Het racisme door blanken (door wie anders!?) gaan we niet meer tolereren!quote:De NPO voegt daad bij het woord en organiseert op 12 juli de eerder aangekondigde themadag over racisme. Op die vrijdag staan op tv, radio en online verschillende programma's in het teken van de actuele discussie.
's Avonds is op NPO1 een groot tv-debat over racisme te zien, zo maakte de NPO woensdag bekend. Op NPO2 zijn de gehele dag documentaires te zien en ook in de talkshows zal het over racisme gaan.
Diverser
"Het blijft natuurlijk niet bij één themadag. Ik heb het al jaren gezegd en zal dat ook blijven doen. We moeten diverser worden in al onze uitingen”, zegt NPO-voorzitter Shula Rijxman. “Onze omroepen zitten in de haarvaten van onze maatschappij en de weerslag daarvan zal ons publiek blijven zien en horen."
Respect
Rijxman hoopt er respect en empathie mee te bereiken. “Alleen zo kan een samenleving vooruit. Een samenleving die nu een streep zet, opstaat en zegt: Nederland tegen racisme.".
https://www.televizier.nl(...)v-debat-over-racisme
Jort doet gelukkig net alsof die ‘t niet ziet.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:06 schreef Keukendrol het volgende:
Ria kan der vinger wel lang in de lucht houden voor iemand met MS
Je wilt niet weten waar ze die vinger anders heeft.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:06 schreef Keukendrol het volgende:
Hij is zelf kutquote:Op zondag 12 juli 2020 21:07 schreef InstortendeSter het volgende:
BoosTurk van Denk vindt ‘t debat ook kut.
Ze houdt nog steeds volquote:Op zondag 12 juli 2020 21:06 schreef Keukendrol het volgende:
Die zijn het nu allemaal heel erg eens waarschijnlijk. De cheque wordt al uitgeschreven t.a.v. het Binnenhof.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die lui in Pakhuis de Zwijger zijn dus wel van mening dat mensen met een blanke huidskleur NOOIT racisme ervaren
Zou die man ondertussen al wat afgevallen zijn? Een keer corona en hij is dood.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:08 schreef DIJK het volgende:
ik ben masra ik ben 45 jaar en ik doe woodie woodpecker
Haar stem doet ook pijn aan mijn orenquote:
Schreeuwt hard dus dan zal ze wel gelijk hebben.quote:
quote:Op zondag 12 juli 2020 21:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En nu de oplossing
Herken en erken je vooroordelen en beoordeel mensen op hun handelen, niet op uiterlijk
(is niet zo moeilijk hoor)
Je zult maar dat beroep hebben...quote:Op zondag 12 juli 2020 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:
Diversity Office had een nazi uitvinding kunnen zijn
Verpest het nou nietquote:Op zondag 12 juli 2020 21:10 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
En nu de oplossing
Herken en erken je vooroordelen en beoordeel mensen op hun handelen, niet op uiterlijk
(is niet zo moeilijk hoor)
En nog!!quote:
ja dan moet je jezelf echt weggooienquote:
Oeh das wel een tv-format wat terug mag komenquote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef RipCity het volgende:
Jort moet lekker nieuwe series Lagerhuis presenteren. Doet t goed.
Die vileine opmerkingen tussendoor zijn heerlijk.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef RipCity het volgende:
Binnen 15 minutenquote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef BlackNero het volgende:
Ah nu komt het. Nederland gaat racisme oplossen.
hele club verongelijkte figuren jaquote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
Wie heeft al die mafklappers verzameld daar?
Dit is gewoon bijna cabaret.
Mag wel iets rustiger, maar Kelder is wel een goede debatleider, ja.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef RipCity het volgende:
Enige reden dat ik het kijkquote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
Denk dat het debat van BLM zelf echt pure komedie is.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
quote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef RipCity het volgende:
Beste land ter wereld.quote:
Alles voor de insta. Er zal er geen een staan die er niet 5minuten later al een story over post.quote:
Heb precies hetzelfde, begon prima daarna niet meer serieus te nemen.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef Harvest89 het volgende:
Nou hij begon eigenlijk goed en eindigt dan met die black cocks opmerking.
Ze is geen echte zwarte vrouw en probeert een wit voetje te halen bij blankequote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef TigerXtrm het volgende:
Oh jee, een zwarte vrouw die zich niet gediscrimineerd voelt. Linkse bekken zullen schuimen.
Ik heb wel het idee dat hij gelijk heeft als ik kijk naar de FB feeds van mijn leeftijdsmeisjesquote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heb precies hetzelfde, begon prima daarna niet meer serieus te nemen.
Sta er echt van te kijken.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef michiel_merk het volgende:
sommigen zullen niet misstaan in een uitzending van Man Bijt Hond
Hier valt niks te halen voor hen neequote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Die Tweede Kamerleden denken ook 'ik ga me maar niet mengen in dit kippenhok'.
Jij hebt de laatste jensen niet gezien.quote:
Pikken we toch weer mooi even mee. Bedankt.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:15 schreef Bocaj het volgende:
Je hebt ook BLACKED RAW.... (Nog een grotere lul en ruwer!)
Die babbelzieke Marokaan ratelt nuquote:Op zondag 12 juli 2020 21:17 schreef Keukendrol het volgende:
[..]
Hier valt niks te halen voor hen nee
Is geen Turkquote:Op zondag 12 juli 2020 21:17 schreef michiel_merk het volgende:
Lekker man een man aan het woord die aan infuus van Erdogan hangt
Wel, maar blijkbaar heb ik dit gemist....quote:Op zondag 12 juli 2020 21:17 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Jij hebt de laatste jensen niet gezien.
Ook niet geïntroduceerd als prof. Mr. Dr. Sedocquote:Op zondag 12 juli 2020 21:18 schreef superniger het volgende:
SedocGOD heeft maar 10 seconden zendtijd gekregen.
It takes one to know one.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
Het grote racismedebat.
Allemaal downies die in een zaal hun onderbuik spuwen.
Dit is gewoon Nederland op dit moment vrees ik.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
Het grote racismedebat.
Allemaal downies die in een zaal hun onderbuik spuwen.
Meer dan 20 jaar geleden, toen ik op een volledig blanke school zat, was dat al gewoon een onderwerp van het lespakket.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Want er zijn scholen waar discriminatie niet besproken wordt![]()
Ik vind het concept wel interessant na een half uur.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:20 schreef TigerXtrm het volgende:
Zo'n debat willen voeren in 1 uurtje. Stel debielen
Er ontbrak/ontbreekt echt nog wel wat aan scholing.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar geleden, toen ik op een volledig blanke school zat, was dat al gewoon een onderwerp van het lespakket.
MAND!quote:Op zondag 12 juli 2020 21:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SNELLER MEVROUW!!!!!!!!!!!!!!
Hij is welzwart ja!quote:Op zondag 12 juli 2020 21:22 schreef FlippingCoin het volgende:
oh ja laten we afsluiten met een oud president van het vreselijkste land ter wereld
Wel een goed format eigenlijk.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:22 schreef Keukendrol het volgende:
Dit was niet eens een debat, maar face to face Twitter.
Dronekiller obama,.mooi voorbeeld iddquote:Op zondag 12 juli 2020 21:22 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn hemel, iedere keer als ik die Obama hoor praten besef ik weer hoe ver Amerika afgegleden is...
Jort was er klaar meequote:
Hoe was t vpro debatquote:Op zondag 12 juli 2020 21:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dit hele debat heb ik alleen nog maar open deuren gehoord.
dit, viezerik dat het isquote:
Echt een wanvertoning. Een debat is een discussie. Dit was mensen heel snel wat laten roepen over vrij nietszeggende stellingen. Meer écht niet. Jammer wel.quote:
Zo discussiëren ze nou in het lagerhuis in het VK.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Echt een wanvertoning. Een debat is een discussie. Dit was mensen heel snel wat laten roepen over vrij nietszeggende stellingen. Meer écht niet. Jammer wel.
En daarom is hun overheid ook één grote grapquote:Op zondag 12 juli 2020 21:24 schreef CapoCan het volgende:
[..]
Zo discussiëren ze nou in het lagerhuis in het VK.
Nou in Nederland zitten we er niet ver vanaf in mijn optiek. Asscher vs Azarkan, Rutte vs Wilders.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:25 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En daarom is hun overheid ook één grote grap
Het viel me nog mee dat het niet ging over gekwetste zieltjes en de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Echt een wanvertoning. Een debat is een discussie. Dit was mensen heel snel wat laten roepen over vrij nietszeggende stellingen. Meer écht niet. Jammer wel.
Gekwetste zieltjes waren er genoeg hoor.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Het viel me nog mee dat het niet ging over gekwetste zieltjes en de vrijheid van meningsuiting.
Dat was mijn verwachting idd.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:26 schreef Chia het volgende:
[..]
Het viel me nog mee dat het niet ging over gekwetste zieltjes en de vrijheid van meningsuiting.
Je bedoelt dat van de Vpro op YouTube?quote:Op zondag 12 juli 2020 21:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Maare, is dat extremisten debat ook ergens te zien? Ik heb mijn cringe spieren nu wel redelijk opgewarmt dus ik denk dat ik het veilig kan bekijken.
Ah, dank.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Je bedoelt dat van de Vpro op YouTube?
Je verwacht het niet.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:45 schreef Eightyone het volgende:
Er zit bij de Vpro bijna geen blanke/witte aan tafel. Het verhaal komt nogal van 1 kant.
Beter dan het panel bij de rijdende rechter?quote:Op zondag 12 juli 2020 21:12 schreef Harvest89 het volgende:
Zinloos geweld was hot topic bij ons. Discriminatie minder.quote:Op zondag 12 juli 2020 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar geleden, toen ik op een volledig blanke school zat, was dat al gewoon een onderwerp van het lespakket.
Wat een bullshit.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef matthijst het volgende:
De nationale racismetest
https://www.onderhuids.nl/test-jezelf/
quote:Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef matthijst het volgende:
De nationale racismetest
Goebbels zou trots zijn.quote:Op maandag 13 juli 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik ga het niet terugkijken. de verbazende reacties kon je zien aankomen.
zo was er een man in beeld die over racisme in de Schilderswijk stond te blaatten.
de man, Mohammed Ghay, krijgt een balkje "Bewoner Schilderswijk".
kijk je vervolgens even op de LinkedIn-pagina van Mohammed Ghay dan zie je dat deze meneer de assistent is van Farid Azarkan, de voorzitter van DENK.
[ afbeelding ]
Matige voorkeur voor Nederlandersquote:Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef matthijst het volgende:
De nationale racismetest
Zo praat de Marokkaanse gemeenschap toch over problemen binnen hun groep? Of probeert hij dat niet te zeggen?quote:Op maandag 13 juli 2020 16:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik ga het niet terugkijken. de verbazende reacties kon je zien aankomen.
zo was er een man in beeld die over racisme in de Schilderswijk stond te blaatten.
de man, Mohammed Ghay, krijgt een balkje "Bewoner Schilderswijk".
kijk je vervolgens even op de LinkedIn-pagina van Mohammed Ghay dan zie je dat deze meneer de assistent is van Farid Azarkan, de voorzitter van DENK.
[ afbeelding ]
Deze test was heel populair, totdat bleek dat antiracisme activisten zelf slecht scoorden op de test. Er is dus twijfel of hij meet wat hij moet meten.quote:Op zondag 12 juli 2020 22:19 schreef matthijst het volgende:
De nationale racismetest
Die denken sowieso dat alleen blanken racistisch kunnen zijn omdat 'racism is prejudice + power'quote:Op maandag 13 juli 2020 19:05 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Deze test was heel populair, totdat bleek dat antiracisme activisten zelf slecht scoorden op de test. Er is dus twijfel of hij meet wat hij moet meten.
Maar waarom zijn er verdere inzichten nodig?quote:Op maandag 13 juli 2020 19:07 schreef Poolbal het volgende:
Ik zou graag een debat zien tussen professoren en kenners, waarbij het niet draait om wie gelijk heeft, maar om samen tot verdere inzichten te komen.
Zou dat tegenstrijdige niet te maken kunnen hebben dat ze je eerst de andere combinatie laten doen? Jammer is dat je die test maar 1 keer kan doen eigenlijk.quote:Op woensdag 15 juli 2020 19:36 schreef Tyr80 het volgende:
Heb 4x misgeklikt en nu heb ik een voorkeur voor witmensen![]()
Maar moet zeggen, de draadjes in m’n hoofd vonden de combi donker+positief inderdaad een stuk tegenstrijdiger dan de andere combinatie. Apart is dat toch wel te noemen...
Denk ook dat geslacht wel meespeelt, heb echt niks met donkere mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |