West. Oost deed niet mee.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:23 schreef Meke het volgende:
Ik heb misschien een hele stomme vraag hè, maar wat betekent 'Duitsland' hier? Is het standaard West, of kozen ze er samen één?
Dit was alleen West-Duitsland. DDR had toen intervisionquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:23 schreef Meke het volgende:
Ik heb misschien een hele stomme vraag hè, maar wat betekent 'Duitsland' hier? Is het standaard West, of kozen ze er samen één?
Zo ben ikquote:
quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
West. Oost deed niet mee.
[ afbeelding ]
Volgens Wiki:quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:23 schreef Meke het volgende:
quote:West Germany (performing under the banner Germany) was present at the Eurovision Song Contest 1975, held in Stockholm, Sweden.
Ja, eensquote:
Nou inderdaad!quote:
Dat denk ik.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:26 schreef Meke het volgende:
[..]Thanks!
Was dat dan eigenlijk elk jaar zo? En dan vanaf 1990 wel gewoon gezamenlijk?
En het ging ook meteen goed. Ik kan nog wat van je lerenquote:
inderdaad ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:26 schreef Meke het volgende:
[..]Thanks!
Was dat dan eigenlijk elk jaar zo? En dan vanaf 1990 wel gewoon gezamenlijk?
Thanks!quote:
Thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:27 schreef Sableheart het volgende:
[..]
inderdaad ja.
Joegoslavie was het enige oostblokland dat in deze tijd meedeed.
quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:27 schreef Meke het volgende:
[..]
Nou inderdaad!
Ik zie een verband tussen Franse liedjes in nachtjapponnen
dit is de engelse versie, toch?quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:29 schreef usagi414 het volgende:
Nu ook even opletten. Al is de Engelse versie wat beter
Never mind. Ze doet het hier ook in Engelsquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:29 schreef usagi414 het volgende:
Nu ook even opletten. Al is de Engelse versie wat beter
Valt me mee dat ondanks het ontbreken van de taalregel toch nog veel landen in hun eigen taal zingen.quote:
Ja ik was al even verbaasd, dacht al gelezen te hebben dat 't Noorwegen wasquote:
Hier sluit ik me wel redelijk bij aanquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:31 schreef Aoibhin het volgende:
Hm wel prima, maar heb er ook niet superveel mee
En Nederland was ook in het Engelsquote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:31 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja ik was al even verbaasd, dacht al gelezen te hebben dat 't Noorwegen was![]()
Maargoed, ABBA woon het jaar daarvoor ook niet in het Zweeds
dit inderdaad, helaas. Ze maakt dit een prima jaar, maar haalt mijn lijstje niet direct.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:31 schreef Aoibhin het volgende:
Hm wel prima, maar heb er ook niet superveel mee
Het was pas in de jaren 90 dat Ierland met het Engels domineerde. In de jaren 70 maakten met name Frans ook een goede kans, en was er dus minder druk om Engels te zingen.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 21:31 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Valt me mee dat ondanks het ontbreken van de taalregel toch nog veel landen in hun eigen taal zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |