Dan kan je ze net zo goed meteen uitbannen als dat zo is.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klopt, maar als je wel een mondkapje draagt tijdens de vliegreis kan je ook besmet worden!
Zou lekker zijn als de app dalijk live is. Gaat contactonderzoek zoveel makkelijker maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet alle 38 vluchten uitpluizen. Zeker niet als er mondkapjes gedragen zijn.
Ze kunnen de capaciteit voor BCO veel beter gebruiken voor lokale uitbraken.
Vind ik ook, dat is niet de manier van aanpakken van een grote virus die rond hele wereld raastquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
Het is allemaal weer veel te vrijblijvend aan het worden.
Is dat zo ja? Wist ik niet eens.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.
Integendeel, in 80% van europa wordt je verplicht mondkapjes te dragen. Bij elke winkel staat er ontsmettingstroep. En dat terwijl we in verwaarloosbare aantallen zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:41 schreef Elan het volgende:
Het is allemaal weer veel te vrijblijvend aan het worden.
Ik denk dat werking van mondkapjes niet altijd effect heeft op bestrijding van het coronavirus of hebben ze niet goed volgens de instructies mondkapjes gedragen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan je ze net zo goed meteen uitbannen als dat zo is.
Die regels worden ook op grote schaal overtreden en de handhaving vind ook amper nog plaats.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof dat voor de gemiddelde kroegbaas enig verschil heeft gemaakt. Ze kunnen nu al niemand kwijt op 1,5 meter, en na de versoepelingen van 1 juli zijn dat echt niet ineens tientallen mensen meer per terras geworden. De ruimte was er toen ook al niet
Mondkapjes beschermen niet tegen een tweede golf het is vooral schijnveiligheid die je er mee creëert..quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Integendeel, in 80% van europa wordt je verplicht mondkapjes te dragen. Bij elke winkel staat er ontsmettingstroep. En dat terwijl we in verwaarloosbare aantallen zitten.
Ja maar dat is al de hele maand zo. Ik zie nog geen effect.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Die regels worden ook op grote schaal overtreden en de handhaving vind ook amper nog plaats.
helaas achter een betaalmuurtwitter:MiddleSeat twitterde op woensdag 15-07-2020 om 18:34:21Have there been airline flights with infected passengers and no coronavirus spread? Yes. Have there been flights where other passengers got infected? Yes. Here's where the risks lurk. https://t.co/E8VYIWHtN7 via @WSJ reageer retweet
Ik blijf erbij dat we het allang hadden gemerkt als de horeca echte stijgingen aan het veroorzaken was. Leuk dat er sinds 1 juli meer mensen naar binnen mogen, maar die 1,5 meter is er nog steeds (wat @_serial_ ook al aangaf); zorgt niet opeens voor tientallen extra bezoekers. En we hadden het ook echt wel gemerkt als die ''we hebben overal schijt aan'' groep echt zo groot zou zijn, dat lees ik immers al wekenlang. Toerisme is ook al weer een maandje mogelijk en hele grote stijgingen zijn er gelukkig niet. Máár in de loop van de zomer zal er nog meer toerisme zijn, dus hoe dat zal gaan is even afwachten ja. Er is in mijn ogen gewoon geen enkele aanleiding om op dit moment in paniek te schieten, agree to disagree dusquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
De horeca is pas twee weken weer echt een beetje open héHet zijn teveel versoepelingen en teveel toeristen en teveel mensen die schijt hebben dat gaat gewoon weer mis binnen no time
[..]
Die mensen gaan uit dat vliegtuig ergens heen over het algemeen, of dat nou familie is of werk dat vormt een risico.
Overigens heeft in die periode aanzienlijk minder vliegverkeer plaatsgevonden dan de periode nu, dus reken op minimaal een verdubbeling. Ook het aantal besmettingen loopt op veel plekken op. Met de drukte van nu zal de ROI ook wel omhoog schieten.
Er is totaal geen aanleiding (helemaal niet binnen NL) om het weer strenger te maken (helemaal met mondkapjes evt); er zijn geen stijgingen. Ik snap die paniek niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Vind ik ook, dat is niet de manier van aanpakken van een grote virus die rond hele wereld raast
Tijdje terug riep je nog dat mondkapjes enorm veel helpen en dat er daardoor weer meer mogelijk zou moeten zijn. Nu zijn ze er, en dan werken ze opeens niet meer goed genoeg?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat werking van mondkapjes niet altijd effect heeft op bestrijding van het coronavirus of hebben ze niet goed volgens de instructies mondkapjes gedragen.
Het gaat niet in een week maar je ziet eigenlijk overal de cijfers weer de verkeerde kant op kruipen naarmate men meer versoepeld.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja maar dat is al de hele maand zo. Ik zie nog geen effect.
Je moet nou eenmaal een balans zoeken tussen virusbestrijding en economie / vrijheden.
Aan het dashboard te zien is er nu genoeg ruimte om die balans wat meer naar economie / vrijheid te schuiven.
De mondkapjes discussie wil ik niet aanhalen, maar wat mij betreft wordt het tijd om zoveel meer los te laten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Mondkapjes beschermen niet tegen een tweede golf het is vooral schijnveiligheid die je er mee creëert..
Ja, nogmaals, je zal een balans aan moeten houden. Je hebt dat dashboard niet voor niks.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet in een week maar je ziet eigenlijk overal de cijfers weer de verkeerde kant op kruipen naarmate men meer versoepeld.
Het is flauw om de horeca de schuld te geven maar waar mensen samen komen om amicaal te zuipen ligt nu eenmaal een groot risico.
Ik betwist het effect van mondkapjes niet ,er zijn voldoende studies die aantonen dat ze effect hebben (al gaan die wel onder optimale omstandigheden, dus dat constant op en af zetten mwah)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De mondkapjes discussie wil ik niet aanhalen, maar wat mij betreft wordt het tijd om zoveel meer los te laten.
De bestemmingsaantallen zijn miniem, laat de jeugd eens wat meer genieten van de zomer.
wordt jequote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Integendeel, in 80% van europa wordt je verplicht mondkapjes te dragen. Bij elke winkel staat er ontsmettingstroep. En dat terwijl we in verwaarloosbare aantallen zitten.
en je hebt mondkapjes en mondkapjes, een sjaal voor je mond is ook een mondkapje maar het is niet voor niets dat ze het in ziekenhuizen anders doenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik betwist het effect van mondkapjes niet ,er zijn voldoende studies die aantonen dat ze effect hebben (al gaan die wel onder optimale omstandigheden, dus dat constant op en af zetten mwah)
Maar de essentie lijkt overal gewoon dat als je te ver versoepeld en de besmettingen lopen op je daar niks mee op lost. Ik geloof dat het opheffen van een maximum qua aantal bezoekers een kolossale vergissing is geweest. Wat namelijk wel bewezen heeft effectief te zijn is die anderhalve meter. En laten we eerlijk zijn, dat is op teveel plekken gewoon allang geen reële optie meer.
Maar dat zijn vooral onderbuikgevoelens natuurlijk. Helemaal als je het hebt over ''het gros van de mensen''. De mensen die zich niet houden aan regels vallen altijd makkelijker op natuurlijk & het is maar net wat je in je eigen omgeving ziet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:59 schreef Elan het volgende:
Het bewustzijn is bij het gros van de mensen ook omgeslagen mensen denken het virus is opgerot we mogen weer en daar gedragen mensen zich dus ook naar.
Jazeker maar de theorie is dat dat nog altijd beter is dan niks dragen. Al is het uiteindelijk vooral een symbolische maatregel om maar niet maatregelen terug te hoeven draaien. Terwijl daar de crux ligt en niet in de mondkapjes. Je zal zien dat het in België ook gewoon substantieel blijft stijgen ondanks die plicht.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
en je hebt mondkapjes en mondkapjes, een sjaal voor je mond is ook een mondkapje maar het is niet voor niets dat ze het in ziekenhuizen anders doen
Aannames.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Je zal zien dat het in België ook gewoon substantieel blijft stijgen ondanks die plicht.
Je kunt het gewoon lezen, misschien nog eens proberen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:50 schreef Tarado het volgende:
helaas achter een betaalmuurtwitter:MiddleSeat twitterde op woensdag 15-07-2020 om 18:34:21Have there been airline flights with infected passengers and no coronavirus spread? Yes. Have there been flights where other passengers got infected? Yes. Here's where the risks lurk. https://t.co/E8VYIWHtN7 via @:WSJ reageer retweet
Als het overal (veel) drukker is ga je vanzelf soepeler om met de anderhalve meter regels, dan heb je ook gewoon weinig keus.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat zijn vooral onderbuikgevoelens natuurlijk. Helemaal als je het hebt over ''het gros van de mensen''. De mensen die zich niet houden aan regels vallen altijd makkelijker op natuurlijk & het is maar net wat je in je eigen omgeving ziet.
Als het echt zoveel mensen waren dan was dat allang duidelijk naar voren gekomen, want die ''grote groep'' is al actief sinds ergens in mei als je uit moet gaan van FOK! (dan heb ik het niet specifiek over jou).
Ga morgenmiddag maar eens naar een gemiddeld stadscentrum - waar je dan waarschijnlijk over de koppen kunt lopen want mooi weer in aantocht - en je zult merken dat de 1.5m en hygiëne maatregelen eigenlijk niet meer bestaan. Zoiets hoef je niet altijd te onderbouwen met cijfers om te kunnen concluderen dat het daarin gewoon enorm omgedraaid is in enkele weken tijd.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar dat zijn vooral onderbuikgevoelens natuurlijk. Helemaal als je het hebt over ''het gros van de mensen''. De mensen die zich niet houden aan regels vallen altijd makkelijker op natuurlijk & het is maar net wat je in je eigen omgeving ziet.
Dat maakt echt geen verschil uit hoor en als je denkt dat bijna niemand zich zal houden aan die anderhalve meter (vanwege gebrek aan controle) dan kom je bedrogen uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.
Klopt. Je kan bv onmogelijk 1,5 meter afstand houden in de supermarkt op elk moment. Soms wordt je gewoon letterlijk ingesloten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het overal (veel) drukker is ga je vanzelf soepeler om met de anderhalve meter regels, dan heb je ook gewoon weinig keus.
Verder laten we ons blijkbaar amper testen en gaan gewoon met klachten op pad. Een op de vijf werknemers is van mening dat de werkgever lakser om gaat met de Coronaregels en in de publieke sector voelt een derde zich onveilig
https://www.accountancyva(...)ks-met-coronaregels/
.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het overal (veel) drukker is ga je vanzelf soepeler om met de anderhalve meter regels, dan heb je ook gewoon weinig keus.
Verder laten we ons blijkbaar amper testen en gaan gewoon met klachten op pad. Een op de vijf werknemers is van mening dat de werkgever lakser om gaat met de Coronaregels en in de publieke sector voelt een derde zich onveilig
https://www.accountancyva(...)ks-met-coronaregels/
Maar verder zijn we hartstikke goed bezig!![]()
Buiten zie ik mensen zich steeds minder aan de 1,5 meter houden, maar binnen vind ik het over het algemeen best goed gaanquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga morgenmiddag maar eens naar een gemiddeld stadscentrum - waar je dan waarschijnlijk over de koppen kunt lopen want mooi weer in aantocht - en je zult merken dat de 1.5m en hygiëne maatregelen eigenlijk niet meer bestaan. Zoiets hoef je niet altijd te onderbouwen met cijfers om te kunnen concluderen dat het daarin gewoon enorm omgedraaid is in enkele weken tijd.
Vind het sowieso bewonderenswaardig hoeveel bedrijven nog steeds thuiswerken hanteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn werkgever denkt echter dat we na de zomervakantie weer terug kunnen naar maximaal 1 dag in de week thuiswerken, maar gezien de bezetting en het bewaken van de 1,5 meter op onze kantoren gaat dat totaal niet werkbaar zijn...
zal misschien komen omdat ik al wat meer artikelen van hun gratis gelezen heb maar mij lukt het dus niet meerquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon lezen, misschien nog eens proberen.
Valt me ook alles mee idd!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het sowieso bewonderenswaardig hoeveel bedrijven nog steeds thuiswerken hanteren.
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat maakt echt geen verschil uit hoor en als je denkt dat bijna niemand zich zal houden aan die anderhalve meter (vanwege gebrek aan controle) dan kom je bedrogen uit.
Lijkt me ook niet handig om in deze tijd een boete van duizenden euro's te vangen
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.
https://www.gelderlander.(...)ngeburgerd~a89da06f/
Vind je dat niet saai?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Mijn werkgever heeft al breed aangegeven dat thuiswerken de nieuwe norm wordt. Ik zit in de toekomst echt hooguit 1 of 2 dagen per week op kantoor. Prima zaak
Goed van je werkgever! Mijn werkgever is toch wat behoudender op dat vlak. Vóór Corona werd thuiswerken in zijn geheel niet aangemoedigd. (ikzelf werkte al wel 1 dag per week thuis)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Mijn werkgever heeft al breed aangegeven dat thuiswerken de nieuwe norm wordt. Ik zit in de toekomst echt hooguit 1 of 2 dagen per week op kantoor. Prima zaak
In Nijmegen drie, verder volgens mij nauwelijks. Bruls is de enige die de handhaving van de anderhalvemeterregels nog een beetje serieus neemt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.
https://www.gelderlander.(...)ngeburgerd~a89da06f/
Het is wel wennen ja, maar aan de andere kant heb ik aan die 1 a 2 dagen straks ook wel genoeg voor het onderhouden van de sociale contacten. En voor de rest spreek je mensen ook wel gewoon digitaal natuurlijk.quote:
Vanaf september krijg je ook weer volle sportkantines. Hoewel, met een beetje nazomer kan het misschien nog wel tot oktober duren voor men daar weer massaal naar binnen gaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.
Echte excessen worden volgens mij redelijk aangepakt.
Prima, niets mis meequote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.454, toename: 103
Ziekenhuisopnames 11.894 (23,1% van positief getest), toename: -4
IC-opnames 2.930 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.138 (11,9% van positief getest), toename: 1
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Alle overige steden +1 of +2
Zijn dit de dagcijfers, waar haal je die vandaan? Ik dacht dat het RIVM nog maar eens per week een update deed?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Gaat nog steeds goedquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Als alleen de excessen worden aangepakt heeft dat natuurlijk heel weinig te maken met daadwerkelijke handhaving.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.
Echte excessen worden volgens mij redelijk aangepakt.
Dat doet de RIVM ook, alleen hebben ze ook open databronnen, waar enkele mensen mee aan de haal zijn gegaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn dit de dagcijfers, waar haal je die vandaan? Ik dacht dat het RIVM nog maar eens per week een update deed?
Excuus voor de domme vraag wellicht, maar ik hang hier niet dagelijks meer rond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |