de vraag is of die mensen het al hadden toen ze instaptenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:39 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind vrij opvallend dat er besmettingen zijn van 38 vluchten op Schiphol. Maar in modernste en nieuwste vliegtuigen zijn meestal HEPA-filters aanwezig die virusdeeltjes filtert in de cabine.
Dat is het, maar ze houden het ook niet aan dat ze thuis moeten blijven of ze weten het niet dat ze doorhebben dat ze het virus dragen? Mogelijk zijn cabinebemanning ook al besmet door deze passagiers die op deze vlucht zaten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
de vraag is of die mensen het al hadden toen ze instapten
Nee, op 38 vluchten bleken besmette personen gezeten te hebben. Dat is iets volledig anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:39 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind vrij opvallend dat er besmettingen zijn van 38 vluchten op Schiphol. Maar in modernste en nieuwste vliegtuigen zijn meestal HEPA-filters aanwezig die virusdeeltjes filtert in de cabine.
Wat een gelul. Die besmettingen komen niet door horeca of toerisme. Invliegen vanuit brandhaarden kan gewoon nog niet dus daar heb je ook helemaal geen last van. En ja het aantal besmettingen stijgt, echt verschrikkelijk, het einde der tijdenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:34 schreef Elan het volgende:
Het gaat gewoon weer mis op deze manier, aantal besmettingen blijft wereldwijd extreem toenemen, er zullen maatregelen genomen moeten worden en dan met name in de toeristensector en horeca want daar liggen de grootste gevaren op de loer voor Nederland.
Nogmaals, het aantal besmettingen in de lucht is minimaal. Dat is inmiddels al honderden malen bevestigd, door tot en met het WHO aan toe.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is het, maar ze houden het ook niet aan dat ze thuis moeten blijven of ze weten het niet dat ze doorhebben dat ze het virus dragen? Mogelijk zijn cabinebemanning ook al besmet door deze passagiers die op deze vlucht zaten.
Beter gewoon kappen met vluchten anders dan noodzakelijk en getest toelaten.Vandaag alleen al 3 vluchten uit de VS geland 1 uit Brazilië en eentje uit Mexico, maal 220 mensen hele grote kans dat er een of twee besmette reizigers tussen zitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
de vraag is of die mensen het al hadden toen ze instapten
Exponentiële groei blijft voor veel mensen toch een ongrijpbaar concept.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:44 schreef Simmertje het volgende:
Trouwens ook wel apart dat mensen het concept van een golf niet snappen. Nee, nu is het nog niet ernstig, maar een golf bouwt kracht op, moet ergens beginnen. Israël haar tweede golf begon ook met een stijging van 100 naar 200 cases per dag, maand later is dat 2000 per dag. Zo snel kan het dus gaan, helemaal niet raar dus dat zo'n stijging in België serieus genomen wordt.
Dat zijn echt geen toeristische reisjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter gewoon kappen met vluchten anders dan noodzakelijk en getest toelaten.Vandaag alleen al 3 vluchten uit de VS geland 1 uit Brazilië en eentje uit Mexico, maal 220 mensen hele grote kans dat er een of twee besmette reizigers tussen zitten.
Precies, maar Duitsers trekken ook het niet aan onze maatregelen hier in Nederland terwijl ze bij ons op vakantie zijn op de camping of zoiets.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Exponentiële groei blijft voor veel mensen toch een ongrijpbaar concept.
ik denk niet dat die vliegtuigen zo vol zitten en volgens mij kan je vanuit de VS en Brazilië alleen maar noodzakelijk deze kant op, tenzij je een woonadres hier hebt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Beter gewoon kappen met vluchten anders dan noodzakelijk en getest toelaten.Vandaag alleen al 3 vluchten uit de VS geland 1 uit Brazilië en eentje uit Mexico, maal 220 mensen hele grote kans dat er een of twee besmette reizigers tussen zitten.
Over 10 dagen wordt dat alweer versoepeld.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat die vliegtuigen zo vol zitten en volgens mij kan je vanuit de VS en Brazilië alleen maar noodzakelijk deze kant op, tenzij je een woonadres hier hebt.
Zullen ook of misschien wel primair zakenreizigers zijn maar wat maakt het uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat zijn echt geen toeristische reisjes.
Ik vind dit beeld eigenlijk best zorgelijk nu het aantal besmettingen wereldwijd alleen maar oplaait:quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk niet dat die vliegtuigen zo vol zitten en volgens mij kan je vanuit de VS en Brazilië alleen maar noodzakelijk deze kant op, tenzij je een woonadres hier hebt.
En dat is alleen wat ze wetenquote:Op Schiphol zijn de afgelopen tijd reizigers en wellicht werknemers geweest die besmet zijn met het coronavirus. Van begin juni tot half juli zijn 38 vluchten op de luchthaven aangekomen waar iemand aan boord was die het virus bij zich droeg. De Veiligheidsregio Kennemerland bevestigt dat na berichtgeving daarover in het Noordhollands Dagblad.
of dat verstandig is geen idee, 2 bekenden van me kwamen uit de VS en "moesten" in quarantaine, de ene heeft zich er keurig aan gehouden, de ander niet, die laatste vloog zelfs binnen 10 dagen alweer naar Italie zonder problemen, oftewel controle is er niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Over 10 dagen wordt dat alweer versoepeld.
Zijn net mensen héquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Precies, maar Duitsers trekken ook het niet aan onze maatregelen hier in Nederland terwijl ze bij ons op vakantie zijn op de camping of zoiets.
De who hebben qua vliegtuigen en besmettingen dan ook boter op hub hoofd.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Nogmaals, het aantal besmettingen in de lucht is minimaal. Dat is inmiddels al honderden malen bevestigd, door tot en met het WHO aan toe.
Sowieso makkelijk te omzeilen natuurlijk. Het gaat immers bij quarantaines om vertrekland. Lange tijd moesten mensen die van een vlucht uit Nederland afkomstig waren hier in quarantaine. En dat werd ook daadwerkelijk opgevolgd door de politie. Maar vertrok je als NL'er vanuit België of Duitsland, dan was er niets aan de hand. Ook overstappen via andere luchthaven was ook voldoende.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
of dat verstandig is geen idee, 2 bekenden van me kwamen uit de VS en "moesten" in quarantaine, de ene heeft zich er keurig aan gehouden, de ander niet, die laatste vloog zelfs binnen 10 dagen alweer naar Italie zonder problemen, oftewel controle is er niet.
dat was zonder mondkapje en met is er volgens mij nog geen gedegen onderzoek beschikbaarquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De who hebben qua vliegtuigen en besmettingen dan ook boter op hub hoofd.
Zie de sars flight 112
https://en.wikipedia.org/wiki/Air_China_Flight_112
Je linkje zegt niet zo heel erg veel moet ik zeggen. Eerder zelfs het tegendeel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zie de sars flight 112
Je hebt het kopje “interpretation” gelezen?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zie de sars flight 112
Uiteraard maar als de boel dus open gegooid wordt vanuit "oranje" gebieden over 10 dagen kan je wachten op een nieuwe golf als je zo slecht opvolgtquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso makkelijk te omzeilen natuurlijk. Het gaat immers bij quarantaines om vertrekland. Lange tijd moesten mensen die van een vlucht uit Nederland afkomstig waren hier in quarantaine. En dat werd ook daadwerkelijk opgevolgd door de politie. Maar vertrok je als NL'er vanuit België of Duitsland, dan was er niets aan de hand. Ook overstappen via andere luchthaven was ook voldoende.
kom eens met een gedegen onafhankelijk onderzoek dat het zo veilig is zoals jij beweert, dat is er (nog) niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Je linkje zegt niet zo heel erg veel moet ik zeggen. Eerder zelfs het tegendeel.
hebben we hem weer ...quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een gelul. Die besmettingen komen niet door horeca of toerisme. Invliegen vanuit brandhaarden kan gewoon nog niet dus daar heb je ook helemaal geen last van. En ja het aantal besmettingen stijgt, echt verschrikkelijk, het einde der tijden. Hoeveel van deze besmettingen belanden uiteindelijk in het ziekenhuis, of gaan er aan dood? Dat is echt te verwaarlozen. We moeten af van dat hysterische gedoe dat besmettingen zo verschrikkelijk zijn.
Dat zal niet snel gebeuren inderdaad. Er is gewoon te weinig bewijs dat binnen een vliegtuig het virus makkelijk verspreid. Op enkele anekdotes na die ook nog eens in twijfel getrokken worden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:04 schreef Momo het volgende:
Ze willen toch niet de luchtvaart weer helemaal stil leggen, dat is veel te duur en de vliegindustrie heeft veel te veel invloed.
Waarom?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
kom eens met een gedegen onafhankelijk onderzoek dat het zo veilig is zoals jij beweert, dat is er (nog) niet.
O.a. van CDC en WHO, is hier al meerdere malen voorbij gekomen en nee, ik ga het niet nogmaals proberen op te zoeken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
kom eens met een gedegen onafhankelijk onderzoek dat het zo veilig is zoals jij beweert, dat is er (nog) niet.
Zolang er oranje gebieden zijn waar veel minder risico is dan in bepaalde gele gebieden slaat het gehele codesysteem natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Uiteraard maar als de boel dus open gegooid wordt vanuit "oranje" gebieden over 10 dagen kan je wachten op een nieuwe golf als je zo slecht opvolgt
Lol, toch wel. Gemakkelijk te vinden in mycroft en het leukste van allemaal dat dit ook nota bene tegen jou wasquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was niet overtuigend vandaar dat ik het nog een keer vraag en je komt dus met hetzelfde terugquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, toch wel. Gemakkelijk te vinden in mycroft en het leukste van allemaal dat dit ook nota bene tegen jou was
[ afbeelding ]
Sowieso is er geen enkele reden om de horeca er bij te halen. Als de horeca verantwoordelijk zou zijn voor stijgingen dan was dat allang duidelijk geweest; zat mensen die gewoon binnen zitten daar. Beetje een makkelijk doelwit heb ik het idee. Mocht de situatie erger worden in Nederland dan zou ik eerst kijken naar de laatste versoepelingen die zijn doorgevoerd. Vóór die versoepelingen ging het blijkbaar wel goed namelijk. Met de maatregelen die op dat moment open stonden natuurlijk. Ik snap dan ook heel goed waarom de horeca klaagt. Makkelijk pispaaltje voor velen. En er zijn ook veel maatregelen die random aanvoelen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een gelul. Die besmettingen komen niet door horeca of toerisme. Invliegen vanuit brandhaarden kan gewoon nog niet dus daar heb je ook helemaal geen last van. En ja het aantal besmettingen stijgt, echt verschrikkelijk, het einde der tijden. Hoeveel van deze besmettingen belanden uiteindelijk in het ziekenhuis, of gaan er aan dood? Dat is echt te verwaarlozen. We moeten af van dat hysterische gedoe dat besmettingen zo verschrikkelijk zijn.
Vind dat nog niet heel schokkend eigenlijk als je weet hoeveel vluchten er in die periode vertrokken zijn/aangekomen zijn. En het bewijst ook niet echt dat die personen andere passagiers besmet hebben. Helemaal met mondkapjes. En al helemaal niet dat het de grootste bron is van nieuwe besmettingen (samen met de horeca).quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was niet overtuigend vandaar dat ik het nog een keer vraag en je komt dus met hetzelfde terug
De horeca is pas twee weken weer echt een beetje open héquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso is er geen enkele reden om de horeca er bij te halen. Als de horeca verantwoordelijk zou zijn voor stijgingen dan was dat allang duidelijk geweest; zat mensen die gewoon binnen zitten daar. Beetje een makkelijk doelwit heb ik het idee. Mocht de situatie erger worden in Nederland dan zou ik eerst kijken naar de laatste versoepelingen die zijn doorgevoerd. Vóór die versoepelingen ging het blijkbaar wel goed namelijk. Met de maatregelen die op dat moment open stonden natuurlijk. Ik snap dan ook heel goed waarom de horeca klaagt. Makkelijk pispaaltje voor velen. En er zijn ook veel maatregelen die random aanvoelen.
[..]
Die mensen gaan uit dat vliegtuig ergens heen over het algemeen, of dat nou familie is of werk dat vormt een risico.quote:Vind dat nog niet heel schokkend eigenlijk als je weet hoeveel vluchten er in die periode vertrokken zijn/aangekomen zijn. En het bewijst ook niet echt dat die personen andere passagiers besmet hebben. Helemaal met mondkapjes.
De horeca is 1,5 maand open.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:37 schreef Elan het volgende:
[..]
De horeca is pas twee weken weer echt een beetje open héHet zijn teveel versoepelingen en teveel toeristen en teveel mensen die schijt hebben dat gaat gewoon weer mis binnen no time
[..]
Ze gaan echt niet alle 38 vluchten uitpluizen. Zeker niet als er mondkapjes gedragen zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:39 schreef Ven1972 het volgende:
Hier ook een stukje AD over passagiers op Schiphol van 38 "besmette" vluchten:
Op Schiphol zijn de afgelopen tijd reizigers en wellicht werknemers geweest die besmet zijn met het coronavirus. Van begin juni tot half juli zijn 38 vluchten op de luchthaven aangekomen waar iemand aan boord was die het virus bij zich droeg. De Veiligheidsregio Kennemerland bevestigt dat na berichtgeving daarover in het Noordhollands Dagblad.
Nadat bij de GGD bekend was geworden dat de besmette personen eerder in een vliegtuig hadden gezeten, is er contactonderzoek uitgevoerd onder een aantal medepassagiers. Met welke passagiers de GGD contact opneemt, hangt af van waar de passagiers zaten ten opzichte van de besmette persoon, en hoe vol het vliegtuig was.
De medepassagiers is aangeraden om zich ook te laten testen of twee weken in quarantaine te gaan, om zo ervoor te zorgen dat zij niemand anders besmetten.\
Bron: Ad.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-belgie~a4151142/
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.quote:
Primaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:39 schreef Ven1972 het volgende:
Hier ook een stukje AD over passagiers op Schiphol van 38 "besmette" vluchten:
Op Schiphol zijn de afgelopen tijd reizigers en wellicht werknemers geweest die besmet zijn met het coronavirus. Van begin juni tot half juli zijn 38 vluchten op de luchthaven aangekomen waar iemand aan boord was die het virus bij zich droeg. De Veiligheidsregio Kennemerland bevestigt dat na berichtgeving daarover in het Noordhollands Dagblad.
Nadat bij de GGD bekend was geworden dat de besmette personen eerder in een vliegtuig hadden gezeten, is er contactonderzoek uitgevoerd onder een aantal medepassagiers. Met welke passagiers de GGD contact opneemt, hangt af van waar de passagiers zaten ten opzichte van de besmette persoon, en hoe vol het vliegtuig was.
De medepassagiers is aangeraden om zich ook te laten testen of twee weken in quarantaine te gaan, om zo ervoor te zorgen dat zij niemand anders besmetten.\
Bron: Ad.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)-in-belgie~a4151142/
Klopt, maar als je wel een mondkapje draagt tijdens de vliegreis kan je ook besmet worden!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ze gaan echt niet alle 38 vluchten uitpluizen. Zeker niet als er mondkapjes gedragen zijn.
Het is gewoon zoeken naar argumenten om de horeca af te branden.quote:
Daarnaast hadden we bijna de gehele maand juni super mooi weer. Maak mij toch wat meer druk om volle kroegen i.t.t. volle terrassen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.
Alsof dat voor de gemiddelde kroegbaas enig verschil heeft gemaakt. Ze kunnen nu al niemand kwijt op 1,5 meter, en na de versoepelingen van 1 juli zijn dat echt niet ineens tientallen mensen meer per terras geworden. De ruimte was er toen ook al nietquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.
je komt met een oud stuk over hepi en hepi filters maar een gedegen onderzoek over hoe of wat de risico's recent zijn van covid met vliegen niet, er zou inmiddels wel meer data bekend moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke, je hebt dus gewoon niets doorgenomen. Zeg dat dan gewoon direct.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |