trein2000 | zondag 19 juli 2020 @ 23:26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 Superlicentie krijgen ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:27 |
Dat zei ik @trein2000 ![]() | |
trein2000 | zondag 19 juli 2020 @ 23:28 |
Jij had het over een procedure. Ik legde even uit waarom ![]() | |
TagForce | zondag 19 juli 2020 @ 23:28 |
Stuurstang == Spoorstang. Het is 1 en hetzelfde staafje. | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:28 |
Ok, klopt. Jij legde het uit. Ik zei het alleen. ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2020 @ 23:29 |
de monteurs hadden nog 20 seconde tijd over. twintig seconde. | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:29 |
Horner had het over 2 stangen dacht ik. Push en rod? Of heet dat ding "push and rod"? Engelse termen uiteraard | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:30 |
25 dacht ik, maar maakt niet echt uit ![]() | |
Lionheaad | zondag 19 juli 2020 @ 23:30 |
GP Japan 2016 tegen een actie van Max. (omdat Hamilton anders niet kon winnen) Alhoewel Hamilton het team heeft terug gefloten. | |
Starflyer | zondag 19 juli 2020 @ 23:30 |
Push rod is een stuurstang. | |
TheFreshPrince | zondag 19 juli 2020 @ 23:31 |
Wel mooi dat we hier nog druk zijn met de discussie en Max alweer thuis op de bank zit met een biertje en er niet meer aan denkt.![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:31 |
Zie edit ![]() Maar ik voel me wel wat dom nu ja ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2020 @ 23:33 |
op 0:38 zegt Christian Horner dat het team op tv zag dat het (mainly) ging om de push-rod en track-rod. oftewel hoofdzakelijk de spoorstang en stuurstang. | |
Marcoss | zondag 19 juli 2020 @ 23:34 |
Denk toch dat hij deze nog wel even onthoudt ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2020 @ 23:35 |
Lando Norris helpt nog met de monteurs om de auto te demonteren | |
TheFreshPrince | zondag 19 juli 2020 @ 23:36 |
Dat wel ![]() Maar hij is er vast niet meer zo mee bezig als wij nu. Maar dat geldt ook voor de klap tussen hem en Grosjean op Monaco in 2015. Zelfs dat onderwerp is hier nog niet afgehandeld ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:36 |
Ah, toch 2 stangen? Meende me dat al te herinneren. Maar zonder de juiste termen dus ![]() ![]() | |
mikieu | zondag 19 juli 2020 @ 23:36 |
Toch even 2e worden met die knakenbak. Geprobeerd lekker vroeg naar huis te kunnen door hem voor het starten al kapot te maken, maar toch maar even zn best gedaan. Die heeft wel een sticker verdient vandaag. | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2020 @ 23:37 |
inderdaad, ze hadden nog 25 seconde totdat het wiel er op moest. | |
mikieu | zondag 19 juli 2020 @ 23:37 |
Die remde ook gewoon te vroeg verdomme! | |
Nattekat | zondag 19 juli 2020 @ 23:39 |
Waar de fuck gaat het nou weer over | |
3rr0r | zondag 19 juli 2020 @ 23:40 |
Jij niet. | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:40 |
Of de crash vóór de start vd race? En de reparatie na die crash? Niet echt lastig te begrijpen ofzo ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:41 |
Ja ![]() ![]() | |
TagForce | zondag 19 juli 2020 @ 23:45 |
Push rod en track rod. Dat zijn idd wel twee stangen. Nope, track rod is een stuurstang. Push rod is een duwstang (dat ding wat van de onderkant van het wiel naar de bovenkant van de auto gaat). Dat zou kunnen... Push rod vervangen is 5 minuten werk. Push rod is alleen geen spoorstang. Spoorstang is de stuurstang, omdat je de sporing aan kan passen door daar een andere lengte stuurstang tussen te zetten. De push rod is de stang die van onder het wiel naar bovenin de auto loopt, waar de dempers en veren aan vast zitten (die de dempers en veren indrukken als de auto rijdt, vandaar push rod). Als die stuk is flikkert de auto op de grond, dus die zal wel alleen verbogen zijn geweest. | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:48 |
Dank voor de toelichting ![]() Technische deel is niet direct mijn fort. Maar dat was al wel duidelijk inmiddels ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 19 juli 2020 @ 23:50 |
ik blijf het zeer knap vinden. vooral omdat het eigenlijk helemaal niet zo makkelijk te vervangen is. er moeten wel meer dingen los en een deel zit op plekken waar je niet fijn bij komt. iets doen in 20 minuten waar normaal gesproken 1,5 uur voor staat. dan mag je wel heel wat red bull naar binnen gewerkt hebben. | |
Starflyer | zondag 19 juli 2020 @ 23:52 |
Nee ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:53 |
Welles ![]() ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:54 |
![]() ![]() ![]() | |
mikieu | zondag 19 juli 2020 @ 23:55 |
Pfoe, je hebt gelijk. Ik geef wat alcoholische versnaperingen maar de schulT. | |
Peterselieman | zondag 19 juli 2020 @ 23:57 |
is het niet bedtijd, kinders? | |
Whiskers2009 | zondag 19 juli 2020 @ 23:57 |
Nee, ik kijk NASCAR opa ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 00:01 |
Toto Wolff over Red Bull: "Geen slechte auto", tegen Speekweek.com (Duits) https://www.speedweek.com(...)schlechtes-Auto.html | |
ondeugend | maandag 20 juli 2020 @ 00:23 |
Ach Mercedes is altijd heel goed in het downgraden van henzelf. Toto en Lewis zouden beiden met een hele lange neus moeten rondlopen. Lewis die altijd problemen meldt en vervolgens achter elkaar de snelste rondes neerzet. En Toto zegt altijd dat ze er nog lang niet zijn maar er stiekem toch al zijn. | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 00:24 |
En toch nog even zeggen | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 00:31 |
Ziggy heeft zich niet opgegeven om deel te nemen aan de pressco? | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 00:32 |
Hij kan best voor zichzelf opkomen als het hem stoort dat ik accuraat wil zijn. Daar heeft hij jou niet voor nodig | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 00:42 |
Ik neem het voor niemand op, maar maakt niet echt uit | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 00:45 |
Maar toch ff zeggen he? ![]() | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 00:58 |
Boardradio HAM: Toch best veel bezig met VER | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 01:05 |
Met de nr2. Wat gek. | |
THEFXR | maandag 20 juli 2020 @ 01:08 |
kan ook een demper zijn, push or pull-rod https://en.wikipedia.org/wiki/Pull-rod_suspension | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 01:17 |
8 sec er achter... | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 01:17 |
![]() | |
trein2000 | maandag 20 juli 2020 @ 02:05 |
Betreft een “Track rod” en een “pushrod” | |
damsco | maandag 20 juli 2020 @ 08:21 |
Rod Stewart toevallig ook erbij betrokken? | |
pmponer | maandag 20 juli 2020 @ 08:23 |
Nu wat tijd om te oefenen maar tijdens de volgende race, tijd voor McLaren brownies https://twitter.com/McLarenF1/status/1284129246076719105 | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 08:35 |
Dat is z'n enige tegenstander ![]() | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2020 @ 08:36 |
Race net terug gekeken, van schlemiel tot held. Top race. | |
PzKpfw | maandag 20 juli 2020 @ 08:51 |
Dit was misschien wel de beste start van Max tot dusver. | |
koemleit | maandag 20 juli 2020 @ 09:19 |
Wel vreemd dat hij dus met de start nog gewoon dacht dat hij OUT was. Dat krijg je toch mee? Blijkbaar niet. | |
pmponer | maandag 20 juli 2020 @ 09:20 |
Maakt ook eigenlijk niet uit natuurlijk na 1 ronde lig je al op 2 seconden voorsprong | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 09:22 |
Inderdaad ja, de andere starts tot dusver waren nooit echt scherp. | |
XL | maandag 20 juli 2020 @ 09:37 |
Het resultaat was goed. Buitenom wel altijd veel risico. Als die Ferrari geen plek laat of de controle verliest crash je 1x voor de start en 1x een paar honderd meter erna. Nu was het een heldenstart, omdat hij schijnbaar als enige van tevoren had gekeken hoeveel grip daar was. | |
opreis | maandag 20 juli 2020 @ 09:44 |
https://streamable.com/m55y0q | |
opreis | maandag 20 juli 2020 @ 09:47 |
Onzin, genoeg goede starts. Canada 2017 was ook mooi | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 09:55 |
Uitzondering, regel ![]() | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 09:57 |
Ja en? Wat was de weersverwachting? | |
koemleit | maandag 20 juli 2020 @ 09:59 |
Mooi dat je het met een start van bijna 3 jaar geleden aan komt. | |
MaxMark | maandag 20 juli 2020 @ 10:02 |
Albon krijgt overigens geen penalty: https://www.formula1.com/(...)Da68z46MSjfQa7D.html | |
opreis | maandag 20 juli 2020 @ 10:02 |
Nee, Jankie https://vimeo.com/245528831 | |
Rianne84 | maandag 20 juli 2020 @ 10:03 |
https://twitter.com/carkiddo_nl/status/1285110568744038400?s=19 Time lapse van crash naar start | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 10:03 |
Ja, vreemd. Waren ze nou wel of niet het asfalt aan het drogen, Jo Bauer stond er toch bij? | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 10:04 |
ze waren de motor aan het koelen, gaf Christian Horner aan. nadat de auto was teruggeduwd was te zien dat het asfalt bij de auto nog niet droog was. | |
MaxMark | maandag 20 juli 2020 @ 10:06 |
Wat ik uit het artikel opmaak, is dat ze de "leafblowers" op de grond hadden neergezet toen ze deze niet meer gebruikten, maar daarbij nog aan lieten staan waardoor deze op het asfalt aan het blazen waren. In de video in het artikel zie je Red Bull zelf nog demonstreren (op een ander soort asfalt), dat die dingen het wegdek niet kunnen drogen. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 10:07 |
Ze stonden (ook) bij de voorwielen te blazen. En zover ik kon zien, was er zeker kleurverschil op de plekken van de 2 voorbanden na het terug rollen? Moet het filmpje nog eens kijken wellicht, maar het leek er wel op. Zoals iemand eerder al zei; heel veel nut heeft het waarschijnlijk niet als je maar 40 cm droog asfalt hebt. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 10:07 |
Ah ok | |
Marcoss | maandag 20 juli 2020 @ 10:37 |
Ah, toch wel iets te zien dus ![]() | |
Marcoss | maandag 20 juli 2020 @ 10:41 |
De start zelf was niet zo bijzonder toch? Vooral de 1e bocht en vlak daarna (waar Vettel slechter wegkwam en Max veel meer snelheid mee kon nemen), was enorm sterk. Denk dat z’n start vorig jaar minstens even goed was. | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 10:41 |
vanaf 5:10 | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 11:21 |
Dank u kijk hem straks even. | |
Refragmental | maandag 20 juli 2020 @ 11:22 |
Dit is echt onzettend gaaf om te zien! | |
Tarado | maandag 20 juli 2020 @ 11:25 |
mooi inderdaad ![]() | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 11:59 |
Hier een YT versie | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 12:04 |
Uhm nee.... Iedereen zat aan de binnenkant, aan de buitenkant zat er ruimte en daarom ging hij naar buiten. Niet omdat hij iets ontdekt had of dat soort onzin. Daarnaast om wat voor reden ook ging iedereen links veel beter, op een uitzondering rechts na. Daardoor kon Max o.a. sneller starten en die ruimte buitenom vinden. | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 12:07 |
Ja goh Horner gaat vast zeggen dat ze aan het valsspelen zijn -.- Je warmt het wel op en blaast als het ware water weg. Dat is het hele punt. Gewoon belachelijk dat ze hier mee weg komen terwijl Bauer er gewoon bij stond en ze weg stuurde. Gewoon op heterdaad betrapt en niet eens straf? Waar slaat dat op. | |
Lionheaad | maandag 20 juli 2020 @ 12:07 |
eraf gaan in de formation lap kan de beste overkomen touwens: Prost 1991 Coulthard 1995 | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 12:08 |
Ja natuurlijk heeft dat wel nut want het gaat om het wegkomen bij de start. Als je net even die extra grip daardoor hebt. Bauer betrapte ze er zelfs op heterdaad op en stuurde ze weg, was duidelijk te zien. Dus slaat nergens op. Dan kan Horner wel een hoop roepen ja maar dat was voor de motor, onzin. En even op de grond leggen omdat je al klaar was? Ja en? Moet je dat maar niet doen. | |
TheFreshPrince | maandag 20 juli 2020 @ 12:10 |
Dat van Coulthard herinner ik me nog wel. Werd na de start ook een chaos in die bocht omdat het halve achterveld daar spinde op het grind dat er nog lag ofzo. | |
Smacked_Actor | maandag 20 juli 2020 @ 12:10 |
Wat ben je zuur? | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 12:11 |
maar heb je de video wel bekeken? https://www.formula1.com/(...)Da68z46MSjfQa7D.html ze (stewards) hebben wel degelijk beantwoord dat er geen poging is ondernomen om de grip van het wegdek te verbeteren. je ziet de mensen van de fia zelfs testen wat zo'n bladblazer doet als je 'm op de grond zet. ik zie niet in hoe een stuk asfalt droog raakt op die manier. | |
Fer | maandag 20 juli 2020 @ 12:15 |
Die linker rij had sowieso meer grip en Bottas hield rechts ook op. Daarom waren Stroll en Verstappen goed weg. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 12:18 |
Don't feed the troll. | |
MaxMark | maandag 20 juli 2020 @ 12:21 |
Hij is veel beter weg dan de anderen, maar toch lijkt het optrekken niet zo vloeiend te gaan, vooral als je naar de motor luistert. https://www.facebook.com/Formula1/videos/613620602909699 | |
pmponer | maandag 20 juli 2020 @ 12:24 |
Ze naaien Bottas gewoon, eerst bij de Q er teveel benzine in, nu bij de start even met het lampje spelen | |
aesop | maandag 20 juli 2020 @ 12:24 |
Was het ook niet zijn debuut? | |
TheFreshPrince | maandag 20 juli 2020 @ 12:25 |
Ja, en hij kan ook meer snelheid meenemen door z'n goede lijn door die bocht. Knap gedaan. | |
ChevyCaprice | maandag 20 juli 2020 @ 13:07 |
Gewoon veel wielspin, is logisch op nat asfalt. | |
damsco | maandag 20 juli 2020 @ 13:21 |
Waarom ben je altijd zo boos? | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 13:33 |
Als iemand hier aan het trollen is dan ben jij het. Dus hou ajb even op met dit soort onzin. Begin maar eens met inhoudelijk reageren, zoals ik dat doe. | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 13:34 |
Hoezo boos? Ik ben toch nergens boos? Ik reageer gewoon inhoudelijk op iets wat gevonden is. Dan is het toch gek dat een team als RBR er wel ineens mee kan weg komen. | |
ChevyCaprice | maandag 20 juli 2020 @ 13:46 |
Verstappen voor de race: "Ja, het regent, het is nat, en uhm ja, we zien wel waar het schip strandt." ![]() | |
Ericr | maandag 20 juli 2020 @ 13:54 |
Tweede plek is heel mooi maar doel was om gelijk competitief te zijn. Gat naar Hamilton is groter dan vorig seizoen, je hebt te weinig races om dat nog goed te maken. | |
Neef_Wuppie | maandag 20 juli 2020 @ 14:10 |
Dat was na de eerste kwalificatie van dit seizoen ook wel duidelijk. | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 14:22 |
"I don't have a clue what those words mean. I only know the word Lekker" (dacht eerst nog dat ze Likken zei) | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 14:23 |
Als je zo vaak moet zeggen "ik ben geen trol", ligt het misschien toch niet aan de anderen. Je reageert altijd controversieel, feitelijk incorrect of met dingen die in de racesport nergens op slaan. Oftewel, je hebt geen zak verstand van racen, kan geen schroevendraaier vasthouden en bent nog nooit op een circuit geweest. Niet erg, maar reageer dan niet (zo). Indien bovenstaande incorrect is, doe je het dus express, als een 16 jarig meisje wat verlegen zit om aandacht en ben je dus: een troll, met als enige doel het topic te ontwrichten door telkens tegendraads te doen. Dus hou op met die act en doe normaal, misschien wordt je dan wel serieus genomen en kunnen we inhoudelijk verder praten. Want tot nu toe slaat het nergens op. | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2020 @ 15:29 |
^^ | |
RealistAtheist | maandag 20 juli 2020 @ 16:32 |
Ben jij ooit een keer in je poepertje genomen door Horner, Marko en Mateschitz ofzo. Dit is zo ongeveer de 638ste keer dat je RBR afkraakt. En dat afgewisseld met die continue ophemeling van Lewis. Je lijkt wel een langspeelplaat die voortdurend hetzelfde deuntje afspeelt. En dan je ook nog afvragen waarom sommigen je een troll noemen. ![]() | |
opreis | maandag 20 juli 2020 @ 16:47 |
Stroll, P4 op 50 seconde van P3, denkt dat het podium mogelijk was. | |
Monolith | maandag 20 juli 2020 @ 16:49 |
Ach, dat was ook best mogelijk geweest als Bottas in de laatste ronde nog een kamikaze actie op Verstappen had uitgevoerd en ze er allebei af waren gevlogen. ![]() | |
Tarado | maandag 20 juli 2020 @ 16:50 |
klopt ook wel, dit weekend had het gekund maar racen is net wat anders dan hard rijden. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 17:02 |
Hij gaf aan dat hij te vroeg naar binnen was gegaan. Hij moest hierdoor veel plaatsen goedmaken. | |
ChevyCaprice | maandag 20 juli 2020 @ 17:21 |
(lol) | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 17:49 |
Hij had geen hele slechte kans als Max niet meteen achter hem zat na de start. | |
Bonobo11 | maandag 20 juli 2020 @ 17:57 |
De a-kant van de langspeelplaat hemelt Juventus(cheaters) en Ferrari(cheaters) op. Dit seizoen negeert hij Ferrari (obvious reasons) en is Lewis ineens de man, b-kant. Nogmaals, don't feed the trolls. | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 20:14 |
Ik reageer niet controversieel. Ik hou mij in principe gewoon bij de feiten. Alhoewel het bij racen en bij voorkeuren natuurlijk altijd deels meningen is En dingen die in racesport nergens op slaan dat je dat zegt slaat sowieso nergens op. Iemand die zegt dat een serieus probleem met een F1 auto binnen 15 minuten opgelost kan worden, dat zijn dingen die nergens op slaan. En ik was niet de enige die dat zei. En dan zeg ik je dat ik niet feitelijk ben? Dat ik de trol ben? Hou op zeg. Jij bent degene die nooit inhoudelijk een reactie geeft. Als ik mij zo slecht aan feiten hou en zogenaamd controversieel dan zou iemand er wel wat tegen in kunnen brengen of niet dan? Maar dat kan niet want wat ik zeg klopt gewoon (bv dat Albon een seconde per ronde gemiddeld langzamer is). Dan kan je wel een RBR fanboy zijn, maar dat zijn de feiten. | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 20:17 |
Nogmaals wanneer iemand inhoudelijk reageert is dat geen trollen. Zeg ik iets inhoudelijk niet correct? Weerleg dat dan en ga er inhoudelijk op in. Ik reageer gewoon inhoudelijk op dingen die gebeuren. Zowel Juve en al helemaal Ferrari zijn geen cheaters. Juve was gewoon een voorzitter helaas. Ferrari is geen gecheat, moet je maar even nazoeken. Ik negeer Ferrari helemaal niet? Ik heb meermaals gesproken over Ferrari. Alleen niet dat ze top zijn, want dat zijn ze dit seizoen niet. Maar wat heeft dat er mee te maken? Lewis is altijd al de man geweest? Die is minstens de afgelopen 10 jaar de beste coureur geweest die er geweest is op de grid. En voorlopig ook wel zal blijven. Ik ben geen fan van Lewis, en de meesten hier haten hem en vinden het maar niets wat hij doet omdat het maar in een Mercedes is. Dat mag. Maar het blijft geweldig goed wat hij doet. Niet alleen RBR, maar RBR is raar bezig. Dan mag dat toch genoemd worden? Ik heb ook gezegd dat Ferrari een rare tactiek had. Vorige week ook dat Ferrari achterlijk bezig was. Dus wat zeur je? En omdat ik begon over DOTD dat Lewis dat verdiende, ondanks dat die in een Mercedes zit, is het direct constant ophemelen? Lol. Feiten noemen en dat trollen noemen, lol. | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 20:18 |
Albon een seconde per ronde langzamer? Nee joh echt niet, das net waar das gelogen. Slinkse demoniserende leugens | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 20:19 |
Volgens de trollen hier wel idd | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 20:22 |
Serieus? Ik zie vooral Albon haat in dit topic. Net zoals bij Gasly. Ik kan het serieus gemist hebben hoor, ik lees hier steeds minder | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 20:22 |
Ferrari geen cheaters? Laat me niet lachen. ![]() Binotto heeft zelf toegegeven getroffen te zijn door de Technical Directives die vorig jaar na Austin zijn uitgevaardigd. Als dat geen schuldbekentenis is, dan weet ik het ook niet meer. | |
fathank | maandag 20 juli 2020 @ 20:22 |
Nog steeds ziedend omdat juve weggetikt werd door ajax | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2020 @ 20:25 |
De enige echte troll is Lance. Hij heeft jarenlang het hele veld voor de gek gehouden | |
Monolith | maandag 20 juli 2020 @ 20:28 |
Hij heet ook eigenlijk Lance Troll. | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 20:28 |
I see what you did here | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:31 |
Albon haat? Mensen vragen zich af of hij net zo "goed"is als Gasly. Als het antwoord ja is, dient hij vervangen te worden. | |
heywoodu | maandag 20 juli 2020 @ 20:35 |
Vervangen door wie? Wie is er in het blik Red Bull-coureurs zowel beter als prima coureurs Albon en vooral Gasly én beschikbaar wat superlicentie betreft? | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:36 |
Dat wordt dan een keer van buiten aantrekken. | |
heywoodu | maandag 20 juli 2020 @ 20:38 |
Geen idee wie daar realistisch gezien beschikbaar zou zijn, ik neem aan dat een Zhou, Lundgaard, Ilott of Shwartzman niet zomaar even naar Red Bull/Alpha Tauri gaan. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:39 |
Dit seizoen gaat hem niet worden. Maar volgend jaar Vettel? | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 20 juli 2020 @ 20:40 |
Wel. Het was wel een heldenstart. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:41 |
Is de Formule E weer begonnen? | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 20:41 |
Ja dat bedoel ik, de enorme drang om in alles iets slechts te zien. Zoals zaterdag dat Albon Q3 niet haalde, dat vinden veel mensen fantastisch. Waarom hij Q3 niet haalde, dat deed er niet toe en dat noem ik nu even gemakshalve 'haat'. Bij Gasly zag je dit ook veel en bij Ricciardo en sainz in mindere mate. Een teamgenoot die structureel een tiende langzamer is, is geweldig. Maar een teamgenoot die de rol als tweede man top vindt, is ook wat waard, zolang hij of zij het team van feedback voorziet. En wellicht ligt de nieuwe auto beter en rijdt Albon beter, net zoals Vettel die volledig afgezhreven was ineens ook weer blijkt te kunnen sturen | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 20:42 |
Klopt. Jawel, maar jij snapt het niet. Dat is niet erg, maar wil niet zeggen dat het nergens op slaat. Ligt eraan wat je onder serieus verstaat. Een kapotte of kromme stuurstang is dermate serieus dat je er niet mee kan rijden. Je kan hem wel in 15 minuten vervangen, als je als team samenwerkt. Ik heb langs een Mini gestaan waarvan de kapotte versnellingsbak in 1,5 uur vervangen werd. Volgens de fabriek kost het 4 uur, en in de garage hebben ze een brug, in een pitbox niet. Als je wil, kan het. Nee, ik reageer niet op jou omdat je aan het trollen, ranten en onzin posten bent. Dat is wat anders. Ja Albon is een seconde langzamer, dat is een feit. Maar wat je hier -gemakshalve- even vergeet omdat je anders zo kneuzig overkomt, is dat je die jongen al 2 weken virtueel "afmaakt". Hij is te slecht, kan niet rijden, niks voor red bull, heeft niks in F1 te zoeken etc etc. Waar is die rant nu? Nergens, want je weet dat je op feiten eigenlijk achterstaat. Die jongen mist Q3 (slecht), rijdt 1 seconde langzamer dan zijn teamgenoot (slecht), maar rijdt de auto wél van P13 naar P5. Wat vind je dan van die andere 15 losers achter hem? Want Albon is volgens jou de slechtste rijder aller tijden en geen F1 stoeltje waard. Maar dit is pas zijn 2e seizoen in de F1 en hij zet hem gewoon voor Ferrari, tenzij die Hamilton weer eens dom doet. En dat is dus waarom je een trol bent. Maar ik vraag me af of je dit gaat begrijpen, dus ik laat het hierbij. Dat er zoveel users elke keer jouw "feiten" of halve waarheden weerleggen, lijkt je ook al niet op te vallen. Ik hoop dat de mods een keer in gaan grijpen, want er zijn al veel users die wél wat van racen weten vertrokken, dankzij figuren als jou. En ik zie er nog een boel meer gaan ook. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 20:43 |
Denk dat de punten alleen al voor zich spreken. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:44 |
Dat kan maar RBR is geen filantropische instelling. Hoe hoger als team hoe meer geld. Ben het wel met je eens dat coureurs bij het nemen van risico's snel belachelijk worden gemaakt. | |
heywoodu | maandag 20 juli 2020 @ 20:45 |
Nee, ik bedoel niet coureurs die ooit beter waren. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 20 juli 2020 @ 20:49 |
Alleen feedback is niet voldoende. Als een team met een coureur voor het kampioenschap wil gaan, heb je een tweede rijder nodig die de tegenstanders kan 'tegenhouden'. Of ze het in ieder geval heel moeilijk kan maken. Albon slaagt daar vooralsnog niet in. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 20:52 |
Zijn dat ook niet wat hoge verwachtingen van een rookie? Die auto rijdt als een draak en dan moet ie ook nog sneller zijn dan ervaren mensen in snellere auto's ![]() RBR heeft niemand beter, vooralsnog doet ie het beter als zijn voorganger. Meer punten, toont meer lef, haalt meer in. Gasly had nog geen puntje gescoord vermoed ik, zeker nu RP en McL zo snel zijn. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 20:55 |
Gasly was op een gegeven moment gegijzeld door de druk om het goed te doen. Als, als, als...Als hij bij de wintertests niet was gecrashed, was het wellicht anders gelopen. In het zusterteam laat hij zien wel te kunnen racen. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 21:00 |
Die auto ligt hem beter, zeggen ze. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 20 juli 2020 @ 21:03 |
De auto van vorig jaar niet. Ik heb niks tegen Albon, maar als RBR serieus een greep naar de titel wil doen, hebben ze m.i. met Albon niet de juiste 2de man in huis. Maar misschien gaat hij dit seizoen nog groeien. | |
Evenstar | maandag 20 juli 2020 @ 21:16 |
Dit komt ook omdat de RB gewoon geen goede auto is. Enige reden dat de RB soms met de Mercedes mee kan komen is Max, niks anders. Als je Max en Albon in de Mercedes stopt dan kan Albon waarschijnlijk prima de rol van Bottas overnemen bijvoorbeeld. Zijn weinig coureurs in dit veld die met de RB een Mercedes zouden bijhouden of die twee zouden splitten. | |
opgebaarde | maandag 20 juli 2020 @ 21:21 |
Zeker waar en wat dat betreft heeft elke criticaster gewoon een valide argument. Alleen stel de RBR auto is echt labiel, dan is het wel zonde om Albon nu voor een bus te flikkeren en daarna 'oeps' te zeggen want er is geen enkel alternatief voor zijn stoeltje. En wellicht is het een prima coureur alleen ontbreekt het bij hem aan het zeldzame talent dat die ook een kutauto meteen onder controle heeft. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 20 juli 2020 @ 21:22 |
Maar ze zitten niet in een Mercedes. En Ricciardo was wel in staat om het Max bij te houden. | |
Evenstar | maandag 20 juli 2020 @ 21:25 |
Klopt en deze RB is niet de RB van drie jaar geleden. Je kan Albon die net in zijn tweede jaar zit niet vergelijken met een ervaren coureur als Ricciardo. Die RB was toen ook veel beter dan nu (qua niet zo labiel/onstabiel zijn). Dit is misschien wel de slechste auto van RB in de afgelopen jaren. Vorig jaar deed Albon het helemaal niet zo gek. | |
3rr0r | maandag 20 juli 2020 @ 21:26 |
Horner zei dat het met name een gebrek aan ervaring is, waardoor Albon het slechter doet met deze auto, dat hij de tijd moet krijgen om (net als Max de afgelopen jaren al heeft kunnen doen) de nodige race-ervaring op te doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 20 juli 2020 @ 21:26 |
'Niet zo gek' is te zwak, als RBR een titel wil. En helemaal als ze twee titels willen. | |
Evenstar | maandag 20 juli 2020 @ 21:29 |
Als ze een titel winnen moeten ze ten eerste een fatsoenlijke auto maken. Ben het in principe wel met je eens, maar Albon is op dit moment niet het probleem. Verder zeg ik ook al tijden dat Max een goede 2e man achter zich nodig heeft om af en toe wat buffer te kunnen creëren. Nu is het altijd Max vs Mercedes, terwijl Hamilton altijd nog een Bottas heeft die punten kan afpakken van de rest. Alleen zie ik niemand in de F1 op dit moment die dat met deze RB zou kunnen doen. Wat Max er uit weet te halen is niet normaal. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 21:53 |
Ook dat is waar, maar wie is dan wel de juiste tweede man? En wie wil er naast Max zitten? Als je ziet hoe makkelijk die Mercedes rijdt, komt niemand daaraan. Volgens mij hebben ze nog marge zat over, en ze rijden het hele veld al op een hoop. Elke rookie wil de plek van Bottas wel overnemen hoor. Gegarandeerde podia. Zelfs Stroll rijdt in de RP ineens aardig vooraan, terwijl hij bij een afgebroken wiel nog zegt "I think I hit something". | |
ESF1Gamer | maandag 20 juli 2020 @ 22:08 |
Een Alonso kan dat ook nog wel. Of die in je team wil hebben is vraag 2, vooral met gedoe met Honda. | |
Lionheaad | maandag 20 juli 2020 @ 22:12 |
Vettel zou een opwaardering zijn voor de korte termijn. (tot 2 jaar) Hulkenberg nog minder. Perez idem. Albon zou over een jaar toch echt op niveau Hulk en Perez moeten zitten. Over 2 jaar op het niveau dat Vettel nu heeft. Komt hij daar niet is het echt einde verhaal voor Albon. Verder neem ik de uitspraken van RB aangaande het wel/niet aantrekken van Vettel met een kilo zout. Resultaten uit uit verleden van uitspraken geven 0,0 garantie. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 22:27 |
5 augustus beginnen ze aan de laatste 6 races van het seizoen. Die worden binnen 9 dagen afgewerkt. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 22:28 |
En is niet meer beschikbaar. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 22:34 |
Alleen Shwartzman heeft genoeg superlicentie punten. En die verwacht ik volgend jaar wel in de Alfa als hij zo door gaat. Sergio Sette Camara, die nu reserverijder voor RBR is, heeft genoeg punten. | |
heywoodu | maandag 20 juli 2020 @ 22:53 |
Maar ja, Sette Camara is in principe wel een niveautje minder dan Albon en Gasly. | |
Marcoss | maandag 20 juli 2020 @ 22:59 |
De verwachtingen van wen rookie moeten toch niet opeens enorm laag liggen? Ze hebben hem in de auto gezet omdat ze van hem verachtten dat hij het aan kan, dan moet je hem ook daarop beoordelen. Natuurlijk is het niet realistisch dat hij direct in de buurt komt van Max, maar het verschil was regelmatig wel enorm groot. Hij doet het inderdaad wel beter dan Gasly vorig jaar, maar ik denk dat dat vooral iets zegt over Gasly en Red Bull. Die liet 2e helft vorig seizoen en begin dit seizoen zien dat hij wel iets kan, maar in de Red Bull leek het nergens op. | |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 23:09 |
Een klapband kun je ook geen race mee rijden. Ik zeg ook niet dat ze het niet super goed gedaan hebben, maar zo serieus was het dus ook allemaal weer niet. Anders haal je dat niet binnen 15 minuten. Als je soms al ziet hoeveel gedoe teams hebben als een auto een tik krijgt in een FP3 en daardoor niet eens de quali kan halen. En dan zou RBR nu ineens iets serieus wel kunnen fixen in 15 minuten? Ik maak niemand af. En daarbij is er praktisch niemand die Albon nog durft te verdedigen. Die vent bakt er al sinds zijn komst niets van. En als je mijn posts daadwerkelijk leest dan zie je dat ik niet bewust op wie dan ook mij richt. Ik noem alles wat mij opvalt, waaronder het eeuwige geblunder van Albon. Ik sta op feiten achter? Nee hoor. Albon is elke race op pace een seconde per ronde langzamer dan Max? Verknalt altijd nog wel meer dan dat. Hoezo sta ik dan op feiten achter? Ik en iedereen die klaar is met Albon hebben de feiten achter ons staan. Albon heeft de cijfers echt ver in zijn nadeel staan. Hij is na Latifi idd gewoon de slechtste coureur op dit moment. Laat hij elke week zien. Je vergeet dat hij een betere auto heeft dan de meesten. Dat de paar gelijkwaardige auto's rond hem rijden, soms beter en soms slechter heeft niets met Albon te maken. Hij kon voor Vettel eindigen omdat Vettel een fout maakte. En dat soort momenten heeft hij eigenlijk altijd nodig. Iemand die gewoon inhoudelijk reageert en gewoon serieus dat doet is geen trol. Als jij nou gewoon eens serieus zou mee gaan doen dan zou je zelf eens moeten ophouden met trollen. | |
potjecreme | maandag 20 juli 2020 @ 23:11 |
bianconeri | maandag 20 juli 2020 @ 23:11 |
Hij is geen rookie. En RBR kan genoeg andere mensen halen. Ze hoeven geen eigen academy mensen te halen he.... Een seconde per ronde langzamer zijn elke race weer. Altijd blunders maken op belangrijke momenten. Dat kan en mag gewoon niet. Russel en Norris doen dat allang niet meer en zijn gewoon net zo goed of beter dan hun teamgenoten. Gasly had het sowieso wel zo goed gedaan. Die kon alleen niet omgaan met de druk die hem gegeven werd. | |
TagForce | maandag 20 juli 2020 @ 23:40 |
Altijd blunders maken? Even kijken... Hij heeft nu evenveel races in de RBR gereden als Gasly toen die werd vervangen... Gasly in de 12 races: Top 5: 3 Top 10: 9 Gemiddelde finishpositie: 8.5 Gemiddelde positie in top 10 finishes: 6,66 Albon: Top 5: 7 Top 10: 10 Gemiddelde finishpositie: 6.5 Gemiddelde positie in top 10 finishes: 5,1 2 keer werd hij er in kansrijke positie afgereden door Hamilton, want dan waren de cijfers nog weer anders geweest (een 2e plek in Brazilie, en een overwinning in Oostenrijk)... Nee, qua cijfers is Albon een heel stuk beter in de Bull dan Gasly was. Als we het hebben over wat RBR nodig heeft om wereldkampioen te worden, dan is Albon simpelweg te licht. Hij kan punten binnenharken, en over een paar races ook echt wel helpen de concurrentie af te stoppen. Maar hij kan niet helpen die auto te verbeteren. Dus RBR zal Vettel moeten halen om dat voor elkaar te gaan krijgen. | |
Nattekat | maandag 20 juli 2020 @ 23:43 |
Ik durf te stellen dat die hele auto dat is ![]() Als RB dichterbij zou zitten, had Albon minder moeite met Mercedes dwars zitten. | |
Peterselieman | maandag 20 juli 2020 @ 23:51 |
mwah, ik weet niet of Vettel wel de juiste man is. Vettel heeft een strakke achterzijde nodig, terwijl Max met meer de Schumacherstijl van iets overstuur overweg kan. Dat zijn imo twee verschillende richtingen van ontwikkeling van de auto | |
opreis | dinsdag 21 juli 2020 @ 08:10 |
Is een beetje appels met peren vergelijken. Al hoewel ik het eens ben dat Albon beter is dan Gasly, doet hij dat vooral op lef/racecraft. Qua snelheid zit hij volgens mij ongeveer hetzelfde achter Max als Gasly. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 08:28 |
Klopt maar hij haalt wel meer punten binnen dan Gasly, die lekker achter de top 10 aan bleef suffen, ronde na ronde. Daar zat ook weinig verbetering in. Als je sneller wil worden, moet je dus ook dingen durven, en Albon heeft dat wel. Zoals hierboven ergens staat, hij moet zich wel verbeteren gedurende dit jaar om aansluiting te vinden en tegen Mercedessen te kunnen vechten. Hoewel ik dat wel een rare (geschreven) maatstaf vind; als Mercedes bedreigt wordt zetten ze de schuif een tikje verder open. [ Bericht 20% gewijzigd door daNpy op 21-07-2020 08:41:57 ] | |
TagForce | dinsdag 21 juli 2020 @ 08:49 |
Precies dat, ja. Nou ja, hij hoeft niet beter/sneller te zijn dan de Mercedessen. Maar mocht er bij Mercedes iets fout gaan, waardoor ze achter Max en Alex rijden, dan moet Alex wel in staat zijn om die Mercedessen op te vangen, en Max van kostbare extra seconden te voorzien om zo mogelijk de race naar zich toe te trekken. Dat is wat er nu nog niet uit lijkt te komen, hoewel Oostenrijk anders deed vermoeden. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 09:18 |
https://www.formula1.com/(...)63dfvc405zX6AcG.html Prachtig, deze beelden van hoe het team de auto op de grid repareert. Doet me denken aan m'n autocross tijd, waarin iedereen elkaar hielp om tussen de manches door om je auto weer terecht te maken. ![]() Het was een super gevoel om met nog paar seconden voor het doven van de lichten de startgrid op te rijden, vol adrenaline. | |
ondeugend | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:06 |
Wat een rustige stress daar.. geen paniek. Om elkaar heen cirkelen alsof ze het elke dag doen. En Lee Stevenson die een strakke regie voert. Geweldig inderdaad ![]() | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:09 |
nou ja in hoeverre kun je die vergelijking maken. in de autocross was het even met de moker uitdeuken en je kan weer een rondje. in de Formule1 gebruiken ze geen moker ![]() | |
tja77 | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:13 |
Dus? Het gaat toch om het gestress en gehaast om je bolide op tijd te prepareren voor de race/cross? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:14 |
Ik snap wel dat er een verschil is, maar het deed mee beetje terugdenken aan die tijd. En er werden tussen manches door complete versnellingsbakken gewisseld. ![]() (en ik heb het over autocross, geen autorodeo, groot verschil ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:37 |
Ik vind het mooi hoe goed ze op elkaar zijn ingespeeld. Geen geschreeuw of paniek. Iedereen weet exact wat te doen en dat in razend tempo | |
shiz | dinsdag 21 juli 2020 @ 10:53 |
Haha, als dat met Charles Lechair gebeurd zou zijn... ![]() ![]() | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:01 |
Uit de cijfers die jij noemde blijkt niet dat hij een heel stuk beter is. Daarnaast laat Gasly in de Toro Rosso/Alpha Tauri zien dat hij het absoluut wel kan. Albon laat dat nergens zien. En elke keer weer een seconde achter Max aanhobbelen, elke ronde weer. Dat is toch wel heel sneu om te zien. Met exact dezelfde auto is dat toch wel heel sneu. Natuurlijk kun je niet verwachten dat hij gelijk kan zijn aan Max, maar dat is teveel. Brazilie was een fout van Hamilton. Maar in Oostenrijk was dat gewoon een achterlijke actie van Albon. Dat was gewoon een newbie fout. Albon zal idd nooit extra punten halen. Hooguit de positie waar hij hoort en soms ook gewoon geen punten of minder dan zou moeten. Maar Albon zal nooit er boven uit stijgen. Er zijn sowieso niet veel die dat kunnen natuurlijk, maar hij is en niet stabiel genoeg om net even wat beter te kunnen zijn en heeft al helemaal geen uitschieters. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:01 |
Dit ja. Wij moesten onze auto 4x repareren in de race, en nog een bandenwissel naast de baan doen ![]() ![]() De in-de-weg-staande fans zijn dan wel zwaar irritant ![]() | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:03 |
Gasly zat er volgens mij altijd ongeveer 0,7 achter. Albon dus meer. Gasly heeft veel meer race pace dan Albon, zie je ook wel weer nu Gasly in een kleiner team zit. Alleen bleef altijd maar wat hangen, wellicht vanwege teveel druk. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:14 |
Idd, de kalmte waarmee het gebeurd is het meest opvallend. Indrukwekkend. Bij ons was het altijd een boel gescheld en geschreeuw. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2020 11:15:05 ] | |
0108daniel | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:18 |
Dit betekend dat die 1,5 uur gewoon overbodig is als het in 20 minuten kan. | |
Vliegbaard | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:21 |
Onder normale omstandigheden zullen er dan ook geen 8 monteurs aan 2 stangetjes bezig zijn met die adrenaline zo vlak voor de race. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:25 |
Nog zo een ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:27 |
Horner denkt er anders over en begrijpt de kritiek op Albon niet: https://www.autosport.com(...)d-criticism-of-albon | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:29 |
Nee, dat betekent het niet. Iedereen in de paddock is dan ook vol lof dat ze het geflikt hebben. Waaronder Brawn en Mercedes. Google maar eens. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:30 |
Zal vast een manager zijn. ![]() | |
Donderkonijn | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:32 |
Valt mee hoor. De Honda motor staat er juist om bekend dat hij wat pruttelt en stottert. ( terugslag heeft, als enige van de hybrides) Schijnt zo te horen. | |
opgebaarde | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:33 |
Ik neem aan dat jij ook wel eens met spoed iets heel snel hebt moeten maken. Is dat meteen de nieuwe norm geworden? | |
spectrumanalyser | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:35 |
met meer mensen kun je zeker dingen sneller voor elkaar krijgen. op voorwaarde dat deze mensen goed op elkaar ingespeeld zijn. deze monteurs zijn zo vreselijk goed in teamverband. ik neem ook geen vriendin mee naar de garage, dan ben je juist meer tijd kwijt ![]() tijdens de race hebben deze monteurs nog de snelste pitstop gemaakt. het komt over alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. | |
TagForce | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:40 |
Ik zeg ook niet dat Gasly het niet kan, alleen dat hij in de RBR minder was dan Albon nu is. Dat kwam doordat hij in een neerwaartse spiraal zat, en daar maar niet uit kwam. En dat Albon een seconde langzamer is komt ook omdat hij die quali nog niet onder de knie heeft. Dus hij zit de hele race in verkeer. Max rijdt in zijn uppie rond achter de 2 Mercs. Dus die heeft vrij baan. Dat vertekent ook. Daarnaast moet je niet vergeten dat de RBR van vorig jaar al bekend was bij Gasly. Die heeft er gewoon dagen mee getest in Barcelona. Albon werd in Belgie in die auto gezet zonder een meter gereden te hebben. Die knakenbak van dit jaar is zelf in de handen van Max ongeveer 3 tienden langzamer dan vorig jaar. Dan is die auto echt wel lastig om te rijden. Max is gewoon zo goed dat hij dat op 3 tienden kan houden, Albon kan dat niet, en Gasly zou dat ook niet kunnen. Dat blijven mensen maar zeggen, maar er waren die dag 6 inhaalacties op TV buitenom in die bocht. Waaronder 1 van Hamilton bij Albon in de eerste ronde. Dat Hamilton die liet lopen was omdat Hamilton nooit voor lag, en hij dus nooit recht had op die plek op die baan. Leclerc lukte, en er waren er nog meer die lukten omdat de coureur aan de binnenkant er geen voordeel bij had de ander van de baan te rammen. Hamilton daarentegen had wel voordeel om Albon in de rondte te tikken, aangezien Mercedes dan zeker de winst zou pakken, en het risico voor Hamilton vrij klein was. Ik blijf dus zeggen dat het volledig en 100% bewust was dat Hamilton Albon van de baan tikte. Je hoort hem zelfs de auto zo positioneren dat hij precies tegen het achterwiel van Albon aan rijdt. Die tijdstraf was nog mild. Daar zit ie dan ook niet voor bij Red Bull. Hij zit daar om de scherven op te rapen als Max het verkloot, en anders om Max te ondersteunen bij gevaar van achteren. Dat dat er nu nog niet uit komt ligt aan de auto. Dat weet RBR ook wel. Albon gaat RBR alleen niet goed kunnen helpen om die auto te verbeteren. Daar zullen ze een Vettel voor moeten halen, of het met alleen Max proberen. Een Norris kan daar ook nog weleens van toegevoegde waarde voor zijn. Die kan, mede dankzij zijn sim ervaring, heel goed overbrengen welk onderdeel van de auto zorgt voor de slechte wegligging. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:41 |
Eerder een palletsorteerder. | |
mikieu | dinsdag 21 juli 2020 @ 11:48 |
Zal ook wel iets te maken hebben met de controles en checks die ze normaal doen. Wanneer je rustiger werkt maak je sowieso minder fouten. | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 12:46 |
Nee want Horner moet je serieus nemen xD. Die neemt het nog op voor Albon als die 10 seconden per ronde langzamer is. | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 12:49 |
De man heeft argumenten. Ik dacht dat jij zo vd inhoud was? Weerleg die argumenten dan. | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 12:54 |
In Oostenrijk had Albon ook lang vrije lucht, reed toen ook gewoon een seconde per ronde langzamer. Dus het heeft niet zo maar met verkeer te maken. Zijn race pace is gewoon niet goed. Hij zit er inmiddels al een jaar. Ook al lijkt de RBR er absoluut niet beter op zijn te worden, dat is net zo voor je teamgenoot. Dus zo gigantisch achter je teamgenoot zitten en die fouten blijven maken is geen excuus meer. De eerste periode, prima. Dat kan. Voor de bocht en ingaan bocht lag Hamilton nog gewoon voor. Albon moet ook kunnen inschatten dat Hamilton oudere en slechtere banden heeft en dus wijd zal uitkomen. Hamilton stuurde gewoon naar rechts en kwam alsnog wijd uit. Wat je zelf ook zegt is het bij velen gewoon goed gegaan omdat de inhalende coureur een heel andere lijn pakte en het wel goed konden inschatten. Bij de apex zat Albon er voor en daarom wordt Hamilton als de persoon met de fout gezien. Maar Albon moet dat ook beter inschatten en een betere lijn nemen. Heeft wellicht met ervaring te maken, of met zijn driftigheid op de baan. Zit hij daar niet voor? Hoezo niet dan? Kijk RBR zal niet verwachten dat een nieuwe coureur beter is dan Max, tenzij ze Hamilton halen. Maar ze willen echt wel een coureur die in de buurt kan komen en wat extra's kan. Niet een nietsnut die ver achter Max zit, niets kan inbrengen, ook tactisch niets kan inbrengen (bv met de undercut dekken en dat soort dingen). Als je als RBR verder wil dan moet je niet simpel een coureur hebben die er redelijk aan hangt, die iets van punten pakt. Maar die eerder naar achter moet kijken dan dat hij naar voren kan kijken. RBR wil lijkt mij een coureur hebben die ook wat druk naar voren kan zetten. Norris zou bv een talent kunnen zijn die dat zeker kan. Of Russel, al zal die wat vaster zitten aan Mercedes. | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 12:59 |
Horner noemt geen enkele argument? Hij zegt dat Albon het heel goed deed tegen de Ferrari's? Onzin, kijk naar wat Albon deed tegenover Leclerc. Echt heel slecht. En na een paar ronden kwam hij er uiteindelijk langs omdat Leclerc heel wijd bleef en de deur open liet staan. En langs Vettel kwam Albon ook totaal niet, pas toen Vettel een fout maakte kon Albon er langs. Volgens Horner was de pace van Albon pretty decent in vrije lucht. Haha ja idd pretty decent. Politieke term voor bagger. Gemiddeld een seconde per ronde achter Max eindigen zegt genoeg over dat statement. En dan zegt hij nog een keer: ''pace was very, very good and comparable with Max.'' Een seconde per ronde langzamer zijn dan Max, ja HEEL HEEL GOED en vergelijkbaar met Max. Nee Horner, nee..... En dan zeg jij dat Horner argumenten heeft? Nou niet bepaald. Ik snap dat Horner zijn 2e coureur niet zo maar kan aanvallen. Maar dit wordt gewoon sneu. Is een beetje wanneer een voetbalclub zegt dat de trainer heel zeker nog is van zijn plek en een dag later ontslagen is. | |
Nattekat | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:06 |
Reageer eens op een fatsoenlijke manier, het is echt ongelofelijk dat anderen zo veel geduld met je hebben, en het enige wat je kan doen is je blind staren op een hele reeks drogredeneringen en het in de grond trappen van Jan en alleman. Reageer normaal of deze discussie is afgelopen. | |
Marcoss | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:09 |
Waarbij wel heel duidelijk is dat de verwachtingen bij Red Bull veel lager liggen bij Albon dan bij Max.. Op zich logisch gezien het verschil in jaren dat ze er rijden (en ook het pure talent), maar dan heb je hem dus eigenlijk te vroeg in de auto gezet.. Een "pretty decent race" lijkt me niet goed genoeg eigenlijk.. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:14 |
Ze hebben niemand anders, en hij is beter dan Gasly. Sja, dan moet je gewoon genoegen nemen met wat je hebt. Eerst wordt RBR afgemaakt omdat ze te snel coureurs wisselen die niet presteren en nu moeten ze Albon wisselen voor iemand die er helemaal niet (beschikbaar) is. Het is nooit goed als je azijn zeikt, wel een makkelijke positie trouwens. | |
Marcoss | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:17 |
Dus kritiek is niet toegestaan? Ook een makkelijke positie trouwens ![]() | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:20 |
https://www.nu.nl/formule(...)-met-verstappen.html | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:33 |
Helaas bestaat die positie niet ![]() Natuurlijk is kritiek wel toegestaan, maar affakkelen heeft weinig nut als je ook niemand anders aan kan wijzen. | |
Marcoss | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:34 |
Dat zijn toch dezelfde teksten, maar dan in het Nederlands? Alleen wordt daar 1 bijzinnetje tot kop van het artikel gepromoveerd. Ik zeg ook niet dat Albon per direct vervangen moet worden, maar ik vind niet dat deze races de norm moeten zijn voor de 2e rijder van een topteam, dan moet je hoger mikken. Vooral te hopen dat Albon de komende tijd wel naar dat niveau toe kan groeien. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:34 |
Ik vraag me wel af waar hij die gelijke snelheid op baseert eigenlijk. | |
Red_85 | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:37 |
Vet. | |
potjecreme | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:46 |
We hebben het dan ook over volgend seizoen. Niks mis met vooruit denken. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:49 |
Misschien dat Vettel nog iets kan betekenen. Inside information toont aan dat hij structureel zijn teamgenoot op 3 tiende zet dus is ie zeker een match voor de Mercedessen. Norris zou ook leuk zijn, maar die krijgt volgend jaar een Mercedes motor in z'n prima sturende McL dus die denkt wel 2x na als ie slim is. | |
Vliegbaard | dinsdag 21 juli 2020 @ 13:53 |
Verstappen had een goede start en lag snel 2e waardoor hij ook vrij eenzaam en zonder verkeer reed. Albon had nogal wat verkeer voor zijn neus. | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:00 |
Genot. | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:24 |
Eerste 15 ronden na de tweede pitstop waren wel redelijk gelijke tijden, voor de rest was Max ongeveer seconde sneller. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:43 |
Da's nog geen 1/5e van de race. | |
potjecreme | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:45 |
Even over de start. Is bewegen voor de lampen uit zijn niet gewoon een straf? Wat ik bedoel is zouden ze niet van het elektronische systeem af moeten? Is dat niet duidelijker ook voor de coureurs en de kijkers? | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:46 |
Mee eens, maar ze werken met een bepaalde box waarin je in moet blijven, je hebt dus wat speling. | |
#ANONIEM | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:49 |
Je kan ook bewegen zonder dat je 'start'. Ze hebben nu een marge op hoeveel dat mag zijn. Helemaal niet bewegen lijkt me onmogelijk. | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:55 |
Dat is net iets meer dan een vijfde. (70 ronden) (lol). Verschil is zeker dat Max vaker vrije lucht had dan Albon ondanks het vele verkeer. | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:56 |
Als hij de rest vd race in verkeer zat... | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 14:57 |
Dat mag je vinden ja, maar het is nou eenmaal bepaald dat het niet om bewegen zelf gaat, maar om bewegen binnen of buiten die box en de marge daarvan. Is misschien ook wel een objectiever systeem dan het zien van een beweging. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:02 |
Kan zijn, maar kan ook zijn dat hij bijv met een lege tank wél de snelheden kan matchen maar met volle tank niet. Dan moet er alsnog aan gewerkt worden ipv beweren dat ie even snel is (-> dit moet zijn: kan zijn). Max zat ook enige tijd achter Stroll en kwam op een gegeven moment ook achterblijvers tegen. | |
Dauthi | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:03 |
Waar Lewis gratuite zou staan klagen dat de FIA en LM niet genoeg doen, daar steekt Lando Norris de armen uit de mouwen en sleutelt gewoon mee. https://www.motorsport.co(...)ics-hungary/4841382/ | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:04 |
Al zou je dmv telemetrie ook kunnen bepalen of er wel of niet wordt bewogen voordat de lampen zijn uitgegaan. | |
pmponer | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:30 |
Wat is er mis met de huidige situatie? Wanneer je voor het doven van de lichten een sensor passeert krijg je een straf, dat is voor iedereen het zelfde. Hoe ga je meten of de wielen bewogen hebben? En wat zijn de tolleraties? | |
bianconeri | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34 |
Waar in die post reageer ik niet fatsoenlijk? Ik haal netjes quotes van Horner aan en ga daar op in. Dus wat is je punt? | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:34 |
Vliegende starts introduceren ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:35 |
Wat er mis is, is hetgeen dat bij het publiek verwarring ontstaat als iemand beweegt terwijl de lampen nog aan staan, maar geen straf krijgt. En bijvoorbeeld Raikkonen in Rusland 2019 wel, en Vettel in Japan 2019 niet. | |
pmponer | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:38 |
Hmmm, je hoeft niet heel vaak te kijken om als publiek te weten dat je een sensor voorbij moet om wel een valse start te krijgen. Ik vind dit namelijk wel een goede methode en iedereen start vanachter zijn eigen streep. Als je daarvoor al wat wilt bewegen dat kan, maar dat is een behoorlijk risico natuurlijk. Nu is het natuurlijk een heel andere manier van meten en een andere tak van sport, maar zoals dat bij het schaatsen gaat vind ik echt helemaal niks. | |
Lionheaad | dinsdag 21 juli 2020 @ 15:46 |
Een goede commentator kan het verschil wel uitleggen. | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 16:11 |
Dit is waarom Norris de monteurs hielp na de race: https://www.autosport.com(...)train-on-track-staff | |
heywoodu | dinsdag 21 juli 2020 @ 16:12 |
Het probleem is dat je al wat extra momentum kunt genereren bij de start door te vroeg te starten, maar nog niet voorbij de sensor te gaan en dus niet strafbaar te zijn. Uiteraard zit daar wel een risico aan vast, maar dat is een ander verhaal. | |
Dauthi | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:12 |
Ja, het risico dat je een valse start maakt. Maar dat zal altijd zo blijven wanneer je anticipeert ipv reageert. | |
Starflyer | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:12 |
Bewegen is het probleem. Dat doe je ook (enkele cm) als je de koppeling inschakelt en de auto in de versnelling zet. Om die beweging uit te sluiten van een valse start hebben ze een kleine marge ingebouwd, zodat dat niet als valse start gezien wordt. | |
Starflyer | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:24 |
Je snapt het principe van rijden in verkeer niet? Hij moest van P13 komen. Natuurlijk ben je dan langzamer. En Hongarije is een lastig circuit om in te halen, dus ja, daar blijf je wel enkele ronden achter iemand hangen die niet veel langzamer is, zoals de Ferrari's. Dus daar komt die gemiddeld 1s per ronde vandaan. In de vrije lucht waren zijn tijden een stuk beter. Het probleem met jou is dat je een langspeelplaat bent die blijft hangen. Je komt steeds met dezelfde argumenten die al weerlegd zijn. Dat gaat vervelen. Kom eens met wat nieuws of hou erover op. | |
Marcoss | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:44 |
Je kunt ook gewoon zoals Raikkonen starten, gewoon ver voor je startpositie gaan staan ![]() Al was het dit keer wel wat begrijpelijker omdat de Haas-coureurs opeens wegvielen op de grid. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:49 |
Ja dat kwam wel lullig uit ![]() | |
3rr0r | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:55 |
'with 25 seconds to spare' zei Horner. Het lijkt alsof ze met 4,5 minuut te gaan al klaar zijn en de start van de formationlap afwachten, of is dit verder iets qua instellingen checken? | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:58 |
Klopt. En hij kon daarover blijkbaar ook niet worden geďnformeerd via de teamradio ![]() | |
_UserName_ | dinsdag 21 juli 2020 @ 18:12 |
5 minuten voor aanvang van de race moet de coureur in de auto zijn met 4 wielen op de grond en de bandenwarmers eraf. De auto was dus 5m25s voor de start klaar. | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 18:15 |
Klopt ![]() Een bron hiervoor: https://racingnews365.nl/(...)egen-in-gp-hongarije | |
3rr0r | dinsdag 21 juli 2020 @ 18:18 |
aha okay, dan klopt het inderdaad ![]() | |
pmponer | dinsdag 21 juli 2020 @ 19:16 |
Ja maar dat extra momentum zou iedereen kunnen proberen te genereren. Volgens mij is dit het meest eerlijk, ook omdat je wanneer je compleet stil zou moeten staan, andere factoren dan de courreur ervoor zouden kunnen zorgen dat het niet precies stil is. Tenzij het compleet stil met marge is maar wanneer je die marge dan met het blote oog zou kunnen zien krijg je juist daarover dan weer onduidelijkheid (bij het publiek). | |
Nattekat | dinsdag 21 juli 2020 @ 21:52 |
Nee, je moet stil staan. | |
daNpy | dinsdag 21 juli 2020 @ 21:58 |
Technisch gezien moet je tussen groene vlag en lichten uit in de box blijven. | |
Kickinalfa | dinsdag 21 juli 2020 @ 22:46 |
En dat wordt door een electronisch systeem gemeten. | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 22:46 |
7:06 Verstappen ging er voor de crash nog af, en vlak voor hij de crash schakelde hij twee keer op, ook ietwat vreemd, misschien om te versnellingen te testen. | |
ChevyCaprice | dinsdag 21 juli 2020 @ 22:47 |
Maar daar moest je gewoon bij 100m remmen en dat lukte hem daarom dus niet. | |
potjecreme | dinsdag 21 juli 2020 @ 23:32 |
Daarom was het ook zo stom. Na dit momentje had hij er nog 1 en toch niet rustiger aan doen. | |
bianconeri | woensdag 22 juli 2020 @ 00:31 |
Ik heb inmiddels al aantal keer aangehaald dat Albon ook in vrije lucht een seconde per ronde trager is en de snelheid van Max niet heeft. Dus wie is hier nou een langspeelplaat? Dat verdedigen van Albon wat een enkeling nog aandurft is nutteloos. En ook al is het in verkeer dan is een seconde per ronde alsnog teveel als gemiddelde. Dat is echt belachelijk veel. Want vaak genoeg had hij nergens last van. Vergelijk het ook met andere coureurs, nooit zie je zulke verschillen. | |
Vliegbaard | woensdag 22 juli 2020 @ 02:41 |
Het is eerder dat een voetbalclub de beschikking heeft over Messi en iedereen om hem heen er helemaal niks van kan. Puur cijfermatig gezien is een seconde per rondje teveel..... .....als je alle variabelen buiten beschouwing laat. | |
opgebaarde | woensdag 22 juli 2020 @ 03:06 |
Perez verloor de controle over zijn auto in de opwarmronde ![]() https://streamable.com/7g2864 | |
ChevyCaprice | woensdag 22 juli 2020 @ 04:10 |
Dat was lap 5. | |
THEFXR | woensdag 22 juli 2020 @ 04:13 |
Gasly heeft de helft van het vorige seizoen gekregen om zichzelf te bewijzen. ondanks de uitspraken van de teamleiding, dat er geen discussie was of hij zijn zitje zou kunnen verliezen(om de druk bij hem weg te nemen) heeft RB toch anders beslist. (RIC flikte hun dat) ik zou even niet weten wie ze dan naast Max willen zetten? RB heeft zelf dat opleidingsprogramma opgezet. Wat Kvyat daar nog doet, weet ik niet, hij is al oud en gaat nooit meer in de RB mogen kruipen vanuit STR. | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 05:48 |
Jammer dat hij de snelheid niet meer heeft. Hij haalde wel het podium bij RBR. Was meer dat hij "roekeloos" zou zijn en dat Max wellicht weggekaapt zou worden. | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 08:06 |
Ik heb de rondetijden inmiddels gezien en weet dat het verschil veel minder is. 0,2 - 0,5 seconde per ronde in de vrije lucht. Zelfs hun snelste ronde zit maar 0,3 seconde tussen, dus wie houdt wie nu voor de gek? Zal ze straks wel even hier naast elkaar leggen. Edit: De rondetijden staan hier en hier. Als je de lapchart van de tweede link ernaast legt, zie je dat Albon elke keer als hij iemand ingehaald heeft en even vrije lucht heeft, ronden lang binnen de 0,5s van Verstappen zit, totdat hij weer vastzit achter iemand en de tijden weer oplopen totdat hij die ook ingehaald heeft. Afgezien van de eerste 30 ronden waar hij zich door het veld een weg naar voren moest banen (langs Vettel, Leclerc en Grosjean, zie je na het inhalen van Grosjean dat hij even in de vrije lucht zit tot hij vastzit achter Perez en vervolgens zijn tweede stop maakt. Daarna heeft hij rondenlang de vrije lucht waarbij hij binnen die 0,5 seconde blijft totdat hij weer ronden lang vastzit achter Vettel. Nadat hij die weer heeft ingehaald liggen zijn rondetijden weer binnen de 0,5 sec van Verstappen. [ Bericht 33% gewijzigd door Starflyer op 22-07-2020 10:42:51 ] | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 08:08 |
En dat hij te langzaam was ten opzichte van Riccardo. | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 08:44 |
Is dat laatste zo? Zou best kunnen hoor, maar dat staat me niet meer zo bij. Wel dat hij eruit gegooid werd na een paar "torpedo-acties" in 2016, al waren die wellicht slechts een goed excuus (stok om de hond te slaan). En RIC was toen natuurlijk min of meer de kopman, dus of het noodzakelijk was dat hij even snel was weet ik niet. Min of meer bijbenen is uiteraard wél noodzakelijk. Wat me bijstaat dat hij 1 vd seizoenen dat hij bij RBR reed hoger klasseerde dan RIC. Al had dat wellicht meer met pech van RIC in dat seizoen te maken. | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 09:17 |
In zijn eerste jaar duurde het een half seizoen voordat hij in de buurt van de snelheid van Ricciardo zat en ook in 2016 begon hij het seizoen met ca 0,5 sec/ronde achterstand. Dat, in combinatie met de torpedo acties en het gedoe bij Toro Rosso, was de aanleiding voor de degradatie. | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 09:23 |
Ah, helder. Thanks ![]() | |
XL | woensdag 22 juli 2020 @ 10:39 |
Ik zie het ook als trollen. De meningen om Max zijn directe omgeving zijn hier altijd wat subjectief. Vooralsnog is Albon twee keer door Hamilton van de baan gebeukt door Hamilton fouten. Andere teamgenoten van Max kwamen nooit bij HAM in de buurt. Albon is wel nog niet consistent. Maar zeker snel genoeg. | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 10:55 |
Danny Ric op zich wel. Albon was vorig seizoen behoorlijk consistent in de RB. Op dit moment is de auto gewoon het probleem voor Albon. Verstappen kan hier iets beter mee omgaan. Als RB de auto weer onder controle heeft komt Albon er ook wel. Dat is ook precies wat Horner zegt. De auto is het probleem op het moment, niet Albon. | |
bianconeri | woensdag 22 juli 2020 @ 11:38 |
Zelfs met variabelen is een seconde per rondje teveel. Tenzij elke race je auto kapot zou zijn. Ligt er aan of RB aan de eigen academy wil vasthouden. Daar zit niet heel veel nee. Kvyat, tja die kan niet al te veel nee. Maar Vettel zou je kunnen halen nu. Hulkenberg of Vandoorne. En in de F2 zit nog genoeg. Of vanuit de Formule E. | |
bianconeri | woensdag 22 juli 2020 @ 11:41 |
Albon komt absoluut niet in de buurt van Hamilton. Hij is al een seconde per ronde langzamer dan Max, Max is op zijn beurt nog weer ruim langzamer dan Hamilton (en ook Bottas). Laat staan hoeveel langzamer Albon is. En op Oostenrijk was het gewoon de fout van Albon, Brazilie was wel Hamilton. Meer dan rond een P6 rijden heeft Albon nog niet gekund. | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:46 |
dat klopt toch gewoon niet, wat een onzin weer, natuurlijk is het geen Max maar kom met feiten ipv die eeuwige onderbuik onzin | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 11:47 |
Alleen in sc situaties komt hij verder. | |
Vliegbaard | woensdag 22 juli 2020 @ 11:50 |
Heb zondag geen SC gezien | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:52 |
hoe bedoel je dat? | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 11:52 |
Oostenrijk was niet heel slim van Albon om het daar te doen. Maar hij was er wel voorbij. het was een fout van Hammilton dat hij niet op tijd in de remmen ging. nou ja....5e dan. uitslagen in RB: 5, 6, 6, 5, 4, 5, 5, 14, 6, 13, 4, 5 | |
Marcoss | woensdag 22 juli 2020 @ 11:55 |
Ricciardo kwam wel gewoon in de buurt natuurlijk, meerdere races klopte hij Hamilton ook gewoon... Gasly is dan de enige die niet in de buurt kwam van Hamilton, dat lukte hem alleen in de Toro Rosso ![]() | |
Nattekat | woensdag 22 juli 2020 @ 12:03 |
De twee podium die Hamilton heeft afgepakt niet vergeten natuurlijk. Sowieso een tweede plek in Brazilië, een mogelijke overwinning in Oostenrijk. | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 12:12 |
Ik wil deze (inmiddels gewijzigde) post nog even aanhalen. Hier staat een analyse vd afgelopen race van Albon. Dat hij constant een seconde achter Max zat is dus gewoon niet correct. | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 12:25 |
Het geeft wel hetzelfde beeld als in oostenrijk. Albon voelt zich na de pitstop lekkerder in de auto dan daarvoor. Precies zoals Red-Bull zelf ook al heeft aangegeven. Albon verliest gewoon heel veel tijd in zijn eerste stint. | |
Marcoss | woensdag 22 juli 2020 @ 12:29 |
Wel mooi dat het als enorm positief wordt gezien als iemand niet structureel 1 seconde, maar structureel een halve seconde achterstand heeft ![]() | |
Nattekat | woensdag 22 juli 2020 @ 12:30 |
Hij reed voordurend in verkeer. Tuurlijk verlies je dan tijd tov iemand in vrije lucht. | |
MaxMark | woensdag 22 juli 2020 @ 12:33 |
Verstappen reed tegen het eind toch ook redelijk veel in verkeer? | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 12:34 |
Als je naar de cijfers van race 2 kijkt, krijg je een ander beeld. Daar was hij op het einde juist rondes lang sneller dan Verstappen. Achterblijvers is een ander soort verkeer dan als het om positie gaat natuurlijk | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 12:37 |
Hoe oud waren de banden van Albon en hoe oud de banden van Verstappen? | |
MaxMark | woensdag 22 juli 2020 @ 12:39 |
Je hebt gelijk. Om de een of andere reden denk ik bij het woord "verkeer" per definitie aan de achterblijvers. | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 12:59 |
verschil van 9 rondes. Desalnietemin verliest Albon sinds de stop van Verstappen (Verstappen ging eerder naar binnen) gemiddeld "maar" 2-3 tienden. | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 13:08 |
Oke, oke | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 13:57 |
En maar gewoon de feiten blijven negeren. Ik heb al aangetoond dat die seconde niet klopt, maar ergens tussen de 0,2 en 0,5 seconde ligt. Hoe lang wil je hier mee blijven doorgaan? | |
shiz | woensdag 22 juli 2020 @ 14:35 |
~ "Entertain a clown and you become part of the circus" ~ "Wise men speak because they have something to say; fools, because they have to say something" ~ "Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" ~ "A wise man told me don't argue with fools, because people from a distance can't tell who is who" ~ "Arguing with a fool only proves that there are two" ~ "You can give a person knowledge, but you can't make them think. Some people want to remain fools, only because the truth requires change" ~ "You can't reason with a fool because fools are unreasonable" ~ "Arguing with idiots is like playing chess with a pigeon... no matter how good you are, the bird is going to shit on the board and strut around like it won anyway" Enz etc. ![]() | |
Tijn | woensdag 22 juli 2020 @ 14:37 |
Dat maakt het ook zo moeilijk om een goede tweede rijder te vinden bij Red Bull. Niemand wil de teamgenoot van Verstappen zijn, want je doet het nooit beter. Zelfs Ricciardo brak dat op. | |
Smacked_Actor | woensdag 22 juli 2020 @ 14:57 |
Arguing on the internet is like competing at the Paralympics, either you win or lose, you're still a retard. | |
opreis | woensdag 22 juli 2020 @ 15:02 |
Brazilië had een P3 geweest. Hij had veel betere pace dan Albon. Echter wilde Lewis voor P1 gaan en wilde daarom Albon op een onlogische plek inhalen. Als hij het op de logische plek had gedaan, was het waarschijnlijk gewoon gelukt en had Lewis weer z'n P2 terug, echter maakte hij een extra stop omdat hij voor Max wilde finishen. | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 15:18 |
~"Ultimately all things are known because you want to believe you know." | |
ChevyCaprice | woensdag 22 juli 2020 @ 15:42 |
DE NIEUWE DEBRIEF VAN MERCEDES IS UIT! | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 16:00 |
![]() | |
shiz | woensdag 22 juli 2020 @ 16:08 |
Dat sfeertje! ![]() Daarom zou het jammer zijn als 'ie naar Mercedes zou moeten om een kampioenschapwinnende auto te hebben. ![]() | |
daNpy | woensdag 22 juli 2020 @ 16:14 |
Ja dat is heel jammer, maar anders is en blijft hij in gevecht voor P2. En dat is al hoopvol, want als Bottas sneller kwalificeert rijdt ie ook gewoon weg. | |
ChevyCaprice | woensdag 22 juli 2020 @ 16:15 |
Jammer dat het zo'n toneelstukje is | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 22 juli 2020 @ 16:26 |
En dat is dus aangetoond niet waar. Ik weet dat jij als reli-fundi denkt dat als je iets maar vaak genoeg roept het vanzelf waar wordt, maar normaal denkende mensen weten dat dat niet zo is. | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 17:40 |
Het laatste gedeelte over het natte mondkapje ![]() | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 17:43 |
ChevyCaprice | woensdag 22 juli 2020 @ 20:36 |
Is blijkbaar nodig voor gearsync volgens J Palmer. | |
bianconeri | woensdag 22 juli 2020 @ 21:48 |
Dit dus. Al die figuren die als maar Albon blijven verdedigen die over een hele wedstrijd, ongeacht vrije lucht, een seconde langzamer is dan zijn teamgenoot. Alsof mensen aandelen hebben in Albon. Maar dat Albon ze heftig verdedigd moet worden met onzin laat wel zien hoe zwak hij nog staat. Gasly deed het qua race pace beter en die lag er al uit. | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 22:09 |
Ik ben wel klaar met Hongarije. Let's agree to disagree. Op naar Groot-Brittannië... | |
Vliegbaard | woensdag 22 juli 2020 @ 22:17 |
![]() | |
daNpy | woensdag 22 juli 2020 @ 22:18 |
![]() | |
potjecreme | woensdag 22 juli 2020 @ 22:18 |
Jup topic kan wel weer dicht @Nattekat of @zoem | |
beantherio | woensdag 22 juli 2020 @ 22:31 |
Die analyse is erg interessant. Blijkbaar kalibreren ze de synchronisatie van de versnellingsbak in de ronde waarin ze naar de grid toe rijden? Dat heb ik nog niet eerder gehoord. | |
#ANONIEM | donderdag 23 juli 2020 @ 01:35 |
Ik denk dat een betere vraag is, wat voor 2e rijder wil Red Bull hebben. Willen ze iemand die met Max concurreert of iemand die Max alleen steunt, kortom, willen ze een Ricciardo of een Bottas. | |
Tarado | donderdag 23 juli 2020 @ 08:16 |
Bottas wil ook geen Bottas zijn en Ricciardo heeft vast spijt van z'n beslissing te vertrekken al zal hij dat nooit toegeven | |
Sinister-D- | donderdag 23 juli 2020 @ 08:51 |
enorm veel spijt ![]() | |
Tarado | donderdag 23 juli 2020 @ 09:00 |
zo'n groot verschil was het toch niet | |
Nattekat | donderdag 23 juli 2020 @ 09:30 |
Vooruit dan maar | |
Nattekat | donderdag 30 juli 2020 @ 17:38 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 British Grand Prix 2020 #1 |