abonnement Unibet Coolblue
pi_194101592
Momenteel aan het oriënteren om zelf te gaan bouwen of een bestaand huis volledig op te knappen.

Voor zelfbouw ook uitgekomen bij Groothuisbouw in Emmeloord https://www.groothuisbouw.nl/

Zij bouwen een huis van ~320m2 woonoppervlakte voor een kleine 6 ton. In eigen beheer kost je dat makkelijk 9 ton tot een miljoen.

De afwerking lijkt op het eerste oog niet verkeerd. Maar zelfs als je een ton aan de afwerking zou besteden ben je nog (relatief) goedkoop uit.

Iemand ervaring met die club? Of soortgelijke?
Heb eens wat mail contact gehad maar dat was niet echt om over naar huis (haha) te schrijven tot nu toe.
pi_194103315
op tweakers.net loopt er een heel topic over zulke huisbouwboeren.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1786099 Ook groothuisbouw komt er aan bod.

Wellicht had je die al gevonden?

Wat ik voornamelijk uit dat draadje begrijp is dat 2x de hoofdprijs voor 'extra's' gevraagd wordt. En dat dat eigenlijk hun verdienmodel is.
pi_194103528
Thanks, ja had ik inderdaad gevonden ja.
Je hebt er nog meerdere die zelfde soort dienst aanbieden.

De prijs is ook casco, maar dan nóg lijkt het erg voordelig.
pi_194103539
Klopt, ik lees mee trouwens. Met het oog op de toekomst 8-) ben benieuwd naar ervaringen.
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:05:35 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194103973
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Thanks, ja had ik inderdaad gevonden ja.
Je hebt er nog meerdere die zelfde soort dienst aanbieden.

De prijs is ook casco, maar dan nóg lijkt het erg voordelig.
Nouja, dat is dus de truc. Zolang casco en standaard goed voor je is. Zijn ze goedkoop. Wil je meer of anders, worden ze al snel duur.
pi_194104195
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:54 schreef F.Sinatra het volgende:
Momenteel aan het oriënteren om zelf te gaan bouwen of een bestaand huis volledig op te knappen.

Voor zelfbouw ook uitgekomen bij Groothuisbouw in Emmeloord https://www.groothuisbouw.nl/

Zij bouwen een huis van ~320m2 woonoppervlakte voor een kleine 6 ton. In eigen beheer kost je dat makkelijk 9 ton tot een miljoen.

De afwerking lijkt op het eerste oog niet verkeerd. Maar zelfs als je een ton aan de afwerking zou besteden ben je nog (relatief) goedkoop uit.

Iemand ervaring met die club? Of soortgelijke?
Heb eens wat mail contact gehad maar dat was niet echt om over naar huis (haha) te schrijven tot nu toe.
Neem je ook de grondprijs (bouwrijp) mee?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_194104399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nouja, dat is dus de truc. Zolang casco en standaard goed voor je is. Zijn ze goedkoop. Wil je meer of anders, worden ze al snel duur.
Casco is prima. De afwerking die we willen is hoog. Maar als ik een ton pak voor de casco afwerking af te ronden en 1.5 ton voor de badkamers/vloeren/vitrage/badkamer etc zijn ze nóg goedkoper dan de plaatselijke aannemers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2020 19:40:17 ]
pi_194104401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:21 schreef blomke het volgende:

[..]

Neem je ook de grondprijs (bouwrijp) mee?
Die zit niet in deze prijs. Maar dat blijft voor beide opties gelijk.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 21:23:01 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194106044
Denk dat catalogusbouw een betere omschrijving is dan prefab @Vonkenboer
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 21:30:21 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194106083
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:26 schreef FranticDJ het volgende:
Denk dat catalogusbouw een betere omschrijving is dan prefab @:Vonkenboer
Ik kon even niet op de juiste term komen :+ ^O^
pi_194107815
Ik kan in onze nieuwbouwwijk zo aanwijzen wat de catalogus woningen zijn. Minder details, minder speels, soms net rare verhoudingen. Ik zeg niet dat het met een gewone architect niet gebeurt, maar ik acht de kans kleiner. En als ik dan zoveel geld zou besteden aan mijn woning, dan zou het ook perfect bij mij moeten passen. Dat gaat met een goede architect makkelijker dan met een cataloguswoning. Wat ik er van anderen van begrepen heb moet ook echt alles vooraf vastgelegd worden, tot in de kleinste details. Terwijl ik tijdens de bouw van ons huis nou net zo blij was dat we nog even een rondje stopcontacten aftekenen deden (en dus ook nog wat aanpasten).
Ik denk dat je met een goede architect en een goede bouwbegeleider een mooier en beter passend huis krijgt voor minimaal evenveel geld.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 16 juli 2020 @ 06:58:37 #13
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_194108924
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 23:26 schreef d.k. het volgende:
. Wat ik er van anderen van begrepen heb moet ook echt alles vooraf vastgelegd worden, tot in de kleinste details. Terwijl ik tijdens de bouw van ons huis nou net zo blij was dat we nog even een rondje stopcontacten aftekenen deden (en dus ook nog wat aanpasten).
dat ligt toch ook aan de bouwmethode. Bij cataloguswoning bouwt men met prefab beton wanden je casco op. In de prefab delen worden de elektra , ramen , sparingen etc al in de fabriek ingestort. Er is dus weinig tot geen ruimte om “goedkoop” dingen aan te passen. Achteraf aanpassen betekent breken in hard beton.

Een architect kiest over het algemeen een flexibelere bouwmethode bijvoorbeeld kalkzandsteenblokken.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:07:27 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194108943
Ik heb in onze zoektocht ook ongeveer alle catalogusbouwers bekeken, maar ik was bij hen duurder uitgeweest dan bij onze aannemer.

Ik weet alleen niet waar je wilt bouwen TS.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194110054
Kijk ook eens wat het kost om een woning zo goedkoop mogelijk op te laten leveren. Kosten van een sloper die dekvloeren en tegelwerk er uit haalt. En de kosten daarna van de aannemer die er een paleisje van gaat maken. Dan is er vast en zeker nog budget over voor een hovenier.

Houd er wel rekening mee dat je minimaal een maand na de oplevering er pas in kan. Als alles rete strak is afgestemd op elkaar. Dus dag 1 sloper. Dag 2 vloerenboer.............. en zo verder. Keuken al klaar staat om geinstaleerd te worden, zit een risico in maar dat is het meestal wel waard.

En kijk ook eens wat je er uit kan halen aan werk. Sloop spul in de container kruien bijvoorbeeld. Elke avond bezem schoon de woning maken, dat wordt enorm gewaardeerd en men werkt daardoor harder voor je.

Aannemer snapt je plan zeker en zal je er niet eerder in laten als bij de oplevering. Dus je kan geen werkelijke maten nemen in het huis die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld de keuken.

Enig wat niet mogelijk is het zagen in dakelementen. Dus velux vensters en dakkapellen zal je van de aannemer moeten nemen vanwege de constructieve veiligheid van het dak. Ook muuropeningen en kozijnen zijn niet verstandig achteraf te installeren.
Jeroentje.
pi_194110434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:58 schreef lipje het volgende:

[..]

dat ligt toch ook aan de bouwmethode. Bij cataloguswoning bouwt men met prefab beton wanden je casco op. In de prefab delen worden de elektra , ramen , sparingen etc al in de fabriek ingestort. Er is dus weinig tot geen ruimte om “goedkoop” dingen aan te passen. Achteraf aanpassen betekent breken in hard beton.

Een architect kiest over het algemeen een flexibelere bouwmethode bijvoorbeeld kalkzandsteenblokken.
Groothuisbouw bouwt ook met kalkzandsteen.
pi_194110458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 07:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb in onze zoektocht ook ongeveer alle catalogusbouwers bekeken, maar ik was bij hen duurder uitgeweest dan bij onze aannemer.

Ik weet alleen niet waar je wilt bouwen TS.
Limburg.
Ik/we weten ook nog niet of dit het gaat worden. Maar het ziet er op het eerste oog interessant uit.

Ons kennende (pietje precies met een 'hoge lat' qua afwerking) zou het zo kunnen zijn dat het inderdaad niet gaat passen in onze plannen.

Sowieso is grond vinden al minstens net zo'n opgave hier (een goede locatie althans).
pi_194110476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:34 schreef jpajs het volgende:
Kijk ook eens wat het kost om een woning zo goedkoop mogelijk op te laten leveren. Kosten van een sloper die dekvloeren en tegelwerk er uit haalt. En de kosten daarna van de aannemer die er een paleisje van gaat maken. Dan is er vast en zeker nog budget over voor een hovenier.

Houd er wel rekening mee dat je minimaal een maand na de oplevering er pas in kan. Als alles rete strak is afgestemd op elkaar. Dus dag 1 sloper. Dag 2 vloerenboer.............. en zo verder. Keuken al klaar staat om geinstaleerd te worden, zit een risico in maar dat is het meestal wel waard.

En kijk ook eens wat je er uit kan halen aan werk. Sloop spul in de container kruien bijvoorbeeld. Elke avond bezem schoon de woning maken, dat wordt enorm gewaardeerd en men werkt daardoor harder voor je.

Aannemer snapt je plan zeker en zal je er niet eerder in laten als bij de oplevering. Dus je kan geen werkelijke maten nemen in het huis die belangrijk zijn voor bijvoorbeeld de keuken.

Enig wat niet mogelijk is het zagen in dakelementen. Dus velux vensters en dakkapellen zal je van de aannemer moeten nemen vanwege de constructieve veiligheid van het dak. Ook muuropeningen en kozijnen zijn niet verstandig achteraf te installeren.
We hebben 6 jaar geleden een bestaand huis gekocht (voor de kavel) en volledig laten afbreken op enkele buitenmuren na. Dus van nieuw dak tot nieuwe dekvloeren etc. Als ik zie wat dát voor een project was (in beheer van architect en aannemer) denk ik dat een volledig nieuw huis bouwen wellicht wel makkelijker is.
pi_194110489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:30 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik kon even niet op de juiste term komen :+ ^O^
Thanks ;)
Misschien Groothuisbouw ook verwijderen, of de rest toevoegen in de OP?
Ik heb geen aandelen bij Groothuisbouw ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2020 10:17:52 ]
pi_194110551


Dit is overigens waar we naar kijken.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:28:45 #21
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194110608
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:30 schreef F.Sinatra het volgende:
Thanks, ja had ik inderdaad gevonden ja.
Je hebt er nog meerdere die zelfde soort dienst aanbieden.

De prijs is ook casco, maar dan nóg lijkt het erg voordelig.
6 ton voor een casco huis vind ik absurd duur eigenlijk.
Als je weet wat er daarna nog allemaal moet gebeuren :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194110736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:28 schreef daNpy het volgende:

[..]

6 ton voor een casco huis vind ik absurd duur eigenlijk.
Als je weet wat er daarna nog allemaal moet gebeuren :X
Nouja, als je een soortgelijk huis door een lokale aannemer laat neerzetten waren de eerste berekeningen duurder.

Je hebt het over zo'n 1700m3 inhoud, dus daardoor wordt ook de afwerking weer duurder. Ik zou voor afwerking zo'n 2.5/3 ton achter de hand willen houden.

Maar bij de lokale aannemer(s) zit je afgewerkt rond de ¤4.000 per m2. Uitgaande van ~320m2 is de catalogus bouwer dus stukje goedkoper.

En dan heb ik dure afwerkingsmaterialen meegenomen in de berekening bij beide.

Laten we duidelijk zijn. Het is zéker een boel geld. Een heleboel zelfs. Maar het gaat mij ter vergelijking met een lokale aannemer/architect tov catalogusbouwers.

Een bestaand huis kopen (om appels met appels te vergelijken in dezelfde orde qua inhoud) dat al grotendeels naar je zin is, is een stuk goedkoper wat ik tot nu toe heb ervaren.
Dat koop je hier ongeveer voor rond de 5-6 ton waarna je er wellicht nog 1.5/2 in moet stoppen.

Maar in een jaar zoeken is er pas 1 huis geweest dat we de moeite waard vonden om te gaan bekijken. Dat kostte ¤525k en had 320m2 woonoppervlakte(waarvan 100m2 souterrain). Maar de kavel was klein en de locatie niet geweldig. Daar had nog ongeveer een ton in gestopt moeten worden om het naar de zin te maken.
Maar dat was dus het enige wat in de buurt kwam van onze wensen. Qua kavels zelfs geen enkele.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2020 10:48:14 ]
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:49:01 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194110831
Waarom vergelijk je casco-catalogus met sleutelklaar-aannemers?
Dat is toch geen 1:1 vergelijk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194110848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:49 schreef daNpy het volgende:
Waarom vergelijk je casco-catalogus met sleutelklaar-aannemers?
Dat is toch geen 1:1 vergelijk?
Ik tel bij die casco catalogus toch zo'n 3 ton op. Dan zit je mijn inziens wel op een 1:1 vergelijk.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:50:35 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194110857
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 10:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ik tel bij die casco catalogus toch zo'n 3 ton op. Dan zit je mijn inziens wel op een 1:1 vergelijk.
Ja, gebaseerd op?

Wat vragen die aannemers voor casco bouw?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')