abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196070718
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 12:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik stel een vraag
en de reactie is.... lul toch niet zo dom :W

dat gewicht aan lithium draagt een auto altijd bij zich. of 't pakket nou vol of leeg is.
de E-tron heeft 750 kg aan lithium!
Je kan ook dom lullen als je een vraag stelt hoor. Een E-tron heeft helemaal geen 750 kg aan lithium bij zich. Volgens mij was er zo'n 5 kg lithium nodig voor een Leaf, dus laten we zeggen 15 kg in het accu pakket van de E-tron. En stroom weegt verder niets, benzine wel.

Maar wat is nou je punt? Elektrisch rijden is gewoon beter en efficiënter dan fossiele brandstoffen, dat we daar nog steeds over moeten discussiëren snap ik niet. Op dit moment zitten er nog wat nadelen aan ja, maar dat wordt allemaal opgelost en over een jaartje of 10 rij jij ook gewoon in een EV of je het nou wil of niet.

En ik rij een Berlingo zonder roetfilter die niet meer Amsterdam in mag hé. Drie minuutjes m'n motor aan in een dichte garage en ik weet precies waarom elektrisch rijden de toekomst heeft :')
Facts don't care about your feelings
pi_196070863
Rotterdam heeft de milieuzone alweer opgeheven, omdat het milieueffect ervan tegenviel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 5 november 2020 @ 13:09:21 #103
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196070979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Rotterdam heeft de milieuzone alweer opgeheven, omdat het milieueffect ervan tegenviel.
Er is nog steeds een milieuzone: https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196071010
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik vind het ook geneuzel, m'n Berlingo heeft al 360.000 km gereden dus dat is efficiënter dan een VW leasebak die na 150.000 km total loss is. Uiteindelijk gaan alle oude auto's toch stuk, geen zin om ze nog even een paar jaar extra te bestraffen. Ik moet nu een paar euro per maand fijnstoftoeslag betalen :') maar met grijs kenteken is het gelukkig nog steeds goedkoop rijden.
pi_196071162
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:09 schreef nils7 het volgende:

[..]

Er is nog steeds een milieuzone: https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/
Wat gek. Er staat op die website:
quote:
Voor personen- en bestelauto’s gelden geen beperkingen meer. Zij mogen de milieuzone inrijden ongeacht leeftijd of emissieklasse.
bron: https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/

het komt niet veel voor dat ik sleutel aan auto's met draaiende motor. soms als je een lekkage wilt zoeken. maar dan hangen we een slang met afzuiging aan de uitlaat. zelf maak ik de boel liever goed schoon en ga ik een rondje rijden. dan zie je wel waar het lekt.

sleutelen aan elektrische auto's doe ik niet. we hebben de bevoegdheid niet en de voorzorgsmaatregelen ontbreken in de garage. dat sleutelen gaat wel een lucratieve business worden. De Testla heeft een flashchip in de computer voor de opslag van logbestanden en die chip gaat vanzelf stuk. Dan kan je nog wel rijden maar niet opladen. Tesla vraagt 3500 euro voor reparatie.
https://tweakers.net/nieu(...)eten-emmc-chips.html

als iemand zo'n boordcomputer gemonteerd heeft dan zou ik die reparatie wel kunnen uitvoeren. met betere chip.
500 euro vragen voor een fix van 50 euro is wel leuk verdienen.
https://www.laadkabelwink(...)-vervangen-reparatie
  donderdag 5 november 2020 @ 13:26:08 #106
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196071301
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Wat gek. Er staat op die website:
[..]

bron: https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/milieuzone/

het komt niet veel voor dat ik sleutel aan auto's met draaiende motor. soms als je een lekkage wilt zoeken. maar dan hangen we een slang met afzuiging aan de uitlaat. zelf maak ik de boel liever goed schoon en ga ik een rondje rijden. dan zie je wel waar het lekt.

sleutelen aan elektrische auto's doe ik niet. we hebben de bevoegdheid niet en de voorzorgsmaatregelen ontbreken in de garage. dat sleutelen gaat wel een lucratieve business worden. De Testla heeft een flashchip in de computer voor de opslag van logbestanden en die chip gaat vanzelf stuk. Dan kan je nog wel rijden maar niet opladen. Tesla vraagt 3500 euro voor reparatie.
https://tweakers.net/nieu(...)eten-emmc-chips.html

als iemand zo'n boordcomputer gemonteerd heeft dan zou ik die reparatie wel kunnen uitvoeren. met betere chip.
500 euro vragen voor een fix van 50 euro is wel leuk verdienen.
https://www.laadkabelwink(...)-vervangen-reparatie
Er is dus wel een milieuzone maar niet voor personenauto's (een nuance dat klopt, maar hij is er wel).
Dit blijft het Elektro Mobiliteits topic en niet een "EV personen auto" topic natuurlijk.

Laten we wel wezen dat er zat fabrikanten die bij hun eigen merkdealers andere prijzen rekenen voor uurloon en onderdelen dan "Autogarage Ozturk" om de hoek.
Dus vervang Tesla door elke andere merkdealer en je hebt hetzelfde liedje.

Overigens is er inmiddels een aparte regeling voor mensen die last hebben de EMMC chip in de MCU.
Ik raad het trouwens aan om dit gewoon bij Tesla te laten doen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_196071499
Eerst zat er 4 jaar of 50.000 km garantie op de computer.
Tesla heeft dat gehalveerd naar 2 jaar en 25.000 km.

De garantie op tweedehands Teslades is door Tesla verlaagd naar 1 jaar of 15000 km.
  donderdag 5 november 2020 @ 13:44:28 #108
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196071659
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

De garantie op tweedehands Teslades is door Tesla verlaagd naar 1 jaar of 15000 km.
Ik weet te weinig over garanties van de MCU
Maar volgens mij is het 2 jaar of 40k km (wat eerst komt)

Maar van wat je zegt over tweedehands Tesla's klopt niet:

quote:
Beperkte garantie occasion
De Beperkte Garantie Occasion geeft eigenaren van een direct bij Tesla aangeschafte occasion extra zekerheid.

Tesla-occasions worden gedekt door de resterende 4 jaar of 80.000 km van de Beperkte Basisgarantie. Daarna biedt de Beperkte Garantie Occasion een extra dekking van 1 jaar of 20.000 km. Als de Beperkte Basisgarantie al is geëindigd, biedt de Beperkte Garantie Occasion een dekking van 1 jaar of 20.000 km, met ingang van de leverdatum.

Het saldo van de oorspronkelijke Beperkte garantie batterij en aandrijflijn blijft geldig voor occasions.
N/A
pi_196071827
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

Zo raar is het niet, alhoewel ik daar ook een hekel aan heb. In m'n Kia had het navi scherm ook maar 3 jaar garantie, terwijl ze toch adverteren met 7 jaar. Ik heb het nog specifiek gevraagd aan de verkoper "alles tussen de voorbumper en achterbumper heeft 7 jaar garantie". Niet dus. Na 2.5 jaar ging het ding stuk en toen hadden ze nog het lef om te zeggen dat navigatiescherm maar 2 jaar garantie zou hebben. Ik zei kijk even op je eigen website dan.... Toen hebben ze het toch vervangen. En nu is de auto 7 jaar auto (m'n ouders hadden hem van me overgenomen) en alles werkt nog prima. Eerst goed de uitzonderingen lezen dus, want zijn dure geintjes die schermen.
pi_196071895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:51 schreef nils7 het volgende:
Deze wil ik graag in de OP hebben.

Voor mensen die willen bashen op de Subsidie slurpende Tesla rijders:

Dat kost inderdaad geld: 700 miljoen voor de komende 5 jaar.
Dat kost dus 140 miljoen per jaar.
Bron: Trouw, Januari 2019

Jaarlijkse gaat er echter 8000 miljoen naar subsidie voor de Olie- en gasindustrie.
Bron: Trouw, Juli 2020

Conclusies mogen mensen er zelf aan verbinden.
Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
pi_196072053
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zo raar is het niet, alhoewel ik daar ook een hekel aan heb. In m'n Kia had het navi scherm ook maar 3 jaar garantie, terwijl ze toch adverteren met 7 jaar. Ik heb het nog specifiek gevraagd aan de verkoper "alles tussen de voorbumper en achterbumper heeft 7 jaar garantie". Niet dus. Na 2.5 jaar ging het ding stuk en toen hadden ze nog het lef om te zeggen dat navigatiescherm maar 2 jaar garantie zou hebben. Ik zei kijk even op je eigen website dan.... Toen hebben ze het toch vervangen. En nu is de auto 7 jaar auto (m'n ouders hadden hem van me overgenomen) en alles werkt nog prima. Eerst goed de uitzonderingen lezen dus, want zijn dure geintjes die schermen.
Ik blijf dat wel raar vinden.
Eigenaren van elektrische auto's pochen nogal over dat hun auto geen onderhoud nodig heeft.
Voor 3500 een nieuwe boordcomputer installeren noem ik geen onderhoud. Toch heeft Tesla het flink aan de stok met eigenaren van Tesladen die regelmatig bij een dealer staan voor herstellingen. Er is zelfs een stichting opgericht die gezamenlijk de claims gaat neerleggen bij een rechter.
https://en.teslaclaim.nl/

het is vermakelijk om op uitspraken.nl te lezen hoe Tesla de ene na de andere zaak verliest.
Maar ook een kwalijke zaak dat je blijkbaar langs een rechter moet als een Testla met problemen hebt.
pi_196072055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Niet helemaal.... appels met sinaasappels kun je het wel noemen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Ik blijf dat wel raar vinden.
Eigenaren van elektrische auto's pochen nogal over dat hun auto geen onderhoud nodig heeft.
Voor 3500 een nieuwe boordcomputer installeren noem ik geen onderhoud. Toch heeft Tesla het flink aan de stok met eigenaren van Tesladen die regelmatig bij een dealer staan voor herstellingen. Er is zelfs een stichting opgericht die gezamenlijk de claims gaat neerleggen bij een rechter.
https://en.teslaclaim.nl/

het is vermakelijk om op uitspraken.nl te lezen hoe Tesla de ene na de andere zaak verliest.
Maar ook een kwalijke zaak dat je blijkbaar langs een rechter moet als een Testla met problemen hebt.
Tesla heeft zeker niet alles op orde, maar dat het gigantische bagger auto's zijn vind ik overdreven. Heb zo'n 4 jaar Tesla's gereden en op wat kleine dingetjes na reden ze prima. Als je echt zo bang bent dan kun je beter leasen :) doen sowieso steeds meer mensen.

Nogmaals, dat scherm van m'n Kia ging dus ook gewoon stuk na 2.5 jaar en dat is een heel degelijk merk volgens velen. Bij m'n Model S alleen de 12v accu en de motor :')
pi_196072271
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nogmaals, dat scherm van m'n Kia ging dus ook gewoon stuk na 2.5 jaar en dat is een heel degelijk merk volgens velen. Bij m'n Model S alleen de 12v accu en de motor :')
Echt?
"Ik ben heel tevreden met mijn Tesla, slechts de accu en motor gingen stuk" :) ;)

Overigens Kia roept wel 7 jaar garantie of 150.000 km maar ook Kia heeft veelvuldig zaken die nogal bijzonder misgegaan zijn. Zo gooien ze regelmatig dingen onder slijtagedelen of aandrijflijn, om onder een claim uit te komen.

Ronduit slecht dat je een autofabrikant wegloopt van verantwoordelijkheden.
Zelf heb ik een auto uit 1999 waarbij dit jaar door een dealer gratis de gasgenerator van de bestuurders-airbag is vervangen wegens een terugroepactie. Ik kreeg er nog een goodypakket bij ook.

Ik zie Tesla nog niet als volwassen autobedrijf. Meer een altijdprijs-investering. De aandeelhouders worden ten aller tijden tevreden gehouden. Nu alleen de klanten nog.
We kunnen niet eens als niet-Tesladealer aan originele Tesla onderdelen komen. Net zoals dat bij Apple producten niet mogelijk is.

[ Bericht 16% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-11-2020 15:36:24 ]
  donderdag 5 november 2020 @ 14:16:48 #114
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_196072312
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef YoshiBignose het volgende:

Als je echt zo bang bent dan kun je beter leasen :) doen sowieso steeds meer mensen.

Daarom doe ik private lease.
Voorheen altijd zelf auto's gekocht, zelfs compleet nieuwe.
En altijd flink gezeik gehad qua kosten (helaas ook met die nieuwe, zelfs vanwege ontwerp fouten en nee was geen Amerikaans merk maar een Duits).

Geen verrassingen en het is maar enkele tientjes per maand duurder.

En zeker bij Elektrische auto's interessant want dat is voor veel fabrikanten erg nieuw met kans op fouten of onderdelen die stukken duurder zijn dan een versnellingsbak wat bij een ICE auto al prijzig is.
De kans is minder (bij een nieuw model en nieuwe techniek wel aanzienlijk) maar als er iets faalt is het niet goedkoop.
N/A
pi_196073148
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:14 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Echt?
"Ik ben heel tevreden met mijn Tesla, slechts de accu en motor gingen stuk" :) ;)

Overigens Kia roept wel 7 jaar garantie of 150.000 km maar ook Kia heeft veelvuldig zaken die nogal bijzonder misgegaan zijn. Zo gooien ze regelmatig dingen onder slijtagedelen of aandrijflijn, om onder een claim uit te komen.

Ronduit slecht dat je een autofabrikant wegloopt van verantwoordelijkheden.
Zelf heb ik een auto uit 1999 waarbij dit jaar door een dealer gratis de gasgenerator van de bestuurders-airbag is vervangen wegens een terugroepactie. Ik kreeg er nog een goodypakket bij ook.

Ik Tesla nog niet als volwassen autobedrijf. Meer een altijdprijs-investering. De aandeelhouders worden ten aller tijden tevreden gehouden. Nu alleen de klanten nog.
We kunnen niet eens als niet-Tesladealer aan originele Tesla onderdelen komen. Net zoals dat bij Apple producten niet mogelijk is.
Haha tja het is een nieuw bedrijf, dat de motor stuk gaat kan gebeuren toch... En alles gewoon onder garantie verholpen. Stond wel stil in België dus dat was wat minder, maar ook de 5-serie die ik als huurauto voor een weekje kreeg kon ik allemaal declareren dus het was goed geregeld. Ik ken meerdere mensen die een VAG auto hebben gehad waarbij de motor ook naar de klote ging na 3 jaar.... en die geven maar 2 jaar garantie op alles dus je hebt gewoon pech. Dat vind ik pas schandalig. Hoe kan je nou 2 jaar garantie geven op een motor als je al bijna 100 jaar auto's maakt 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:16 schreef nils7 het volgende:

[..]

Daarom doe ik private lease.
Voorheen altijd zelf auto's gekocht, zelfs compleet nieuwe.
En altijd flink gezeik gehad qua kosten (helaas ook met die nieuwe, zelfs vanwege ontwerp fouten en nee was geen Amerikaans merk maar een Duits).

Geen verrassingen en het is maar enkele tientjes per maand duurder.

En zeker bij Elektrische auto's interessant want dat is voor veel fabrikanten erg nieuw met kans op fouten of onderdelen die stukken duurder zijn dan een versnellingsbak wat bij een ICE auto al prijzig is.
De kans is minder (bij een nieuw model en nieuwe techniek wel aanzienlijk) maar als er iets faalt is het niet goedkoop.
Zeker. Heb operational lease voor m'n werknemer, een Hyundai Ioniq EV full option... 36k als je hem nieuw wilde aftikken. Nu 450 (excl btw) per maand voor 30.000 km per jaar voor 5 jaar. Hij 4% bijtelling en ik bespaar een hoop op brandstof en onderhoud. Hij had ook nog eens niet zo lang z'n rijbewijs maar doordat verzekering ook in de prijs zit scheelt dat. Alhoewel ze wel het maandbedrag iets verhoogde toen hij een scooter had geschept. Voorruit, bumper en koplampje.... ¤7000!!!!

En ook al is het een betrouwbaar Koreaans merk, ook deze auto moest een paar keer terug voor problemen. En de service van Hyundai was 10x slechter dan Tesla. "auto opladen??? we tanken brandstofauto's ook niet vol bij een grote beurt hoor" :')
pi_196084992
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 11:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die conclusie is dat er 140 miljoen aan subsidie weggeven is aan een klein clubje mensen. Dat zijn mensen die zo'n dure auto best hadden kunnen betalen zonder subsidie!
Diegene die het wat minder breed hebben konden zo'n auto niet kopen en kunnen nog steeds geen elektrische auto kopen. En die zullen dan ook nog steeds door blijven rijden in een benzineauto.
140 miljoen euro subsidie is een schijntje vergeleken met subsidie die jaarlijks naar fossiele brandstoffen gaat. Dan praat je opeens over vele miljarden euro’s.
De mensen die over het algemeen heel fel tegen EV’s zijn, zijn inderdaad de mensen die buiten de boot vallen en niet genoeg geld hebben om een EV te kopen. Ik snap dat zij de bui al voelen hangen en vrezen dat het op den duur voor hen verleden tijd is om auto te kunnen blijven rijden. Dat uit zich in onvrede, maar de afhankelijkheid van een auto hebben veel mensen zelf gecreëerd.
pi_196091421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 22:29 schreef Fisherman het volgende:

[..]

140 miljoen euro subsidie is een schijntje vergeleken met subsidie die jaarlijks naar fossiele brandstoffen gaat. Dan praat je opeens over vele miljarden euro’s.
De mensen die over het algemeen heel fel tegen EV’s zijn, zijn inderdaad de mensen die buiten de boot vallen en niet genoeg geld hebben om een EV te kopen. Ik snap dat zij de bui al voelen hangen en vrezen dat het op den duur voor hen verleden tijd is om auto te kunnen blijven rijden. Dat uit zich in onvrede, maar de afhankelijkheid van een auto hebben veel mensen zelf gecreëerd.
zelf auto blijven rijden zal altijd mogelijk blijven, maak je geen zorgen.
als ik elektrisch wil rijden ga ik wel naar de kermis.

de subsidiebingo bij Testlades moet echt eens onder de loep. het gaat nergens over. Waarom staat er in de Schipholtaxi concessie specifiek dat het Testla moet zijn. vraag die chauffeurs eens hoe tevreden ze zijn.

de overheid was geïnformeerd over het feit dat de auto's met subsidies vrij snel na aankoop geëxporteerd werden. dat is nu niet meer zo makkelijk maar geeft wel het karakter aan van de subsidiebingo.
pi_196091578
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:08 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

zelf auto blijven rijden zal altijd mogelijk blijven, maak je geen zorgen.
als ik elektrisch wil rijden ga ik wel naar de kermis.
Zeg je dat ook nog over koken? Of je huis verwarmen? Er zullen altijd mensen zijn zoals jij die niet met de tijd mee vooruit willen. Ik weet zeker dat er 100 jaar geleden iemand zei waarom zou ik zo'n smerige stinkende lawaaierige auto gaan rijden terwijl ik m'n paard met wagen heb, maar dat zijn de mensen die weinig toe voegen aan de toekomst van de mensheid. Dat zijn zeker niet de mensen die ervoor gezorgd hebben we dat we nu 100 jaar later kunnen vliegen, met raketten naar de maan kunnen... en elektrisch kunnen rijden, koken en huizen verwarmen.

quote:
de subsidiebingo bij Testlades moet echt eens onder de loep. het gaat nergens over. Waarom staat er in de Schipholtaxi concessie specifiek dat het Testla moet zijn. vraag die chauffeurs eens hoe tevreden ze zijn.

Tesla's hebben al helemaal niet zulke hoge subsidies meer, het was alleen absurd in de eerste jaren. De MIA is maar tot maximaal 45k en de bijtelling is in 2021 alweer 12% (ook maar tot zo'n 45k). Verhoudingsgewijs hebben de kleine EV's dus veel meer subsidie, VW ID3, Zoe's, e208 etc. krijgen wel maximale MIA. En als binnenkort de wegenbelasting terugkomt dan word je helemaal niet vrolijk in je Model X van 2300 kg. Ook niet in een E-tron, I-Pace, EQC of ix3 trouwens, maar je schijnt alleen een haat te hebben voor Tesla.

[ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 06-11-2020 09:37:59 ]
pi_196110427
Als Tesla zelfs sterke drank goed kan verkopen is het wel handig zo'n zelfrijdende EV :P
quote:
Tesla lanceert eigen tequila, binnen enkele uren uitverkocht

Tesla-oprichter Elon Musk heeft woord gehouden en een Tesla Tequila op de markt gebracht. De flessen die voor 250 dollar per stuk werden aangeboden, waren binnen een paar uur uitverkocht.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_196247133
quote:
Lithium, das weiße Gold unserer Tage, ein sogenanntes Leichtmetall, ist überall da drin, wo elektrischer Strom gespeichert werden soll, in Smartphones, Elektroautos, im Grunde in allen Akkus, die wir heute täglich und ganz selbstverständlich nutzen. Im Moment importiert die EU gut 86% des Lithiums für seine Produkte aus China.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 14 november 2020 @ 23:57:47 #121
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_196247189
Volgende maand gaat de Mercedes C350e eruit en komt er een VW Passat GTE Variant voor in de plaats. Hoop dat die wat meer km's elektrisch kan rijden op één lading :)
pi_196248278
De manier waarop Tesla door de strot word geduwd en de Apple-achtige houding van het bedrijf irriteren mij.
Waarom moet die auto tot op elk schroefje toe voorzien zijn van elektronica.
Waarom is de deurhendel en het slot niet mechanisch verbonden, zoals bij alle andere auto's?
nu moet Wegenwacht 60.000 keer per jaar uitrukken voor weigerende deuren van een Tesla.

juist vanwege de Tesla/Schiphol-concessie is er nu geen kans voor andere elektrische auto's.
met een Hyundai Kona mag je dus geen mensen meenemen van Schiphol.

tevens ben ik van mening dat een auto minstens 16 jaar mee moet kunnen. velen denken dat elektronica niet slijt echter is het tegendeel waar. en dan blijkt Tesla opeens geen aardig autobedrijf maar een investeringsmaatschappij. Klanten van Tesla moeten naar een rechter stappen en kunnen met een uitspraak pas terecht voor reparatie. Is het nou een auto of een dure gadget.
pi_196250616
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 02:00 schreef spectrumanalyser het volgende:

tevens ben ik van mening dat een auto minstens 16 jaar mee moet kunnen. velen denken dat elektronica niet slijt echter is het tegendeel waar. en dan blijkt Tesla opeens geen aardig autobedrijf maar een investeringsmaatschappij. Klanten van Tesla moeten naar een rechter stappen en kunnen met een uitspraak pas terecht voor reparatie. Is het nou een auto of een dure gadget.
Jij denkt dat die VAG lease bakken 16 jaar mee kunnen gaan?? Helemaal als taxi is dat onmogelijk. En als je veel van die onderzoeken over hoe tevreden mensen zijn met hun auto bekijkt, zie je ineens dat niet alleen Tesla onderaan bungelt, maar ook Audi en Mercedes. Vooral die laatste zou toch bekend moeten staan om makkelijk een klokje rond te halen.

Tesla geeft tenminste goede garantietermijnen (8 jaar accu/motor en 4 jaar op de rest) terwijl veel Duitse merken nog steeds alleen 2 jaar garantie geven. Als die zo zeker zijn van hun degelijkheid en kwaliteit, waarom geven ze dan op z'n minst niet wat meer garantie op de motor?

En verder zie je dat steeds meer mensen gaan leasen ipv kopen, zelfs particulieren. Dus degelijkheid van een auto is dan niet (heel erg) belangrijk meer voor de consument, maar voor de leasemaatschappij wel. Ze zullen dus de leaseprijzen van Tesla's moeten verhogen omdat ze hoge onderhoudskosten hebben. Ik zie dat nog niet terug.
pi_196250689
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij denkt dat die VAG lease bakken 16 jaar mee kunnen gaan?? Helemaal als taxi is dat onmogelijk. En als je veel van die onderzoeken over hoe tevreden mensen zijn met hun auto bekijkt, zie je ineens dat niet alleen Tesla onderaan bungelt, maar ook Audi en Mercedes. Vooral die laatste zou toch bekend moeten staan om makkelijk een klokje rond te halen.

Tesla geeft tenminste goede garantietermijnen (8 jaar accu/motor en 4 jaar op de rest) terwijl veel Duitse merken nog steeds alleen 2 jaar garantie geven. Als die zo zeker zijn van hun degelijkheid en kwaliteit, waarom geven ze dan op z'n minst niet wat meer garantie op de motor?

En verder zie je dat steeds meer mensen gaan leasen ipv kopen, zelfs particulieren. Dus degelijkheid van een auto is dan niet (heel erg) belangrijk meer voor de consument, maar voor de leasemaatschappij wel. Ze zullen dus de leaseprijzen van Tesla's moeten verhogen omdat ze hoge onderhoudskosten hebben. Ik zie dat nog niet terug.
misschien helpt het als ik zeg dat ik denk aan de consument die niet het budget heeft voor een nieuwe auto of leasecontract. die koopt een tweedehands auto.

Dadelijk komen er tweedehands auto's op de markt waar de software geen updates meer van krijgt. Ubuntu LTS heeft een termijn van 4 jaar. de elektronica kan bij een defect hoge kosten gaan geven
pi_196250859
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

misschien helpt het als ik zeg dat ik denk aan de consument die niet het budget heeft voor een nieuwe auto of leasecontract. die koopt een tweedehands auto.

Dadelijk komen er tweedehands auto's op de markt waar de software geen updates meer van krijgt. Ubuntu LTS heeft een termijn van 4 jaar. de elektronica kan bij een defect hoge kosten gaan geven
Oh dat zal nog wel even duren dan, doe goedkoopste Tesla is nog steeds zo'n 35k... dat gaat een consument niet contant afrekenen.

En ja het kan duur worden als elektronica stuk gaat... maar er zijn ook zat dure reparaties bij een brandstofauto die verleden tijd zijn bij Tesla's en andere elektrische auto's. Lekke koppakking/motorrevisie, kapotte versnellingsbak/koppeling (al helemaal duur bij een automaat), brandstofpomp, distributieriem geknapt of vervangen, turbo vervangen, uitlaat en/of katalysator naar de klote, verstuivers kapüt etc. en dan heb ik het niet eens over de elektronica die ook in alle andere nieuwe auto's zitten. Dat is echt niet uniek aan Tesla. Bij m'n Kia ging ook het scherm kapot na 2.5 jaar... was zonder garantie ¤1500 geweest. En alle auto's hebben nu een scherm, als het er niet twee zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')