Altijd fijn, goed nieuwsquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:19 schreef galantis het volgende:
Hoewel ze misschien wat té optimistisch zijn over de planning, hier even wat positief nieuws, kunnen we wel gebruiken:
https://www.businessinsid(...)raak-september-2020/
Nice!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:19 schreef galantis het volgende:
Hoewel ze misschien wat té optimistisch zijn over de planning, hier even wat positief nieuws, kunnen we wel gebruiken:
Dit is eindelijk eens echt goed en positief nieuws!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:19 schreef galantis het volgende:
Heel veel. Het wordt ongekendquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:26 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rbeidsmarkt-a4006323
Banenverlies treft alle lagen van de arbeidsmarkt
Werkgevers vragen minder loonsubsidie aan en kondigen eerste ontslagrondes aan. Wat staat werknemers nog te wachten?
Er zijn ook allerlei regelingen voor omscholing. Hopelijk wordt daar goed gebruik van gemaakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:26 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rbeidsmarkt-a4006323
Banenverlies treft alle lagen van de arbeidsmarkt
Werkgevers vragen minder loonsubsidie aan en kondigen eerste ontslagrondes aan. Wat staat werknemers nog te wachten?
Ik heb vanaf het begin al begrepen dat dit groter gaat worden dan de recessie van 2008 en zelfs de depressie van 1930. Die hebben allebei jaren geduurd. En we zijn nu net een paar maanden bezig. Er staat ons nog heel wat te wachten de komende jaren.quote:
Laten we het hopen, want dit wordt ongekend. Hopelijk helpt het vaccin, al zijn er dan al vele bedrijven kapot gegaan. Maar die kunnen dan misschien een doorstart maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin al begrepen dat dit groter gaat worden dan de recessie van 2008 en zelfs de depressie van 1930. Die hebben allebei jaren geduurd. En we zijn nu net een paar maanden bezig. Er staat ons nog heel wat te wachten de komende jaren.
Al vraag ik me af wat het effect gaat zijn als er in september een vaccin is (zoals de Engelsen beweren en nu ook de Russen?). Of halverwege 2021. Gaan we dan in sneltreinvaart wereldwijd uit de ellende komen?
Ben benieuwd wat er valt om te scholen, automatisering, AI en robots zitten eraan te komen en knagen allerlei banen weg. De mensen met een administratieve functie kunnen niet opeens een technische knobbel aangroeien en ICTer worden. Als Tesla dit jaar niveau 5 haalt van selfdriving cars verdwijnen misschien al vanaf volgend jaar steeds meer taxi en vrachtwagen chauffeur banen...quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:32 schreef hooibaal het volgende:
Er zijn ook allerlei regelingen voor omscholing. Hopelijk wordt daar goed gebruik van gemaakt.
natuurlijk niet....dit gaat nog wel even duren, koopkracht zal achteruit gaan de overheden gaan weer bezuinigen etc etcquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:35 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin al begrepen dat dit groter gaat worden dan de recessie van 2008 en zelfs de depressie van 1930. Die hebben allebei jaren geduurd. En we zijn nu net een paar maanden bezig. Er staat ons nog heel wat te wachten de komende jaren.
Al vraag ik me af wat het effect gaat zijn als er in september een vaccin is (zoals de Engelsen beweren en nu ook de Russen?). Of halverwege 2021. Gaan we dan in sneltreinvaart wereldwijd uit de ellende komen?
Zorg. En in tijden dat arbeid ruim beschikbaar is gaat automatisering altijd minder hard.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat er valt om te scholen, automatisering, AI en robots zitten eraan te komen en knagen allerlei banen weg. De mensen met een administratieve functie kunnen niet opeens een technische knobbel aangroeien en ICTer worden. Als Tesla dit jaar niveau 5 haalt van selfdriving cars verdwijnen misschien al vanaf volgend jaar steeds meer taxi en vrachtwagen chauffeur banen...
Mwa, als er een vaccin is dan gaat deze crisis korter duren dan die uit 2008.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
natuurlijk niet....dit gaat nog wel even duren, koopkracht zal achteruit gaan de overheden gaan weer bezuinigen etc etc
inflatie zal omhoog schieten
ga er maar niet vanuit dat dit binnen 2/3 jaar allemaal op het oude niveau zit.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mwa, als er een vaccin is dan gaat deze crisis korter duren dan die uit 2008.
Tuurlijk hebben bedrijven grote klappen gehad, maar je zag ook dat mensen in de corona periode nog nooit zoveel gespaard hebben. Als dat allemaal weer "vrij" besteed kan worden. Dan kan de economie redelijk snel herstellen.
Ja en? Wat voegt dit toe?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
Ook op Eindhoven Airport en Rotterdam Airport vluchten geland met coronagevallen
Op Eindhoven Airport zijn de afgelopen maand zes vluchten geland waarin in totaal zeven personen zaten met het coronavirus. Dat bevestigt de GGD Brabant-Zuidoost na een berichtgeving van de Volkskrant. Op Rotterdam Airport is er voor zover bekend een geval aangetroffen.
Op Maastricht Airport zijn geen gevallen bekend. Eerder meldde de GGD al dat er 38 vluchten op Schiphol zijn geland met mogelijk een besmette persoon aan boord. De GGD Kennemerland baseerde dat mede op steekproeven die op het vliegveld zijn gehouden tussen half juni en half juli.
quote:Strenge controles in Amsterdam, gemeente roept hulp bedrijven in
Amsterdam gaat dit weekend streng controleren op de coronaregels. Uit angst voor een tweede golf wil de gemeente sneller boetes uitdelen aan mensen die geen afstand houden. Vanwege het mooie weer is de verwachting dat het druk wordt in de hoofdstad, ook met buitenlandse toeristen.
De gemeente roept de hulp in van musea, straatmuzikanten en toeristische bedrijven om mensen op de regels te wijzen. "Veel buitenlandse bezoekers in de binnenstad kennen de Nederlandse coronaregels niet. Dat geeft ondernemers een extra verantwoordelijkheid", zegt burgemeester Femke Halsema tegen het Parool.
https://nos.nl/liveblog/2(...)es-in-amsterdam.html
Onbegrijpelijk dat al dat gevlieg nog steeds kan. Hier wordt gewoon met mensenlevens gespeeld.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:29 schreef Momo het volgende:
Ook op Eindhoven Airport en Rotterdam Airport vluchten geland met coronagevallen
Op Eindhoven Airport zijn de afgelopen maand zes vluchten geland waarin in totaal zeven personen zaten met het coronavirus. Dat bevestigt de GGD Brabant-Zuidoost na een berichtgeving van de Volkskrant. Op Rotterdam Airport is er voor zover bekend een geval aangetroffen.
Op Maastricht Airport zijn geen gevallen bekend. Eerder meldde de GGD al dat er 38 vluchten op Schiphol zijn geland met mogelijk een besmette persoon aan boord. De GGD Kennemerland baseerde dat mede op steekproeven die op het vliegveld zijn gehouden tussen half juni en half juli.
Mondkapjes worden hier wel gedragen, we zijn elkaar compleet gek aan het maken.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:28 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat al dat gevlieg nog steeds kan. Hier wordt gewoon met mensenlevens gespeeld.
Ze hebben echter wel prima punten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:33 schreef DireStraits7 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)e-veel-vermengd.html
Ik vind Nieuwsuur een fijn programma, maar ze doen er nu echt alles aan om alle facetten van de aanpak van het RIVM/ministerie te kraken.
Dit roep ik al vanaf het begin bijvoorbeeld. Nu zat het RIVM op allerlei verschillende stoeltjes van alles te roepen.quote:"Je vraagt je nu toch af: hoe onafhankelijk zijn ze en hoeveel laten ze zich beïnvloeden door de mensen op het ministerie omdat die mensen graag iets willen horen?"
Nou ja dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat je het RIVM een risicolijst laat opstellen. Dus zeg maar:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ze hebben echter wel prima punten.
[..]
Dit roep ik al vanaf het begin bijvoorbeeld. Nu zat het RIVM op allerlei verschillende stoeltjes van alles te roepen.
Voorbeeld:
Het RIVM zou bijvoorbeeld wetenschappelijk onderbouwd advies moeten geven over mondkapjes. Wanneer werkt het wel, wanneer niet, wie moet het dragen, wie niet etc.
Het RIVM moet NIET advies kan geven gebaseerd op een tekort aan mondkapjes. Dat zou aan de ministerie moeten zijn.
Dat is wat ik bedoel inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat je het RIVM een risicolijst laat opstellen. Dus zeg maar:
1. Werk waarbij aerosolen vrijkomen
2. werk met direct lichamelijk contact
3. werk langdurig binnen 1,5 m
4. werk incidenteel binnen 1,5 m
Dat lijkt me objectief en wetenschappelijk. Tot welke schaal de kapjes gebruikt mogen worden is dan vervolgens een politiek besluit. Maar dat doen ze niet want dat is lastig en politiek riskant. Dat schuiven ze af.
Wat goed van je dat je een uitzonderingsgevalletje hebt kunnen vinden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:40 schreef Elan het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/n(...)-moeten-thuisblijven
Dus....
Niet eens met de laatste alinea. Jaap moet dan opschrijven: "idealiter wil je dit maar gelet op de omstandigheid dat er tekorten zijn adviseer ik X" Die man hoeft natuurlijk niet te doen alsof hij gek is. Dan krijgen we ongelukken.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 01:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel inderdaad.
Advies vanuit RIVM moet wetenschappelijk onderbouwd zijn en dan moeten de bestuurders maar kijken wat ze er mee kunnen doen. Nu werd het RIVM eigenlijk constant in een bestuursrol geduwd waardoor diegenen die daadwerkelijk de touwtjes in handen hadden slim buiten schot bleven.
Jaap heeft vaak genoeg gezegd dat er een tekort aan mondkapjes was en dat het daarom toch niet ging werken. Dat is zijn taak simpelweg niet. Hij zou alleen moeten zeggen in welke gevallen mondkapjes wel of niet werken. Als er dan tekorten zijn dan is het aan de minister om dat maar op te lossen en daar heeft Jaap helemaal niks mee te maken.
Maar volgens jou had het er niks mee te maken. Dat fabeltje is dus bij deze ontkracht.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 01:54 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat goed van je dat je een uitzonderingsgevalletje hebt kunnen vinden.
Er is alleen geroepen dat de horeca niet de grootste verspreider is, omdat dat allang naar voren was gekomen. Op een veel grotere schaal dan af en toe een klein gevalletje zoals dit.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar volgens jou had het er niks mee te maken. Dat fabeltje is dus bij deze ontkracht.
In de supermarkt zit je dan ook niet uren dicht op elkaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is alleen geroepen dat de horeca niet de grootste verspreider is, omdat dat allang naar voren was gekomen. Op een veel grotere schaal dan af en toe een klein gevalletje zoals dit.
Ga naar een willekeurige supermarkt voor een week. Zeer grote kans dat je ook mensen gaat vinden die daar zijn geweest en Corona hebben. Dan zou er ook niet meteen gezegd worden dat een supermarkt de main spreader is. Worden die ook niet opeens gesloten. Zelfde bij random winkels. In hotels. In musea. Etc. Er komen overal wel besmette personen natuurlijk.
Je suggereert dat het nu niet wetenschappelijk onderbouwd was.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 01:13 schreef Kyran het volgende:
Advies vanuit RIVM moet wetenschappelijk onderbouwd zijn en dan moeten de bestuurders maar kijken wat ze er mee kunnen doen.
Is het de schuld van het RIVM/OMT als het kabinet zegt het advies vrijwel altijd volledig over te nemen? Los van de vraag in hoeverre het zinvol is om als kabinet tegen het advies van experts in te gaan.quote:Nu werd het RIVM eigenlijk constant in een bestuursrol geduwd waardoor diegenen die daadwerkelijk de touwtjes in handen hadden slim buiten schot bleven.
Natuurlijk wel, het OMT werd in dit geval gevraagd om niet in het luchtledige te adviseren, maar 'gegeven de huidige praktijk'.quote:Jaap heeft vaak genoeg gezegd dat er een tekort aan mondkapjes was en dat het daarom toch niet ging werken. Dat is zijn taak simpelweg niet. Hij zou alleen moeten zeggen in welke gevallen mondkapjes wel of niet werken. Als er dan tekorten zijn dan is het aan de minister om dat maar op te lossen en daar heeft Jaap helemaal niks mee te maken.
Dus eigenlijk precies wat er opgesteld is? Wellicht te laat, dat kan, maar het nieuwe verdeelmodel werkt(e) precies op deze manier.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:48 schreef trein2000 het volgende:
Nou ja dat weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat je het RIVM een risicolijst laat opstellen. Dus zeg maar:
1. Werk waarbij aerosolen vrijkomen
2. werk met direct lichamelijk contact
3. werk langdurig binnen 1,5 m
4. werk incidenteel binnen 1,5 m
Ja, bizar. Terwijl gisteren in het Brabants Dagblad te lezen was dat 'met de kennis van nu' carnaval niet door had moeten gaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:57 schreef LTVDK het volgende:
Apart wel eigenlijk dat die kermis in Tilburg wel doorgaat nu
Het is haast alsof ze daar graag ground zero willen zijn voor de volgende uitbraak.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:58 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, bizar. Terwijl gisteren in het Brabants Dagblad te lezen was dat 'met de kennis van nu' carnaval niet door had moeten gaan.
Supermarkten zijn ten eerste veel groter en je zit niet hutje mutje op elkaar. Na 8 bier doet niemand meer aan social distancing. Door de slechte handhaving zijn er talloze voorbeelden van slecht geventileerde kroegen waar mensen onder invloed dicht op elkaar staan te feesten. Men handhaaft kennelijk alleen op excessen. Dus natuurlijk is de horeca problematischer dan een supermarkt.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is alleen geroepen dat de horeca niet de grootste verspreider is, omdat dat allang naar voren was gekomen. Op een veel grotere schaal dan af en toe een klein gevalletje zoals dit.
Ga naar een willekeurige supermarkt voor een week. Zeer grote kans dat je ook mensen gaat vinden die daar zijn geweest en Corona hebben. Dan zou er ook niet meteen gezegd worden dat een supermarkt de main spreader is. Worden die ook niet opeens gesloten. Zelfde bij random winkels. In hotels. In musea. Etc. Er komen overal wel besmette personen natuurlijk.
Het is buiten en er is strenge controle op de hoeveelheid mensen per plein. Heel wat anders dan carnaval. Verder reeds te lezen dat opvallend weinig ouderen de kermis (vooralsnog) bezoeken of dit van plan zijn.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is haast alsof ze daar graag ground zero willen zijn voor de volgende uitbraak.
Dat is buiten waar besmetting amper een rol speelt.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:57 schreef LTVDK het volgende:
Apart wel eigenlijk dat die kermis in Tilburg wel doorgaat nu
Word zeker nog steeds niet op gecontroleerd. Iedereen kan maar overal heenvliegen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:41 schreef Ven1972 het volgende:
Op Eindhoven Airport zijn voor zover bekend sinds begin juni zes vluchten geland met in totaal zeven mensen aan boord die besmet waren met het coronavirus. De passagiers testten kort na de vlucht positief bij de GGD.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)ote-landen~a4151142/
Ik zeg alleen maar dat het op zich niks hoeft te betekenen dat er vier mensen gevonden zijn die Corona hebben (en in een restaurant zijn geweest). Als je maar goed genoeg zoekt vind je overal wel zieke mensen. Er is daarnaast nog geen zekerheid dat ze het in het restaurant hebben opgelopen. Lijkt me namelijk heel sterk als het waar is dat niemand van het personeel ziek is.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Supermarkten zijn ten eerste veel groter en je zit niet hutje mutje op elkaar. Na 8 bier doet niemand meer aan social distancing. Door de slechte handhaving zijn er talloze voorbeelden van slecht geventileerde kroegen waar mensen onder invloed dicht op elkaar staan te feesten. Men handhaaft kennelijk alleen op excessen. Dus natuurlijk is de horeca problematischer dan een supermarkt.
Voorzichtige drukte op de eerste avond van Tilburgse kermis: ‘Dit plein is vol’quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:33 schreef Hannnnn het volgende:
Er zijn al enkele kermissen geweest om te zien hoe ze dat het beste kunnen aanpakken en ik neem aan dat ze de feesttenten die er normaal staan ook niet gaan uitpakken dit jaar.
In aangepaste vorm kan een kermis prima.
Welk restaurant ? Het is gewoon een klassiek bruin café.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg alleen maar dat het op zich niks hoeft te betekenen dat er vier mensen gevonden zijn die Corona hebben (en in een restaurant zijn geweest). Als je maar goed genoeg zoekt vind je overal wel zieke mensen. Er is daarnaast nog geen zekerheid dat ze het in het restaurant hebben opgelopen. Lijkt me namelijk heel sterk als het waar is dat niemand van het personeel ziek is.
Nee volgens mij staan er idd alleen attracties geen feesttenten. Maar volgens mij adverteert men ook niet actief om juist niet te veel volk te trekken. Roze maandag tijdens de kermis gaat ook niet door terwijl daar normaliter 100.000+ mensen op afkomen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:58 schreef Simmertje het volgende:
Neem aan dat feesttenten niet doorgaan, maar uiteindelijk moet dat volk toch ergens heen 's avonds. De combinatie van het toerisme dat weer is opgestart en de kleine opleving in België maakt het op zijn minst wel een beetje tricky.
Heel herkenbaar. Het overkomt mij al 3 vrijdagen op rij op het terras en in de kroeg. 5 maanden binnen gezeten, ook in het weekend. Op een gegeven moment wil je toch weer socializen. Elke keer neem ik me weer voor voorzichtig te doen, maar op een gegeven moment (idd zo ongeveer na 8 bier) is er meer sprake van social cuddling. Gelukkig is het risico nu beperkt, maar dit kan niet zo door blijven gaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Supermarkten zijn ten eerste veel groter en je zit niet hutje mutje op elkaar. Na 8 bier doet niemand meer aan social distancing. Door de slechte handhaving zijn er talloze voorbeelden van slecht geventileerde kroegen waar mensen onder invloed dicht op elkaar staan te feesten. Men handhaaft kennelijk alleen op excessen. Dus natuurlijk is de horeca problematischer dan een supermarkt.
Moet je er ook maar vanuit gaan dat ze naar buiten brengen als er een kleine haard (want dat is dit immers ook - gaat om vooralsnog 4 personen) is ontstaan in een supermarkt. Horeca is voor velen een makkelijk pispaaltje, dus ik vind het geen gekke aanname dat zulke verhalen net wat sneller naar buiten komen. Hoeveel mensen zouden een verhaal aanklikken waarin staat dat er binnen een paar dagen vier besmette personen boodschappen hebben gedaan bij een Jumbo in *insert random city*? Helemaal als het nog niet eens duidelijk is (zoals in dit geval bij dat cafe) dat ze het ook echt daar hebben opgelopen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Welk restaurant ? Het is gewoon een klassiek bruin café.
Waar het mij om gaat is dat de horeca het niet zo nauw neemt met de anderhalve meter samenleving en daar schuilt gewoon een een groot gevaar in.
Dan kun je wel over supermarkten en wat al niet beginnen maar wanneer zijn specifieke besmettingshaarden te herleiden geweest naar een bepaalde supermarkt?
Het is tijdens carnaval al aangetoond welk gevaar daar in schuilt. Waardeloze ventilatie, mensen hutje mutje en zuipen gaat gewoon verkeerd.
Horeca is voor mij absoluut geen pispaaltje, ik heb een broer met een eigen kroeg waar het momenteel echt niet goed mee gaat. Aan de andere kant moet je wel zo eerlijk zijn dat het absoluut niet lekker gaat en regels op grove schaal overtreden worden. Dit is een wat ouder bericht dus geen idee hoe hoog de teller momenteel staat maar om je een idee te geven:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Moet je er ook maar vanuit gaan dat ze naar buiten brengen als er een kleine haard (want dat is dit immers ook - gaat om vooralsnog 4 personen) is ontstaan in een supermarkt. Horeca is voor velen een makkelijk pispaaltje, dus ik vind het geen gekke aanname dat zulke verhalen net wat sneller naar buiten komen. Hoeveel mensen zouden een verhaal aanklikken waarin staat dat er binnen een paar dagen vier besmette personen boodschappen hebben gedaan bij een Jumbo in *insert random city*? Helemaal als het nog niet eens duidelijk is (zoals in dit geval bij dat cafe) dat ze het ook echt daar hebben opgelopen.
In een supermarkt kan het ook snel gaan met de hoeveelheid dingen die een random persoon aanraakt. En een supermarkt was ook maar één voorbeeld natuurlijk. Als je maar goed genoeg je best doet zijn er zat plekken waar er vier besmette personen zijn geweest binnen een paar dagen.
Je hebt wel gelijk dat er binnen de horeca gelegenheden zijn met slechte ventilatie. Ook echt niet allemaal overigens. Het is dus zeker belangrijk dat er onderzoek gedaan word en dat ze alert blijven op nieuwe gevallen. Vind het alleen onzin om de horeca als grootverspreider neer te zetten terwijl daar imo geen aanleiding voor is. Nummers zijn stabiel en van dat soort kleine haardjes zul je in elke sector wel vinden als je maar goed genoeg zoekt. Dat ze binnen de horeca niet goed omgaan met de 1,5 meter is ook maar enkel waar je kijkt. Maar die discussie is eerder gevoerd.
Ook daar kun je echt wel meer veiligheidsmaatregelen nemen dan nu het geval is.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
Supermarkten zijn een vitale sector, die kan niet zomaar dicht. Je moet toch eten.
Het is natuurlijk ook de combinatie van factoren wat zorgt voor het risico. Nederland spelen besmettingen amper nog een rol, dus mensen denken het zal allemaal wel. Ergens ook terecht. Maar we gaan tegelijkertijd met al het versoepelen ook het toerisme weer opstarten.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:31 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ook daar kun je echt wel meer veiligheidsmaatregelen nemen dan nu het geval is.
Maar zowel de ondernemers als de gasten in de horeca geven bij herhaling aan de anderhalvemeter-afspraken maar vervelend te vinden en ze zo snel mogelijk te willen afschaffen - nou ja, voor zichzelf natuurlijk. Het ligt er dus wel erg dik bovenop dat ze helemaal geen zin hebben om de regels na te leven.
Zijn toch best veel landen (vooral binnen Europa) die versoepeld hebben en waar nu ook toerisme is zonder grote stijgingen? Ergens lokaal een haard wellicht (zoals een Barcelona of Lissabon bv), maar overall lijkt de combo binnen Europa vrij goed te werken. Toerisme is natuurlijk pas een maand geleden echt opgestart, dus zullen zien hoe dat zich ontwikkelt, maar vooralsnog zijn er niet echt landen binnen Europa waaruit blijkt dat versoepelingen EN toerisme teveel bleek. Volgens mij dan.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook de combinatie van factoren wat zorgt voor het risico. Nederland spelen besmettingen amper nog een rol, dus mensen denken het zal allemaal wel. Ergens ook terecht. Maar we gaan tegelijkertijd met al het versoepelen ook het toerisme weer opstarten.
Het is niet zo dat in andere landen (die hun shit initieel ook goed op orde hadden qua besmettingsgevallen) niet gebleken is dat die combinatie niet werkt .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |