Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.quote:Op woensdag 8 juli 2020 20:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het horloge is ook wat makkelijker voor niet al teveel op te pikken in Aziė.
Yikes.... had je niet beter een Taycan kunnen halen dan, dat past er beter bijquote:Op zaterdag 11 juli 2020 12:12 schreef Fisherman het volgende:
Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.
Ik heb verder niet heel veel met auto's (meer met horloges en audio/hifi), ik vind een EV wel tot nu toe fijner rijden dan een ICE.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Yikes.... had je niet beter een Taycan kunnen halen dan, dat past er beter bij
Hier om de hoek was een tijdje zo'n verhuurbedrijf van luxe auto's maar ook horloges. Ik snapte de combinatie niet echt maar blijkbaar is daar vraag naar om even stoer te doen voor een dagje ofzo. Maar dan hadden we het over Lamborghini's... geen Ampera's
Nog even afgezien van dat dat niet helemaal waar is (prijzen worden doorgaans gelijkgesteld op basis van prijs ex BTW), doelde ik natuurlijk niet op een originele.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 12:12 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.
Ik heb juist niets met horloges. Heb eens voor een Rado gekeken, die hyperchrome van keramiek, met een vrij eenvoudig design. Erg mooi, maar ja dat kost dan uiteindelijk evenveel als ik voor m'n cabrio kwijt was. Ik weet het dan welquote:Op zaterdag 11 juli 2020 15:25 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Ik heb verder niet heel veel met auto's (meer met horloges en audio/hifi), ik vind een EV wel tot nu toe fijner rijden dan een ICE.
Auto's huren vind ik hetzelfde als leasen. Pronken met andermans veren. Helemaal bizar dat men zelfs horloges kan huren.
Tesla gaat behoorlijk in eigen vlees snijden als het accu's gaat leveren, denk daarbij alleen al aan de accu-capaciteit die de semi's nodig zullen hebben. Zonder "betaalbare" accu's staan de concurrenten echter meteen al op flinke achterstand.quote:Elon Musk: Tesla bereid software, accu's en aandrijflijnen te leveren aan derden
Elon Musk, de ceo van Tesla, heeft laten weten dat zijn bedrijf bereid is om software in licentie aan andere bedrijven te geven. Ook zegt hij dat Tesla ervoor openstaat om aandrijflijnen en accu's te leveren.
Musk heeft dit op Twitter laten weten. Hij zegt daarbij dat het doel is om duurzame energie te versnellen en niet om concurrenten te verpletteren. Wat software betreft bevestigt Musk dat het gaat om de autopilottechnologie in auto's van Tesla, ook al gaf hij eerder aan dat het niet meevalt om dat zomaar elders te implementeren.
Er worden geen namen of nadere details genoemd, maar bijvoorbeeld Volkswagen maakt er geen geheim van dat het achterloopt op het vlak van de softwareontwikkeling bij de productie van elektrische auto's. Volgens de ceo van de Volkswagen Group, Herbert Diess, ligt Tesla voor op alle andere fabrikanten. Daarbij sprak hij met ontzag en waardering over het feit dat vijfhonderdduizend Tesla's als een neuraal netwerk functioneren, voortdurend data ophalen, en de klanten elke twee weken nieuwe ervaringen en verbeteringen bieden. Volgens een andere Volkswagen-topman, Thomas Ulbrich, heeft Tesla een voorsprong van zo'n tien jaar, maar hij zei ook dat Volkswagen die achterstand snel inloopt. Volkswagen zou overigens behoorlijk wat softwareproblemen hebben gehad bij de Volkswagen ID.3, een nieuwe, volledige elektrische hatchback die sinds kort te bestellen is.
Het is nog maar de vraag of Tesla daadwerkelijk overgaat tot dergelijke licentieverstrekkingen en leveranties aan concurrerende fabrikanten. Zo heeft het bedrijf van Musk in het verleden al accu's en aandrijflijnen aan Mercedes-Benz en Toyota geleverd, maar dat stopte in 2015. Musk zei toen dat de beperkte beschikbaarheid van accu's daaraan debet was en dat alle accu's nodig waren voor de productie van Tesla's eigen elektrische voertuigen. Zeker met de te verwachten verdere toename van elektrische auto's zullen accutekorten nog altijd een rol spelen en daarmee lijkt het onwaarschijnlijk dat Tesla snel overgaat tot acculeveringen aan concurrenten.
Ja werd tijd, zelfde voor die vuilniswagens enzo, wat een kabaal komt daar altijd af. Als ze die dingen nou even lomp subsidiėren ipv zinloze tesla's, e-tron's en taycans.quote:
quote:Onlangs hebben Apple, Microsoft, Alphabet, Dell en Tesla in het kader van deze rechtszaak een gezamenlijke motion to dismiss ingediend. Dat is een middel waarmee partijen doorgaans in een vroege fase van een rechtszaak aan de rechtbank kunnen vragen om een of meer claims van de eisende partijen teniet te doen. Het is een in het Angelsaksische systeem vrij gebruikelijk instrument, waarbij de verdediging kan beweren dat de eiser geen juridisch geldige claim heeft ingediend. Dat kan op basis van allerlei gronden en als de rechter erin meegaat, kan het een vroegtijdig einde van de zaak betekenen.
Hopelijk gaan andere autofabrikanten zoals VW ook recordaantallen EV's verkopen i.p.v. ICE's.quote:Tesla levert recordaantal auto's af in derde kwartaal
Tesla heeft in het derde kwartaal wereldwijd 139.300 nieuwe auto's afgeleverd, een nieuw record voor de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's. In totaal kwamen er 145.036 exemplaren van de band bij Tesla, zo meldt het merk vrijdag.
Met het aantal van 139.300 wordt het vorige record uit het vierde kwartaal van vorig jaar ruimschoots overtroffen. Toen leverde Tesla 112.000 nieuwe auto's af, waaronder ruim 16.000 exemplaren van de Model 3 in Nederland.
Van de Tesla Model 3 en Model Y werden het afgelopen kwartaal 124.100 stuks afgeleverd. Het merk zegt niet hoeveel exemplaren van welk model precies. Van de Model S en Model X werden 15.200 stuks aan klanten overhandigd.
Tot en met september leverde Tesla in totaal 318.350 nieuwe voertuigen af, waardoor het in het laatste kwartaal van dit jaar 181.650 auto's moet verschepen om aan het eerder uitgesproken streefaantal van een half miljoen te komen.
Hoop het ook maar als ik dan een Skoda Enyaq samen stel kom ik duurder uit dan een Model 3 SR+.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 21:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hopelijk gaan andere autofabrikanten zoals VW ook recordaantallen EV's verkopen i.p.v. ICE's.
quote:Erstes Absatzplus für Autobranche
Im vergangenen Monat profitierte bei den deutschen Herstellern Audi mit einem Plus von 42,4 Prozent besonders stark vom Aufwärtstrend der Branche. VW, BMW und Mercedes erreichten dagegen nur Zuwachsraten zwischen 1,6 und 1,9 Prozent. Von den internationalen Autokonzernen steigerten vor allem Seat, Subaru, Alfa Romeo und Renault ihre Neuzulassungszahlen.
Der Elektroautohesteller Tesla schaffte im September mit einem Plus von 82,7 Prozent die größte Steigerungsrate. Er ist weiter der einzige Autokonzern, der im Gesamtjahr 2020 trotz der Corona-Krise bislang höhere Zulassungszahlen in Deutschland verzeichnet. Schon jetzt übertrifft Tesla den Gesamtabsatz des Jahres 2019. Dank staatlicher Förderung alternativer Antriebe schnellte die Zahl der Neuzulassungen bei reinen Elektroautos im September insgesamt um 260 Prozent auf 21.188 Wagen nach oben. Das waren acht Prozent der Pkw-Neuzulassungen des Monats. Pkw mit Hybridmotoren machten schon ein Fünftel aller Neuwagen aus.
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is Tesla bereid om te kijken naar de gevallen waarbij de draagarm in stukken gebroken is?
Het gebeurde bij 80.000 km en de garantie liep tot April 2020.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 18:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Maar verder: hangt er vanaf natuurlijk. Heb je nog garantie? En zo niet: zit je er ver overheen? Als je een 5 jaar oude Tesla hebt met 200.000 km op de teller, dan uiteraard niet. Dan is een draagarm wel over de levensduur heen.
Dus iets meer info, of gewoon aan Tesla vragen.
Het komt bij meer auto’s voor (draagarm van de MS is volgens mij ook gewoon dezelfde als bij de Mercedes CLS).quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het gebeurde bij 80.000 km en de garantie liep tot April 2020.
Tesla wilt er niets mee doen want volgens Tesla kan dit geen normaal gebruik zijn geweest.
echter wat blijkt; het komt bij meerdere Tesla modellen voor.
meldingen van zowel Tesla model 3 als model S
https://tff-forum.de/t/bruch-des-querlenkers-bei-200km-h/80271/20
wat is duur. 7000 euro had de reparatie gekost. toch een flink bedrag lijkt mij.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het komt bij meer auto’s voor (draagarm van de MS is volgens mij ook gewoon dezelfde als bij de Mercedes CLS).
Breuk is inderdaad waarschijnlijk onheil van buitenaf. Dus ik snap de opstelling van Tesla wel.
Zo duur is het ook weer niet.
Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 19:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Breuk is inderdaad waarschijnlijk onheil van buitenaf.
quote:Een elektrische auto: klinkt duurzaam. Maar is-ie dat wel? Je hoort vaak dat de batterij hartstikke schadelijk is voor het milieu en helemaal niet zo lang meegaat. Onderzoeker Auke Hoekstra (TU/Eindhoven) rekende uit hoeveel een elektrische auto en een dieselauto nu echt uitstoten en geeft je het verlossende antwoord.
7.000 euro? Hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt een veelvoud van zowel links als recht, boven en onder en de stabi, wat Tesla standaard doet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
wat is duur. 7000 euro had de reparatie gekost. toch een flink bedrag lijkt mij.
voor een auto die net 5 jaar oud is en 80.000 km op de teller heeft staan mag je toch verwachten dat de dragende delen geen vergaande symptomen van slijtage vertonen?
https://insideevs.com/new(...)ng-200-kmh-autobahn/
Breuk gebeurt niet vaak. Gedoe met voorwielophanging zit vaak in de rubbers.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.
En ¤7000 om zoiets te fiksen klinkt mee ook wat prijzig... of is dat het nieuwe normaal?
als bij 200 km per uur de draagarm breekt dan kun je op meer schade rekenen dan alleen de draagarm zelf.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.
En ¤7000 om zoiets te fiksen klinkt mee ook wat prijzig... of is dat het nieuwe normaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |