abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2021 @ 10:33:52 #201
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197739903
Ik snap sowieso niet dat mensen zo'n ID3 willen (nou ja 't zal wel gaan om de lage bijtelling uiteindelijk). Heb een proefrit gemaakt in eentje die denk ik full options was, rond de 50K en elke blik wat je wierp zat je tegen onaantrekkelijk hard plastic aan te kijken. Dat samen met de softwareproblemen waar ik al van gelezen heb ga ik als particulier geen 40-50K uitgeven aan iets wat niet mooi en mogelijk onbetrouwbaar is.

En dat zeg ik als een VW-liefhebber.

En breek me de bek niet open over dat achterlijk kleine subsidiepotje wat er voor particulieren was.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gunner op 31-01-2021 10:43:35 ]
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197740415
De Volkswagen ID3. kun je dat een nieuwe auto noemen? ze stonden maanden lang -tot een vol jaar- op een parkeerterrein. De systemen werken traag. navigatie opstarten duurde 5 minuten. Een software-update duurt 6 tot 8 uur. De range was 220 kilometer, maar de auto begon al te piepen over opladen toen er nog 70 km range over was.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197743199
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 10:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon 3x teveel (als de cijfers kloppen). We hebben het hier over iets simpels als een deur openen he.

Ik heb je andere post ook gelezen, waarvoor dank. Blijkbaar heb je ook aardig wat problemen met Tesla gehad, en je bent er nog steeds tevreden over. Dat kan en dat begrijp ik zelfs ook.
Alleen blijft die sfeer van goedpraten hangen.
Bovendien blijven de bronnen weg en heb je vaak ergens gelezen dat. Als iemand anders wat post over Tesla, is het een sprookje, kloppen de cijfers niet, is het een flutstichting, wat is de bron? etc, etc, etc.
Terwijl er ook vaak met cijfers en onderzoeken gegoochelt wordt om juist maar de elektrische auto's te promoten. Waarom? Als ze écht zo goed zijn, is dat toch helemaal niet nodig?

Zie ook bovenstaande post. Iets simpels als een deurtje wat niet open gaat. We maken al meer dan 100 jaar auto's hoor, dat is echt niet iets nieuws. (Maar je hebt toch 4 andere deuren? _O- Dit kun je toch niet serieus nemen). Of die aandrijfassen of draagarmen die met enige regelmaat kapot gaan (je post het zelf, en ik lees het elders ook van gebruikers...). Ik zou daar toch wel aardig van balen, eigenlijk. Tesla verkoopt auto's voor een premium prijs, het is geen Suzuki Alto van 15k.
En dan met 250 problemen per auto de lijst aanvoeren, dat is gewoon slecht. Die cijfers geven overigens de geaccepteerde problemen per merk weer, in de praktijk kunnen het er veel meer zijn (en Tesla staat er inmiddels om bekend om problemen af te wijzen... hmm). Dat contract voor Schiphol taxi's is om te huilen.

Ondanks dit heeft Tesla natuurlijk wél de ontwikkelingen op het gebied van elektrisch rijden in een stroomversnelling gebracht, innovaties op accutechnieken versneld, infrastructuur uitgerold etc etc. Dat moet je ze zeker nageven. De andere fabrikanten lopen op dat gebied nu nog steeds achter. Je zou verwachten dat Toyota eigenlijk al veel verder zou moeten zijn, die waren met de Prius ook vroeg tov andere merken.
Je snapt toch ook wel dat dat absoluut niet waar is! Ik heb het nooit zelf meegemaakt (5 Tesla’s inmiddels) en ook nog nooit gelezen dat dit een bekend probleem is dat je de auto niet meer in kan komen. En dan zou het gemiddeld 3 keer per jaar zijn. Wat een onzin!

Als jij in wat ik post leest dat Tesla een probleemauto is, dan scheelt er echt iets aan je leesvaardigheid. Je rijdt zelf auto, dus je weet best dat auto’s wel eens stuk gaan. Allemaal.

Die motor en deurgrepen was allemaal de S85. Eerste lichting. De kwaliteit is inmiddels enorm verbeterd.

De Model 3 is inmiddels de meest betrouwbare elektrische auto:

https://www.ad.nl/auto/di(...)che-auto-s~a0802ab1/

De model x is de minst betrouwbare Tesla gebleken, maar ook die is inmiddels alweer wat beter.

De voorophanging daar gaat nog wel eens wat mis. Is een typisch Tesla probleem. Maar zo heeft ieder merk wel wat.

Jij leest gewoon wat je wil lezen. Bij mij moet alles met een bron. Maar als iemand iets roept wat iedereen die het leest meteen zal herkennen als absolute onzin neem je het maar wat graag voor waar aan als het anti-Tesla is.

Waarom toch?
  zondag 31 januari 2021 @ 14:18:31 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197743581
Denk dat je m'n post niet helemaal correct leest.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197744635
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef daNpy het volgende:
Jij loopt hier continue te verkondigen dat Tesla kwalitatief zwaar ondermaats is en te klagen dat anderen dat goedpraten.

Wat je niet ziet is dat jij op basis van wat negatieve berichten op internet volstrekt overtrokken conclusies trekt en als mensen daarop reageren met enige nuance (die feitelijk correct is), dan noem jij dat goedpraten.

En de grote vraag die openstaat en die jij maar blijft negeren: wat maakt toch dat jij dat doet en al die tijd vol blijft houden? Het komt namelijk over alsof je enorm gefrustreerd bent.
pi_197747339
volgens een auto verkoop-site is de Tesla model 3 de meest betrouwbare elektrische auto.

Afgelopen Juni is Tesla genoemd als slechtste autobouwer door J.D. Power
https://www.manners.nl/tesla-bouwkwaliteit-slecht-test/

Tesla model 3. Geen enkel paneel lijkt goed te passen. de uitsparing tussen de panelen zijn bizar. Poets de auto niet te hard en niet te vaak want de lak gaat er af. Er verscheen onlangs een filmpje van een Tesla 3 die door een plas reed. de achterbumper viel er daardoor af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197748377
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 16:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
volgens een auto verkoop-site is de Tesla model 3 de meest betrouwbare elektrische auto.

Afgelopen Juni is Tesla genoemd als slechtste autobouwer door J.D. Power
https://www.manners.nl/tesla-bouwkwaliteit-slecht-test/

Tesla model 3. Geen enkel paneel lijkt goed te passen. de uitsparing tussen de panelen zijn bizar. Poets de auto niet te hard en niet te vaak want de lak gaat er af. Er verscheen onlangs een filmpje van een Tesla 3 die door een plas reed. de achterbumper viel er daardoor af.
Je hebt jezelf al gediskwalificeerd als bron met je 65.000 keer de wegenwacht moeten bellen omdat iemand de Tesla niet binnen kon komen.

Ook voor jou de vraag: wat bezielt je?
  zondag 31 januari 2021 @ 17:33:57 #208
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197748625
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je hebt jezelf al gediskwalificeerd als bron met je 65.000 keer de wegenwacht moeten bellen omdat iemand de Tesla niet binnen kon komen.

Ook voor jou de vraag: wat bezielt je?
Nu pas die diskwalificatie?
Ik wacht al 6 weken op een bron:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 11:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is zo een rapport openbaar is dan de vraag. Het gaat om een ongeval in Hulshorst van April 2020.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197749339
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 17:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nu pas die diskwalificatie?
Ik wacht al 6 weken op een bron:
[..]

O ja, de verzonnen dorpsroddel. Waarschijnlijk door hemzelf verzonnen, aangezien het wel heel apart is dat meerdere verzonnen verhalen toevallig bij je terechtkomen.
pi_197751409
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:18 schreef daNpy het volgende:
Ik las hem ook zo.
  zondag 31 januari 2021 @ 20:22:57 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197751922
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 15:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij loopt hier continue te verkondigen dat Tesla kwalitatief zwaar ondermaats is en te klagen dat anderen dat goedpraten.

Wat je niet ziet is dat jij op basis van wat negatieve berichten op internet volstrekt overtrokken conclusies trekt en als mensen daarop reageren met enige nuance (die feitelijk correct is), dan noem jij dat goedpraten.

Jouw nuance is net zo goed n=1.
En toch zitten er in jouw nuances ook ineens diverse problemen, zoals nieuwe motoren en draagarmen. Dat vind ik geen kleine dingen. Jij vind dat acceptabel. So be it, daar heb ik zelfs nog begrip voor, zoals ik hierboven schreef.

Als er echt zo weinig problemen waren met elektrische auto's werd het ook niet zo breed uitgemeten. Denk je echt dat mensen dat verzinnen en stichtingen oprichten terwijl ze tevreden zijn met hun auto?
En bij de "onderzoeken" waarbij elektrische auto's beter moeten zijn worden de doelpalen tijdens de test verschoven. Waarom?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_197753885
Kut Tesla's man, saaie lelijke auto's en rijden alleen kneuzen in.
Facts don't care about your feelings
pi_197755945
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Jouw nuance is net zo goed n=1.
En toch zitten er in jouw nuances ook ineens diverse problemen, zoals nieuwe motoren en draagarmen. Dat vind ik geen kleine dingen. Jij vind dat acceptabel. So be it, daar heb ik zelfs nog begrip voor, zoals ik hierboven schreef.

Als er echt zo weinig problemen waren met elektrische auto's werd het ook niet zo breed uitgemeten. Denk je echt dat mensen dat verzinnen en stichtingen oprichten terwijl ze tevreden zijn met hun auto?
En bij de "onderzoeken" waarbij elektrische auto's beter moeten zijn worden de doelpalen tijdens de test verschoven. Waarom?
Het gaat om in totaal 5 Tesla’s en een half miljoen gereden kilometers.

En niet motoren: 1 motor. De as was te dun, is aangepast. Vergelijkbaar met de eerste watergekoelde boxers in de 911, of de kantelende zuigers bij VAG, of de V10 van BMW, de 2 liter turbomotor van BMW, de olieslurpende diesels van Opel, enz.

Draagarmen gaan wel vaker stuk hoor. Het is ook geen veiligheidsissue bij Tesla, het is een kapot rubber, het gaat corroderen en dan kraken.

De problemen bij Tesla worden breed uitgemeten omdat de petrochemische industrie inmiddels weet dat het de doodsteek voor de sector wordt. Daardoor wordt het opgeklopt, waar hierboven genoemde problemen veel minder aandacht kregen.

En zo’n stichting maakt gewoon gebruik van de aandacht.

Tesla is vanaf 0 begonnen en dat was ook te zien. Maar ze hebben hun processen rap verbetert en de laatste Tesla die ik nu een maandje heb zit keurig in elkaar, prima afgewerkt, geen problemen met de aflevering, niets. Ja, n=5 hier, maar ik acht jou slim genoeg om te weten dat het zeldzaam is als er nooit wat stukgaat.

En wanneer ga je antwoord geven op de vraag waarom je je zo afzet tegen Tesla?
  maandag 1 februari 2021 @ 00:05:23 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197756155
Ik heb nu 2 PHEV's gehad, Mercedes C350e en VW Passat GTE, en het valt mij bij beiden op dat de opgegeven elektrische actieradius (dus wat in het display staat) flink afwijkt in negatieve zin van de echte actieradius.

Vandaag de proef op de som genomen met de Passat. Een half uur aan het rijden, voornamelijk op benzine, en nog 33 km electrisch rijden mogelijk volgens het display. Cruise control op 105 km/u, e-modus aan en minder dan 25 km later was het gedaan.

Is dit bij full-electric auto's zoals Tesla's en de Kona ook het geval? Is de getoonde actieradius vrij realistisch of moet je daar ook minimaal 25% vanaf halen?
pi_197756229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:13 schreef VEM2012 het volgende:
Waar staan die dan volgens jou?
Geen idee waar die auto's fysiek zijn. Zou ook best kunnen dat ze niet letterlijk op een terrein "staan" maar nog op transport zijn. In december zijn er in ieder geval 4000 geregistreerd om die 8% bijtelling nog vast te leggen.
  maandag 1 februari 2021 @ 00:19:31 #216
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197756291
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 21:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar staan die dan volgens jou?
Ik heb geen idee, maar zag vandaag wel een autobedrijf langs de A2 die er groot mee adverteerde. ID3's met 8% bijtelling.
pi_197757457
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:05 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb nu 2 PHEV's gehad, Mercedes C350e en VW Passat GTE, en het valt mij bij beiden op dat de opgegeven elektrische actieradius (dus wat in het display staat) flink afwijkt in negatieve zin van de echte actieradius.

Vandaag de proef op de som genomen met de Passat. Een half uur aan het rijden, voornamelijk op benzine, en nog 33 km electrisch rijden mogelijk volgens het display. Cruise control op 105 km/u, e-modus aan en minder dan 25 km later was het gedaan.

Is dit bij full-electric auto's zoals Tesla's en de Kona ook het geval? Is de getoonde actieradius vrij realistisch of moet je daar ook minimaal 25% vanaf halen?
Bij de Tesla staat de rated range op de range die vergelijkbaar is met de EPA. Die is bij 100 km/u op de cruisecontrol ruwweg haalbaar, maar dat hangt ook af van andere zaken zoals wind, als het hard waait gaat het verbruik omhoog, tenzij van achteren natuurlijk. Als het koud is en de auto nog niet op temperatuur kost dat ook veel range, totdat de auto is opgewarmd, dan valt het mee.

Bij Tesla kun je ook kiezen om te kijken hoever je nog kan komen op basis van huidig verbruik.
pi_197757567
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Geen idee waar die auto's fysiek zijn. Zou ook best kunnen dat ze niet letterlijk op een terrein "staan" maar nog op transport zijn. In december zijn er in ieder geval 4000 geregistreerd om die 8% bijtelling nog vast te leggen.
Die zijn gewoon afgeleverd. Ik was er de 30e om mijn auto af te halen en het was een ouderwetse drukte van jewelste.

Tesla heeft ook als regel dat het kenteken alleen wordt aangevraagd als de bestelling gekoppeld is aan een eigenaar. Dus het kan best dat er wat leaseauto’s door de LM zijn gekentekend die nog niet rondrijden, maar dat heeft niets te maken met al die ID3’s die niet aan de straatstenen kwijt te raken zijn.

Je kan ook om je heenkijken: je ziet gewoon erg veel Tesla’s rijden met een kenteken dat begint met een K.
pi_197757584
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 00:19 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar zag vandaag wel een autobedrijf langs de A2 die er groot mee adverteerde. ID3's met 8% bijtelling.
Dat Volkswagen dit heeft gedaan is duidelijk. Er werd alleen (zonder enige aanwijzing wederom...) geroepen dat Tesla dat ook had gedaan en de verkoopcijfers van de model 3 op die manier omhoog zijn gekrikt.
pi_197758334
quote:

Op basis van mijn ervaring is de real range die https://ev-database.nl hanteert het meest realistisch. Maar als je beetje sportief rijdt zoals ik altijd deed kom je daar nog wel onder.
  maandag 1 februari 2021 @ 10:00:25 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197758359
quote:

De range wijkt altijd af helaas, zeker in de winter.
Hangt ook van je rijstijl af, sommige EV's passen hun haalbare bereik daar op aan.
Zwaar rechtervoetje? kom je minder ver.
Ik weet niet hoe het met een PHEV zit maar er zijn elektrische auto's die dit goed geregeld hebben en auto's die dat minder goed geregeld hebben.
Met koud weer kun je het beste de batterij voor verwarmen als ie nog thuis aan de lader hangt, mits je EV dit kan.
En als je dat doet komt je EV gewoon in de buurt qua range tijdens de zomer of warmer weer.

Als je dat niet doet moet ie de batterij gaan verwarmen tijdens het rijden en ja dat kost veel energie dus ook range.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197758577
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:00 schreef nils7 het volgende:

[..]

De range wijkt altijd af helaas, zeker in de winter.
Hangt ook van je rijstijl af, sommige EV's passen hun haalbare bereik daar op aan.
Zwaar rechtervoetje? kom je minder ver.
Ik weet niet hoe het met een PHEV zit maar er zijn elektrische auto's die dit goed geregeld hebben en auto's die dat minder goed geregeld hebben.
Met koud weer kun je het beste de batterij voor verwarmen als ie nog thuis aan de lader hangt, mits je EV dit kan.
En als je dat doet komt je EV gewoon in de buurt qua range tijdens de zomer of warmer weer.

Als je dat niet doet moet ie de batterij gaan verwarmen tijdens het rijden en ja dat kost veel energie dus ook range.
Waarom hebben ev autos eigenlijk de hoeveelheid kms in een display staan? Benzine autos die ik tot nu toe gehad heb hebben dat niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197758645
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom hebben ev autos eigenlijk de hoeveelheid kms in een display staan? Benzine autos die ik tot nu toe gehad heb hebben dat niet.
Jawel joh. Ik had in m'n BMW's altijd al distance to empty in m'n scherm staan. Dus dan zie je km's aftellen. Vind dat het handigste om te zien eigenlijk. Meestal stopt ie onder de 50 km met schatten. Ja of een ordinair metertje hoe leeg je tank is, maar dat komt op hetzelfde neer als je ook je trip km's iedere keer reset.

En bij een EV is het wel logisch omdat de range toch korter is dan benzine/diesel waardoor het iets belangrijker wordt. Nou overdrijft iedereen wel, vooral met de 80 kwh accu's zoals tegenwoordig. Ik laadde m'n Tesla iedere dag dus keek nooit naar de kilometers want dat was toch minstens 300 dat ik dan zou moeten rijden op een dag.
pi_197758715
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jawel joh. Ik had in m'n BMW's altijd al distance to empty in m'n scherm staan. Dus dan zie je km's aftellen. Vind dat het handigste om te zien eigenlijk. Meestal stopt ie onder de 50 km met schatten. Ja of een ordinair metertje hoe leeg je tank is, maar dat komt op hetzelfde neer als je ook je trip km's iedere keer reset.

En bij een EV is het wel logisch omdat de range toch korter is dan benzine/diesel waardoor het iets belangrijker wordt. Nou overdrijft iedereen wel, vooral met de 80 kwh accu's zoals tegenwoordig. Ik laadde m'n Tesla iedere dag dus keek nooit naar de kilometers want dat was toch minstens 300 dat ik dan zou moeten rijden op een dag.
Waarom stopt die bmw bij 50km?
Zon metertje ken ik en dan kan je zelf berekenen hoe lang je nog kan. Dat lijkt mij veel logischer dan die verkeerde schattingen van een fabrikant.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197758777
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom stopt die bmw bij 50km?
Zon metertje ken ik en dan kan je zelf berekenen hoe lang je nog kan. Dat lijkt mij veel logischer dan die verkeerde schattingen van een fabrikant.
Waarschijnlijk omdat het een beetje gokken blijft en onder de 50 radius vinden ze het dan te riskant om echt door te tellen naar 0. Mensen gaan dan teveel erop vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')