Dat maakt echt geen verschil uit hoor en als je denkt dat bijna niemand zich zal houden aan die anderhalve meter (vanwege gebrek aan controle) dan kom je bedrogen uit.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanaf 1 juli geen maximum meer aan het aantal bezoekers en amper handhaving op anderhalve meter.
Klopt. Je kan bv onmogelijk 1,5 meter afstand houden in de supermarkt op elk moment. Soms wordt je gewoon letterlijk ingesloten.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het overal (veel) drukker is ga je vanzelf soepeler om met de anderhalve meter regels, dan heb je ook gewoon weinig keus.
Verder laten we ons blijkbaar amper testen en gaan gewoon met klachten op pad. Een op de vijf werknemers is van mening dat de werkgever lakser om gaat met de Coronaregels en in de publieke sector voelt een derde zich onveilig
https://www.accountancyva(...)ks-met-coronaregels/
.
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als het overal (veel) drukker is ga je vanzelf soepeler om met de anderhalve meter regels, dan heb je ook gewoon weinig keus.
Verder laten we ons blijkbaar amper testen en gaan gewoon met klachten op pad. Een op de vijf werknemers is van mening dat de werkgever lakser om gaat met de Coronaregels en in de publieke sector voelt een derde zich onveilig
https://www.accountancyva(...)ks-met-coronaregels/
Maar verder zijn we hartstikke goed bezig!![]()
Buiten zie ik mensen zich steeds minder aan de 1,5 meter houden, maar binnen vind ik het over het algemeen best goed gaanquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ga morgenmiddag maar eens naar een gemiddeld stadscentrum - waar je dan waarschijnlijk over de koppen kunt lopen want mooi weer in aantocht - en je zult merken dat de 1.5m en hygiëne maatregelen eigenlijk niet meer bestaan. Zoiets hoef je niet altijd te onderbouwen met cijfers om te kunnen concluderen dat het daarin gewoon enorm omgedraaid is in enkele weken tijd.
Vind het sowieso bewonderenswaardig hoeveel bedrijven nog steeds thuiswerken hanteren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:23 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn werkgever denkt echter dat we na de zomervakantie weer terug kunnen naar maximaal 1 dag in de week thuiswerken, maar gezien de bezetting en het bewaken van de 1,5 meter op onze kantoren gaat dat totaal niet werkbaar zijn...
zal misschien komen omdat ik al wat meer artikelen van hun gratis gelezen heb maar mij lukt het dus niet meerquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon lezen, misschien nog eens proberen.
Valt me ook alles mee idd!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vind het sowieso bewonderenswaardig hoeveel bedrijven nog steeds thuiswerken hanteren.
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:18 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat maakt echt geen verschil uit hoor en als je denkt dat bijna niemand zich zal houden aan die anderhalve meter (vanwege gebrek aan controle) dan kom je bedrogen uit.
Lijkt me ook niet handig om in deze tijd een boete van duizenden euro's te vangen
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.
https://www.gelderlander.(...)ngeburgerd~a89da06f/
Vind je dat niet saai?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Mijn werkgever heeft al breed aangegeven dat thuiswerken de nieuwe norm wordt. Ik zit in de toekomst echt hooguit 1 of 2 dagen per week op kantoor. Prima zaak
Goed van je werkgever! Mijn werkgever is toch wat behoudender op dat vlak. Vóór Corona werd thuiswerken in zijn geheel niet aangemoedigd. (ikzelf werkte al wel 1 dag per week thuis)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:25 schreef TheVulture het volgende:
Mijn werkgever heeft al breed aangegeven dat thuiswerken de nieuwe norm wordt. Ik zit in de toekomst echt hooguit 1 of 2 dagen per week op kantoor. Prima zaak
In Nijmegen drie, verder volgens mij nauwelijks. Bruls is de enige die de handhaving van de anderhalvemeterregels nog een beetje serieus neemt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoeveel kroegen zijn er gesloten dan? Handhaving is een lachertje man. Net als handhaving in de trein op mondkapjes.
https://www.gelderlander.(...)ngeburgerd~a89da06f/
Het is wel wennen ja, maar aan de andere kant heb ik aan die 1 a 2 dagen straks ook wel genoeg voor het onderhouden van de sociale contacten. En voor de rest spreek je mensen ook wel gewoon digitaal natuurlijk.quote:
Vanaf september krijg je ook weer volle sportkantines. Hoewel, met een beetje nazomer kan het misschien nog wel tot oktober duren voor men daar weer massaal naar binnen gaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.
Echte excessen worden volgens mij redelijk aangepakt.
Prima, niets mis meequote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Positief getest 51.454, toename: 103
Ziekenhuisopnames 11.894 (23,1% van positief getest), toename: -4
IC-opnames 2.930 (5,7% van positief getest)
Overleden 6.138 (11,9% van positief getest), toename: 1
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Alle overige steden +1 of +2
Zijn dit de dagcijfers, waar haal je die vandaan? Ik dacht dat het RIVM nog maar eens per week een update deed?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Gaat nog steeds goedquote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:32 schreef _serial_ het volgende:
Uitschieters
+16 Amsterdam (was +20)
+15 Rotterdam (was +15)
+7 Den haag (was +11)
+5 Goes (was +4)
+6 Breda (was +5)
+5 Westland was +2)
Als alleen de excessen worden aangepakt heeft dat natuurlijk heel weinig te maken met daadwerkelijke handhaving.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Veel burgemeesters hebben ook aangegeven niet handhavers met meetlintjes langs de terrassen te sturen. Zou ook nogal kinderachtig zijn.
Echte excessen worden volgens mij redelijk aangepakt.
Dat doet de RIVM ook, alleen hebben ze ook open databronnen, waar enkele mensen mee aan de haal zijn gegaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 14:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zijn dit de dagcijfers, waar haal je die vandaan? Ik dacht dat het RIVM nog maar eens per week een update deed?
Excuus voor de domme vraag wellicht, maar ik hang hier niet dagelijks meer rond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |