abonnement Unibet Coolblue
pi_198560499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2021-03-15/vice-president-urges-calm-as-tanzanias-leader-still-unseen

quote:
De president van Tanzania, John Magufuli, is op 61-jarige leeftijd overleden. Hij bezweek aan een hartaandoening, aldus zijn plaatsvervanger. Het staatshoofd van het Afrikaanse land was sinds eind februari niet meer in het openbaar verschenen. Dat voedde speculaties dat hij Covid-19 had opgelopen.

Oppositieleider Tundu Lissu liet vorige week weten dat de president in 'kritieke toestand' naar een ziekenhuis in India was overgebracht met Covid-19. Hij zou in coma hebben gelegen. Magufuli gold als een van de bekendste coronasceptici van Afrika. God en het inhaleren van stoom zou de Tanzanianen voor het virus behoeden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)trad-br-br~a82088d2/

Inmiddels dus duidelijk wat er aan de hand is...
  donderdag 18 maart 2021 @ 06:59:52 #102
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198564247
Kan die TT niet aangepast worden?
Afrika is al sinds de dekolonisatie vorm begon te krijgen een ramp.
pi_198566319
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 06:59 schreef kibo het volgende:
Kan die TT niet aangepast worden?
Afrika is al sinds de dekolonisatie vorm begon te krijgen een ramp.
Nee.
Spoilers!
pi_198567381
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2021-03-15/vice-president-urges-calm-as-tanzanias-leader-still-unseen

Karma is a bitch!

https://www.theguardian.com/world/2021/mar/17/tanzanias-president-john-magufuli-dies-aged-61
pi_198567424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 23:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)trad-br-br~a82088d2/

Inmiddels dus duidelijk wat er aan de hand is...
Tuurlijk, hartaandoening :')
Volgens TheGuardian stierf hij in een ziekenhuis in Dar Es Salaam, en volgens het AD zou hij naar India zijn overgebracht.
Als er verschillende verhalen de ronde doen, en overheidsfunctionarissen er omheen praten, dan weet je dat ze iets willen verbergen.
pi_198567498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik had juist het idee dat de oversterfte in zuid Afrika daar best goed geregistreerd wordt.

Het artikel stond nog open bij mij even een stukje tekst eruit.

Het plaatje met oversterfte en corona doden krijg ik alleen niet gekopierd, en na een refresh zie ik idd ook nog alleen maar het begin deel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik geloof wel dat een flink deel van de mensen in de townships immuniteit hadden tegen de oude strain, iets dergelijks heeft men ook in Nigeria gevonden. Maar de tijdsspanne waarin de piek opkwam en daalde, daarmee kun je geen groepsimmuniteit verkrijgen met een virus dat onder ideale omstandigheden een R van 2 a 3 heeft.
In Zuid-Afrika hebben ze de oversterfte misschien iets beter in de gaten, maar als je je bedenkt dat zoiets zelfs hier of in de VS lastig goed te bepalen is, en je realiseert dat vrijwel niks beter geregeld is in die landen, dan weet je dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen.
pi_198567592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 21:51 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het verbaasde mij dan ook ontzettend dat toen er in maart of zo zo'n 100 cases in Zuid Afrika waren zij in lockdown gingen. Zij zijn toen voor een 3-4 maanden of zo in een ontzettend strenge lockdown geweest maar de cases stegen nog exponentieel. Wasted money en ik vraag mij af waar het geld vandaan komt... China? In de vorm van leningen.
Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.
Eind 2021 is ie afhankelijk van familie uit NL om geld te sturen voor boodschappen om te kunnen eten. Alle medewerkers ontslagen, pensioenpot leeg, spaarpot voor opleiding kinderen leeg, investeringen rekeningen leeg, inboedel uit kantoor verkocht. Achteraf zou je kunnen zeggen: Had op 15 maart gelijk iedereen ontslagen, maar zo werkt het niet. En er zijn ook nog 15 paarden die elke dag eten en verzorging nodig hebben. Het was zelfs lastig om toestemming te krijgen om tijdens lockdown naar buiten te mogen om die paarden te verzorgen.
Lockdown daar was: Je blijft thuis, iedereen! En je zoekt maar uit hoe je aan je eten komt, maar van de overheid krijg je niks.
pi_198570367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 06:59 schreef kibo het volgende:
Kan die TT niet aangepast worden?
Afrika is al sinds de dekolonisatie vorm begon te krijgen een ramp.
Het was voor kolonisatie al een ramp... Tis een soort KLB
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  donderdag 18 maart 2021 @ 17:28:19 #110
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198573662
quote:
1s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nee.
Wat nou nee.
Zelfs jij zal toch begrijpen dat de TT semantisch niet deugt?
pi_198574007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 17:28 schreef kibo het volgende:

[..]

Wat nou nee.
Zelfs jij zal toch begrijpen dat de TT semantisch niet deugt?
Nee kibo.

Zelfs jij zal begrijpen dat het 'ramp' in de TT op corona slaat.
Spoilers!
pi_198575333
Virussen zijn een vanuit natuur een opruim middel de zwakkere sterven, je kan het erg vinden en blijven wegkijken maar zo werkt het nou eenmaal.
pi_198697558
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Virussen zijn een vanuit natuur een opruim middel de zwakkere sterven, je kan het erg vinden en blijven wegkijken maar zo werkt het nou eenmaal.
In dat geval zitten de zwakkere vooral in het Westen. De jongere, fittere bevolking zit juist in Azie en Afrika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_198697628
quote:
99s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.
Eind 2021 is ie afhankelijk van familie uit NL om geld te sturen voor boodschappen om te kunnen eten. Alle medewerkers ontslagen, pensioenpot leeg, spaarpot voor opleiding kinderen leeg, investeringen rekeningen leeg, inboedel uit kantoor verkocht. Achteraf zou je kunnen zeggen: Had op 15 maart gelijk iedereen ontslagen, maar zo werkt het niet. En er zijn ook nog 15 paarden die elke dag eten en verzorging nodig hebben. Het was zelfs lastig om toestemming te krijgen om tijdens lockdown naar buiten te mogen om die paarden te verzorgen.
Lockdown daar was: Je blijft thuis, iedereen! En je zoekt maar uit hoe je aan je eten komt, maar van de overheid krijg je niks.
Kan het mij haast niet voorstellen. Zuid-Afrika is over het algemeen geen arm land en het is er over het algemeen goed geregeld. Zelfs in een land als Marokko werden er tijdens lockdown voedselpakketten verstrekt n werd ervoor gezorgd dat gezinnen omgerekend 150 euro krijgen. Dat is natuurlijk een minimaal bedrag, maar toch.

Hoewel de economische klap heel hard is voor Afrika, verbaas ik mij erover hoe goed het tot nu toe gaat. Geen massale hongersnood, geen regimes die uit elkaar vallen, geen extreme protesten. Ook als ik met familieleden praat die er wonen (en echt niet tot de upperclass behoren) krijg ik te horen dat het leed redelijk meevalt. Hoe dat kan - geen idee....
Allah Al Watan Al Malik
pi_198697723
quote:
Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.
Het is toch ook zo dat ziektes bij het leven horen. Je kunt toch niet alles voorkomen.
Check it out
pi_198698507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan het mij haast niet voorstellen. Zuid-Afrika is over het algemeen geen arm land en het is er over het algemeen goed geregeld. Zelfs in een land als Marokko werden er tijdens lockdown voedselpakketten verstrekt n werd ervoor gezorgd dat gezinnen omgerekend 150 euro krijgen. Dat is natuurlijk een minimaal bedrag, maar toch.

Hoewel de economische klap heel hard is voor Afrika, verbaas ik mij erover hoe goed het tot nu toe gaat. Geen massale hongersnood, geen regimes die uit elkaar vallen, geen extreme protesten. Ook als ik met familieleden praat die er wonen (en echt niet tot de upperclass behoren) krijg ik te horen dat het leed redelijk meevalt. Hoe dat kan - geen idee....
Ligt er ook aan tot welke bevolkingsgroep je hoort. In townships zullen ze misschien wel voedselpaketten uitdelen, maar in 'blanke' wijken niet.
Ik denk dat het ook ervan afhangt in welke sector je werkt. Ik ken veel mensen die in de toerisme sector werken. Vorig jaar werd in maart vrijwel ALLES geannuleerd. En dan heb je de kosten voor het nieuwe seizoen al wel gemaakt. Veel vakantiebeurzen zijn ook in januari/februari, dan wordt er veel geboekt.
Dit jaar ken ik gidsen die weer helemaal volgeboekt waren, maar de start van het seizoen begint al in het water te vallen.
Kan ook verschillen per land. ZA heeft nog wel wat binnenlands toerisme, maar in Zambia is dat in bepaalde parken een heel stuk minder.

Ken een lodge die bij de hoofdlodge het main camp hebben (sleeping 14), en 2 private houses (6 en 8). Main camp kost ~$600 pppn, het grote private house $1500 pppn. Dat groet private house heeft wel een eigen keuken en kan geheel onafhankelijk opereren. Main camp en kleine private house zijn sinds maart gesloten. Mensen die wel komen krijgen, als het te combineren is een upgrade naar het grote private house.

Maar 3/4 van het personeel zit thuis of is ontslagen. Voor veel gidsen zijn de tips een groot deel van hun inkomen, en ze hebben al sinds maart vorig jaar geen tips gehad.
pi_198698587
Of het ramp wordt? Ligt eraan of ze dat schip in het Suez kanaal weer snel kunnen vlot trekken.
Check it out
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 12:49:05 #118
138438 crew  Pizzakoppo
pi_198698987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 19:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Virussen zijn een vanuit natuur een opruim middel de zwakkere sterven, je kan het erg vinden en blijven wegkijken maar zo werkt het nou eenmaal.
Welnee, een virus is simpelweg een organisme en heeft als bijwerking bij infiltratie van een gastheer dat het de gastheer ziek kan maken. Het is geen organisme dat streeft naar zelfannihilatie. Conform die logica is een vogel een opruim middel vanuit de natuur jegens wormen. Balans is het sleutelwoord.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizzakoppo op 26-03-2021 14:19:53 ]
pi_198700096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ligt er ook aan tot welke bevolkingsgroep je hoort. In townships zullen ze misschien wel voedselpaketten uitdelen, maar in 'blanke' wijken niet.
Ik denk dat het ook ervan afhangt in welke sector je werkt. Ik ken veel mensen die in de toerisme sector werken. Vorig jaar werd in maart vrijwel ALLES geannuleerd. En dan heb je de kosten voor het nieuwe seizoen al wel gemaakt. Veel vakantiebeurzen zijn ook in januari/februari, dan wordt er veel geboekt.
Dit jaar ken ik gidsen die weer helemaal volgeboekt waren, maar de start van het seizoen begint al in het water te vallen.
Kan ook verschillen per land. ZA heeft nog wel wat binnenlands toerisme, maar in Zambia is dat in bepaalde parken een heel stuk minder.

Ken een lodge die bij de hoofdlodge het main camp hebben (sleeping 14), en 2 private houses (6 en 8). Main camp kost ~$600 pppn, het grote private house $1500 pppn. Dat groet private house heeft wel een eigen keuken en kan geheel onafhankelijk opereren. Main camp en kleine private house zijn sinds maart gesloten. Mensen die wel komen krijgen, als het te combineren is een upgrade naar het grote private house.

Maar 3/4 van het personeel zit thuis of is ontslagen. Voor veel gidsen zijn de tips een groot deel van hun inkomen, en ze hebben al sinds maart vorig jaar geen tips gehad.
Oh zeker, de toeristische sector is gewoon in n klap weggevaagd. Dat maakt mijn verbazing dus nog groter. Er is zeker een inkomensval bij veel gezinnen, maar op de een of andere manier weet men het wel te rooien. Ik vind het knap, zeker nu we een jaar verder zijn en de situatie niet veel beter is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_198779748
Ik kan hier vanuit Egypte vermelden dat de coronacrisis de grootste crisis sinds tijden is. Regime veranderingen of politieke crisis is er niks bij, volgens de locals.

Het economische effect, niet het virus zelf. Veel families zitten al een jaar zonder enige inkomen. Nijlcruises, alles gecancelled of niet toegestaan.
Woestijn-tours niet toegestaan, want het is zo druk in de woestijn dat je misschien corona kan oplopen. _O-

Als ze zelf ziek worden boeit het niet zoveel, de kans dat toeristen ziek worden dat is het probleem.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jed1Gam op 31-03-2021 15:08:10 ]
pi_198780852
Hoezo? je krijgt er een beetje hoofdpijn van
pi_198781938
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef hoechst het volgende:
Hoezo? je krijgt er een beetje hoofdpijn van
Dikke 65+r die in een derdewereld land corona oploopt en dan afsterft vanwege mindere zorgsysteem is slechte promotie.
pi_198782124
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dikke 65+r die in een derdewereld land corona oploopt en dan afsterft vanwege mindere zorgsysteem is slechte promotie.
In Afrika zijn er sowieso toch al bijna geen 65 plussers
pi_198794220
quote:
99s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.
Eind 2021 is ie afhankelijk van familie uit NL om geld te sturen voor boodschappen om te kunnen eten. Alle medewerkers ontslagen, pensioenpot leeg, spaarpot voor opleiding kinderen leeg, investeringen rekeningen leeg, inboedel uit kantoor verkocht. Achteraf zou je kunnen zeggen: Had op 15 maart gelijk iedereen ontslagen, maar zo werkt het niet. En er zijn ook nog 15 paarden die elke dag eten en verzorging nodig hebben. Het was zelfs lastig om toestemming te krijgen om tijdens lockdown naar buiten te mogen om die paarden te verzorgen.
Lockdown daar was: Je blijft thuis, iedereen! En je zoekt maar uit hoe je aan je eten komt, maar van de overheid krijg je niks.
jezus dat is heftig
pi_198815969
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:43 schreef hoechst het volgende:

[..]

In Afrika zijn er sowieso toch al bijna geen 65 plussers
Hij bedoelt de toeristen uit het westen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_198848528
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 17:43 schreef hoechst het volgende:

[..]

In Afrika zijn er sowieso toch al bijna geen 65 plussers
https://ourworldindata.org/grapher/life-expectancy?tab=map
Allah Al Watan Al Malik
pi_198848580
quote:
nou kijk.
dan gaan ze hoogstens een paar jaar eerder dood.
  zondag 4 april 2021 @ 13:54:15 #128
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198848681
Afrika

Na decennia lang geholpen te zijn door de westerse wereld nog steeds een bodemloze put.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198855409
quote:
10s.gif Op zondag 4 april 2021 13:54 schreef Rozevla het volgende:
Afrika

Na decennia lang geholpen te zijn door de westerse wereld nog steeds een bodemloze put.
Aanrader: https://dambisamoyo.com/book/dead-aid/
Boek van de Zambiaanse Dambisa Moyo over het feit dat aid niet helpt. Voor ze dit boek schreef werkte ze bij Goldman Sachs en de World Bank, en daarvoor een dphil in econoie van de Uni van Oxford.
pi_198855705
quote:
10s.gif Op zondag 4 april 2021 13:54 schreef Rozevla het volgende:
Afrika

Na decennia lang geholpen te zijn door de westerse wereld nog steeds een bodemloze put.
Aan wie ligt dat? Aan het continent of de inwoners?
pi_198856427
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 21:26 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Aan wie ligt dat? Aan het continent of de inwoners?
Of aan de 'hulp' gevers, die met hun hulp ook een bepaald systeem in stand houden, en de hulp nooit zullen geven als het hun eigen belang zou schaden.
pi_198856498
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 22:04 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Of aan de 'hulp' gevers, die met hun hulp ook een bepaald systeem in stand houden, en de hulp nooit zullen geven als het hun eigen belang zou schaden.
Ow nu is de hulpschieter het probleem.
pi_198856549
Mischien ook wel het gemis aan tv/politiek 24 en mainstream praatprogrammas die angst proneren aan te jagen. Wanneer je honger hebt ga je natuurlijk niet denken aan allerlei onzin en anticipatoire angsten die je worden aangepraat. Mischien is Afrika wel het bewijs dat de Covid19 gewoon grote politieke bullshit is.
pi_198856716
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 22:10 schreef Brainfreeze-Cat het volgende:
Mischien ook wel het gemis aan tv/politiek 24 en mainstream praatprogrammas die angst proneren aan te jagen. Wanneer je honger hebt ga je natuurlijk niet denken aan allerlei onzin en anticipatoire angsten die je worden aangepraat. Mischien is Afrika wel het bewijs dat de Covid19 gewoon grote politieke bullshit is.
Nope, er is genoeg nieuwsvoorziening, al is het vaak wel wat duidelijker gestreamlined langs politieke en tribal kanalen. Dat laatste zie je hier nu ook wat meer met de opkomst van DENK bijvoorbeeld. Mensen die op DENK stemmen zijn echt afhankelijk van een complete andere nieuwsvoorziening dan VVD/PvdA/D66/GL etc. PVV en FvD laten zich ook weer door ander nieuws voorzien.
pi_198857370
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 22:08 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ow nu is de hulpschieter het probleem.
Verdiep je er eens in.
3 Voorbeeldjes: NL 'geeft' 100 miljoen euro hulp voor infrastructurele projecten in Kenia, met als voorwaarde dat dit bij NL bedrijven aanbesteed wordt. Het gaat er niet zozeer om of Kenya die infrastructuur nodig heeft, het zit in de NL begroting en moet gespendeerd worden. De 100 miljoen wordt betaald aan een NL bedrijf dus 60+ miljoen stroomt gelijk weer terug naar NL.

De minister van milieu van Gabon heeft een meeting met een EU vertegenwoordige, over visquota. Hij wilt dat er minder gevist wordt in hun wateren door EU boten, en dat dit op een duurzame manier gebeurd, en dat vis gevangen in Gabon, ook gelost wordt in Gabon, voorheen gebeurde dat in Nigeria, met als excuus dat de haven in Gabon te klein was, die haven is inmiddels uitgebreid en kan de vissersboten ontvangen. De tonijnvisserij langs de westkust van Afrika wordt grotendeels door de EU gedaan en voor elk land wordt een quota vastgesteld door de populatie in hun wateren te schatten. Alleen is er maar 1 populatie tonijnen, en die zwemt op en neer langs de kust. Dus als je een quota vaststelt in Senegal, op basis van tellingen wanneer de tonijnen in Senegal zijn, en je stelt het quota vast in Liberia op basis van tellingen wanneer ze in Liberia zijn, dan is je quota dus eigenlijk al twee keer te hoog.
Wat krijgt de minister van Gabon te horen? De minister van Gabon krijgt te horen dat de boten in Nigeria zullen lossen 'want daar is de markt' (en dus kan Gabon maar heel moeilijk in de gaten houden hoeveel er in hun wateren daadwerkelijk gevist wordt), en als hij het er niet mee eens is, moet hij eens goed nadenken. De EU onderhandelaar heeft die middag namelijk ook nog een meeting met de Gabonese minister van infrastructuur over een infrastructuur project van een paar miljard. Ik was er zelf niet bij bij die onderhandelingen, maar een student van me wel.

Voorbeeld 3: De VS betalen, via USAID, in Zambia, voor antivirale middelen tegen HIV. Hardstikke mooi natuurlijk zou je denken. Alleen is de voorwaarde dat Zambia alleen antivirale middelen gebruikt die een officiele licentie hebben. Die middelen kosten al gauw honderd dollar of meer per maand per gebruiker, maar dat wordt als 'hulp' aangeboden, en is dus 'gratis'. Uiteraard zijn het Amerikaanse bedrijven die de licenties bezitten en de paar honderd miljoen dollar 'hulp' gaat dus rechtstreeks weer terug naar de VS. Die middelen zijn ook off-licentie te verkrijgen voor een paar dollar per persoon per maand, iets wat zelfs voor een Zambiaan wel te betalen is. Alleen als Zambia dat zou doen, krijgen ze met sancties van de VS te maken, want dan voldoen ze niet aan de voorwaarden van de 'hulp'.

De voorwaarden die met heel veel hulp komt zijn vaak erg ongunstig voor de ontvanger.

Doet de VN dan geen goed werk? Of Unicef? Vast wel, maar ik ben het niet vaak tegengekomen. In Guinea-Bissau, toen ik er was, enkele jaren na de burgeroorlog eind jaren 90, was het mooiste gebouw van de hoofdstad van Unicef. Ik zag ze vaak rondrijden. Dikke gasten in gloednieuwe SUV's. Ik heb ze nooit ergens buiten hun auto's gezien. Wel zat ik een keer een avond met een kind wat de hele avond keihard heeft staan janken omdat hij niet naar school kon, want z'n school was nog niet open. En toen ik thuiskwam was een van de eerste reclames die ik op TV zag van Unicef. Met een zielig kindje, dat we zo nodig moesten doneren, anders konden ze dat kind geen schriftje geven.

Een ex van me ging op een gegeven moment werken als vrijwilliger voor de VN in Malawi. Daar kreeg ze, netto, $1900 voor betaald, per maand. En ze kon een grote bungalow huren voor $100 per maand, waar je normaal het tienvoudige voor zou betalen. Als ze het lef had gehad om ff naar NL te vliegen en vanuit daar haar officiele applicatie in te diene zou ze ook $5000 relocatie kosten krijgen. En als ze getrouwd was geweest zou ze, als vrijwillger, $2300 per maand krijgen, netto.
Een andere gozer die ik kende werkte voor de VN in Kenya, maar die was er na een paar jaar helemaal klaar mee, toen heeft hij een theeplantage in Malawi gekocht...Dat kon wel van het geld wat hij bij de VN had gespaard.

En Afrika is gigantisch rijk aan grondstoffen, landen als DRC en Angola hebben meer miljardairs dan de meeste landen in Europa. De Gauteng provincie in Zuid-Afrika heeft ongeveer 10 keer zoveel Ferrari dealers als Nederland. Geld is niet het probleem, de verdeling is het probleem, en los je dat op door 'hulp' te bieden op de manier die gedaan wordt? Als dat zo zou zijn, waarom is er dan nu, na tientallen jaren honderden miljarden 'hulp', een groter deel van de bevoling die in armoede leeft? En een groter deel wat in voedselonzekerheid leeft?

En dan zijn er de Chinezen, die hebben afgelopen 10-15 jaar Afrika verovert. Op grote schaal grondstoffen overgenomen (mijnen), infrastructuur aangelegd (om producten mijnen uit te voeren). En dat allemaal met Chinese staatssteun. Een Chinees bedrijf kan iets opzetten in Afrika, en altijd een lening tegen 6% bij een Chinese bank krijgen, terwijl je lokaal altijd tegen 15+% aan zit. En veel grote projecten maakten ook gebruik van goedkope Chinese gevangen als arbeiders. Dat is zelfs goedkoper dan Afrikaanse arbeiders. En de Chinezen brengen het als 'hulp', hebben met vele leningen gestrooid de afgelopen jaren, maar die kunnen nu niet afbetaald worden, dus dreigen overheden overheidsbedrijven (water, electriciteit etc) te moeten overhandigen aan Chinese bedrijven.

Maar goed, lees dat boek 'Dead Aid' maar eens.
pi_198857464
Dat is toch uiteindelijk hulp, iets maken van het land. Het is toch logisch dat je daar iets voor terugkrijgt. Of wil je een stel Afrikanen die infrastructuur laten aanleggen. Dan ben je na 30 jaar nog niet klaar.

Kijk je kan ook nog meer mensen vanuit Afrika naar het westen halen?
  maandag 5 april 2021 @ 09:04:17 #137
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198860384
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 22:50 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat is toch uiteindelijk hulp, iets maken van het land. Het is toch logisch dat je daar iets voor terugkrijgt. Of wil je een stel Afrikanen die infrastructuur laten aanleggen. Dan ben je na 30 jaar nog niet klaar.

Kijk je kan ook nog meer mensen vanuit Afrika naar het westen halen?
Dat zie je ook weer op die boerderijen waarbij het dan goed loopt maar dan wel geleid wordt door een blanke boer, komt er weer een groep met van die debiele rebellen en branden alles plat.

Inclusief eigen bevolking wordt in elkaar getrapt of vermoord omdat ze dan als verrader worden gezien.

Zo werd er ook door een kweker in NL een kwekerij in “ vredelievend “ ( waren hun woorden op de website ) Tanzania uitgebaat.
Tot de dag dat er een rebellen groep het terrein op kwam, de eigenaar werd vermoord en de lokale dorpsbewoners die er werkten werden gemarteld.

Eigenaar dood
Kwekerij plat gebrand en falliet
Dorpsbewoners geen werk

Lekker opgelost :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198873132
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 22:50 schreef Duveldrinker het volgende:
Dat is toch uiteindelijk hulp, iets maken van het land. Het is toch logisch dat je daar iets voor terugkrijgt. Of wil je een stel Afrikanen die infrastructuur laten aanleggen. Dan ben je na 30 jaar nog niet klaar.

Kijk je kan ook nog meer mensen vanuit Afrika naar het westen halen?
Het is hulp als ze die infrastructuur ook nodig hebben, en als je er ook voor zorgt dat ze de kennis hebben om het te onderhouden. Maar als je weet dat ze die kennis niet hebben, en je helpt ze daar ook niet bij, is het dan nog 'hulp'?
  maandag 5 april 2021 @ 22:42:58 #139
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198873240
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juli 2020 23:49 schreef Ixnay het volgende:
In Afrika is de gemiddelde leeftijd lager. Mensen krijgen meer kinderen en worden minder oud. De bevolkingspiramide is daar ook echt een piramide. In tegenstelling tot Europa waar deze de vorm van een urn heeft.

Door betere gezondheidzorg blijven ongezonde mensen in Westerse landen veel langer leven. Zieke en zwakke mensen kunnen langer in leven gehouden worden. Als je oud, dik of zwak bent ga je in Afrika relatief snel dood. In de Westerse wereld worden deze mensen zo lang mogelijk geholpen. Omdat daar geld voor is en omdat de maatschappij het toelaat.

Als je in Afrika ziek of zwak bent kun je niet werken en ga je dood. In Europa krijg je een uitkering.

Het gevolg is dat de in leven zijnde mensen in Afrika gemiddeld gezonder zijn. Dit is niet het beeld dat wij van Afrika hebben met die Unicef reclames die ons worden voorgeschoteld. Afrikanen zijn gemiddeld fitter en gezonder omdat ze gemiddeld jonger zijn en merken dus meestal niets of weinig van deze griep. Nog minder dan hier. Degenen die het wel hebben, hebben mogelijk niet de mogelijkheid om naar een arts te gaan.

Daar zijn ook miljoenen mensen besmet geraakt, maar net als hier hebben fitte gezonde mensen dit niet in de gaten. Ze herstellen relatief snel. Groepsimmuniteit werkt daar veel sneller en effectiever. Zieke mensen worden omringd met relatief veel gezonde mensen. Er zijn weinig bejaarden daar en deze bejaarden hebben relatief dus ook minder contact met andere zwakke, oude, zieke, ongezonde mensen.
En dat het in ZA erger is dan in de rest van Afrika is omdat het daar demografisch meer op Europa lijkt.
pi_198874147
Denk dat de demografie van noordelijk Afrika dichter in de buurt komt van Europa, daar waar veel minder HIV is en nauwelijks malaria.
pi_198918009
quote:
10s.gif Op maandag 5 april 2021 09:04 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Dat zie je ook weer op die boerderijen waarbij het dan goed loopt maar dan wel geleid wordt door een blanke boer, komt er weer een groep met van die debiele rebellen en branden alles plat.

Inclusief eigen bevolking wordt in elkaar getrapt of vermoord omdat ze dan als verrader worden gezien.

Zo werd er ook door een kweker in NL een kwekerij in “ vredelievend “ ( waren hun woorden op de website ) Tanzania uitgebaat.
Tot de dag dat er een rebellen groep het terrein op kwam, de eigenaar werd vermoord en de lokale dorpsbewoners die er werkten werden gemarteld.

Eigenaar dood
Kwekerij plat gebrand en falliet
Dorpsbewoners geen werk

Lekker opgelost :')
Goede grap, maar zodra Afrika op bepaalde terreinen economisch en kwalitatief concurrerend is - dan gaat de bevolking van bepaalde Europese landen op hun achterste poten staan (want ze gaan dan failliet). Een goed voorbeeld is de zogehete 'tomatenoorlog' tussen Spanje en Marokko. Europese bedrijven importeren groente uit Marokko, passeren daarbij Spaanse boerenbedrijven. Boeren viesmad, want zien dit als oneerlijke concurrentie.

Gevolg - vrachtwagens uit Marokko worden in Spanje overvallen en geplunderd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_198918041
Afrika is altijd al een ramp geweest :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:47:44 #143
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198931008
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:13 schreef HansCojona het volgende:
Afrika is altijd al een ramp geweest :D
Toto zong er al over.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:13:23 #144
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198934914
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Goede grap, maar zodra Afrika op bepaalde terreinen economisch en kwalitatief concurrerend is - dan gaat de bevolking van bepaalde Europese landen op hun achterste poten staan (want ze gaan dan failliet). Een goed voorbeeld is de zogehete 'tomatenoorlog' tussen Spanje en Marokko. Europese bedrijven importeren groente uit Marokko, passeren daarbij Spaanse boerenbedrijven. Boeren viesmad, want zien dit als oneerlijke concurrentie.

Gevolg - vrachtwagens uit Marokko worden in Spanje overvallen en geplunderd.
Hahahaha Afrika concurrerend.

Op welk gebied :')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198935415
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:13 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Hahahaha Afrika concurrerend.

Op welk gebied :')
Afrika heeft gewoon verschrikkelijk veel grondstoffen. Coltan bijvoorbeeld, nodig in mobieltjes en laptops, komt voornamelijk uit oostelijk DRC. De productie daarvan is nooit stil komen te liggen gedurende een jarenlange oorlog daar.
Maar de EU, VS, China, India etc zullen er echt wel voor zorgen dat Afrika nooit concurrend zal worden.
  zaterdag 10 april 2021 @ 18:38:36 #146
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_198949303
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Afrika heeft gewoon verschrikkelijk veel grondstoffen. Coltan bijvoorbeeld, nodig in mobieltjes en laptops, komt voornamelijk uit oostelijk DRC. De productie daarvan is nooit stil komen te liggen gedurende een jarenlange oorlog daar.
Maar de EU, VS, China, India etc zullen er echt wel voor zorgen dat Afrika nooit concurrend zal worden.
En zolang er bevolking rondloopt die niet verder denkt als vandaag zal het land ook nooit een economische stap verder zetten in de toekomst.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_198950259
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 april 2021 18:38 schreef Rozevla het volgende:

[..]

En zolang er bevolking rondloopt die niet verder denkt als vandaag zal het land ook nooit een economische stap verder zetten in de toekomst.
Tsja, je kunt nu ook niet echt zeggen dat de leiders van westerse landen erg vooruitdenken. Pensioenstelsels, huizenmarkten, landbouw, CO2, vervuiling, er wordt hooguit aan de eigen generatie gedacht, maar vooral aan de leeftijdsgroep van 'leeftijd politicus' tot dood.
pi_198953525
https://imgur.com/XsZQfm6

Leerde iemand kennen uit Algerije vandaag. 24, docent.

Zelfde als vietnam, taiwan, china, etc: met goed beleid is het virus het land uit gewerkt, er gaat al tig tijd niemand meer dood, en elke vorm van covid beperking of afstand houden is een vage herinnering, de suggestie dat covid nog bestaat levert drie ROFL smileys op.

Maar goed, het is Algerije heh, ik snap natuurlijk meteen dat het hier niet kan, wij zijn ook zo armlastig en hebben zo veel minder middelen hahaha.
#WeesGeenWhales
pi_198958700
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:13 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Hahahaha Afrika concurrerend.

Op welk gebied :')
Ik vond het ook vrij lachwekkend, totdat ik dus die plunderende Westerse boeren zag. Allemaal huilie doen omdat men producten uit Afrika koopt.


Hahahah!
Allah Al Watan Al Malik
pi_198958753
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 april 2021 17:13 schreef Rozevla het volgende:

[..]

Hahahaha Afrika concurrerend.

Op welk gebied :')
Goedkope slavenarbeid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')