4-8 bedoel jequote:Op donderdag 23 juli 2020 10:02 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Wat fijn Framblij! Mijn eerste echo is 4-9, dan zou ik ongeveer 6 weken zijn.
En voel je je al beter MaJo?
Wat klinkt dat heerlijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 11:30 schreef Nolita het volgende:
Ik kom hier afscheid nemen. Vandaag de eerste dag zonder kraamhulp en daar hebben we royaal van genoten door met z’n vieren pas om 11:00 wakker te worden om op te staan. Blijkbaar hadden we het allemaal nodig.![]()
(We waren rond 7 uur al even wakker voor een voeding en hebben toen met peuter een cracker gegeten, had niet gedacht dat we allemaal nog in slaap zouden vallen.)
Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap wensen, geniet en ik gun jullie allemaal een bevalling zoals ik de mijne ervaren heb. Kort, maar krachtig. Het is heerlijk weer een baby in mijn armen te hebben en voor anderen die een tweede verwachten, ik voel me zo relax tov de eerste keer, heerlijk! Tot snel of minder snel in het babytopic!
Klinkt heerlijkquote:Op donderdag 23 juli 2020 11:30 schreef Nolita het volgende:
Ik kom hier afscheid nemen. Vandaag de eerste dag zonder kraamhulp en daar hebben we royaal van genoten door met z’n vieren pas om 11:00 wakker te worden om op te staan. Blijkbaar hadden we het allemaal nodig.![]()
(We waren rond 7 uur al even wakker voor een voeding en hebben toen met peuter een cracker gegeten, had niet gedacht dat we allemaal nog in slaap zouden vallen.)
Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne zwangerschap wensen, geniet en ik gun jullie allemaal een bevalling zoals ik de mijne ervaren heb. Kort, maar krachtig. Het is heerlijk weer een baby in mijn armen te hebben en voor anderen die een tweede verwachten, ik voel me zo relax tov de eerste keer, heerlijk! Tot snel of minder snel in het babytopic!
Yes, 4 augustus dus...quote:Op donderdag 23 juli 2020 13:31 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
En ik maar denken klopt dit nou?![]()
Hoop dat je je beter voelt trouwens!
Wat klink je gelukkigquote:Op donderdag 23 juli 2020 11:30 schreef Nolita het volgende:
Ahh wat fijn!! Geniet ervanquote:Op donderdag 23 juli 2020 11:30 schreef Nolita het volgende:
Geen idee, ik kom er over een week wel achter bij m'n volgende afspraak. Zo niet, dan ga ik wel aangeven dat ze van mij niet kunnen verwachten dat ik klakkeloos akkoord ga met inleiden tussen 1 en 8 oktober. Volgens het systeem zou ik dan 43 weken zwanger zijn.quote:Op donderdag 23 juli 2020 15:39 schreef Smart_ass het volgende:
@:Seven. is jouw ud eigenlijk officieel aangepast nu, of zijn ze dat nog overleggen?
alles nog rustig, het gewicht begint wel een dingetje te worden, maar ze loopt nog aardig kwiek rondquote:Op donderdag 23 juli 2020 13:13 schreef Seven. het volgende:
[..]
Al voortekenen? En valt het al zwaar of valt het mee?
Haha 43 weken lijkt me inderdaad een beetje te gortigquote:Op donderdag 23 juli 2020 18:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee, ik kom er over een week wel achter bij m'n volgende afspraak. Zo niet, dan ga ik wel aangeven dat ze van mij niet kunnen verwachten dat ik klakkeloos akkoord ga met inleiden tussen 1 en 8 oktober. Volgens het systeem zou ik dan 43 weken zwanger zijn.![]()
Straks wordt het 13 maanden of zo![]()
Hier ookquote:Op donderdag 23 juli 2020 19:23 schreef Seven. het volgende:
Onze co-sleeper is binnen.
Nu alleen nog kleertjes en allerlei textielzaken.
Ik had er destijds na mijn UD nog een besteld en had 'm de volgende dag in huis. Gehuurd via bevallingsbaden.nl. Overigens staat op hun site dat je het beste een met 35 weken kunt reserveren, maar ze kunnen dus ook lastminute leveren.quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:48 schreef Seven. het volgende:
Hoe lang van tevoren moet je een bevalbad eigenlijk reserveren?
Wij zijn nog steeds aan het verbouwen. Ik heb m'n man gevraagd om eerst de badkamer af te maken en dan de kinderkamer, want dan kan ik in bad in de eerste uurtjes van de bevalling.
Veel oude dames zweren bij een stuk zeep in bed bij het voeteneinde.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 01:23 schreef 1inamelon het volgende:
Kuit-voet-scheenkramp zou niet mogen bestaanen zonder zouden die paar uur wakker liggen per nacht een stuk beter te doen zijn.
Iemand nog tips behalve magnesium en ijzer?
Bestellung gemacht!quote:Op donderdag 23 juli 2020 20:21 schreef Hilmo het volgende:
Seven, mijn massage fysio die ook baden verhuurt, zei dat mensen met 37 weken moesten reserveren. De tijd erna is enorm stressen voor haar om op tijd alles dan bij de zwangere te krijgen.
Dat heb ik ook gedaan, wekenlang, maar het hielp geen flikker. DIkke, ondersteunende sokken tot mijn knieën wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:14 schreef maily het volgende:
[..]
Veel oude dames zweren bij een stuk zeep in bed bij het voeteneinde.
Ik heb er ook een (te leen van vriendin) voor in de box dan vooral. Wat mij handig lijkt voor op visite enzo is de dooky traveller. Heb ik net gekocht bij Prénatal. Dat is een uitklapbedje, kan overal en is zo groot als een a4tje ongeveer. Mooi opgeklapt.quote:Op donderdag 23 juli 2020 23:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Koeka spullen zijn wel heel mooi, absoluut![]()
Ik heb een tweedehands babynestje gekocht van done by deer. Nieuw te duur vind ik dus dit is wel mooi. Hij is wel roze achtig, maar dat kan me weinig boeien eigenlijk. Morgen in de wasmachineVind het vooral handig dat baby straks een plekje ergens heeft om te liggen/ slapen als we ergens op visite zijn.
Ik moest ff googelen. Ziet er verrekte praktisch uit, past bij in de luiertas als je een beetje grote luiertas hebtquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:20 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Ik heb er ook een (te leen van vriendin) voor in de box dan vooral. Wat mij handig lijkt voor op visite enzo is de dooky traveller. Heb ik net gekocht bij Prénatal. Dat is een uitklapbedje, kan overal en is zo groot als een a4tje ongeveer. Mooi opgeklapt.
Vreselijk zijn ze, ik heb er ook last vanquote:Op vrijdag 24 juli 2020 01:23 schreef 1inamelon het volgende:
Kuit-voet-scheenkramp zou niet mogen bestaanen zonder zouden die paar uur wakker liggen per nacht een stuk beter te doen zijn.
Iemand nog tips behalve magnesium en ijzer?
31 juli zijn hele leuke kindjes;-)quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:19 schreef Hilmo het volgende:
Nou terug van zkh. Precies 38 weken, 1 cm ontsluiting (en auw dat voelen voelde dus niet fijn, er ging ook van alles lucht bubbelen in mijn buik maar arts deed super goed) en datum is komende donderdag ballon catheter savonds, in nood blijven in zkh en vrijdag vroeg inleidingspannend. Vriendin had me vanochtend op dit scenario gewezen gelukkig want wij dachten begin aug. Wat ontzettend spannend! Mijn moeder moet dan maar donderdag hier komen voor R en dan maar hopen dat vrijdag de verloskamers ruimte hebben en dat ballon voldoende doet. Nu wel harde buiken weer door dat voelen. Het voelde wat als strippen ook pff.
Ik zat al op je te wachten jaquote:Op vrijdag 24 juli 2020 18:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
31 juli zijn hele leuke kindjes;-)
oehhh spannendquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:19 schreef Hilmo het volgende:
Nou terug van zkh. Precies 38 weken, 1 cm ontsluiting (en auw dat voelen voelde dus niet fijn, er ging ook van alles lucht bubbelen in mijn buik maar arts deed super goed) en datum is komende donderdag ballon catheter savonds, in nood blijven in zkh en vrijdag vroeg inleidingspannend. Vriendin had me vanochtend op dit scenario gewezen gelukkig want wij dachten begin aug. Wat ontzettend spannend! Mijn moeder moet dan maar donderdag hier komen voor R en dan maar hopen dat vrijdag de verloskamers ruimte hebben en dat ballon voldoende doet. Nu wel harde buiken weer door dat voelen. Het voelde wat als strippen ook pff.
Bij mij gingen ze deze week ook voelen of de baarmoedermond nog netjes dicht zat maar de VK zei dat ze dat liever niet doen omdat het dingen ook in gang kan zetten. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze het bij hilmo dan wel gedaan hebben? Maar met 38 weken iets in gang zetten is ook wel iets anders dan met 26 weken natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh spannend Hilmo! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik al iets van ontsluiting heb. Ik heb a.s. weer een afspraak bij de vk. Zouden ze dat kunnen nakijken bij een controle afspraak? Of doen ze dat niet?
Omdat ze het bij hilmo juist wel in gang willen zetten denk ikquote:Op vrijdag 24 juli 2020 19:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij mij gingen ze deze week ook voelen of de baarmoedermond nog netjes dicht zat maar de VK zei dat ze dat liever niet doen omdat het dingen ook in gang kan zetten. Ik vraag me eigenlijk af waarom ze het bij hilmo dan wel gedaan hebben? Maar met 38 weken iets in gang zetten is ook wel iets anders dan met 26 weken natuurlijk
Maar dat is volgende week pas? Het zou ook nu al dingen in hand kunnen zetten, tenzij ze dat ook al ok vinden natuurlijkquote:Op vrijdag 24 juli 2020 19:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat ze het bij hilmo juist wel in gang willen zetten denk ikze wordt niet voor niets eerder ingeleid.
Ik was veel misselijker deze zwangerschap, helaas.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 21:20 schreef Aure het volgende:
Zijn jullie bij de tweede ook misselijker dan bij de eerste?
Gelukkig is het nog steeds wel te overzien, maar het is wel opvallend meer dan toen bij Jip. Ik was helemaal vergeten hoe stom dat eerste trimester is
Ja, bij deze zwangerschap waren de eerste weken echt hels.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 21:20 schreef Aure het volgende:
Zijn jullie bij de tweede ook misselijker dan bij de eerste?
Gelukkig is het nog steeds wel te overzien, maar het is wel opvallend meer dan toen bij Jip. Ik was helemaal vergeten hoe stom dat eerste trimester is
Jullie hebben het ook in Arnhem laten doen toch? Wij hebben over 2 weken een afspraak. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 21:20 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij zijn op pad geweest voor de Bellyprint. Heel bijzonder! Lieve leuke vrouw die ons begeleidde, veel meer mensen daar aanwezig dan vooraf gedacht, was zeg maar het atelier, dus waren gewoon meerdere mensen aan het werk. Het scannen uiteraard in een meer privé stukje. Nu door corona, vakanties e.d. duurt het waarschijnlijk wel ~ 12 weken voordat het beeldje klaar is.. maar volgens mij wordt die super super mooi!![]()
Niet goedkoop, maar vind het wel een heel bijzonder! Echt wel een aanrader vind ik persoonlijk.
Je ziet je (zwangere) lijf op een heel andere manier.
Nee voor mijn vrouw en ik ook onze eerstequote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jullie hebben het ook in Arnhem laten doen toch? Wij hebben over 2 weken een afspraak. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Kies je dan ter plekke welk materiaal je voor het beeldje wil gebruiken?
En ben ik nou de enige die voor het eerst zwanger is hier, naast Smart-ass?deze zwangerschap nauwelijks misselijk maar dat zegt dus niet zoveel
Hoewel ik me wat beter voelde lig ik nu weer beroerd op bed. Denk dat ik toch wat teveel gedaan heb de laatste dagenmorgen staat ook Babypark op de planning maar als ik me zo voel sla ik over. Dan bestellen we het kamertje maar zonder korting.
Voor Seven ook bedenk ik nu, maar voor de rest volgens mij allemaal tweede/derde etcquote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:02 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nee voor mijn vrouw en ik ook onze eerste
Klopt! Voor ons mooi dichtbij, dus simpele keuze.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 22:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jullie hebben het ook in Arnhem laten doen toch? Wij hebben over 2 weken een afspraak. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Kies je dan ter plekke welk materiaal je voor het beeldje wil gebruiken?
En ben ik nou de enige die voor het eerst zwanger is hier, naast Smart-ass?deze zwangerschap nauwelijks misselijk maar dat zegt dus niet zoveel
Hoewel ik me wat beter voelde lig ik nu weer beroerd op bed. Denk dat ik toch wat teveel gedaan heb de laatste dagenmorgen staat ook Babypark op de planning maar als ik me zo voel sla ik over. Dan bestellen we het kamertje maar zonder korting.
Toevallig veel inderdaad! Wel grappig, voor m'n gevoel toen wij de 1e verwachtten toen juist ook van veel de eerste..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voor Seven ook bedenk ik nu, maar voor de rest volgens mij allemaal tweede/derde etc
Hmmm niet bij stilgestaan dat dit misschien te vroeg is, ik ben dan precies 29 weken. We gaan toevallig een paar dagen naar Arnhem dus dat leek me een mooie combi. Misschien niet zo slim nu ik erover nadenkquote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:08 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Klopt! Voor ons mooi dichtbij, dus simpele keuze.
Maar over 2 weken dan ook de scan (al)? Wel vroeg in de zwangerschap dan?
Ze hebben daar een kast met alle materialen. De vergulde waren nu toevallig voor onderhoud of vervanging afwezig dacht ik, maar de rest qua hout, staal, kunststof e.d. kon je allemaal voelen, bekijken, binnen in kunstlicht, buiten.. Je kunt daar het materiaal inderdaad kiezen.
Je zou eens contact kunnen opnemen met ze wat zij aanraden. Volgens mij heb ik ook al wel buikfoto's van je langs zien komen en heb je nu ook al een erg mooie buik, maar hij zal natuurlijk nog zeker groeien in die laatste periode..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hmmm niet bij stilgestaan dat dit misschien te vroeg is, ik ben dan precies 29 weken. We gaan toevallig een paar dagen naar Arnhem dus dat leek me een mooie combi. Misschien niet zo slim nu ik erover nadenk![]()
quote:We adviseren om tussen week 32 en 36 je bellyprint te laten maken. In deze periode heb je een prachtige buik. En na week 36 is de kans groter dat je al bevallen bent. Als je zwanger bent van een meerling, is de periode wat vroeger, we adviseren bij een meerlingzwangerschap tussen de 28-32 weken.
Er zijn geloof ik 9 firsttimers in de OP. 16 tweede kinderen en 3 derde-of-meer kinderenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Voor Seven ook bedenk ik nu, maar voor de rest volgens mij allemaal tweede/derde etc
Yep, ook onze eerstequote:Op vrijdag 24 juli 2020 23:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bentquote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:38 schreef Donna het volgende:
Wat rot Nanunke!![]()
Ik had gisterenavond bloedverlies, het was niet veel (paar druppels met afvegen), maar wel meer dan dat ik eerder gezien heb, dus ik meteen janken op de WC. Voelde echt even alsof de hele wereld instortte. Gelukkig na een paar keer vegen was het over en ben ik op de bank gaan liggen, bijkomen en kijken of ik de baby voelde. Die was en is gelukkig duidelijk aanwezig.
Daarna VK gebeld en die kon me gelukkig wel goed geruststellen. Moet wel direct bellen als het weer gebeurt.
Nu maar duimen.
Blegh, deze zwangerschap is echt in alle opzichten anders.
quote:Op zaterdag 25 juli 2020 11:36 schreef Nanuke het volgende:
Na een paar weken eindelijk van de misselijkheid af, kwam het vandaag dubbel zo hard terug. Ik lig al de hele dag ellendig op de bank terwijl kind om me heen hangt. Hopelijk is man snel thuis van werken zodat ze samen wat leuks kunnen doen.
Oh, wat schrikken.. echt helder rood?quote:Op zaterdag 25 juli 2020 13:38 schreef Donna het volgende:
Wat rot Nanunke!![]()
Ik had gisterenavond bloedverlies, het was niet veel (paar druppels met afvegen), maar wel meer dan dat ik eerder gezien heb, dus ik meteen janken op de WC. Voelde echt even alsof de hele wereld instortte. Gelukkig na een paar keer vegen was het over en ben ik op de bank gaan liggen, bijkomen en kijken of ik de baby voelde. Die was en is gelukkig duidelijk aanwezig.
Daarna VK gebeld en die kon me gelukkig wel goed geruststellen. Moet wel direct bellen als het weer gebeurt.
Nu maar duimen.
Blegh, deze zwangerschap is echt in alle opzichten anders.
Wat vervelend zeg. Doe maar lekker rustig aan. Fijn dat je de baby goed voelde.quote:Op zaterdag 25 juli 2020 15:41 schreef Donna het volgende:
Ja echt een paar druppels helderrood, vers bloed idd.
Ben vandaag wel echt moe, vannacht ook slecht geslapen. Steeds wakker geweest om naar te wc te gaan om te checken.
Dit precies! En inleiden zou tussen 38 en 39 weken en hing af van het toucheren dus. Alleen om het wat soepeler te laten verlopen is gekozen voor 39 weken, dan is kans op meer ontsluiting en sneller proces groter. Oh ja, wie weet dit: hoe lang blijf je gemiddeld in zkh na ballonnetje? (In geval dat je naar huis mag om de nacht thuis door te brengen)?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 20:43 schreef Lemijn het volgende:
Ze willen vaak voorafgaand aan een inleiding alvast een keer toucheren om in te schatten of het ballonnetje nodig is of niet. Nou kan dat in een week nog veranderen natuurlijk, maar daarop hebben ze waarschijnlijk nu het plan gemaakt van eerste dag ballon, hopelijk volgende dag vliezen breken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |