Haha, die is wel creatief bedacht, "niet helemaal emotioneel in de auto willen zitten"quote:Op zondag 26 juli 2020 10:57 schreef Seven. het volgende:
Over wie wel en niet vertellen dat je gaat bevallen, hoe pakken jullie dat aan?
Ik heb sowieso wel geluk met mijn familie en de zijne. Het zijn allemaal geen bemoeials in die zin dat ze aandringen, dus daar heb ik weinig last van. Mijn familie is wel heel erg van het praten over elkaar maar niet met elkaar, maar da's een ander verhaal.
Hier hebben we 2 leuke pubers (12+15) die hier om het weekend zijn. School is net weer begonnen als hun broertje komt. Hun moeder heeft al gezegd dat ze direct in de auto stappen als hij geboren is, maar ik wil haar er onder geen beding bij hebben. Ik kan prima met haar door 1 deur, maar ze is rustig in staat om binnen te stappen met de zussen voor alle opa's en oma's, ooms, tantes, neefjes, nichtjes, vrienden en noem maar op. Dus we zorgen sowieso dat de meiden opgehaald worden.
De timing van het ophalen is wel een dingetje. De jongste wil in de buurt zijn tijdens de bevalling, want ze ziet het niet zitten om helemaal emotioneel in de auto te zitten, wetende dat haar broertje geboren is. De oudste heeft er nog niet over nagedacht en ik denk ook dat zij daar heel anders in staat. Ik heb ze verteld dat ze van mij ook best in huis mogen zijn als ze dat graag willen, beetje afhankelijk of het mag ivm corona. Gelukkig wonen opa en oma op 5 minuten lopen en daar hebben ze ook allebei een eigen slaapplek als het nodig is. Misschien vinden ze het dan prettiger om daar te zijn. Opa en oma willen wel halen en brengen zoals het op dat moment uitkomt.
Dus mijn schoonouders en (bonus)dochters laten we wel weten als er wat staat te gebeuren.
Verder wil ik liefst m'n zus wel laten weten, maar de rest van mijn familie dan weer niet. Dat is natuurlijk wel redelijk lullig dus daar denk ik nog over na.

Dat hoeft ook niet allemaal op 1 dag hoor. Mijn man heeft 3 zussen en een broertje en ik heb 2 broertjes. Die zijn echt niet allemaal op dag 1 langs geweest (noch op dag 2 of 3 of 4) en er is ook niemand geweest die daar gekwetst om is geweestquote:Op zondag 26 juli 2020 11:28 schreef Seven. het volgende:
Als ik alles 100% kon voorspellen, dan zou ik qua visite ook het liefst de momenten na de geboorte delen met onze dochters, dan ff slapen/bijtrekken. Vervolgens visite van m'n schoonouders.
En daarna mijn familie (ik heb 2 zussen en een broer, hij heeft ook een broer). Maar dat kan allemaal niet op 1 dag

Hou er rekening mee dat er wellicht nog beperkingen zijn wat betreft bezoek tegelijk met kraamzorg ivm Corona.quote:Op zondag 26 juli 2020 11:28 schreef Seven. het volgende:
Als ik alles 100% kon voorspellen, dan zou ik qua visite ook het liefst de momenten na de geboorte delen met onze dochters, dan ff slapen/bijtrekken. Vervolgens visite van m'n schoonouders.
En daarna mijn familie (ik heb 2 zussen en een broer, hij heeft ook een broer). Maar dat kan allemaal niet op 1 dag

Ik kan wel aanbieden om daarin iets voor je te betekenen maar alleen Noud kent mij.... Dus daar schiet je niet veel mee op, want voor de dame is dat natuurlijk helemaal niet fijn.quote:Op zondag 26 juli 2020 11:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, die is wel creatief bedacht, "niet helemaal emotioneel in de auto willen zitten"![]()
Ik heb bij de eerste niemand laten weten wanneer ik ging bevallen en was daar ook ontzettend blij mee.
Bij de tweede wisten alleen de achterburen het omdat die halsoverkop mijn oudste moesten ophalen. Ja, en mijn fokvriendinnen voor de mental support![]()
Bij deze baby heb ik wel een dilemma. Ik wil eigenlijk thuis bevallen, maar ik acht de kans aannemelijk dat ze me toch naar het ziekenhuis willen sturen. Als het dan toch het ziekenhuis moet zijn, dan liever een geplande bevalling. Ik ben verhuisd en heb nog niet zo'n goede band met de buren hier dat ze mijn kinderen zomaar opvangen als dat hals over kop nodig is. En omdat hals over kop bij mij bijna zeker is bij een spontane bevalling, is er dan ook niet genoeg tijd om rustig op opgetrommelde familie te gaan zitten wachten.
Ik zit er inmiddels toch wel aardig mee in mijn maag ja

Haha, het is wel een slimme meid wat dat betreftquote:Op zondag 26 juli 2020 11:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, die is wel creatief bedacht, "niet helemaal emotioneel in de auto willen zitten"![]()
Ik heb bij de eerste niemand laten weten wanneer ik ging bevallen en was daar ook ontzettend blij mee.
Bij de tweede wisten alleen de achterburen het omdat die halsoverkop mijn oudste moesten ophalen. Ja, en mijn fokvriendinnen voor de mental support![]()
Bij deze baby heb ik wel een dilemma. Ik wil eigenlijk thuis bevallen, maar ik acht de kans aannemelijk dat ze me toch naar het ziekenhuis willen sturen. Als het dan toch het ziekenhuis moet zijn, dan liever een geplande bevalling. Ik ben verhuisd en heb nog niet zo'n goede band met de buren hier dat ze mijn kinderen zomaar opvangen als dat hals over kop nodig is. En omdat hals over kop bij mij bijna zeker is bij een spontane bevalling, is er dan ook niet genoeg tijd om rustig op opgetrommelde familie te gaan zitten wachten.
Ik zit er inmiddels toch wel aardig mee in mijn maag ja

quote:Op zondag 26 juli 2020 11:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet allemaal op 1 dag hoor. Mijn man heeft 3 zussen en een broertje en ik heb 2 broertjes. Die zijn echt niet allemaal op dag 1 langs geweest (noch op dag 2 of 3 of 4) en er is ook niemand geweest die daar gekwetst om is geweest
Alleen de opa's en oma's ja, die wel, maar goed, dat kon ik nog wel handelen
Corona is wel een goeie om in de strijd te gooienquote:Op zondag 26 juli 2020 12:11 schreef aeaeae het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat er wellicht nog beperkingen zijn wat betreft bezoek tegelijk met kraamzorg ivm Corona.

Kan me levendig voorstellen dat je dat niet prettig vond. Is toch wel een dingetje, rustig thuiskomen. Fijn dat de rest je wel goed bevallen is.quote:Op zondag 26 juli 2020 13:40 schreef Nanuke het volgende:
Wij moesten een nacht blijven na de bevalling en omdat we toch niet gelijk naar huis mochten ivm verhoging van mij hebben we mijn ouders en schoonouders gebeld om langs te komen. Schoonouders was prima, heel fijn en lang (lees: kort) genoeg. Toen mijn ouders er waren (door reistijd duurde dat langer) konden we halsoverkop naar huis. Dat was niet relaxt. Ik was door de inspanning van naar huis gaan helemaal gaar en ondanks dat mij ouders voor eten hadden gezorgd wilde ik eigenlijk alleen maar rust aan m'n kop.en toen kwam ook de kraam nog en was dat wel te veel. Gelukkig heb ik de rest van de visites als prima ervaren. Ik was veelal boven met baby en dan kwamen ze een voor een even koekeloeren.
Hoe dat deze keer gaat weet ik niet, prioriteit ligt toch bij eerst met z'n 4en kennismaken en daarna verder kijken. Sowieso is het bevallen ongeveer het enige waar ik me niet druk om maak.

Oei.. fijn dat het weer afgezwakt is natuurlijk, hebben jullie wel gebeld met de vk?quote:Op zondag 26 juli 2020 14:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij dachten vannacht even dat het al zou beginnen.. Van onregelmatige naar regelmatige krampen. Eigenlijk nog erger dan het was in de nacht voor de bevalling van de eerste. Dus ja, even paniek. Vervolgens heeft het lichaam besloten dat het leeg moest, ook al een fijn idee met dat dat voor de bevalling van de eerste ook zo ging..
Maar goed, eind van de ochtend nam het af. Nu is er nog wel wat kramp, pijn en ongemak, maar niet meer zoals vannacht. Van mij mag het wel iets eerder dan de UD, maar dit is net even vroeg.

Oeh, spannend. Het is raar, je leeft er zo naartoe. Maar wanneer het moment daar is, valt het toch soort van rauw op je dak.quote:Op zondag 26 juli 2020 14:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij dachten vannacht even dat het al zou beginnen.. Van onregelmatige naar regelmatige krampen. Eigenlijk nog erger dan het was in de nacht voor de bevalling van de eerste. Dus ja, even paniek. Vervolgens heeft het lichaam besloten dat het leeg moest, ook al een fijn idee met dat dat voor de bevalling van de eerste ook zo ging..
Maar goed, eind van de ochtend nam het af. Nu is er nog wel wat kramp, pijn en ongemak, maar niet meer zoals vannacht. Van mij mag het wel iets eerder dan de UD, maar dit is net even vroeg.

Stonden op het punt te bellen, maar vond het was uiteindelijk elke ~ 8 minuten. Aan het timen geweest via zo'n app, vandaar dat we de regelmaat terug zagen.. Als het nu langer zo constant was gebleven, of nog sneller hadden we gebeld. Nu het advies gedaan in zulke situaties; warme douche, kruik, 2 paracetemol.. Als het dan naar de ochtend toe niet zou afzwakken waren we gegaan. Nu durven we wel tot dinsdag te wachten. Maar 't gaat wel door je hoofd, nu toch nog niet...quote:Op zondag 26 juli 2020 14:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Oei.. fijn dat het weer afgezwakt is natuurlijk, hebben jullie wel gebeld met de vk?
Ja, enerzijds kan ik niet wachten tot het moment daar is, maar nu een maand vooraf lijkt me nog een beetje té.quote:Op zondag 26 juli 2020 15:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oeh, spannend. Het is raar, je leeft er zo naartoe. Maar wanneer het moment daar is, valt het toch soort van rauw op je dak.

Welke app gebruiken jullie?quote:Op zondag 26 juli 2020 15:57 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Stonden op het punt te bellen, maar vond het was uiteindelijk elke ~ 8 minuten. Aan het timen geweest via zo'n app, vandaar dat we de regelmaat terug zagen.. Als het nu langer zo constant was gebleven, of nog sneller hadden we gebeld. Nu het advies gedaan in zulke situaties; warme douche, kruik, 2 paracetemol.. Als het dan naar de ochtend toe niet zou afzwakken waren we gegaan. Nu durven we wel tot dinsdag te wachten. Maar 't gaat wel door je hoofd, nu toch nog niet...
[..]
Ja, enerzijds kan ik niet wachten tot het moment daar is, maar nu een maand vooraf lijkt me nog een beetje té.Vind het vanaf week 37-38 ook eigenlijk niet leuk meer, die constante spanning.
Maar goed, die wil ik nog even laten wachten.

Weet ik zo niet meer, een van de eerste die we tegenkwamen, iets Amerikaans zegt ze hier.quote:Op zondag 26 juli 2020 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welke app gebruiken jullie?
Vandaag een bleh dag en tevens 39 weken. Stofzuigen was killing, na alleen de huiskamer gedaan te hebben leek het net of ik de halve marathon gerend had. Baby is vandaag heel beweeglijk![]()
Van mij mag het wel gebeuren.

Ik ga ook eens kijkenquote:Op zondag 26 juli 2020 16:06 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Weet ik zo niet meer, een van de eerste die we tegenkwamen, iets Amerikaans zegt ze hier.![]()
Als ik jou zo hoor gun ik het jou dat het dan snel mag komen.![]()

Achteraf inderdaad niet. Maar ja, we mochten toch ineens naar huis, dus wat doe je dan? Met een beetje geluk gaat het deze keer anders.quote:Op zondag 26 juli 2020 14:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kan me levendig voorstellen dat je dat niet prettig vond. Is toch wel een dingetje, rustig thuiskomen. Fijn dat de rest je wel goed bevallen is.

Ja, soms lopen die dingen ook gewoon zoals ze lopen. Je kunt niet alles sturen.quote:Op zondag 26 juli 2020 16:40 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Achteraf inderdaad niet. Maar ja, we mochten toch ineens naar huis, dus wat doe je dan? Met een beetje geluk gaat het deze keer anders.

Mwah, dextro en labello had ik de vorige keer ook niet. Heb het volgens mij ook niet gemistquote:Op zondag 26 juli 2020 17:54 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje wat veel te lezen. Nicolas wat een stress zo. Zou toch volgende keer als jullie VK spreken even zeggen, wie weet moet je dan eerder bellen. Het klinkt al wel heel serieus.
Sun, nog een vluchttas haha. Maar snel pakken! Vergeet de dextro en lippenspul niet.
En jeetje wat hebben jullie wat meegemaakt met eerste bezoek meteen al. En sq spanning over wie in te schakelen. Dat was ook hier de stress. Nu het gepland is, ben ik blij, dat is beter te organiseren idd. Mijn moeder komt donderdag hier als ballon geplaatst wordt, en blijft dan bij R. Enige stresspunt vind ik dat als we thuiskomen met baby, ik wil nestelen met ons gezin en niet gastvrij of geïnteresseerd wil zijn in wat ze heeft gedaan. En als het savonds is, kan ze niet naar huis meteen en gaat de ochtend erna pas. Ze zal wel terughoudend zijn maar toch misschien even uitspreken voordat mijn hormonen dat gaan doenvind het toch spannend dat er iemand is.
Op het moment dat de weeën begonnen heb ik snel wat vriendinnen geappt en toen mobiel op geluid uit gezet. Gelukkig, want anders was ik elke keer afgeleid. Mijn man heeft geloof ik toen we naar zkh moesten zijn en mijn moeder gebeld kort. Daarna hoorden ze lang niets.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |