waarbij ik het niet eens over het totaal simplistische narratief wil hebben van die echokamer. :D
pi_194292333
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sec kijken naar welke staten het hardst getroffen zijn is dan ook niet echt waar het stuk over gaat. Kijk je kunt best de vraag stellen waarom New York en New Jersey zo hard getroffen zijn, maar dat is natuurlijk ook weer deels vanwege zaken als bevolkingsdichtheid, reispatronen en het feit dat zij als eerste getroffen werden en in mijn ogen ook wel degelijk omdat de Amerikaanse zorg totaal niet ingericht is op dit soort epidemieën. Het is vooral 'fantastische zorg voor de bovenlaag, matige (toegang tot de) zorg voor de rest'. Dat werkt bij besmettelijke ziekten niet al te best.
De insteek van de column is niet zozeer dat je de cijfertjes beschouwt, maar kijkt naar het gevoerde beleid. Hoe dam je de crisis in? Hoe zorg je dat de economische gevolgen binnen de perken blijven? Kijk je naar die zaken dan zie je vooral een president die erop gokt dat zijn beste kans op herverkiezing is om net te doen of het allemaal niets voorstelt en het gewoon lekker 'business as usual' moet zijn zodat de economie niet instort aangezien die economie zijn stokpaardje is. Ironisch genoeg is dat natuurlijk juist heel kortzichtig, want economie is ook sentiment en zo'n woekerende epidemie doet dat sentiment niet heel veel goed.
Wij kunnen daarnaast hier ook wel roepen dat ze in shithole provinces Brabant en Limburg er maar een potje van hebben gemaakt, maar uiteindelijk ligt daar ook landelijk beleid aan ten grondslag (goed, nou hebben staten in de VS wel veel meer autonomie, maar de federale overheid kan heel wat sturen, dwingen en dwarsliggen).
Ik vind dit een prima post en ben het ook grotendeels met je eens :). Ik wil natuurlijk ook niet opperen dat dergelijke omstandigheden in staten als New York en New Jersey geen rol spelen. Mijn punt is meer omtrent het geboden narratief van bepaalde media. Die meten overduidelijk met twee maten. Bij democratische steden wordt context geboden (vergelijkingen met andere landen gemaakt om de ernst te bagataliseren) en van lokaal niveau naar nationaal niveau verwezen. En dit wordt bij republikeinse staten niet of nauwelijks gedaan. Daar ligt het simpelweg aan het feit dat dit staten zijn die worden geleid door de duivelse Republicans, dat zijn namelijk nalatige en kapitalistische egoïsten die graag burgers zien sterven aan het virus. Dat is een beetje de insteek. Dergelijke berichtgeving kan oprecht bijna onder de noemer van propaganda.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Trump en zijn kontlikkers zitten er dan ook al ruim 3 jaar en is het niet meer dan logisch dat een niet zo'n rechtse opinie columnist dit vaak als onderwerp zal hebben. Met de coronacrisis, de blm protesten en het dramatisch falend beleid vanuit trump daarin is het ook makkelijk schieten voor elke columnist.

Hij gebruikt ook nog eens kloppende logica. Dat is iets wat we bijvoorbeeld bij een tucker carlson totaal niet zien. Waarbij ik het niet eens over het totaal simplistische narratief wil hebben van die echokamer. :D
Ik zou het beide in dezelfde categorie willen scharen. Ik zou de redenatie van Krugman ook niet bepaald als logica willen omschrijven, maar ronduit selectief en partijdig. Maar uit deze post blijkt wel heel duidelijk hoe er in staat: verre van objectief en vooringenomen ;). Vanuit dat perspectief kan ik me ook goed voorstellen dat jij zijn artikelen erg kan waarderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2020 11:57:32 ]
pi_194292469
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet. Ik denk namelijk dat de VS niet te vergelijken is met landen in Europa. Je hebt simpelweg te maken met hele andere omstandigheden. Veel mensen met overgewicht, veel daklozen, slechte medische voorzieningen, geen sociaal vangnet, politieke polarisatie en grote protesten, gebrekkig leiderschap op zowel landelijk als lokaal niveau.

Als ik dit topic soms bekijk krijg ik een beetje het idee dat er een consensus is dat dit allemaal te voorkomen was. Maar ik zie weinig concrete reacties hoe dat dan had moeten gebeuren. Een land (dan wel verschillende staten) als de VS voor een half jaar in lockdown houden? Dat lijkt me geen realistische oplossing :). Ik denk zeker dat er bepaalde zaken beter hadden kunnen worden geregeld, maar de VS was net zoals alle andere grote landen sowieso een enorme hotspot van het virus geworden. Dat an sich was niet te voorkomen lijkt mij.

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk, maar ik denk dat maatregelen lokaler toegepast hadden moeten worden. Staten/steden met grote(re) uitbraken zouden in lockdown en quarantaine geplaatst moeten worden, zoals NY en Seattle, (net als China deed), terwijl staten met slechts enkele gevallen vooral in hadden moeten zetten op het isoleren van die gevallen en contact tracing (Montana, Idaho, etc). En veel inzetten op testen in travel hubs (vliegvelden en busstations).
Nu gingen er staten in lockdown waar er nauwelijks corona was, counties, soms zo groot als half Nederland, waar geen corona was. Dus in lockdown als het ook echt noodzakelijk is, en pas uit de lockdown als het ook echt kan. Nu is er in veel staten een mismatch geweest tussen lockdown en release, waarbij in de meeste staten in feite dit te vroeg is gebeurd. Misschien zou dat niet heel veel uitmaken in het aantal gevallen over de hele epidemie (totdat er een vaccin is), maar dan zou er mogelijk wel meer begrip voor maatregelen zijn.
pi_194292540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind dit een prima post en ben het ook grotendeels met je eens :). Ik wil natuurlijk ook niet opperen dat dergelijke omstandigheden in staten als New York en New Jersey geen rol spelen. Mijn punt is meer omtrent het geboden narratief van bepaalde media. Die meten overduidelijk met twee maten. Bij democratische steden wordt context geboden (vergelijkingen met andere landen gemaakt om de ernst te bagataliseren) en van lokaal niveau naar nationaal niveau verwezen. En dit wordt bij republikeinse staten niet of nauwelijks gedaan. Daar ligt het simpelweg aan het feit dat dit staten zijn die worden geleid door de duivelse Republicans, dat zijn namelijk nalatige en kapitalistische egoïsten die graag burgers zien sterven aan het virus. Dat is een beetje de insteek. Dergelijke berichtgeving kan oprecht bijna onder de noemer van propaganda.
Nou nee, het is eerder een andere insteek. Kijk, in New York en New Jersey is de boel wel degelijk serieus genomen en zijn er uiteindelijk maatregelen genomen.
In veel andere staten hebben gouverneurs er alles aan gedaan om maatregelen tegen te werken door lokale maatregelen te veto'en, continu te weigeren maatregelen te nemen en ga zo maar door. De insteek is het beleidsperspectief, niet zozeer de vraag of uiteindelijk het resultaat in een specifieke staat slecht is (op een bepaald punt in de tijd). En dan doen (bepaalde) Republikeinse politici er alles aan om het allemaal maar weg te wuiven of een wit voetje te halen bij Trump. Er zijn ook echt wel uitzonderingen zoals DeWine.

En dan hebben we het federale beleid wat in ieder geval staten heel goed zou kunnen ondersteunen en in tegenstelling tot staten gewoon schulden kan maken om bijvoorbeeld stimuleringsmaatregelen op de korte termijn te nemen. Met name op dat laatste vlak snijdt het kritiekpunt van Krugman ook gewoon hout in mijn ogen. FiveThirtyEight had laatst een stuk over wat economen zoal een goed idee vonden in deze tijden voor wat betreft stimuleringsmaatregelen. Ondersteuning van lokale overheden en de werkloosheidsuitkeringen zijn daarin de meest genoemde prioriteiten. Maar zoals Krugman ook stelt hebben de Republikeinen simpelweg een moreel bezwaar tegen dat laatste, want daarvan gaan mensen alleen maar op hun luie reet zitten. Eigenlijk geldt hetzelfde voor zorg. Goede, basale zorg voor iedereen wordt immoreel geacht. Gevolg van dat soort denken zie je in zo'n crisis en mogelijk ook in de economische naweeën.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:18:49 #116
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194293974
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 14:28:33 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194294110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 11:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind dit een prima post en ben het ook grotendeels met je eens :). Ik wil natuurlijk ook niet opperen dat dergelijke omstandigheden in staten als New York en New Jersey geen rol spelen. Mijn punt is meer omtrent het geboden narratief van bepaalde media. Die meten overduidelijk met twee maten. Bij democratische steden wordt context geboden (vergelijkingen met andere landen gemaakt om de ernst te bagataliseren) en van lokaal niveau naar nationaal niveau verwezen. En dit wordt bij republikeinse staten niet of nauwelijks gedaan. Daar ligt het simpelweg aan het feit dat dit staten zijn die worden geleid door de duivelse Republicans, dat zijn namelijk nalatige en kapitalistische egoïsten die graag burgers zien sterven aan het virus. Dat is een beetje de insteek. Dergelijke berichtgeving kan oprecht bijna onder de noemer van propaganda.
[..]

Ik zou het beide in dezelfde categorie willen scharen. Ik zou de redenatie van Krugman ook niet bepaald als logica willen omschrijven, maar ronduit selectief en partijdig. Maar uit deze post blijkt wel heel duidelijk hoe er in staat: verre van objectief en vooringenomen ;). Vanuit dat perspectief kan ik me ook goed voorstellen dat jij zijn artikelen erg kan waarderen.
Verassend wel dat iemand die negeert dat Republikeinse gouverneurs die wel maatregelen namen daarvoor uitgebreid in de zgn. linkse media zijn geprezen het een probleem vind dat Trump bekritiseert word voor zijn falen.

Oh, btw, Krugman schrijft een opinie stuk, dat is dus per definitie een subjectieve mening. Maar wel een die onderbouwt is, daar kan ik bij zijn tegenstanders nooit enig bewijs van zien. Jij roept er van alles over maar inhoudelijk heb je totaal niets te melden over wat hij te berde brengt en dat is wel weer opvallend. Of eigenlijk is het helemaal niet opvallend, het is gewoon usance. Triest wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194294166
twitter
  dinsdag 28 juli 2020 @ 14:37:07 #119
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194294227
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
twitter
Ik ben inmiddels overleden
pi_194294356
Nou, dan zullen ze hun onderzoeksresultaten toch ook wel ergens online hebben gezet. Toch?!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194294363
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Wat een ongelooflijke onverantwoordelijke mafkees. Hydroxychloroquine werkt in de kliniek niet (of denk je dat alle andere doktoren liegen? En alle keer reviewed publicaties?) en kan zelfs schade toebrengen. Het kan verlenging van je QT tijd opleveren en daardoor levensbedreigende hartritmestoornissen veroorzaken. Dat is op individueel niveau misschien niet van belang, maar als je er 100 patiënten mee behandeld en bv. 2 krijgen daardoor een ventrikelfibrilleren of Torsades des Pointes, gaan er 2 v/d 100 dood aan hydroxychloroquine. Dat is een hogere CFR dan COVID zelf.

Mogelijk kan het werken, in goed gecontroleerde, ECG gemonitorde setting, maar als het dat al doet, dan zal het niet overtuigend zijn. Dan had de wetenschap dat namelijk al lang aangetoond.
pi_194294381
Behoorlijke gekkie ook die Stella Immanuel. Zie het onderschrift bij het volgende filmpje:

quote:
Fellow Americans. How long are we going to allow the enemy to take over our beloved nation. How long are we going to allow the gay agenda, secular humanism, Illuminati and the demonic New World Order to destroy our homes, families and the social fiber of America. It is only the church that was given the mandate by the creator of the universe to thread upon serpents and scorpions. luke 10:19
Its time to arise and fight for America. Not with guns and bullets but on our knees in prayer. This video exposes the plan to disciple America away from Christianity. Part two is going to deal with how we can disciple America back to God. We owe it to our children, we owe it to the world. Please share these videos with all your contacts. Lets start a movement.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194294400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:47 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke onverantwoordelijke mafkees. Hydroxychloroquine werkt in de kliniek niet (of denk je dat alle andere doktoren liegen? En alle keer reviewed publicaties?) en kan zelfs schade toebrengen. Het kan verlenging van je QT tijd opleveren en daardoor levensbedreigende hartritmestoornissen veroorzaken. Dat is op individueel niveau misschien niet van belang, maar als je er 100 patiënten mee behandeld en bv. 2 krijgen daardoor een ventrikelfibrilleren of Torsades des Pointes, gaan er 2 v/d 100 dood aan hydroxychloroquine. Dat is een hogere CFR dan COVID zelf.

Mogelijk kan het werken, in goed gecontroleerde, ECG gemonitorde setting, maar als het dat al doet, dan zal het niet overtuigend zijn. Dan had de wetenschap dat namelijk al lang aangetoond.
En nee, ik ben geen roeptoeter die dit zomaar zegt. Maar iemand die lang op het COVID cohort heeft gewerkt en m.n. in het begin ook veel hydroxychloroquine heeft voorgeschreven. Bijkomend is nog dat het veel maagdarm klachten geeft, waar we vervolgens ook geen medicijnen tegen hebben omdat de meeste anti-emetica (anti-misselijkheidsmedicatie) ook een mild QT verlangend effect hebben.
pi_194294613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

En nee, ik ben geen roeptoeter die dit zomaar zegt. Maar iemand die lang op het COVID cohort heeft gewerkt en m.n. in het begin ook veel hydroxychloroquine heeft voorgeschreven. Bijkomend is nog dat het veel maagdarm klachten geeft, waar we vervolgens ook geen medicijnen tegen hebben omdat de meeste anti-emetica (anti-misselijkheidsmedicatie) ook een mild QT verlangend effect hebben.
Welkom in de wondere wereld van de Trumptrolletjes. Enerzijds hebben we serieuze RCTs die geen enkel positief effect laten zien en zelfs schadelijke effecten. Anderzijds hebben we slangenolieverkopers die het aanprijzen als wondermiddel op basis van vage claims, dubieuze observationele onderzoeken en ga zo maar door. Maar goed, de grote leider heeft het aangeprezen, dus dan moet je wel meegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 28 juli 2020 @ 15:03:46 #126
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194294635
quote:
5s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, dan zullen ze hun onderzoeksresultaten toch ook wel ergens online hebben gezet. Toch?!
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Ik ben inmiddels overleden
pi_194294703
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:48 schreef xpompompomx het volgende:
Behoorlijke gekkie ook die Stella Immanuel. Zie het onderschrift bij het volgende filmpje:

[..]

quote:
Donald Trump Jr. declared the video of Stella Immanuel a “must watch,” while Donald Trump himself retweeted the video.

Before Trump and his supporters embrace Immanuel’s medical expertise, though, they should consider other medical claims Immanuel has made—including those about alien DNA and the physical effects of having sex with witches and demons in your dreams.

Immanuel, a pediatrician and a religious minister, has a history of making bizarre claims about medical topics and other issues. She has often claimed that gynecological problems like cysts and endometriosis are in fact caused by people having sex in their dreams with demons and witches.

She alleges alien DNA is currently used in medical treatments, and that scientists are cooking up a vaccine to prevent people from being religious. And, despite appearing in Washington, D.C. to lobby Congress on Monday, she has said that the government is run in part not by humans but by “reptilians” and other aliens.
https://www.thedailybeast(...)ine?via=twitter_page
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194294812
quote:
Wat een figuur. _O- En daar je hoop ook nog eens op vestigen :') 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194294830
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 14:32 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Alle gekheid op een stokje, waar zijn de onderzoeksresultaten gepubliceerd?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194295302
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Alle gekheid op een stokje, waar zijn de onderzoeksresultaten gepubliceerd?
Duuh, op Facebook
pi_194295322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:44 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Duuh, op Facebook
The Lancet Breitbart zou ook nog kunnen in deze.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194295734
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welkom in de wondere wereld van de Trumptrolletjes. Enerzijds hebben we serieuze RCTs die geen enkel positief effect laten zien en zelfs schadelijke effecten. Anderzijds hebben we slangenolieverkopers die het aanprijzen als wondermiddel op basis van vage claims, dubieuze observationele onderzoeken en ga zo maar door. Maar goed, de grote leider heeft het aangeprezen, dus dan moet je wel meegaan.
Met het klassieke verschil dat de serieuze RCTs spreken in termen die onzekerheid toelaten, maar de slangenolieverkopers het aanprijzen met absolute zekerheid.

Voor veel mensen is het ook een vlucht naar minder stress, en terug naar 'normaal'. De werkelijheid brengt verandering en onzekerheid en is eng, dus liever wilt men dat de werkelijkheid niet waar is, en grijpt men allerlei middeltjes en theorien aan om vooral maar terug richting normaal te kunnen, wat meer zekerheid en minder stress brengt. En vaak gebruiken ze juist dan weer als argument dat we bang gemaakt worden. We worden niet bang gemaakt, zo ervaren zij het en dat willen ze niet.
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 16:20:36 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194295790
twitter
pi_194295826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En "doktoren" die maar een boel bij elkaar verzinnen wat potentieel een berg doden kan opleveren, zijn geen probleem natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194295888
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja normaal gesproken zou je ook zeggen, zet er parental supervision op. Maar daar wordt het in dit geval niet direct veel beter van.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194296172
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En "doktoren" die maar een boel bij elkaar verzinnen wat potentieel een berg doden kan opleveren, zijn geen probleem natuurlijk.
Wat ik me dan afvraag, in hoeverre wordt zo’n zogenaamde doktor hier beter van. Lijkt mij dat zoiets alleen maar voor schadeclaims zorgt. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_194296196
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, in hoeverre wordt zo’n zogenaamde doktor hier beter van. Lijkt mij dat zoiets alleen maar voor schadeclaims zorgt. :?
En inderdaad, ook dat nog ja. Het maakt het verhaal allemaal niet veel geloofwaardiger. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 28 juli 2020 @ 16:47:08 #138
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_194296282
Heeft Trump de President dit nou ook geretweet of alleen Junior?

Ik heb hier echt wel heel hard om gelachen. Ze claimt dat Jesus alle computers van Facebook kapot zal laten gaan als haar berichten offline blijven O+

Edit: allebei de heren Trump hebben geretweet.

[ Bericht 38% gewijzigd door Lucky_Strike op 28-07-2020 17:05:00 ]
Spoilers!
pi_194296292
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:42 schreef Morrigan het volgende:
Wat ik me dan afvraag, in hoeverre wordt zo’n zogenaamde doktor hier beter van. Lijkt mij dat zoiets alleen maar voor schadeclaims zorgt.
Aandacht lijkt me. Als je het ook al hebt over de fysieke gevolgen van seks met heksen en demonen bedrijven in je dromen heb je ergens een aandachtstekort. Of je bent gewoon gestoord natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_194296357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 15:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Welkom in de wondere wereld van de Trumptrolletjes. Enerzijds hebben we serieuze RCTs die geen enkel positief effect laten zien en zelfs schadelijke effecten. Anderzijds hebben we slangenolieverkopers die het aanprijzen als wondermiddel op basis van vage claims, dubieuze observationele onderzoeken en ga zo maar door. Maar goed, de grote leider heeft het aangeprezen, dus dan moet je wel meegaan.
Zover ik weet zijn na de publicatie in The Lancet de trails stopgezet. Die publicatie is weer ingetrokken en ze zijn weer gaan onderzoeken. Hier zijn zover ik weet nog geen uitslagen van, dus ik zou als ik jou was wat minder stoere uitspraken doen?
pi_194296475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:52 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Zover ik weet zijn na de publicatie in The Lancet de trails stopgezet. Die publicatie is weer ingetrokken en ze zijn weer gaan onderzoeken. Hier zijn zover ik weet nog geen uitslagen van, dus ik zou als ik jou was wat minder stoere uitspraken doen?
Ik zou me dan iets beter laten informeren. Er zijn de nodige resultaten van RCTs met HCQ gepubliceerd. Deze is alweer wat gedateerd:
https://www.sciencemag.or(...)-or-prevent-covid-19
Van de RECOVERY trial is inmiddels een preprint beschikbaar.

Dus misschien moet jij zelf niet van die stoere uitspraken doen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194296495
quote:
Texas' count of coronavirus deaths jumps 12% after officials change the way they tally COVID-19 fatalities

After months of undercounting coronavirus deaths, Texas’ formal tally of COVID-19 fatalities grew by more than 600 on Monday after state health officials changed their method of reporting.

The revised count indicates that more than 12% of the state’s death tally was unreported by state health officials before Monday.

The Texas Department of State Health Services is now counting deaths marked on death certificates as caused by COVID-19. Previously, the state relied on local and regional public health departments to verify and report deaths.

Public health experts have said for months that the state’s official death toll is an undercount. State health officials said Monday that the policy change would improve the accuracy and timeliness of their data.

Texas law requires death certificates to be filed within 10 days.

“This method does not include deaths of people who had COVID-19 but died of an unrelated cause,” the Texas Department of State Health Services said in a news release.

[..]

The first death linked to the coronavirus in Texas occurred March 16 in Matagorda County. As of Sunday, state officials said about 5,030 people who tested positive for the virus had died. With Monday’s update, the new figure is roughly 5,700.

After the number of infections in Texas soared to new highs in June and early July, the rate of deaths in Texas has been accelerating. It took 53 days to get from the first death to 1,000 deaths and 39 days to get from 1,000 to 2,000 deaths. On July 10, the state surpassed 3,000 deaths — 24 days after 2,000 deaths were reported. And it took only 10 more days for Texas to reach 4,000 deaths.

While Texas continues to report daily deaths in the triple digits, the number of new daily cases seem to be stabilizing. In the past week alone, state data appears to show new daily infections leveling off, albeit at nearly record highs.
https://www.texastribune.org/2020/07/27/texas-coronavirus-deaths/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_194296627
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou me dan iets beter laten informeren. Er zijn de nodige resultaten van RCTs met HCQ gepubliceerd. Deze is alweer wat gedateerd:
https://www.sciencemag.or(...)-or-prevent-covid-19
Van de RECOVERY trial is inmiddels een preprint beschikbaar.

Dus misschien moet jij zelf niet van die stoere uitspraken doen?
Hahah.. ik noem jou geen trol. Maar goed WHO is hcq nu ook weer verder aan het onderzoeken en er lopen weer honderden andere onderzoeken die stil gelegen hebben. Die zou ik even afwachten....
pi_194296832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:07 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Hahah.. ik noem jou geen trol. Maar goed WHO is hcq nu ook weer verder aan het onderzoeken en er lopen weer honderden andere onderzoeken die stil gelegen hebben. Die zou ik even afwachten....
De WHO heeft de Solidarity trial naar effecten bij patiënten in het ziekenhuis stilgelegd op advies van de stuurgroep op basis van de teleurstellende interimresultaten voor zover ik weet.

Kijk, er wordt hier een idiote claim van een dokter neergeplempt die ook denkt dat vaginale wratten worden veroorzaakt doordat mensen in hun slaap seks hebben met demonen en dat er een vaccin wordt ontwikkeld waarmee Amerikanen ongelovig zouden worden (was het maar waar, zou je haast denken). Arts-assistent maakt zich daar vanuit de praktijk druk om. Ik geef slechts aan dat de figuur die het hier neerplempt op heel Fok niet veel anders lijkt te doen dan een filmpje of Tweet met een 'hup Trump! / #Maga / whatever' erbij. Oftewel, Trumptrolletje ja.

Zoals arts-assistent al aangeeft blijkt er in de praktijk in zijn geval weinig van de heilzame werking en laten trials tot dusver eerder negatieve dan positieve resultaten zien. Zowel bij in- als outpatient behandeling en zowel reactief als preventief. Dus waar wil je dan precies op wachten?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194296961
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

De WHO heeft de Solidarity trial naar effecten bij patiënten in het ziekenhuis stilgelegd op advies van de stuurgroep op basis van de teleurstellende interimresultaten voor zover ik weet.

Kijk, er wordt hier een idiote claim van een dokter neergeplempt die ook denkt dat vaginale wratten worden veroorzaakt doordat mensen in hun slaap seks hebben met demonen en dat er een vaccin wordt ontwikkeld waarmee Amerikanen ongelovig zouden worden (was het maar waar, zou je haast denken). Arts-assistent maakt zich daar vanuit de praktijk druk om. Ik geef slechts aan dat de figuur die het hier neerplempt op heel Fok niet veel anders lijkt te doen dan een filmpje of Tweet met een 'hup Trump! / #Maga / whatever' erbij. Oftewel, Trumptrolletje ja.

Zoals arts-assistent al aangeeft blijkt er in de praktijk in zijn geval weinig van de heilzame werking en laten trials tot dusver eerder negatieve dan positieve resultaten zien. Zowel bij in- als outpatient behandeling en zowel reactief als preventief. Dus waar wil je dan precies op wachten?
De WHO heeft hun onderzoek weer opgestart.

Okay, kwam op mij over van Trump vind iets goed dan vind ik het sowieso slecht.

Ik ben echt geen medicus hoor maar is het op de juiste manier toegediend? Dat was namelijk het grote probleem bij de eerste onderzoeken. Ik wacht liever op de resultaten van de grote (40.000+) onderzoeken waar ze nu mee bezig zijn en waar het middel wel op de juiste manier gebruikt wordt.
pi_194297123
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

De WHO heeft hun onderzoek weer opgestart.
Misschien is bronvermelding handig als je wat roept. Je roept wat vage zaken zonder bron. Welk onderzoek heeft de WHO opgestart en wat is daar je bron van?

quote:
Okay, kwam op mij over van Trump vind iets goed dan vind ik het sowieso slecht.
Ik zal er geen geheim van maken dat ik nul vertrouwen heb in de medische kennis en expertise van Trump.

quote:
Ik ben echt geen medicus hoor maar is het op de juiste manier toegediend? Dat was namelijk het grote probleem bij de eerste onderzoeken. Ik wacht liever op de resultaten van de grote (40.000+) onderzoeken waar ze nu mee bezig zijn en waar het middel wel op de juiste manier gebruikt wordt.
Je denkt serieus dat er RCTs worden gedaan naar dit soort middelen met 40.000+ deelnemers?
Nee sorry, dan weet je inderdaad niet zo goed waar je over praat. RCTs zijn doorgaans veel kleinschaliger. Je praat hier ook niet over één of ander observationele retrospectieve analyse of iets dergelijks, maar over een gedegen opgezette dubbelblind onderzoek waarbij vaak enkele honderden of hooguit enkele duizenden patiënten deelnemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194297296
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 16:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, in hoeverre wordt zo’n zogenaamde doktor hier beter van. Lijkt mij dat zoiets alleen maar voor schadeclaims zorgt. :?
Er is een aandoening dat je dusdanig van je eigen gelijk overtuigd bent omdat jij het beter weet dan de hele wereld. De hele wereld is dom en stom en alleen jij hebt de waarheid in pacht. In combinatie met een orthodoxe visie op religie met het feit dat tegenstand alleen maar ervoor zorgt dat je meer in je gelijk staat (want in de bijbel staat dat er weerstand zal zijn tegen het geloof) wordt dit extra versterkt.
Als je dan deze openbaring hebt gekregen dan is je opdracht om dit te verkondigen.

Hoe meer er tegenin wordt gegaan, hoe overtuigender deze persoon is, omdat waarheid verkondigen weerstand geeft volgens hun en de bijbel.

Dit effect zie je door de hele geschiedenis heen, maar nu hebben ze een extra uitlaat klep erbij, namelijk social media. Het bereik en dus ook de aandacht hiervoor is hierdoor in 1 klap wereldwijd geworden.

De grootschalige opkomst van deze mensen was eigenlijk de kredietcrisis, omdat ze uiteraard bloeien bij een crisis, die alleen zij zagen aankomen en alleen zij weten de oplossing en wat de oorzaak is. En de wereldleiders en de meeste mensen weten dit niet uiteraard. Sociale media kwam toen ook ent om de hoek kijken rond die tijd.

Het zal mij niks verbazen als die ooit een keer als een geestelijke ziekte wordt gekwalificeerd.

[ Bericht 5% gewijzigd door sjorsie1982 op 28-07-2020 18:03:34 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194297502
Ik vraag me dan vooral af hoe je er zulke compleet idiote denkbeelden op na kunt houden als je voor je beroep toch een serieuze wetenschappelijke studie moet hebben afgerond.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194300447
Florida 191 doden gemeld vandaag.

https://www.reuters.com/a(...)deaths-idUSKCN24T23X
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194300550
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 17:29 schreef Slurrrrp het volgende:

[..]

Ik ben echt geen medicus hoor ...?
Niet? Ik dacht toch echt dat je wel een medische achtergrond had, goed dat je het even meldt!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')