abonnement Unibet Coolblue
pi_194090730
Uitgerekende data:

30 juli: wolfrolf (jongen)

2 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela (jongen)
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee
27 januari: Nanuke

23 maart: kwakz0r

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 20-07-2020 17:07:49 ]
pi_194092648
Oke ik vind een leeg topic vreemd dus ik maak maar even een fipo :@.
pi_194093525
Nou.. We zijn al de hele avond in de weer met warme kruiken, de douche en andere ongein. Behoorlijk krampen en pijn hier. Nog twee dagen werken, twee! Zou wel heel flauw zijn als het nu alsnog niet lukt. :9

We hebben de box trouwens ook staan.. }:|
Hadden 'm uitgeleend, maar nu die terug is staat die dus direct in de woonkamer.
pi_194094112
Ahh vervelend NJ! Hopelijk voelt ze zich wat beter tijdens haar verlof.
pi_194094708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 00:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Nou.. We zijn al de hele avond in de weer met warme kruiken, de douche en andere ongein. Behoorlijk krampen en pijn hier. Nog twee dagen werken, twee! Zou wel heel flauw zijn als het nu alsnog niet lukt. :9

We hebben de box trouwens ook staan.. }:|
Hadden 'm uitgeleend, maar nu die terug is staat die dus direct in de woonkamer.
Oh nee :/ hoop dat het nu wel weer beter gaat?

Even nog een reactie op vorig deel;
Mag je dus geen rookvlees? Ik heb ook een ontzettende rookvlees craving en heb van het weekend een heel pakkie op :@ maar dacht dat dat juist wel mocht omdat het gerookt is?
Vorige zwangerschap heb ik het ook gegeten.

Had ook nog ergens gelezen dat als je bijv vlees (biefstuk, entrecote etc) in de vriezer gooit (mits het - 12 is) voor 2 dagen je het daarna medium mag eten, maar lees daar ook veel verschillende dingen over. Iemand een idee? Als het niet kan is het prima hoor maar zou wel lekker zijn zo nu en dan :')
  woensdag 15 juli 2020 @ 08:37:33 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_194095203
Biefstuk die een paar dagen bevroren is geweest mag je rood eten ja.

Rookvlees zeggen ze van dat het niet voldoende verhit is geweest dus dat je het beter niet kunt eten.
disclaimer
pi_194095205
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 07:19 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Oh nee :/ hoop dat het nu wel weer beter gaat?

Even nog een reactie op vorig deel;
Mag je dus geen rookvlees? Ik heb ook een ontzettende rookvlees craving en heb van het weekend een heel pakkie op :@ maar dacht dat dat juist wel mocht omdat het gerookt is?
Vorige zwangerschap heb ik het ook gegeten.

Had ook nog ergens gelezen dat als je bijv vlees (biefstuk, entrecote etc) in de vriezer gooit (mits het - 12 is) voor 2 dagen je het daarna medium mag eten, maar lees daar ook veel verschillende dingen over. Iemand een idee? Als het niet kan is het prima hoor maar zou wel lekker zijn zo nu en dan :')
Wat ik doe (naja mijn vriend dan) is biefstuk sous vide garen. Als je vlees langere tijd op een lage temperatuur gaart dan pasteuriseer je het vlees en is het ook veilig om te eten. Ik zou het zo niet ergens bestellen maar hem vertrouw ik er wel mee. Ik at mijn vlees altijd dieprood zeg maar, dat kan niet met sous vide maar een mooie medium in plaats van schoenzool is er wel mee te behalen.

Gisteren weer goedgekeurd bij de vroedvrouw. Frummel lag in ieder geval de goeie kant op nu, voelde me zondagnacht niet zo lekker, denk dat hij toen is gekeerd. Nu hopen dat ie niet weer terugdraait. Nog 4 weken en een beetje werken en dan lekker verlof!
pi_194095533
Ik vind de beperking van vleeswaren wel het meest irritante van alle dingen die je niet mag. Rauwe vis, kaas en vlees etc is nog wel overheen te komen. Maar ik houd al niet erg van brood, en de vleeswaren die ik dan nog heel lekker vind mogen veelal niet. ;(

Sowieso ben ik een pietlut met eten deze zwangerschap. Echt heel veel dingen zijn ineens vies. Knoflooksaus bijvoorbeeld. En ei, chocola, alles met een uitgesproken smaak sowieso. Ik compenseer dat met melk, kaas en heel veel gummyberen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194096942
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:28 schreef SQ het volgende:
@:Gaddle hoe is jouw seo gisteren gegaan?

Alleen slapen O+

Ik ben op kantoor :o het is zó leeg dat ik zelfs een praatje kon maken met de grote baas :')
Lief dat je ernaar vraagt. Het is goed gegaan. De baby is goed gekeurd. hij/zij lag wel in de stuit. gelukkig zegt dat op dit termijn niet veel.

Sorry ik ben nog niet bij met lezen. Ik was namelijk een paar dagen incognito. Ik had last van pijnlijk harde buiken.
pi_194097556
Fijn van de goede SEO gaddle!

Hier krijgt het toch een beetje een andere wending, maar kan het nog wel alle kanten op. Toch gestript zojuist ivm verminderd vruchtwater en er was wat verkalking van placenta te zien.
Daarom ook een ctg morgen in het ziekenhuis, even afwachten tot welke conclusie zij komen. Vk gaf bij het ziekenhuis aan me niet nog 5 dagen door te willen laten gaan.
Ze vond overigens dat ik maar gewoon voor die tijd moest bevallen. Sinds vannacht ook af en toe wat krampen dus wat dat betreft voelt deze dag al heel anders dan gisteren. Hopelijk komt het vanmiddag op gang!

En kan ik op korte termijn aan de rode biefstuk en carpaccio. :9
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 12:37:44 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194098845
Spannend Nolita! Wie weet heb je toch sneller een baby dan gedacht :%

Ik vind het maar stom dat je al zwangere vrouw zo onzeker wordt gemaakt met eten, alsof we niet al onzeker genoeg zijn :( ik merk wel dat mijn eetgewoonten veranderd zijn. De eerste helft van de zwangerschap at ik super gezond maar ik heb nu ook de chips, koekjes en de haribo gevonden. Ik had laatst zelfs een droom over mijn favoriete (nauwelijks verkrijgbare!) Haribo snoep :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194099099
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:37 schreef MaJo het volgende:
Spannend Nolita! Wie weet heb je toch sneller een baby dan gedacht :%

Ik vind het maar stom dat je al zwangere vrouw zo onzeker wordt gemaakt met eten, alsof we niet al onzeker genoeg zijn :( ik merk wel dat mijn eetgewoonten veranderd zijn. De eerste helft van de zwangerschap at ik super gezond maar ik heb nu ook de chips, koekjes en de haribo gevonden. Ik had laatst zelfs een droom over mijn favoriete (nauwelijks verkrijgbare!) Haribo snoep :')
Ik weet niet of het haalbaar is, maar in Roosendaal hebben ze een Haribo snoepwinkel :9~
pi_194099861
Ik ben echt super boos. M’n man heeft vanochtend m’n zak m&m’s meegenomen naar werk! :( Hoe durft ‘ie. :+
Protège moi de mes désirs.
pi_194099867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:27 schreef Nolita het volgende:
Fijn van de goede SEO gaddle!

Hier krijgt het toch een beetje een andere wending, maar kan het nog wel alle kanten op. Toch gestript zojuist ivm verminderd vruchtwater en er was wat verkalking van placenta te zien.
Daarom ook een ctg morgen in het ziekenhuis, even afwachten tot welke conclusie zij komen. Vk gaf bij het ziekenhuis aan me niet nog 5 dagen door te willen laten gaan.
Ze vond overigens dat ik maar gewoon voor die tijd moest bevallen. Sinds vannacht ook af en toe wat krampen dus wat dat betreft voelt deze dag al heel anders dan gisteren. Hopelijk komt het vanmiddag op gang!

En kan ik op korte termijn aan de rode biefstuk en carpaccio. :9
Spannend!! Succes!

@Gaddle Fijn van de goede seo!
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 14:13:24 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194100250
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet of het haalbaar is, maar in Roosendaal hebben ze een Haribo snoepwinkel :9~
:o Dat is wel wat uit de route! Ik voel een zwangerschapsmeet aankomen O-)

quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben echt super boos. M’n man heeft vanochtend m’n zak m&m’s meegenomen naar werk! :( Hoe durft ‘ie. :+
Ik zou ook echt boos zijn :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 15 juli 2020 @ 14:20:59 #16
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_194100346
Ik had dat pas met een notenreep, kostte me bijna mijn hoofd :+
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 14:30:49 #17
382129 crew  Donna
pi_194100463
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben echt super boos. M’n man heeft vanochtend m’n zak m&m’s meegenomen naar werk! :( Hoe durft ‘ie. :+
😭
pi_194100829
Spannend @Nolita!! Kan snel gaan dan nu.

En @Gaddle, fijn van de goede SEO!

Ik moet ondertussen echt minimaal 5 keer uit bed om te plassen tegenwoordig 's nachts, niet te doen. Hoewel ik echt op mijn zij probeer te liggen lijk ik telkens op mijn buik te draaien en op mijn blaas te drukken en das niet bevorderlijk.

Ik heb trouwens besloten dat ik toch een postpartum doula wil. Al is het maar voor een paar uur per dag de eeste paar dagen, alles is beter dan niets. Moeten we maar wat geld voor over hebben. Oh en ik ben aan het rondkijken voor newborn shoots. Mijn god dat is ook niet bepaald goedkoop -O- . Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre je zoiets niet zelf kunt doen, maar ik heb daar waarschijnlijk toch geen zin in (naast het feit dat ik toch mag hopen dat een professional betere foto's maakt).
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:03:58 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_194100874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:27 schreef Nolita het volgende:
Fijn van de goede SEO gaddle!

Hier krijgt het toch een beetje een andere wending, maar kan het nog wel alle kanten op. Toch gestript zojuist ivm verminderd vruchtwater en er was wat verkalking van placenta te zien.
Daarom ook een ctg morgen in het ziekenhuis, even afwachten tot welke conclusie zij komen. Vk gaf bij het ziekenhuis aan me niet nog 5 dagen door te willen laten gaan.
Ze vond overigens dat ik maar gewoon voor die tijd moest bevallen. Sinds vannacht ook af en toe wat krampen dus wat dat betreft voelt deze dag al heel anders dan gisteren. Hopelijk komt het vanmiddag op gang!

En kan ik op korte termijn aan de rode biefstuk en carpaccio. :9
Oeh, nou dan duurt het zeker niet lang meer, spannend!

Gaddle, fijn dat de seo goed was en hopelijk zijn de harde buiken nu wat minder!

NJ, wat naar dat het nou toch ineens minder gaat. Ik hoop ook dat het snel minder is :*
disclaimer
  woensdag 15 juli 2020 @ 15:06:43 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_194100903
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 14:59 schreef Smart_ass het volgende:
Spannend @:Nolita!! Kan snel gaan dan nu.

En @:Gaddle, fijn van de goede SEO!

Ik moet ondertussen echt minimaal 5 keer uit bed om te plassen tegenwoordig 's nachts, niet te doen. Hoewel ik echt op mijn zij probeer te liggen lijk ik telkens op mijn buik te draaien en op mijn blaas te drukken en das niet bevorderlijk.

Ik heb trouwens besloten dat ik toch een postpartum doula wil. Al is het maar voor een paar uur per dag de eeste paar dagen, alles is beter dan niets. Moeten we maar wat geld voor over hebben. Oh en ik ben aan het rondkijken voor newborn shoots. Mijn god dat is ook niet bepaald goedkoop -O- . Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre je zoiets niet zelf kunt doen, maar ik heb daar waarschijnlijk toch geen zin in (naast het feit dat ik toch mag hopen dat een professional betere foto's maakt).
Voor wat het waard is, ik vind een newborn shoot echt geen musthave. Het zijn altijd allemaal dezelfde overgestyleerde foto's en het onderwerp staat er altijd slapend op :')
Ik heb bij beide kinderen van mijn buurvrouw een fotoshoot kado gekregen (ze is kinderfotograaf) en we hebben die pas gedaan toen ze al zelf konden zitten. Foto's zijn dan veel leuker en de fotograaf heeft dan echt interactie met een kind.
disclaimer
pi_194100968
Ja ik vind dat slapende juist heel erg schattig!! En dan het liefste naakt :@ :') . Ik ben zelf helemaal niet van de photoshoots, vind het vaak inderdaad overstyled en super geposeerd. Ik wil er zelf ook absoluut niet op ofzo en ik ga ook geen maternity shoot doen, maar zo'n newborn shoot vind ik voor de eerste dus wel echt een must. Of het er voor een eventuele tweede ook nog komt is dan inderdaad weer de vraag :D. Ik vind alleen het geld dat ze ervoor vragen vrij belachelijk maargoed. Komt ook wel weer goed.
pi_194101343
Ik ben ook fotograaf en ga dus binnen nu en 4 weken een newbornshoot voor het eerst doen, de moeder is een vriendin van mij en heb ook zwangerschapsfotos van haar gemaakt. Ze wilde het graag dezelfde stijl houden. Ik doe het trouwens ook voor een prikkie, dit is wel verkapte reclame maar @Smart_ass mocht je in omgeving zuid-Holland wonen dm maar ;)
Edit: oh wacht.. woonde jij niet in Amerika? Nvm. 8)7


@Michelangela dat klinkt wel ideaal O+ Zal eens even aan m’n vriend vragen of hij dat voor me zou kunnen maken haha. Thanks :)
pi_194101424
@Framblij89 Ahh I wish!! Ik woon in het buitenland dus dat wordt 'm helaas niet. Wel super leuk dat je dat doet.
pi_194101530
Mocht je het toch zelf willen proberen, een vriendin van mij is fotografe (specifiek gericht op gezinnen met kleine kinderen) en heeft een gratis ebookje met tips: https://www.ohbabyphotography.nl/ (beetje naar beneden scrollen op de pagina)
  Moderator woensdag 15 juli 2020 @ 15:56:51 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194101632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:50 schreef lunapuella het volgende:
Mocht je het toch zelf willen proberen, een vriendin van mij is fotografe (specifiek gericht op gezinnen met kleine kinderen) en heeft een gratis ebookje met tips: https://www.ohbabyphotography.nl/ (beetje naar beneden scrollen op de pagina)
Mooie foto’s! Niet dat mierzoete maar wel een mooie weergave van dagelijkse taferelen.

Ik zat eraan te denken om onze huwelijksfotograaf te vragen, ik weet alleen niet of hij newbornshoots doet. Maar anders neem ik denk ik contact op met je vriendin :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194102473
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 13:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik ben echt super boos. M’n man heeft vanochtend m’n zak m&m’s meegenomen naar werk! :( Hoe durft ‘ie. :+
Naja zeg :(
pi_194102942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:50 schreef lunapuella het volgende:
Mocht je het toch zelf willen proberen, een vriendin van mij is fotografe (specifiek gericht op gezinnen met kleine kinderen) en heeft een gratis ebookje met tips: https://www.ohbabyphotography.nl/ (beetje naar beneden scrollen op de pagina)
Zij maakt leuke foto’s, ja. Vooral de close up in haar story van 2 uur geleden. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_194103483
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 17:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zij maakt leuke foto’s, ja. Vooral de close up in haar story van 2 uur geleden. O+
Dat is een lieverd ja. :) Bekende baby voor je?

Ze heeft Welpje ook gefotografeerd toen hij 6 dagen oud was. O+

(Het was niet mijn intentie reclame te maken haha, dacht oprecht alleen dat dat gratis ebook handig kon zijn voor mensen)
pi_194103749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 15:50 schreef lunapuella het volgende:
Mocht je het toch zelf willen proberen, een vriendin van mij is fotografe (specifiek gericht op gezinnen met kleine kinderen) en heeft een gratis ebookje met tips: https://www.ohbabyphotography.nl/ (beetje naar beneden scrollen op de pagina)
Leuk! Jammer dat ze zo ver weg zit voor ons. Doet me er wel aan denken om zoiets te vragen als cadeau voor mijn volgende verjaardag. Ik roep al een poos dat de foto van onze bruiloft in de woonkamer wel aan een actuelere vervanging toe is. Goed excuus toch. :s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194103814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:48 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Leuk! Jammer dat ze zo ver weg zit voor ons. Doet me er wel aan denken om zoiets te vragen als cadeau voor mijn volgende verjaardag. Ik roep al een poos dat de foto van onze bruiloft in de woonkamer wel aan een actuelere vervanging toe is. Goed excuus toch. :s)
Ik heb voor mijn afgelopen verjaardag ook geld gevraagd voor een fotoshoot met het hele gezin. :) Over 2 weken is het zo ver! Heb er heel veel zin in. Wel bij een andere vriendin overigens, ik heb een getalenteerde vriendenkring ;) Zij heeft ook mijn twee zwangerschapsshoots gedaan en daar ben ik nog steeds zo blij mee! Een goede foto is zo veel waard. O+
pi_194104549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 11:27 schreef Nolita het volgende:
Fijn van de goede SEO gaddle!

Hier krijgt het toch een beetje een andere wending, maar kan het nog wel alle kanten op. Toch gestript zojuist ivm verminderd vruchtwater en er was wat verkalking van placenta te zien.
Daarom ook een ctg morgen in het ziekenhuis, even afwachten tot welke conclusie zij komen. Vk gaf bij het ziekenhuis aan me niet nog 5 dagen door te willen laten gaan.
Ze vond overigens dat ik maar gewoon voor die tijd moest bevallen. Sinds vannacht ook af en toe wat krampen dus wat dat betreft voelt deze dag al heel anders dan gisteren. Hopelijk komt het vanmiddag op gang!

En kan ik op korte termijn aan de rode biefstuk en carpaccio. :9
Ik ga voor je duimen dat het vandaag uit zichzelf begonnen is! O+
pi_194104610
Hier heeft ze vandaag wél gewerkt, maar mmmmm.
Ook controle gehad vandaag, mooie bloeddruk, mooi gewicht, kindje lag met het hoofd omlaag, niet ingedaald... en heel erg hoog. :9 Verklaarde een boel van de klachten zeg maar. Maar alles zag er goed uit en dat is fijn!

Om het te vieren hebben we vandaag 10 kilometer gefietst. *)
pi_194104758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]


(Het was niet mijn intentie reclame te maken haha, dacht oprecht alleen dat dat gratis ebook handig kon zijn voor mensen)
Ja bedankt daarvoor!

NJ fijn dat lichamelijk in ieder geval alles goed was! Nog 1 dagje werken? Ze is heeeeel dichtbij!
pi_194104820
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn afgelopen verjaardag ook geld gevraagd voor een fotoshoot met het hele gezin. :) Over 2 weken is het zo ver! Heb er heel veel zin in. Wel bij een andere vriendin overigens, ik heb een getalenteerde vriendenkring ;) Zij heeft ook mijn twee zwangerschapsshoots gedaan en daar ben ik nog steeds zo blij mee! Een goede foto is zo veel waard. O+
Zeker waar. Ik ben niet iemand die haar huis vol heeft met foto's, maar het begint toch een beetje te groeien zo met opgroeiend kind. En ondanks dat ik hele mooie foto's heb, wil ik ook gewoon een mooie van ons samen als heus gezin. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194104875
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 20:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja bedankt daarvoor!

NJ fijn dat lichamelijk in ieder geval alles goed was! Nog 1 dagje werken? Ze is heeeeel dichtbij!
Yes, vrijdag de laatste dag! 8-)
pi_194105002
Een dagje nog voor de vrouw van NJ! Goed zeg! *O*

@Nolita, klinkt toch al wel veelbelovend. Ik duim voor je dat je die 5 dagen niet meer nodig hebt om af te wachten. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194105577
Gelukkig Nicolas!
En Nolita spannend!!!
pi_194108856
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
  donderdag 16 juli 2020 @ 06:24:57 #39
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194108862
Gefeliciteerd Nolita! Wat lekker snel joh! Geniet van elkaar :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_194108865
Gefeliciteerd! Wat fijn van je eigen verloskundige. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_194108952
Gefeliciteerd Nolita! O+
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:13:34 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194108962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:21 schreef Nolita het volgende:
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
Haha, fantastisch! En de aannemer heeft niets door gehad _O_

Gefeliciteerd, nu lekker genieten!
Resistance is futile.
pi_194108971
Nolita, gefeliciteerd O+ O+
  donderdag 16 juli 2020 @ 07:35:50 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_194109048
Oh wat fijn dat het toch zo snel is gegaan Nolita! En lekker thuis, en niet mini! O+ van harte gefeliciteerd!
disclaimer
pi_194109079
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:21 schreef Nolita het volgende:
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
Gefeliciteeeerd! O+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 08:12:58 #46
447051 crew  Peejtur
pi_194109281
Gefeliciteerd *O*
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 08:47:54 #47
382129 crew  Donna
pi_194109570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:21 schreef Nolita het volgende:
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
Gefeliciteerd!! *O*

En nu lekker een de carpaccio!
pi_194109654
Van harte Nolita! Geniet van elkaar O+
  donderdag 16 juli 2020 @ 09:06:04 #49
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_194109724
Gefeliciteerd Nolita! Wat fijn dat het zo gegaan is als je graag wilde! En de aannemer _O-
pi_194109930
Gefeliciteerd Nolita! O+ Fijn met je eigen Vk *O*
pi_194109971
Gefeliciteerd Nolita!!wat fijn met eigen VK!
pi_194110450
Gefeliciteerd Nolita! O+
pi_194110643
Nolita, gefeliciteerd met jullie dochter. Fijn met je eigen VK! Nu heerlijk genieten met z'n viertjes.
  donderdag 16 juli 2020 @ 10:56:04 #54
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_194110921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:21 schreef Nolita het volgende:
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
*O* gefeliciteerd :*
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_194111850
Vanmorgen ben ik voor het eerst sinds ruim anderhalve week verlof echt productief geweest *O* Ik heb het hoekje naast de bank opgeruimd waar dochter haar spullen heeft (lees hard geworden klei, stiften zonder dop, incomplete puzzels). Daar heb ik het tafeltje gezet met legokratten erop en er onder. En op een plek waar de legokratten stonden komt de box. Met37 weken wordt de box neergezet *O* :+


En nu ga ik op mijn kont zitten totdat ik mijn kind uit school moet halen.
  donderdag 16 juli 2020 @ 12:37:17 #56
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194112159
Gefeliciteerd Nolita! O+ *O*
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 12:51:21 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194112406
Jaaaaa Nolita wat fijn O+ Kwam de aannemer vandaag dus voor een mooie verrassing te staan? :D Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en ook nog met je favoriete VK O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194112854
Bedankt voor alle lieve reacties!

@MaJo De aannemer was er voor een van de laatste klussen, buitenkant voegen en steiger afbreken. Maandag komen ze voor het laatst, de binnendeuren hangen. Denk wel dat ze even vreemd opkijken als ik vertel dat ze er 2 uur na hun vertrek was ja. :D
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 13:30:16 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194112873
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:28 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties!

@:MaJo De aannemer was er voor een van de laatste klussen, buitenkant voegen en steiger afbreken. Maandag komen ze voor het laatst, de binnendeuren hangen. Denk wel dat ze even vreemd opkijken als ik vertel dat ze er 2 uur na hun vertrek was ja. :D
Jammer dat ze maandag pas komen, het was leuk geweest om vandaag de deur open te doen met baby op de arm _O- Hoe voel je je? En mogen we de naam weten (misschien per PM)? Ik ben altijd heel nieuwsgierig O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194113676

Het mandje waar ik het gister over had. O+
Moet ‘t matrasje wel goed bijschaven.
Protège moi de mes désirs.
pi_194114006
@Nolita gefeliciteerd!! O+ En wat super fijn met je eigen vk, ze had het door denk ik! Ik ben stiekem ook benieuwd naar de naam :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smart_ass op 16-07-2020 15:03:11 ]
  donderdag 16 juli 2020 @ 15:24:31 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_194114436
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 12:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen ben ik voor het eerst sinds ruim anderhalve week verlof echt productief geweest *O* Ik heb het hoekje naast de bank opgeruimd waar dochter haar spullen heeft (lees hard geworden klei, stiften zonder dop, incomplete puzzels). Daar heb ik het tafeltje gezet met legokratten erop en er onder. En op een plek waar de legokratten stonden komt de box. Met37 weken wordt de box neergezet *O* :+

En nu ga ik op mijn kont zitten totdat ik mijn kind uit school moet halen.
37 weken is vroeg zat toch? ;)
Wij hebben de box teruggekregen afgelopen weekend, die stond eerst bij schoonzusje en daarna bij schoonouders. Ding staat nu gedemonteerd in de woonkamer. Ben me nog aan het beraden of ik dat de komende 10 weken zo hou of dat ik 'm toch nog even naar de zolder laat slepen :')
disclaimer
pi_194114998
Ah ook zoiets, de box! Is dat ook weer typisch Nederlands? Ik wil die ook graag eentje maar heb ik hier niet kunnen vinden.

Lekker laten staan SQ, anders moet ie straks ook weer naar beneden :P.
pi_194115046
Box doen wij ook op laatste moment. Overal staan wel onderdelen maar niet in de weg. Ik wil de onderdelen ook nog even afstoppen uiteraard :P maar doen we vlak voor de bevalling. Als het aan man lag, erna, maar ik wil de lade eronder gebruiken en de grote boxkleden uit de babykamer weg hebben.

Zojuist zijn de cosleeper, matrasje, hoeslakens en maxi cosi geleverd vanuit leasebedrijf. Hele opluchting en ziet er keurig uit. Deze dagen de cosleeper maar in elkaar zetten (man dan). Zojuist laatste dingen gekit, lades verder ingericht en een gedeelte opgeruimd. Het gaat ergens op lijken nu O+ vanochtend weer naar shiatsu geweest, heerlijk, en ze voelde dat de baby zich aan het klaarmaken is. Morgen horen we uitslag zkh over procedure, spannend. Dan ben ik 37 weken. Oh en TENS is ook aangekomen, eens onderzoeken hoe dat werkt.
pi_194115261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:03 schreef Hilmo het volgende:
Box doen wij ook op laatste moment. Overal staan wel onderdelen maar niet in de weg. Ik wil de onderdelen ook nog even afstoppen uiteraard :P maar doen we vlak voor de bevalling. Als het aan man lag, erna, maar ik wil de lade eronder gebruiken en de grote boxkleden uit de babykamer weg hebben.

Zojuist zijn de cosleeper, matrasje, hoeslakens en maxi cosi geleverd vanuit leasebedrijf. Hele opluchting en ziet er keurig uit. Deze dagen de cosleeper maar in elkaar zetten (man dan). Zojuist laatste dingen gekit, lades verder ingericht en een gedeelte opgeruimd. Het gaat ergens op lijken nu O+ vanochtend weer naar shiatsu geweest, heerlijk, en ze voelde dat de baby zich aan het klaarmaken is. Morgen horen we uitslag zkh over procedure, spannend. Dan ben ik 37 weken. Oh en TENS is ook aangekomen, eens onderzoeken hoe dat werkt.
Laat even weten hoe jouw bevindingen zijn wat betreft TENS :)
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:47:03 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194115695
TENS ben ik ook benieuwd naar :)
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 16:52:14 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_194115779
ik denk dat je die ervaring alleen kunt delen als je er ook echt mee bevallen bent.
Hilmo, ga je die dan eventueel ook meenemen naar het ziekenhuis?>
disclaimer
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:03:23 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194115916
Ik had vanmorgen een afspraak met de VK. Hands off geen probleem, 3 van de 5 vk's zijn sowieso al van 'de barende bepaalt' en lotus doen ze ook regelmatig. Afgesproken dat we een hands off plan A maken en een medisch plan B, en de verwachtingen goed bespreken. Niet/weinig toucheren vond ze ook prima.

Verder weer een buikmeting aan de buitenkant. 3 weken geleden was het 29cm en zat Elliot's groei aan de bovenkant van de curve maar deze keer zat er niet genoeg progressie in volgens de vk, dus echo. Ik heb uitgelegd dat naar mijn idee de UD niet goed staat (week te vroeg naar mijn mening, ik ga uit van 25/09 op basis van inseminatiedatum, vk gaat uit van de datum tijdens 12 weken termijnecho). Maar ze kon niet echt goede foto's maken om te meten. Ik heb de 3d echo metingen van Jan Koning doorgestuurd die 3 dagen na de vorige buikmeting gemaakt zijn. Daarin zat m'n zoontje juist weer onderin de curve zat, zoals tijdens de SEO. Op aanraden van de vk moest ik me toch even in het zkh melden voor extra groeiecho. Prima, als het niet OK is, dan beter nu dingen uitsluiten.

Dus me daar gemeld bij echoscopiste die ook verloskundige is. Alles 2 keer nagemeten en hij blijkt, ook bij de vroege UD inmiddels bijna gemiddeld qua groei. Gaan we uit van mijn UD, dan is hij zelfs een heel gewoon kindje dat gemiddeld groeit, hij zal rond 3,3kg uitkomen op 40 weken. Ze heeft nog even gebeld met een fertiliteitsspecialist die aangaf dat normaal gesproken de inseminatiedatum aangehouden wordt bij een volledig fertiliteitstraject in het ziekenhuis. Hoogst ongebruikelijk maar ze zou mijn vk adviseren om de UD aan te passen.

Als ze dat advies opvolgen, dan misschien toch nog oktoberkindje!

Dus ik ga nu voor de 2e keer de 30ste week in :+ .
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:07:20 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194115963
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 14:29 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Het mandje waar ik het gister over had. O+
Moet ‘t matrasje wel goed bijschaven.
Gods, wat leuk!
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:07:33 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_194115967
Oh dat is wel even een plottwist zo, Seven! Ik vind het ook altijd wat gek dat ze bij zwangerschappen waarbij het moment van bevruchting zó duidelijk is de UD toch nog heel anders wegzetten.

Ik weet bij dit kind ook zeker dat mijn echte UD 9 oktober is maar vooruit. Die 4 dagen zullen het verschil niet maken. Fijn dat alles er gewoon goed uit zag :)
disclaimer
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:08:22 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194115979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:28 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties!

@:MaJo De aannemer was er voor een van de laatste klussen, buitenkant voegen en steiger afbreken. Maandag komen ze voor het laatst, de binnendeuren hangen. Denk wel dat ze even vreemd opkijken als ik vertel dat ze er 2 uur na hun vertrek was ja. :D
Haha, film zijn reactie :D :P
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:11:02 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_194116020
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
disclaimer
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:14:41 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194116071
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:07 schreef SQ het volgende:
Oh dat is wel even een plottwist zo, Seven! Ik vind het ook altijd wat gek dat ze bij zwangerschappen waarbij het moment van bevruchting zó duidelijk is de UD toch nog heel anders wegzetten.

Ik weet bij dit kind ook zeker dat mijn echte UD 9 oktober is maar vooruit. Die 4 dagen zullen het verschil niet maken. Fijn dat alles er gewoon goed uit zag :)
Ja, en 2 keer per dag naar m'n kindje loeren was ook echt O+ .

Plottwist is het zeker. Maar OK, nu is het vastgelegd dus dan kan ik ook tzt rekening houden met. Oftewel, als hij er op 30 september nog niet is en ik vind het tzt nog niet zitten om in te leiden, dan heb ik een stok achter de deur. Al vermoed ik dat ik waarschijnlijk een gat in de lucht spring als ze voorstellen om te strippen eind september :D .
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:18:30 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194116126
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
Wel aambeien hier :') en elke dag enorme hopen.

Ik voel trouwens geen enkele aandrang meer in m'n kont maar m'n hele buik voelt dan hard en gespannen aan, harde buiken nemen ook toe. En dan ga ik er rustig voor zitten, vaak komt het in 2 grote porties :Y) .

Dit van iemand die hooguit 3-4 keer per week kakte. Ik hoop stiekem dat dit na de bevalling zo blijft want ik merk dat ik er slank bij blijf :+
Resistance is futile.
pi_194116193
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:03 schreef Seven. het volgende:
Ik had vanmorgen een afspraak met de VK. Hands off geen probleem, 3 van de 5 vk's zijn sowieso al van 'de barende bepaalt' en lotus doen ze ook regelmatig. Afgesproken dat we een hands off plan A maken en een medisch plan B, en de verwachtingen goed bespreken. Niet/weinig toucheren vond ze ook prima.

Verder weer een buikmeting aan de buitenkant. 3 weken geleden was het 29cm en zat Elliot's groei aan de bovenkant van de curve maar deze keer zat er niet genoeg progressie in volgens de vk, dus echo. Ik heb uitgelegd dat naar mijn idee de UD niet goed staat (week te vroeg naar mijn mening, ik ga uit van 25/09 op basis van inseminatiedatum, vk gaat uit van de datum tijdens 12 weken termijnecho). Maar ze kon niet echt goede foto's maken om te meten. Ik heb de 3d echo metingen van Jan Koning doorgestuurd die 3 dagen na de vorige buikmeting gemaakt zijn. Daarin zat m'n zoontje juist weer onderin de curve zat, zoals tijdens de SEO. Op aanraden van de vk moest ik me toch even in het zkh melden voor extra groeiecho. Prima, als het niet OK is, dan beter nu dingen uitsluiten.

Dus me daar gemeld bij echoscopiste die ook verloskundige is. Alles 2 keer nagemeten en hij blijkt, ook bij de vroege UD inmiddels bijna gemiddeld qua groei. Gaan we uit van mijn UD, dan is hij zelfs een heel gewoon kindje dat gemiddeld groeit, hij zal rond 3,3kg uitkomen op 40 weken. Ze heeft nog even gebeld met een fertiliteitsspecialist die aangaf dat normaal gesproken de inseminatiedatum aangehouden wordt bij een volledig fertiliteitstraject in het ziekenhuis. Hoogst ongebruikelijk maar ze zou mijn vk adviseren om de UD aan te passen.

Als ze dat advies opvolgen, dan misschien toch nog oktoberkindje!

Dus ik ga nu voor de 2e keer de 30ste week in :+ .
Jeejtje, wat een plottwist! Wat is je UD nu dan?
En leuk dat je ook bij Jan Koning bent geweest!
Protège moi de mes désirs.
pi_194116203
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
Arme sterren ook. ;(
Protège moi de mes désirs.
pi_194116261
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
Nee. Niet elke dag in elk geval. Wel zijn het immens grote drollen. Dat is echt mijn zwangerschapskwaal denk ik, want daarvoor had ik dat nooit.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 17:40:40 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194116438
@Seven gek dat ze bij jou niet de inseminatiedatum hebben aangehouden. Bij mij staat de UD daardoor juist helemaal vast, ook al bleek bij de SEO dat kindje 3 dagen voorlag op groei en ze mijn datum op basis daarvan aan konden passen. Bij een van de eerste echo's lag de datum ook 1 dag eerder, denk dat we een kindje hebben dat goed voorloopt :D De haptonoom was ook verbaasd hoeveel de kleine beweegt met 25 weken, het gaat ook echt de hele dag door :o

Kakken gaat bij mij inmiddels iets beter, moet nu om de 2/3 dagen in plaats van eens per week. Dus dat is al winst *O*

Wel een nieuw kwaaltje sinds gisteren: rugpijn :{
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:46:10 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194116537
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jeejtje, wat een plottwist! Wat is je UD nu dan?
En leuk dat je ook bij Jan Koning bent geweest!
Zal dus rond 25/09 zijn. Maar ik weet nog niet of de vk het advies overneemt. Die specialist heeft zelfs nog gebeld met NVOG (beroepsvereniging gynaecologie) om dit te toetsen, omdat afwijken van de inseminatiedatum voor het berekenen van de UD ongebruikelijk is.

Nou ja.. we zullen wel zien. Mijn vk's zijn prima hoor, ik vertrouw ze wel. Ze luisteren goed, er is er maar 1 van de 5 waar ik geen klik mee heb.
Resistance is futile.
  donderdag 16 juli 2020 @ 17:48:23 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194116576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:40 schreef MaJo het volgende:
@:Seven gek dat ze bij jou niet de inseminatiedatum hebben aangehouden. Bij mij staat de UD daardoor juist helemaal vast, ook al bleek bij de SEO dat kindje 3 dagen voorlag op groei en ze mijn datum op basis daarvan aan konden passen. Bij een van de eerste echo's lag de datum ook 1 dag eerder, denk dat we een kindje hebben dat goed voorloopt :D De haptonoom was ook verbaasd hoeveel de kleine beweegt met 25 weken, het gaat ook echt de hele dag door :o

Kakken gaat bij mij inmiddels iets beter, moet nu om de 2/3 dagen in plaats van eens per week. Dus dat is al winst *O*

Wel een nieuw kwaaltje sinds gisteren: rugpijn :{
Inderdaad beetje gek maar het inseminatietraject ging ook niet via de vk verder.

Krijg je al harde buiken door het getrap? :+ Die rugpijn is minder :{ . Hopelijk tijdelijk!
Resistance is futile.
pi_194116596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 06:21 schreef Nolita het volgende:
Thnx allemaal, het heeft geholpen! Gisteren om 18:15 is onze 2de dochter thuis geboren. O+
Het ging heel vlot allemaal. De vk (mijn eigen!) was er om 16:00 (de aannemer vertrok om 16:15 en heeft niets in de gaten gehad :D ).
Ze doet het perfect en is helemaal niet zo klein, 3340 gram en 50,5 cm. Nu eerst samen de bv op gang gaan krijgen. O+
Gefeliciteerd! :* O+
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 15:24 schreef SQ het volgende:

[..]

37 weken is vroeg zat toch? ;)
Wij hebben de box teruggekregen afgelopen weekend, die stond eerst bij schoonzusje en daarna bij schoonouders. Ding staat nu gedemonteerd in de woonkamer. Ben me nog aan het beraden of ik dat de komende 10 weken zo hou of dat ik 'm toch nog even naar de zolder laat slepen :')
Ik zou hem opruimen. *)
Maar ja, hier staat hij nu dus gewoon in de woonkamer, heb de bank al wat op mogen schuiven. :+
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 18:18:32 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194116880
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Inderdaad beetje gek maar het inseminatietraject ging ook niet via de vk verder.

Krijg je al harde buiken door het getrap? :+ Die rugpijn is minder :{ . Hopelijk tijdelijk!
Dan is het misschien weer een ander verhaal ja :Y Trouwens ik lieg, bij ons wordt de punctiedatum (en dus bevruchtingsdatum) aangehouden. Bij de terugplaatsing was het embryo al 4 dagen oud :)

Nee nog geen harde buiken gelukkig! Ik werd laatst 1 keer wakker van een harde buik, raar gevoel was dat :o De rugpijn is vandaag alweer iets minder, man heeft met een kussen tegen mijn rug aan gelegen vannacht O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 19:23:52 #83
382129 crew  Donna
pi_194117934
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
Hahaha. Ik moet lachen!

Bedenk me meteen weer dat de VK tijdens m'n bevalling zei; Oh je hebt ook een aambei!

Alsof ze net een wereldwonder had ontdekt. Ik had er geen last/pijn van en had het dus ook niet gemerkt. Topnieuws. :'(
pi_194117940
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:23 schreef Donna het volgende:

[..]

Bedenk me meteen weer dat de VK tijdens m'n bevalling zei; Oh je hebt ook een aambei!
Nou jaaaa :D
Protège moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 20:47:57 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194119421
Mijn man ging naar de Kruidvat om iets te halen dus ik vroeg hem of hij ook Magnums kon halen bij de Jumbo. Hij had een beter idee, hij zou Haribo voor me bij de Kruidvat halen. Goed idee ^O^ Komt ie helemaal enthousiast thuis met allemaal aanbiedingen en ik maar wachten welke zak Haribo het geworden is. Nou, dat was ie dus vergeten :'(

Lang verhaal kort: ik loop nu naar de snackbar voor een Magnum :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 16 juli 2020 @ 20:49:06 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194119449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 19:23 schreef Donna het volgende:

[..]

Hahaha. Ik moet lachen!

Bedenk me meteen weer dat de VK tijdens m'n bevalling zei; Oh je hebt ook een aambei!

Alsof ze net een wereldwonder had ontdekt. Ik had er geen last/pijn van en had het dus ook niet gemerkt. Topnieuws. :'(
Haha! Wat betreft aambeien: ignorance is bliss.
Resistance is futile.
pi_194119483
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 16:52 schreef SQ het volgende:
ik denk dat je die ervaring alleen kunt delen als je er ook echt mee bevallen bent.
Hilmo, ga je die dan eventueel ook meenemen naar het ziekenhuis?>
Zal jullie op de hoogte houden hoor! Huren werd volledig vergoed door zorgverzekering vandaar dat ik dit ga proberen. Ja zeker in zkh daar moet ik uiteindelijk bevallen uiteraard. Staat wel op de site dat het de ctg kan beïnvloeden :X dus morgen in zkh ook even noemen toch. Deze periode moet ik het uittesten op mijn arm en even goed kijken waar mijn man ze tzt moet opplakken. Hoorde wel vanaf eerste wee kan je het het beste opplakken. Het is een mooi klein ding, afstandsbediening en de plakkers doen me denken aan zon ehbo schokding.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 16-07-2020 21:12:57 ]
  Moderator donderdag 16 juli 2020 @ 22:36:31 #88
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194121183
Vandaag weer 2 tassen vol kleertjes ontvangen, dit keer van onze hulp. Gelukkig waren het nu jongenskleertjes, dat maakte het weer wat makkelijker. We hebben nu dus echt meer dan zat kleertjes tot maat 68. Ik ga ook een deel bij mijn ouders leggen zodat we daar altijd voorraad hebben :D

Maar de komende dagen zullen weer in het teken staan van babywasjes O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194121589
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2020 17:11 schreef SQ het volgende:
Poepen de andere derdetrimesterdames trouwens ook zo vaak? Ik word er echt een beetje simpel van. Zal wel te maken hebben met de dislocatie van de darmen maar mèn. Heb je geen aambeien, krijg je alsnog een schrale ster :( :')
Ik poep eigenlijk nog lekker iedere ochtend, tot dusver weinig verandering hier. Maar als ik zou moeten kiezen poep ik liever wat vaker dan vrijwel niet!! Schrale ster is dan weer een minder positieve bijkomstigheid :') .

@Seven. Oehh met een nieuwe ud kunnen we er helemaal een wedstrijdje van maken, haha! Wat was dan eigenlijk de reden dat ze niet vanaf het begin zijn uitgegaan van de inseminatiedatum? Of hebben ze dat niet verteld?
pi_194122037
Ik dacht ik bel de vk maar eventjes aangezien ik het resultaat nog niet had gekregen van die glucose tolerantietest en we ondertussen ruim een week verder zijn, zijn ze in het lab mijn bloedmonster kwijtgeraakt.. dus ik mag nog een keer dat vieze drankje drinken en bloed laten prikken |:( Hopelijk heb ik er deze keer verder geen last van.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 00:12:42 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194122696
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht ik bel de vk maar eventjes aangezien ik het resultaat nog niet had gekregen van die glucose tolerantietest en we ondertussen ruim een week verder zijn, zijn ze in het lab mijn bloedmonster kwijtgeraakt.. dus ik mag nog een keer dat vieze drankje drinken en bloed laten prikken |:( Hopelijk heb ik er deze keer verder geen last van.
:( :( :(
Resistance is futile.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 00:13:47 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194122707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:01 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik poep eigenlijk nog lekker iedere ochtend, tot dusver weinig verandering hier. Maar als ik zou moeten kiezen poep ik liever wat vaker dan vrijwel niet!! Schrale ster is dan weer een minder positieve bijkomstigheid :') .

@:Seven. Oehh met een nieuwe ud kunnen we er helemaal een wedstrijdje van maken, haha! Wat was dan eigenlijk de reden dat ze niet vanaf het begin zijn uitgegaan van de inseminatiedatum? Of hebben ze dat niet verteld?
Is me niet helemaal duidelijk. En you're on!! :P
Resistance is futile.
pi_194123038
Ik heb trouwens even advies nodig. Misschien dat ik het beter in het kindernamentopic kan posten maar ik doe het even hier. Wij zij al heel lang uit de naam (voornaam, tweede naam, achternaam), maar nu kwam mijn vriend met het idee om haar als achternaam onze beide achternamen te geven, omdat mooi en Nederlands en omdat anders in haar naam totaal niets Nederlands zit. Nu is het zo dat ik een lange achternaam heb (van de ..........) en ik daar hier al vrij veel moeite mee heb (past vaak nergens bij het invullen, ze doen hier eigenlijk niet aan tussenvoegsels, etc). Dan zou ze dus XXXXXXXX-van de XXXXXXXXXX als achternaam hebben en dat lijkt me nogal lang en onhandig. Dus ik dacht misschien een derde naam die Nederlands is, aangezien Yara niet Nederlands is en haar tweede naam Afrikaans is (begint en eindigt met een A). Wat zouden jullie doen? Derde naam of dubbele achternaam? En weet iemand een leuke Nederlandse naam die bij Yara past (ik dacht zelf aan iets met een A, aangezien haar tweede naam ook 2 A's heeft)?
pi_194123860
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 13:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jammer dat ze maandag pas komen, het was leuk geweest om vandaag de deur open te doen met baby op de arm _O- Hoe voel je je? En mogen we de naam weten (misschien per PM)? Ik ben altijd heel nieuwsgierig O+
Haha, de deur open doen met baby op de arm (door partner) was leuk geweest ja. Verder ben ik héél blij dat ze maandag pas weer in de planning staan en ik ze niet meteen weer over de vloer had. ;)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 08:15:51 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194124329
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 01:11 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb trouwens even advies nodig. Misschien dat ik het beter in het kindernamentopic kan posten maar ik doe het even hier. Wij zij al heel lang uit de naam (voornaam, tweede naam, achternaam), maar nu kwam mijn vriend met het idee om haar als achternaam onze beide achternamen te geven, omdat mooi en Nederlands en omdat anders in haar naam totaal niets Nederlands zit. Nu is het zo dat ik een lange achternaam heb (van de ..........) en ik daar hier al vrij veel moeite mee heb (past vaak nergens bij het invullen, ze doen hier eigenlijk niet aan tussenvoegsels, etc). Dan zou ze dus XXXXXXXX-van de XXXXXXXXXX als achternaam hebben en dat lijkt me nogal lang en onhandig. Dus ik dacht misschien een derde naam die Nederlands is, aangezien Yara niet Nederlands is en haar tweede naam Afrikaans is (begint en eindigt met een A). Wat zouden jullie doen? Derde naam of dubbele achternaam? En weet iemand een leuke Nederlandse naam die bij Yara past (ik dacht zelf aan iets met een A, aangezien haar tweede naam ook 2 A's heeft)?
Ik zou voor de praktische oplossing gaan en dan is een leuke Nederlandse 3e voornaam ook nog eens leuker uit te kiezen. O+
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 09:51:03 #96
447051 crew  Peejtur
pi_194125074
Ik zou ook voor de 3e naam gaan :Y
pi_194126758
Ik zou ook voor 3e naam gaan :)

Mooie voornaam trouwens, mijn dochter heet ook zo O+ Haar tweede naam is Lynn, soort van vernoeming naar mijn moeder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Anne, of Anna vind ik er trouwens ook wel leuk bij passen.
pi_194129044
Dank voor de reacties! De dubbele achternaam viel voor mij eigenlijk ook al snel af, gewoon te onpraktisch. Ah jouw dochter heeft ook een mooie naam dan Framblij! Staat ook mooi bij elkaar. Anne vind ik wat saai, Anna vind ik wel leuk. Hannah ook maar of dat dan weer per se Nederlands is.. ach we moeten het onszelf misschien ook niet te moeilijken maken :D.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 14:51:53 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194129079
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juli 2020 23:29 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht ik bel de vk maar eventjes aangezien ik het resultaat nog niet had gekregen van die glucose tolerantietest en we ondertussen ruim een week verder zijn, zijn ze in het lab mijn bloedmonster kwijtgeraakt.. dus ik mag nog een keer dat vieze drankje drinken en bloed laten prikken |:( Hopelijk heb ik er deze keer verder geen last van.
Nou ja zeg, dat is mooi balen -O-

Mijn eerste VK zei dat ik ook een suikertest zou moeten doen vanwege mijn leeftijd en PCOS. Maar mijn nieuwe VK zei dat ik helemaal geen indicatie heb :?

Ik zou ook voor een derde naam gaan @Smart_ass :Y Anna is een mooie naam maar ook niet per se heel Nederlands.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 17 juli 2020 @ 14:54:49 #100
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194129129
Alexia, naar ons prinsesje. :P Of de andere prinsesjes.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 15:20:34 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_194129525
Ans!
disclaimer
pi_194129644
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 15:20 schreef SQ het volgende:
Ans!
Jaar in het Frans. Past mooi bij Yara :+
pi_194129838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 14:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nou ja zeg, dat is mooi balen -O-

Mijn eerste VK zei dat ik ook een suikertest zou moeten doen vanwege mijn leeftijd en PCOS. Maar mijn nieuwe VK zei dat ik helemaal geen indicatie heb :?

Ik zou ook voor een derde naam gaan @:Smart_ass :Y Anna is een mooie naam maar ook niet per se heel Nederlands.
Hier is het standaard voor iedereen, ik denk niet dat ik in Nederland had gehoeven. En nu mag ik dus lekker twee keer.

Alexia vind ik ook mooi! Maar ook niet per se Nederlands. Ans.. nee dat wordt ‘m niet :D. Ik dacht misschien Johanna naar mijn moeder of Cornelia naar mijn oma en moeder, hoewel ik het allebei geen mooie namen vind. Maar dan zit er in elk geval wat Nederlands in, vind ik eigenlijk wel leuk. Ga er maar eens over nadenken.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:23:33 #104
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194131154
Neeltje? Van Cornelia? Of Nel? :7
Kwak
pi_194131170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
Neeltje? Van Cornelia? Of Nel? :7
Oeh, jij ook zwanger? O+
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:30:12 #106
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194131256
:7 ik was benieuwd hoe snel t op zou vallen dat ik in de OP sta

De test is nog nat maar we gaan er maar meteen vol voor!

O+

Ben heeeeel inactief op fok overigens momenteel
Kwak
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:31:38 #107
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194131278


Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Kwak
pi_194131293
gefeliciteerd Kwak! Leuk zeg!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:32:47 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194131299
O+
Kwak
pi_194131301
Gefeliciteerd O+ O+ O+
pi_194131313
Kwak, van harte! *O*
  vrijdag 17 juli 2020 @ 17:50:27 #112
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194131554
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:31 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Gefeliciteerd & welkom! *O*
Protège moi de mes désirs.
pi_194131581
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd & welkom! *O*
Wat ik me steeds afvraag: waar staan de letters uit jouw naam eigenlijk voor?
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 17:55:45 #114
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194131639
Gefeliciteerd kwak, wat leuk! *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194131887
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:23 schreef kwakz0r het volgende:
Neeltje? Van Cornelia? Of Nel? :7
Vind ik ook lelijk :P. Ik ga er nog weleens over nadenken. Ouders en vriend willen graag een dubbele achternaam en dat zie ik gewoon echt niet zitten.

Maaarrrr gefeliciteerd!! O+
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 18:15:01 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194131950
Wat heb ik toch lieve vriendinnen O+ @Cygne kwam net even langs om nog een "verjaardagscadeautje" te brengen maar dat bleek dus een heel pakket van haar, @Hilzillah en @GewoonMezelf87. Wat ben ik weer verwend O+ Allemaal leuke kleertjes (vosjes!), een zelf gehaakt kleed (vosje!) en mutsje, shirtje van Beatles en Harry Potter, knuffeltjes, slabjes, sokjes. Ik ben wel wat overweldigd :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:15:07 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194131952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:31 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Mooie streep O+
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
pi_194131969
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:15 schreef MaJo het volgende:
Wat heb ik toch lieve vriendinnen O+ @:Cygne kwam net even langs om nog een "verjaardagscadeautje" te brengen maar dat bleek dus een heel pakket van haar, @:Hilzillah en @:GewoonMezelf87. Wat ben ik weer verwend O+ Allemaal leuke kleertjes (vosjes!), een zelf gehaakt kleed (vosje!) en mutsje, shirtje van Beatles en Harry Potter, knuffeltjes, slabjes, sokjes. Ik ben wel wat overweldigd :@
Wat lief :) Ik heb GM al een tijdje niet gezien. Is ze van fok af?
pi_194131970
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:15 schreef MaJo het volgende:
Wat heb ik toch lieve vriendinnen O+ @:Cygne kwam net even langs om nog een "verjaardagscadeautje" te brengen maar dat bleek dus een heel pakket van haar, @:Hilzillah en @:GewoonMezelf87. Wat ben ik weer verwend O+ Allemaal leuke kleertjes (vosjes!), een zelf gehaakt kleed (vosje!) en mutsje, shirtje van Beatles en Harry Potter, knuffeltjes, slabjes, sokjes. Ik ben wel wat overweldigd :@
Ahh wat lief!! En leuk, en schattig O+.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 18:18:41 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194131998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat lief :) Ik heb GM al een tijdje niet gezien. Is ze van fok af?
Voor zover ik weet niet maar zal het haar eens vragen :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:16 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh wat lief!! En leuk, en schattig O+.
Ja echt zo lief O+

Dit kindje heeft in ieder geval veel liefde om zich heen, en zat spulletjes :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194132008
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:15 schreef MaJo het volgende:
Wat heb ik toch lieve vriendinnen O+ @:Cygne kwam net even langs om nog een "verjaardagscadeautje" te brengen maar dat bleek dus een heel pakket van haar, @:Hilzillah en @:GewoonMezelf87. Wat ben ik weer verwend O+ Allemaal leuke kleertjes (vosjes!), een zelf gehaakt kleed (vosje!) en mutsje, shirtje van Beatles en Harry Potter, knuffeltjes, slabjes, sokjes. Ik ben wel wat overweldigd :@
O+ :*

@kwakz0r gefeliciteerd! Wat leuk!
pi_194132042
Zeg @MaJo woon jij ook in Rotterdam dan?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:21:24 #123
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194132043
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat ik me steeds afvraag: waar staan de letters uit jouw naam eigenlijk voor?
Duman is een Turkse rockband, daar komt m’n nick van. Daarnaast betekent duman rook.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 18:22:05 #124
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194132050
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zeg @:Majo woon jij ook in Rotterdam dan?
Nee in Utrecht :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194132055
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 18:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Duman is een Turkse rockband, daar komt m’n nick van. Daarnaast betekent duman rook.
Aha! Ik dacht met die puntjes dat het elke keer beginletters van iets waren.
pi_194132078
*O* *O* *O* kwak! *O* *O* *O*
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:39:10 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194132320
Wow Kwak! Hoe tof! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 17 juli 2020 @ 18:39:57 #128
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194132331
Thanks allemaal.

Dat is echt lief Majo! O+
Kwak
pi_194132481
Kwak! Wat tof!! *O* Gefeliciteerd!!
  Moderator vrijdag 17 juli 2020 @ 18:50:19 #130
382129 crew  Donna
pi_194132483
Gefeliciteerd Kwak! *O*
  vrijdag 17 juli 2020 @ 19:23:17 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_194132889
Kwakkie O+
disclaimer
  vrijdag 17 juli 2020 @ 19:28:18 #132
73386 Fazz
onderweg
pi_194132959
Gefeliciteerd Kwak O+ *O*
  vrijdag 17 juli 2020 @ 19:37:15 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_194133060
Wat leuk Kwak! Gefeliciteerd! *O*
pi_194133433
Kwak ook erbij! Nou ja zeg, toch al handjevol oude 'oktober 2014' baby's moeders O+ en voor sommige van jullie dan ook de tweede, zo leuk!

Vandaag weer zkh controle. Ik was dus niet besproken in het team of ze kon het nergens vinden... Top. Maar haar conclusie: met 39 inleiden, niet 38. Prima. Weekje extra hebben we dan. TENS kan gewoon. Volgende week gaan ze ontsluiting voelen, en dan afspreken of en wanneer ballonnetje wordt geplaatst en wanneer inleiding. Als we dat zo gingen bekijken in agenda, zal dat rond 4 aug allemaal plaats moeten vinden. Dat is een paar dagen voor 40 weken maar goed, prima. Voordeel dat ik zwanger en fit af kan maken, laatste les zou ik 29 juli hebben . Ga ik dan nog redden ook. Heb vandaag twee leuke sets in maat 50 erbij gekocht dus vind het zo wel ff prima. Oefenweeen zijn nu wel wat begonnen.
pi_194133664
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:31 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Omg omg omg ik ontlurk even, wat leukkkkkkk O+ O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door tombolafan op 17-07-2020 21:03:53 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:34:04 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194133920
Kwak! O+ O+ O+ gefeliciteerd!

En ik ga weer lurken, want hoor hier niet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:35:41 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_194133936
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:34 schreef Tink89 het volgende:
Kwak! O+ O+ O+ gefeliciteerd!

En ik ga weer lurken, want hoor hier niet...
Dat laatste hoef je er toch niet elke keer dat je hier post bij te vermelden?

Fazz, kyara, tombo, malteser en luna zijn ook niet zwanger naar mijn weten. :')
disclaimer
pi_194133958
Omg Kwak wat onwijs leuk! Van harte!!
pi_194133981
Kwak O+ O+ Wat leuk!!!! Gefeliciteerd!!!
  vrijdag 17 juli 2020 @ 20:57:22 #140
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_194134330
Kwak! *O* *O* *O* *O* *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_194134364
Wat kan dit toch een leuk forum zijn O+ O+

Zo leuk, alle felicitaties!
pi_194134452
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat laatste hoef je er toch niet elke keer dat je hier post bij te vermelden?

Fazz, kyara, tombo, malteser en luna zijn ook niet zwanger naar mijn weten. :')
Ik ook niet!
pi_194134460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook niet!
:6
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:04:35 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_194134489
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook niet!
Sorry dat ik niet uitputtend was :P
disclaimer
pi_194134495
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 19:59 schreef Hilmo het volgende:
Kwak ook erbij! Nou ja zeg, toch al handjevol oude 'oktober 2014' baby's moeders O+ en voor sommige van jullie dan ook de tweede, zo leuk!

Vandaag weer zkh controle. Ik was dus niet besproken in het team of ze kon het nergens vinden... Top. Maar haar conclusie: met 39 inleiden, niet 38. Prima. Weekje extra hebben we dan. TENS kan gewoon. Volgende week gaan ze ontsluiting voelen, en dan afspreken of en wanneer ballonnetje wordt geplaatst en wanneer inleiding. Als we dat zo gingen bekijken in agenda, zal dat rond 4 aug allemaal plaats moeten vinden. Dat is een paar dagen voor 40 weken maar goed, prima. Voordeel dat ik zwanger en fit af kan maken, laatste les zou ik 29 juli hebben . Ga ik dan nog redden ook. Heb vandaag twee leuke sets in maat 50 erbij gekocht dus vind het zo wel ff prima. Oefenweeen zijn nu wel wat begonnen.
Spannend! 4 augustus is wel nog een tijdje, wie weet is ie er voor die tijd al wel!
pi_194134527
Ik heb trouwens maar een berichtje gestuurd naar een organisatie voor een post partum doula. Hopelijk kunnen zij een beetje een goede (betaalbare :') ) match vinden.
pi_194134545
Hoe voelen oefen weeën eigenlijk? Niet als de gewone neem ik aan?

@Hilmo was je bij de eerste ook ingeleid?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:07:15 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194134548
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 20:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Dat laatste hoef je er toch niet elke keer dat je hier post bij te vermelden?

Fazz, kyara, tombo, malteser en luna zijn ook niet zwanger naar mijn weten. :')
Prima, zeg ik het niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:07:59 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_194134563
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe voelen oefen weeën eigenlijk? Niet als de gewone neem ik aan?

@:Hilmo was je bij de eerste ook ingeleid?
Als een beetje zeurderige krampjes, menstruatiepijn.
disclaimer
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:08:57 #150
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194134588
Zo lief allemaal! O+

Melle is idd nu 5, gaat naar groep 3 na de zomer. Ben zoveel dingen vergeten! Heel benieuwd hoe t gaat zijn weer met een kleintje, zeker nu ik meer bedacht ben op signalen van PPD.

T is nog pril maar voel me heel zen!
Kwak
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:10:01 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_194134612
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Prima, zeg ik het niet.
^O^ het is namelijk echt zeer onnodig. Er is nergens een wet die zegt dat je alleen hier mag posten als je zwanger bent. Of alleen in het babytopic mag posten als je een baby hebt. Of alleen in dieetclub als je aan het diëten bent.

Het is een openbaar forum en zolang je niet sfeerverziekend bezig gaat is iedereen vrij om overal te posten.
disclaimer
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:11:28 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194134660
Kwakz0r! Gefeliciteerd!
The love you take is equal to the love you make.
pi_194134680
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik ook niet!
Ik ook niet, als okt 2014 moeder O+

Gefeli Kwak :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:15:57 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194134765
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:10 schreef SQ het volgende:

[..]

^O^ het is namelijk echt zeer onnodig. Er is nergens een wet die zegt dat je alleen hier mag posten als je zwanger bent. Of alleen in het babytopic mag posten als je een baby hebt. Of alleen in dieetclub als je aan het diëten bent.

Het is een openbaar forum en zolang je niet sfeerverziekend bezig gaat is iedereen vrij om overal te posten.
^O^
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:19:51 #155
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_194134864
Gefeliciteerd kwak! *O*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_194134910
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Als een beetje zeurderige krampjes, menstruatiepijn.
Ah dan heb ik ze denk ik niet :)

Beetje bij beetje valt alles op zijn plek. Vandaag is de babyfoon binnen gekomen, ik heb nog wat opgeruimd en ik heb samen met mijn dochter de douche nog even gesopt. Ze houdt van schoonmaken, maar als ik vraag haar dingen op te ruimen heeft ze acuut ergens pijn :P Box ook neergezet, box kleden gewassen. Alleen viel het me op dat heel veel boxkleden niet zo heel dik zijn. Ik had er nog eentje van Noor, misschien doe ik die er wel onder zodat baby op twee boxkleden ligt. Of zou dat weer te dik/zacht zijn?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:23:01 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_194134930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah dan heb ik ze denk ik niet :)

Beetje bij beetje valt alles op zijn plek. Vandaag is de babyfoon binnen gekomen, ik heb nog wat opgeruimd en ik heb samen met mijn dochter de douche nog even gesopt. Ze houdt van schoonmaken, maar als ik vraag haar dingen op te ruimen heeft ze acuut ergens pijn :P Box ook neergezet, box kleden gewassen. Alleen viel het me op dat heel veel boxkleden niet zo heel dik zijn. Ik had er nog eentje van Noor, misschien doe ik die er wel onder zodat baby op twee boxkleden ligt. Of zou dat weer te dik/zacht zijn?
Ik had altijd zo'n plastic kleed met een zacht kleed er bovenop. Anders voelt het inderdaad flimsy.

Herkenbaar kleutergedrag trouwens. Die van mij is altijd acuut heel moe als ze iets moet opruimen :')
disclaimer
pi_194134979
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik had altijd zo'n plastic kleed met een zacht kleed er bovenop. Anders voelt het inderdaad flimsy.

Herkenbaar kleutergedrag trouwens. Die van mij is altijd acuut heel moe als ze iets moet opruimen :')
Plastic kleed.... Kun je een voorbeeldje geven?
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:27:10 #159
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194134986
Bij U. had ik ook twee boxkleden. Denk dat ik er nu een matrasje onder leg.
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:29:19 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_194135018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Plastic kleed.... Kun je een voorbeeldje geven?
Ja zoiets:

https://www.baby-dump.nl/(...)-x-92-x-4-cm/156205/
disclaimer
pi_194135028
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij U. had ik ook twee boxkleden. Denk dat ik er nu een matrasje onder leg.
Ik ga nog even nadenken. Ik leg ze wel eerst bovenop elkaar en dan voel ik wel hoe zacht het is.

Maar ik had in die zaak echt zoiets van wtf. Zelfs boxkleden van een euro of 80 waar je nog net niet doorheen kon kijken (nou is dat wat overdreven uiteraard, maar je snapt wat ik bedoel :P)
pi_194135040
quote:
Ah zoiets ja. Ik hou het in gedachte :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 21:32:23 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_194135061
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah zoiets ja. Ik hou het in gedachte :)
Zijn ook fijn als je kindje wat ouder is en in de box zittend speelt. Dan is zo'n zacht kleed niet zo prettig meer.
disclaimer
pi_194135701
Gefeliciteerd kwak, leuk!

Hier begint de energie een beetje terug te komen. Ik ben van 9:30 tot 17:15 in de Efteling geweest met T. en heb nergens last van behalve van de vermoeidheid die normaal is na zo'n dag. Een paar weken geleden hield ik het echt maar tot 14:00 vol.

En ik ben tante geworden gisteren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194135716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 22:26 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd kwak, leuk!

Hier begint de energie een beetje terug te komen. Ik ben van 9:30 tot 17:15 in de Efteling geweest met T. en heb nergens last van behalve van de vermoeidheid na zo'n dag. Een paar weken geleden hield ik het echt maar tot 14:00 vol.

En ik ben tante geworden gisteren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
pi_194135817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 21:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ah zoiets ja. Ik hou het in gedachte :)
Ik had zo’n boxmatras maar de kinderfysio die na 8 weken kwam was er toen al niet zo happig op. Voor zo’n heel kleintje prima maar als ze wat meer richting rollen gaan dan had ze ze er liever uit gezien de motorische ontwikkeling. Misschien heb je er wat aan :P
pi_194135845
Kwak, gefeliciteerd! O+ *O* O+ Supertof nieuws!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 juli 2020 @ 22:36:56 #168
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194135872
Ik vond die matrasjes voor in de box een beetje eng. Onze bodem was massief hout, dus dat ventileert niet en prul lag heel veel op haar buik. Heb ze daarom nooit gebruikt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194135942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 22:33 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Ik had zo’n boxmatras maar de kinderfysio die na 8 weken kwam was er toen al niet zo happig op. Voor zo’n heel kleintje prima maar als ze wat meer richting rollen gaan dan had ze ze er liever uit gezien de motorische ontwikkeling. Misschien heb je er wat aan :P
Wat raadde zij dan aan? Gewoon op den duur 1 boxkleed?
pi_194135959
Gefeliciteerd kwak *O* !!

En gogo ook met je zusje!

Wij hebben ook nooit een box matras gehad, wist niet eens dat die dingen bestonden :+
Hadden 2 wat dikkere boxkleden erin liggen volgens mij.
pi_194136060
Hier de eerste 3 maanden een hangloose gebruikt in de box, waardoor ze dus hangen en niet zo hard liggen :P De box was voor ons vooral het plekje om even veilig weg te leggen of te dutten. Voor spelen hadden we een groot dik kleed van de hema voor op de grond. En na die eerste 3 maanden werd de box vooral als opslag gebruikt :') nu is het een speelhuisje voor Jip. Die zal wel flink teleurgesteld zijn als het straks weer even een box is :')
pi_194136222
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 22:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat raadde zij dan aan? Gewoon op den duur 1 boxkleed?
Ja :)
  vrijdag 17 juli 2020 @ 23:38:00 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194136472
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 22:26 schreef Gogo83 het volgende:
Gefeliciteerd kwak, leuk!

Hier begint de energie een beetje terug te komen. Ik ben van 9:30 tot 17:15 in de Efteling geweest met T. en heb nergens last van behalve van de vermoeidheid die normaal is na zo'n dag. Een paar weken geleden hield ik het echt maar tot 14:00 vol.

En ik ben tante geworden gisteren!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn O+
En gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 17 juli 2020 @ 23:54:38 #174
269689 crew  Viv
pi_194136733
Kwakkie gefeliciteerd!! Ik moest laatst nog aan je denken toen het in het namentopic ging over Sara en Sarah wel/niet hetzelfde uitspreken. :D
  vrijdag 17 juli 2020 @ 23:58:07 #175
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_194136797
Ik heb vanaf het begin een boxmatras met daar bovenop een boxkleed liggen. Vond alleen een matras vrij hard en alleen een kleed te dun. Voordeel was dat ik het kleed kon wassen als er op was gespuugd, maar de baby dan nog wel in de box kon liggen op alleen een matras. Koert is nu 14 maanden en doet nog steeds z'n middagslaapje in de box.
pi_194136970
Wat leuk Kwak, gefeliciteerd! *O*
pi_194136997
Kwakkie, wat leuk!
Gefeliciteerd
M wordt grote broer O+
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 00:23:01 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194137229
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 23:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kwakkie gefeliciteerd!! Ik moest laatst nog aan je denken toen het in het namentopic ging over Sara en Sarah wel/niet hetzelfde uitspreken. :D
Ik vind kwakkie in dit topic wel extra dubieus _O-

Gefeliciteerd Gogo met het tanteschap, lijkt me heel bijzonder O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194139462
Whaaa kwak! O+ Gefelicieerd! *O*
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:43:29 #180
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194140395
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 23:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Kwakkie gefeliciteerd!! Ik moest laatst nog aan je denken toen het in het namentopic ging over Sara en Sarah wel/niet hetzelfde uitspreken. :D
Hahahaha
Beer
Beek
Veer
Reet
Kwak
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:44:17 #181
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194140408
Over de box: ik had zelfgenaaide kleden. Hahahahahahaha. Ain’t nobody got time for that nu.

Had ik al gezegd dat we alles behalve de wieg en de kinderwagen al weggedaan hebben? :')
Kwak
  zaterdag 18 juli 2020 @ 09:58:28 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_194140572
Kwak wat doe je nou? :o :D *O*
Gefeliciteerd!!
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:09:54 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194140679
Kwak O+ gefeliciteerd!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_194140683
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:31 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Gefeliciteerd :D *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194140696
Oh toen stond ik ineens bovenaan het lijstje in de OP zie ik.

38+2 nu hier, alles nog rustig en mijn vrouw maakt het goed :)
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:14:25 #186
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194140716
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 09:44 schreef kwakz0r het volgende:
Over de box: ik had zelfgenaaide kleden. Hahahahahahaha. Ain’t nobody got time for that nu.

Had ik al gezegd dat we alles behalve de wieg en de kinderwagen al weggedaan hebben? :')
Wij hebben ook alles weg gedaan, zo dom. Man wil het liefst niks in huis hebben wat we niet gebruiken. 🙄
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:28:06 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_194140832
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Wij hebben ook alles weg gedaan, zo dom. Man wil het liefst niks in huis hebben wat we niet gebruiken. 🙄
Met een sterke tweede kindwens is dat inderdaad wel wat onhandig :D

Wij waren in principe klaar, maar heb wel alles bewaard voor justincase.
Maar nu merk ik daar veel spullen ongeveer 2 kinderen mee gaan :')
De kinderwagen is bijvoorbeeld wel redelijk op. De box is half aangevreten. De babymatrassen zitten vol vlekken.
Maar ik vertik het toch echt om dat allemaal nieuw te gaan kopen. Met de dingen die nu nieuw moeten (babyfoon, badje, kleding, cosleeper etc) loopt het ook alweer aardig in de getallen en dit is toch echt echt echt de laatste :')
disclaimer
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:38:37 #188
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194140945
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Met een sterke tweede kindwens is dat inderdaad wel wat onhandig :D

Wij waren in principe klaar, maar heb wel alles bewaard voor justincase.
Maar nu merk ik daar veel spullen ongeveer 2 kinderen mee gaan :')
De kinderwagen is bijvoorbeeld wel redelijk op. De box is half aangevreten. De babymatrassen zitten vol vlekken.
Maar ik vertik het toch echt om dat allemaal nieuw te gaan kopen. Met de dingen die nu nieuw moeten (babyfoon, badje, kleding, cosleeper etc) loopt het ook alweer aardig in de getallen en dit is toch echt echt echt de laatste :')
Ja, inderdaad.
Ik vind het ook zonde om alles nieuw te kopen. Maar de prijzen die ze hier vragen voor tweedehands spullen... daar haal je bijna nieuwe spullen voor. :')
Dilemma’s, dilemma’s..
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:47:42 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_194141061
Ligt er ook een beetje aan wat je wil. Ik vind het zelf nogal idioot om 400 euro te vragen voor een tweedehands kinderwagen bijvoorbeeld, maar voor een joolzzz in nieuwstaat betaal je dat kennelijk wel.
Maar goed, ik ben ook een slechte handelaar. Geef dingen meestal gewoon gratis weg als ik het niet meer nodig heb.
disclaimer
  zaterdag 18 juli 2020 @ 10:56:33 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194141163
Ja wij hebben ook veel weggegeven.

Het was hier een soort proces omdat ik dacht dat we echt geen kindje meer zouden kunnen krijgen, door mijn gezondheid. Afscheid genomen van de spulletjes en door.

Maar toen ik 50 kilo was afgevallen en een jaar na de operatie weer mocht durfden we het toch aan...

De wieg is mijn oude wieg, familiestuk dus bewaard. De kinderwagen hadden we eigenlijk bewaard voor evt mijn schoonzusjes, en de draagdoeken en tula ook. Blij dat ik dat nog heb!
Kwak
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 11:09:33 #191
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194141308
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 10:56 schreef kwakz0r het volgende:
Ja wij hebben ook veel weggegeven.

Het was hier een soort proces omdat ik dacht dat we echt geen kindje meer zouden kunnen krijgen, door mijn gezondheid. Afscheid genomen van de spulletjes en door.

Maar toen ik 50 kilo was afgevallen en een jaar na de operatie weer mocht durfden we het toch aan...

De wieg is mijn oude wieg, familiestuk dus bewaard. De kinderwagen hadden we eigenlijk bewaard voor evt mijn schoonzusjes, en de draagdoeken en tula ook. Blij dat ik dat nog heb!
Wow 50 kilo, wat knap! Is het dan nu extra spannend voor je om zwanger te zijn, omdat je daardoor weer aan zal komen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 18 juli 2020 @ 11:37:05 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194141612
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wow 50 kilo, wat knap! Is het dan nu extra spannend voor je om zwanger te zijn, omdat je daardoor weer aan zal komen?
Nee niet echt. Ben nog steeds dik dus ben niet bang om dik te worden, klinkt misschoen gek.

Ik was in mijn eerste zwangerachap heel blij met mijn lijf, en viel tijdens de zwsch alleen maar af de eerste zes maanden. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Maar gek genoeg voelt alles heel zen en rustig, hoop dat t zo blijft.
Kwak
pi_194141810
Toevallig zie ik kwakzur: wat leuk! Van Harte!
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 12:04:55 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194141916
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 11:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee niet echt. Ben nog steeds dik dus ben niet bang om dik te worden, klinkt misschoen gek.

Ik was in mijn eerste zwangerachap heel blij met mijn lijf, en viel tijdens de zwsch alleen maar af de eerste zes maanden. Ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Maar gek genoeg voelt alles heel zen en rustig, hoop dat t zo blijft.
Wat fijn dat je zo goed in je vel zit ^O^ Ik vind zwanger zijn ook echt heerlijk. Voor het eerst in jaren hoef ik niet bang te zijn voor de vervelende "goh ben je zwanger" vragen, wijzende naar mijn buik ;( Nu kan ik gewoon shinen en zeggen, ja klopt O+ Ben benieuwd hoe dat na de bevalling gaat zijn :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 18 juli 2020 @ 12:33:47 #195
327807 Mariposas
יה&#14
pi_194142337
Kwak, gefeliciteerd, wat leuk!

Ik had alles bewaard, maar ik had daar juist spijt van. Dat komt ook wel omdat er bijna vier jaar tussen zit. De meeste spullen worden er niet beter op als je ze een tijd opslaat. En het verouderd of mijn smaak was veranderd. Een heleboel dingen heb ik nadat ik het weer tevoorschijn haalde alsnog weggedaan en iets anders gekocht. Met sommige dingen was ik nog wel blij hoor, dat ik ze had bewaard. Kruiken enzo, basic rompers en een wipstoel. Maar als ik ze wel had verkocht had ik het ook weer zo bij elkaar gesprokkeld via via of via marktplaats. Ik had bijvoorbeeld liever de kinderwagen destijds verkocht, en bij de volgende via marktplaats weer een kinderwagen gekocht, maar dan een nieuwe model. Ik kreeg overigen met veel pijn en moeite ¤150,- voor mijn Joolz. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_194143284
Gefeliciteerd Kwak!
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 14:26:21 #197
382129 crew  Donna
pi_194143360
Wij hebben alles bewaard en er is ook best veel roze (gekregen) haha. Gelukkig kan dat nu weer gebruikt worden.

Ik heb nu alweer zin om door de kleertjes te gaan. O+
pi_194144786
Wij hebben hier vrij veel echte jongenskleding en we willen nu niet weten wat het wordt. Dus ik koop in maat 50 wat neutrale dingen bij en ik ga wel alles alvast uitzoeken. Want Teetje is natuurlijk al bijna vier als deze komt en ik kan me goed voorstellen dat ik het meeste niet meer mooi vind. Zeker omdat we vrij veel tweedehands hebben gekregen/overgenomen. Ben dat nu ook weer van plan, zeker voor die hele kleine maatjes waar ze maar kort in zitten.
pi_194144859
Is babykleding in Nederland duur? Best wel denk ik of niet? Dat is dus wel een voordeel hier, kleding is spotgoedkoop. Heb ook echt al veel leuke dingetjes gekocht O+. Hebben jullie trouwens ook een speciale outfit die je de baby aandoet als je hem/haar meeneemt uit het ziekenhuis (als je in het ziekenhuis bevalt dan dus)? Ik heb daar eigenlijk nog niet over nagedacht ofzo.
pi_194144975
Och, wat is duur of goedkoop? Bij Zeeman en Hema heb je voor een paar euro prima spul. Ik weet niet wat je precies bedoelt met spotgoedkoop in de VS, maar ik wed dat het prijsverschil niet tegen de Amerikaanse ziekenhuisrekening op weegt. ;)
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:11:36 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_194145074
In Amerika is het wellicht goedkoper maar ik vind het vaak wel minder leuk.
Bij Hema, primark, h&m, c&a en zeeman kun je prima betaalbare kleertjes vinden.
Helaas ben ik dol op merkjes als maxomorra, 4ff, duns en daar betaal je dan wel weer voor :')
disclaimer
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:16:09 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_194145124
Leuk dat jullie ook voor een verrassing gaan, Gogo83!
disclaimer
pi_194145165
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:05 schreef lunapuella het volgende:
Och, wat is duur of goedkoop? Bij Zeeman en Hema heb je voor een paar euro prima spul. Ik weet niet wat je precies bedoelt met spotgoedkoop in de VS, maar ik wed dat het prijsverschil niet tegen de Amerikaanse ziekenhuisrekening op weegt. ;)
Dat doet het inderdaad niet, en ook niet tegen veel andere overpricede dingen hier (of dingen die ze hier überhaupt niet hebben) vandaar dat ik ook zei in ieder geval 1 voordeel :P.
En SQ dat ligt er natuurlijk aan waar je winkelt, zijn genoeg leuke winkels hoor :D, net zoals je in Nederland ook leuke en minder leuke winkels hebt.
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 16:19:47 #204
382129 crew  Donna
pi_194145178
HEMA wordt wel steeds duurder trouwens. Dat is wel jammer.

Maar er is genoeg leuke kleding te koop voor een zacht prijsje. En anders in de sale ook nog wel.
Ik koop eigenlijk nooit merkjes. Soms tweedehands.

H&M vind ik erg leuk. Vooral nu met de unicorns haha. :7
pi_194145187
Overigens heb ik voor Amerikaanse begrippen gelukkig een prima en goedkope verzekering, anders was ik waarschijnlijk lekker in Nederland bevallen hoor. Wil me door een baby niet failliet hoeven te verklaren haha.
pi_194145233
Oeh boxkleden wassen Sun! Was ik vergeten. Ik heb zelf twee kleden en een plastic ding wat bij de box zat. Die doen we eronder, handig met spugen ofzo en de zachte erop. Twee op elkaar kan ook idd.

Heb wel elke keer iets na bezoek aan zkh. Vorige keer licht in het hoofd ( was normaal zei arts, soort hyperventilatie, en misschien stukje stress. Is vaker bij dit termijn.) En nu weer oefenweeen.
Vannacht ook slecht door geslapen maar dat zat vooral in mijn hoofd denk ik. Het voelt als hele strakke buik ineens en niet zoals ik heb na het avondeten. maar gewoon zo nu en dan afwisselend. En dan drukken naar beneden. Duidelijk de baarmoeder die trekt en dan in combi met schoppende baby haha. Herken ik niet van bij R trouwens.

Vandaag de woonkamer op de kop gehad, gordijnen allemaal gewassen enzo O+ (man vooral alles gedaan en ik deed wasmiddel bij de was haha)

Speciale outfit smart? Nou ja je kiest een eerste pakje uit wat je hem aan wil doen na bevalling en daar gaan ze mee in de autostoel met uitgekozen mutsje en wikkeldoek en sommige zorgen voor een jasje maar daar begin ik niet aan, wikkeldoek vind ik genoeg plus eventueel dekentje dat ik heb ingepakt in vluchttas.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 18-07-2020 16:37:08 ]
  zaterdag 18 juli 2020 @ 16:26:33 #207
208890 June.
Seriously?
pi_194145265
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:19 schreef Donna het volgende:
HEMA wordt wel steeds duurder trouwens. Dat is wel jammer.

Maar er is genoeg leuke kleding te koop voor een zacht prijsje. En anders in de sale ook nog wel.
Ik koop eigenlijk nooit merkjes. Soms tweedehands.

H&M vind ik erg leuk. Vooral nu met de unicorns haha. :7
Ik ben fan van de HEMArkt, outlet variant. Echt meeste voor 50 of 70% korting. Ik scoor er vaak broekjes, sokken en soms vind ik rompers.
Shine bright like a diamond.
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 16:28:00 #208
382129 crew  Donna
pi_194145288
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:26 schreef June. het volgende:

[..]

Ik ben fan van de HEMArkt, outlet variant. Echt meeste voor 50 of 70% korting. Ik scoor er vaak broekjes, sokken en soms vind ik rompers.
Ik kijk er ook altijd even, maar ik heb altijd het verkeerde moment te pakken denk ik. Er hangen hier vooral altijd bh's. Heel veel bh's haha.
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 16:30:57 #209
382129 crew  Donna
pi_194145323
Wij hadden 2 pakjes mee in maat 50 en 2 pakjes in 56. En 2 rompers en sokjes en een dekentje voor in de maxi cosi en een vestje.
Uiteindelijk lagen we meer dan een week in het ziekenhuis en hebben we alle kleertjes in 50 daar wel gehad. 😅
pi_194145477
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:19 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Dat doet het inderdaad niet, en ook niet tegen veel andere overpricede dingen hier (of dingen die ze hier überhaupt niet hebben) vandaar dat ik ook zei in ieder geval 1 voordeel :P.
En SQ dat ligt er natuurlijk aan waar je winkelt, zijn genoeg leuke winkels hoor :D, net zoals je in Nederland ook leuke en minder leuke winkels hebt.
Wij kochten heel veel van Carters O+ dat is zo lekker zacht! Dat was vooral leuk winkelen toen Babies R Us ging sluiten, en op Black Friday bij Carters zelf uiteraard.
Later kochten we Cat and Jack van Target, dat vonden we leuke kleding. Verder vond ik het tegenvallen.
pi_194145823
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:19 schreef Donna het volgende:
HEMA wordt wel steeds duurder trouwens. Dat is wel jammer.

Maar er is genoeg leuke kleding te koop voor een zacht prijsje. En anders in de sale ook nog wel.
Ik koop eigenlijk nooit merkjes. Soms tweedehands.

H&M vind ik erg leuk. Vooral nu met de unicorns haha. :7
Dat is iets wat mij ook opvalt ja. Maar ik blijf wel Hema kopen hoor :P Toffe kinderkleding, maar ook andere artikelen die ik daar net wat leuker vind dan bij de Eksjun.
pi_194145857
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:24 schreef Hilmo het volgende:

Heb wel elke keer iets na bezoek aan zkh. Vorige keer licht in het hoofd ( was normaal zei arts, soort hyperventilatie, en misschien stukje stress. Is vaker bij dit termijn.) En nu weer oefenweeen.
Vannacht ook slecht door geslapen maar dat zat vooral in mijn hoofd denk ik. Het voelt als hele strakke buik ineens en niet zoals ik heb na het avondeten. maar gewoon zo nu en dan afwisselend. En dan drukken naar beneden. Duidelijk de baarmoeder die trekt en dan in combi met schoppende baby haha. Herken ik niet van bij R trouwens.

Vandaag de woonkamer op de kop gehad, gordijnen allemaal gewassen enzo O+ (man vooral alles gedaan en ik deed wasmiddel bij de was haha)

Speciale outfit smart? Nou ja je kiest een eerste pakje uit wat je hem aan wil doen na bevalling en daar gaan ze mee in de autostoel met uitgekozen mutsje en wikkeldoek en sommige zorgen voor een jasje maar daar begin ik niet aan, wikkeldoek vind ik genoeg plus eventueel dekentje dat ik heb ingepakt in vluchttas.
Vervelend zeg, je klachten. Hopelijk snel over. Goede taakverdeling trouwens bij het wassen van de gordijnen haha!! En ja inderdaad een eerste pakje. Jasje lijkt me sowieso te warm hier nog in september als we ook een dekentje zouden hebben. Even kijken dan maar. En denk sowieso maar wat verschillende maten en dingen meenemen want je wil niet 1 pakje meenemen wat dan niet lijkt te passen ofzo, haha.
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 16:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij kochten heel veel van Carters O+ dat is zo lekker zacht! Dat was vooral leuk winkelen toen Babies R Us ging sluiten, en op Black Friday bij Carters zelf uiteraard.
Later kochten we Cat and Jack van Target, dat vonden we leuke kleding. Verder vond ik het tegenvallen.
Ik heb inderdaad ook veel van Carters, en Gerber, Burt's Bees baby, Rabbit & Bear, Tenth & Pine, echt van alles. Ik winkel eigenlijk alleen bij Marshalls/TJ Maxx/Burlington dus het ligt er maar net aan welke merken ze dan hebben. Target ben ik dan weer te cheap voor :P. Maar ik heb ook HEMA dingen die mijn ouders hebben opgestuurd. Ook van Nijntje O+.
pi_194145900
Heb trouwens een doula gevonden die contact met me op gaat nemen. Ik vind het zo spannend :@ . Vond haar er wel vriendelijk uitzien op de foto en heb goede dingen over haar gelezen. Hopelijk klikt het een beetje. Ze komt oorspronkelijk uit het VK, sprak me wel aan, geen idee waarom verder :') .
pi_194146613
Oooh beter smart! Benieuwd hoe de ontmoeting gaat! Ja set in 50 en 56 raden ze aan. Dus twee sets, goed bij elkaar (ik vouw ze wat in elkaar, of zoals op internet stond: in een ziplock zakje met maat erop geschreven.

Ik heb niet te klagen hoor, het is allemaal naar verhouding lichte klachtjes, want ik ga verder als een speer. Maar het valt me op omdat ik juist helemaal niets had.

Nicolas omschreef laatst breinaalden in de doos. Wie heeft daar op het einde ook last van? Net bij de afwas, staand, geregeld die steken van beneden :X en vanochtend bij uit bed komen, zodra ik ging zitten, voelde het alsof ik op zijn hoofd ging zitten en moest even opnieuw overeind komen omdat het door pijnscheut niet anders kon. Ik ken dit niet van R. Is dat nou ontsluiting ook krijgen ofzo? *) (Geen sprake van weeën ofzo hoor, naast die harde buiken)
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 18:55:12 #215
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194147570
Vandaag bij Babypark geweest, vond het een fijne winkel! Ik had verwacht te vertrekken met allemaal meubels maar manlief heeft blijkbaar meer bedenktijd nodig. Wel goed dat daar ook de commode en kast stonden die we al op het oog hadden, die vielen in het echt kwalitatief toch wel tegen -O- dat gaat dus iets heel anders geworden!

Uiteindelijk alleen vertrokken met een geboortepakje. We hadden een hele schattige gezien, gebreid en superzacht maar die was 55 euro 8)7 Uiteindelijk maar een pakje van Noppies gekocht. Dit was maat 56, ik wil ook nog een pakje in maat 50. Maar daar vond ik 23 euro eigenlijk weer te duur voor, wie weet past ie dat al meteen niet meer :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194147795
Maar wel andere mooie meubels gezien dus MaJo?

Oef dat klinkt vervelend Hilmo. Ik kan mij dat van de eerste niet herinneren.

Ohhh is het al 4 augustus jongens (meisjes :P). Ik was vergeten hoe sloom die eerste weken voorbij gaan :P
pi_194148064
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2020 17:31 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]

Voor de volledigheid O+

Heb n korte cyclus, 25 dagen, getest vandaag op dag 29.
Gefeliciteerd!! *O* O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 19:24:03 #218
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194148139
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:19 schreef Cholula het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O* O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: oh zie nu dat t er wel in staat! O+
Kwak
pi_194148675
Is babypark die winkel in Renswoude waarvan zowel de winkel dicht is als de website ontoegankelijk is op zondag? Of ben ik nu in de war met iets anders? :D
  zaterdag 18 juli 2020 @ 19:55:46 #220
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194148699
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:54 schreef Smart_ass het volgende:
Is babypark die winkel in Renswoude waarvan zowel de winkel dicht is als de website ontoegankelijk is op zondag? Of ben ik nu in de war met iets anders? :D
Er zijn heel veel megastores van. Kesteren zit t magazijn en ze zijn idd van “het kerkje”.

Volgens mij hebben ze baby dump overgenomen trouwens
Kwak
pi_194148801
Ahh oke! Ik heb vroeger eerst naast Renswoude gewoond en daarna naast Kesteren, en ik kan me die vrachtwagens nog precies voor de geest halen :D. Inderdaad allebei redelijk biblebelt.
Ben er nooit geweest overigens.

In ieder geval fijn dat je de meubels in het echt hebt gezien @MaJo, en niet hebt besteld ofzo en er zo achter komt dat het kwalitatief niet zo hoogstaand is.
pi_194148817
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:07 schreef Aure het volgende:
Ohhh is het al 4 augustus jongens (meisjes :P). Ik was vergeten hoe sloom die eerste weken voorbij gaan :P
Nou inderdaad, het lijkt ook nu niet sneller te gaan ondanks dat je al een kind hebt. 22 juli hebben we de 11/12 weken echo, duurt me een partij lang }:|

Ik ben trouwens echt helemaaaal fan van Zara O+
In de sale scoor ik zo 10 shirtjes voor een prikkie, en vind het best goede kwaliteit.

@Hilmo bij mij gebeurde het telkens wanneer Y bewoog, en dat deed ze vaak :{
  zaterdag 18 juli 2020 @ 20:39:10 #223
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194149401
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:02 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ik ben trouwens echt helemaaaal fan van Zara O+
In de sale scoor ik zo 10 shirtjes voor een prikkie, en vind het best goede kwaliteit.
Ja, Zara O+ Vandaag ook wat dingetjes gescoord!
En een winkeltje in Overvecht gevonden waar ze Tumblekleertjes hadden voor ¤5,- ps. Ook nog eea gekocht. Vind babykleertjes halen zo heerlijk!
Protège moi de mes désirs.
pi_194150182
Ik heb heel weinig gekocht, ik heb een shitload gekregen. Van een hele lieve collega die nog maar pas bij ons werkt. In principe wil ik eigenlijk zoiets niet van een collega aannemen maar ze zei elke keer maar dat ze het anders toch ging weggooien. Dus toch maar aangenomen, scheelt mij weer geld. Maar ik voelde me wel een beetje bezwaard :@

Het voelt net alsof ik de voeten van de Hulk heb overgenomen. Ze zijn al de hele dag zo dik :{
pi_194150442
Wij hebben alles nog bewaard, dus ik hoef eigenlijk niet zoveel bij te halen. Maar ik denk wel dat ik wat nieuwe kledingsetjes haal tzt.

22 juli is wel echt al bijna Framblij O+
pi_194150668
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, Zara O+ Vandaag ook wat dingetjes gescoord!
En een winkeltje in Overvecht gevonden waar ze Tumblekleertjes hadden voor ¤5,- ps. Ook nog eea gekocht. Vind babykleertjes halen zo heerlijk!
Woon jij ook in Utrecht?! :D
pi_194150679
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Woon jij ook in Utrecht?! :D
Hoe gaat het daar? O+
pi_194150715
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe gaat het daar? O+
Ja echt super goed! Het is zo'n ontzettend makkelijk en lief kind O+

Hoe gaat het met jou? :*
pi_194150728
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja echt super goed! Het is zo'n ontzettend makkelijk en lief kind O+
Ahhh goed om te horen :)

Op zich gaat alles prima, alleen dikke voeten vooral. En ik ben de laatste dagen erg misselijk. Morgen 38 weken, het begint op te schieten :)
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:36:41 #230
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194150797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Woon jij ook in Utrecht?! :D
DM. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_194150829
Wow 38 weken al morgen; gaat inderdaad echt snel sunshine!!

Madam-april wat fijn om te horen dat alles goed gaat O+.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:38:33 #232
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194150843
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ahhh goed om te horen :)

Op zich gaat alles prima, alleen dikke voeten vooral. En ik ben de laatste dagen erg misselijk. Morgen 38 weken, het begint op te schieten :)
Jeejtje, 38 al! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_194150934
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ahhh goed om te horen :)

Op zich gaat alles prima, alleen dikke voeten vooral. En ik ben de laatste dagen erg misselijk. Morgen 38 weken, het begint op te schieten :)
Schiet ook al op hè! :D Vervelend dat je zo misselijk bent, drukt de kleine tegen je maag aan?

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

DM. :)
:*


Even babyspam O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_194150961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:38 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jeejtje, 38 al! O+
Het gaat hard! We houden morgen ook het kinderfeestje van mijn dochter, ik wilde wel dat ze een feestje zou hebben met wat vriendinnetjes. 3 vond ik de max en we gaan gewoon lekker wat makkelijks doen. Eerst broodjes met knakworst eten, daarna speeltuin en daarna taart eten. Zoiets ga ik nog wel redden denk ik :)
pi_194150986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het gaat hard! We houden morgen ook het kinderfeestje van mijn dochter, ik wilde wel dat ze een feestje zou hebben met wat vriendinnetjes. 3 vond ik de max en we gaan gewoon lekker wat makkelijks doen. Eerst broodjes met knakworst eten, daarna speeltuin en daarna taart eten. Zoiets ga ik nog wel redden denk ik :)
Gefeliciteerd met je dochter! Hoe oud wordt ze? O+
pi_194151041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je dochter! Hoe oud wordt ze? O+
Maandag 6!

Wat een dropje, de jouwes O+ Hoe gaat het met jou? Al wat hersteld van de bevalling?
  Moderator zaterdag 18 juli 2020 @ 21:46:39 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194151064
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 19:07 schreef Aure het volgende:
Maar wel andere mooie meubels gezien dus MaJo?

Oef dat klinkt vervelend Hilmo. Ik kan mij dat van de eerste niet herinneren.

Ohhh is het al 4 augustus jongens (meisjes :P). Ik was vergeten hoe sloom die eerste weken voorbij gaan :P
Ja wel wat leuke meubels gezien :Y We twijfelen nog een beetje over een wiegje. We zagen een leuk Mozeswiegje maar die staat zo laag op de grond :? Ook zagen we eentje die meer een reismandje was op een schommelonderstel, dat zag er ook nog wel aardig uit. En handig om mee te nemen :) Om dit moment neigen we naar de eerst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:01 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh oke! Ik heb vroeger eerst naast Renswoude gewoond en daarna naast Kesteren, en ik kan me die vrachtwagens nog precies voor de geest halen :D. Inderdaad allebei redelijk biblebelt.
Ben er nooit geweest overigens.

In ieder geval fijn dat je de meubels in het echt hebt gezien @:MaJo, en niet hebt besteld ofzo en er zo achter komt dat het kwalitatief niet zo hoogstaand is.
Er zijn er inmiddels 10 van :) En inderdaad, als we morgen even uitgebreid op de website willen kijken dan kan dat niet :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 20:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, Zara O+ Vandaag ook wat dingetjes gescoord!
En een winkeltje in Overvecht gevonden waar ze Tumblekleertjes hadden voor ¤5,- ps. Ook nog eea gekocht. Vind babykleertjes halen zo heerlijk!
Oeh Zara is ook nog een goeie om te shoppen! Al hebben we nu echt genoeg kleren :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Schiet ook al op hè! :D Vervelend dat je zo misselijk bent, drukt de kleine tegen je maag aan?
[..]

:*

Even babyspam O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah wat cute O+ Maarre, wonen zoveel hier in Utrecht dan? Dat valt wel mee toch? :D

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 18-07-2020 21:56:34 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 18 juli 2020 @ 21:49:04 #238
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194151135
Ohhh smelt! O+ @madam-april
Protège moi de mes désirs.
pi_194151275
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maandag 6!

Wat een dropje, de jouwes O+ Hoe gaat het met jou? Al wat hersteld van de bevalling?
Leuke leeftijd! Gaat ze na de zomer naar groep 3?

Thanks :* met mij gaat het ook super, heb echt nergens meer last van :D
pi_194151616
Kwak. Gefeliciteerd.

Majo. Wat een leuke verrassing. Lief.
  zaterdag 18 juli 2020 @ 22:21:36 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194151899
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Schiet ook al op hè! :D Vervelend dat je zo misselijk bent, drukt de kleine tegen je maag aan?
[..]

:*


Even babyspam O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ Wat een scheetje!
Resistance is futile.
pi_194151972
Even nieuwsgierig Smart_Ass, wat moeten jullie straks betalen voor het ziekenhuis? En wat is het normaal zonder goede verzekering?
(Hoe doen arme mensen dat, die blijven maar kinderen krijgen :o )
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194152035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Even nieuwsgierig Smart_Ass, wat moeten jullie straks betalen voor het ziekenhuis? En wat is het normaal zonder goede verzekering?
(Hoe doen arme mensen dat, die blijven maar kinderen krijgen :o )
Medisch faillissement.
pi_194152054
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:27 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Medisch faillissement.
Wat houdt dat precies in?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194152120
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:28 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in?
Dat je ziekenhuisrekeningen zo hoog zijn dat je ze nooit kunt betalen en je persoonlijk failliet moet laten verklaren. In de VS is maar liefst 2/3 van de persoonlijke faillissementen veroorzaakt door gezondheidsproblemen (naast ziekenhuisrekeningen ook bijvoorbeeld dpordat mensen niet kunnen werken wegens ziekte en daar ook nauwelijks vangnet voor bestaat).
pi_194152135
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:31 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat je ziekenhuisrekeningen zo hoog zijn dat je ze nooit kunt betalen en je persoonlijk failliet moet laten verklaren. In de VS is maar liefst 2/3 van de persoonlijke faillissementen veroorzaakt door gezondheidsproblemen (naast ziekenhuisrekeningen ook bijvoorbeeld dpordat mensen niet kunnen werken wegens ziekte en daar ook nauwelijks vangnet voor bestaat).
Wauw.. Bedankt voor de verheldering :)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194152648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 22:24 schreef Declan-Harp het volgende:
Even nieuwsgierig Smart_Ass, wat moeten jullie straks betalen voor het ziekenhuis? En wat is het normaal zonder goede verzekering?
(Hoe doen arme mensen dat, die blijven maar kinderen krijgen :o )
Heb je even een DM gestuurd want erg off topic.

[ Bericht 11% gewijzigd door Smart_ass op 19-07-2020 14:21:33 ]
  zondag 19 juli 2020 @ 17:26:35 #248
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194163286
Zocht iemand nog een cosleeper? Zie er een bij de Lidl staan in de folder. Kindercraft.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:28:02 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194163303
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Zocht iemand nog een cosleeper? Zie er een bij de Lidl staan in de folder. Kindercraft.
Gezien en ik ga 'm mogelijk bestellen :7
Resistance is futile.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:41:06 #250
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194163496
quote:
6s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gezien en ik ga 'm mogelijk bestellen :7
Op de site is ‘ie nu al in de aanbieding :)
https://www.lidl-shop.nl/KINDERKRAFT-2-in-1-babybedje/p100264468
Protège moi de mes désirs.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:43:33 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194163529
Resistance is futile.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:45:12 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194163548
Mijn brandend maagzuur is trouwens niet meer te doen nu, ik hou geen maagklep meer over. Rennie doet weinig meer, vannacht 4x wakker geworden. Morgen ff bellen met de huisarts.

On the bright side: mijn aambeien zijn wel krimpende.
Resistance is futile.
  zondag 19 juli 2020 @ 17:56:34 #253
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194163691
quote:
15s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:
Mijn brandend maagzuur is trouwens niet meer te doen nu, ik hou geen maagklep meer over. Rennie doet weinig meer, vannacht 4x wakker geworden. Morgen ff bellen met de huisarts.

On the bright side: mijn aambeien zijn wel krimpende.
Herkenbaar zo aan het eind.
Ik begin er nu ook last van te krijgen. Werd net, na mn middagdutje, wakker van de misselijkheid.

Fijn van de ‘beien. :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 19 juli 2020 @ 20:59:49 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_194166820
quote:
15s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:
Mijn brandend maagzuur is trouwens niet meer te doen nu, ik hou geen maagklep meer over. Rennie doet weinig meer, vannacht 4x wakker geworden. Morgen ff bellen met de huisarts.

On the bright side: mijn aambeien zijn wel krimpende.
Blegh! Hopelijk is het niet permanent!
Ik heb er een paar dagen flink last van gehad maar is nu weer weg, ik hoop ook zoiets voor jou :*
disclaimer
  Moderator zondag 19 juli 2020 @ 21:36:17 #255
382129 crew  Donna
pi_194167610
quote:
15s.gif Op zondag 19 juli 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:
Mijn brandend maagzuur is trouwens niet meer te doen nu, ik hou geen maagklep meer over. Rennie doet weinig meer, vannacht 4x wakker geworden. Morgen ff bellen met de huisarts.

On the bright side: mijn aambeien zijn wel krimpende.
Omeprazol werkt echt als een malle. Gewoon Kruidvat huismerk. De bijsluiter zegt dat wel even te overleggen met je zorgverlener.
Mijn huisarts vond het prima.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:19:12 #256
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194168442
Ik heb ff gekeken op apotheek.nl, daar staat dat omeprazol gewoon kan (bijsluiter zegt overleggen met huisarts). Ik heb besloten dat ik niet nog zo een nacht wil dus ik neem er nu 1 want we hebben ze liggen en morgen bel ik wel ^O^
Resistance is futile.
  zondag 19 juli 2020 @ 22:21:02 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194168468
Dat was trouwens ook met Theranal (1x raden waarvoor), mijn huisarts zei dat het geen probleem was voor een weekje.
Resistance is futile.
pi_194168470
quote:
7s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:19 schreef Seven. het volgende:
Ik heb ff gekeken op apotheek.nl, daar staat dat omeprazol gewoon kan (bijsluiter zegt overleggen met huisarts). Ik heb besloten dat ik niet nog zo een nacht wil dus ik neem er nu 1 want we hebben ze liggen en morgen bel ik wel ^O^
Ik nam ze dagelijks in overleg met de vlos, 20 mg. Ging prima!
  Moderator zondag 19 juli 2020 @ 22:31:24 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194168666
Ik slik al jaren elke dag 20mg omeprazol wegens chronisch maagzuur en normaal gesproken werkt dat als een tiet. Maar de laatste weken komt de maagzuur er dwars doorheen. De tip van Rennies maar ter harte genomen en dat werkt fantastisch ^O^

Vandaag bij vrienden geweest en we hebben hun Nuna kinderwagen gekregen :o Inclusief autostoeltje met isofix en reiswieg met ook weer een los onderstel zodat we dat als wiegje kunnen gebruiken de eerste maanden. Echt zo blij mee! Ik zag door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten. Iemand hier ervaring met Nuna?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 08:16:28 #260
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194172044
Nerveus! Over twee uurtjes mijn (13 w) scan! Hoop dat alles in orde is!
pi_194172168
Heb geen ervaring met Nuna kinderwagens majo! Maar wat ontzettend lief O+

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Nerveus! Over twee uurtjes mijn (13 w) scan! Hoop dat alles in orde is!
Spannend! Gaan er vanuit dat het goed zit :) veel plezier!
  maandag 20 juli 2020 @ 08:49:37 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_194172291
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:31 schreef MaJo het volgende:
Ik slik al jaren elke dag 20mg omeprazol wegens chronisch maagzuur en normaal gesproken werkt dat als een tiet. Maar de laatste weken komt de maagzuur er dwars doorheen. De tip van Rennies maar ter harte genomen en dat werkt fantastisch ^O^

Vandaag bij vrienden geweest en we hebben hun Nuna kinderwagen gekregen :o Inclusief autostoeltje met isofix en reiswieg met ook weer een los onderstel zodat we dat als wiegje kunnen gebruiken de eerste maanden. Echt zo blij mee! Ik zag door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten. Iemand hier ervaring met Nuna?
Volgens mij had Radyhyn een nuna en was die daar heel tevreden over, maar die heb ik al even niet meer op fok gezien. Volgens mij zijn het gewoon allemaal dikke prima wagens hoor. Alleen net een wat minder bekend merk dan mutsy/bugaboo/joolz.

Bien, succes en veel plezier straks! 13 weken is al echt een mensje ineens O+
disclaimer
pi_194172319
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:31 schreef MaJo het volgende:
Ik slik al jaren elke dag 20mg omeprazol wegens chronisch maagzuur en normaal gesproken werkt dat als een tiet. Maar de laatste weken komt de maagzuur er dwars doorheen. De tip van Rennies maar ter harte genomen en dat werkt fantastisch ^O^

Vandaag bij vrienden geweest en we hebben hun Nuna kinderwagen gekregen :o Inclusief autostoeltje met isofix en reiswieg met ook weer een los onderstel zodat we dat als wiegje kunnen gebruiken de eerste maanden. Echt zo blij mee! Ik zag door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten. Iemand hier ervaring met Nuna?
Een vriendinnetje van mij heeft een Nuna, die is er ook tevreden over hoor!

Maar, en sorry, ik zou goed nadenken over de reiswieg als standaard wiegje gebruiken. Dat wordt vaak afgeraden... https://verloskundigenridderhof.nl/kraambed/veilig-slapen/

Hier staat er wat over, ik kan zo snel het oorspronkelijke advies niet vinden.

Wat tegen mij gezegd werd is dat er ook verhoogd risico is op rebreathing in zo’n bak.. (https://samenslapen.nl/veiligheid/rebreathing-en-warmtestuwing/ ).

Los daarvan sliepen die van mij ook incidenteel wel is in de reiswieg hoor. Maar standaard zou ik het zelf denk ik toch niet doen.. maargoed verder ieder zijn eigen inzichten natuurlijk!
  maandag 20 juli 2020 @ 09:08:45 #264
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194172449
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Nerveus! Over twee uurtjes mijn (13 w) scan! Hoop dat alles in orde is!
Spannend. Heel plezier en succes! O+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 13:21:09 #265
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194175583
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:16 schreef Bienelientjee het volgende:
Nerveus! Over twee uurtjes mijn (13 w) scan! Hoop dat alles in orde is!
En hoe was het?
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:32 schreef Framblij89 het volgende:
Heb geen ervaring met Nuna kinderwagens majo! Maar wat ontzettend lief O+
[..]

Spannend! Gaan er vanuit dat het goed zit :) veel plezier!
Ja echt superlief! Ik heb eens gekeken en nieuw kost dat zo 1500 euro met alles erop en eraan :o
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Volgens mij had Radyhyn een nuna en was die daar heel tevreden over, maar die heb ik al even niet meer op fok gezien. Volgens mij zijn het gewoon allemaal dikke prima wagens hoor. Alleen net een wat minder bekend merk dan mutsy/bugaboo/joolz.

Bien, succes en veel plezier straks! 13 weken is al echt een mensje ineens O+
Wow Radahyn, hoe zou het met haar zijn?

Ik heb eens gekeken en qua prijs verschilt het niet veel van de bekende merken. Bovendien is het een solide wagen en wordt het goed beoordeeld door de Consumentenbond ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 08:53 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Een vriendinnetje van mij heeft een Nuna, die is er ook tevreden over hoor!

Maar, en sorry, ik zou goed nadenken over de reiswieg als standaard wiegje gebruiken. Dat wordt vaak afgeraden... https://verloskundigenridderhof.nl/kraambed/veilig-slapen/

Hier staat er wat over, ik kan zo snel het oorspronkelijke advies niet vinden.

Wat tegen mij gezegd werd is dat er ook verhoogd risico is op rebreathing in zo’n bak.. (https://samenslapen.nl/veiligheid/rebreathing-en-warmtestuwing/ ).

Los daarvan sliepen die van mij ook incidenteel wel is in de reiswieg hoor. Maar standaard zou ik het zelf denk ik toch niet doen.. maargoed verder ieder zijn eigen inzichten natuurlijk!
Oeh, dat is zeker iets om te overwegen! Dan ga ik toch liever voor een los ledikantje, veiligheid voorop!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194175741
Reiswieg niet als bedje? Wij hadden dat bij R de eerste 8 weken , mooi naast mijn bed, ideaal was dat. Kan dat ook niet meer :? Vind het soms allemaal maar lastig. Bij ons was het of in ledikant op eigen kamer of reiswieg naast mijn bed. Qua huilen is het wel weer beter naast je bed, omdat je het niet tot huilen hoeft te laten komen. Kiezen uit twee kwaden dan misschien. Heb nu een cosleeper, anders had ik weer kinderwagenbak gedaan. De cosleeper kan ook wiegen, maar niet als die vaststaat. Denk dat ik hem gewoon los neerzet, leg kind toch niet op de scheiding van de beide bedden. En als het niet veilig voelt kan ik alsnog nog vastmaken maar dan kan die niet meer wiegen.

Mijn moeder was hier twee dagen O+ en hebben opvang plan doorgenomen voor R bij de inleiding. En de dingen in huis, en voor R weer even fijn wennen dat hij haar heeft gezien. Gek, de volgende keer dat ik haar zie is zonder baby in buik :D
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 14:10:54 #267
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194176139
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 13:35 schreef Hilmo het volgende:
Reiswieg niet als bedje? Wij hadden dat bij R de eerste 8 weken , mooi naast mijn bed, ideaal was dat. Kan dat ook niet meer :? Vind het soms allemaal maar lastig. Bij ons was het of in ledikant op eigen kamer of reiswieg naast mijn bed. Qua huilen is het wel weer beter naast je bed, omdat je het niet tot huilen hoeft te laten komen. Kiezen uit twee kwaden dan misschien. Heb nu een cosleeper, anders had ik weer kinderwagenbak gedaan. De cosleeper kan ook wiegen, maar niet als die vaststaat. Denk dat ik hem gewoon los neerzet, leg kind toch niet op de scheiding van de beide bedden. En als het niet veilig voelt kan ik alsnog nog vastmaken maar dan kan die niet meer wiegen.
Ik vind dit ook allemaal behoorlijk lastig, en een beetje vermoeiend ook wel :@ Denk je eindelijk met een oplossing te komen, "mag" dat ook weer niet. Aan de ene kant ben ik heel nuchter en denk ik "het zal wel meevallen" maar ik wil natuurlijk ook gewoon het veiligste voor mijn kind. Ik twijfel dus maar weer even verder -O-

quote:
Mijn moeder was hier twee dagen O+ en hebben opvang plan doorgenomen voor R bij de inleiding. En de dingen in huis, en voor R weer even fijn wennen dat hij haar heeft gezien. Gek, de volgende keer dat ik haar zie is zonder baby in buik :D
Fijn dat je dat allemaal rustig hebt door kunnen nemen. Gek idee wel dat de volgende keer de baby uit je buik is! :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 14:24:12 #268
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194176353
Net de intake gehad voor kraamzorg. De plinten zijn goedgekeurd. :)

Ze hebben onlangs een cursus gehad over hechting en hebben een folder meegegeven. Erg fijn!
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 juli 2020 @ 14:32:12 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_194176478
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Net de intake gehad voor kraamzorg. De plinten zijn goedgekeurd. :)

Ze hebben onlangs een cursus gehad over hechting en hebben een folder meegegeven. Erg fijn!
Mijn hersenen maakten even een andere verbinding bij "hechting" icm kraamzorg :')

Wat vroeg al trouwens! Hier komen ze maandag :') gelukkig heb ik op de meeste plekken nog geen plinten, kunnen ze ze ook niet afkeuren :9

Ik heb net weer een ergernisrondje babypark gedaan. Bij elke vraag die ik had gingen ze de kaartjes lezen of in het schap kijken. Dat had ik zelf ook al gedaan natuurlijk. :')
Dus nu slechts met 2 kruiken en nieuwe slangetjes voor de kolf naar huis, de rest zoek ik wel weer online uit :W
disclaimer
pi_194176857
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind dit ook allemaal behoorlijk lastig, en een beetje vermoeiend ook wel :@ Denk je eindelijk met een oplossing te komen, "mag" dat ook weer niet. Aan de ene kant ben ik heel nuchter en denk ik "het zal wel meevallen" maar ik wil natuurlijk ook gewoon het veiligste voor mijn kind. Ik twijfel dus maar weer even verder -O-
[..]

Je kan het ook overleggen met de kraamzorg als je de intake hebt. Zij geven er doorgaans ook wel prima adviezen over
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 15:04:04 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194176924
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn hersenen maakten even een andere verbinding bij "hechting" icm kraamzorg :')

Wat vroeg al trouwens! Hier komen ze maandag :') gelukkig heb ik op de meeste plekken nog geen plinten, kunnen ze ze ook niet afkeuren :9

Ik heb net weer een ergernisrondje babypark gedaan. Bij elke vraag die ik had gingen ze de kaartjes lezen of in het schap kijken. Dat had ik zelf ook al gedaan natuurlijk. :')
Dus nu slechts met 2 kruiken en nieuwe slangetjes voor de kolf naar huis, de rest zoek ik wel weer online uit :W
Ik dacht ook aan hechtingen, maar het gaat dus over hechting met de baby denk ik? :@

Wij krijgen de kraamzorg over 4 weken over de vloer, goede reden om toch echt aan de babykamer te beginnen :@ We hebben nu wel een idee wat we willen, welke meubels ook, maar dat puinruimen hè :')

Qua babypark zijn wij met 1 babypakje vertrokken, de rest zoeken we ook wel later uit :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Je kan het ook overleggen met de kraamzorg als je de intake hebt. Zij geven er doorgaans ook wel prima adviezen over
Mijzelf kennende heb ik tegen die tijd al weer iets anders verzonnen maar dat is wel een goeie ja :Y Man vindt al die adviezen helemaal onzin :@ Ik vraag me ook wel eens af hoe het zou zijn als ik niet op Fok mee zou lezen. Ik weet daardoor zoveel dingen die ik anders nooit had geweten, zoals over de Aerosleep of dat een kind niet te lang in de Maxicosi mag. Ik zie dan bij Powermommy's mensen trots verkondigen dat ze een Aerosleep hebben gekocht en denk dan "DAT DOE JE TOCH NIET?!?Einz1! maar besef dan ook dat ik gewoon al ontzettend veel weet/geïndoctrineerd ben hier op Fok :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194177044
Een Aerosleep heb ik ook hoor. Wat is daar dan nu mis mee? :o
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 15:15:47 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194177084
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:12 schreef silliegirl het volgende:
Een Aerosleep heb ik ook hoor. Wat is daar dan nu mis mee? :o
Even een oude quote van Mignonne erbij gepakt: "Reden waarom aerosleep als onveilig bestempeld wordt is omdat het een bepaalde schijnveiligheid biedt. Door te benadrukken dat er bij hun matrasjes geen rebreathing van oude lucht kan optreden en er door het matrasje heen geademd kan worden, wordt de suggestie gewekt dat baby's er veilig op hun buik op kunnen slapen. Terwijl (in geval van wiegendood) het nu juist het buikliggen zelf is dat het risico vormt. Kindjes slapen dan dieper en kunnen in extreme gevallen 'vergeten' adem te halen. Heeft niks te maken met stikken in het matras als t ware zoals gesuggereerd wordt."

Daarnaast zou het onveilig zijn als je een lekkende kruik hebt, omdat het water dan op de oppervlakte blijft liggen.

Maar goed, dit is dus ook zo'n voorbeeld waar je over zou kunnen twisten :)

Edit: hier nog een artikel van de Consumentenbond waar ze concluderen dat soortgelijke matrassen niet per se veiliger zijn: https://www.consumentenbo(...)hermers-en-topdekjes
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 15:17:19 #274
447051 crew  Peejtur
pi_194177105
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:24 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Net de intake gehad voor kraamzorg. De plinten zijn goedgekeurd. :)

Ze hebben onlangs een cursus gehad over hechting en hebben een folder meegegeven. Erg fijn!
Plinten voor bij laminaat enzo? Waarom zouden ze daar op letten?
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 15:20:12 #275
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194177149
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:17 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Plinten voor bij laminaat enzo? Waarom zouden ze daar op letten?
Eeuwenoud Fokgarpje ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194177173
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 18:55 schreef MaJo het volgende:Dit was maat 56, ik wil ook nog een pakje in maat 50. Maar daar vond ik 23 euro eigenlijk weer te duur voor, wie weet past ie dat al meteen niet meer :@
Ik vind een passend pakje leuker dan omgeslagen mouwen en pijpeb... en mijn 4 kilo-baby paste nog weken in maat 50. Ik zou persoonlijk dus zorgen dat ook het pakje in maat 50 helemaal jouw smaak is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 15:30:34 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194177319
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:21 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik vind een passend pakje leuker dan omgeslagen mouwen en pijpeb... en mijn 4 kilo-baby paste nog weken in maat 50. Ik zou persoonlijk dus zorgen dat ook het pakje in maat 50 helemaal jouw smaak is.
Ik ga ook zeker nog op zoek naar een maat 50 pakje :Y Maar dan iets minder duur denk ik ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194177320
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:31 schreef MaJo het volgende:

Vandaag bij vrienden geweest en we hebben hun Nuna kinderwagen gekregen :o Inclusief autostoeltje met isofix en reiswieg met ook weer een los onderstel zodat we dat als wiegje kunnen gebruiken de eerste maanden. Echt zo blij mee! Ik zag door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende soorten. Iemand hier ervaring met Nuna?
Heb even gegoogled maar ziet er mooi uit! Ze verkopen het hier ook maar is een Nederlands merk zie ik? Wij hebben een Thule (een jogger) dus ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij er dan ook wel echt mee moet joggen als ze wat ouder is, hahaha. Ga dus echt niet doen namelijk :D.
  maandag 20 juli 2020 @ 15:30:35 #279
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194177322
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:17 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Plinten voor bij laminaat enzo? Waarom zouden ze daar op letten?
Of ze schoon zijn.
Protège moi de mes désirs.
pi_194177409
Ik had een telefonische intake deze keer *) Ze gaven aan dat ze ook langs konden komen, maar ik zei telefonisch is prima alle spullen zijn toch nog hetzelfde :+

M. zat redelijk lang in maat 50, ze woog 3.050gr dus niet zo groot. Ik had toen wat kleding doorgeschoven gekregen van nichtje, dat scheelde wel want ik had zelf dus maar 2 dingen in maat 50 ofzo :P
  maandag 20 juli 2020 @ 16:05:40 #281
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194177883
O+ O+ Alles is goed! *;

Baby had volgens mij de hik! :D En was flink met de armpjes aan het zwaaien! Ben gezet op 13+1, dus mijn uitrekenings datum is 24 januari! *O* *O*

Dus ik join nu graag de OP! O+
  maandag 20 juli 2020 @ 17:06:41 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_194178794
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:17 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Plinten voor bij laminaat enzo? Waarom zouden ze daar op letten?
Gaan ze met witte handschoentjes langs af. Als er stof op ligt krijg je een melding.
disclaimer
  maandag 20 juli 2020 @ 17:08:19 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_194178814
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
O+ O+ Alles is goed! *;

Baby had volgens mij de hik! :D En was flink met de armpjes aan het zwaaien! Ben gezet op 13+1, dus mijn uitrekenings datum is 24 januari! *O* *O*

Dus ik join nu graag de OP! O+
Je staat er bij, fijn!
24 januari was de verjaardag van mijn mama O+
disclaimer
  maandag 20 juli 2020 @ 17:18:18 #284
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194178967
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Mijn hersenen maakten even een andere verbinding bij "hechting" icm kraamzorg :')

Wat vroeg al trouwens! Hier komen ze maandag :') gelukkig heb ik op de meeste plekken nog geen plinten, kunnen ze ze ook niet afkeuren :9

Ik heb net weer een ergernisrondje babypark gedaan. Bij elke vraag die ik had gingen ze de kaartjes lezen of in het schap kijken. Dat had ik zelf ook al gedaan natuurlijk. :')
Dus nu slechts met 2 kruiken en nieuwe slangetjes voor de kolf naar huis, de rest zoek ik wel weer online uit :W
Hehe. :P Ik vroeg me af of ik het moest toelichten. ;)

Ben ook bij Babypark geweest net. Een aankleedkussenhoes en een Noppiespakje gescoord. O+

Ik vind de newborn meisjescollectie van z8 ook wel heel leuk. Jammer dat het geen overslag is.
Protège moi de mes désirs.
  maandag 20 juli 2020 @ 17:19:07 #285
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194178983
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
O+ O+ Alles is goed! *;

Baby had volgens mij de hik! :D En was flink met de armpjes aan het zwaaien! Ben gezet op 13+1, dus mijn uitrekenings datum is 24 januari! *O* *O*

Dus ik join nu graag de OP! O+
Gefeliciteerd! O+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 17:39:41 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194179243
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:30 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb even gegoogled maar ziet er mooi uit! Ze verkopen het hier ook maar is een Nederlands merk zie ik? Wij hebben een Thule (een jogger) dus ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat hij er dan ook wel echt mee moet joggen als ze wat ouder is, hahaha. Ga dus echt niet doen namelijk :D.
Ik zie mij sowieso niet joggen achter een kinderwagen (ook niet zonder trouwens :')) Volgens mij is dat nog een vrij Amerikaans/Canadees iets maar het zal vast ook hier al gebeuren :)

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
O+ O+ Alles is goed! *;

Baby had volgens mij de hik! :D En was flink met de armpjes aan het zwaaien! Ben gezet op 13+1, dus mijn uitrekenings datum is 24 januari! *O* *O*

Dus ik join nu graag de OP! O+
Ja wat fijn! Leuk he om zo'n kleintje zo te zien bewegen bij een echo O+

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hehe. :P Ik vroeg me af of ik het moest toelichten. ;)

Ben ook bij Babypark geweest net. Een aankleedkussenhoes en een Noppiespakje gescoord. O+

Ik vind de newborn meisjescollectie van z8 ook wel heel leuk. Jammer dat het geen overslag is.
Wij hebben ook een Noppiespakje gekocht :D Toevallig dezelfde?



En helemaal fan geworden van Koeka, maar wat een prijzen :X We overwegen nu om wel dekens van Koeka te kopen (a 75 euro 8)7 ) en dan goedkope lakentjes. Maar ja, is Koeka ook echt kwalitatief zo goed?

Hoeveel aankleedkussenhoezen heb je nodig? Ook daar heeft Koeka weer mooie van :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194179270
Fijn van de goede echo Bienelientje!
pi_194179564
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:30 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ga ook zeker nog op zoek naar een maat 50 pakje :Y Maar dan iets minder duur denk ik ;)
Mijn eerste baby bleek maat 44 te hebben bij de geboorte. Die heeft alleen maar kleertjes met omgeslagen mouwen en pijpjes aan gehad in het begin O+ En lelijke pakjes met strepen (ik vind strepen echt niet mooi), omdat ze zo klein niet veel keus hebben :P

Gefeliciteerd Kwakz0r!!
En Bienelientje ook!
pi_194179580
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:05 schreef Bienelientjee het volgende:
O+ O+ Alles is goed! *;

Baby had volgens mij de hik! :D En was flink met de armpjes aan het zwaaien! Ben gezet op 13+1, dus mijn uitrekenings datum is 24 januari! *O* *O*

Dus ik join nu graag de OP! O+
Wat fijn!! Laten we hopen op 22 januari, mooiste datum :P

quote:
12s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Gaan ze met witte handschoentjes langs af. Als er stof op ligt krijg je een melding.
Goede reminder dat ik eigenlijk wel serieus de plinten eens schoon moet maken :').

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik zie mij sowieso niet joggen achter een kinderwagen (ook niet zonder trouwens :')) Volgens mij is dat nog een vrij Amerikaans/Canadees iets maar het zal vast ook hier al gebeuren :)
[..]

Ja wat fijn! Leuk he om zo'n kleintje zo te zien bewegen bij een echo O+
[..]

Eh nou ik ook niet, heb een schijthekel aan hardlopen. En mijn vriend overigens ook. Hij heeft 'm gewoon uitgekozen omdat ie 'm mooi vond, maar ik zei tegen 'm ja als we een jogger aanschaffen moet je er mee gaan joggen ook :') :D.
pi_194179642
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 21:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja wel wat leuke meubels gezien :Y We twijfelen nog een beetje over een wiegje. We zagen een leuk Mozeswiegje maar die staat zo laag op de grond :? Ook zagen we eentje die meer een reismandje was op een schommelonderstel, dat zag er ook nog wel aardig uit. En handig om mee te nemen :) Om dit moment neigen we naar de eerst.
[..]

Er zijn er inmiddels 10 van :) En inderdaad, als we morgen even uitgebreid op de website willen kijken dan kan dat niet :')
[..]

Oeh Zara is ook nog een goeie om te shoppen! Al hebben we nu echt genoeg kleren :@
[..]

Ah wat cute O+ Maarre, wonen zoveel hier in Utrecht dan? Dat valt wel mee toch? :D
Ik woon ook in Utrecht :D

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat fijn!! Laten we hopen op 22 januari, mooiste datum :P
[..]

Ben je dan ook jarig?

[ Bericht 12% gewijzigd door Gaddle op 20-07-2020 18:12:49 ]
  maandag 20 juli 2020 @ 18:18:22 #291
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194179904
Misschien blijft hij/zij wel zitten en wordt het een Februari baby! :D En liever niet een maand te vroeg, ik wil geen kerst baby :@
pi_194179935
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:03 schreef Gaddle het volgende:

[..]

[..]

Ben je dan ook jarig?
Yes! Jij ook?
  maandag 20 juli 2020 @ 18:21:38 #293
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194179958
Utrechtmeet met verse baby’s over een paar maanden? :9

@MaJo Nee, een ander pakje! Kon hem niet zo snel vinden online. Lijkt op de roze versie van het geboortepakje van U.

Wbt aankleedkussenhoezen: een paar zijn wel handig. Iig een of 2 reserves. Ongelukjes zitten in een klein hoekje. ;)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:24:17 #294
382129 crew  Donna
pi_194179997
Ik ben echt een beetje verslaafd met beddengoed en aankleedkussen hoezen. Ik vind het allemaal leuk en het is goed gebruikt.
En G was een spuger, dus zeker beddengoed en hydrofielen gingen als een malle.

Koeka vind ik veel te duur trouwens.
pi_194180066
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Yes! Jij ook?
Ja ik ook. 😊
  Moderator maandag 20 juli 2020 @ 18:31:46 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194180103
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Utrechtmeet met verse baby’s over een paar maanden? :9

@:majo Nee, een ander pakje! Kon hem niet zo snel vinden online. Lijkt op de roze versie van het geboortepakje van U.

Wbt aankleedkussenhoezen: een paar zijn wel handig. Iig een of 2 reserves. Ongelukjes zitten in een klein hoekje. ;)
Ik ben voor ^O^

Leuk dat de geboortepakjes op elkaar lijken!

Ik heb al besloten om voor de aankleedkussenhoezen niet voor al te duur te gaan, 45 euro vind ik iets te :')

quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:24 schreef Donna het volgende:
Ik ben echt een beetje verslaafd met beddengoed en aankleedkussen hoezen. Ik vind het allemaal leuk en het is goed gebruikt.
En G was een spuger, dus zeker beddengoed en hydrofielen gingen als een malle.

Koeka vind ik veel te duur trouwens.
Ik hou ook echt van dekentjes en dat soort dingen, ook voor mezelf op de bank :D Dus kan nu lekker helemaal losgaan _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 20 juli 2020 @ 19:17:53 #297
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194180773
Ik heb aankleedkussenhoezen met egeltjes van 3 euro van de zeeman. Die doen het ook prima en passen perfect. En voor beneden een extra kussen, dat blijft echt zo fijn. Ik weet dat er ook mensen rechtstreeks op de bank of tafel of vloer verschonen, maar prul blijft echt beter liggen op een kussen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 20 juli 2020 @ 19:20:05 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_194180823
Ik kan al die overpriced meuk ook echt niet kopen. Ik ben er fysiek gewoon niet eens toe in staat :') misschien ben ik te cheap opgevoed ofzo :P

Dekentjes heb ik allemaal zelf gehaakt trouwens. Dan ben je het geld wel kwijt aan materiaal maar dat voelt dan toch anders, ofzo :')
disclaimer
pi_194181043
Ik heb 2 aankleedkussenhoezen en dat is altijd voldoende geweest. Was wel een redelijk prijzige set, maar nu vind ik het wel prima omdat ik ze veel gebruik :P
pi_194181053
Koeka is vaak in de aanbieding bij Limango of Veepee enz. Scheelt wel serieus geld dan.

Verder alleen maar ergenis in babywinkels als ik hoor hoeveel onzin aan onzekere eerste ouders aangepraat word.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 20 juli 2020 @ 19:59:00 #301
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_194181468
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:20 schreef SQ het volgende:
Ik kan al die overpriced meuk ook echt niet kopen. Ik ben er fysiek gewoon niet eens toe in staat :') misschien ben ik te cheap opgevoed ofzo :P

Dekentjes heb ik allemaal zelf gehaakt trouwens. Dan ben je het geld wel kwijt aan materiaal maar dat voelt dan toch anders, ofzo :')
Same. Ik ga nu ook weer haken O+

En verder hadden we gewone dekens van Prenatal. Katoenvilt? Geen idee hoe t heet, ziet eruit als wol maar is katoen. Gezien hoe vaak er plas, kots of poep op zat ondanks lakentje eronder was het me geen dure deken waard :P

@Hilmo dat advies over reiswieg was er ook al toen onze oudsten geboren werden hoor, is geen nieuwlichterij oid ;)

Hier komt de rieten wieg waar ik zelf in lag weer in onze kamer O+

Even fotootjes zoeken, van t oude huis

Dekentje in de wieg

Familiewiegje met toen vernieuwde katoenen laagje

En ik kan er nog niet helemaal bij dat ik straks hopelijk weer zo’n frummel op me heb
Kwak
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')