Geen van de anderen hebben 't terwijl het toch duidelijk een voordeel oplevert vanaf 't begin.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat nokkenas concept was toch al voor de bevriezing? Ik ging er wel vanuit dat alle teams inmiddels dat concept hebben
wat doet die Arrivabene eigenlijk tegenwoordig?quote:Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Verandering van omgeving kan veel doen he. Je gaat mij niet zeggen dat Ferrari een goede werksfeer heeft. Moet je kijken hoe ze iedere keer prutsen met de pitstops enzo. En de manier waarop Binotto Arrivabene getorpedeerd heeft was ook smerig. Het liep toch beter onder Arrivabene.....
Ik heb geen idee.quote:Op maandag 13 juli 2020 19:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
wat doet die Arrivabene eigenlijk tegenwoordig?
Tot nog toe was er geen sprake (meer) van tokens, dus als de leveranciers dat wilden hadden ze het wel gedaan. Blijkbaar vinden ze hun eigen ontwerp ook wel voldoende potentie hebben, En zo ver liggen ze niet uit elkaar (uitgezonderd de Ferrari dit jaar)quote:Op maandag 13 juli 2020 19:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Geen van de anderen hebben 't terwijl het toch duidelijk een voordeel oplevert vanaf 't begin.
Ik weet het niet zeker maar misschien dat 't teveel tokens kost en dat ze daardoor de rest van de wagen niet aan kunnen passen?
Hoe dan ook, pas als er nieuwe motoren komen kan de rest ook de turbo op de nokkenas aansluiten.
Kan zijn dat Mercedes er dan als slechtste uitkomt maar kan ook zijn dat ze dan weer iets vinden wat anderen niet hebben.
Maar eerst maar afwachten wat die nieuwe motor regels zullen worden, men zit zelfs te denken aan tweetakt V4 motoren.
Die kunnen tegenwoordig véél efficienter gemaakt worden maar zal mogelijk bij 't publiek niet goed vallen.
2-takt? Trabant fabrieksteam confirmed!quote:Op maandag 13 juli 2020 19:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Geen van de anderen hebben 't terwijl het toch duidelijk een voordeel oplevert vanaf 't begin.
Ik weet het niet zeker maar misschien dat 't teveel tokens kost en dat ze daardoor de rest van de wagen niet aan kunnen passen?
Hoe dan ook, pas als er nieuwe motoren komen kan de rest ook de turbo op de nokkenas aansluiten.
Kan zijn dat Mercedes er dan als slechtste uitkomt maar kan ook zijn dat ze dan weer iets vinden wat anderen niet hebben.
Maar eerst maar afwachten wat die nieuwe motor regels zullen worden, men zit zelfs te denken aan tweetakt V4 motoren.
Die kunnen tegenwoordig véél efficienter gemaakt worden maar zal mogelijk bij 't publiek niet goed vallen.
Ik geloof chauffeur op een ambulance (of iets soortgelijksquote:Op maandag 13 juli 2020 19:48 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
wat doet die Arrivabene eigenlijk tegenwoordig?
https://www.gpblog.com/nl(...)omdat-het-moet-.htmlquote:Op maandag 13 juli 2020 20:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik geloof chauffeur op een ambulance (of iets soortgelijks
Dacht dat het gelimiteerd was hoeveel ze er mee op mochten wekkenquote:Op maandag 13 juli 2020 19:49 schreef Newone82 het volgende:
https://the-race.com/form(...)n-grand-prix-defeat/
Red Bull heeft het op circuits zoals de Red Bull ring veel last van ERS issues. Zou in Boedapast minder problemen op moeten leveren.
En zelfs de Vettel van 2050 is nog beter dan de Albon van vorig jaar of van nu of de Albon van over 5 jaar.quote:Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Verandering van omgeving kan veel doen he. Je gaat mij niet zeggen dat Ferrari een goede werksfeer heeft. Moet je kijken hoe ze iedere keer prutsen met de pitstops enzo. En de manier waarop Binotto Arrivabene getorpedeerd heeft was ook smerig. Het liep toch beter onder Arrivabene.....
ja, en nee. Er is een maximum van wat je op mag wekken en wat je op mag slaan, maar door slim gebruik te maken van de MGU-H kun je ver boven dat maximum uit komen.quote:Op maandag 13 juli 2020 21:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dacht dat het gelimiteerd was hoeveel ze er mee op mochten wekken
nobody has hard onquote:
zelfs dat niet .....werd vorig jaar gewoon zoek gereden door Leclercquote:Op maandag 13 juli 2020 00:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vettel is alleen maar snel als alles klopt
Wat een aannames en een hoop gelul van een zure fanboyquote:Op maandag 13 juli 2020 21:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zelfs de Vettel van 2050 is nog beter dan de Albon van vorig jaar of van nu of de Albon van over 5 jaar.
Dus een Vettel is altijd beter dan Albon.
Als je qua race pace de traagste zo wat bent in de top 10 en gewoon 46 seconden achter de nummer 1 rijdt dan kom je gewoon zeer veel tekort.
De bril van Mattia Binotto...quote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:37 schreef opreis het volgende:
Vettel zoek gereden door Leclerc?
Met wat voor bril heb jij gekeken?
2 takt is per definitie vervuilender dan 4 takt, voor zover ik het correct heb begrepen. En dan niet een klein beetje maar een factor 30 tot 50.quote:Op maandag 13 juli 2020 19:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Geen van de anderen hebben 't terwijl het toch duidelijk een voordeel oplevert vanaf 't begin.
Ik weet het niet zeker maar misschien dat 't teveel tokens kost en dat ze daardoor de rest van de wagen niet aan kunnen passen?
Hoe dan ook, pas als er nieuwe motoren komen kan de rest ook de turbo op de nokkenas aansluiten.
Kan zijn dat Mercedes er dan als slechtste uitkomt maar kan ook zijn dat ze dan weer iets vinden wat anderen niet hebben.
Maar eerst maar afwachten wat die nieuwe motor regels zullen worden, men zit zelfs te denken aan tweetakt V4 motoren.
Die kunnen tegenwoordig véél efficienter gemaakt worden maar zal mogelijk bij 't publiek niet goed vallen.
Dankzij: Albonquote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:40 schreef opreis het volgende:
Trouwens voor het eerst sinds Abu Dhabi 2018 weer 2 red bulls in de top 4.
Wat een geweldenaar is het!quote:
Sneller dan 16 anderen.quote:
Dat valt ook wel weer mee..quote:Op dinsdag 14 juli 2020 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zelfs dat niet .....werd vorig jaar gewoon zoek gereden door Leclerc
enorm toerenverschil maar die as van de turbo loopt over het motorblok heen misschien daarom de verwarringquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:36 schreef daNpy het volgende:
Vond het ook al een aparte opmerking. Het lijkt me zeer onwenselijk om andere gebruikers aan de (variabele) nokkenassen of aandrijving "aan te sluiten" eigenlijk.
Wel 2x een Red Bull en een Toro Rosso in de top-3 vorig jaar, maar nooit 2 Red Bulls in de top-4 inderdaadquote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:40 schreef opreis het volgende:
Trouwens voor het eerst sinds Abu Dhabi 2018 weer 2 red bulls in de top 4.
Weet je wie pas veel tekort komt? Het team van Ferrariquote:Op maandag 13 juli 2020 21:07 schreef bianconeri het volgende:
[..]
En zelfs de Vettel van 2050 is nog beter dan de Albon van vorig jaar of van nu of de Albon van over 5 jaar.
Dus een Vettel is altijd beter dan Albon.
Als je qua race pace de traagste zo wat bent in de top 10 en gewoon 46 seconden achter de nummer 1 rijdt dan kom je gewoon zeer veel tekort.
sowieso als je de traagste bent van de top 10 en je wordt er 4e mee doe je toch iets goedquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weet je wie pas veel tekort komt? Het team van Ferrari
Een compressor zit normaal gesproken wel aan de krukas.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
enorm toerenverschil maar die as van de turbo loopt over het motorblok heen misschien daarom de verwarring
Nee dankzij Hamilton. Anders was het vorig jaar in Brazilie al gebeurd.quote:
Deze keer kon ie zich inhouden idd.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee dankzij Hamilton. Anders was het vorig jaar in Brazilie al gebeurd.
wel goed bedacht en was al voordat Honda de F1 weer in ging maar blijkbaar waren die al te ver met hun ontwikkeling om het idee te kopiërenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een compressor zit normaal gesproken wel aan de krukas.
De turbo-as loopt -zover ik begrepen heb- door het blok heen om warme en koude kant te scheiden inderdaad. Er zijn dus 2 slakkenhuizen als het goed is. 1 x uitlaatzijde 1x inlaatzijde.
quote:
Nee, dankzij geblunder van Perez. Uitvallen Ocon. Slechte momenten van de Mclarens.quote:
Dus beter dan al die gasten. Albonquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Nee, dankzij geblunder van Perez. Uitvallen Ocon. Slechte momenten van de Mclarens.
Op 1 of andere manier niet volhouden van Stroll.
Alles behalve door Albon.
Ocon? Stroll? Zijn die in de buurt van Albon geweest?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Nee, dankzij geblunder van Perez. Uitvallen Ocon. Slechte momenten van de Mclarens.
Op 1 of andere manier niet volhouden van Stroll.
Alles behalve door Albon.
Ja klopt. Aan warme turbo-lucht heb je niks, daarom dit idee van Mercedes om de inblaaslucht niet onnodig op te warmen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een compressor zit normaal gesproken wel aan de krukas.
De turbo-as loopt -zover ik begrepen heb- door het blok heen om warme en koude kant te scheiden inderdaad. Er zijn dus 2 slakkenhuizen als het goed is. 1 x uitlaatzijde 1x inlaatzijde.
Bijna een seconde per ronde met een volle tank. Ik vind het echt veel te langzaam.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ocon? Stroll? Zijn die in de buurt van Albon geweest?
Zo abominabel was het toch niet? Hij was met een volle tank niet snel genoeg, maar werd later sneller. En dat met de tweede auto (ForceIndia, was 13 rondje sneller dan de Mercedessen) van het hele veld achter hem.
Hoe heette die nerd voor Arrivabene ook alweer?quote:Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Verandering van omgeving kan veel doen he. Je gaat mij niet zeggen dat Ferrari een goede werksfeer heeft. Moet je kijken hoe ze iedere keer prutsen met de pitstops enzo. En de manier waarop Binotto Arrivabene getorpedeerd heeft was ook smerig. Het liep toch beter onder Arrivabene.....
Bedoel je Marco Mattiacci of Stefano Domenicali?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe heette die nerd voor Arrivabene ook alweer?
Stefano bedoelde ik. Die Marco ziet er niet uit als een nerd toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Bedoel je Marco Mattiacci of Stefano Domenicali?
En daardoor hebben ze minder te koelen waardoor de bottle slanker kan en is de lucht aan de achterkant heter en dus makkelijker om downforce mee te creeeren. Alleen moet er een vrij lange as door het motorblok heen en die ook nog eens 100.000 toeren per minuut moet kunnen maken. Het was niet alleen een briljant idee, ook het laten werken is een knap staaltje. Video niet bekeken trouwens.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 13:17 schreef Tarado het volgende:
@:SiGne hoe kom je aan dat verhaal dat de turbo van Mercedes op de nokkenas is aangesloten? Volgens mij is dat helemaal niet zo, ze hebben hem alleen in tweeën gesplitst zodat het warme aandrijfgedeelte geen invloed heeft op het koelere inletgedeelte en er dus in principe meer luchtvolume de motor in kan.
Vuile kant?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:57 schreef pmponer het volgende:
Wat mij eigenlijk nog het meest verbaasd dit seizoen is dat Max heel hard moet werken de eerste paar rondes om zijn p2 vast te houden. Nu snapte ik dat nog toen hij op "geel" vertrok vorige week, maar afgelopen weekend zag het er weer moeizaam uit. Hij komt echter niet in de gelegenheid om de voorste mercedes aan te vallen
Ja, alleen in 2014 een jaartje. Ging natuurlijk nergens over.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:05 schreef vosss het volgende:
[..]
Zat die daar nog tussen? Die is maar een blauwe maandag geweest toch?
Is Stefan al sinds 2014 weg?? Serieus??quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, alleen in 2014 een jaartje. Ging natuurlijk nergens over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |