abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194034925
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 20:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het horloge is ook wat makkelijker voor niet al teveel op te pikken in Aziė. ;)
Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.
pi_194035916
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:12 schreef Fisherman het volgende:

Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.
Yikes.... had je niet beter een Taycan kunnen halen dan, dat past er beter bij :7

Hier om de hoek was een tijdje zo'n verhuurbedrijf van luxe auto's maar ook horloges. Ik snapte de combinatie niet echt maar blijkbaar is daar vraag naar om even stoer te doen voor een dagje ofzo. Maar dan hadden we het over Lamborghini's... geen Ampera's ;)
Facts don't care about your feelings
pi_194037164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:29 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Yikes.... had je niet beter een Taycan kunnen halen dan, dat past er beter bij :7

Hier om de hoek was een tijdje zo'n verhuurbedrijf van luxe auto's maar ook horloges. Ik snapte de combinatie niet echt maar blijkbaar is daar vraag naar om even stoer te doen voor een dagje ofzo. Maar dan hadden we het over Lamborghini's... geen Ampera's ;)
Ik heb verder niet heel veel met auto's (meer met horloges en audio/hifi), ik vind een EV wel tot nu toe fijner rijden dan een ICE.
Auto's huren vind ik hetzelfde als leasen. Pronken met andermans veren. Helemaal bizar dat men zelfs horloges kan huren.
pi_194038944
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 12:12 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Hier in Nederland kost hij 13500 euro. Dat zal in Azie niet anders zijn.
Nog even afgezien van dat dat niet helemaal waar is (prijzen worden doorgaans gelijkgesteld op basis van prijs ex BTW), doelde ik natuurlijk niet op een originele.
pi_194042432
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:25 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Ik heb verder niet heel veel met auto's (meer met horloges en audio/hifi), ik vind een EV wel tot nu toe fijner rijden dan een ICE.
Auto's huren vind ik hetzelfde als leasen. Pronken met andermans veren. Helemaal bizar dat men zelfs horloges kan huren.
Ik heb juist niets met horloges. Heb eens voor een Rado gekeken, die hyperchrome van keramiek, met een vrij eenvoudig design. Erg mooi, maar ja dat kost dan uiteindelijk evenveel als ik voor m'n cabrio kwijt was. Ik weet het dan wel :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:57:57 #6
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194215179
Hebben ze winst gemaakt?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194220136
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_194323725
quote:
Elon Musk: Tesla bereid software, accu's en aandrijflijnen te leveren aan derden

Elon Musk, de ceo van Tesla, heeft laten weten dat zijn bedrijf bereid is om software in licentie aan andere bedrijven te geven. Ook zegt hij dat Tesla ervoor openstaat om aandrijflijnen en accu's te leveren.

Musk heeft dit op Twitter laten weten. Hij zegt daarbij dat het doel is om duurzame energie te versnellen en niet om concurrenten te verpletteren. Wat software betreft bevestigt Musk dat het gaat om de autopilottechnologie in auto's van Tesla, ook al gaf hij eerder aan dat het niet meevalt om dat zomaar elders te implementeren.

Er worden geen namen of nadere details genoemd, maar bijvoorbeeld Volkswagen maakt er geen geheim van dat het achterloopt op het vlak van de softwareontwikkeling bij de productie van elektrische auto's. Volgens de ceo van de Volkswagen Group, Herbert Diess, ligt Tesla voor op alle andere fabrikanten. Daarbij sprak hij met ontzag en waardering over het feit dat vijfhonderdduizend Tesla's als een neuraal netwerk functioneren, voortdurend data ophalen, en de klanten elke twee weken nieuwe ervaringen en verbeteringen bieden. Volgens een andere Volkswagen-topman, Thomas Ulbrich, heeft Tesla een voorsprong van zo'n tien jaar, maar hij zei ook dat Volkswagen die achterstand snel inloopt. Volkswagen zou overigens behoorlijk wat softwareproblemen hebben gehad bij de Volkswagen ID.3, een nieuwe, volledige elektrische hatchback die sinds kort te bestellen is.

Het is nog maar de vraag of Tesla daadwerkelijk overgaat tot dergelijke licentieverstrekkingen en leveranties aan concurrerende fabrikanten. Zo heeft het bedrijf van Musk in het verleden al accu's en aandrijflijnen aan Mercedes-Benz en Toyota geleverd, maar dat stopte in 2015. Musk zei toen dat de beperkte beschikbaarheid van accu's daaraan debet was en dat alle accu's nodig waren voor de productie van Tesla's eigen elektrische voertuigen. Zeker met de te verwachten verdere toename van elektrische auto's zullen accutekorten nog altijd een rol spelen en daarmee lijkt het onwaarschijnlijk dat Tesla snel overgaat tot acculeveringen aan concurrenten.
Tesla gaat behoorlijk in eigen vlees snijden als het accu's gaat leveren, denk daarbij alleen al aan de accu-capaciteit die de semi's nodig zullen hebben. Zonder "betaalbare" accu's staan de concurrenten echter meteen al op flinke achterstand.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 30 juli 2020 @ 15:00:01 #9
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194324055
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194325905
quote:
Ja werd tijd, zelfde voor die vuilniswagens enzo, wat een kabaal komt daar altijd af. Als ze die dingen nou even lomp subsidiėren ipv zinloze tesla's, e-tron's en taycans.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:04:12 #11
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195200810
Ik ben dit schema tegengekomen.
Die ik jullie niet wil onthouden.

Dit is de vergelijking van een normale brandstof auto met een elektrische auto wat deze over zijn levenscyclus qua CO2 verbruikt.
Dat is soms een heet topic en dit plaatje kan het eea. duidelijk maken.



Bron is Polestar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195320899
Het gaat nog wel even duren voordat er duideljkheid komt over de eventuele aansprakelijkheid van genoemde bedrijven. Er moet zelfs nog blijken of de claims worden toegelaten tot een rechtzaak. Tegen een 1e verwerping kan nog in beroep worden gegaan.

Kobaltslachtoffers vs. techgiganten Rechtszaak tegen Apple, Google, Tesla en Dell
quote:
Onlangs hebben Apple, Microsoft, Alphabet, Dell en Tesla in het kader van deze rechtszaak een gezamenlijke motion to dismiss ingediend. Dat is een middel waarmee partijen doorgaans in een vroege fase van een rechtszaak aan de rechtbank kunnen vragen om een of meer claims van de eisende partijen teniet te doen. Het is een in het Angelsaksische systeem vrij gebruikelijk instrument, waarbij de verdediging kan beweren dat de eiser geen juridisch geldige claim heeft ingediend. Dat kan op basis van allerlei gronden en als de rechter erin meegaat, kan het een vroegtijdig einde van de zaak betekenen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195394920
quote:
Tesla levert recordaantal auto's af in derde kwartaal

Tesla heeft in het derde kwartaal wereldwijd 139.300 nieuwe auto's afgeleverd, een nieuw record voor de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's. In totaal kwamen er 145.036 exemplaren van de band bij Tesla, zo meldt het merk vrijdag.

Met het aantal van 139.300 wordt het vorige record uit het vierde kwartaal van vorig jaar ruimschoots overtroffen. Toen leverde Tesla 112.000 nieuwe auto's af, waaronder ruim 16.000 exemplaren van de Model 3 in Nederland.

Van de Tesla Model 3 en Model Y werden het afgelopen kwartaal 124.100 stuks afgeleverd. Het merk zegt niet hoeveel exemplaren van welk model precies. Van de Model S en Model X werden 15.200 stuks aan klanten overhandigd.

Tot en met september leverde Tesla in totaal 318.350 nieuwe voertuigen af, waardoor het in het laatste kwartaal van dit jaar 181.650 auto's moet verschepen om aan het eerder uitgesproken streefaantal van een half miljoen te komen.
Hopelijk gaan andere autofabrikanten zoals VW ook recordaantallen EV's verkopen i.p.v. ICE's.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 09:38:03 #14
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195401088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 21:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Hopelijk gaan andere autofabrikanten zoals VW ook recordaantallen EV's verkopen i.p.v. ICE's.
Hoop het ook maar als ik dan een Skoda Enyaq samen stel kom ik duurder uit dan een Model 3 SR+.
En dan heb ik nog niet alle opties die ik in een Model 3 wel heb (zoals USBc laders achterin).

Ja op papier komt die Skoda verder maar het snelladen en het laadnetwerk vergeleken tot de model 3 zijn onder par.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195451111
quote:
Erstes Absatzplus für Autobranche

Im vergangenen Monat profitierte bei den deutschen Herstellern Audi mit einem Plus von 42,4 Prozent besonders stark vom Aufwärtstrend der Branche. VW, BMW und Mercedes erreichten dagegen nur Zuwachsraten zwischen 1,6 und 1,9 Prozent. Von den internationalen Autokonzernen steigerten vor allem Seat, Subaru, Alfa Romeo und Renault ihre Neuzulassungszahlen.

Der Elektroautohesteller Tesla schaffte im September mit einem Plus von 82,7 Prozent die größte Steigerungsrate. Er ist weiter der einzige Autokonzern, der im Gesamtjahr 2020 trotz der Corona-Krise bislang höhere Zulassungszahlen in Deutschland verzeichnet. Schon jetzt übertrifft Tesla den Gesamtabsatz des Jahres 2019. Dank staatlicher Förderung alternativer Antriebe schnellte die Zahl der Neuzulassungen bei reinen Elektroautos im September insgesamt um 260 Prozent auf 21.188 Wagen nach oben. Das waren acht Prozent der Pkw-Neuzulassungen des Monats. Pkw mit Hybridmotoren machten schon ein Fünftel aller Neuwagen aus.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195467179
Is Tesla bereid om te kijken naar de gevallen waarbij de draagarm in stukken gebroken is?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195469619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 16:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is Tesla bereid om te kijken naar de gevallen waarbij de draagarm in stukken gebroken is?
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Maar verder: hangt er vanaf natuurlijk. Heb je nog garantie? En zo niet: zit je er ver overheen? Als je een 5 jaar oude Tesla hebt met 200.000 km op de teller, dan uiteraard niet. Dan is een draagarm wel over de levensduur heen.

Dus iets meer info, of gewoon aan Tesla vragen.
pi_195469695
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar?

Maar verder: hangt er vanaf natuurlijk. Heb je nog garantie? En zo niet: zit je er ver overheen? Als je een 5 jaar oude Tesla hebt met 200.000 km op de teller, dan uiteraard niet. Dan is een draagarm wel over de levensduur heen.

Dus iets meer info, of gewoon aan Tesla vragen.
Het gebeurde bij 80.000 km en de garantie liep tot April 2020.
Tesla wilt er niets mee doen want volgens Tesla kan dit geen normaal gebruik zijn geweest.

echter wat blijkt; het komt bij meerdere Tesla modellen voor.
meldingen van zowel Tesla model 3 als model S

https://tff-forum.de/t/bruch-des-querlenkers-bei-200km-h/80271/20
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195470357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het gebeurde bij 80.000 km en de garantie liep tot April 2020.
Tesla wilt er niets mee doen want volgens Tesla kan dit geen normaal gebruik zijn geweest.

echter wat blijkt; het komt bij meerdere Tesla modellen voor.
meldingen van zowel Tesla model 3 als model S

https://tff-forum.de/t/bruch-des-querlenkers-bei-200km-h/80271/20
Het komt bij meer auto’s voor (draagarm van de MS is volgens mij ook gewoon dezelfde als bij de Mercedes CLS).

Breuk is inderdaad waarschijnlijk onheil van buitenaf. Dus ik snap de opstelling van Tesla wel.

Zo duur is het ook weer niet.
pi_195473231
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het komt bij meer auto’s voor (draagarm van de MS is volgens mij ook gewoon dezelfde als bij de Mercedes CLS).

Breuk is inderdaad waarschijnlijk onheil van buitenaf. Dus ik snap de opstelling van Tesla wel.

Zo duur is het ook weer niet.
wat is duur. 7000 euro had de reparatie gekost. toch een flink bedrag lijkt mij.
voor een auto die net 5 jaar oud is en 80.000 km op de teller heeft staan mag je toch verwachten dat de dragende delen geen vergaande symptomen van slijtage vertonen?

https://insideevs.com/new(...)ng-200-kmh-autobahn/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195473747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Breuk is inderdaad waarschijnlijk onheil van buitenaf.
Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.

En ¤7000 om zoiets te fiksen klinkt mee ook wat prijzig... of is dat het nieuwe normaal? :@
pi_195567003

quote:
Een elektrische auto: klinkt duurzaam. Maar is-ie dat wel? Je hoort vaak dat de batterij hartstikke schadelijk is voor het milieu en helemaal niet zo lang meegaat. Onderzoeker Auke Hoekstra (TU/Eindhoven) rekende uit hoeveel een elektrische auto en een dieselauto nu echt uitstoten en geeft je het verlossende antwoord.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_195570123
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:06 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

wat is duur. 7000 euro had de reparatie gekost. toch een flink bedrag lijkt mij.
voor een auto die net 5 jaar oud is en 80.000 km op de teller heeft staan mag je toch verwachten dat de dragende delen geen vergaande symptomen van slijtage vertonen?

https://insideevs.com/new(...)ng-200-kmh-autobahn/
7.000 euro? Hoe kom je daar nou weer bij? Dat is echt een veelvoud van zowel links als recht, boven en onder en de stabi, wat Tesla standaard doet.

En bij Tesla specialisten kan het echt voor minder dan 1.000 euro. Eerder iets van 500 euro.

Edit: even opgezocht: bij Tesla complete voorkant (boven, onder, links, rechts, stabi): 1.702,50 incl. BTW.

[ Bericht 4% gewijzigd door VEM2012 op 11-10-2020 17:23:45 ]
pi_195570138
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.

En ¤7000 om zoiets te fiksen klinkt mee ook wat prijzig... of is dat het nieuwe normaal? :@
Breuk gebeurt niet vaak. Gedoe met voorwielophanging zit vaak in de rubbers.
pi_195572637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als het vaak gebeurt zou ik eerder denken aan te licht uitgevoerd (gewichtsbesparing) of een giet- of smeedfout van zo'n onderdeel.

En ¤7000 om zoiets te fiksen klinkt mee ook wat prijzig... of is dat het nieuwe normaal? :@
als bij 200 km per uur de draagarm breekt dan kun je op meer schade rekenen dan alleen de draagarm zelf.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')