quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.
https://www.usnews.com/news/world/articles/2021-03-15/vice-president-urges-calm-as-tanzanias-leader-still-unseen
https://www.ad.nl/binnenl(...)trad-br-br~a82088d2/quote:De president van Tanzania, John Magufuli, is op 61-jarige leeftijd overleden. Hij bezweek aan een hartaandoening, aldus zijn plaatsvervanger. Het staatshoofd van het Afrikaanse land was sinds eind februari niet meer in het openbaar verschenen. Dat voedde speculaties dat hij Covid-19 had opgelopen.
Oppositieleider Tundu Lissu liet vorige week weten dat de president in 'kritieke toestand' naar een ziekenhuis in India was overgebracht met Covid-19. Hij zou in coma hebben gelegen. Magufuli gold als een van de bekendste coronasceptici van Afrika. God en het inhaleren van stoom zou de Tanzanianen voor het virus behoeden.
Nee.quote:Op donderdag 18 maart 2021 06:59 schreef kibo het volgende:
Kan die TT niet aangepast worden?
Afrika is al sinds de dekolonisatie vorm begon te krijgen een ramp.
Karma is a bitch!quote:Op woensdag 17 maart 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.
https://www.usnews.com/news/world/articles/2021-03-15/vice-president-urges-calm-as-tanzanias-leader-still-unseen
Tuurlijk, hartaandoeningquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)trad-br-br~a82088d2/
Inmiddels dus duidelijk wat er aan de hand is...
Ja aan een hartaanvalquote:Op donderdag 18 maart 2021 11:06 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Karma is a bitch!
https://www.theguardian.com/world/2021/mar/17/tanzanias-president-john-magufuli-dies-aged-61
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had juist het idee dat de oversterfte in zuid Afrika daar best goed geregistreerd wordt.
Het artikel stond nog open bij mij even een stukje tekst eruit.
Het plaatje met oversterfte en corona doden krijg ik alleen niet gekopierd, en na een refresh zie ik idd ook nog alleen maar het begin deel.Ik geloof wel dat een flink deel van de mensen in de townships immuniteit hadden tegen de oude strain, iets dergelijks heeft men ook in Nigeria gevonden. Maar de tijdsspanne waarin de piek opkwam en daalde, daarmee kun je geen groepsimmuniteit verkrijgen met een virus dat onder ideale omstandigheden een R van 2 a 3 heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Zuid-Afrika hebben ze de oversterfte misschien iets beter in de gaten, maar als je je bedenkt dat zoiets zelfs hier of in de VS lastig goed te bepalen is, en je realiseert dat vrijwel niks beter geregeld is in die landen, dan weet je dat je dat met een flinke korrel zout moet nemen.
Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:51 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het verbaasde mij dan ook ontzettend dat toen er in maart of zo zo'n 100 cases in Zuid Afrika waren zij in lockdown gingen. Zij zijn toen voor een 3-4 maanden of zo in een ontzettend strenge lockdown geweest maar de cases stegen nog exponentieel. Wasted money en ik vraag mij af waar het geld vandaan komt... China? In de vorm van leningen.
Het was voor kolonisatie al een ramp... Tis een soort KLBquote:Op donderdag 18 maart 2021 06:59 schreef kibo het volgende:
Kan die TT niet aangepast worden?
Afrika is al sinds de dekolonisatie vorm begon te krijgen een ramp.
Nee kibo.quote:Op donderdag 18 maart 2021 17:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Wat nou nee.
Zelfs jij zal toch begrijpen dat de TT semantisch niet deugt?
In dat geval zitten de zwakkere vooral in het Westen. De jongere, fittere bevolking zit juist in Azie en Afrika.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Virussen zijn een vanuit natuur een opruim middel de zwakkere sterven, je kan het erg vinden en blijven wegkijken maar zo werkt het nou eenmaal.
Kan het mij haast niet voorstellen. Zuid-Afrika is over het algemeen geen arm land en het is er over het algemeen goed geregeld. Zelfs in een land als Marokko werden er tijdens lockdown voedselpakketten verstrekt én werd ervoor gezorgd dat gezinnen omgerekend 150 euro krijgen. Dat is natuurlijk een minimaal bedrag, maar toch.quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.
Eind 2021 is ie afhankelijk van familie uit NL om geld te sturen voor boodschappen om te kunnen eten. Alle medewerkers ontslagen, pensioenpot leeg, spaarpot voor opleiding kinderen leeg, investeringen rekeningen leeg, inboedel uit kantoor verkocht. Achteraf zou je kunnen zeggen: Had op 15 maart gelijk iedereen ontslagen, maar zo werkt het niet. En er zijn ook nog 15 paarden die elke dag eten en verzorging nodig hebben. Het was zelfs lastig om toestemming te krijgen om tijdens lockdown naar buiten te mogen om die paarden te verzorgen.
Lockdown daar was: Je blijft thuis, iedereen! En je zoekt maar uit hoe je aan je eten komt, maar van de overheid krijg je niks.
Het is toch ook zo dat ziektes bij het leven horen. Je kunt toch niet alles voorkomen.quote:Dit zou wel een aardig geval karma kunnen zijn. De Corona-ontkennende president van Tanzania is al een paar weken niet gezien, en zou mogelijk Covid hebben. De vice-president zegt dat het normaal is voor iemand om verkoudheden en andere ziektes te hebben.
Ligt er ook aan tot welke bevolkingsgroep je hoort. In townships zullen ze misschien wel voedselpaketten uitdelen, maar in 'blanke' wijken niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan het mij haast niet voorstellen. Zuid-Afrika is over het algemeen geen arm land en het is er over het algemeen goed geregeld. Zelfs in een land als Marokko werden er tijdens lockdown voedselpakketten verstrekt én werd ervoor gezorgd dat gezinnen omgerekend 150 euro krijgen. Dat is natuurlijk een minimaal bedrag, maar toch.
Hoewel de economische klap heel hard is voor Afrika, verbaas ik mij erover hoe goed het tot nu toe gaat. Geen massale hongersnood, geen regimes die uit elkaar vallen, geen extreme protesten. Ook als ik met familieleden praat die er wonen (en echt niet tot de upperclass behoren) krijg ik te horen dat het leed redelijk meevalt. Hoe dat kan - geen idee....
Welnee, een virus is simpelweg een organisme en heeft als bijwerking bij infiltratie van een gastheer dat het de gastheer ziek kan maken. Het is geen organisme dat streeft naar zelfannihilatie. Conform die logica is een vogel een opruim middel vanuit de natuur jegens wormen. Balans is het sleutelwoord.quote:Op donderdag 18 maart 2021 19:21 schreef mrevil1337 het volgende:
Virussen zijn een vanuit natuur een opruim middel de zwakkere sterven, je kan het erg vinden en blijven wegkijken maar zo werkt het nou eenmaal.
Oh zeker, de toeristische sector is gewoon in één klap weggevaagd. Dat maakt mijn verbazing dus nog groter. Er is zeker een inkomensval bij veel gezinnen, maar op de een of andere manier weet men het wel te rooien. Ik vind het knap, zeker nu we een jaar verder zijn en de situatie niet veel beter is.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 12:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ligt er ook aan tot welke bevolkingsgroep je hoort. In townships zullen ze misschien wel voedselpaketten uitdelen, maar in 'blanke' wijken niet.
Ik denk dat het ook ervan afhangt in welke sector je werkt. Ik ken veel mensen die in de toerisme sector werken. Vorig jaar werd in maart vrijwel ALLES geannuleerd. En dan heb je de kosten voor het nieuwe seizoen al wel gemaakt. Veel vakantiebeurzen zijn ook in januari/februari, dan wordt er veel geboekt.
Dit jaar ken ik gidsen die weer helemaal volgeboekt waren, maar de start van het seizoen begint al in het water te vallen.
Kan ook verschillen per land. ZA heeft nog wel wat binnenlands toerisme, maar in Zambia is dat in bepaalde parken een heel stuk minder.
Ken een lodge die bij de hoofdlodge het main camp hebben (sleeping 14), en 2 private houses (6 en 8). Main camp kost ~$600 pppn, het grote private house $1500 pppn. Dat groet private house heeft wel een eigen keuken en kan geheel onafhankelijk opereren. Main camp en kleine private house zijn sinds maart gesloten. Mensen die wel komen krijgen, als het te combineren is een upgrade naar het grote private house.
Maar 3/4 van het personeel zit thuis of is ontslagen. Voor veel gidsen zijn de tips een groot deel van hun inkomen, en ze hebben al sinds maart vorig jaar geen tips gehad.
Dikke 65+r die in een derdewereld land corona oploopt en dan afsterft vanwege mindere zorgsysteem is slechte promotie.quote:Op woensdag 31 maart 2021 16:16 schreef hoechst het volgende:
Hoezo? je krijgt er een beetje hoofdpijn van
In Afrika zijn er sowieso toch al bijna geen 65 plussersquote:Op woensdag 31 maart 2021 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dikke 65+r die in een derdewereld land corona oploopt en dan afsterft vanwege mindere zorgsysteem is slechte promotie.
jezus dat is heftigquote:Op donderdag 18 maart 2021 11:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Geld? Waarvoor? Ik postte het al eerder. Een oud studiegenoot van me heeft (had) een aantal bedrijven in toerisme in Zuid Afrika, begin 2020 ruim 20 medewerkers, pensioenpotjes, potjes voor de kinderen om later te studeren, potjes met investeringen. Tien jaar lang keihard gewerkt om het op te bouwen.
Eind 2021 is ie afhankelijk van familie uit NL om geld te sturen voor boodschappen om te kunnen eten. Alle medewerkers ontslagen, pensioenpot leeg, spaarpot voor opleiding kinderen leeg, investeringen rekeningen leeg, inboedel uit kantoor verkocht. Achteraf zou je kunnen zeggen: Had op 15 maart gelijk iedereen ontslagen, maar zo werkt het niet. En er zijn ook nog 15 paarden die elke dag eten en verzorging nodig hebben. Het was zelfs lastig om toestemming te krijgen om tijdens lockdown naar buiten te mogen om die paarden te verzorgen.
Lockdown daar was: Je blijft thuis, iedereen! En je zoekt maar uit hoe je aan je eten komt, maar van de overheid krijg je niks.
Hij bedoelt de toeristen uit het westen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 17:43 schreef hoechst het volgende:
[..]
In Afrika zijn er sowieso toch al bijna geen 65 plussers
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |