Waarschijnlijk omdat het een beetje gokken blijft en onder de 50 radius vinden ze het dan te riskant om echt door te tellen naar 0. Mensen gaan dan teveel erop vertrouwen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom stopt die bmw bij 50km?
Zon metertje ken ik en dan kan je zelf berekenen hoe lang je nog kan. Dat lijkt mij veel logischer dan die verkeerde schattingen van een fabrikant.
Waarom doen fabrikanten dit dan wel bij ev autos? Dat is toch gek?quote:Op maandag 1 februari 2021 10:33 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het een beetje gokken blijft en onder de 50 radius vinden ze het dan te riskant om echt door te tellen naar 0. Mensen gaan dan teveel erop vertrouwen.
Eens... en ook best gevaarlijk. De meeste fabrikanten rekenen ook geen reserve bij EV's, wat denk ik wel slim is. 0 is echt 0. Meestal gaan er wel allemaal belletjes rinkelen, gaat je airco uit, word je maximale snelheid en vermogen beperkt enzo als je het laatste stukje zit.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom doen fabrikanten dit dan wel bij ev autos? Dat is toch gek?
Ik blijf het maar gek vinden dat fabrikanten deze risicos nemen, want in de media krijg je een slechte naam hierdoor en als je conservatief rekent dan verkoop je niksquote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eens... en ook best gevaarlijk. De meeste fabrikanten rekenen ook geen reserve bij EV's, wat denk ik wel slim is. 0 is echt 0. Meestal gaan er wel allemaal belletjes rinkelen, gaat je airco uit, word je maximale snelheid en vermogen beperkt enzo als je het laatste stukje zit.
Vooral met navigatie enzo rekent een beetje EV alles al uit, wanneer je op de locatie bent en hoeveel batterij je dan nog over hebt (en als je het niet haalt dan adviseren ze tussenstops bij snelladers). Toch krijgen mensen het nog voor elkaar om zo'n ding leeg te rijden. Mensen zijn gewoon achterlijk.
Mijn huidige, benzine (hybride), heeft dat wel.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom hebben ev autos eigenlijk de hoeveelheid kms in een display staan? Benzine autos die ik tot nu toe gehad heb hebben dat niet.
Dat doen dus niet alle EV's, heel frustrerend.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vooral met navigatie enzo rekent een beetje EV alles al uit, wanneer je op de locatie bent en hoeveel batterij je dan nog over hebt (en als je het niet haalt dan adviseren ze tussenstops bij snelladers). Toch krijgen mensen het nog voor elkaar om zo'n ding leeg te rijden. Mensen zijn gewoon achterlijk.
Tesla's plegen anders door te rijden onder de 0.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eens... en ook best gevaarlijk. De meeste fabrikanten rekenen ook geen reserve bij EV's, wat denk ik wel slim is. 0 is echt 0. Meestal gaan er wel allemaal belletjes rinkelen, gaat je airco uit, word je maximale snelheid en vermogen beperkt enzo als je het laatste stukje zit.
Iedereen rekent met de WLTP, omdat dat nu eenmaal de regelgeving is en dan vergelijk je ook appels met appels (en ook weer niets, want wie rijdt er nu zonder verwarming/climate control aan).quote:Op maandag 1 februari 2021 10:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik blijf het maar gek vinden dat fabrikanten deze risicos nemen, want in de media krijg je een slechte naam hierdoor en als je conservatief rekent dan verkoop je niks
Oh je hebt gelijk, de Ioniq van m'n werknemert doet dat ook niet. Maar die geeft wel aan tot waar je komt. Je ziet dan op de navigatie de lijn van groen naar rood gaan. Met Tesla ging dat inderdaad prima, reed daar zo mee naar Engeland en Duitsland. Na een tijdje weet je ook alle plekken wel en kan je het nog efficiënter plannen. Ik vond het wel leuk eigenlijk... maar je moet geen haast hebben.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:09 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat doen dus niet alle EV's, heel frustrerend.
Ben in de markt (omdat m'n lease afloopt) voor een EV maar vind de Model 3 net te prijzig in de private lease met de kilometers die ik maak.
Van m'n ervaring met Tesla's is dat dus ideaal, dat je gewoon weet als je naar Parijs rijdt dat de auto al automatisch een route plant langs de snelladers en je nooit gevaar loopt om hem leeg te rijden.
Maar ik kwam er dus achter dat er auto's zijn, waaronder de EV versie van mijn hybride auto die dat dus niet kunnen.
Gelukkig is, sinds dit weekend, Abetterroutteplanner beschikbaar in de Apple Carplay dus dat inmiddels getackeled.
Ik had gehoopt dat dit euvel ondertussen bij moderne elektrische auto's zou zijn opgelost, maar niet dus. Ja, alleen corrigeren voor rijstijl dus. Maar je zou zeggen dat je met het ingeven van een route in het navigatiesysteem, de buitentemperatuur en de rijstijl van de bestuurder gecombineerd, best een realistische range zou kunnen berekenen.quote:Op maandag 1 februari 2021 10:00 schreef nils7 het volgende:
[..]
De range wijkt altijd af helaas, zeker in de winter.
Hangt ook van je rijstijl af, sommige EV's passen hun haalbare bereik daar op aan.
Zwaar rechtervoetje? kom je minder ver.
Ik weet niet hoe het met een PHEV zit maar er zijn elektrische auto's die dit goed geregeld hebben en auto's die dat minder goed geregeld hebben.
Met koud weer kun je het beste de batterij voor verwarmen als ie nog thuis aan de lader hangt, mits je EV dit kan.
En als je dat doet komt je EV gewoon in de buurt qua range tijdens de zomer of warmer weer.
Als je dat niet doet moet ie de batterij gaan verwarmen tijdens het rijden en ja dat kost veel energie dus ook range.
Tesla lukt dat al sinds ze in Nederland worden verkocht.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had gehoopt dat dit euvel ondertussen bij moderne elektrische auto's zou zijn opgelost, maar niet dus. Ja, alleen corrigeren voor rijstijl dus. Maar je zou zeggen dat je met het ingeven van een route in het navigatiesysteem, de buitentemperatuur en de rijstijl van de bestuurder gecombineerd, best een realistische range zou kunnen berekenen.
Ok, het kan dus welquote:Op maandag 1 februari 2021 11:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Tesla lukt dat al sinds ze in Nederland worden verkocht.
Maar goed, het zijn ook juist op die zaken waar Tesla echt ver vooruit loopt op de rest.
Ik wacht op de lancering van de Ioniq 5 met de hoop dat die volledig nieuw is en het wel kan.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Oh je hebt gelijk, de Ioniq van m'n werknemert doet dat ook niet. Maar die geeft wel aan tot waar je komt. Je ziet dan op de navigatie de lijn van groen naar rood gaan. Met Tesla ging dat inderdaad prima, reed daar zo mee naar Engeland en Duitsland. Na een tijdje weet je ook alle plekken wel en kan je het nog efficiënter plannen. Ik vond het wel leuk eigenlijk... maar je moet geen haast hebben.
en dat is de reden waarom ik Tesla een betere EV ervaring vind geven.quote:
Prima autootje, ben inderdaad benieuwd naar hun nieuwe Ioniq's. M'n werknemer rijdt hem nu bijna 4 jaar. Wel wat probleempjes geweest trouwens, voor alle Tesla bashers. Zelfs bij Koreanen gaan er dingen stuk en hij heeft ook al jaren een kraakje dat niet weg gaat.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik wacht op de lancering van de Ioniq 5 met de hoop dat die volledig nieuw is en het wel kan.
[..]
Op grond waarvan vind jij het de betere auto? Ik heb een paar dubbeltests voorbij zien komen en steeds weer kwam de Model 3 overall als winnaar uit de bus.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:29 schreef nils7 het volgende:
De Polestar 2 is een betere (en duurdere) auto dan de Model 3.
Wat dat betreft is Tesla wel flink vooruit gegaan. De eerste Model S had ook wel zijn kraakjes en piepjes, maar zeker de Model 3 is op dat punt perfect. Als ik een keer iets hoor is het iets wat mijn vriendin heeft achtergelaten in de portiertas ofzo.quote:Op maandag 1 februari 2021 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Prima autootje, ben inderdaad benieuwd naar hun nieuwe Ioniq's. M'n werknemer rijdt hem nu bijna 4 jaar. Wel wat probleempjes geweest trouwens, voor alle Tesla bashers. Zelfs bij Koreanen gaan er dingen stuk en hij heeft ook al jaren een kraakje dat niet weg gaat.
Afwerking, ja de Model 3 is beter dan de Model S en X was maar nog steeds is niet elke aflevering vlekkeloos.quote:Op maandag 1 februari 2021 13:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op grond waarvan vind jij het de betere auto? Ik heb een paar dubbeltests voorbij zien komen en steeds weer kwam de Model 3 overall als winnaar uit de bus.
Met autopilot ook overbodig zelfs dat klopt maar ergens is er iets in me dat ik dat toch zoek hahahaquote:Op maandag 1 februari 2021 15:06 schreef fathank het volgende:
Dat instrumentarium niet voor je snufferd is juist heerlijk.
Maar dat is dus meer persoonlijke voorkeuren dan beter of slechter.quote:Op maandag 1 februari 2021 14:52 schreef nils7 het volgende:
[..]
Afwerking, ja de Model 3 is beter dan de Model S en X was maar nog steeds is niet elke aflevering vlekkeloos.
Hatchback. Ze hadden van de 3 ook een hatchback moeten maken. Is persoonlijk natuurlijk.
Hetzelfde geldt voor een instrumentarium voor je gezicht.
Toen ik precies 2 jaar geleden in een Model 3 reed samen met iemand van sales werd me nog door haar van verzekerd dat er ook een HUD display zou komenin de US werd die al anderhalf jaar zonder geproduceerd dus vond dat wat gek.
Maar een HUD zou zeker een welkome feature zijn.
Google Automotive, moet zich nog bewijzen natuurlijk maar de mogelijkheid om apps van derden te gebruiken.
Maar als ik de keuze had zou ik toch zeker voor een Model 3 gaan vanwege de betere EV ervaring.
En hoe is ze dat afgegaan?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik blijf dat wel raar vinden.
Eigenaren van elektrische auto's pochen nogal over dat hun auto geen onderhoud nodig heeft.
Voor 3500 een nieuwe boordcomputer installeren noem ik geen onderhoud. Toch heeft Tesla het flink aan de stok met eigenaren van Tesladen die regelmatig bij een dealer staan voor herstellingen. Er is zelfs een stichting opgericht die gezamenlijk de claims gaat neerleggen bij een rechter.
https://en.teslaclaim.nl/
het is vermakelijk om op uitspraken.nl te lezen hoe Tesla de ene na de andere zaak verliest.
Maar ook een kwalijke zaak dat je blijkbaar langs een rechter moet als een Testla met problemen hebt.
Precies, het zijn alleen maar de eigen verhalen van de mannen van die stichting Tesla-claim!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
En hoe is ze dat afgegaan?
https://www.autoblog.nl/n(...)oIj743T5Tlk2lo1qtHKw
Kan het wel waar om zijn natuurlijk. Ben benieuwd hoe zich dit verder ontvouwt, zijn er eigenlijk ooit soortgelijke rechtszaken tegen automerken geweest?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Precies, het zijn alleen maar de eigen verhalen van de mannen van die stichting Tesla-claim!
Slecht functionerende AutoPilot, ruitenwissers die het al helemaal niet doen, deuren die zelf wel bepalen wanneer ze wel of niet open willen gaan. Niemand van Tesla die dit kan bevestigen.
Het zijn puur de mensen van die stichting die beweren dat er iets mis is.
Tsja, bij al mijn Tesla’s met autopilot ben ik tevreden over autopilot. Niet over alle onderdelen van FSD trouwens, automatisch inparkeren is echt waanzinnig slecht en veel functies zijn in de EU teveel uitgekleed door regelgeving.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 10:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Precies, het zijn alleen maar de eigen verhalen van de mannen van die stichting Tesla-claim!
Slecht functionerende AutoPilot, ruitenwissers die het al helemaal niet doen, deuren die zelf wel bepalen wanneer ze wel of niet open willen gaan. Niemand van Tesla die dit kan bevestigen.
Het zijn puur de mensen van die stichting die beweren dat er iets mis is.
Zeker, hopelijk dit weekend in leve de lijve bekijken en daarna wellicht bestellenquote:Op maandag 23 augustus 2021 13:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ziet er straks uit, de Model Y.
Toyota schijnt vooral te lobbyen voor het zo lang mogelijk blijven verkopen/produceren van ICE wagens. Ford, GM en Toyota lijkt er veel aan gelegen de ICE melkkoe zo lang mogelijk te kunnen uitmelken en tijd te rekken om EV's veel later in de markt te kunnen zetten.quote:Tesla op koers voor kleine miljoen elektrische auto's op jaarbasis
In de Tesla-fabriek in Sjanghai zullen gedurende de eerste negen maanden van dit jaar in totaal 300.000 auto's van de band lopen. Dat zeggen twee ingewijden zondag tegen Reuters. Daarmee ligt de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's op koers om het jaar af te sluiten met een productieaantal dat in de buurt komt van één miljoen voertuigen.
Elke 2 jaar een nieuwe tesla rijden is niet echt milieuvriendelijk he?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zeker, hopelijk dit weekend in leve de lijve bekijken en daarna wellicht bestellen
Heb nog nooit eerder een Tesla besteld.quote:Op maandag 27 september 2021 11:33 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Elke 2 jaar een nieuwe tesla rijden is niet echt milieuvriendelijk he?
Misschien verwar ik je dan met iemand anders maar er is hier zo'n user die volgens mij elke 2 jaar een nieuwe rijdt.quote:Op maandag 27 september 2021 11:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb nog nooit eerder een Tesla besteld.
En als ik dat doe, koop ik deze gewoon prive.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |